Käivituskaabli ristlõige?

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4220
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Stardil olid 4 või 6 mm2 juhtmed ja kui auto aku kutu, siis oli Start suht kasutu ja veidi pikemalt üritades oli vältimatult suits üleval. Tuleb teha ranget vahet, kas on autol toimiv, aga tühi vooluallikas või on seal mingi pekkis asi. Kui su kaablikesed pretendeerunuks vaid 1. juhtumi jaoks, ma oleksin kohe öelnud, et vali 6 või 10 mm2 ja käib küll.

Ping.
Start-stop ja akusse mootorpidurdusega väikese sutsu energia tagastamine on täiesti eri teemad ja lahendused. Kapotiluku pistiku lahtivõtmine annab lahtise kapoti vea armatuuri. Kuid autod on erinevad ja lahendused ka.
Viimati muutis kunn24, 20 Dets 2025, 17:44, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 20 Dets 2025, 17:25 .... mu praeguses töökohas on vist eelmise riigikorra aegne laadija, millel on olemas ka start funktsioon, aga juhtmed sama peenikesed nagu laualampidel, kus sildil kirjas, et üle 60w pirne kasutada ei tohi? Laadijal on kõik originaal! Kas füüsika on on riigikorra vahetusega muutunud? :scratch: Olen korra kasutanud selle laadija start funktsiooni ja auto käivitamisel ei sulanud need 1 või 1,5mm2 juhtmed ära. Miks?
Ajaga on autod muutunud.
Kui 70'datel toodetud akulaadija panna stardiabi režiimi, siis see väljastas kuni 18V surnud aku soojendamiseks aga tänapäeva autod sellist jama pinget ei kannata.
Peenikesed juhtmed omasid nii parajat takistust, et laadija starteri andmisel ära ei põleks.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 20 Dets 2025, 17:30 .... Kuid autod on erinevad ja lahendused ka.
Kirjutasingi just Reno ja Dacia kohta.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 20 Dets 2025, 17:29 Kui see on start/stopp süsteemiga masin, siis tõmba prooviks kapoti alt, kapotiluku küljest pistik lahti.
Aitäh soovitamast, kuid tema Dacia Sandero Stepway on ajast kui me mõlemad peaksime mäletama aegu kui meie kodude tagahoovides veel dinosaurused pistsid oma pika kaela üle lukus aiavärava aia ja pistsid nahka krundi aia ääres olevad rabarberid. :) Kodusel direktoril on tegelikult väga lihtne ja lollikindel Dacia isend ja kapoti avamine seest vist ikkagi kahe hoova vahel oleva kiudtrossi mõjul. On teine juba mingi 10 aastat vana kindlasti. Millegipärast ta(kodune direktor) EV-st veel ei unista. Kas peaks talle äkki arvutikeelu panema, et ei loeks liiga palju uhhuu uute uudiste propagandat? :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 20 Dets 2025, 17:53 ... Kodusel direktoril on tegelikult väga lihtne ja lollikindel Dacia isend ja kapoti avamine seest vist ikkagi kahe hoova vahel oleva kiudtrossi mõjul.
On teine juba mingi 10 aastat vana kindlasti. ...
Start/stopp süsteem tuli Dacaia Sanderole juba 2013 aastal ja sellepärast seda lihtsat võtet julgengi soovitada.
Kapotiluku küljes on tross ja trossi kõrval ca 20cm pikkuse juhtme otsas asuv pistik, mis on radiaatori kohal, serva all juhtmekimbu küljes.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 20 Dets 2025, 21:54 Start/stopp süsteem tuli Dacaia Sanderole juba 2013 aastal ja sellepärast seda lihtsat võtet julgengi soovitada.
Võtsin julguse kokku ja tülitasin telekat vaatavat kodust direktorit ja esitasin talle küsimuse tema kasutada oleva Dacia Sandero Stepway kohta. Tema kasutuses oleva Dacia tootmisaasta number tehpassis pidavat olema 2012. Olles ka tema Daciaga korduvalt sõitnud, siis tema Sandero mootor suvel ei jäägi seisma iga punase fooritule taga. Minu Dacia sureb välja. Alles eile või üleeile mootor jäi seisma? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4220
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Igaks juhuks hoiatan, et kui kapoti all mingeid niiskuskindlaid pistikuid lahti jätta, siis kevadeks on klemmid soolveest pekkis ja pekki lähevad need asjad ka siis, kui korraks võtta lahti, saada soolvett ja siis võidukalt kokku litsuda.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 20 Dets 2025, 23:28 Igaks juhuks hoiatan, et kui kapoti all mingeid niiskuskindlaid pistikuid lahti jätta, siis kevadeks on klemmid soolveest pekkis ja pekki lähevad need asjad ka siis, kui korraks võtta lahti, saada soolvett ja siis võidukalt kokku litsuda.
ä
Viga võib olla minus, aga ei saanud tsiteeritu mõttele pihta? Möh? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4220
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ära näpi kapoti all midagi, muidu tulevad hiljem päkapikud või kollid või trollid ja viivad rahakotist sajalised ära.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 20 Dets 2025, 23:54 Ära näpi kapoti all midagi, muidu tulevad hiljem kollid ja viivad rahakotist sajalised ära.
Tead, ma julgen ka siinses foorumis tunnistada, et olen auto kapotialuses loll, mis loll ja mootorit näppima ei lähe.
PS. Dacia kutu pirni vahetamiseks oman staatust DPhil. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Ma ei saa nüüd nende laadijate küljes olevate juhtmete ristlõigetest essugu aru. Kodusel laadija/stardiabil on krokude küljes mingi 16mm2 ja tööjuures oleval hoopis mingid 1,5mm2 niidid. Kuidas need niidid stardiabi ampreid vastu peavad? Töö juures olev on selline isend.
Laadija.jpg
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4220
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tasuta lõunad said otsa.
Viimati muutis kunn24, 23 Dets 2025, 23:25, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 22 Dets 2025, 17:26 Igaks juhuks enne juhtmeSOONE ristlõike väitmist võiksid ta supleriga ära mõõta ja saadud tulemuse valemist läbi lasta https://conversion.website.yandexcloud. ... meter.html
Hetkel enam ei viitsi ja homme lõunaks on mul ümberringi min +23*, aga teen seda peale pühi.
kunn24 kirjutas: 22 Dets 2025, 17:26 Kuid üldiselt, tere tulemast hiinlaste maailma, kus füüsikareeglid painduvad ja loll jutt ruulib.
Kas sa pildilt tootjamaad suutsid välja lugeda? Vist ei. Võin ette öelda, et isendile on tootjamaaks kirjutatud Made in Germany. ;)
kunn24 kirjutas: 22 Dets 2025, 17:26 Seadme spets, milles väidetakse talle 15 A ja ülelaadimise vältimiseks tuleb õige pinge juures (ca 14,5 V tavalisel akul ja 14,2 V AGM-il) otsad ise lahti võtta. Kusjuures ülesanne on võimatu, kuna sel asjal voltmeetrit pole.
https://baterias.com/gb/charger-absaar- ... 2v-led-la3
Sa oled viites küll sama tootja, kuid vale isendi spetsi välja otsinud. Tööl on peaaegu sarnane isend kui esipaneelil olev sümbol välja arvata(kirjade juures jänesele lisaks on jooksja). https://baterias.com/gb/charger-absaar- ... ArZJHBXZqL
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4220
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tasuta lõunad said otsa.
Viimati muutis kunn24, 23 Dets 2025, 23:26, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 22 Dets 2025, 19:20 Lühidalt, ära komposteeri oma hiinakaga siin väitevormis rohkem mu ajusid. :write:
Kui ma olengi elektri alal loll(mida olen ennegi tunnistanud), siis see ei anna veel sulle õigust mulle niimoodi vastata. Sul EI OLE KOHUSTUST siin foorumis möliseda!!! Kui sul on igav, siis mine tegele samaga, millega tegelevad koerad kui neil on igav.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4220
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tasuta lõunad said otsa.
Kuid pole hullu, edaspidi on mu konsultatsioon tasuline 50 €/h ja koos mölisemisega (et võid tatistada vastuseks, mida vaid tahad) 250 €/h. Iga kord, kui tahad, et ma vastan, küsi eraldi ja paku, millise tingimusega. :yahoo:
Viimati muutis kunn24, 23 Dets 2025, 23:26, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 22 Dets 2025, 21:13 Ma nii viisakalt ju ütlesin, mis nüüd juhtus, tupsununnukene? Eeldasin ,et sul on huumorimeelt ja tänutunnet, et su teemasid lahkasin. :grin:
Kuid pole hullu, edaspidi on mu konsultatsioon tasuline 50 €/h ja koos mölisemisega (et võid tatistada vastuseks, mida vaid tahad) 150 €/h.
Oma ajude tervise huvides sa ei pea mu teemasid või kommentaare lugema ja foorumi seadistused annavad sulle selleks võimaluse. Blokeeri minu postitused! Nii lihtne see ongi.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 216
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »

Urmas kirjutas: 22 Dets 2025, 16:38 Ma ei saa nüüd nende laadijate küljes olevate juhtmete ristlõigetest essugu aru. Kodusel laadija/stardiabil on krokude küljes mingi 16mm2 ja tööjuures oleval hoopis mingid 1,5mm2 niidid. Kuidas need niidid stardiabi ampreid vastu peavad? Töö juures olev on selline isend.
See variant ei ole võimalik, et töö juures kasutatakse seda riistapuud ainult laadimiseks ning keegi on kasutusmugavuse nimel paksud soolikad ära vahetanud peenikeste juhtmete vastu?
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 582
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 33 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas elektron »

Urmas kirjutas: 22 Dets 2025, 16:38 Ma ei saa nüüd nende laadijate küljes olevate juhtmete ristlõigetest essugu aru. Kodusel laadija/stardiabil on krokude küljes mingi 16mm2 ja tööjuures oleval hoopis mingid 1,5mm2 niidid. Kuidas need niidid stardiabi ampreid vastu peavad? Töö juures olev on selline isend.
Laadija.jpg
Samasugused niidid on ka nendel taskusse mahtuvatel stardiabidel küljes.
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 216
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »

elektron kirjutas: 23 Dets 2025, 11:13
Urmas kirjutas: 22 Dets 2025, 16:38 Ma ei saa nüüd nende laadijate küljes olevate juhtmete ristlõigetest essugu aru. Kodusel laadija/stardiabil on krokude küljes mingi 16mm2 ja tööjuures oleval hoopis mingid 1,5mm2 niidid. Kuidas need niidid stardiabi ampreid vastu peavad? Töö juures olev on selline isend.
Laadija.jpg
Samasugused niidid on ka nendel taskusse mahtuvatel stardiabidel küljes.
Noh neil jah nii lühikesed juhtmejupatsid, ulatuvad sisuliselt vaid otse akuklemmide vahele, pole suurt lugu. Taskuomadel seda võhma ka vaid lühikeseks ajaks, Narva pole abiks.
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 686
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 21 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas new1 »

Kui mul kunagi passat oli ja see suht vähe liikus, siis nikerdasin sellise piimapaki mõõtu muunduri liitiumakude peal, mis siis 3,6V tõstis 14,5V peale ja piiras voolu ka muidugi, mingi poole ampriga vaikselt laadis ja äkki mingi 5Ah surus sedasi 12V akusse, tol ajal vähemalt passatil jäigi sinna sigaretisüütajasse toide pidevalt peale ka auto lukustades, siis paningi sinna sigaretisüütaja juhtme otsa ja aegajalt lihtsalt jätsin peale sõitu selle sinna sigaretisüütajasse vaikselt voolu peale tilgutama autoakusse ja ei pidanud käivitusabidega jändama ning kapoti alla ronima. Ma ei tea kas kaubanduslikus vormis ka müüakse sarnaseid vidinaid, ent teatud juhtudel kui otse sigaretisüütajast laadida saab ja siis talvel korra nädalas vähemalt see sinna vaikselt akusse tilgutama jätta oleks üsna mugav variant.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13189
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

juhtmepunt kirjutas: 23 Dets 2025, 09:34 See variant ei ole võimalik, et töö juures kasutatakse seda riistapuud ainult laadimiseks ning keegi on kasutusmugavuse nimel paksud soolikad ära vahetanud peenikeste juhtmete vastu?
Hetkel ei saa vaatama minna, liiga kaugel, aga peale pühi uurin ja annan teada.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 636
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 30 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

new1 kirjutas: 23 Dets 2025, 14:05 Kui mul kunagi passat oli ja see suht vähe liikus, siis nikerdasin sellise piimapaki mõõtu muunduri liitiumakude peal, mis siis 3,6V tõstis 14,5V peale ja piiras voolu ka muidugi, mingi poole ampriga vaikselt laadis ja äkki mingi 5Ah surus sedasi 12V akusse, tol ajal vähemalt passatil jäigi sinna sigaretisüütajasse toide pidevalt peale ka auto lukustades, siis paningi sinna sigaretisüütaja juhtme otsa ja aegajalt lihtsalt jätsin peale sõitu selle sinna sigaretisüütajasse vaikselt voolu peale tilgutama autoakusse ja ei pidanud käivitusabidega jändama ning kapoti alla ronima. Ma ei tea kas kaubanduslikus vormis ka müüakse sarnaseid vidinaid, ent teatud juhtudel kui otse sigaretisüütajast laadida saab ja siis talvel korra nädalas vähemalt see sinna vaikselt akusse tilgutama jätta oleks üsna mugav variant.
Sigaretisüütaja toide käib vähemalt vag-del läbi süüteluku (kui mõni kuliibin pole asju ümber ühendanud). Pakun et nii mõnelgi teisel ka ja põhjusega.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1569
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 89 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Prill »

Kas Urmase laadijal neid juhtmeid üldse kaasas oli, vähemalt ametlikust dokumentatsioonist&piltidelt juhtmete olemasolu välja ei loe ega paista. Kas ei ole võimalik, et antud saksa tehnoloogial profilaadijat (kaal 9kg) müüdi ilma juhtmeteta, kus juhtmed tuli eraldi soetada või kasutada nt eelmise riknenud laadija-käivitaja omi.
Igaljuhul ülikahtlane, et ei suuda leida ühtegi pilti, juhendit ega midagi mis antud näitajatega laadija-käivitajaga kokku käiks.. :roll:
https://manuals.plus/m/03e8c5405f8c3b6d ... a1fe07.pdf
https://baterias.com/gb/charger-absaar- ... NzLlni8mCQ
Leiab sarnaste andmetega pilte-linke kus peened juhtmed ka näha, ent lähemal vaatlemisel seal "Starter" kirjad puuduvad: https://www.rollfast.ro/redresor-pentru ... -22-a-12-v

Muidu Absaar kaubamärgi all müüakse ka erinevate otsikute ja jämedusega "jump start" kaableid ka..
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4220
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tasuta lõunad said otsa.
Viimati muutis kunn24, 23 Dets 2025, 23:26, muudetud 7 korda kokku.
Juhe teab kõike.
Vasta