Juba vaatasin teises teemas, et hakkab koitma......tossava käruga teiste ja planeedi õhku rikkuda...
Ja siis tuleb selline jamps...

Juba vaatasin teises teemas, et hakkab koitma......tossava käruga teiste ja planeedi õhku rikkuda...

Panin enda tarbimise ja valikud, ja samuti Terminal ei ole kõige soodsamate valikute hulgas, keskmiselt 1.5€ säästaksin kuus kui odavaima pakkumise valiksUrmas kirjutas: 10 Dets 2025, 17:39 Tegin sinu eest need klikid ja tulemuseks oli, et Terminali hinnad on konkurentsitult kõige kallimad.
Mulle tundub, et osad siinsed kommentaatorid vist ei ole saanud paar lehekülge tagasi postitatud artikli kommentaarist neli lühilauset- Las hiinlased hävitavad oma planeeti. Meie oma jääb alles.EH.INS. kirjutas: 10 Dets 2025, 17:44 Juba vaatasin teises teemas, et hakkab koitma...
Ja siis tuleb selline jamps...

See ei päde ju, korduvalt märgitud, ka EU ja Eesti tarbija tooted on "made in china" ehk kui me peaks oma mandi ise tootma Eestis või euroopas oleks ka meie saastenumbrid suurusjärkude võrra koledamad ja Hiina süüdistamine ei päde..Urmas kirjutas: 10 Dets 2025, 18:03 Las hiinlased hävitavad oma planeeti. Meie oma jääb alles.
Lõpp kokkuvõttes sureme välja ikka ühel ajal. Meie rohelistes koobastes, hiinlased aga majades.![]()

Aga kas sel juhul Euroopa ei oska peeglisse vaadata? Milleks siis hiinlasi sõimata selle eest, et nad tahavad Euroopa mahajäämust pakimajanduse kaudu järele aidata. Euroopa ei suuda enam isegi odavama otsa niiti ja nõela toota.Prill kirjutas: 10 Dets 2025, 18:10See ei päde ju, korduvalt märgitud, ka EU ja Eesti tarbija tooted on "made in china" ehk kui me peaks oma mandi ise tootma Eestis või euroopas oleks ka meie saastenumbrid suurusjärkude võrra koledamad ja Hiina süüdistamine ei päde..Urmas kirjutas: 10 Dets 2025, 18:03 Las hiinlased hävitavad oma planeeti. Meie oma jääb alles.
Lõpp kokkuvõttes sureme välja ikka ühel ajal. Meie rohelistes koobastes, hiinlased aga majades.![]()

Kas sa tead mõnda hiinlaste poolt toodetud toodet, mis on toodetud ainult rohelisel viisil? Mina ei tea? Hakkame alustuseks pihta kasvõi EV akude tootmiseks vajamineva tooraine kaevandamisest. Akuekskavaatorid, maaki vedavad autod, ümbertöötlemistehased töötavad ainult PV ja tuugenite poolt toodetud taastuvenergiat kasutades jnejne? Euroopasse tuuakse need rohetehnoloogial toodetud EV-d kaljastega või ikkagi konteinerlaevadega? Jnejne ...võhik kirjutas: 10 Dets 2025, 18:29 Kas eurooplased ei osta muidu taaastuvenergia seadmeid, kui need pole taastuvalt toodetud ?

Mitte ainult taastuvenergia tooteid vaid kõiki tooteid, vähemalt selline oli plaan. Kui EL oli veel globaalne rohepoliitikate eestvedaja, üks probleem kuidas saastav tootmine on odavam ja euroopa ei suuda sellega konkureerida, ent kuna euroopa on rikas turg kuhu kõik tahavad müüa, annab see võimaluse seada tingimusi. Sarnaselt kui CE märgised ja muud nõuded siin müüdavale kaubale, oli/on plaan nõuda EL-is sissetoodavad tooted peavad olema ajas samm sammult toodetud keskkonda-planeeti säästval viisil.Kas eurooplased ei osta muidu taaastuvenergia seadmeid, kui need pole taastuvalt toodetud ?
Sa oled nagu keegi meie eelmise riigikorra aegne välisminister ÜRO-s kõneledes kui ta ütles, et tahtsime parimat, aga välja tuli nagu alati. Vene keeles kõlab see väljend mahlakamalt.Prill kirjutas: 10 Dets 2025, 21:51 Mitte ainult taastuvenergia tooteid vaid kõiki tooteid, vähemalt selline oli plaan.
Ah, et kolime saastamise hiinasse ja dikteerime kui rohelised peavad olema Euroopa jaoks toodetavad tooted ja sealjuures eurooplasi absoluutselt ei koti, milliste meetoditega saavutatakse roheline eesmärk, siis selline mõtteviis on omane pedofiilidele. Pedofiilid tahavad ju ka laste jaoks head teha, a`la seksuaalkasvatust ju lasteaias ei õpetata kui meite lasteaedades üks tissidega eputav tädi välja arvata.Prill kirjutas: 10 Dets 2025, 21:51 Kui EL oli veel globaalne rohepoliitikate eestvedaja, üks probleem kuidas saastav tootmine on odavam ja euroopa ei suuda sellega konkureerida, ent kuna euroopa on rikas turg kuhu kõik tahavad müüa, annab see võimaluse seada tingimusi. Sarnaselt kui CE märgised ja muud nõuded siin müüdavale kaubale, oli/on plaan nõuda EL-is sissetoodavad tooted peavad olema ajas samm sammult toodetud keskkonda-planeeti säästval viisil.
See olukord ei ole mitte paradoks, vaid Euroopa tootjate kasumiahnuse tagajärg ja Hiina ei ole mitte roheliider, vaid üldistatuna lihtsalt kõige tavalisem ärimees, kes avastas, et miks me peaksime tegema alltöövõttu kui oleme võimelised neid tooteid ka ise tootma ja veidi väiksema kasumiga maha müüma. Äkki nimetaks hiinlaste mõtteviisi kasumi teenimiseks kvantiteeti silmas pidades? https://majandus.postimees.ee/8375530/h ... d-tookohad. Kahjuks ei leia just täna loetud artiklit hiinlaste EV-de tohutust ületootmisest.Prill kirjutas: 10 Dets 2025, 21:51 Nüüd paradoksina on kohati vastupidine olukord, kus Hiina roheliidrina tahaks euroopa üle külvata oma elektriautode ja muu tehnoloogiaga, aga euroopa riigid tunnetavad selles ohtu, tööstus-tootmine ei ole hiinlastega konkurentsivõimeline ja ennem loobutakse rohepoliitikatest ja klammerdutakse viimases hädas saastavama tootmise (nt autotööstus, mis nõuab leevendusi ICE sõidukite tootmise jätkamiseks/taastamiseks) juurde.

no tänapäeval midagi leida pole ju probleem...Kahjuks ei leia just täna loetud artiklit hiinlaste EV-de tohutust ületootmisest.
jne..jne..jne..Maailmast näiteid ja faktid
1. Hiina autotootjate BEV-de kuhjumine Euroopa sadamates
Alates 2022. aasta lõpust kuni 2024. aasta esimesse kvartalini on Euroopas sadamates seisnud ligikaudu 78 234 Hiina elektriautot, mis tähendab selget ületootmist võrreldes tegeliku müügiga
brusselstimes.com
.
Belgia sadamad (nt Antwerpen-Brugge) on ülekoormatud, mõned autod seisavad seal üle aasta või aasta ja poole
Le Monde.fr
.
2. Rivian – USA elektriautode tootja
aasta esimeses kvartalis tootis Rivian 14 611 autot, kuid tarnis müügiks vaid 8 640, jättes ligikaudu 6 000 autot lattu seisma
Great Report
.
Nendega käid Tartus ära küll.. ?Riviani sõiduulatus eri konfiguratsioonides
R1T (2025) puhul on võimalikul konfiguratsioonidel sõiduulatus vahemikus ≈ 258 mi (≈ 415 km) kuni ≈ 420 mi (≈ 676 km)
rivianwave.com
+2
The Car Connection
+2
Tänan viite eest, aga ma lugesin värskemat artiklit. Olen nõus ka veidi, mitte palju, kõrgemat hinda maksma kui see rahuldaks mu vajadusi.trebla kirjutas: 10 Dets 2025, 23:26 Aga mis sa ikka hädaga muud teed kui see on odavaim...
https://www.postimees.ee/8328343/eesti- ... 33%20autot.

Jep, selle sisuga artiklit mõtlesingi. Mul ei tulnud otsinguks õige märksõna meelde. https://majandus.postimees.ee/8376165/h ... llari-latiEH.INS. kirjutas: 11 Dets 2025, 00:00 Hiina kubandusülejääk ületas novembri kuuga triljoni... (eksport ca 3,4 ja import ca 2,3)
Sellist numbrit pole veel nähtud ja keegi ei saa ligilähedalegi
Ja edasi tsiteering, millest ma ei saanud päris hästi aru. Arusaamatus rõhutatud sinisega.Lühike vastus: BMW, Audi ja Volkswagen toodavad elektriautosid nii Euroopas kui ka Hiinas. Euroopa on nende peamine koduturg ja arenduskeskus, kuid Hiina on strateegiline tootmisbaas, kus paljud mudelid valmivad kohalikule turule ja osaliselt ka ekspordiks.
Selle punasega rõhutatu puhul ma ei saa hästi aru, miks VW ja Audi toodavad Hiinas midagi ainult Hiina turu jaoks, aga hiinlased toodavad Euroopa turu jaoks ja on ikka tunduvalt soodsamad kui Euroopa kohalik toodang? Miskit on kusagil mäda ja see ei ole kohe kindlasti mitte ainult Taani riigis.Kokkuvõte
• Euroopa on BMW, Audi ja Volkswageni elektriautode arenduse ja tootmise süda.
• Hiina on strateegiline turg ja tootmisbaas, kus paljud mudelid valmivad kohalikule turule.
• Volkswagenil ja Audil on Hiinas lausa eraldi tehased, mis toodavad ainult Hiina turule mõeldud elektrimudeleid.
• BMW valmistub Neue Klasse seeria tootmiseks nii Euroopas (Ungari) kui ka Hiinas (Shenyang).


Hiina pakub stiimuleid Hiina turule sisenemiseks ja uue partnerluse alustamiseks. Veidi aja pärast avab üle tee uue, täielikult Hiina omanduses oleva ettevõtte, mis pärast intellektuaalomandi (IP) varastamist toodab identset toodet odavama hinnaga. Seejärel kaotatakse ühisettevõttele antud stiimulid ja ainsaks abinõuks on pöörduda Hiina kohtute poole, kus inimõigusi naeruvääristatakse.
Tänu BMW, Mercedese, Volkswageni, Fordi ja teiste altruismile oma intellektuaalomandi ja tehnoloogiate jagamisel ning Hiina Kommunistliku Partei (KKP) heldetele toetustele ehitab riik nüüd autosid otseses konkurentsis oma ühisettevõtte partneritega.
Tihe konkurents, eriti kiiresti kasvavate ja tugevalt subsideeritud elektriautode tootjate, näiteks BYD poolt (tundub, et Buffett ja Munger oleksid võinud rohkem hoolida sellest, kuidas nende raha teenitakse), on viinud ületootmiseni ja hinnasõjani, mida Hiina valitsus suudab kauem üleval pidada kui välismaised autotootjad.

Ära seda valju häälega küll räägi, lähevadki ostma!


See ei kehti ju ainult Hiina kohta vaid kõikide kohta, EL-is ei ole sisuliselt ühtegi suuremat ettevõtmist või äri mis mingil moel ei kasutaks erinevate sihtotstarvetega liidu rahastusi.kunn24 kirjutas: 11 Dets 2025, 02:47 Hiinas tehakse riiklikult kästud dumpingut, et varastada tehnoloogiaid. See on seal reegel nr 1. Mingist turumajadusest seal pole mõtet rääkida. Ise teema on, et valged autoärikad on nii lollid ja ikka ning jälle oma naha sinna turule viivad. Kuid kapitalist teadupärast müüb ka nööri, millega ta hiljem üles puuakse.
Lihtsalt 1 lugu, mis esimesena ette juhtus: https://rogermontgomery.com/have-global ... -in-china/
Kehtib laiemalt täna riikide rahastusel upitatava kaitsetööstuse kohta, kus lõpuks ärikasumiks sepistatakse maksumaksja raha nagunii, olgu eraärile tehase ehitamine riigi raha eest või pärast toodangu äraostmine "oma" toetamiseks.Ma panen kah ühe kommentaari mis meeldis (Skeleton):
Olen Madiberki tegemistes juba ammu ettevaatlikuks muutunud. Mida rohkem numbreid ja fakte vaadata, seda selgemaks saab üks muster: Skeletoni ja seotud ettevõtete kasv ei põhine turujõul, vaid suurel määral riiklikele toetustele. Soome riik pani õla alla superpatareide arendusele, Saksimaa rahastas Saksamaa tehast ning Eestis on kasutatud nii EAS-i kui ka Euroopa fondide toetusi. Sama joon kordub vesinikutehnoloogias ja Frankenburgi raketiprojektis,tugev lobitöö ja poliitiline tugi on alati mängus, turukindlust aga napib.Kui ettevõte tegutseb 16 aastat ja jõuab kasumini alles nüüd, siis ei ole see enam „start-up“, vaid mudel, mis elab toetusraha najal. Tekibki küsimus: kui tehnoloogia oleks tõesti nii murranguline, miks pole turg seda juba ise ära kasutanud?
Kas tegu on turujõul toimiva tehnoloogiaettevõttega või projektiga, mis püsib püsti tänu riikide rahakottidele ja poliitilisele huvile?Karisma ja visioon on toredad, aga pikaajaliselt peab ettevõtte tugevus tulema klientidest,mitte toetustest.



Kena, aga mida sellega peale hakata?rst kirjutas: 11 Dets 2025, 11:24 Elektriautodest enam siin teemas ei taheta väga rääkida aga mõtlesin, et äkki ikka üritaks veel autodest rääkida.
Sõitsin eelmine kuu ca 2000km.
Selleks kulus 465kWh energiat.
Sellest 94% laadisin kodus ja 6% kiirlaadijas.
Kokku kulus auto laadimisele kodus 46€ ja 9,5€, ehk kokku 55,5€.
~2,8€/100km.

... teadmata auto omamise kulu (soetus-, ekspluatatsioonimaksumus) 100km kohta.EH.INS. kirjutas: 11 Dets 2025, 11:31Kena, aga mida sellega peale hakata?rst kirjutas: 11 Dets 2025, 11:24 Elektriautodest enam siin teemas ei taheta väga rääkida aga mõtlesin, et äkki ikka üritaks veel autodest rääkida.
Sõitsin eelmine kuu ca 2000km.
Selleks kulus 465kWh energiat.
Sellest 94% laadisin kodus ja 6% kiirlaadijas.
Kokku kulus auto laadimisele kodus 46€ ja 9,5€, ehk kokku 55,5€.
~2,8€/100km.
Arendas phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Estonian translation by phpBB Eesti [Exabot] © 2008*-2025