Tegelikult see idee plahvatas mulle pähe kui hakkasin mõtlema, et kuidas suurtes tehastes selliseid asju tehakse ja tuli meelde telekas kunagi nähtu, vist saates "Kuidas see on tehtud" ja seal oli suured sulatina vannid, kus konveieri kronsteini küljes olevad kaablite otsad pisteti korraks vanni. Noh, ei hakanud nelja otsa pärast konveierit ehitama ja kasutasin seda tehnoloogiat algelisemal meetodil.
Käivituskaabli ristlõige?
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 13152
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 408 korda
- On tänatud: 445 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas Urmas »
-
juhtmepunt
- Korralik postitaja

- Postitusi: 207
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »
Vaatab nüüd seda pea täiesti surnud akuga hiigeldiisli mitu korda jutti käivitamist:kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 12:33 Diisli puhul küünalde lülitamisega on kogu laeng kadunud neisse ja starteri vedamiseni ei jõutagi.
Lühidalt. Seadme kasutusvaldkond on väga ahas, tema peale loota ei tohi ja salvestunud energiahulk on väga väike. Isegi 1 AA toiteelement mahutab 1,5 V x 1,5 Ah= 2,25 Wh, st ligi 5x rohkem, kui 5x 100 F; 2,7 V kondekapatarei või 5x 500 F kondekapatareiga sama. Ehk proovid kindlalt autot käima tõmmata 1 AA elemendiga? Jõudu!![]()
https://youtu.be/6xYBjJ1-VbI?si=ddOAuPWXlhdEOhwt&t=256
KeenPower 6000A Super Capacitor Jump Starter 176 eurikut, veoautodele ja traktoritele. Mänguasi?
PS. Lisan veel ühe tühja akuga traktorikäivitamise video erinevate käivitusabidega.
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 449
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
Kunn kirjutas eespool, et 1,5V AA annab 2,25 Wh. Nende mahtuvus on minu teada ~2000 mAh e 2 amprit tunnis. Korras auto käivitamiseks pole tundi vaja, piisab 4-5 sekundist aga see-eest voolutugevust on vaja kõvasti tõsta, pakun 30-40-kordselt. Ja teiseks pinget tõsta, pmst 10x. Raske uskuda, et 2,25 Wh-ga (keskmist) autot saab käivitada.new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4187
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 140 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Ma eespool panin kõik kirja, uut lisada pole (valemid on antud, kui tahate, vaielge nendega), nii palju seda asja põgusalt vaatasin, et sellele on kirjutatud 3000 F. Kas see on selle raha eest jadasse ühendatud kondede mahtuvus? Kui ja, siis siia see jutt lõppeb. Osta see asi ja tunne rõõmu.juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 19:17Vaatab nüüd seda pea täiesti surnud akuga hiigeldiisli mitu korda jutti käivitamist:kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 12:33 Diisli puhul küünalde lülitamisega on kogu laeng kadunud neisse ja starteri vedamiseni ei jõutagi.
Lühidalt. Seadme kasutusvaldkond on väga ahas, tema peale loota ei tohi ja salvestunud energiahulk on väga väike. Isegi 1 AA toiteelement mahutab 1,5 V x 1,5 Ah= 2,25 Wh, st ligi 5x rohkem, kui 5x 100 F; 2,7 V kondekapatarei või 5x 500 F kondekapatareiga sama. Ehk proovid kindlalt autot käima tõmmata 1 AA elemendiga? Jõudu!![]()
https://youtu.be/6xYBjJ1-VbI?si=ddOAuPWXlhdEOhwt&t=256
KeenPower 6000A Super Capacitor Jump Starter 176 eurikut, veoautodele ja traktoritele. Mänguasi?
Kuid netist leiab ka palju igiliikurite videosid, ega need asjad neist paju ei erinegi.
Ahjaa, ma loodan, et sa NII sooda ei ole, et ei oska selle sisetakistust arvutada tingimustel 12 V ja 6000 A. See oleks____? Täida tühik.
-
juhtmepunt
- Korralik postitaja

- Postitusi: 207
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »
Parimad igiliikurid lahti võetuna ja testituna:kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 19:47 Kuid netist leiab ka palju igiliikurite videosid, ega need asjad neist paju ei erinegi.![]()
https://jumpstarter24.com/best-super-ca ... p-starter/ Tere tulemast reaalsusesse
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4187
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 140 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Kuid kuna on näha, et siin teemas peale minu keegi ei arvuta, siis küsitud sisetakistust pole võimalik saavutada, sest juba ainuüksi 30 cm pikkuse 16 mm2 vaskjuhtme takistus on 32 mOhm ehk 6000 A on rämedalt valetatud. Aga uskuda võib kõike.
Amazonis on need Keenpowerid hoopis teise hinnaga. Tuleb omale teadvustada, et hiinlased lisaks valetamisele kopeerivad nii valgete kui ka üksteise tagant ja igasuguste akudega oli tihti lugu nii, et täideti liiva jms-ga. Aga ma olen muidugi rumal ja ei tea. https://www.amazon.co.uk/KeenPower-Capa ... 542&sr=8-1
Täiendus, sama asja on juba Ebays erinevate brändide, erinevate teh andmete, erinevate hindadega. https://www.ebay.com/itm/397065956265?_ ... %3A2332490
Mul tuleb meelde teema, kus Okidoki oli meil täis Honda genekaid.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4187
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 140 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Kui oletada pinge tõstmist, siis auto pardaelektroonika on projekteeritud kuni 18 V pingele. Paljudes plokkides on risti toitega võimsad stabilitronid, mis ülemäärase vooluga lühistuvad. Kui neid ei oleks, siis rikneksid plokid ülepingeimpulsside tõttu. Eriti, kui mõni keenjus veel arvab, et 10 x pinget tõsta oleks väga ok.optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 19:23Kunn kirjutas eespool, et 1,5V AA annab 2,25 Wh. Nende mahtuvus on minu teada ~2000 mAh e 2 amprit tunnis. Korras auto käivitamiseks pole tundi vaja, piisab 4-5 sekundist aga see-eest voolutugevust on vaja kõvasti tõsta, pakun 30-40-kordselt. Ja teiseks pinget tõsta, pmst 10x. Raske uskuda, et 2,25 Wh-ga (keskmist) autot saab käivitada.new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
Kuid teemaareng on selles mõttes huvitav, et algselt käis hr Ping välja väite, et 5x100 F kondekat päästavad päeva ja kiitis oma aparaati taevani, nüüd on jõutud juba 6x3000 F kondedeni. Kuid sinnani pole asi jõudnud, et kuskilt äikesepilvest need täis laadida, kui aku on täisti 0.
Aga ka nii saab teatud tingimustel mootori käima https://www.youtube.com/shorts/-iR2ZnjFiF0 (selline mootor võib olla ka päris suure traktori sees). See on parem variant, sest aitab ka täiesti tühja akuga. Trelli akut ma ennist mainisin.
-
juhtmepunt
- Korralik postitaja

- Postitusi: 207
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »
https://www.youtube.com/watch?v=qKPQLxDUx5E
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6171
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 114 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas ping »
BMW tegi kah nii, et kondekad on autos statsionaarselt ja starterivool võetakse kondekatest ning pardaakust laetakse kondekat.juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 21:05 See on vahva video, ainult 500F kondekatega 14L traktorimootor käima. Akut seejuures massinal üldse pole:
https://www.youtube.com/watch?v=qKPQLxDUx5E
Selgituses oli artiklis kirjas, et ühe kondede laadimistsükliga saab mootor kolm korda järjest starterit lülitada.
Põhjuseks oli kiirem käivitus külmas, sest pihustid avatakse kui väntvõlli kiirus ületab 200rpm ja konded suudavad alla 0,5 sekiga saavutada vajalikud vändapöörded ja mootori käivitada.
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 449
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
Ma rääkisin 1,5V pinge tõstmisest suurusjärgus 10 korda. Näiteks 1,5 x 9 = 13,5V. Kui sa oskad 1,5 V pingega vooluallika pealt 12V autosid käivitada siis võid mulle ka õpetada. Mul siiani pole õnnestunud. 13-14V-ni laetud akudega pole probleemi olnud.kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 20:26Kui oletada pinge tõstmist, siis auto pardaelektroonika on projekteeritud kuni 18 V pingele. Paljudes plokkides on risti toitega võimsad stabilitronid, mis ülemäärase vooluga lühistuvad. Kui neid ei oleks, siis rikneksid plokid ülepingeimpulsside tõttu. Eriti, kui mõni keenjus veel arvab, et 10 x pinget tõsta oleks väga ok.optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 19:23Kunn kirjutas eespool, et 1,5V AA annab 2,25 Wh. Nende mahtuvus on minu teada ~2000 mAh e 2 amprit tunnis. Korras auto käivitamiseks pole tundi vaja, piisab 4-5 sekundist aga see-eest voolutugevust on vaja kõvasti tõsta, pakun 30-40-kordselt. Ja teiseks pinget tõsta, pmst 10x. Raske uskuda, et 2,25 Wh-ga (keskmist) autot saab käivitada.new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.Ma siiralt loodan, et see oli vaid veidi ekslik sõnastus.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6171
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 114 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas ping »
Tegelikult korras mootoriga 2L bensukas vajab mootori käivitamiseks 1,5Ah 12V akumahtu aga staterile vajalikku voolu peab allikas (aku) väljastama 0,3sek jooksul.new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
-
juhtmepunt
- Korralik postitaja

- Postitusi: 207
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »
Ma imestasin ka, et kuidas kogu aeg arvutav inimene (tsitaat: Kuid kuna on näha, et siin teemas peale minu keegi ei arvuta...) satub leili 1,5V x 10 = 15V peale.optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 21:40Ma rääkisin 1,5V pinge tõstmisest suurusjärgus 10 korda. Näiteks 1,5 x 9 = 13,5V. Kui sa oskad 1,5 V pingega vooluallika pealt 12V autosid käivitada siis võid mulle ka õpetada. Mul siiani pole õnnestunud. 13-14V-ni laetud akudega pole probleemi olnud.kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 20:26Kui oletada pinge tõstmist, siis auto pardaelektroonika on projekteeritud kuni 18 V pingele. Paljudes plokkides on risti toitega võimsad stabilitronid, mis ülemäärase vooluga lühistuvad. Kui neid ei oleks, siis rikneksid plokid ülepingeimpulsside tõttu. Eriti, kui mõni keenjus veel arvab, et 10 x pinget tõsta oleks väga ok.optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 19:23Kunn kirjutas eespool, et 1,5V AA annab 2,25 Wh. Nende mahtuvus on minu teada ~2000 mAh e 2 amprit tunnis. Korras auto käivitamiseks pole tundi vaja, piisab 4-5 sekundist aga see-eest voolutugevust on vaja kõvasti tõsta, pakun 30-40-kordselt. Ja teiseks pinget tõsta, pmst 10x. Raske uskuda, et 2,25 Wh-ga (keskmist) autot saab käivitada.new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.Ma siiralt loodan, et see oli vaid veidi ekslik sõnastus.
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 449
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
Skeleton ka samas valdkonnas https://www.youtube.com/watch?v=Lfynq_apMTY
-
juhtmepunt
- Korralik postitaja

- Postitusi: 207
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »
Jep, ma tean Skeletoni sellesuunalist tegevust just suurte veoautode turul juba mitmeid aastaid. Ehk siis see superkondede teema on autoelektrinduses juba päris mitmed head aastad ka turutoodetena olemas olnud. Seetõttu ongi veel praegusel ajal üllatav tehnikafoorumis kuulda kindla käega väidetavaid elukaugeid teooriaid, et diiselauto puhul ei saa kondedega peale eelsüüteküünalde käitamist enam võlligi käima.optimist88 kirjutas: 17 Dets 2025, 21:51 Mina ka. Aga no tegijal juhtub. Leil võib tulla sellest, et tema üksi peab arvutama, teised loobivad linke.
Skeleton ka samas valdkonnas https://www.youtube.com/watch?v=Lfynq_apMTY
Skeleton tegutseb päris suurelt: https://www.youtube.com/watch?v=DR2RrNtP5G0
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4187
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 140 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Sellisel üldjuhul peaks olema 24 V süsteem. Aga olgu, ju on masin küljel rippuv sinine asjandus piisav tõend.juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 21:05 See on vahva video, ainult 500F kondekatega 14L traktorimootor käima. Akut seejuures massinal üldse pole:
https://www.youtube.com/watch?v=qKPQLxDUx5E
Kas järgmiseks tulevad päris igiliikurid? Trollige nüüd hoogsalt edasi, ma siia rohkem ei vaata. Kuid lepiks kokku, et iga mees kes mingi uue ja huvitava andekuse soovitab, vastutab selle eest edaspidi oma nahaga ja kui tõrge on, laseb sealt ribasid lõikuda.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6171
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 114 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas ping »
Vana teema jah aga kuna viimase aja sõiduautod on kas mikromootorid (piisab väiksemast akust) või hübriidid millel ei ole eraldi starterit üldse olemas, siis ei ole tootjal majanduslikult vajalik sõiduautodele enam kondekaid panna.juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 22:01 ... Ehk siis see superkondede teema on autoelektrinduses juba päris mitmed head aastad ka turutoodetena olemas olnud. ...
-
juhtmepunt
- Korralik postitaja

- Postitusi: 207
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »
https://jumpstarter24.com/best-super-ca ... p-starter/kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 22:14Sellisel üldjuhul peaks olema 24 V süsteem. Aga olgu, ju on masin küljel rippuv sinine asjandus piisav tõend.juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 21:05 See on vahva video, ainult 500F kondekatega 14L traktorimootor käima. Akut seejuures massinal üldse pole:
https://www.youtube.com/watch?v=qKPQLxDUx5E
Kas järgmiseks tulevad päris igiliikurid? Trollige nüüd hoogsalt edasi, ma siia rohkem ei vaata. Kuid lepiks kokku, et iga mees kes mingi uue ja huvitava andekuse soovitab, vastutab selle eest edaspidi oma nahaga ja kui tõrge on, laseb sealt ribasid lõikuda.![]()
Kõigepealt tuleb neis laialt levinud turutoodetes oleva Hiina liiva kogus välja arvutada. Kes meil siin autoelektri teemas Hiina liivast nüüd trollimas oligi?
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
-
juhtmepunt
- Korralik postitaja

- Postitusi: 207
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »
Tulles tagasi postitaja algse soovi juurde abistada poolkutu akuga (sõiduautoga) hättajäänuid, siis viimase moodu vidin ongi superkonde baasil käivitusabiline. Kaablitest oluliselt kallim, aga hulka kompaktsem, mõnusam ja tõhusam kasutada. Li-Ion aku baasil klots on umbnes samas ruumalaühikus, eeliseks ka muude USB tarvikute laadimisvõimalus, ei muud. Hinnad samas suurusjärgus superkonde baasil olevatega.ping kirjutas: 17 Dets 2025, 22:20Vana teema jah aga kuna viimase aja sõiduautod on kas mikromootorid (piisab väiksemast akust) või hübriidid millel ei ole eraldi starterit üldse olemas, siis ei ole tootjal majanduslikult vajalik sõiduautodele enam kondekaid panna.juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 22:01 ... Ehk siis see superkondede teema on autoelektrinduses juba päris mitmed head aastad ka turutoodetena olemas olnud. ...
![]()
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6171
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 114 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas ping »
Konde start on juba üle 10 aasta vanune teema ja Telwin Flash Start 700, mis oli aastaid tagasi ka Motonetis (ca 300eur) müügis on juba ammu igal pool läbi müüdud.kunn24 kirjutas: 17 Dets 2025, 22:14 ... Kuid lepiks kokku, et iga mees kes mingi uue ja huvitava andekuse soovitab, vastutab selle eest edaspidi oma nahaga ja kui tõrge on, laseb sealt ribasid lõikuda. ...
https://www.google.com/search?newwindow ... 99&dpr=1.5
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6171
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 114 korda
- On tänatud: 295 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas ping »
Kaabli hind ei mängi rolli, kui kaabliga surakat andes moodsa auto elektroonikaga midagi juhtub, siis remont võib oluliselt ületada kaablite maksumust.juhtmepunt kirjutas: 17 Dets 2025, 22:34 ... Kaablitest oluliselt kallim, aga hulka kompaktsem, mõnusam ja tõhusam kasutada.
Enamuse kliimavöötmete jaoks küll ei ole suurt vahet aga kui talvekülmas Li-klots autos läbi külmub, siis ei pruugi pärast ühte käivitamist temast enam mingit kasu olla.Li-Ion aku baasil klots on umbnes samas ruumalaühikus, eeliseks ka muude USB tarvikute laadimisvõimalus, ei muud. Hinnad samas suurusjärgus superkonde baasil olevatega.
-
RaJy
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1913
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 63 korda
- On tänatud: 81 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Enamvähem sama tehnoloogiat nägin möödunud sajandivahetuse paiku ühes keskmise suurusega ettevõttes tööd tehes - kuna ettevõtte elektriku abiline oli haigestunud ja mul hetkel muud rakendust ei olnud siis anti mind talle ajutiselt abiliseks. Hetkel käis uue tsehhi monteerimine ja oli päris palju mootoreid jms, vaja kaablitega ühendada. Eranditult kõik kaabliotsad ja kingad jootis tinaga üle. See oligi minu põhitöö neil päevil. Töö käis muidugi tolle aegsetes tingimustes - leeklamp ja rauast tiigel sulatina täis. Elektriku sõnul kestavad sellised otsad kordades kauem kui ilma tinata.Urmas kirjutas: 17 Dets 2025, 18:18Tegelikult see idee plahvatas mulle pähe kui hakkasin mõtlema, et kuidas suurtes tehastes selliseid asju tehakse ja tuli meelde telekas kunagi nähtu, vist saates "Kuidas see on tehtud" ja seal oli suured sulatina vannid, kus konveieri kronsteini küljes olevad kaablite otsad pisteti korraks vanni. Noh, ei hakanud nelja otsa pärast konveierit ehitama ja kasutasin seda tehnoloogiat algelisemal meetodil.![]()
-
juhtmepunt
- Korralik postitaja

- Postitusi: 207
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 16:17
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas juhtmepunt »
Mis oleks ikkagi see tehasetootelise Li-Ion käivitusabi, mitte mingi isekäki hüpoteetiline hävingumehhanism külmaga?ping kirjutas: 17 Dets 2025, 22:46
Enamuse kliimavöötmete jaoks küll ei ole suurt vahet aga kui talvekülmas Li-klots autos läbi külmub, siis ei pruugi pärast ühte käivitamist temast enam mingit kasu olla.
![]()
Oma NOCO põhjal. Toote eesmärgipärane kasutus- ja hoiustuskoht on aastaringselt autos, sh ka külmal talvel. Tootja annab spetsis alumiseks kasutustemperatuuriks -20kraadi. Eestist külmemas Soomes, kui oleks selline põhimõtteline ja reaalses kasutuses välja tulev viga küljes kaoks sellisele tootele igasugune müügilootus.
Enne kui sihitult täristama hakkad, hinga sügavalt sisse ja loe vahelduseks!
-
A23
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1672
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 56 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas A23 »
Üks huvitav meetod on veel trükkplaatide lainega jootmine.RaJy kirjutas: 17 Dets 2025, 23:13Enamvähem sama tehnoloogiat nägin möödunud sajandivahetuse paiku ühes keskmise suurusega ettevõttes tööd tehes - kuna ettevõtte elektriku abiline oli haigestunud ja mul hetkel muud rakendust ei olnud siis anti mind talle ajutiselt abiliseks. Hetkel käis uue tsehhi monteerimine ja oli päris palju mootoreid jms, vaja kaablitega ühendada. Eranditult kõik kaabliotsad ja kingad jootis tinaga üle. See oligi minu põhitöö neil päevil. Töö käis muidugi tolle aegsetes tingimustes - leeklamp ja rauast tiigel sulatina täis. Elektriku sõnul kestavad sellised otsad kordades kauem kui ilma tinata.Urmas kirjutas: 17 Dets 2025, 18:18Tegelikult see idee plahvatas mulle pähe kui hakkasin mõtlema, et kuidas suurtes tehastes selliseid asju tehakse ja tuli meelde telekas kunagi nähtu, vist saates "Kuidas see on tehtud" ja seal oli suured sulatina vannid, kus konveieri kronsteini küljes olevad kaablite otsad pisteti korraks vanni. Noh, ei hakanud nelja otsa pärast konveierit ehitama ja kasutasin seda tehnoloogiat algelisemal meetodil.![]()
-
Walter2
- Ehitusspets

- Postitusi: 635
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 30 korda
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas Walter2 »
See kiirem külmkäivitus on oluline siis milleks - käite Rovaniemis jõuluvana kontorit röövimas?Põhjuseks oli kiirem käivitus külmas, sest pihustid avatakse kui väntvõlli kiirus ületab 200rpm ja konded suudavad alla 0,5 sekiga saavutada vajalikud vändapöörded ja mootori käivitada.
![]()
Re: Käivituskaabli ristlõige?
Lugemata postitus Postitas new1 »
Tegin kiire arvutuse ja kui eeldada, et käivituseks on vaja 3 sekundit ja 300A, siis energiakulu 12V korral 3Wh, ehk siis ühe korraliku AA patarei maht.Või siis 12V korral 0,25Ah . Kui valesti läks midagi, siis võib keegi oma arvutuskäigu lisada.ping kirjutas: 17 Dets 2025, 21:42Tegelikult korras mootoriga 2L bensukas vajab mootori käivitamiseks 1,5Ah 12V akumahtu aga staterile vajalikku voolu peab allikas (aku) väljastama 0,3sek jooksul.new1 kirjutas: 17 Dets 2025, 18:01 Ega üks keskmine käivitus tarbibki kokkuvõttes vähem energiat(või samasse suurusjärku), kui sisaldab üks pisike patarei.
![]()
Mine “Elekter, elektriseadmed”
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring