Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
rst
- Ehitusspets

- Postitusi: 420
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 18 korda
- On tänatud: 18 korda
Re: Elektriautodest
Tegelikult ju keegi käse osta hübriidi või elektriajamiga autot.
Natukene paisutad vist ikka üle ju, või mis.
Meil on võtta kaubanduses täitsa tavalisi SPM sõiduvahendeid vastavalt oma rahakoti paksusele.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... 17333&ak=0
Igasugused elektriauto soetamise toetused on lõppenud ja mina ei näe, et neid juurde tuleks ning enam vaja oleks.
Selle toetuse maht oli tegelikult ju kõikide muude riigi toetuste juures väike. (näiteks tuuleparkide ja PV doteerimine ikka veel, mida ei peaks juba ammu tegema)
https://www.kik.ee/et/toetatavad-tegevu ... ostutoetus
Mina arvan, et see ca 8milj € läks enamjaolt õigesse kohta, sest kuna soetati mingi "kriitiline hulk" EV'sid, siis tekkis ka laadimistaristu rajamise ja EV hoolduse huvi erasektorile. Lihtsalt kui meil oleks täna 1800 EV'd vähem, siis võibolla ei oleks meil hetkel sellist väga okeid kiirlaadimistaristust. Lisaks on olemas nüüd meil ainult EV'dele spetsialiseerunud autotöökojad.
Mulle hakkab tegelikult järjest rohkem meeldima Hiina autotootja NIO akude rentimise/vahetmise süsteem.
Selle ideega kaob ära enamus kasutajate hirm, et mis saab kui aku otsa lõppeb ja peab suure summa välja käima.
Näiteks 75kWh rent on 180€ kuu ja 100kWh rent 280€ kuu, kuid sellise lahenduse korral on algne auto soetushind ka 15000-20000€ soodsam.
Kui tunned, et sinu renditud aku mahtuvus on kaotanud piisavalt oma mahtu, siis aku vahetuspunktis 5min hiljem on uus/kasutatud (piisava jäägiga) aku all ja mure kadunud.
Natukene paisutad vist ikka üle ju, või mis.
Meil on võtta kaubanduses täitsa tavalisi SPM sõiduvahendeid vastavalt oma rahakoti paksusele.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... 17333&ak=0
Igasugused elektriauto soetamise toetused on lõppenud ja mina ei näe, et neid juurde tuleks ning enam vaja oleks.
Selle toetuse maht oli tegelikult ju kõikide muude riigi toetuste juures väike. (näiteks tuuleparkide ja PV doteerimine ikka veel, mida ei peaks juba ammu tegema)
https://www.kik.ee/et/toetatavad-tegevu ... ostutoetus
Mina arvan, et see ca 8milj € läks enamjaolt õigesse kohta, sest kuna soetati mingi "kriitiline hulk" EV'sid, siis tekkis ka laadimistaristu rajamise ja EV hoolduse huvi erasektorile. Lihtsalt kui meil oleks täna 1800 EV'd vähem, siis võibolla ei oleks meil hetkel sellist väga okeid kiirlaadimistaristust. Lisaks on olemas nüüd meil ainult EV'dele spetsialiseerunud autotöökojad.
Mulle hakkab tegelikult järjest rohkem meeldima Hiina autotootja NIO akude rentimise/vahetmise süsteem.
Selle ideega kaob ära enamus kasutajate hirm, et mis saab kui aku otsa lõppeb ja peab suure summa välja käima.
Näiteks 75kWh rent on 180€ kuu ja 100kWh rent 280€ kuu, kuid sellise lahenduse korral on algne auto soetushind ka 15000-20000€ soodsam.
Kui tunned, et sinu renditud aku mahtuvus on kaotanud piisavalt oma mahtu, siis aku vahetuspunktis 5min hiljem on uus/kasutatud (piisava jäägiga) aku all ja mure kadunud.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 13181
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 408 korda
- On tänatud: 446 korda
Re: Elektriautodest
Aga ise arvan, et ei läinud õigesse kohta. Näiteks 10 aastat tagasi kendamo suhtes ei maksnud keegi peale ja oi kuidas osteti ja veel millise hinna eest. Või see praegune Labubu võimisiganes selle peletisasja nimi on.rst kirjutas: 18 Dets 2025, 11:22 Mina arvan, et see ca 8milj € läks enamjaolt õigesse kohta, sest kuna soetati mingi "kriitiline hulk" EV'sid, siis tekkis ka laadimistaristu rajamise ja EV hoolduse huvi erasektorile. Lihtsalt kui meil oleks täna 1800 EV'd vähem, siis võibolla ei oleks meil hetkel sellist väga okeid kiirlaadimistaristust. Lisaks on olemas nüüd meil ainult EV'dele spetsialiseerunud autotöökojad.
Ja mis need EL direktiivid aastaks 2035 olid? Lõpetada fossiilide tootmine. Noh, õnneks on nad seal EL kaineks saanud.Tegelikult ju keegi käse osta hübriidi või elektriajamiga autot.
Natukene paisutad vist ikka üle ju, või mis.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1565
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 89 korda
Re: Elektriautodest
See rendiakude skeem ei lenda samamoodi kui ei lenda kõikvõimalikud rendiskeemid autode rentimiseks, kus lubatakse kõik remondid&hooldused&kindlustused kuni klaasiharja&rehvi on rendihinna sees ja kunde maksab kuumaksu ja ainult sõitku-nautigu. Nii kui lähed arvutama, et ehk tõepoolest äkki tuleb sama hinnaga või gramm kallim ja tasuks kaaluda - no ei tule sama hinnaga, ikka kallim tuleb, ja tuntavalt kallim. Mis on ka loogiline, sest keegi ehk klient peab maksma kinni ka rendifirma äriplaani kasumi, koos kõigi kaasnevate riskidega.
Kahtlustan, et ka akurent ei erineks, kus võib hüpoteetilisi akurendiskeeme arutada, ent lõpuks kui päris ärimees tuleb akurendiskeemiga turule, on temal kasumiootus ja keegi peab selle kinni maksma, sealjuures maksma kinni ka riskid kus akud riknevad rendiäri bilansis ja vajavad kulukat asendamist või remonti - see kõik kajastub rendihinnas, mille klient kinni maksab.
Pigem superhäid diile ei eksisteeri, saad seda mida maksad, kas maksad akurikke riski rendile või kannad seda ise.
Laiendades võib öelda kuidas Eesti liitumine EL-iga põhines suuresti propagandal kuidas ka siis saame meie liidu lõputututest järeleaitamise-, tasandamise-, toetusskeemidest osa, suureks eeskujuks olid meil toona põllumajandussektor kuidas EL-i põllumeestele makstakse peale, et nad ei toodaks jms. Me tahtsima ka kangesti seda elu, ja saime, nüüd osa seltsimehi neab EL-i ja selle skeeme maa põhja
Kahtlustan, et ka akurent ei erineks, kus võib hüpoteetilisi akurendiskeeme arutada, ent lõpuks kui päris ärimees tuleb akurendiskeemiga turule, on temal kasumiootus ja keegi peab selle kinni maksma, sealjuures maksma kinni ka riskid kus akud riknevad rendiäri bilansis ja vajavad kulukat asendamist või remonti - see kõik kajastub rendihinnas, mille klient kinni maksab.
Pigem superhäid diile ei eksisteeri, saad seda mida maksad, kas maksad akurikke riski rendile või kannad seda ise.
Riigi/võimu vaatest millegi reguleerimine on alati käinud kahe hoova abil, keelud-käsud ehk seadusejõuga ja karistuse ähvardusega sundida alamaid "õigesti" valima-otsustama, ja teine on läbi maksustamise, ebasoovitavaid asju (nt alko tubakas) maksustada kõrgemalt, et oleks ebaatraktiivsem tarbida ja soodustatavaid asju maksustada kergemalt või eranditega mitte maksustada, kus toetuste maksmine on soodustamise edasiarendus.Urmas kirjutas: 18 Dets 2025, 11:38Keegi mõtles välja toote, reklaamiti osavalt ja buum missugune. Miks EV puhul see ärimudel ei toimi ja oli vaja toetusi ja muid soodustusi? Nagu laspi oleks meelitatud putru sööma maasikamoosi pudrusilma pannes või kui pudru ära ilusti ära sööb, saab 15 minutit telekast multikaid vaadata.
Laiendades võib öelda kuidas Eesti liitumine EL-iga põhines suuresti propagandal kuidas ka siis saame meie liidu lõputututest järeleaitamise-, tasandamise-, toetusskeemidest osa, suureks eeskujuks olid meil toona põllumajandussektor kuidas EL-i põllumeestele makstakse peale, et nad ei toodaks jms. Me tahtsima ka kangesti seda elu, ja saime, nüüd osa seltsimehi neab EL-i ja selle skeeme maa põhja
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3983
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 95 korda
Re: Elektriautodest
@ rst
Ei, ei paisuta üle...
Seni kuni "EV poliitika" kurnab maksumaksjat pole mingit üle paisutamist...
Tutvu kes mh maksab ka taristu eest...
Samuti tutvu kes mh maksab teede eest...
So tutvu kelle arvel EV omanikud toimetavad
Ei, ei paisuta üle...
Seni kuni "EV poliitika" kurnab maksumaksjat pole mingit üle paisutamist...
Tutvu kes mh maksab ka taristu eest...
Samuti tutvu kes mh maksab teede eest...
So tutvu kelle arvel EV omanikud toimetavad
-
rst
- Ehitusspets

- Postitusi: 420
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 18 korda
- On tänatud: 18 korda
Re: Elektriautodest
Esimesed ELMO laadijad paigaldati kõik maksumaksja raha eest.EH.INS. kirjutas: 18 Dets 2025, 12:23 @ rst
Ei, ei paisuta üle...
Seni kuni "EV poliitika" kurnab maksumaksjat pole mingit üle paisutamist...
Tutvu kes mh maksab ka taristu eest...
Samuti tutvu kes mh maksab teede eest...
So tutvu kelle arvel EV omanikud toimetavad
Täna on avatud selline aktiivne toetus:
https://www.kik.ee/et/toetatavad-tegevu ... stu-toetus
Kui tead veel toetusi tartistu rajamiseks, mis hetkel on aktiivsed või mis olid hljuti, siis viita palun mõnele. Ausalt huvi on, mitte midagi halva pärast.
Kui kõik kütuseaktsiisi raha läheks teede infrasse, siis meil oleks ammu juba Tln-Trt 4 realine olemas. Sellele pidevalt viidata SPM omanike poolt on veits sinisilmne.
Mina ei ole selle vastu, kui EV tuleb täiendav teedekorras hoiumaks.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3983
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 95 korda
Re: Elektriautodest
1. Too näiteid laadimistaristust kus POLEKS sees maksumaksja raha
2. Küsimus pole selles kas kõik aktsiis läheks teedesse vaid EV proportsionaalses osakaalus
2. Küsimus pole selles kas kõik aktsiis läheks teedesse vaid EV proportsionaalses osakaalus
-
rst
- Ehitusspets

- Postitusi: 420
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 18 korda
- On tänatud: 18 korda
Re: Elektriautodest
Paneme siis sama targalt vastu, sest ega muud ei oodanudki tegelikult.
Palun too välja, kuna sa ise EH.INS. väidad, et kõik taristu on ehitatud maksumaksa raha eest, kui palju iga üks neist on saanud toetust:
Alexela
Circle K
Eleport
Elektrum
Ignitis ON
Neste
Olerex
Tesla
Terminal
Mina ei leia interneti avarustest, kes ja kui palju on toetust saanud, kuid kuna sina tead, siis palun viita allikale.
Kui allikale viidata ei oska, siis on see väide ju tegelikult tühi paljas ... .
Palun too välja, kuna sa ise EH.INS. väidad, et kõik taristu on ehitatud maksumaksa raha eest, kui palju iga üks neist on saanud toetust:
Alexela
Circle K
Eleport
Elektrum
Ignitis ON
Neste
Olerex
Tesla
Terminal
Mina ei leia interneti avarustest, kes ja kui palju on toetust saanud, kuid kuna sina tead, siis palun viita allikale.
Kui allikale viidata ei oska, siis on see väide ju tegelikult tühi paljas ... .
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3983
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 95 korda
Re: Elektriautodest
Ei, ma ei tea kui palju summas
Tean vaid, et ühel või teisel viisil on saadud
Alustuseks vt sellist asja nagu CEF/AFIF programm
Ja küsisin siiralt - tahaks isegi teada
Tean vaid, et ühel või teisel viisil on saadud
Alustuseks vt sellist asja nagu CEF/AFIF programm
Ja küsisin siiralt - tahaks isegi teada
-
rst
- Ehitusspets

- Postitusi: 420
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 18 korda
- On tänatud: 18 korda
Re: Elektriautodest
Tutvu hetkel avatud toetustega ning vaata seal olevaid summasid ning mõtle uuesti kas see 8 milj € oli suur toetusmeede või väike.
Vahel on vaja esimese sammu tegemiseks väikest lüket, et lumepallike hakkaks veerema.
Enefit on meile, maksumaksjatele, oma "ägedate investeeringutega" rohkem kahju teinud kui see väike elektriautode toetus.
https://www.err.ee/1609873542/enefit-gr ... tuulepargi
Foorumikasutajad võiks ise välja pakkuda, kuidas elektriautode omanike panna panustama teede korrashoidu. Hetkel olev automaks võib öelda, et ei tööta.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4202
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 47 korda
- On tänatud: 140 korda
Re: Elektriautodest
Algul väidab kindlas kõneviisis, kui küsitakse konkreetselt, siis on "mää" ja tahaks isegi teada.EH.INS. kirjutas: 18 Dets 2025, 14:04 Ei, ma ei tea kui palju summas
Tean vaid, et ühel või teisel viisil on saadud
Alustuseks vt sellist asja nagu CEF/AFIF programm
Ja küsisin siiralt - tahaks isegi teada
Juhe teab kõike.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3983
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 95 korda
Re: Elektriautodest
Mis mää?
Tean jah, et vähemalt enamus on saanud
Kindlalt on saanud küsitutest kõik peale Tesla ja Circle
Circle on saanud läbi IONITY
Teslat ei tea
Aga Sa paranda siis
Tean jah, et vähemalt enamus on saanud
Kindlalt on saanud küsitutest kõik peale Tesla ja Circle
Circle on saanud läbi IONITY
Teslat ei tea
Aga Sa paranda siis
Viimati muutis EH.INS., 18 Dets 2025, 16:20, muudetud 1 kord kokku.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 13181
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 408 korda
- On tänatud: 446 korda
Re: Elektriautodest
Sedasama 8 miljonit oleks võinud kasutada kasvõi vähihaigete laste terveks ravimisel. Täiskavanud ärimehed võiks ikka ise hakkama saada.rst kirjutas: 18 Dets 2025, 14:19 Tutvu hetkel avatud toetustega ning vaata seal olevaid summasid ning mõtle uuesti kas see 8 milj € oli suur toetusmeede või väike.
Ja kui seda esimese sammu lüket ei oleks olnud, siis ärimehed lihtsalt ei ole samariitlased ja ideelised tumerohelised, vaid ainult kasumi peale mängivad isikud.rst kirjutas: 18 Dets 2025, 14:19 Vahel on vaja esimese sammu tegemiseks väikest lüket, et lumepallike hakkaks veerema.
Aga poliitikud on ju ise tunnistanud, et automaks oligi mõeldud riigi eelarve aukude lappimiseks. Kas sa ei loegi/vaata meediat, et nüüd imestad ja küsid ettepanekuid? Vähemalt siiani fossiilide omanike arvelt hoiataksegi korras teid, millel sõidavad ka EV-de omanikud.rst kirjutas: 18 Dets 2025, 14:19 Foorumikasutajad võiks ise välja pakkuda, kuidas elektriautode omanike panna panustama teede korrashoidu. Hetkel olev automaks võib öelda, et ei tööta.
Kui soovid ettepanekut, siis uued EV-d on nagunii kõik põhimõtteliselt on-lines, siis registreerida nende sõidud ja teha UK-s planeeritav kilomeetrimaks EV-le. Ja lisada maksule taastuvenergiatasu, võrguhoidmistasu, aktsiisid jms väljamõeldised, mida maksavad elektri eest fossiilide omanikud. Ja koduste laadimiskohtadest tuleva elektri hind ei ole mitte oma PV paneelidest tulev 0 energia, vaid ka see energia tuleb maksustada, sest PV tasuta energia asfaldiauke ei lapi.
Kuna parasjagu igav, siis vastan EH.INS. asemel(ei ole ta suuvooder).rst kirjutas: 18 Dets 2025, 14:01 Palun too välja, kuna sa ise EH.INS. väidad, et kõik taristu on ehitatud maksumaksa raha eest, kui palju iga üks neist on saanud toetust: ...
Kuna ise loen ennast laiskuse ja mugavuse etaloniks, siis otsustasin netis sorimise asemel kasutada AI võimalusi info hankimiseks ja esitasin järgneva küsimuse- kes neist alljärgnevalt loetletud firmadest on saanud toetusi elektriautode laadimisjaamade tegemiseks:
Vastuses oli kaks osa.
- Lühike vastus: Eesti elektriautode laadimisjaamade rajamiseks on toetusi saanud Alexela, Circle K, Eleport, Elektrum, Ignitis ON, Neste, Olerex ja Tesla. Terminal ise ei ole otseselt toetust saanud, vaid ostis osad jaamad Eleportilt.
-
Vastuses oli ka tabel, et kes, kus kohast oli keegi toetust saanud.
Lisaks küsisin, et kui palju keegi, siis vastuseks oli-
Viimati muutis Urmas, 18 Dets 2025, 16:24, muudetud 2 korda kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 13181
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 408 korda
- On tänatud: 446 korda
Re: Elektriautodest
Terminal ostis raseda, kellele emapalk oli juba välja makstud.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4202
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 47 korda
- On tänatud: 140 korda
Re: Elektriautodest
Isegi viisakas sellist jama lugedes. Üldiselt on kombeks, inimene, kes väidab, see ka teab. Teab rohkem, kui kirja viitsib panna ehk valdab läbinisti teemat. Kui ei tea, siis vähemalt otsib kiirelt tugimaterjalid juurde. Kui nende järgi on pannud pambusesse, siis kiire teksti muutmine. Oskab kiirelt vastata täpsustavatele küsimustele, mitte ei hakka vastuküsimustega vett sogama.
Planeedi Maa päästmises korraldasid mingi kahtlase haltuura tsitaadiga, see jäi mulle varem ette ja tõmbas käima.
Urmas, su vastus oli kena.
Planeedi Maa päästmises korraldasid mingi kahtlase haltuura tsitaadiga, see jäi mulle varem ette ja tõmbas käima.
Urmas, su vastus oli kena.
Viimati muutis kunn24, 18 Dets 2025, 17:39, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3983
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 95 korda
Re: Elektriautodest
Aga mis jamast räägid???
Kõik ju õige...
Sama kehtib sinu teise väidetava haltuura kohta...
Mul tegelikult kama kaks kas oled viisakas või pole...
Hämmastab selline lolluse kaitsele viskumine
Kõik ju õige...
Sama kehtib sinu teise väidetava haltuura kohta...
Mul tegelikult kama kaks kas oled viisakas või pole...
Hämmastab selline lolluse kaitsele viskumine
-
tabarabarap
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1503
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
UKs ka ev infra maks, kriitilise massi juures läheb ka meil nii, et infrat toetada https://www.gov.uk/guidance/vehicle-tax ... s-vehicles
-
rs7
- Korralik postitaja

- Postitusi: 218
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Siin on stiilinäinde laandimispunktide arendamise plaanidest. 2025 märts. Kliimaministeeriumi tellitud analüüs.
https://kliimaministeerium.ee/sites/def ... 202025.pdf
Juttu on muuhulgas laadimisjaamade ja -punktide rajamise kuludest, kitsaskohtadest, uute liinide väljaarendamise vajalikkusest ja teoreetilisest tasuvusest ja tasuvusajast. Mainitakse ka toetusi (aga mitte eriti põhjalikult). Erinevad stsenaariumid annavad avaliku info põhjal hinnangulise taristu rajamise maksumuse.
Kui siin teemas küsitakse koguaeg, et “räägite küll, aga näidake siis neid krdi toetusi! Kus nad on??”, siis seda polegi võimalik eriti kusagilt leida, kes kui palju mida on saanud.
Käesolevgi analüüs möönab, et toetub avalikele andmetele ja sellele, mida keegi on nendega jagada suvatsenud.
Toetusring ei ole nii 1:1 selge nagu võiks arvata ülal viidatud KIK-i lehte vaadates, et sellega kõik piirdubki. Tegelikkuses tuleks seda ringi vaadata laiemalt. Kui laadimispunkte rajab riikiku monopoolse energiaettevõtte tütarfirma, siis vb otsestest toetustest ei ole mõtet rääkida, aga seda näeb igaüks kasvavates arvetes, ehk kulus. Ehk siiski käib selle arendamise pidu siiski maksumaksja kulul isegi, kui otsest toetust ei saada. EV park on 1% eesti autopargist… kui seda kulutust kannaks see 1% ise, siis jääks pidu ära. Nõutav summa vs majanduslik/sotsiaalne kasu on täielikult ebaproportsionaalne ja lähtub täielikult riiklikust ja euroopa liidu nõuetest ja direktiividest. Mitte reaalsest hetkeolukorrast seoses trantspordivahenditega.
Teiseks peaks vaatama arendustoetusi igasugustele iduettevõtetele, mis tegelevad EV teemaga, sh laadimispunktide arendamisega jne. Kui nad ei saa otse sedasamust kiki poolt antavat laadimisputka raha, siis kaude on teised toetused, mis seonduvad ettevõtte arendustegevusega jne.
Kiki toetus on jäämäe veepealne osa. Seal all on veel igasugused muud fondid, meetmed ja võimalused eraettevõtetel otsest või kaudset toetust taodelda. Kes kuidas oma projekti kirjutab, pole avalikult kättesaadav info.
Kui ajakirjanduses on saanud lugeda, et Rimi ja Coop jne rajavad laialdast laadimisvõrgustikku oma kaupluse parklates, siis tegelikkuses rajavad neid Enefit jms tegijad kokkulepete alusel. (Sellest on juttu ka käesolevas dokumendis).
See analüüs mainib vee uute võrkude rajamise vajalikkusest seoses EV laadimisvõrgustiku arendamisega ja see teema on siis vastuseks sellele, millest siin ka palju räägitud, et mudagi uut pole vaja rajada. Kõik on olemas… Ei ole.
Analüüs mainib veel, et tanklate pidajad käsitlevad laadijaid kui “toetavat teenust” (et selle arvelt rohkem kohvi ja kabanossi müüa. See ei selgu) Ja väljatoodud stsenaariumite põhjal antakse hinnang, et üks laadija “tasub” ennast ära 11 aasta jooksul praeguses olukorras. Ilma toetusteta see aeg pikeneb… kõi, sõltub konkreetsest laadimispunktist ja vabadest võimsustest selles piirkonnas jne jne. Aga eks ise lugege.
Tallinna ühistrantspordi elektrifitseerimisele öeldakse kohe otsesõnu, et ei tasu ära.
“ Tallinna ühistranspordi elektrifitseerimise kulud 2030 aastaks, et ligi
25% veeremist oleks elektrifitseeritud, on 194,4 miljonit eurot.” lk 85.
Kuda siis nii? Sõidab ju linnas jne.. lõpupoole on sellest ka juttu.
Aga te lugege terviseks. See käesolev 99-leheküljeline analüüs läks kindlasti Kliimaministeeriumile (ehk maksumaksjale) kena kopika maksma
Kuigi avalik rahakasutus ja ministeeriumi tellitud analüüs, siis tõest ei leia, kui palju täpselt.. sorry. Äkki keegi leiab? See näitab ka osaliselt, et kui palju infot on avalikult ja kiirelt leitav seoses avaliku raha kasutusega.
https://kliimaministeerium.ee/sites/def ... 202025.pdf
Juttu on muuhulgas laadimisjaamade ja -punktide rajamise kuludest, kitsaskohtadest, uute liinide väljaarendamise vajalikkusest ja teoreetilisest tasuvusest ja tasuvusajast. Mainitakse ka toetusi (aga mitte eriti põhjalikult). Erinevad stsenaariumid annavad avaliku info põhjal hinnangulise taristu rajamise maksumuse.
Kui siin teemas küsitakse koguaeg, et “räägite küll, aga näidake siis neid krdi toetusi! Kus nad on??”, siis seda polegi võimalik eriti kusagilt leida, kes kui palju mida on saanud.
Käesolevgi analüüs möönab, et toetub avalikele andmetele ja sellele, mida keegi on nendega jagada suvatsenud.
Toetusring ei ole nii 1:1 selge nagu võiks arvata ülal viidatud KIK-i lehte vaadates, et sellega kõik piirdubki. Tegelikkuses tuleks seda ringi vaadata laiemalt. Kui laadimispunkte rajab riikiku monopoolse energiaettevõtte tütarfirma, siis vb otsestest toetustest ei ole mõtet rääkida, aga seda näeb igaüks kasvavates arvetes, ehk kulus. Ehk siiski käib selle arendamise pidu siiski maksumaksja kulul isegi, kui otsest toetust ei saada. EV park on 1% eesti autopargist… kui seda kulutust kannaks see 1% ise, siis jääks pidu ära. Nõutav summa vs majanduslik/sotsiaalne kasu on täielikult ebaproportsionaalne ja lähtub täielikult riiklikust ja euroopa liidu nõuetest ja direktiividest. Mitte reaalsest hetkeolukorrast seoses trantspordivahenditega.
Teiseks peaks vaatama arendustoetusi igasugustele iduettevõtetele, mis tegelevad EV teemaga, sh laadimispunktide arendamisega jne. Kui nad ei saa otse sedasamust kiki poolt antavat laadimisputka raha, siis kaude on teised toetused, mis seonduvad ettevõtte arendustegevusega jne.
Kiki toetus on jäämäe veepealne osa. Seal all on veel igasugused muud fondid, meetmed ja võimalused eraettevõtetel otsest või kaudset toetust taodelda. Kes kuidas oma projekti kirjutab, pole avalikult kättesaadav info.
Kui ajakirjanduses on saanud lugeda, et Rimi ja Coop jne rajavad laialdast laadimisvõrgustikku oma kaupluse parklates, siis tegelikkuses rajavad neid Enefit jms tegijad kokkulepete alusel. (Sellest on juttu ka käesolevas dokumendis).
See analüüs mainib vee uute võrkude rajamise vajalikkusest seoses EV laadimisvõrgustiku arendamisega ja see teema on siis vastuseks sellele, millest siin ka palju räägitud, et mudagi uut pole vaja rajada. Kõik on olemas… Ei ole.
Analüüs mainib veel, et tanklate pidajad käsitlevad laadijaid kui “toetavat teenust” (et selle arvelt rohkem kohvi ja kabanossi müüa. See ei selgu) Ja väljatoodud stsenaariumite põhjal antakse hinnang, et üks laadija “tasub” ennast ära 11 aasta jooksul praeguses olukorras. Ilma toetusteta see aeg pikeneb… kõi, sõltub konkreetsest laadimispunktist ja vabadest võimsustest selles piirkonnas jne jne. Aga eks ise lugege.
Tallinna ühistrantspordi elektrifitseerimisele öeldakse kohe otsesõnu, et ei tasu ära.
“ Tallinna ühistranspordi elektrifitseerimise kulud 2030 aastaks, et ligi
25% veeremist oleks elektrifitseeritud, on 194,4 miljonit eurot.” lk 85.
Kuda siis nii? Sõidab ju linnas jne.. lõpupoole on sellest ka juttu.
Aga te lugege terviseks. See käesolev 99-leheküljeline analüüs läks kindlasti Kliimaministeeriumile (ehk maksumaksjale) kena kopika maksma
Kuigi avalik rahakasutus ja ministeeriumi tellitud analüüs, siis tõest ei leia, kui palju täpselt.. sorry. Äkki keegi leiab? See näitab ka osaliselt, et kui palju infot on avalikult ja kiirelt leitav seoses avaliku raha kasutusega.
Viimati muutis rs7, 21 Dets 2025, 13:01, muudetud 1 kord kokku.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3983
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 95 korda
Re: Elektriautodest
Ühtegi ministeeriumi analüüsi kulude, tasuvuse jms kohta ei saa tõsiselt võtta...
Ainult erasektori analüüse...
So selle analüüsi kes oma raha sisse paneb
Ainult erasektori analüüse...
So selle analüüsi kes oma raha sisse paneb
-
rs7
- Korralik postitaja

- Postitusi: 218
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
No, ära võta tõsiselt, kui ei taha, aga vastavalt valitsuse ja ministeeriumide arengukavale tellitakse analüüs, mille järgi pannakse paika rahalised plaanid nt aastani 2030. Vastavalt analüüsi(de) tulemustele vaadatakse riigieelarve read üle. Alati on defitsiit. Ja kui EV-ga seonduval real on 200 miljonine miinus ja plaan hääletatakse läbi Riigikogus, siis saab uue maksu. Muud ei midagi. Ei midagi tõsist.
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3983
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 95 korda
Re: Elektriautodest
See selleks...
Ma viitan muule - olenemata sellest mida ministeerium leiab pole see adekvaatne
Ministeerium lehvitab maksumaksja rahaga
Ma viitan muule - olenemata sellest mida ministeerium leiab pole see adekvaatne
Ministeerium lehvitab maksumaksja rahaga
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring