Inimene kirjutas ju et kasutab autot sõiduks mitte müügiks! Kuidas puutub siia auto turuväärtus? Aaa, õige jah, ei puutugi, saan lihtsalt midagi ulmelist kirjutadaping kirjutas: 19 Aug 2025, 12:17Kui sellisel autol juhtub midagi mootoriga, mille remonti tootja ette ei näe ja ei müüda ka varuosi remondiks ning ainuke lahendus on osta uus mootor 5000eur eest mis 1000eur maksva auto enda turuväärtust ei tõsta, siis vast hakkad mõistma.
Õige mitmeid näiteid on ajaloos , kus varuosade puudusel tuleb vahetada kas mootor või käigukast, sest seda remontida ei saa.
Üks näide on mersu käigukast, kus (häälitsema hakkav) laager vahetati arenduse käigus plastpuksi vastu ja kui varem piisas uriseva laagri vahetusest (+ töö), siis plastpuksi lahkumisel purunesid kõik hammakad kastis ning ainuke lahendus oli osta uus käigukast.
![]()
Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
kaimagk
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1422
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 114 korda
- On tänatud: 44 korda
Re: Elektriautodest
-
Vko
- Ehitusspets

- Postitusi: 541
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 15 korda
Re: Elektriautodest
Käigukast on mõned aastad tagasi vahetatud, terve kast 50 €, metallikokkuostust sain vana eest päris suure osa sellest tagasi (paks alumiiniumkorpus).ping kirjutas: 19 Aug 2025, 12:17 Kui sellisel autol juhtub midagi mootoriga, mille remonti tootja ette ei näe ja ei müüda ka varuosi remondiks ning ainuke lahendus on osta uus mootor 5000eur eest mis 1000eur maksva auto enda turuväärtust ei tõsta, siis vast hakkad mõistma.
Õige mitmeid näiteid on ajaloos , kus varuosade puudusel tuleb vahetada kas mootor või käigukast, sest seda remontida ei saa.
Üks näide on mersu käigukast, kus (häälitsema hakkav) laager vahetati arenduse käigus plastpuksi vastu ja kui varem piisas uriseva laagri vahetusest (+ töö), siis plastpuksi lahkumisel purunesid kõik hammakad kastis ning ainuke lahendus oli osta uus käigukast.
![]()
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6127
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
See peaks vist küll lihtne matemaatika olema ja ei kujuta ette, et kui inimene ei oska seda arvutada, siis kuidas ta üldse on võimeline nii palju raha omama, et omale auto osta?kaimagk kirjutas: 19 Aug 2025, 12:49 ...
Inimene kirjutas ju et kasutab autot sõiduks mitte müügiks!
Kuidas puutub siia auto turuväärtus?
Aaa, õige jah, ei puutugi, saan lihtsalt midagi ulmelist kirjutada![]()
Liisinguga ostetud auto omamisekulu sõltub otseselt jääkväärtusest liisinguperioodi lõpul ja mida väiksem on jääkväärtus, seda suurem on liisuga ostetud auto igakuine omamisekulu.
Kui palju siin on selliseid, kes on valmis oma 7 aasta vanuse auto liisingu lõppedes otse romulasse tõukama ja leppima selle 0 jääkväätrusega?
Auto "ainult sõiduks kasutamine" tähendaks seda, autoga sõidetakse seni kuni kannatab ja siis rändab see kilohinnaga romulasse.
Iga asja tegelik omamise kulu selgub selle realiseerimisel ja hea on, kui ei pea utiliseerimise eest peale maksma.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6127
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Me ei ela enam 25 aastat "eelmises sajandis" ja see mis tookord tehti ei sobi enam ammu tänapäevasesse turusituatsiooni, kus on süsteemselt hoolitsetud, et tooted kestaks ainult nii kaua kui tootjale on kasulik.
Tooteid ei loo enam ammu mitte insenerid vaid raamatupidamine ja turundusosakonnad, lähtuvalt majanduslikust kasust.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6127
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Õnnitlen, vedas.
Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
Vko
- Ehitusspets

- Postitusi: 541
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 15 korda
Re: Elektriautodest
Kindlasti on olemas mõningaid teisigi, millele mingeid osi eriti saada pole. Tasub ka uurida, kas algselt mõne teise mootoriga olev kast asenduseks ei sobiks. Mitte et täpselt samasugust saada poleks olnud, aga mu jaoks mugavas asukohas oli saadaval teise mootori oma, mis väliselt on 1:1 sama, lihtsalt käikude ülekandearvud veidi erinevad ja antud juhul ütleksin, et erinesid mulle sobivas suunas.ping kirjutas: 19 Aug 2025, 17:03 Õnnitlen, vedas.
Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
![]()
-
A23
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1617
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 53 korda
Re: Elektriautodest
Odavate autode ostjatest üks arvestatav kontingent on noored, eriti, kui käivad veel koolis ja tööl mitte. Tütrele sai küll väike hübriid, aga poisile, kui load ära teeb, kaalukski mõnda second hand'i. Tutvusringkond tal pidavatki sõitma "romudega", enamusel korralikum, aga mõni sõitvat kuni remondivajaduseni ja siis ostab kõige odavamast hinnaklassist uue.
Teises otsas pensionärid - emale nt sai küll uuena ostetud, aga nüüd ka juba ca 10 a uhanud, läbisõit väike, tõrkeid pole, ise rahul, ei näe mingit mõistlikku põhjendust väljavahetamiseks.
Teises otsas pensionärid - emale nt sai küll uuena ostetud, aga nüüd ka juba ca 10 a uhanud, läbisõit väike, tõrkeid pole, ise rahul, ei näe mingit mõistlikku põhjendust väljavahetamiseks.
-
Walter2
- Ehitusspets

- Postitusi: 613
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 29 korda
Re: Elektriautodest
Klassikalised käigukastid on vag -il nn "hooldusvabad" aga kui nüanssidest rääkida siis sama nüanss oli ka 020 kastidel mida tavavahetajad ei teadnud, kuid miskipärast vedeles noid kaste lammarites reas erinevalt neist "kuulsatest" 1,4-se kastidest.. ?ping kirjutas: 19 Aug 2025, 17:03 Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
![]()
-
madis64
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3457
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 30 korda
- On tänatud: 86 korda
Re: Elektriautodest
Tegemist ei ole auto24, vaid ehitusfoorumiga.Walter2 kirjutas: 19 Aug 2025, 22:01 ... sama nüanss oli ka 020 kastidel mida tavavahetajad ei teadnud, ...
Ehk keegi valgustaks lugejat, mis see müstiline "nüanss" siis oli?
-
aero
- Ehituspenskar

- Postitusi: 2109
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 86 korda
- On tänatud: 86 korda
Re: Elektriautodest
Ühest küljest autojutud siin lähevad liiale (?) aga teisest küljest tahaks ikka rohkem teada. Lõhestunud isiksus?
-
Küülaline
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6594
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 108 korda
- On tänatud: 146 korda
Re: Elektriautodest
Selliseid autosid minu teada ei toodetagi. Tehase garantii on ju enamasti juba 7 a.optimist88 kirjutas: 19 Aug 2025, 12:22päriselt tahaksid sõita nii õnnetute autodega, mis 7a pärast ainult utiili sobivad
-
A23
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1617
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 53 korda
Re: Elektriautodest
Mind ka huvitaks mainitud "nüanss", kui see juba teemasse sisse toodud sai. Madis vist pidas auto24'le viidtes silmas, et sealsed foorumlased teavad "nüanssi" une pealt ja neile ei pea seda selgitamaaero kirjutas: 20 Aug 2025, 12:09Ühest küljest autojutud siin lähevad liiale (?) aga teisest küljest tahaks ikka rohkem teada. Lõhestunud isiksus?
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12998
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Huvitav, et autoajakirjanikul on EV puhul samad probleemid, millest ise olen siin teemas jahunud. No ei ahvatle veel EV oma probleemidega.
Autoajakirjaniku jutt https://accelerista.com/proovisoidud/vw ... lev-kvaar/
Autoajakirjaniku jutt https://accelerista.com/proovisoidud/vw ... lev-kvaar/
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
madis64
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3457
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 30 korda
- On tänatud: 86 korda
Re: Elektriautodest
Mind normaalne autojutt ei sega, A23 sai mõttele pihta.aero kirjutas: 20 Aug 2025, 12:09 Ühest küljest autojutud siin lähevad liiale (?) aga teisest küljest tahaks ikka rohkem teada. Lõhestunud isiksus?
-
A23
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1617
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 53 korda
Re: Elektriautodest
Kes otsib, see leiab, tubli Urmas!Urmas kirjutas: 20 Aug 2025, 18:48 Huvitav, et autoajakirjanikul on EV puhul samad probleemid, millest ise olen siin teemas jahunud. No ei ahvatle veel EV oma probleemidega.
Autoajakirjaniku jutt https://accelerista.com/proovisoidud/vw ... lev-kvaar/
Lugesin artikli läbi, selle kohaselt tundub õnnetu ja toores auto olevat.
Kuigi - ka seda autorit ennast võtaks mõningaste reservatsioonidega. Näitena Waze probleemide omistamine autole. Tõenäoliselt kasutas välist telefoni läbi carplay. Et auto kahtlustuste alt välja jätta, oleks kõige lihtsam olnud lülitada carplay välja ja siis otse telefonist vaadata, kas Waze toimib.
Samas portaalis on ka artikleid, mis ei "kvalifitseeruks"?
-
netmaster
- Ehitusspets

- Postitusi: 451
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 30 korda
Re: Elektriautodest
auto autoks, aga ma usun, et Urmas mõtles pigem seda, et seal toodi väga hästi välja pikema EV reisi “omapärad”. Väljapool suurimaid asulaid laadijaid lihtsalt ei ole, need on hõivatud või ei tööta. Ja siis jätadki auto kuhugi kus on võimalik laadida 7km/h ja muudkui kohvitad ja jalutad.Lugesin artikli läbi, selle kohaselt tundub õnnetu ja toores auto olevat
Ma olen seda siin ennegi öelnud, et niikaua kuni autoaku ei muutu vahetatavaks sama lihtsalt nagu akudrellil, ei muutu EV kasutamine massiliseks. On täiesti ebarealistlik, et tulevikus saab kõiki autosi kuskil nisa otsas mõistliku aja jooksul täis laadida.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12998
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Jep, said õigesti aru ja lisaks JOKK põhimõttel valetamine tootjate poolt märkides sõiduulatuse numbrite ette sõna "kuni".netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 08:32 auto autoks, aga ma usun, et Urmas mõtles pigem seda, et seal toodi väga hästi välja pikema EV reisi “omapärad”.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
A23
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1617
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 53 korda
Re: Elektriautodest
Laadija valmisolekut saab äpist vaadata, ei pea kohale sõtma. Artiklist jääb mulje, vähemalt osadel kordadel, et ilmuti laadija juurde ja seal alles veenduti, et ei saa laadida. Aga põhimõtteliselt nõus, kui laadida vaja ja seda ei saa teha, on jama küll. Mul ka maakonnalinnas kord sarnane asi juhtunud, äpist vaatad, et laadija vaba, ja siis näed, kuidas mõni sekund enne sind keerab "somm" ette. Tuli samuti minna teise laadija juurde ja eelnevalt planeeritust pikem jalutuskäik teha.netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 08:32auto autoks, aga ma usun, et Urmas mõtles pigem seda, et seal toodi väga hästi välja pikema EV reisi “omapärad”. Väljapool suurimaid asulaid laadijaid lihtsalt ei ole, need on hõivatud või ei tööta. Ja siis jätadki auto kuhugi kus on võimalik laadida 7km/h ja muudkui kohvitad ja jalutad.Lugesin artikli läbi, selle kohaselt tundub õnnetu ja toores auto olevat
Ma olen seda siin ennegi öelnud, et niikaua kuni autoaku ei muutu vahetatavaks sama lihtsalt nagu akudrellil, ei muutu EV kasutamine massiliseks. On täiesti ebarealistlik, et tulevikus saab kõiki autosi kuskil nisa otsas mõistliku aja jooksul täis laadida.
-
võhik
- Ehitusspets

- Postitusi: 674
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Elektriautodest
Mina küsiks kõigepealt, et kas autoril enesel on elektriauto?
Või teeb sama välja, et mina läheksin näiteks tsikleid arvustama ( ma olen ühega kunagi sõitnud ja peale selle päris palju jalgrattaga)
Või teeb sama välja, et mina läheksin näiteks tsikleid arvustama ( ma olen ühega kunagi sõitnud ja peale selle päris palju jalgrattaga)
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6127
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Kui varem asus käiguhoovastiku võlli sisend käigukasti peal ja käigukasti eluiga oli auto elueast pikem, siis mudeliuuendusega viidi see võll sisse kasti põhja lähedalt, õlinivoo alt.
Igal esinduses tehtud mootoriõlivahetusel vahetati (vaikimisi) ka käigukasti hoovastiku võlli semmer, mis oli õli nivoo all.
Kui pärast garantii lõppu hakati tegema mootoriõlivahetusi töökojas, kus kastisemmeri vahetuse vajadust ei teatud ega tehtud, siis pärast neljandat õlivahetuskorda oli selle auto käigukast õlist tühi, vahevõlli laager laiali ja laiali paiskunud tükid hävitasid kõik käigukasti sisemuse.
Kui Saksa ADAC tõstatas probleemi oma autode rikkekindluse kokkuvõttes, siis Vag grupp vabandas ennast välja, et "semmer on kuluosa ja käigukastide massiline purunemine on vale hoolduse tagajärg" ning tootja ei ole midagi valesti teinud.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6127
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Miks peaks sellise küsimusega näitama oma võhiklikust teemas, sest see autor on juba palju aastaid kirjutanud väga palju artikleid e-autode testidest mida on ise sooritanud ja see ei ole mitte sugugi tema "esimene kogemus" e-autodega.võhik kirjutas: 21 Aug 2025, 11:22 Mina küsiks kõigepealt, et kas autoril enesel on elektriauto? ...
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6127
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Vastavalt EU normidele läbisõidu ulatuse avaldamisel tootja poolt ei ole teragi valet, sest see number ei ole mitte "lubadus kui palju ostja sõita saab" vaid "erinevate autode teoreetilise sõiduvälba võrdlemiseks labori tingimustes, (rullidel, arvestamata õhutakistust)".Urmas kirjutas: 21 Aug 2025, 08:48Jep, said õigesti aru ja lisaks JOKK põhimõttel valetamine tootjate poolt märkides sõiduulatuse numbrite ette sõna "kuni".netmaster kirjutas: 21 Aug 2025, 08:32 auto autoks, aga ma usun, et Urmas mõtles pigem seda, et seal toodi väga hästi välja pikema EV reisi “omapärad”.![]()
Ja nii on kõigi autode puhul.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
kaimagk
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1422
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 114 korda
- On tänatud: 44 korda
Re: Elektriautodest
Enne järgmist soga kirjutsmist loeks veits seda
https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nip ... arge-wltp/
https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nip ... arge-wltp/
Viimati muutis kaimagk, 21 Aug 2025, 13:28, muudetud 2 korda kokku.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12998
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Millegipärast mu Dacia reaalne kütusekulu vastab tootja poolt lubatule. Olen sõitnud hulgim kordi Šveitsi, Austriasse ja Saksamaale komandeeringusse ja niisama nii sügisel, talvel, kevadel kui ka suvel, erinevates ilmastikutingimustes ning iga kord on tulemuseks kodust täis paagiga startides esimene tankimine Varssavis. Artiklis ajakirjanik mainis EV "täis paagi" reaalseks läbisõidu ulatuseks maanteel ainult ca 60% lubatust. Miks?ping kirjutas: 21 Aug 2025, 12:10 Vastavalt EU normidele läbisõidu ulatuse avaldamisel tootja poolt ei ole teragi valet, sest see number ei ole mitte "lubadus kui palju ostja sõita saab" vaid "erinevate autode teoreetilise sõiduvälba võrdlemiseks labori tingimustes, (rullidel, arvestamata õhutakistust)".
Ja nii on kõigi autode puhul.
![]()
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring