Kaarkäigu/võlvi konstrukts. + materjal

Asd
külaline

Kaarkäigu/võlvi konstrukts. + materjal

Lugemata postitus Postitas Asd »

Plaanis teha suure ruumi liigendamiseks nö. dekoratiivne kaar/võlv.

Kiirelt tegin ühe joonise (PDF, 10kb) - http://freepdfhosting.com/uploads/5fb641b4b2.pdf
Joonisel kõik mõõdud antud mm. Tumedam joon tähistab vastavalt seina, põrandat või lage. Kaare paksus (külgvaates) oleks 31 mm.

Idee oli, et kaare ja seina/lae nurga vahele peaks jääma mõlemale poole kaks tühimikku - arvestades mõõtmeid võiks muidu liiga massiivseks muutuda. Samas ei välistaks siinkohal ka ilma tühimiketa ehk traditsioonilist lahendust.

Kuna ise pole moodsate materjalidega ja ehitusvõtetega kursis siis tekkiski küsimus, et mis materjalist oleks nimetatud kaart kõige optimaalsem ehitada ja sellest tulenevalt ka kõige mõistlikum konstruktsioon (nii tühimikega kui ilma)?
Asd
külaline

Re: Kaarkäigu/võlvi konstrukts. + materjal

Lugemata postitus Postitas Asd »

Lisaks mainiks, et kuna tegemist on eelkõige dekoratiivse elemendiga siis kivi/betoon/jms. kapitaalsem lahendus ei paku huvi:)

Ise kaalusin mingit puitkonstruktsiooni ja soome papiga/õhukese vineeriga katmist.
ponkskar
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 759
Liitunud: 11 Dets 2007, 00:31
On tänatud: 1 kord

Re: Kaarkäigu/võlvi konstrukts. + materjal

Lugemata postitus Postitas ponkskar »

Liimpuit :roll: ? Aga hinna osas pole õrna aimugi.
http://www.polvaliimpuit.ee/gallery.php?lang=est&id=5
Asd
külaline

Re: Kaarkäigu/võlvi konstrukts. + materjal

Lugemata postitus Postitas Asd »

ponkskar kirjutas:Liimpuit :roll: ? Aga hinna osas pole õrna aimugi.
http://www.polvaliimpuit.ee/gallery.php?lang=est&id=5
Liimpuiduga seoses tuli selline mõte, et sisemise ja välimise kaare saaks teha õhukestest kokku liimitud vineerilehtedest (3x4mm vineer?), mis mõne kristalliseeruvama liimiga peaks üsna jäiga tulemuse andma. Samuti saaks külgedele siis naelutada (12mm pind mõlemal kaarel) soome papi. Ainuke probleem, et see nõuaks liimimiseks vormi/pressi/rakise tegemist.

Tegelikult põhiline probleem ilmselt ongi selles, kuidas küljed ja kaar(ed) kõige paremini ühendada.
Vasta