Miks peab kogemuse saamiseks ja edastamiseks omama isiklikku elektriautot?
Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
- autodidakt
- Postitusi: 12570
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 400 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 410
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
niikaua kui sa ei ütle mis auto ja millistes tingimustes, on see suhteliselt kasutu väide.kaimagk kirjutas: 21 Aug 2025, 13:31 Minu EA’ l kattuvad tehase andmed ja ‘ päris’ sõidu andmed, mis nüüd teeme urmas?
Paljude autodega saab sõita tootja poolt ettenähtud kuluga, iseasi kas igal ajal ja iga ilmaga. Tõenäoliselt on elektriautoga siiski keerulisem tehase lubatud läbisõiduni jõuda.
Antud artiklis olid käärid muidugi kahtlaselt suured.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12570
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 400 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Kui lugeda erinevaid artikleid EV akude tervise huvides "rangete" soovituste põhjal mitte lasta alla 20% ja laadida 80%-ni, siis vist tulebki reaalseks läbisõidu ulatuseks 60% tootja lubatust.netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 13:54 Paljude autodega saab sõita tootja poolt ettenähtud kuluga, iseasi kas igal ajal ja iga ilmaga. Tõenäoliselt on elektriautoga siiski keerulisem tehase lubatud läbisõiduni jõuda.
Antud artiklis olid käärid muidugi kahtlaselt suured.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1273
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 103 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Elektriautodest
E-tron, ja mis see mark siia puutub? On ka golf , millele lubatakse 6 sajale, ei õnnestu seda saavutada oma sõiduteekonnaga. Samas urmasel õnnestub, nii, ja mis teeme selle infoga?netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 13:54niikaua kui sa ei ütle mis auto ja millistes tingimustes, on see suhteliselt kasutu väide.kaimagk kirjutas: 21 Aug 2025, 13:31 Minu EA’ l kattuvad tehase andmed ja ‘ päris’ sõidu andmed, mis nüüd teeme urmas?
Paljude autodega saab sõita tootja poolt ettenähtud kuluga, iseasi kas igal ajal ja iga ilmaga. Tõenäoliselt on elektriautoga siiski keerulisem tehase lubatud läbisõiduni jõuda.
Antud artiklis olid käärid muidugi kahtlaselt suured.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1273
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 103 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Elektriautodest
Kui sa U veits päris EA omanikelt uuriksid kuda ja mis EA’ga toimetada saaksid ehk ka lõpuks aru mis see on. Mitte ei loeks mingite ‘ullikseste’ ja ‘maailmaa avastajate’ romaane, millega nad raha teistelt ‘ ullikestelt’ kes seda sodi ostavad ,ära võtabUrmas kirjutas: 21 Aug 2025, 14:01Kui lugeda erinevaid artikleid EV akude tervise huvides "rangete" soovituste põhjal mitte lasta alla 20% ja laadida 80%-ni, siis vist tulebki reaalseks läbisõidu ulatuseks 60% tootja lubatust.netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 13:54 Paljude autodega saab sõita tootja poolt ettenähtud kuluga, iseasi kas igal ajal ja iga ilmaga. Tõenäoliselt on elektriautoga siiski keerulisem tehase lubatud läbisõiduni jõuda.
Antud artiklis olid käärid muidugi kahtlaselt suured.

Aga noh, me oleme siin kõik juba ammu aru saanud et ‘sulle’ ei ‘sobi hetkel’ see EA, päriselt !
-
- autodidakt
- Postitusi: 12570
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 400 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Ma ei taha endale soetada "põrsast kotis".kaimagk kirjutas: 21 Aug 2025, 14:43 Kui sa U veits päris EA omanikelt uuriksid kuda ja mis EA’ga toimetada saaksid ehk ka lõpuks aru mis see on. Mitte ei loeks mingite ‘ullikseste’ ja ‘maailmaa avastajate’ romaane, millega nad raha teistelt ‘ ullikestelt’ kes seda sodi ostavad ,ära võtab![]()

Hakkame koos Varssavisse ja tagasi sõitma. Kahtlustan, kui sa Varssavisse jõuad, siis mul on juba 1x "lõõgastus" tehtud ka välja ka magatud.kaimagk kirjutas: 21 Aug 2025, 13:31 Minu EA’ l kattuvad tehase andmed ja ‘ päris’ sõidu andmed, mis nüüd teeme urmas?

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1273
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 103 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Elektriautodest
Selle peale pole midagi muud rohkem öelda kuiUrmas kirjutas: 21 Aug 2025, 15:01Ma ei taha endale soetada "põrsast kotis".kaimagk kirjutas: 21 Aug 2025, 14:43 Kui sa U veits päris EA omanikelt uuriksid kuda ja mis EA’ga toimetada saaksid ehk ka lõpuks aru mis see on. Mitte ei loeks mingite ‘ullikseste’ ja ‘maailmaa avastajate’ romaane, millega nad raha teistelt ‘ ullikestelt’ kes seda sodi ostavad ,ära võtab
Hakkame koos Varssavisse ja tagasi sõitma. Kahtlustan, kui sa Varssavisse jõuad, siis mul on juba 1x "lõõgastus" tehtud ka välja ka magatud.kaimagk kirjutas: 21 Aug 2025, 13:31 Minu EA’ l kattuvad tehase andmed ja ‘ päris’ sõidu andmed, mis nüüd teeme urmas?![]()

Ja …

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 410
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
sellest infost võib järeldada, et e-tron on atriklis mainitud VW bussiga võrreldes väga erinev auto. Hinna, akude mahtuvuse (miks mitte ka kvaliteedi?) ja kasvõi tuuletakitsuse poolest. Kui ta selle bussiga 300km mööda tuuliseid mereääri sõitis võib vabalt olla, et sõiduulatus ongi 60% lubatust. Ja kui e-trolli suguse "perfomance" pilliga eriti ei talla, siis saabki võibolla lubatu ära sõita.E-tron, ja mis see mark siia puutub? On ka golf , millele lubatakse 6 sajale, ei õnnestu seda saavutada oma sõiduteekonnaga. Samas urmasel õnnestub, nii, ja mis teeme selle infoga?
Point ongi tegelikult selles, et niigi problemaatiline sõiduulatus on EV'de puhul alati kõrgendatud tähelepanu all (kõik testivad ja enamasti kiruvad) ja kuna energiat on alati napilt, siis iga asi mõjutab ulatust negatiivselt. Olen olnud korduvalt üllatunud, kuidas diisliga saab paagitäiega 20% kaugemale (Varssavisse?) sõita kui kirjade järgi peaks saama. Võibolla on, aga mina pole kunagi kuulnud, et kellelgi oleks EV'ga nii hästi läinud. Pigem ikka vastupidi.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 627
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Elektriautodest
Miks peab värvimistööde kommenteerimiseks ise maaler olema.... ?
vast ikka võiks... mina igatahes hoidun... kuigi olen vahel värvinud... ehk siis mingi ühekordne kogemus on olemas... Aga kui millestki aru ei saa, siis küsin ikkagi kogenenumatelt...
Hakatuseks võiks 77 lehekülge seda ajalugu läbi lugeda, siis ei tuldaks sama jutuga siin uuesti välja
https://www.auto24.ee/foorum/t146911/1
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 422
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Elektriautodest
Nagu ka juba varem mainitud- teada saamiseks, et s_tt ei kõlba süüa, ei pea selle söömises isiklikku kogemust omama.võhik kirjutas: 21 Aug 2025, 17:37Miks peab värvimistööde kommenteerimiseks ise maaler olema.... ?
vast ikka võiks... mina igatahes hoidun... kuigi olen vahel värvinud... ehk siis mingi ühekordne kogemus on olemas... Aga kui millestki aru ei saa, siis küsin ikkagi kogenenumatelt...

-
- autodidakt
- Postitusi: 12570
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 400 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Huvitav küsimus jah ja jäin ka ise mõtlema, et miks mind pole siiani veel keegi minu poolt kommentaarides kirjeldatud kogemuslike töövahendite või materjalide kiitmise/laitmise eest pikalt saadetud, vaid on pöidlaid vajutatud? Oskad ehk põhjendada? Miks ma peaks EV-ga pikemate otste vajadustega sõidukogemusi omavate isikute kirjeldatud kogemusi eirama ja neid negatiivseid(minu jaoks) kogemusi omal nahal järgi proovima? Kui keegi on reha otsa astunud, siis ei pea mina teps mitte see olema, kes teist korda astub sama reha otsa.võhik kirjutas: 21 Aug 2025, 17:37 Miks peab värvimistööde kommenteerimiseks ise maaler olema.... ?
vast ikka võiks... mina igatahes hoidun... kuigi olen vahel värvinud...
Siinsed põhikommentaatorid on teadlikud(aga ei taha vist tunnistada), et minu kilometraaž on veidi teine kui Mustamäelt Õismäele sõit.

OT. Kiikasin korraks õhtust hommikuni elektribörsi hindasid, tegin väikse pranglimise ja ei oleks tulnud odavam bensukate postihinnast. Mõte oli sellest, et autos kuulsin mingit uudist, et börsi hind tõuseb sellepärast, et tuult ei ole. Mis siis veel saab kui planeet Maa pöörlemise järgi jätab? Ammu-ammu ma küsisin vene rahvusest tuttava käest, et kuidas on vene keeles "tuulevaikus", mille tõlge oli "nihhujaa nje djuuet".

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 410
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
Maaliriks olemine eeldab siiski teatud vilumust ja kogemust, mis on aastate jooksul tekkinud.Miks peab värvimistööde kommenteerimiseks ise maaler olema.... ?
Ei ole kuulnud, et elektriauto omamine mingisugune eriline kunst oleks, või harjutamist vajaks. Füüsikaseadused (paari tonni liigutamiseks kuluv energia) ja reaalsustaju (laadimisjaamade suhteline vähesus väljapool keskusi) on ikka samasugused sõltumata sellest, kas omatakse ise elektriautot või mitte.
Lisaks oleks tark õppida teiste vigadest. Et siis kui 10’st ülevaatest 9 ütlevad, et peab ikka väga planeerima ja valima kuhu sa sõita saad, siis ma pigem usun seda ja ei hakka omal nahal igat mänguasja järgi proovima. Eriti veel sellise raha eest.
Minu subjektiivse arvamuse kohaselt on EV’d praegu sama koha peal, kus autod olid umbes eelmise sajandi alguses. Neid ostsid entusiastid ränga raha eest ja siis käidi apteekides kannuga bensiini tilgutamas, et saaks järgmised 15km. sõita. Üldiselt kasutati siiski palju praktlilisemaid liiklusvahendeid. EV on kindlasti autode tulevik, kuid täna on sinna veel pikk tee minna.
Kui muidugi huvi ja raha on, siis miks mitte proovida. Just nagu kahetaktilise tõllaga 100a. tagasi.
Urmas jõudis vahepeal juba sarnased mõtted välja tuua.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 627
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Elektriautodest
Kahtlemata see tädi oskab autoga sõita ja sõidab kah aga minu küsimus oli, et kas tal enesel on elektriauto ? - samamoodi need sinu jutu peale pöidlavajutjad - ka nemad kindlasti sõidavad kah autoga ja palju nagu sinagi, aga ka neil pole selleks elektriautot...
Hind ei tõusnud mitte ainult selle pärast, et tuult ei ole vaid et ka Loviisa on hoolduses...
Hind ei tõusnud mitte ainult selle pärast, et tuult ei ole vaid et ka Loviisa on hoolduses...
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 410
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
et siis mis mõttes see oluline on?kas tal enesel on elektriauto ?
Kas elektriauto sõidab kaugemale selle käes kelle oma ta on? Kas elektriautode omanikud elavad mingis teises reaalsuses, kus on rohkem laadijaid ja need on koguaeg vabad ja töökorras? Mille poolest veel erineb laenatud ja ostetud elektriautoga 700km pikkuse teekonna läbimine?
- pancho villa
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1038
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 31 korda
- On tänatud: 30 korda
-
- autodidakt
- Postitusi: 12570
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 400 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Kas nüüd just vana joru, aga ma saan pikemat sõitu pakkuda ilma, et ... Selgita ühele naisterahvale, et tema kohale viimiseks pead vahepeal ennast/autot mudimas käima.

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- autodidakt
- Postitusi: 12570
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 400 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Ma kunagi tegin oma juhtimisõiguse B katgégooria manuaalkäigukastiga ja mu B-kategooria lubab kasutada ka automaatkäigukastiga sõidukeid, aga tänapäeval ei lubata automaatkäigukastiga eksameid teinud käigukangiga uuunikumite rooli väänama? Kas nad (tänapäevased) on nii lollid nagu ei oleks mingit kordinatsiooni erinevate kehaosade(aju ja jäsemed) vahel?netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 18:33 Ei ole kuulnud, et elektriauto omamine mingisugune eriline kunst oleks, või harjutamist vajaks.

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

- pancho villa
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1038
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 31 korda
- On tänatud: 30 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas pancho villa »
Räägi nüüd Urmas, kas sa tegelikult oled üldse kunagi mõne naise või lapsega sinna Varssavisse ja tagasi sõitnud? Mina olen ja tempot ei määraks kindlasti elektriauto laadimine.Urmas kirjutas: 21 Aug 2025, 21:07
Kas nüüd just vana joru, aga ma saan pikemat sõitu pakkuda ilma, et ... Selgita ühele naisterahvale, et tema kohale viimiseks pead vahepeal ennast/autot mudimas käima.![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1402
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Minu meelest see kõik on nõks propaganda kategooria, kus kindlasti on neid kes päevas ja igapäevaselt sadu kilomeetreid läbivad ent statistika järgi enamuse autoomanike päevane läbisõit jäävat 50km kanti. Eks see ole linnastumise teema, kus nii mujal ilmas kui meil suurem osa rahvastikust elab linnas, töötab linnas ja toimetab muidu linnas, kus 50km võib olla reaalne päevane sõiduvajadus. Isegi kui on rahvast kes käib linnast kaugemal või kaugemalt linnas tööl, ei ole see laiendatav, kus meil linnad tühjeneks sest kogu linnarahvas on kuskil kõplamas või kartulivõtulnetmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 15:18Point ongi tegelikult selles, et niigi problemaatiline sõiduulatus on EV'de puhul alati kõrgendatud tähelepanu all (kõik testivad ja enamasti kiruvad) ja kuna energiat on alati napilt, siis iga asi mõjutab ulatust negatiivselt. Olen olnud korduvalt üllatunud, kuidas diisliga saab paagitäiega 20% kaugemale (Varssavisse?) sõita kui kirjade järgi peaks saama. Võibolla on, aga mina pole kunagi kuulnud, et kellelgi oleks EV'ga nii hästi läinud. Pigem ikka vastupidi.

Seega see on umbes ikkagi sama jura jutt kus nutitelefonide tuleku aegu oli samuti foorumites hulgakaupa rahvast tõestamas kuidas 1-2 päevase akupidamisega telefon on mänguasi, ja praaliti kellel vana hea nuputelefon pidas 10 kellel 20 päeva laadimiseta. Ent vaata tänast päeva need kunagised nuputelefonide omanikud on kõik nutilabida usku pöördunud. Vbl lihtne nüanss, kus 1-2 päeva akukestvust on valdavalt talutav, sest iga telefoniomanik 24 tunnisest ööpäevast veedab ise unes ehk telefoni ei kasuta ja ka 5-6 napi unetunni ajaga võib õnnetu nutiplutitelefon laadida niipalju, et saab telefoni muretult järgmise uneajani tarbida.
Elektrisõiduk ei tarvitse erineda, kus vaatamata justkui puudustele jätkab EV võidukäiku ja aina enam inimesi avastab kuidas kannatab ka muretult kasutada.
Viimase 5 aasta EV-de müük: https://www.visualcapitalist.com/charte ... 9-vs-2025/
Hea Urmas, jätkuvalt vaatad süsteemselt mööda EV-de tuleku algpõhjusest, kus planeet ei kannata ära senini suurenevat autostumist mis fossiile põletavad ja saaste atmosfääri lasevad. Saastamise õigustamine "minule on nii kasulik" või "Norras on kõrgemad palgad" on nõks nõrk argument suures pildis.Urmas kirjutas: 21 Aug 2025, 18:10 No ei ole vaja meie perre kolme autot- üks direktorile kohalikeks sõitudeks, teine mulle kohalikeks sõitudeks ja siis veel üks fossiil rännutuhina normaalseks rahuldamiseks. Kahe EV eest ma saan osta kolm fossiilipõletajat ja me oleme ikkagi võidus. Meie peres ei ole ei Norra palgad ega Norra riigi soodustused EV ostmisel ja kasutamisel.
See on sama jabur kui ajada jura, kuidas minu suguselts saaks 3 põlvkonda oma reovee lähimasse kraavi-jõkke-merre lasta selle raha eest mis kulub terve linnaaluse reoveekollektorvõrgustiku ja puhastusjaama ehitamiseks ja ülalpidamiseks.
Ja ongi puhtamalt elamine ebamugavam ja kulukam, tänapäeval ei lubata majagi ehitada kui keeldud ühisveevärgi ja reoveejuhtimise süsteemiga ühinemast - vot selline vabadus meil.
Jätkan oma narratiivi, miks sõidukitega peaks enda ja teiste õhu saastamine olema lubatud, aga nt ma oma s.tta ei tohi juhtida sinna kuhu põliseestlased aegade algusest on juhtinud, ja peame brüsseli direktiivide järgi toimetama. Vot ajasid rehvid jaanilõkkesse - vabanesid jäätmetest ja naaberkihelkond nägi ka suitsust kui kõva lõke meitel on, aga näe ei lubata naftasaaduse tossu taevasse, ent teie nõuate, et läbi mootori nafta põletamise toss taevasse peab saama jätkuma, ja see ei loe, et maailma tossavaid autosid juurde tuleb (autostuvad riigid nagu Hiina, India, aasia jm) kus isegi tänapäevaste puhastustehnoloogiate kasutamine sisepõlemismootorites ei päästa, sest autostumise kasv on tempos kus inimkonnana igal aastal ajame mootoritest läbi koguarvuna rohkem kütust, ehk toodame transpordisektoris iga aasta aina rohkem saastet. Just atmosfääri lastavat saastet peetakse süüdlaseks kus inimkonna tekitatav atmosfääri paisatud saaste on saavutanud mastaapsuse mis mõjutab terve planeedi kliimat. Ent kliima mõjutab kõike meie planeedil bakteritest inimeseni, jäämassiivide sulamisest hoovusteni kuni planeedi tektoonika ehk maa sisemuses pingeteni, mida kogeme maavärinate, tsunaamide vulkaanipurseteni.
Ja kõik seepärast, et meil kubiseb urmastest, kes oma nina eest kaugemale keelduvad nägemast ja õigustavad oma planeeti hävitavaid saastavaid tarbimis-käitumismustreid.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12570
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 400 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Just jaanipäeval sai käidud ja kohe kindlasti ei ahvatle mind ega mu direktorit kusagil teeäärses bensukas mõtetult passimine.pancho villa kirjutas: 21 Aug 2025, 23:02 Räägi nüüd Urmas, kas sa tegelikult oled üldse kunagi mõne naise või lapsega sinna Varssavisse ja tagasi sõitnud? Mina olen ja tempot ei määraks kindlasti elektriauto laadimine.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5850
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 109 korda
- On tänatud: 282 korda
Re: Elektriautodest
Kui oleks ikka tõsine soov planeeti päästa, siis on maailmas leiutatud erinevaid "nullheitega sõidukeid" ja üks viimaseid oli:
https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car ... elop%20the
Auruautode ajalugu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car
Aga neil kõigil oli üks ühine häda mida e-autol ei ole, et "liikumiseks vajaliku energia müüki oli keeruline maksustada".

https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car ... elop%20the
Alates 1996. aastast töötas Volkswageni kontserni teadus- ja arendustegevuse tütarettevõte Enginion AG välja süsteemi nimega ZEE (nullheitmetega mootor). See tootis auru peaaegu koheselt ilma lahtise leegita ning külmkäivituse korral kulus maksimaalse võimsuse saavutamiseks 30 sekundit.
Nende kolmas prototüüp, EZEE03, oli kolmesilindriline seade, mis oli mõeldud Škoda Fabia autole. EZEE03-l kirjeldati olevat "kahetaktiline" (st ühetoimeline) mootor töömahuga 1000 cm3 (61 kuuptolli ), mis tootis kuni 220 hj (164 kW) (500 N⋅m või 369 ft⋅lbf ). [ 47 ]
Heitgaaside heitkogused olid väidetavalt SULEV- standardist palju madalamad.
Sellel oli õlivaba mootor keraamiliste silindrihõõrdkatetega, mis kasutasid määrdeainena õli asemel auru.
Auruautode ajalugu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_car
Aga neil kõigil oli üks ühine häda mida e-autol ei ole, et "liikumiseks vajaliku energia müüki oli keeruline maksustada".

Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
-
- autodidakt
- Postitusi: 12570
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 400 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Elektriautodele üleminek ei päästa planeeti Maa kliimasoojenemisest! Juba ainuüksi EV-de tootmine on 70% saastavam kui ICE-de tootmine. Kas kujutad ette seda ärasongitud planeeti Maa?Prill kirjutas: 22 Aug 2025, 08:28 Ja kõik seepärast, et meil kubiseb urmastest, kes oma nina eest kaugemale keelduvad nägemast ja õigustavad oma planeeti hävitavaid saastavaid tarbimis-käitumismustreid.
Planeedi Maa päästmine kliimasoojenemisest peaks hakkama pihta osades maades-riikides sündivuse kontrolli alla saamises, sest planeet Maa ei jõua füüsiliselt ära toita kogu seda kontrollimatult siginevat rahvamassi.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1318
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 42 korda
Re: Elektriautodest
Kas pead silmas, et miks autoõppes üldse need erinevad variandid on või et miks valitakse automaatkast?Urmas kirjutas: 21 Aug 2025, 21:44Ma kunagi tegin oma juhtimisõiguse B katgégooria manuaalkäigukastiga ja mu B-kategooria lubab kasutada ka automaatkäigukastiga sõidukeid, aga tänapäeval ei lubata automaatkäigukastiga eksameid teinud käigukangiga uuunikumite rooli väänama? Kas nad (tänapäevased) on nii lollid nagu ei oleks mingit kordinatsiooni erinevate kehaosade(aju ja jäsemed) vahel?netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 18:33 Ei ole kuulnud, et elektriauto omamine mingisugune eriline kunst oleks, või harjutamist vajaks.![]()
Teise puhul ütleks, et aeg läheb edasi. Ega Sa ise vist ei saaks ka nt hobusele päitsete pähepanemisega hästi hakkama?

Tütre paningi teadlikult "automaatkasti rühma", ei näe mingit vajadust manuaalkasti oskuseks. Poisid küll läksid, nende omal soovil, "manuaaligruppi", nooremal hetkel käsil.
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring