Käivituskaabli ristlõige?

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 46 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

:good:
Diisli puhul hõõgküünaldele (väljas ligi 0 C) lisa:
100 A, 10 s, 11 V> 3 Wh või 10 kJ.
Igaks juhuks, kui keegi hakkab jaurama, et küünlad tal vaid sekund- paar, siis uuemates autodes lülitatakse need tööle juba ukseluku avamisel või juhiistmele istumisel.
Viimati muutis kunn24, 18 Dets 2025, 20:48, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13178
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 18 Dets 2025, 19:05 Igaks juhuks, kui keegi hakkab jaurama, et küünlad tal vaid sekund- paar, siis uuemates autodes lülitatakse need tööle juba ukseluku avamisel.
Kui uuematel?
Ei ole hullu, et mu esialgne teema küsimus on läinud lappama, aga loen ikkagi, kuigi aru ei saa essugi ei valemitest ega numbritest. :blush: Arvatavasti vaatasid mu põhi- ja keskkooliaegsed füüsikaõpetajad mind kui lootusetut, panid nii veerandi kui ka aastalõpu hindeks 3. A´la, vaadaku ise, kuidas ta oma elus ilma nende kasvõi siinses teemas mainitud valemite teadmisteta oma elus hakkama saab. Siin ma olen ja veel täiesti elus. :)
Tegelikult tekkis mul teema arengut lugedes küsimus, et kas ja kui palju on siinse teema kommentaatoritel oma igapäevases reaalses elus vaja läinud teemas mainitud valemeid?
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 46 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

2017 a BMW G31 530xd remondijuhenist loen:
Up to a coolant temperature of 30 °C, preheating and start standby heating are activated as so-called concealed glow. Concealed glow is triggered by the following signals:

Driver's seat occupancy
Seat belt buckle, driver
Valid ignition key
Terminal R or residing PWF status
Brake operated
Clutch operated
----------
Nii, et veidi tuleks eelmist kirja muuta, kui just vaja. Erinevatel masinatel on erinevalt.
Valemeid otseselt ei lähe vaja, kuid on olnud juhtumeid, kus on vaja olnud paika panna tüüpe, kes jutustavad, et selle auto jaoks on aku väike. Siis olen öelnud, et reaalselt on 1 käivituse jaoks vaja 1 - 10 Wh, mis teeb 0,1 -1 Ah, siis on alanud ulgumine, et kuidas nii?

Kuid arvutused näitavad ka seda, et superkondedega võiks praktiliselt igasuguse mahtuvusnumbriga aku sättida autole sobilikuks, sest 1 suuri probleeme on vanade akude tunduvalt suurenenud sisetakistus. Arvutades sai ka selle selgeks, et iga kF superkondensaatoris pingel 2,7 V salvestab 1 Wh (3,6kJ).

Näiteks selline oma poolpidusele autoakule külge starteri lähedale https://www.aliexpress.com/item/1005009 ... in_prod%3A
-------------
Kas oma juhtmetega oled rahul? Veidi mõtlesin, et kui juhe on kinni pressimata, siis võib kuumenedes lahti sulada. Ole selles osas tähelepanelik ja kinnita juhe täiendavalt isolatsioonist kroku külge.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13178
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 18 Dets 2025, 20:47 Kas oma juhtmetega oled rahul? Veidi mõtlesin, et kui juhe on kinni pressimata, siis võib kuumenedes lahti sulada. Ole selles osas tähelepanelik ja kinnita juhe täiendavalt isolatsioonist kroku külge.
Jah, olen rahul. Kaabli jootekohas on plaadil väikse kõrvad ja neid annab koomamale pressida. Mis puutub kaabli täiendavasse kinnitusse, siis pean krokud korraks lahti võtma, pistma läbi 3-4cm jupi termokahanevat, uuesti kokku panema ja siis kaabli kroku selle haarale termokahanevaga kokku soojendama. Peale seda ei tohiks kaabel enam kuhugi liikuda. Valmis saan, võin pildi panna(kui meeles). ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 450
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

Termokahaneva rüüži mõte on seal esteetika ja kasutusmugavus. Kaabli ja krokodilli kontakti osas ära rüüžile looda.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

Walter2 kirjutas: 18 Dets 2025, 17:48 ... Minupärast võiks mootor vabalt käima minna alles siis, kui õlirõhu tuli armatuuris on kustunud. Toimub see tavaliselt sek.-paari jooksul. Jutt siis klassikalisest SP mootoriga liikurist.
Autotootjat huvitab see, et juht ei käiks remondikodasid tüütamas erinevate vilkuvate tulukestega ja seepärast juba ammu ei toimi hoiatuste märgutuled nii nagu eelmise sajandi 70'datel aastatel.

Juba mõnikümmend aastat enam ei ole sõiduautodel õlirõhu andur otse ühendatud märgutulega ja see, et õli märgutuli kustus ei tähenda, et õlirõhk mootoris on olemas.
Minu ca 10 aastat tagasi konstrueeritud autol oli tarkvaraliselt piiratud, nii et alla 1200rpm õlituld üldse ei näidatagi aga arvuti abiga taastasin klassikalise toimimise.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 18 Dets 2025, 20:47 2017 a BMW G31 530xd remondijuhenist loen:
Up to a coolant temperature of 30 °C, ....
Ära vaeva ennast tühjaga, sest bemmi- ja mersuostja nagunii surakat ei kasuta, tellivad treilaveo esindusse ja ise sõidavad taksoga edasi.
;)
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13178
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

optimist88 kirjutas: 19 Dets 2025, 10:45 Termokahaneva rüüži mõte on seal esteetika ja kasutusmugavus. Kaabli ja krokodilli kontakti osas ära rüüžile looda.
Selline välja tuli. Ise rahul. ;)
Selline ta välja tuli.jpg
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Metsakraav
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Metsakraav »

Kahjuks krokud on väga halvad, sulavad kohe kokku.
Mis kasu on siis korralikest juhtmetest.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13178
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Metsakraav kirjutas: 19 Dets 2025, 13:09 Kahjuks krokud on väga halvad, sulavad kohe kokku.
Miks peaks?
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 46 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ma väitsin juba eespool, et on odavatest parimad. Paigaldasin sellised Telwini Dr Chargele (40A), siiani on ok ja nendega võrreldes Telwini or krokud ei kannata kriitikat. Kuna laadija on töös pidevrezhiimil auto diagnostikal, programmeerimisel (supply rezhiimil), siis ma ei kahtle, et lühiajaline 200 A ei sobi. Mingit märgatavat kuumenemist ma ei täheldanud. Ühendusjuhtmed (arvatav 10 mm2) veidi soojenesid.
pro:
-isoleeritud (ei tekita lühiseid, mis on laialt saadaolevate suur miinus)
-voolujuhtivad detailid massiivsed
-juhe on viidud kontaktpinna juurde, vool ei jookse pikalt läbi õhukese pleki.
-püsivad korralikult küljes
-tugev vedru
-suht korralik kvaliteet

contra:
-juhtme ühendamiseks tuleb lammutada laiali
-juhtme isolatsiooni kinnitamiseks jaoks pole tehase lahendust, tuleb ise nuputada.

Ma ühendasin veel painduvast juhtmest silla 2 kontaktplaadi vahele.

Metsakraav, igaks juhuks, kas sul oli praktiline kinnitus või ehteestlaslikult lahmisid? Kui oli kinnitus, kas juhtme ühendus kontaktpinnaga oli korralik?
Ja nagu ennist ütlesin, Urmasel on veel võimalus tuunida ja ühendada teisele plaadile painduvast 6- 10 mm2-sest juhtmejupist või vasksukast sild. Kuid tinajäägid tuleb eemaldada, kaablid krimpida, pärast seda otstest läbi joota (kiiresti ja võimsa kolviga nii, et kiududesse ei imbuks).
Juhe teab kõike.
Metsakraav
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Metsakraav »

Urmas kirjutas: 19 Dets 2025, 13:15
Metsakraav kirjutas: 19 Dets 2025, 13:09 Kahjuks krokud on väga halvad, sulavad kohe kokku.
Miks peaks?
Olen näinud selliseid sulanuid.
Näiteks võtate kinni mitte kõige puhtamast akuga ühendatud juhtmeklemmist, võibolla ainult üks kroku väike hammas saab mingit kontakti.
Voolu tõttu kuumeneb hammas kiiresti sulatades plastiku.

Need juhtmed mis on mõeldud käivitamiseks on messingust valatud krokudega, vedru on ka selline mida väga raske on kokku suruda.
Ostsin sellised kunagi ei kahetse.
Kahjuks pole need tavaliselt isoleeritud.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 46 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Messingist massiivsed on kallimad variandid.

Näiteks enam vähem sellised rauaplekikäkid olid Telwini laadijal tehasest https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 53532&aid=

Nendele on lubatud kuni 400 A https://www.autodoc.ee/amio/22985764 Arvatavalt sellised on ka Urmasel ja mul.
400 A tegin punaseks.

Kui seda lehte kerida, siis peale eelviidatute, ülejäänud on kõik kas rämps või sobimatud põhjusel, et isoleerimata. https://www.autodoc.ee/autotarvikud/aku ... emmid-2768
Kuskil tagapool lõpuks vb olla midagi leiab, kuid hind; nõue, et isoleeritud ja korralikud vaskklemmid- kooskõla eriti ei ole.
Viimati muutis kunn24, 19 Dets 2025, 15:11, muudetud 3 korda kokku.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13178
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Metsakraav kirjutas: 19 Dets 2025, 14:12 Olen näinud selliseid sulanuid.
Näiteks võtate kinni mitte kõige puhtamast akuga ühendatud juhtmeklemmist, võibolla ainult üks kroku väike hammas saab mingit kontakti.
Voolu tõttu kuumeneb hammas kiiresti sulatades plastiku.
Kiikasin huvi pärast staabis oma laadija-stradiabi küljes olevaid originaalkrokusid. Jah, need olid mõõtmetelt veidi suuremad, kuid samas hammastus praktiliselt puudus ja kontaktosa on tunduvalt õhemast vaskplekist. Stardiabi on mõned korrad ikka kasutatud- naabrimehe Porschet ja enda vana Daciat mitu korda enne romulasse sõitmist. Vastu on pidanud nii kaablid kui ka krokud ise. Kusjuures nende krokude juures on vaskosad läbi pisikese augu plastiku külge sulatatud, mitte nagu uutel kruvidega.
Uued krokud tundvad olevat sarnased, mis kunn24 viites- https://www.autodoc.ee/amio/22985764
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Metsakraav
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Metsakraav »

kunn24 kirjutas: 19 Dets 2025, 14:17 Messingist massiivsed on kallimad variandid.

Näiteks enam vähem sellised rauaplekikäkid olid Telwini laadijal tehasest https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 53532&aid=

Nendele on lubatud kuni 400 A https://www.autodoc.ee/amio/22985764 Arvatavalt sellised on ka Urmasel ja mul.
400 A tegin punaseks.
Need pole päris amprid, vähemalt üks null on ülearu.
Tuntud tootja omad on valatud pronksist ja ainult 200 A
https://www.gys.fr/prods-C422/BATTERY_C ... en?lang=en
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 46 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

EAN-i 5903293035252 järgi otsides leiab ka meilt - see puudutas Urmase ja minu klemme. 40 A on mul testitud kestvalt ja probleemivabalt. Lühiajaliselt (kuni minut) võib sealt 100- 200 A läbi lasta eeldusel, et juhe on korralikult ühendatud ja soovitav, koos sillaga.
Metsakraav võiks anda sobilikud isoleeritud koos hindadega. Siis teab valida.
Juhe teab kõike.
Scott
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 196
Liitunud: 25 Mär 2012, 09:25
On tänanud: 16 korda
On tänatud: 18 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Scott »

Urmas kirjutas: 19 Dets 2025, 11:51 Selline ta välja tuli.jpg
Nende krokude oht on see, et külmaga paigaldades hüppab hingekoht lahti ja teine pool ning vedru maanduvad etteteadmata kohas, üldjuhul gravitatsiooni kaasabil mootori vahel. Ühe juhtmepaari musta poolik kukkus mootori põhjaplaadile ja võib olla on seal siiani, punase sain kätte ning vedrut püüdsin magnetpulgaga. Sidusin tugeva nailonnööriga kinni, et kui jälle lahti tuleb, siis ei lenda minema.
Võib ka keskkohast 3 mm-se pika poldi ja suured seibid panna, et hing hoiaks.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13178
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Metsakraav kirjutas: 19 Dets 2025, 15:21 Tuntud tootja omad on valatud pronksist ja ainult 200 A
https://www.gys.fr/prods-C422/BATTERY_C ... en?lang=en
Kui neid pronksist korkusid läheb vaja igapäevaselt, siis ei vaidle vastu nende ostmise mõtekusele. Praegused tegin sellepärast, et neid on küll harva, aga ikkagi vaja läinud. Lihtsalt isetegemise mu konkreetne tahtmise mõte oli, et kaablite isolatsioon oleks kummist, sest kummiisolatsiooniga kaablit saab kasutada ka suuremate külmadega, mitte nii nagu PVC isolatsiooni omasid, kus kui kinnitad ühe otsa klambri aku külge ja tahad teist otsa kinnitada, siis sikutab esimese klambri aku küljest ära.
Vaatasin staabis ka oma akulaadijat/stardiabi ja vahetan ka sellel krokude kaablid kummist isolatsiooniga omade vastu, ainult veid väiksema ristlõikega(16m2). Kuna direktori Dacia sõidab lühemaid otsi, siis vahest talvisel ajal ei jõua aku täis laadida ja vahepeal vaja teha lisalaadimist. On küll laadijal mingi 1,5m kaablid, aga ikkagi vahest annab neid sirgeks venitada, eriti kui isendi kaablid on niisama rippumise või vedelemise asemel kompaktselt kokku keritud, otsapidi surutud laadija taga olevasse sahtlisse ja pikalt sahtlis seisnud. Laadija toitekaabli olin juba ammu välja vahetanud pikema ja kummiisolatsiooniga kaabli vastu, et ei oleks vaja vahele pikendusi toppida.
Scott kirjutas: 20 Dets 2025, 00:36 Võib ka keskkohast 3 mm-se pika poldi ja suured seibid panna, et hing hoiaks.
Vaatasin krokusid ja täiesti teostatav igaks juhuks idee. Aitäh!
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 46 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Sama firma, millele hr Metsakraav viitas, pakub isoleeritud näpitsatega kaablite lahendusi, mis on samasuguste näpitsatega ja lubatud SAMA tootja poolt kuni 500 A. https://www.gys.fr/prods-C301/JUMP_LEAD ... en?lang=en

Urmase "toodetud" variant on sisult sama https://www.gys.fr/prod-056336-C301/JUM ... en?lang=en
Kaablikomplekt on Pro seerias.
Kusjuures nende näidete järgi võinuks Urmas valida ka 16 või 10 mm2 kaablid. Mina selliseid arvutuse põhjal heaks ei kiida, aga kiidetud tootja pakub?!
Sealt EAN-ide järgi otsides on paljud tooted ka meil saadaval.
Juhe teab kõike.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1564
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 89 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Prill »

Kisub jälle raketiteaduseks siin ära, kus vaja suuri kaevanduse veokaid käivitada, juhtmed ja krokodillid sulavad :lol:
Saab ka suvalise tankla omadega käivitatud, tõsi on, odavamatel on tihti miski puudus küljes, kas liiga peened, lühikesed ja külmaga plastisolatsioon nagu jäik vedru, teeb ka krokodilli ühendamise kuskile akuklambrile keerulisemaks ja peab vaeva nägema, nii ongi kus 4 krokodilli aga 2 kätt ja siis ebakindlamat poolt saab abistamise korral käega toetada.
Või siis Temul on igaks elujuhtumiks lahendus: https://www.temu.com/ee-en/1-pair-sae-t ... 00253.html
ostad salongist uue auto ja siis poetad taskust need välja, et kas saaks külge panna, siis hea teada, kui eesseisvad pikad kümnendid ekspluatatsiooni, kui tuleb akult anda või võtta, on selleks eraldi krokodilli ühendamiseks paralleelklemm tekitatud :D
Iseküsimus kuidas tehasevolitatud esindus sellele vaatab ja tänapäeval ülevaatuspunktid ka nõudlikud, et aku oleks kinnitatud ja vist ka vähemalt plussklemm kattega isoleeritud.

Urmasel nüüd üleküla käivitusjuhtmed, sellistega saab juba igapäevast autoabi teenust osutada. Kusjuures ka autoabi osutavatel sõidukitel ei ole abivahendid tihti professionaalse kallima ülemise riiuli kraam, vaid suht samad õnnetud asjad mida igaüks endale ostab kui vajadust näeb..
Lõpuks jäädakse ju sellise kraami juurde pidama mis ära ei lagune ja kasutada kannatab - ülejäänud valemid&arvutused ja foorumitõed elavad oma elu..
Viimati muutis Prill, 20 Dets 2025, 16:51, muudetud 1 kord kokku.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 46 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Temu viide hakkab sisselogimisega ajusid komposteerima, palun vaata see üle ja muuda või lisa asjast vaid pilt.
Valemid võivad oma elu elada, kuid kui on valesti kalkuleeritud, siis rõõm on üürike. Selles mõttes ma ei saa su suht ajuvabast heietusest aru. Tankla juhtmepetekatega, kus kaabliga on täiega petetud, sees on 2-5 mm al kiud (CCA) paksu plasti all ja näpits hädavaevu koospüsiv raudplekist käkk- ei käivita mitte midagi, kui patsiendi aku kutu. Kui tühi, siis veidi laadida sellistega kannatab. Kestvalt kannataksid sellised kaablid, klemmid ja eriti kaabliotste ühendused heal juhul 5 A.
Lühidalt, vahel näed tunduvalt targem välja kui kasutad võimalust jätta rumalus kirjutamata. :grin:

Täiendus, su parandatud Temu viide nõuab ikkagi mingi lollaka kassipildi lahendmist. Ja lisaks ma ei soovita selle vaatamisega aega raisata, sest pistsid kooniliste vaheklemmide viite, mis on antud loost täiesti väljas.
Viimati muutis kunn24, 20 Dets 2025, 16:56, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1564
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 89 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Prill »

Tõsi, ei ole kõiki "tanklakaableid" katsetanud aga need mis enda kasutuses on olnud, on kõik olnud nn "tanklakaablid" ehk suht suvalt odavamapoolsed "igaksjuhuks" ostetud ja on asja ära ajanud.. :roll:

Kohendasin linki ka, Temu mölakas ikka üritab kangesti ka lingikompeerimisel sinna pika träkkeri külge liimida..
E: mul ka nõuab nüüd mõistatuse lahendamist, kuigi esimesel proovimisel ei nõudnud.. proovisin linki mudida nii ja naa.. ei midagi.. peab Urmaselt Temu lingi kopeerimise koolitust küsima..
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 46 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Süvenesin veel veidi GYS-i kaablitesse https://www.gys.fr/pdf/datasheet/et/056336.pdf
Need kuramused on lisaks CCA ehk 35 või 50 mm2 kaabel on analoogiline 25 mm2 vasega. Ma ei väida, et selline lahendus oleks halb (vasest kergemad), kuid tuleks teadvustada, mida osta ja näpitsate kontaktplaatide ühendus muutub kahtlaseks.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13178
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 20 Dets 2025, 16:34 Kisub jälle raketiteaduseks siin ära, kus vaja suuri kaevanduse veokaid käivitada, juhtmed ja krokodillid sulavad :lol:
Aah, ise loen ja võtan seda järgnevat arutlu minu konkreetsele küsimusel KUMMI-st isolatsiooniga kaabli ristlõike kohta kui foorumite klassikat. :) Enda jaoks vastused sain, kuigi peršetunde, mitte valemite järgi oleks võinud osta ka 16mm2 kaablid. Peršetunne tuli oma akulaadija/stardiabi kaableid vaadates. Aga noh, nüüd on hilja ja asi tehtud. Tuli varuga, siis tuli.
Kunn24, su viide vahva auto akuklemmi kohta võib olla kellegi kasulik, aga ise neid ei ostaks, sest endale autot ostes ei ole planeerinud olla kellegi ülepäevitine autoabi. :)
Prill kirjutas: 20 Dets 2025, 16:34 Saab ka suvalise tankla omadega käivitatud, tõsi on, odavamatel on tihti miski puudus küljes, kas liiga peened, lühikesed ja külmaga plastisolatsioon nagu jäik vedru, teeb ka krokodilli ühendamise kuskile akuklambrile keerulisemaks ja peab vaeva nägema, nii ongi kus 4 krokodilli aga 2 kätt ja siis ebakindlamat poolt saab abistamise korral käega toetada.

Ei viitsi kommentaare tagasi sorida ja võin ennast korrata, kuid mu praeguses töökohas on vist eelmise riigikorra aegne laadija, millel on olemas ka start funktsioon, aga juhtmed sama peenikesed nagu laualampidel, kus sildil kirjas, et üle 60w pirne kasutada ei tohi? Laadijal on kõik originaal! Kas füüsika on on riigikorra vahetusega muutunud? :scratch: Olen korra kasutanud selle laadija start funktsiooni ja auto käivitamisel ei sulanud need 1 või 1,5mm2 juhtmed ära. Miks?
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 20 Dets 2025, 12:37 .... Kuna direktori Dacia sõidab lühemaid otsi, siis vahest talvisel ajal ei jõua aku täis laadida ja vahepeal vaja teha lisalaadimist. ....
Kui see on start/stopp süsteemiga masin, siis tõmba prooviks kapoti alt, kapotiluku küljest pistik lahti.
Peaks lõppema start/stopp töö ja hakkama stabiilselt akut laadima.
Start/stopp süsteem ei lase kütusesäästuks akut üle 80% laadida ja max laadimine antakse akule mootorpidurduse ajal.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Vasta