Käivituskaabli ristlõige?

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4202
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas kunn24 »

Stardil olid 4 või 6 mm2 juhtmed ja kui auto aku kutu, siis oli Start suht kasutu ja veidi pikemalt üritades oli vältimatult suits üleval. Tuleb teha ranget vahet, kas on autol toimiv, aga tühi vooluallikas või on seal mingi pekkis asi. Kui su kaablikesed pretendeerunuks vaid 1. juhtumi jaoks, ma oleksin kohe öelnud, et vali 6 või 10 mm2 ja käib küll.

Ping.
Start-stop ja akusse mootorpidurdusega väikese sutsu energia tagastamine on täiesti eri teemad ja lahendused. Kapotiluku pistiku lahtivõtmine annab lahtise kapoti vea armatuuri. Kuid autod on erinevad ja lahendused ka.
Viimati muutis kunn24, 20 Dets 2025, 17:44, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 20 Dets 2025, 17:25 .... mu praeguses töökohas on vist eelmise riigikorra aegne laadija, millel on olemas ka start funktsioon, aga juhtmed sama peenikesed nagu laualampidel, kus sildil kirjas, et üle 60w pirne kasutada ei tohi? Laadijal on kõik originaal! Kas füüsika on on riigikorra vahetusega muutunud? :scratch: Olen korra kasutanud selle laadija start funktsiooni ja auto käivitamisel ei sulanud need 1 või 1,5mm2 juhtmed ära. Miks?
Ajaga on autod muutunud.
Kui 70'datel toodetud akulaadija panna stardiabi režiimi, siis see väljastas kuni 18V surnud aku soojendamiseks aga tänapäeva autod sellist jama pinget ei kannata.
Peenikesed juhtmed omasid nii parajat takistust, et laadija starteri andmisel ära ei põleks.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 20 Dets 2025, 17:30 .... Kuid autod on erinevad ja lahendused ka.
Kirjutasingi just Reno ja Dacia kohta.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13181
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 20 Dets 2025, 17:29 Kui see on start/stopp süsteemiga masin, siis tõmba prooviks kapoti alt, kapotiluku küljest pistik lahti.
Aitäh soovitamast, kuid tema Dacia Sandero Stepway on ajast kui me mõlemad peaksime mäletama aegu kui meie kodude tagahoovides veel dinosaurused pistsid oma pika kaela üle lukus aiavärava aia ja pistsid nahka krundi aia ääres olevad rabarberid. :) Kodusel direktoril on tegelikult väga lihtne ja lollikindel Dacia isend ja kapoti avamine seest vist ikkagi kahe hoova vahel oleva kiudtrossi mõjul. On teine juba mingi 10 aastat vana kindlasti. Millegipärast ta(kodune direktor) EV-st veel ei unista. Kas peaks talle äkki arvutikeelu panema, et ei loeks liiga palju uhhuu uute uudiste propagandat? :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6183
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 20 Dets 2025, 17:53 ... Kodusel direktoril on tegelikult väga lihtne ja lollikindel Dacia isend ja kapoti avamine seest vist ikkagi kahe hoova vahel oleva kiudtrossi mõjul.
On teine juba mingi 10 aastat vana kindlasti. ...
Start/stopp süsteem tuli Dacaia Sanderole juba 2013 aastal ja sellepärast seda lihtsat võtet julgengi soovitada.
Kapotiluku küljes on tross ja trossi kõrval ca 20cm pikkuse juhtme otsas asuv pistik, mis on radiaatori kohal, serva all juhtmekimbu küljes.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13181
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 20 Dets 2025, 21:54 Start/stopp süsteem tuli Dacaia Sanderole juba 2013 aastal ja sellepärast seda lihtsat võtet julgengi soovitada.
Võtsin julguse kokku ja tülitasin telekat vaatavat kodust direktorit ja esitasin talle küsimuse tema kasutada oleva Dacia Sandero Stepway kohta. Tema kasutuses oleva Dacia tootmisaasta number tehpassis pidavat olema 2012. Olles ka tema Daciaga korduvalt sõitnud, siis tema Sandero mootor suvel ei jäägi seisma iga punase fooritule taga. Minu Dacia sureb välja. Alles eile või üleeile mootor jäi seisma? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4202
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas kunn24 »

Igaks juhuks hoiatan, et kui kapoti all mingeid niiskuskindlaid pistikuid lahti jätta, siis kevadeks on klemmid soolveest pekkis ja pekki lähevad need asjad ka siis, kui korraks võtta lahti, saada soolvett ja siis võidukalt kokku litsuda.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13181
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 20 Dets 2025, 23:28 Igaks juhuks hoiatan, et kui kapoti all mingeid niiskuskindlaid pistikuid lahti jätta, siis kevadeks on klemmid soolveest pekkis ja pekki lähevad need asjad ka siis, kui korraks võtta lahti, saada soolvett ja siis võidukalt kokku litsuda.
ä
Viga võib olla minus, aga ei saanud tsiteeritu mõttele pihta? Möh? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4202
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas kunn24 »

Ära näpi kapoti all midagi, muidu tulevad hiljem päkapikud või kollid või trollid ja viivad rahakotist sajalised ära.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13181
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 446 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 20 Dets 2025, 23:54 Ära näpi kapoti all midagi, muidu tulevad hiljem kollid ja viivad rahakotist sajalised ära.
Tead, ma julgen ka siinses foorumis tunnistada, et olen auto kapotialuses loll, mis loll ja mootorit näppima ei lähe.
PS. Dacia kutu pirni vahetamiseks oman staatust DPhil. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Vasta