Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3322
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Võid kas või kirkusse küünlaid viia ja seal hosiannat hõisata ja halleluujat laulda.

Eeltsiteeritud aff sai 4 aastat ikka ära https://www.theverge.com/2023/12/18/240 ... tric-truck
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2313
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 62 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Mida krd-t Sa ajad...
Pettus on pettus...
Just eespool viitasin - kui on tegemist pettusega siis asja lahendab kohus
Ma ei räägi ju sellest
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3322
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Kui SINU arvates ei räägi sellest, mis siis ikka. ;)
Viimati muutis kunn24, 28 Juun 2025, 23:34, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2313
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 62 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Ei räägi jah...
See, et idufirma lõpetab kogu investorite raha kaotusega on mitte haruldus vaid vastupidi
Ja kõikvõimalikud pankrotid / maksejõuetused jms on täiesti tavaline argipäev
Ja ehk võiks siis jauramisele esitada mingi argumenteeritud vastuväite
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1316
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 81 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Pettusel ja manipuleerimisel võivad olla pikemad tagajärjed, isegi VW tänaste raskuste kohta märgitakse kuidas pärast diisliskandaali ei ole ka sisepõlemismootoriga sõidukite tootmine enam endine. Vahepeal lubati täielikult EV-de tootmisele keskenduda, millega samuti hakkama ei saada. Nüüd vana maailma tootjaid püütakse elus hoida konkurente sanktsioneerides ja kõrgete EL-i turukaitse tollidega. Ka roheteema pauslile panek üks meede, millega üritatakse päästa mis päästa annab, kui EV-de arendamises ja tootmises ei suudeta konkureeride ei Tesla ega Hiina tootjatega, üritatakse naasta minevikku - proovida seda milles kunagi head oldi - ICE autode tootmine.

Ise arvaks, et ka ICE-de osas on sein ees, kus viimase 10 aasta toodang kus heitmenormidesse mahtumiseks on tehtud kompromisse töökindluse arvelt ja need sõidukile külge poogitud heitmeohjamistehnoloogiad on endiselt lastehaigusi täis ja tarbijale kulukad töökorras hoida.
Täna ka Eestis autoäri eksperdid, kes autoostu soovitusi jagavad, peavad üheks kasutatud sõiduki riskikohaks ka heitgaaside teemat, kus ka suhteliselt uute sõidukite puhul heitmekola töökorrasoleku kontroll on tungivalt soovitatav, sest selle remont võib uuele omanikule ebameeldivalt kulukaks osutuda.

Elektriauto pakub seevastu südamerahu ja lahendust enamikule sisepõlemismootoriga kaasnevatest riskidest :D
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12318
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 384 korda
On tänatud: 428 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Mõtlesin neljapäeval kirjutada, et nägin siiski ka viiendat Poola EV-d, kuid seda Pääskülas Vabaduse pst. ;) Nüüd sattusin artikli peale, kus kirjeldatakse mu nähtud autot. Proovisin siis, et kas mõni kirjeldatud + vastaks minu tingimustele, kuid ei suutnud tuvastada.

+ Erk, värviline, eristuv ja stiilne disain, muuhulgas praktiline ja avar.

Kuidas on seotud erksus, värvilisus ja stiilsus näiteks kasvõi minu jaoks palju olulisema näitajaga nagu läbisõidu ulatus ühe laadimisega? Võib olla ehk eputrillade jaoks. Avaruse kohta valetatakse, sest miinustes on nimetatud esimese puudusena tagaistet ja pagasiruumi.

+ Hea linnasõiduks: vaikne, mugav, ökonoomne

Näiteks minu enamkasutataval teekonnal, kodu-Tallinn-kodu, moodustab linnasõit kogu teekonnast ehk 10-20%.

+ Infolust on esmaklassiline (sh Google Maps, ChatGPT integreeritus)

Veendusin Poolas käies, et Waze on palju operatiivsem. Mul olid kõrvuti Waze ja Garmin.

+ Nupud on õige koha peal ning ümberharjumine on kiire

Kas kõigil teistel autodel olid siis seni nupud valede kohtade peal?

+ Kerge käsitsetavus kitsastes oludes ja kurvilistel teedel - Päriselt nauditav sõidukogemus

Mu tavalisel teekonnal, kodu-Tallinn või mõni muu suurem asutatud punkt-kodu, ei ole kitsaid olusid või kurvilisi teid ette sattunud. ;)

Neljapäeval Tallinnas nähtud Poola numbrimärgiga EV-st on juttu selles artiklis. https://www.am.ee/node/9235
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1316
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 81 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

EV-de puhul on see küll tõsi, kui tahta tööautot aga mitte kaubikut, natuke ruumikust ja suurust, kipub ka hind minema üle võlli ära suuremate luksusklassi EV-e poole.
Enamus hurraaga turule tulevaid soodama hinnaklassi EV-d kipuvad olema nö linna poekärud, kus ruumikus ongi poekoti jagu ja kui vaja lapsevanker/käru mahutada on juba probleem.
Oleks-pakuks keegi midagi Škoda Superbile EV-na asenduseks - ei ole sama praktilisusega võtta.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 29 Juun 2025, 10:22 Näiteks minu enamkasutataval teekonnal, kodu-Tallinn-kodu, moodustab linnasõit kogu teekonnast ehk 10-20%.
See enimsõidetud päevane distants oles ju EV le hästi sobiv ja jääb alla 200km ja teades su aastast läbisõitu teed ca 200 sellist otsa aastas.

Ega müügijuttu saagi kullana võtta, sama ka teiste kaupadega.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12318
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 384 korda
On tänatud: 428 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Veel kaks näidet, miks EV veel ei kõlba, sest tekivad mingi probleemid.
Esimene põhjus on seotud laadijatega.
Mul on kohe vaja natukene juurde laadida, et ma jõuaksin punktist A punkti B. Siis öeldi, et tema ei saa midagi teha, kui teised tulevad peale kaheksat või üheksat tööle, siis saame asju ajada.»
Ja teine põhjus on need erinevate auto pistikupesade ja laadijate mitteühilduvus.
Alternatiivide kohta mainis ta, et vajaliku, umbes 1000 eurot maksva vaheotsiku puhul saaks ta kasutada ka teisi teenusepakkujaid.
Mu diislit tarbiva Dacia kütusepaagi auku mahub ka bensupüstol, mitte mingisugust vahelullat ei ole vaja. ;)
Tsitaatide allikas https://elu24.postimees.ee/8275125/kust ... e-pooranud
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 302
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

Urmas kirjutas: 29 Juun 2025, 20:05 Mu diislit tarbiva Dacia kütusepaagi auku mahub ka bensupüstol, mitte mingisugust vahelullat ei ole vaja. ;)
Ahah. Kui tihti sa bensiini tangid oma diiselautosse? Ma juba lapsepõlves avastasin, et sukavarras mahub 220V pistikupessa, pole samuti adapterit vahele vaja.
Urmas kirjutas: 29 Juun 2025, 20:05 Tsitaatide allikas https://elu24.postimees.ee/8275125/kust ... e-pooranud
"Neljandat aastat pidevalt elektriautot kasutavale Merlele on kolm korda saanud auto laadimisel takistuseks väga väike asi: üks eurosent. Sellest kordades rohkem hämmastas naist, kuidas tema justkui võlana tunduv imepisike summa sai kontole üldse tekkida. Enefiti sõnul pole tegu mitte võlaga, vaid vanemaid pakette puudutava makselahenduse eripäraga."

Mingit vahet ei ole - millise nime Enefit sellele probleemile annab. Asja sisu see ei muuda. Uskumatu, et aastal 2025. peavad Enefiti kliendid sellist PASKA taluma. Teenusepakkujal on mingi "eripära" ja klient peab laadimisega homseni ootama?? :(
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1709
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 59 korda
On tänatud: 71 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

optimist88 kirjutas: 29 Juun 2025, 22:08
Urmas kirjutas: 29 Juun 2025, 20:05 Mu diislit tarbiva Dacia kütusepaagi auku mahub ka bensupüstol, mitte mingisugust vahelullat ei ole vaja. ;)
Ahah. Kui tihti sa bensiini tangid oma diiselautosse? Ma juba lapsepõlves avastasin, et sukavarras mahub 220V pistikupessa, pole samuti adapterit vahele vaja.
Urmas pani natuke mööda - kanistrisse tankides pole vahet mis püstoli sinna torkad. Sukavarda vastu oli juba eelmise sajandi kaheksakümnendatel vastavad kaitsekorgid ja kui need ei aidanud siis sekkus looduslik valik.
P.S. Diiselmootoriga auto väga pikalt bensiiniga ei sõida - isklik kogemus kõrvalistujana ca 5 km
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 302
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

RaJy kirjutas: 29 Juun 2025, 22:35
optimist88 kirjutas: 29 Juun 2025, 22:08
Urmas kirjutas: 29 Juun 2025, 20:05 Mu diislit tarbiva Dacia kütusepaagi auku mahub ka bensupüstol, mitte mingisugust vahelullat ei ole vaja. ;)
Ahah. Kui tihti sa bensiini tangid oma diiselautosse? Ma juba lapsepõlves avastasin, et sukavarras mahub 220V pistikupessa, pole samuti adapterit vahele vaja.
Urmas pani natuke mööda - kanistrisse tankides pole vahet mis püstoli sinna torkad. Sukavarda vastu oli juba eelmise sajandi kaheksakümnendatel vastavad kaitsekorgid
Ärme takerdu numbrimaagiasse. 70-ndatel neid ei olnud.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12318
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 384 korda
On tänatud: 428 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Urmas kirjutas: 29 Juun 2025, 20:05 Mu diislit tarbiva Dacia kütusepaagi auku mahub ka bensupüstol, mitte mingisugust vahelullat ei ole vaja. ;)
Olgu, minu viga ja kuna see tsiteeritud väljend tekitas veidi segadust mõnedes, siis täpsustaks- absoluutselt kõigi mu kasutuses olnud ja praegu olevate autode kütusepaagi augu suurus või mingi äpi puudumine ei ole olnud takistuseks vedelas olekus fossiilsete kütuste tankimisel nii Eesti Vabariigis kui ka Euroopa Liidus. Kõikides tanklates on tankuri püstol sisse mahtunud kütusepaagi august. Aga EV-de puhul? Viimati mainitud viites olevas artiklis mainiti mingit 1000€ adapterit ja eelnevalt mainisin, et Poolas nähtud laadimiskast oli kahe erinevat tüüpi pistikuga(mõlemaid üks).

Loodan, et nüüd saite aru mu mõttest. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Keegi ei saa su mõttest aru, sa imed neid takistusi munast omamata EV kogemust ja lugedes ainult sisuturundust.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12318
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 384 korda
On tänatud: 428 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 30 Juun 2025, 08:38 Keegi ei saa su mõttest aru, sa imed neid takistusi munast omamata EV kogemust ja lugedes ainult sisuturundust.
EV kasutajate poolt kirjeldatud negatiivsed kogemused ja sisuturundus? :scratch:

Loll õpib oma vigadest, tark õpib lollide vigadest ja järeldus on, et lollid õpetavad tarku! ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 388
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 16 korda
On tänatud: 17 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

124.jpg
Kiirlaadijates (DC laadijad) on kasutusel Eestis ja Euroopas valdavalt CCS2. Mõned kohad on veel CHAdeMO otsikuga ka aga neid jääb järejest vähemaks, sest uued EU müüdavad auto mudelid on varustatud CCS2 pesaga.
CHAdeMo pistik on EU's kaduv nähtus ja ei ole mõtet takerduda antud probleemi, kuna tegelikult ei ole see probleem.

CHAdeMo pistikut kasutavad:
Nissan Leaf
Toyota Prius Plug-In
Citroen C-Zero
Mitsubishi Outlander PHEV
Nissan e-NV200
Kia Soul EV Mk1
Citroen Berlingo Electric Mk1

CCS2 pesaga autos saab kasutatada ka Type 2 laadimist.
12345.jpeg
12345.jpeg (51.03 KiB) Vaadatud 324 korda
USA on enamus autotootjad võtnud omaks NACS pesa (Tesla välja töötatud). Eks ma arvan, et põhjus on lihtne. Tesla Superchargerite levik üleriigi on väga hea ning kaabli enda otsik on ka tunduvalt väiksem ning kergem.
213456.jpg
NACS ja CCS2 vahele on saada mõlemat pidi adaptereid (~200€) ning õnneks need ei maksa väga palju võrreldes CHAdeMO CCS2 adapteriga (~1000€).

Üritaks siin teemas arutleda ikka EV'de teemal. :thumbsup:
Foorumis on juba Planeet Maa päästmise teema, kus saab ennast välja elada igasugustel teemadel.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2996
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 78 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

Khm, tankla püstolitoru läbimõõt versus selline kaootika?

Jõudu tööle, EV apologeedid, kuni kõik laadijad ei toimi pangakaardi põhiselt ja kõik pistikud-pesad ei ole standarditud (nagu mobiililadijad).
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 388
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 16 korda
On tänatud: 17 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

Kuid asi ongi lihtne vähemalt EV omanikele.
Uued autod ja laadijad on EUs CCS2 pesaga.
Ainult vanemad üksikud autod (enamus Nissanid) olid CHAdeMOga. Lihtsalt uudistes räägitakse sellest kui probleemist, kuid see ei ole tegelikult probleem.

Täna kõik uued nutividinad on juba usb-c'ga ning keegi ei vingu, et mis saab vanadest nutividinatest ja kuidas neid laadida saab.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2313
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 62 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Kõik on loogiline...
EV omanikud eelistavad EV-d teatavatel põhjustel
ICE omanikud eelistavad ICE-t teatavatel põhjustel
Loogiline pole see, et ICE omanikud peavad kannatama EV ideoloogia (mitte segi ajada EV omanikega) terrori all
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Sul liiga labiilne närvikava kui 1% autopargist terrorina tundub
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12318
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 384 korda
On tänatud: 428 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 30 Juun 2025, 21:58 Sul liiga labiilne närvikava kui 1% autopargist terrorina tundub
tsitaat ei olnud küll konkreetselt mulle, kuid ei saa mitte vaiki olla. 1% on lihtsalt allunud ultraroheliste, nende lobistide, EL ja EV poliitilisele survele + omakasu maksumaksjate arvelt. ;) Terror toimub praegugi 99% ICE omanike kallal. Vaata ja võrdle kasvõi kehtestatud automakse.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2313
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 62 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Mainisin, et ei süüdista mingil moel EV omanikke
Kõik EV privileegid on saatanast sh taristu rajamine kõigi maksumaksjate kulul
Palun las see 1% seda rahastabki
Lisaks ei saa osta normaalset ICE autot sest mingid ideoloogiast vaevatud debiilid on sidunud selle EV-ga
Täpselt sama toimub nn "taastuvenergias"
Palun makske oma lõbud ise kinni / ärge piirake ideoloogiaga teiste vabadusi ja keegi ei kobise
1% vs 99%
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3199
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

ICE liikumapaneva vedeliku iga-aastaseks lisakuluks kinnitatigi Haagis siis 3,5+1,5 %. Iga NATO riigi SKP- st.
Hispaania punnib vastu.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1316
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 81 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

madis64 kirjutas: 30 Juun 2025, 19:27 .. ja kõik pistikud-pesad ei ole standarditud (nagu mobiililadijad).
Printsipiaalne mees ei mäleta vist mobiili algusaegu kus igal toonasel brändil Nokia, Ericsson, Motorola ja mis nad kõik olid - olid oma laadimisotsikud, mis ei olnud teiste telefonidega ristkasutatavad.
Et siis meie hulgas on inimesi kes hüppasid lauatelefonilt otse micro-USB/USB-C peale, sest varasem telefonide unifitseeritud laadimisstandardi puudumine ei olnud vastuvõetav :lol:
Mobiilsete seadmete laadimisotsikute unifitseerimine viidi läbi Brüsseli rohepoliitikate diktaadi raames, kus laadimisadapterid ja juhtmed ei tohiks telefoni vahetudes muutuda elektrooniliseks prügiks, vaid võiks olla unifitseeritud lahendusega, ristkasutatav nii bränditi kui ajas.
Isegi isepäine Apple sunniti oma laadimisotsikust loobuma, ja USB-C peale siirduma, kui EL-i turul oma kola müüa tahab. Samuti täna tihti uut telefoni ostes ei ole kaasas laadimisadapterit ja/või laadimisjuhet - kasutad varasemat või puudumise korral soetad eraldi.

Eks ka EV-de laadimisotsikute ja parameetrite standardid on kompromiss nii ajas kui ruumis, ei saa välistada, kus tulevikus võib teema paraneda. Samas osad teemadega võib ka kinni jääda nö ajaloolisse pärandisse, sarnaselt on märgitud kuidas riikide erinevad elektrisüsteemid, samuti ka nt parem- vs vasakpoolne liiklus on kunagiste otsuste pärandid ja hiljem neid kardinaalselt muuta on keeruline ning kulukas.
Näiteks Rootsi läks vasakpoolselt liikluselt üle parempoolsele alles 1967 aastal, ja isegi toona kus sõidukeid oli vähem, oli see suur ettevõtmine. Liiklusmärkide ümberkorraldamine, liiklejate segadus, kes on õppinud ja liigelnud elu aeg ühtepidi, peavad päevapealt harjuma teisiti jne.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12318
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 384 korda
On tänatud: 428 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Prill, kui telefonide erinevate otsikutega saadi hakkama, siis mille kuradi pärast on EV-de puhul vaja sama reha otsa astuda, eriti arvestades pealesunnitavat suunda, et kõik läheksid üle elektritranspordile.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Vasta