Planeedi Maa päästmine

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5533
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

Kui see "maailma päästmise" plaan oleks tõeliselt tõsine ja vajalik, siis peaks ka EU's olema müügil sellised autod võrreldava hinnaga.
Aga kuna inimesed on jätkuvalt nõus pankadele raha andma, siis siinmail naerdakse sellised masinad välja ja sõidetakse õnnelikult mitmetonniste kärudega ringi.

Maailma müüduim elektriauto maksab ca 4000eur.
Elektriautode universumil on uus kuninganna: HongGuang Mini EV , Aasia auto, mille hind on alla 5000 euro, on saanud maailmas enimmüüdud auto. Tegelikult ületas Hiina linnaauto 2021. aasta kahe esimese kuuga Tesla Model 3, tagades sellega turul ihaldatud poodiumikoha. Tänu konkurentsivõimelisele hinnale, aga ka väga erinevale lähenemisele elektrile võrreldes teiste elektrisõidukite tootjatega.
Hiina linnaautol on ülikompaktne ja funktsionaalne disain , mille sõiduulatus on 120 kilomeetrit , mis on linna igapäevaste vajaduste jaoks enam kui piisav . Selle mõõtmed on vaid 2,91 meetrit ja laius 1,49: ometi mahub sellesse vaatamata neli inimest ning garanteerib piisavalt ruumika pagasiruumi ostlemiseks ja muudeks igapäevasteks väikesteks transporditeks. Kiirus pole sportauto oma – see võib ulatuda maksimaalselt 100 kilomeetrini tunnis oma võimsaimas versioonis – aga need on künnised, milleni linnatasandil harva pääseb nii seaduse kui ka liikluspiirangute tõttu.
https://www.greenstyle.it/auto-elettric ... 45716.html
Pilt

Meilgi ca 20 000eur eest müüdav Dacia Spring (toodetakse Hiinas samas tehases, Reno ja Nissani ühisettevõttes) uuem versioon on Hiinas müügil hinnaga 7800USD:
Kusjuures Itaalias said inimesed osta toetusega Springi hinnaga 10 500eur.
Uus Dongfeng EV EX1 PRO toodi Hiinas ametlikult turule hinnaga 55 700 RMB (7800 USD), mis on suunatud väikeste linnamaasturite turule. Uus Dongfeng EV EX1 PRO on eelmise versiooniga võrreldes täiendatud. Uut linnamaasturit uuendati 331 km sõiduulatuseks (eelmisel versioonil oli sõiduulatus 321 km) ja see on varustatud multifunktsionaalse suure ekraaniga.
Uue auto pikkus, laius ja kõrgus on 3732/1579/1515 mm ning teljevahe on 2423 mm. Kuigi see on väike EV maastur, näeme, et Dongfeng EX1 PRO püüab säilitada suurt ruumi.
Kõik 6 Dongfeng EV EX1 PRO mudelit on varustatud turvapatjadega, mis näitab, et Dongfeng asetab sõiduohutuse olulisele kohale.
Dongfeng EV EX1 PRO sisemus püsib lihtsuse poolest välisilmega kooskõlas. Must ja punane salongivärv lisavad keskjuhtseadmele tehnoloogilise tunde. Uus auto uuendab multimeediumisüsteemi, sealhulgas intelligentset häälsuhtlussüsteemi, intelligentset navigatsioonisüsteemi ja meelelahutussüsteemi.
Dongfeng EV EX1 PRO maksimaalne väljundvõimsus on 33 kW. Kuid aku asendatakse 27,17 kWh kolmekomponendilise liitiumakuga. Dongfeng teatas ametlikult, et uus auto toetab ka kiirlaadimisrežiimi
https://carnewschina.com/2022/09/29/don ... -7800-usd/
Pilt
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

...PV toetused vana teema, st neid ei maksta enam mitu aastat? Ma ei tea täpselt, milleks see taastuva tasu täna jaotatakse, aga üldiselt peaks olema erinevate turutõkete ületamiseks...
Ma ei tea kui vana teema on toetused kuid mina vähemalt näen oma arvel seda igakuiselt
See pole TURUTÕKE kui tegelik hind on selline millega turule ei mahu ja / või vajab toetust
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

...tarbija jaoks tähendab suuri hinnakõikumisi...
Hinna volatiilsuse põhjustaja on just nimelt juhitamatu...
Kuid ma ei näe volatiilsuses mingit probleemi...
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

ping kirjutas: 10 Veebr 2023, 03:24 Kui see "maailma päästmise" plaan oleks tõeliselt tõsine ja vajalik...
Väga tabav märkus...
Lihtsustatult on kõige taga ei midagi enamat kui "business as usual"
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 11215
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 316 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Olen Marxi lugenud ja Marx kirjutas vägagi hästi kommunismist - arusaadavalt ja tõestatult. Kui rohkem oleks viitsinud lugeda, vist oleks minust kommunist saanud...
Antud artikkel on puhas soga. Teema pealkirjast ikka väga kaugel

Olen püüdnud jälgida Rohepööraste plaane Maa päästmiseks. Enamus ei kannata mitte mingit kriitikat, täielikult arulage tõmblemine. Mõned teaduslikumad isegi olid hoopis mujal ja üllatus-üllatus miks ei tohi maailma päästa - Plaan oli lihtne - külvame-paneme kasvama merre vetikaid ja loome planktonile soodsad kasvutingimused. Ja siis kui plussid olid kõik ära toodud oli sihuke lihtne resümee - seda ei tohi teha kuna praeguses tühjas ookeanisse (kus elu pole) tulevad uued, kalad, loomad jne. Me ei saa lubada plahvatuslikku loomastiku ja taimestiku kasvu.
sorry - pärast seda jooksis juhe kokku ja tekkis isu ulli - gretakene ära kägistada...
rohepööraste vastu aitab vist ainult püssirohi....
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Rohelised valimistsirkuses (tasuline lugu) https://www.ohtuleht.ee/1079657/ohtuleh ... eooriatega

Nende loosungitest tsitaadid:
Rohelised
Prohmakas: 20–30 aasta pärast pole Eesti riiki enam olemas! Just nii väitsid Rohelised oma kampaaniakirjas. Ka hilisem vabandus oli õige kentsakas: „Me palume vabandust sellise ebatäpse sõnumi eest. Meie noored vabatahtlikud kampaania töötajad (kirjapilt muutmata – E. J.) on pingelise perioodi ajal natukene läbipõlenud. See oli väga halb kommunikatsioon ja see ei esinda meie seisukohta.“ Ehk tasuks järgmine kord enne saatmise nupule vajutamist hetk mõelda ning paremini vabandust paluda? Või on Roheliste vabatahtlikel mingi otsekanal Kremliga, kus selliseid lubadusi pillutakse?
/.../
Populistlik idee: elekter nagu Indias! Roheliste esindaja Kaia Solnik pakkus TV3 valimisdebatis, et Eesti peaks elektrivarustatuses eeskuju võtma Indiast, kus olla kasutusel nii-öelda väiksemad elektriühistud, kes eraldiseisvalt elektrit toodavad ja tarbivad. Ehk oleks selle populismiks nimetamise asemel õigem öelda hoopis „lihtsalt totakas“? Eesti ja India elektrisüsteemi kvaliteeti ei saa võrreldagi. Sama hästi võiks soovitada, et toiduainete hindu võiks langetada, kasvatades vilja nagu Aafrikas.
Juhe teab kõike.
val
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1404
Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 22 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas val »

Alexela suuromanik Heiti Hääl ei usu, et elektri tootmisvõimsuste rajamisel saab ainult turule lootma jääda:

"...Me lihtsalt ootame, et midagi juhtuks, et turg korrastuks. Aga selle aastaga on Eesti majandus – eraisikud ja ettevõtted kokku – maksnud energia eest 1,2 miljardit eurot rohkem kui aasta varem!
Selle raha eest oleks võinud ehitada vähemalt 500 megavatti elektrit tootvaid tuulikuid ja sama suure tootlikkusega pump-hüdrosalvesti, et katta tuulevaikset aega. Siis oleksime varustuskindlusega seal, kus olema peaksime. Ei ole vaja oodata, vaid plaan kokku panna ja ära teha. Sellega on kiire. Kui me midagi ei tee, siis iseenesest midagi paremaks ei lähe.
...
Eleringi poliitika üks suurimaid puudusi on aga see, et nende arvates ei ole energia hind varustuskindluse osa. Peaasi, et lamp hõõgub. See, mis elekter maksab, pole tähtis!
...
Elekter peaks olema võimalikult roheline ja tarbijale taskukohase hinnaga. Tootmise suunamine naaberriikidesse ja toetumine vaid välisühendustele on tulevikuta tupikte
...
Meie kalli elektrihinna põhjuseks on hoopis liiga aeglane rohepööre! "

https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1201 ... rot-rohkem
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Hr Hääl võiks teha oma sõnade järgi:
...oleks võinud ehitada vähemalt 500 megavatti elektrit tootvaid tuulikuid ja sama suure tootlikkusega pump-hüdrosalvesti, et katta tuulevaikset aega...
Ei ole vaja oodata, vaid plaan kokku panna ja ära teha...
So ei mõista mida Hr Hääl ootab...
Just hiljuti oli lugeda, et merealadele tuulikute rajamiseks tehakse okjonid ja Hr Hääl võib seal kenasti kõik teised üle pakkuda

Aga sellega täiesti nõus:
Elekter peaks olema võimalikult roheline ja tarbijale taskukohase hinnaga.
Aga mitte "iga hinna eest roheline"...
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12025
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

xxx111 kirjutas: 16 Veebr 2023, 22:55
Elekter peaks olema võimalikult roheline ja tarbijale taskukohase hinnaga.
Aga mitte "iga hinna eest roheline"...
Seoses selle viimatise EU otsusega probleemid alles hakkavad.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Aga lihtsalt vastukaaluks (teadlase jutt):

https://arvamus.postimees.ee/7713962/al ... 1674298022
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Urmas kirjutas: 17 Veebr 2023, 07:21
xxx111 kirjutas: 16 Veebr 2023, 22:55
Elekter peaks olema võimalikult roheline ja tarbijale taskukohase hinnaga.
Aga mitte "iga hinna eest roheline"...
Seoses selle viimatise EU otsusega probleemid alles hakkavad.
Ma üritan alati selliste asjade kohta mainida, et lollustele tuleb võimalusel vastata samaväärselt
Ja ma olen peaaegu kindel, et see otsus ei mõjuta mind mingil moel negatiivselt (kui jutt käib sisepõlemismootoriga autodest)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5533
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

xxx111 kirjutas: 17 Veebr 2023, 08:23 ... Ja ma olen peaaegu kindel, et see otsus ei mõjuta mind mingil moel negatiivselt (kui jutt käib sisepõlemismootoriga autodest)
Huvitav oleks teada, et millele selline kindlus tugineb?
Sest seadme (auto) eluiga on täpselt nii pikk, kui jagub temale kuluosasid (alusvanker, jõuagregaat, ohutusvarustus).

Kui ajas kestvaid varuosi enam ei pakuta või nende asendamine muutub ebamõistlikult kalliks, siis lõppeb agregaadi tööiga.
(Näiteks Ford Sierrale lõpetati juba aastaid tagasi eraldi ustelukkude müük varuosana ja saadaval oli ainult lukkude täiskomplekt, mis hõlmas ka süüteluku vahetust mida tuli teha esinduse kompuutri abil ning lukuvahetuse kogumaksumuseks oleks olnud 15 aastat vanale autole ca 2000eur.
Osavad vanad tegijad muidugi ise lahendasid probleemi odavamalt.)

Auto ohutusvarustusele (turvavööd, turvarihmad) on tootja poolt ettenähtud kasutusaeg (igal komponendil on kirjas tootmisaeg), mille möödumisel tuleb need ohutusnõuete tagamiseks, vastavalt tootja juhendile väljavahetada. (Väga kallis ja aegavõttev tegevus.)

Piisab vaid Tehnilise ülevaatuse korra jõustamisest ja hetkega võib vähemalt poole meie sõiduautopargi liiklemise avalikel teedel keelata.
(Uurige, et mitu aastat on tootja andmetel näiteks turvavööde ja turvapatjade ekspluatatsiooniiga.)

Kui on alles ilma turvapatjadeta auto, siis nendel ei lubata liigelda kuna ei vasta kehtestatud keskkonnanõuetele.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Huvitav oleks teada, et millele selline kindlus tugineb?
Põhineb senisel kogemusel tavaautoga, isiklikul läbisõidul jne...
Kavas kindlasti enne müügi lõppu soetada ka 2 uut masinat, võimalikult väheste "lisade ja viguritega"
Kuid ei välista ka järelturult uuemate masinate soetamist - aga kindlalt võimalikult vähe "kellasid ja vilesid"
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

@ ping

Mainiks, et igasugu sanktsioonid rakenduvad siis kui "vahele jääda"
Ning lisaks mainiks, et võib osutuda mõistlikumaks "teatud trahve maksta"
val
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1404
Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 22 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas val »

xxx111 kirjutas: 16 Veebr 2023, 22:55...So ei mõista mida Hr Hääl ootab... merealadele tuulikute rajamiseks tehakse okjonid ja Hr Hääl võib seal kenasti kõik teised üle pakkuda
Kas sul on teadmine, et nad ei paku merealadel? Väitel, et Alexela ei tee ei tundu mingit alust. Toodavad biometaani, rajavad Paldiskisse Energiasalve nimelist hüdropumplat. Loovad lähitulevikus vesiniku tankimisvõimaluse. Teevad lepinguid taastuvenergia väiketootjatega.
https://www.alexela.ee/et/rohenovaator
https://www.alexela.ee/et/eraklient-ele ... ritootjaks

Artiklist seda, e põlevkivitehnoloogiate professor ei saagi muud juttu rääkida :)

Mis loll jutt see liiklemise keelamisest on? Kas vanade autode ja uunikumidega on keelatud liigelda? Ise arvan, et lahendus tuleb turupõhine, st võid disla või bensuga sõita ja õhku saastata, aga selle eest tuleb maksta. Tasu on pmst CO2 kinni püüdmise eest. Kas see on juba kütuse hinnas, maksad eraldi vms polegi oluline. Kui raha piisavalt, siis pole mingit probleemi ja sõida millega tahad.
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

@ val

Tean, et Alexela "toimetab" ja polegi väitnud, et Alexela ei osale oksjonitel...
Ja väga tublid...
Arusaamatu on lihtsalt Hr Hääle "kiun"...

Artiklist: nagu mainitud vaid vastukaaaluks (nagu varemgi)
PS
Ehk on Hr Häälel ka isiklikud huvid?
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5533
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

val kirjutas: 17 Veebr 2023, 13:42 ... Mis loll jutt see liiklemise keelamisest on? Kas vanade autode ja uunikumidega on keelatud liigelda? Ise arvan, et lahendus tuleb turupõhine, st võid disla või bensuga sõita ja õhku saastata, aga selle eest tuleb maksta. Tasu on pmst CO2 kinni püüdmise eest. Kas see on juba kütuse hinnas, maksad eraldi vms polegi oluline. Kui raha piisavalt, siis pole mingit probleemi ja sõida millega tahad.
Ei ole loll jutt ja kehtib vastavalt kohalikele seadustele ning kehtib juba paljudes EU linnades juba üle 10 aasta.
Miks siis eurooplased on oma vanad "väga head ja vähesõitnud autod" idaeurooplastele mahamüünud?
Ikka selle pärast, et vanade autode keskonnanõuete vastavusse viimine maksaks tuhandeid eure.

Kui on näiteks Euro-3 auto, siis selle saab tõsta klassi jagu kõrgemale katalüsaatorite lisamisega ja vähendada saastemaksu aga kui on vanem masin, siis neid ei saagi parendada ega osta ka saastemaksumärki.

Ma ise olen saanud Berliinis trahvi sealsetele keskkonnanõuetele mittevastava auto juhtimise eest.
Politsei sõitis kõrvale ja andis peatumismärguande ja keelati omal jõul liikumine ning taheti treilaga autot teisaldada aga sain ikka lõpuks ise minema.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
val
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1404
Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 22 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas val »

xxx111 kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:01...Arusaamatu on lihtsalt Hr Hääle "kiun"...

Kiunu saad lugeda uueduudised.ee jt sarnaselt saitidelt. Artiklis oli eduka investori ja ärimehe arvamus selle kohta, kas riik peaks panustama kohalikule taastuvale ressursile (tuul, boigaas) või väljast sisse ostetavale tuumatehnoloogiale mida pole isegi veel olemas.
Viimati muutis val, 17 Veebr 2023, 14:34, muudetud 1 kord kokku.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5533
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

xxx111 kirjutas: 17 Veebr 2023, 11:44
Huvitav oleks teada, et millele selline kindlus tugineb?
Põhineb senisel kogemusel tavaautoga, isiklikul läbisõidul jne...
Kavas kindlasti enne müügi lõppu soetada ka 2 uut masinat, võimalikult väheste "lisade ja viguritega"
Kuid ei välista ka järelturult uuemate masinate soetamist - aga kindlalt võimalikult vähe "kellasid ja vilesid"
Kui alles plaanid, siis võid juba olla hiljaks jäänud sest 4 aastat juba ei müüda, oluliselt ilma "kellade ja viledeta" autosid.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

ping kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:34
xxx111 kirjutas: 17 Veebr 2023, 11:44
Huvitav oleks teada, et millele selline kindlus tugineb?
Põhineb senisel kogemusel tavaautoga, isiklikul läbisõidul jne...
Kavas kindlasti enne müügi lõppu soetada ka 2 uut masinat, võimalikult väheste "lisade ja viguritega"
Kuid ei välista ka järelturult uuemate masinate soetamist - aga kindlalt võimalikult vähe "kellasid ja vilesid"
Kui alles plaanid, siis võid juba olla hiljaks jäänud sest 4 aastat juba ei müüda, oluliselt ilma "kellade ja viledeta" autosid.
:hello:
Võimalikult vähe "kellasid ja vilesid"
Aga jah plaanin kuna hetkel masinad vahetamiseks liiga uued
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

val kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:29
xxx111 kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:01...Arusaamatu on lihtsalt Hr Hääle "kiun"...

Kiunu saad lugeda uueduudised.ee jt sarnaselt saitidelt. Artiklis oli eduka investori ja ärimehe arvamus selle kohta, kas riik peaks panustama kohalikule taastuvale ressursile (tuul, boigaas) või väljast sisse ostetavale tuumatehnoloogiale mida pole isegi veel olemas.
Just seda ma imestangi, et edukas investor ja ärimees sellist juttu ajab...
Tema enda sõnad:
Ei ole vaja oodata, vaid plaan kokku panna ja ära teha...
Usun, et teebki - aga milleks see vingumine - pane plaan kokku ja tee ära
Viimati muutis xxx111, 17 Veebr 2023, 14:43, muudetud 1 kord kokku.
val
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1404
Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 22 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas val »

ping kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:27...Ma ise olen saanud Berliinis trahvi sealsetele keskkonnanõuetele mittevastava auto juhtimise eest....
Kui mingi kohalik piirkond ütleb, et nad ei luba diiselautosid oma tänavatele, siis on see nende õigus. Sa võid kah oma maa peal sarnaseid piiranguid kehtestada. Siin pole miskit pistmist EL keskkonnanõuetega ja kuidas seda kõike veel turvavööde ja turvapatjadega siduda ...müstika.
val
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1404
Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 22 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas val »

xxx111 kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:42...Just seda ma imestangi, et edukas investor ja ärimees sellist juttu ajab...
Kas sellest saaksid aru, kui mitteedukas seda arvaks, aga kui arvab väga edukas, siis on viga tema ja mitte sinu arvamuses? Maailm on tõesti kummaline paik :)
xxx111
külaline

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

val kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:50
xxx111 kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:42...Just seda ma imestangi, et edukas investor ja ärimees sellist juttu ajab...
Kas sellest saaksid aru, kui mitteedukas seda arvaks, aga kui arvab väga edukas, siis on viga tema ja mitte sinu arvamuses? Maailm on tõesti kummaline paik :)
Jah, sellest saan aru kui persoon, kes elementaarseid turu toimimise põhimõtteid ei tea sellist juttu ajaks
Ja täiesti ilmsetel põhjustel ei saagi ta edukas olla
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5533
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

val kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:43
ping kirjutas: 17 Veebr 2023, 14:27...Ma ise olen saanud Berliinis trahvi sealsetele keskkonnanõuetele mittevastava auto juhtimise eest....
Kui mingi kohalik piirkond ütleb, et nad ei luba diiselautosid oma tänavatele, siis on see nende õigus. Sa võid kah oma maa peal sarnaseid piiranguid kehtestada. Siin pole miskit pistmist EL keskkonnanõuetega ja kuidas seda kõike veel turvavööde ja turvapatjadega siduda ...müstika.
Valgustame siis tuhme vana teemaga EU's olevast transpordiolukorrast:
https://matkaauto.com/kunena/kasulik-in ... on?start=0

https://www.google.com/search?q=eu+Low+ ... 17&dpr=1.5

EU avaleht Eesti keeles kaardi ja linnade otsinguga: https://et.urbanaccessregulations.eu/

LEZ standardid Dieselnet: https://dieselnet.com/standards/eu/lez.php

Olukorrast Poolas:
Esialgu võivad diiselmootoriga autod puhta transpordi piirkonnas sõita, kui need vastavad Euro 4 heitgaaside normile. Pikaajalises plaanis tuleb reegleid karmistada kuni Euro 6 tasemeni. Kehtivas õigusaktis täpsustatakse, et tsoonid tuleb jagada viide kategooriasse;
V tsoon (roheline) ei oleks ligipääsetav ühelegi bensiinimootoriga, diiselmootoriga või gaasiga töötavale autole.
Diiselauto saavad I-III tsoonis ringi sõita pärast vastavate lõivude tasumist.
I tsoonis peavad sõidukid vastama Euro 4 standardile (need on sõidukid, mis on toodetud pärast 2006. aastat),
II tsoonis kehtivad Euro 5 standardid (pärast 2011. aastat) ja
III tsoonis Euro 6 standardid (pärast 2014. aastat).

https://www.autodna.ee/blog/diiselmooto ... .%20aastat).

(Võibolla on kellelegi abiks. Mul omal juba seisab varuks lihtne Euro-6 nõuetele vastav bensukas.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Vasta