Hiinaga on keeruline jah, pikki aastaid süüdistati eriti euroopast Hiinat kui maailma suurimat tootjat leiguses kliimaeesmärkide poole püüdlemises, kuni kompartei suurel kongressil võttis Hiina üllatuslikult suuremad kliimaeesmärgid kui näiteks USA. Mitmed analüütikud hindasid Hiina võimet eesmärke täita kõrgemaks, kui euroopa või USA puhul, kus demokraatlikud protsessid võivad eesmärke pidurdama hakata - kui ikka valijad hakkavad eelistama valimistel poliitikuid kes kas populismist või muul moel lubavad head elu ilma rohejamata, võivad kliimapoliitikad tagasilöögi saada. Hiinas seda muret on palju vähem, kui ikka keskvõim midagi otsustab, on see täitmiseks ja rohepööre vaatest pidada olema positiivne näide.
Täna on euroopa tööstusel teine mure, eriti autotööstuse näitel, kus Hiina on sujuvalt tõusnud elektriautode tootmises liidriks ja üritab erinevatele turgudele trügida. Ajaloolised saksa ja prantsuse autotootjad nõuavad poliitikutelt piiranguid ja turukaitset, sest euroopa autotööstus ei ole võimeline Hiina tootjatega konkurentsis püsima ja Hiina uuemad elektriautode kvaliteedi ja hinna suhe olevat selline, mida euroopa tootjad saavutada ei suutvat.
Nii juba olla Euroopa Komisjonile tööülesandeks tehtud töötada välja aluspoliitikad, millega Hiina autotööstust euroopast eemal hoida võimaldaks. Esimene samm olevat süüdistada Hiina riiki oma autotootjate dumpingus, kus Hiina autode odavus tulenevat Hiina riigidotatsioonidest autotööstuse rohepööramiseks ja see olevat euroopa turul ebaausat konkurentsi. Eriti usinad olevat süüdistusi ehitama prantslased, sakslased olla vaoshoitumad, sest saksa autotööstusel on tehtud suured investeeringud&tehased Hiina, ja kui hiinlasi kottima hakata, kardetakse vastusamme.
Märkusena, ka euroopa riigid toetavad elektriautostumist, küll vist mitte otse tootmist aga elekriautode müügil on riigiti kohati vägagi märkimisväärsed soodustused, mille vahe maksavad kinni riik ehk maksumaksjad - mis on sisult samuti elektriauto tootmise doteerimine. Selles vaates oleks huvitav näha arvutusi, kes rohkem elektriautodele peale maksab, kas Hiina või EL-i riigid.
Kõrvalmärkusena koroonakriisis väideti saksa autotööstus hoidis nina vee peal ainult täna Hiina tehastele ja sealsel kasvaval autostumisel.
Teisalt on ka kriitikuid euroopa Hiina vastaste poliitikate suhtes, kus olla praktikas ebaõnnestunud näide päikesespaneelide näol, kus euroopa paneelitootjad läksid järjest pankrotti, sest ei suudetud odavama Hiina toodanguga konkureerida, kui EL kehtestas Hiina paneelidele tollid, kukkusid ka juba otsustatud roheprojektid kiratsema, sest paneelid läksid märkimisväärselt kallimaks ja kõige tipuks, selgus, et ka parima tahmise juures euroopa ei suudaks piisavalt kiiresti ehitada paneelitehaseid ja kogu rohepöörde eesmärgid tuleks ümber vaadata. Lõppes see lugu tollide mahavõtmisega Hiina paneelidelt, sarnast olukorda kardetakse ka autode puhul, kus euroopa ise lihtsalt ei suuda piisava mahu ja odavusega elektriautosid toota ja lõpuks tuleb valida, kas jääda kindlaks rohepöörde eesmärkidele või protektsionistlikult eelistada oma euroopa autotööstusi, kes hiinlasega konkureerida ei suuda.
Häda, kui Hiina ei rohepöörle, kui otsustab jõuliselt rohepöörelda, jälle häda

Samas ega euroopa tööstuse positsioon ei ole kuskilt vaatest hea, ei ole odavat tööjõudu ja seda vist ei taheta ka enam väga importida, maavarade ja energiakandjatega on euroopas samuti kasinalt, söekaevandust vist isegi suurendati, et järjest suletavaid tuumaelektrit kompenseerida. Ka Venemaaga majandusuhete katkestamine võib poliitiliselt olla atraktiivne aga piisavas koguses suhteliselt odavad vene energiakandjad olid euroopa tööstusele konkurentsieeliseks.
Samas nähakse euroopa tööstuse ellujäämist just rohepöördest, millele ei olevat alternatiivi. Idee seisnevat skeemis, kui euroopa tööstus läheb üle süsinikuneutraalsele tootmisele, jõustatakse regulatsioonid, kus euroopa turul tohib müüa&kaubelda vaid süsinikuneutraalselt toodetud kaupadega, ehk kui rohetootmine on kallis, ei lubata turgu solkima odavama fossiilipõhiselt toodetud kaupadel.
Eks näha ole kas ja kuidas see loogika välja veab.