akuks on sul jutu järgi agm - pliiaku erijuht. Kas aku on korras või kutu lihtne laed täis (st. laadimispingeni ja lased koormusega tühjenemispingeni - agm on see 3*1,8=5,4 V purgi kohta. Laadimispinge peaks olema 3*2,27=6,81 V. Koormustakk on konstantse vooluga (hea oleks kui saaks nimivoolu siis saad testi kiiremini läbi teha) - Energia on dU=(6,81-5,4=1,41V) * I (koormusvool)*t(aeg) ja see peab olema (5,4 V saavutamisel) võrdne aku peale kirjutatud numbrist vähemalt 80%. Seda nimetatakse koormustestiks.Urmas kirjutas: 07 Nov 2025, 19:23 Tundus seest kuivaku olema, aga lähemalt ei hakanud sisu torkima. Nüüd, ping, ei saanud ma hästi aru tsiteeringus olevast sõnadest "metallplaatidega, veega täidetud akukujuline kast". Äkki selgitaksid?
Kui saab asja, siis läheb see kandelamp maale igaks juhuks kui pimedamal ajal elekter ära kaob või kaugemal kooserdada maja ümbrust PV laadimisega valgustite mõjupiirkonnast.
Kui aku ei lae ennast täis või tühjeneb märgatavalt kiiremini siis on kutu - viskad ära.
Testimiseks sobib su lavdija suurepärvselt ja vaja vaid voolu ja pinget mõõtvat testrit.
Kiirem testimismeetod on kah - nõõdad järellaadimisvoolu (mõõdetakse laadimispingel aku laadimisvoolu!) aga siis peaksid teadma palju sellel akul see on? Suurtel autoakudel on see umbes 50 milliamprit, sel vist 5 milliamprit.
Juhul kui aku klemmipinge on tühjalt alla 5,4 V tuleb akut laadida voolupiiramisega 10% nimivoolust kuni 5,4 V saavutamiseni.
Kui aku on kutu - lae kuidas tahad aga klemmipinge ei kasva - käitub takistina...
