Käivituskaabli ristlõige?

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3509
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 30 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas madis64 »

kunn24 kirjutas: 14 Dets 2025, 19:21 Igaks juhuks, mis on selle doonori mark ja mudel, mis ära kooles?
Ei hakka täpsustama, doonor pole ilmselt süüdi kui patsient maanteeäärses parklas täkku palub. Endal ei hakanud kellad helisema, et see maskiin peab ju katki olema kui ta vahepeatuses enam ei käivitu. Kooliraha...

Kuid toona olid 90-ndad, kõik me sõitsime erinevas seisundis rontidega ja olime märksa abivalmimad kui praeguste garantiiliste liisinguautodega. ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4164
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 139 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

See vähemalt kõrvaldab selle eelduse, et olnuks tänapäevane, väidetavalt kapriisse elektroonikaga masin mida pidanuks hoidma, nagu essu pilpa peal. Ma isegi ei hakka sellele väitele kinnitust küsima, asi on ilmselge.
Juhe teab kõike.
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3509
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 30 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas madis64 »

kunn24 kirjutas: 15 Dets 2025, 20:03 See vähemalt kõrvaldab selle eelduse, et olnuks tänapäevane, väidetavalt kapriisse elektroonikaga masin mida pidanuks hoidma, nagu essu pilpa peal.
Paraku ma suhtun oma tänastesse liikuritesse täpselt sellise hoolega, et tee ääres "ära surnud" autole pakun telefoni teel autoabi kutsumist ja sõitjatele sooja transporti lähimasse tanklasee või asustatud punkti (kui autosse mahuvad).
Täku andmine tundmatule ilmselgelt pooletoobisele autole on välistatud.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4164
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 139 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Seal on kõige suurem jamade oht, kui ajad polaarsuse segi. Selles mõttes võiks käivituskaablis (mõne kroku ühenduse juures) olla 200- 300 A sulavkaitse.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13134
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Riio12 kirjutas: 15 Dets 2025, 19:51 "Ei olnud probleemi kohe start-funktsiooni naabrimehe Porsche Cayenni käima saada" see siis Märjamaa eliit korrusmaja parklas vahetult Datziate kõrval vä??
Ah, eliit või asi. Üks paras parsa oli tal see. Umbes aasta tagasi müüs maha. :) Mu vana Dacia on ühes garaažis olnud kõrvuti paar kuud ikka palju uhkemate autode ja mottorratta kõrval. Mitte küll Eestis.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1557
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 88 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Prill »

kunn24 kirjutas: 15 Dets 2025, 20:31 Seal on kõige suurem jamade oht, kui ajad polaarsuse segi.
Pluss NOCO-le kus klotsil on valestiühendamise kaitse sisse ehitatud.

See kuidas täkuandmine täkuandja sõidukit kahjustab on huvitav teema. Üheksakümnendatel vaese tundengina sai üks diisliront soetatud, millel aku ära kärvas ja uue diislikäivitusaku raha tundus võimatult kallis, sai suvaline aku peale istutatud, millega hakkas pakasega jant kus mitte igakord ei õnnestunud käivitada ja pidi tihti abi paluma - ei meenu, et kordagi oleks abiandja sõidukit kahjustanud.
Samuti meenub vastupidine soovitus, kus sellel hetkel kui "tühi" sõiduk üritab krokodillide pealt käivitada, annab abiandja gaasi, tõstab oma generaatori pöörded kõrgeks, kus genekas uhab akule süsteemi&akule maksimaalselt lisaks.
Samuti võiks autoelektrisüsteemis juba olla kaitsed võimalike lühiste, ülelaadimiste-tühjenemiste tarbeks. Tõsi otse aku klemmidelt voolu võttes võttes ei saa ületühjenemist ju ka kaitsme olemasolul vältida..

Üheksakümnendate lõpust meenub, kuidas tööautoks anti üks aasta vana corolla, siis küll ülemus luges sõnad peale, et ma ei hakkaks sellega kuskil kaablite ega köiega mülgastes abis käima :)
Mäletan ka jutte, kui "ajudega" autod hakkasid levima, ei soovitatud neil nende krokodillidega jännata, võivat kalliks minna..
Samas nagu mäletan juba selle sajandi sõidukiga kaasa tulnud juhendites on olnud juhised ka krokodillidega voolu andmiseks ja vastuvõtmiseks - kas siis ikkagi ei ole nii ohtlik teema, või ajaga on "ajude" kaitseks miskeid meetmeid juurde lisatud.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6159
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 113 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 16 Dets 2025, 09:27
kunn24 kirjutas: 15 Dets 2025, 20:31 Seal on kõige suurem jamade oht, kui ajad polaarsuse segi.
Pluss NOCO-le kus klotsil on valestiühendamise kaitse sisse ehitatud. ...
Nii minu akupangal, kui teistel hiinlastel on "kaitsmeks" klotsi sees asuva relee kontaktid, sest selles kohas kasutatakse tavalist 80A releed vastava mõõduga kontaktidega.
Ülekoormusele peavad need kontaktid vastu ainult seepärast, et neid ei lahutata koormuse all.

Tegelikult, kui on peatähtis autonoomne käivitamine, isegi kui käivitusabi on aasta autos vedeledes tühjaks saanud ja ära külmunud, siis töökindlam lahendus on superkondensaatoriga käivitusabi.

Kuna enamus ei tea, et kuidas kondensaatoriga käivitusabi kasutatakse, siis siin üks video külmunud ja 9V akupingega auto käivitamisest 500F superkondensaatoriga, mille täis laadimine kasvõi -70C külmaga kestab kuni 3min.
https://www.youtube.com/watch?v=sTX-E-96UPg

Vaatasin, et Poola laos on hetkel veel 4 tükki 500F käivitit jõuluhinnaga 91eur.

Superkondensaatorite test, üks paljudest:
https://www.youtube.com/watch?v=8MpgumuI3SA
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 568
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Vko »

Prill kirjutas: 16 Dets 2025, 09:27 Samas nagu mäletan juba selle sajandi sõidukiga kaasa tulnud juhendites on olnud juhised ka krokodillidega voolu andmiseks ja vastuvõtmiseks - kas siis ikkagi ei ole nii ohtlik teema, või ajaga on "ajude" kaitseks miskeid meetmeid juurde lisatud.
Töötava mootoriga ohtlik igal juhul. Töötava mootoriga võib lasta abisaaja auto akut 10 min laadida, see on ka suureks abiks. Mul ongi kogemus, kus kohe peale juhtmeid külge pannes abisaaja auto starter jõudis liiga vaevaliselt ringi käia, aga kui oli mu auto pealt u. 10 min laadinud, siis käivitus kenasti.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1557
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 88 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Prill »

Vko kirjutas: 16 Dets 2025, 11:35 Töötava mootoriga ohtlik igal juhul.
Võimalik, või võis see töötava mootori skeem olla põhjusel kus vaesemal ajal sõideti rohkem malts akudega, ja seisatud mootoriga sõidukiga abi andes võis lõpetada olukorras, kus on kaks autot mis vajavad käima aitamist.. :)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6159
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 113 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 16 Dets 2025, 13:45
Vko kirjutas: 16 Dets 2025, 11:35 Töötava mootoriga ohtlik igal juhul.
Võimalik, või võis see töötava mootori skeem olla põhjusel kus vaesemal (?) ajal sõideti rohkem malts akudega, ja seisatud mootoriga sõidukiga abi andes võis lõpetada olukorras, kus on kaks autot mis vajavad käima aitamist.. :)
Kas "vaesemal" või "vanemal" ajal?

Vanematel autodel, millede elektritarve oli praeguste autode tarbest palju väiksem olid generaatorid väiksema võimsusega.

Kui auto generaatoril oli vanasti märgitud väljunvooluks 55A, siis see tähendas, et 5000rpm ja koormusvoolu 55A juures on selle generaatori väljundpinge vähemalt 12,8V.
Vanasti oli autogeneraatorite magnetahela pilu staatori ja rootori vahel suurem, mis tekitas generaatorile pehmemalt langeva väljundgraafiku ja võimaldas ohutumalt töötava mootoriga teisele autole voolu anda.

Uuematel autodel on generaatorid võimsamad, väiksema õhupiluga ja jäiga väljundgraafikuga, mistõttu on neid kergem üle koormata stardivoolu andmisel.

Ei maksa ka unustada, et "veel hea" aga tühjaks käiatud autoaku võib kohe peale mootori käivitumist tarbida laadimisvoolu isegi 100A, mis omakorda lisab generaatorile koormust.
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1557
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 88 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas Prill »

ping kirjutas: 16 Dets 2025, 14:50 Kas "vaesemal" või "vanemal" ajal?
ju mõlemat, üheksakümnendaid pidasin silmas, kui ise krokodillidega sai mässatud ja talviti akut tuppa laadima tassitud, et hommikul tagasi tassida, et käivitumine kindlustada :)
Lisaks toonasel ajal oli sõidukil miski olulise detaili eemaldamine, olgu rool, aku, jagajakaas vm omamoodi turvameede, et hommikul üldse oleks mida käivitada :D

Ei ole generaatorite ega autoelektri asjatundja aga kas osadel generaatoritel pingeregulaator lausa külge ei olnud ehitatud. Lisaks mu "uuel" 2016 skodal on nüüdseks juba 3x vahetatud generaatori siduri nimelist juppi..
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6159
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 113 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 16 Dets 2025, 15:13 ....
Ei ole generaatorite ega autoelektri asjatundja aga kas osadel generaatoritel pingeregulaator lausa külge ei olnud ehitatud.
Lisaks mu "uuel" 2016 skodal on nüüdseks juba 3x vahetatud generaatori siduri nimelist juppi..
Rikke seisukohalt ei ole generaatori skeemi kujundus ja pingeregulaatori asukoht määrav, seadmete juhuslikult ebanormaalsel kasutamisel.

Generaatori rihmaratta vabajooksusiduri (kuluosa) eluiga jääb lühikeseks, kui mitmesooneline (lapik)rihm jookseb natuke (kasvõi mm) nihkes ja siduriga rihmaratas kuumeneb liigselt.
Raviks tuleb kontrollida rihmarataste joondust ja vajadusel jooks sirgeks reguleerida (mõni rihmaratas või generaator ise võib olla nihkes).
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 442
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

ping kirjutas: 16 Dets 2025, 11:23 Tegelikult, kui on peatähtis autonoomne käivitamine, isegi kui käivitusabi on aasta autos vedeledes tühjaks saanud ja ära külmunud, siis töökindlam lahendus on superkondensaatoriga käivitusabi.

Kuna enamus ei tea, et kuidas kondensaatoriga käivitusabi kasutatakse, siis siin üks video külmunud ja 9V akupingega auto käivitamisest 500F superkondensaatoriga, mille täis laadimine kasvõi -70C külmaga kestab kuni 3min.
https://www.youtube.com/watch?v=sTX-E-96UPg

Vaatasin, et Poola laos on hetkel veel 4 tükki 500F käivitit jõuluhinnaga 91eur.
Videos olev klots siis akut üldse ei sisalda? 16% oli kondeka laetus? Oled kindel, et 9V oli tühja aku pinge? Ma ei viitsinud kogu jutuvada läbi kuulata, äkki mainiti kusagil. Kondekas näitas laadimise algul 6,3V https://youtu.be/sTX-E-96UPg?t=229

Täitsa uskumatu, et pooltühjalt akult, mis starterit liigutada ei jaksa, laetakse kondekat ja siis need kaks koos annavad piisavalt vurtsu välja, starter käis reipalt ringi :thumbsup:
Vasta