Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1264
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 103 korda
On tänatud: 39 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

ping kirjutas: 19 Aug 2025, 12:17
Vko kirjutas: 19 Aug 2025, 12:06
ping kirjutas: 19 Aug 2025, 10:17 Loota et käesoleval kümnendil ostetud ja sihipäraselt pidevalt kasutuses olev rahvaauto oleks sama pika ekspluatatsiooniajaga on naiivsus, kui remontide maksumus hakkab ületama auto enda väärtust.
:hello:
Kui sellisel autol juhtub midagi mootoriga, mille remonti tootja ette ei näe ja ei müüda ka varuosi remondiks ning ainuke lahendus on osta uus mootor 5000eur eest mis 1000eur maksva auto enda turuväärtust ei tõsta, siis vast hakkad mõistma.

Õige mitmeid näiteid on ajaloos , kus varuosade puudusel tuleb vahetada kas mootor või käigukast, sest seda remontida ei saa.
Üks näide on mersu käigukast, kus (häälitsema hakkav) laager vahetati arenduse käigus plastpuksi vastu ja kui varem piisas uriseva laagri vahetusest (+ töö), siis plastpuksi lahkumisel purunesid kõik hammakad kastis ning ainuke lahendus oli osta uus käigukast.
:hello:
Inimene kirjutas ju et kasutab autot sõiduks mitte müügiks! Kuidas puutub siia auto turuväärtus? Aaa, õige jah, ei puutugi, saan lihtsalt midagi ulmelist kirjutada :)
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 418
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

ping kirjutas: 19 Aug 2025, 12:17 Kui sellisel autol juhtub midagi mootoriga, mille remonti tootja ette ei näe ja ei müüda ka varuosi remondiks ning ainuke lahendus on osta uus mootor 5000eur eest mis 1000eur maksva auto enda turuväärtust ei tõsta, siis vast hakkad mõistma.

Õige mitmeid näiteid on ajaloos , kus varuosade puudusel tuleb vahetada kas mootor või käigukast, sest seda remontida ei saa.
Üks näide on mersu käigukast, kus (häälitsema hakkav) laager vahetati arenduse käigus plastpuksi vastu ja kui varem piisas uriseva laagri vahetusest (+ töö), siis plastpuksi lahkumisel purunesid kõik hammakad kastis ning ainuke lahendus oli osta uus käigukast.
:hello:
Käigukast on mõned aastad tagasi vahetatud, terve kast 50 €, metallikokkuostust sain vana eest päris suure osa sellest tagasi (paks alumiiniumkorpus). :lol: Hetkeseisuga 40 000 km juba sõitnud sellega ja julgen öelda, et sõidab vähemalt sama veel. Mootorit pakuti 100 €-ga. Nende autodega/mootoritega on nii, et kui terve auto 200-300 € eest romulasse viiakse (või lihtsalt eraisiku poolt varuosadena laiali müüakse), siis enamasti on mootoril ressurssi veel kümnete tuhandete, tihti 100 000+ km jaoks. Eelmisel sajandil tehti autosid veidi teise kvaliteediga... :hello:
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5835
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 282 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

kaimagk kirjutas: 19 Aug 2025, 12:49 ...
Inimene kirjutas ju et kasutab autot sõiduks mitte müügiks!
Kuidas puutub siia auto turuväärtus?
Aaa, õige jah, ei puutugi, saan lihtsalt midagi ulmelist kirjutada :)
See peaks vist küll lihtne matemaatika olema ja ei kujuta ette, et kui inimene ei oska seda arvutada, siis kuidas ta üldse on võimeline nii palju raha omama, et omale auto osta?

Liisinguga ostetud auto omamisekulu sõltub otseselt jääkväärtusest liisinguperioodi lõpul ja mida väiksem on jääkväärtus, seda suurem on liisuga ostetud auto igakuine omamisekulu.

Kui palju siin on selliseid, kes on valmis oma 7 aasta vanuse auto liisingu lõppedes otse romulasse tõukama ja leppima selle 0 jääkväätrusega?

Auto "ainult sõiduks kasutamine" tähendaks seda, autoga sõidetakse seni kuni kannatab ja siis rändab see kilohinnaga romulasse.

Iga asja tegelik omamise kulu selgub selle realiseerimisel ja hea on, kui ei pea utiliseerimise eest peale maksma.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5835
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 282 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Vko kirjutas: 19 Aug 2025, 13:02 ... Eelmisel sajandil tehti autosid veidi teise kvaliteediga... :hello:
Me ei ela enam 25 aastat "eelmises sajandis" ja see mis tookord tehti ei sobi enam ammu tänapäevasesse turusituatsiooni, kus on süsteemselt hoolitsetud, et tooted kestaks ainult nii kaua kui tootjale on kasulik.

Tooteid ei loo enam ammu mitte insenerid vaid raamatupidamine ja turundusosakonnad, lähtuvalt majanduslikust kasust.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5835
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 282 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Vko kirjutas: 19 Aug 2025, 13:02 Käigukast on mõned aastad tagasi vahetatud, terve kast 50 €, ...
Õnnitlen, vedas.
Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 418
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

ping kirjutas: 19 Aug 2025, 17:03 Õnnitlen, vedas.
Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
:hello:
Kindlasti on olemas mõningaid teisigi, millele mingeid osi eriti saada pole. Tasub ka uurida, kas algselt mõne teise mootoriga olev kast asenduseks ei sobiks. Mitte et täpselt samasugust saada poleks olnud, aga mu jaoks mugavas asukohas oli saadaval teise mootori oma, mis väliselt on 1:1 sama, lihtsalt käikude ülekandearvud veidi erinevad ja antud juhul ütleksin, et erinesid mulle sobivas suunas. :)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1303
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 41 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Odavate autode ostjatest üks arvestatav kontingent on noored, eriti, kui käivad veel koolis ja tööl mitte. Tütrele sai küll väike hübriid, aga poisile, kui load ära teeb, kaalukski mõnda second hand'i. Tutvusringkond tal pidavatki sõitma "romudega", enamusel korralikum, aga mõni sõitvat kuni remondivajaduseni ja siis ostab kõige odavamast hinnaklassist uue.
Teises otsas pensionärid - emale nt sai küll uuena ostetud, aga nüüd ka juba ca 10 a uhanud, läbisõit väike, tõrkeid pole, ise rahul, ei näe mingit mõistlikku põhjendust väljavahetamiseks.
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 559
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 28 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

ping kirjutas: 19 Aug 2025, 17:03 Aga vaata näiteks, et kas 1,4L bents Caddy/Polo käigukasti on kuskilt saada?
Neil oli üks nüanss, mida pidi hooldusel arvestama aga kuna seda tavavahetajad ei teadnud, siis lammarites on mootorid ja kered reas aga kaste ei ole kuskil.
:hello:
Klassikalised käigukastid on vag -il nn "hooldusvabad" aga kui nüanssidest rääkida siis sama nüanss oli ka 020 kastidel mida tavavahetajad ei teadnud, kuid miskipärast vedeles noid kaste lammarites reas erinevalt neist "kuulsatest" 1,4-se kastidest.. ?
:hello:
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3206
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

Walter2 kirjutas: 19 Aug 2025, 22:01 ... sama nüanss oli ka 020 kastidel mida tavavahetajad ei teadnud, ...
Tegemist ei ole auto24, vaid ehitusfoorumiga.

Ehk keegi valgustaks lugejat, mis see müstiline "nüanss" siis oli?
Vasta