Käivituskaabli ristlõige?

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13152
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 408 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:06 Sinu tehnoloogia on mulle ootamatu ja ei ole katsetanud.
Tegelikult see idee plahvatas mulle pähe kui hakkasin mõtlema, et kuidas suurtes tehastes selliseid asju tehakse ja tuli meelde telekas kunagi nähtu, vist saates "Kuidas see on tehtud" ja seal oli suured sulatina vannid, kus konveieri kronsteini küljes olevad kaablite otsad pisteti korraks vanni. Noh, ei hakanud nelja otsa pärast konveierit ehitama ja kasutasin seda tehnoloogiat algelisemal meetodil. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas juhtmepunt »

kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 12:33 Diisli puhul küünalde lülitamisega on kogu laeng kadunud neisse ja starteri vedamiseni ei jõutagi.

Lühidalt. Seadme kasutusvaldkond on väga ahas, tema peale loota ei tohi ja salvestunud energiahulk on väga väike. Isegi 1 AA toiteelement mahutab 1,5 V x 1,5 Ah= 2,25 Wh, st ligi 5x rohkem, kui 5x 100 F; 2,7 V kondekapatarei või 5x 500 F kondekapatareiga sama. Ehk proovid kindlalt autot käima tõmmata 1 AA elemendiga? Jõudu! :grin:
Vaatab nüüd seda pea täiesti surnud akuga hiigeldiisli mitu korda jutti käivitamist:
https://youtu.be/6xYBjJ1-VbI?si=ddOAuPWXlhdEOhwt&t=256
KeenPower 6000A Super Capacitor Jump Starter 176 eurikut, veoautodele ja traktoritele. Mänguasi?

PS. Lisan veel ühe tühja akuga traktorikäivitamise video erinevate käivitusabidega.
Viimati muutis juhtmepunt, 17 Dets 2025, 20:16, muudetud 3 korda kokku.
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 449
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas optimist88 »

new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
Kunn kirjutas eespool, et 1,5V AA annab 2,25 Wh. Nende mahtuvus on minu teada ~2000 mAh e 2 amprit tunnis. Korras auto käivitamiseks pole tundi vaja, piisab 4-5 sekundist aga see-eest voolutugevust on vaja kõvasti tõsta, pakun 30-40-kordselt. Ja teiseks pinget tõsta, pmst 10x. Raske uskuda, et 2,25 Wh-ga (keskmist) autot saab käivitada.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4187
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas kunn24 »

juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 19:17
kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 12:33 Diisli puhul küünalde lülitamisega on kogu laeng kadunud neisse ja starteri vedamiseni ei jõutagi.

Lühidalt. Seadme kasutusvaldkond on väga ahas, tema peale loota ei tohi ja salvestunud energiahulk on väga väike. Isegi 1 AA toiteelement mahutab 1,5 V x 1,5 Ah= 2,25 Wh, st ligi 5x rohkem, kui 5x 100 F; 2,7 V kondekapatarei või 5x 500 F kondekapatareiga sama. Ehk proovid kindlalt autot käima tõmmata 1 AA elemendiga? Jõudu! :grin:
Vaatab nüüd seda pea täiesti surnud akuga hiigeldiisli mitu korda jutti käivitamist:
https://youtu.be/6xYBjJ1-VbI?si=ddOAuPWXlhdEOhwt&t=256
KeenPower 6000A Super Capacitor Jump Starter 176 eurikut, veoautodele ja traktoritele. Mänguasi?
Ma eespool panin kõik kirja, uut lisada pole (valemid on antud, kui tahate, vaielge nendega), nii palju seda asja põgusalt vaatasin, et sellele on kirjutatud 3000 F. Kas see on selle raha eest jadasse ühendatud kondede mahtuvus? Kui ja, siis siia see jutt lõppeb. Osta see asi ja tunne rõõmu.
Kuid netist leiab ka palju igiliikurite videosid, ega need asjad neist paju ei erinegi. :grin:
Ahjaa, ma loodan, et sa NII sooda ei ole, et ei oska selle sisetakistust arvutada tingimustel 12 V ja 6000 A. See oleks____? Täida tühik.
Juhe teab kõike.
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas juhtmepunt »

kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 19:47 Kuid netist leiab ka palju igiliikurite videosid, ega need asjad neist paju ei erinegi. :grin:
Parimad igiliikurid lahti võetuna ja testituna:
https://jumpstarter24.com/best-super-ca ... p-starter/ Tere tulemast reaalsusesse :D
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4187
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas kunn24 »

Nagu ütlesin, andke minna. Võid ju vahepeal pangast raha ka välja võtta ning politseinikule anda, kes su ukse taha tuleb jne. Vaba maa.
Kuid kuna on näha, et siin teemas peale minu keegi ei arvuta, siis küsitud sisetakistust pole võimalik saavutada, sest juba ainuüksi 30 cm pikkuse 16 mm2 vaskjuhtme takistus on 32 mOhm ehk 6000 A on rämedalt valetatud. Aga uskuda võib kõike.
Amazonis on need Keenpowerid hoopis teise hinnaga. Tuleb omale teadvustada, et hiinlased lisaks valetamisele kopeerivad nii valgete kui ka üksteise tagant ja igasuguste akudega oli tihti lugu nii, et täideti liiva jms-ga. Aga ma olen muidugi rumal ja ei tea. https://www.amazon.co.uk/KeenPower-Capa ... 542&sr=8-1

Täiendus, sama asja on juba Ebays erinevate brändide, erinevate teh andmete, erinevate hindadega. https://www.ebay.com/itm/397065956265?_ ... %3A2332490

Mul tuleb meelde teema, kus Okidoki oli meil täis Honda genekaid.
Viimati muutis kunn24, 17 Dets 2025, 20:40, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4187
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas kunn24 »

optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 19:23
new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
Kunn kirjutas eespool, et 1,5V AA annab 2,25 Wh. Nende mahtuvus on minu teada ~2000 mAh e 2 amprit tunnis. Korras auto käivitamiseks pole tundi vaja, piisab 4-5 sekundist aga see-eest voolutugevust on vaja kõvasti tõsta, pakun 30-40-kordselt. Ja teiseks pinget tõsta, pmst 10x. Raske uskuda, et 2,25 Wh-ga (keskmist) autot saab käivitada.
Kui oletada pinge tõstmist, siis auto pardaelektroonika on projekteeritud kuni 18 V pingele. Paljudes plokkides on risti toitega võimsad stabilitronid, mis ülemäärase vooluga lühistuvad. Kui neid ei oleks, siis rikneksid plokid ülepingeimpulsside tõttu. Eriti, kui mõni keenjus veel arvab, et 10 x pinget tõsta oleks väga ok. :banghead: Ma siiralt loodan, et see oli vaid veidi ekslik sõnastus.

Kuid teemaareng on selles mõttes huvitav, et algselt käis hr Ping välja väite, et 5x100 F kondekat päästavad päeva ja kiitis oma aparaati taevani, nüüd on jõutud juba 6x3000 F kondedeni. Kuid sinnani pole asi jõudnud, et kuskilt äikesepilvest need täis laadida, kui aku on täisti 0.

Aga ka nii saab teatud tingimustel mootori käima https://www.youtube.com/shorts/-iR2ZnjFiF0 (selline mootor võib olla ka päris suure traktori sees). See on parem variant, sest aitab ka täiesti tühja akuga. Trelli akut ma ennist mainisin.
Juhe teab kõike.
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas juhtmepunt »

See on vahva video, ainult 500F kondekatega 14L traktorimootor käima. Akut seejuures massinal üldse pole:
https://www.youtube.com/watch?v=qKPQLxDUx5E
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6171
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas ping »

juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 21:05 See on vahva video, ainult 500F kondekatega 14L traktorimootor käima. Akut seejuures massinal üldse pole:
https://www.youtube.com/watch?v=qKPQLxDUx5E
BMW tegi kah nii, et kondekad on autos statsionaarselt ja starterivool võetakse kondekatest ning pardaakust laetakse kondekat.
Selgituses oli artiklis kirjas, et ühe kondede laadimistsükliga saab mootor kolm korda järjest starterit lülitada.
Põhjuseks oli kiirem käivitus külmas, sest pihustid avatakse kui väntvõlli kiirus ületab 200rpm ja konded suudavad alla 0,5 sekiga saavutada vajalikud vändapöörded ja mootori käivitada.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 449
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas optimist88 »

kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 20:26
optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 19:23
new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
Kunn kirjutas eespool, et 1,5V AA annab 2,25 Wh. Nende mahtuvus on minu teada ~2000 mAh e 2 amprit tunnis. Korras auto käivitamiseks pole tundi vaja, piisab 4-5 sekundist aga see-eest voolutugevust on vaja kõvasti tõsta, pakun 30-40-kordselt. Ja teiseks pinget tõsta, pmst 10x. Raske uskuda, et 2,25 Wh-ga (keskmist) autot saab käivitada.
Kui oletada pinge tõstmist, siis auto pardaelektroonika on projekteeritud kuni 18 V pingele. Paljudes plokkides on risti toitega võimsad stabilitronid, mis ülemäärase vooluga lühistuvad. Kui neid ei oleks, siis rikneksid plokid ülepingeimpulsside tõttu. Eriti, kui mõni keenjus veel arvab, et 10 x pinget tõsta oleks väga ok. :banghead: Ma siiralt loodan, et see oli vaid veidi ekslik sõnastus.
Ma rääkisin 1,5V pinge tõstmisest suurusjärgus 10 korda. Näiteks 1,5 x 9 = 13,5V. Kui sa oskad 1,5 V pingega vooluallika pealt 12V autosid käivitada siis võid mulle ka õpetada. Mul siiani pole õnnestunud. 13-14V-ni laetud akudega pole probleemi olnud.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6171
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas ping »

new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
Tegelikult korras mootoriga 2L bensukas vajab mootori käivitamiseks 1,5Ah 12V akumahtu aga staterile vajalikku voolu peab allikas (aku) väljastama 0,3sek jooksul.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas juhtmepunt »

optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 21:40
kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 20:26
optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 19:23
new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
Kunn kirjutas eespool, et 1,5V AA annab 2,25 Wh. Nende mahtuvus on minu teada ~2000 mAh e 2 amprit tunnis. Korras auto käivitamiseks pole tundi vaja, piisab 4-5 sekundist aga see-eest voolutugevust on vaja kõvasti tõsta, pakun 30-40-kordselt. Ja teiseks pinget tõsta, pmst 10x. Raske uskuda, et 2,25 Wh-ga (keskmist) autot saab käivitada.
Kui oletada pinge tõstmist, siis auto pardaelektroonika on projekteeritud kuni 18 V pingele. Paljudes plokkides on risti toitega võimsad stabilitronid, mis ülemäärase vooluga lühistuvad. Kui neid ei oleks, siis rikneksid plokid ülepingeimpulsside tõttu. Eriti, kui mõni keenjus veel arvab, et 10 x pinget tõsta oleks väga ok. :banghead: Ma siiralt loodan, et see oli vaid veidi ekslik sõnastus.
Ma rääkisin 1,5V pinge tõstmisest suurusjärgus 10 korda. Näiteks 1,5 x 9 = 13,5V. Kui sa oskad 1,5 V pingega vooluallika pealt 12V autosid käivitada siis võid mulle ka õpetada. Mul siiani pole õnnestunud. 13-14V-ni laetud akudega pole probleemi olnud.
Ma imestasin ka, et kuidas kogu aeg arvutav inimene (tsitaat: Kuid kuna on näha, et siin teemas peale minu keegi ei arvuta...) satub leili 1,5V x 10 = 15V peale.
Viimati muutis juhtmepunt, 17 Dets 2025, 21:52, muudetud 1 kord kokku.
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 449
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas optimist88 »

Mina ka :). Aga no tegijal juhtub. Leil võib tulla sellest, et tema üksi peab arvutama, teised loobivad linke.
Skeleton ka samas valdkonnas https://www.youtube.com/watch?v=Lfynq_apMTY
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas juhtmepunt »

optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 21:51 Mina ka :). Aga no tegijal juhtub. Leil võib tulla sellest, et tema üksi peab arvutama, teised loobivad linke.
Skeleton ka samas valdkonnas https://www.youtube.com/watch?v=Lfynq_apMTY
Jep, ma tean Skeletoni sellesuunalist tegevust just suurte veoautode turul juba mitmeid aastaid. Ehk siis see superkondede teema on autoelektrinduses juba päris mitmed head aastad ka turutoodetena olemas olnud. Seetõttu ongi veel praegusel ajal üllatav tehnikafoorumis kuulda kindla käega väidetavaid elukaugeid teooriaid, et diiselauto puhul ei saa kondedega peale eelsüüteküünalde käitamist enam võlligi käima.
Skeleton tegutseb päris suurelt: https://www.youtube.com/watch?v=DR2RrNtP5G0
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4187
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 140 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas kunn24 »

juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 21:05 See on vahva video, ainult 500F kondekatega 14L traktorimootor käima. Akut seejuures massinal üldse pole:
https://www.youtube.com/watch?v=qKPQLxDUx5E
Sellisel üldjuhul peaks olema 24 V süsteem. Aga olgu, ju on masin küljel rippuv sinine asjandus piisav tõend.
Kas järgmiseks tulevad päris igiliikurid? Trollige nüüd hoogsalt edasi, ma siia rohkem ei vaata. Kuid lepiks kokku, et iga mees kes mingi uue ja huvitava andekuse soovitab, vastutab selle eest edaspidi oma nahaga ja kui tõrge on, laseb sealt ribasid lõikuda. :grin: Eriti hiinakate puhul. Skeletoni ma aktsepteerin tegijaks, kuid siis peab täpselt tegema selgeks, mis seal taga on.
Viimati muutis kunn24, 17 Dets 2025, 22:22, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6171
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas ping »

juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 22:01 ... Ehk siis see superkondede teema on autoelektrinduses juba päris mitmed head aastad ka turutoodetena olemas olnud. ...
Vana teema jah aga kuna viimase aja sõiduautod on kas mikromootorid (piisab väiksemast akust) või hübriidid millel ei ole eraldi starterit üldse olemas, siis ei ole tootjal majanduslikult vajalik sõiduautodele enam kondekaid panna.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas juhtmepunt »

kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 22:14
juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 21:05 See on vahva video, ainult 500F kondekatega 14L traktorimootor käima. Akut seejuures massinal üldse pole:
https://www.youtube.com/watch?v=qKPQLxDUx5E
Sellisel üldjuhul peaks olema 24 V süsteem. Aga olgu, ju on masin küljel rippuv sinine asjandus piisav tõend.
Kas järgmiseks tulevad päris igiliikurid? Trollige nüüd hoogsalt edasi, ma siia rohkem ei vaata. Kuid lepiks kokku, et iga mees kes mingi uue ja huvitava andekuse soovitab, vastutab selle eest edaspidi oma nahaga ja kui tõrge on, laseb sealt ribasid lõikuda. :grin:
https://jumpstarter24.com/best-super-ca ... p-starter/
Kõigepealt tuleb neis laialt levinud turutoodetes oleva Hiina liiva kogus välja arvutada. Kes meil siin autoelektri teemas Hiina liivast nüüd trollimas oligi? 8)
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas juhtmepunt »

ping kirjutas: 17 Dets 2025, 22:20
juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 22:01 ... Ehk siis see superkondede teema on autoelektrinduses juba päris mitmed head aastad ka turutoodetena olemas olnud. ...
Vana teema jah aga kuna viimase aja sõiduautod on kas mikromootorid (piisab väiksemast akust) või hübriidid millel ei ole eraldi starterit üldse olemas, siis ei ole tootjal majanduslikult vajalik sõiduautodele enam kondekaid panna.
:hello:
Tulles tagasi postitaja algse soovi juurde abistada poolkutu akuga (sõiduautoga) hättajäänuid, siis viimase moodu vidin ongi superkonde baasil käivitusabiline. Kaablitest oluliselt kallim, aga hulka kompaktsem, mõnusam ja tõhusam kasutada. Li-Ion aku baasil klots on umbnes samas ruumalaühikus, eeliseks ka muude USB tarvikute laadimisvõimalus, ei muud. Hinnad samas suurusjärgus superkonde baasil olevatega.
Viimati muutis juhtmepunt, 17 Dets 2025, 22:37, muudetud 1 kord kokku.
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6171
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 22:14 ... Kuid lepiks kokku, et iga mees kes mingi uue ja huvitava andekuse soovitab, vastutab selle eest edaspidi oma nahaga ja kui tõrge on, laseb sealt ribasid lõikuda. ...
Konde start on juba üle 10 aasta vanune teema ja Telwin Flash Start 700, mis oli aastaid tagasi ka Motonetis (ca 300eur) müügis on juba ammu igal pool läbi müüdud.
https://www.google.com/search?newwindow ... 99&dpr=1.5
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6171
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 114 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas ping »

juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 22:34 ... Kaablitest oluliselt kallim, aga hulka kompaktsem, mõnusam ja tõhusam kasutada.
Kaabli hind ei mängi rolli, kui kaabliga surakat andes moodsa auto elektroonikaga midagi juhtub, siis remont võib oluliselt ületada kaablite maksumust.
Li-Ion aku baasil klots on umbnes samas ruumalaühikus, eeliseks ka muude USB tarvikute laadimisvõimalus, ei muud. Hinnad samas suurusjärgus superkonde baasil olevatega.
Enamuse kliimavöötmete jaoks küll ei ole suurt vahet aga kui talvekülmas Li-klots autos läbi külmub, siis ei pruugi pärast ühte käivitamist temast enam mingit kasu olla.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1913
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 63 korda
On tänatud: 81 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas RaJy »

Urmas kirjutas: 17 Dets 2025, 18:18
kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:06 Sinu tehnoloogia on mulle ootamatu ja ei ole katsetanud.
Tegelikult see idee plahvatas mulle pähe kui hakkasin mõtlema, et kuidas suurtes tehastes selliseid asju tehakse ja tuli meelde telekas kunagi nähtu, vist saates "Kuidas see on tehtud" ja seal oli suured sulatina vannid, kus konveieri kronsteini küljes olevad kaablite otsad pisteti korraks vanni. Noh, ei hakanud nelja otsa pärast konveierit ehitama ja kasutasin seda tehnoloogiat algelisemal meetodil. :)
Enamvähem sama tehnoloogiat nägin möödunud sajandivahetuse paiku ühes keskmise suurusega ettevõttes tööd tehes - kuna ettevõtte elektriku abiline oli haigestunud ja mul hetkel muud rakendust ei olnud siis anti mind talle ajutiselt abiliseks. Hetkel käis uue tsehhi monteerimine ja oli päris palju mootoreid jms, vaja kaablitega ühendada. Eranditult kõik kaabliotsad ja kingad jootis tinaga üle. See oligi minu põhitöö neil päevil. Töö käis muidugi tolle aegsetes tingimustes - leeklamp ja rauast tiigel sulatina täis. Elektriku sõnul kestavad sellised otsad kordades kauem kui ilma tinata.
juhtmepunt
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas juhtmepunt »

ping kirjutas: 17 Dets 2025, 22:46
Enamuse kliimavöötmete jaoks küll ei ole suurt vahet aga kui talvekülmas Li-klots autos läbi külmub, siis ei pruugi pärast ühte käivitamist temast enam mingit kasu olla.
:hello:
Mis oleks ikkagi see tehasetootelise Li-Ion käivitusabi, mitte mingi isekäki hüpoteetiline hävingumehhanism külmaga?
Oma NOCO põhjal. Toote eesmärgipärane kasutus- ja hoiustuskoht on aastaringselt autos, sh ka külmal talvel. Tootja annab spetsis alumiseks kasutustemperatuuriks -20kraadi. Eestist külmemas Soomes, kui oleks selline põhimõtteline ja reaalses kasutuses välja tulev viga küljes kaoks sellisele tootele igasugune müügilootus.
Viimati muutis juhtmepunt, 18 Dets 2025, 17:22, muudetud 2 korda kokku.
Tsiteerides klassikuid: "Kui on nurinaid, argumenteeri selgelt".
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1672
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 22 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas A23 »

RaJy kirjutas: 17 Dets 2025, 23:13
Urmas kirjutas: 17 Dets 2025, 18:18
kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:06 Sinu tehnoloogia on mulle ootamatu ja ei ole katsetanud.
Tegelikult see idee plahvatas mulle pähe kui hakkasin mõtlema, et kuidas suurtes tehastes selliseid asju tehakse ja tuli meelde telekas kunagi nähtu, vist saates "Kuidas see on tehtud" ja seal oli suured sulatina vannid, kus konveieri kronsteini küljes olevad kaablite otsad pisteti korraks vanni. Noh, ei hakanud nelja otsa pärast konveierit ehitama ja kasutasin seda tehnoloogiat algelisemal meetodil. :)
Enamvähem sama tehnoloogiat nägin möödunud sajandivahetuse paiku ühes keskmise suurusega ettevõttes tööd tehes - kuna ettevõtte elektriku abiline oli haigestunud ja mul hetkel muud rakendust ei olnud siis anti mind talle ajutiselt abiliseks. Hetkel käis uue tsehhi monteerimine ja oli päris palju mootoreid jms, vaja kaablitega ühendada. Eranditult kõik kaabliotsad ja kingad jootis tinaga üle. See oligi minu põhitöö neil päevil. Töö käis muidugi tolle aegsetes tingimustes - leeklamp ja rauast tiigel sulatina täis. Elektriku sõnul kestavad sellised otsad kordades kauem kui ilma tinata.
Üks huvitav meetod on veel trükkplaatide lainega jootmine.
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 635
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 30 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas Walter2 »

Põhjuseks oli kiirem käivitus külmas, sest pihustid avatakse kui väntvõlli kiirus ületab 200rpm ja konded suudavad alla 0,5 sekiga saavutada vajalikud vändapöörded ja mootori käivitada.
:hello:
See kiirem külmkäivitus on oluline siis milleks - käite Rovaniemis jõuluvana kontorit röövimas? :D Ei saa aru vendadest kes kiitlevad et nende auto läheb poolest pöördest käima. Isiklikult ei tahaks küll omada autot, mis käivitub kui mootoris pole õlirõhku ollagi. Eriti külmades tingimustes. Minupärast võiks mootor vabalt käima minna alles siis, kui õlirõhu tuli armatuuris on kustunud. Toimub see tavaliselt sek.-paari jooksul. Jutt siis klassikalisest SP mootoriga liikurist.
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 685
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 21 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitus Postitas new1 »

ping kirjutas: 17 Dets 2025, 21:42
new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
Tegelikult korras mootoriga 2L bensukas vajab mootori käivitamiseks 1,5Ah 12V akumahtu aga staterile vajalikku voolu peab allikas (aku) väljastama 0,3sek jooksul.
:hello:
Tegin kiire arvutuse ja kui eeldada, et käivituseks on vaja 3 sekundit ja 300A, siis energiakulu 12V korral 3Wh, ehk siis ühe korraliku AA patarei maht.Või siis 12V korral 0,25Ah . Kui valesti läks midagi, siis võib keegi oma arvutuskäigu lisada.
Vasta