Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3890
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

...tossava käruga teiste ja planeedi õhku rikkuda...
Juba vaatasin teises teemas, et hakkab koitma...
Ja siis tuleb selline jamps...
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1548
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

Urmas kirjutas: 10 Dets 2025, 17:39 Tegin sinu eest need klikid ja tulemuseks oli, et Terminali hinnad on konkurentsitult kõige kallimad.
Panin enda tarbimise ja valikud, ja samuti Terminal ei ole kõige soodsamate valikute hulgas, keskmiselt 1.5€ säästaksin kuus kui odavaima pakkumise valiks :scratch:

Ma enda paketti torkima ei hakka, varasem leping ja natuke soodsam täna pakutavatest. Vbl kui elektriauto tuleb (ega tulemata jää) ja tuleb lisaks sõiduulatuse&laadimis ärevusega ka laadimisjaama&kaabelduse, koduse võimsuse jälgimise, automaatika jm juraga tegeleda :D , eks siis hindab seda paketiteemat ka..
Viimati muutis Prill, 10 Dets 2025, 18:03, muudetud 1 kord kokku.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13103
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

EH.INS. kirjutas: 10 Dets 2025, 17:44 Juba vaatasin teises teemas, et hakkab koitma...
Ja siis tuleb selline jamps...
Mulle tundub, et osad siinsed kommentaatorid vist ei ole saanud paar lehekülge tagasi postitatud artikli kommentaarist neli lühilauset- Las hiinlased hävitavad oma planeeti. Meie oma jääb alles.
Lõpp kokkuvõttes sureme välja ikka ühel ajal. Meie rohelistes koobastes, hiinlased aga majades. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1548
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

Urmas kirjutas: 10 Dets 2025, 18:03 Las hiinlased hävitavad oma planeeti. Meie oma jääb alles.
Lõpp kokkuvõttes sureme välja ikka ühel ajal. Meie rohelistes koobastes, hiinlased aga majades. :)
See ei päde ju, korduvalt märgitud, ka EU ja Eesti tarbija tooted on "made in china" ehk kui me peaks oma mandi ise tootma Eestis või euroopas oleks ka meie saastenumbrid suurusjärkude võrra koledamad ja Hiina süüdistamine ei päde..
Planeedi saastamine ei hooli riigipiiridest, kui me oma särgid, arvutid jm Hiinas toodame, on saaste formaalselt nagu hiinlaste "süü" ja nende bilansis, ent moraalselt ja reaalselt ka meie põhjustatud.. :roll:

Kui Hiina saastest maha lahutada saaste mida nad tekitavad euroopale ja maailmale tootes, ning arvestada, et Hiinaon on rohetehnoloogiate ja toodete faktiline liider, võib õige varsti osutuda reaalsuseks kus hiinlased elavad rohelistes majades ja meie pruunides&tahmastes koobastes :D
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3890
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

See pädeb väga hästi - illustratsiooniks
Hiinal pole maailmapäästmisest sooja ega külma
Aga nende käes on kõik mida Euroopa vajab nn "maailmapäästmiseks" - pikaajaline strateegia ja taktika
Hiinlased müüvad ja saavad rikkaks tänu Euroopale kes pungestab silmad punnis end vaeseks
Ja ei varjagi seda - viimasel COP-l väljenduti selgelt - nad võtavad liidrirolli tehnoloogias ja selle müümises mitte nn "taastuvenergia" tootmises
Ka seda korduvalt mainitud, et Hiina "taastuvenergia" arendus on sisend / väljund muuks
Viimati muutis EH.INS., 10 Dets 2025, 18:23, muudetud 1 kord kokku.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13103
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 10 Dets 2025, 18:10
Urmas kirjutas: 10 Dets 2025, 18:03 Las hiinlased hävitavad oma planeeti. Meie oma jääb alles.
Lõpp kokkuvõttes sureme välja ikka ühel ajal. Meie rohelistes koobastes, hiinlased aga majades. :)
See ei päde ju, korduvalt märgitud, ka EU ja Eesti tarbija tooted on "made in china" ehk kui me peaks oma mandi ise tootma Eestis või euroopas oleks ka meie saastenumbrid suurusjärkude võrra koledamad ja Hiina süüdistamine ei päde..
Aga kas sel juhul Euroopa ei oska peeglisse vaadata? Milleks siis hiinlasi sõimata selle eest, et nad tahavad Euroopa mahajäämust pakimajanduse kaudu järele aidata. Euroopa ei suuda enam isegi odavama otsa niiti ja nõela toota.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 691
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas võhik »

Kas see mitte suursaadik Hanso polnud, kes telekas või raadios rääkis, et Pekingis on hakatud jälle mägesid nägema... et tossu on nii palju vähemaks jäänud....
Kas eurooplased ei osta muidu taaastuvenergia seadmeid, kui need pole taastuvalt toodetud ?
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3890
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

võhik kirjutas: 10 Dets 2025, 18:29 Kas eurooplased ei osta muidu taaastuvenergia seadmeid, kui need pole taastuvalt toodetud ?
Oskad mõne sellise näite tuua?
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13103
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

võhik kirjutas: 10 Dets 2025, 18:29 Kas eurooplased ei osta muidu taaastuvenergia seadmeid, kui need pole taastuvalt toodetud ?
Kas sa tead mõnda hiinlaste poolt toodetud toodet, mis on toodetud ainult rohelisel viisil? Mina ei tea? Hakkame alustuseks pihta kasvõi EV akude tootmiseks vajamineva tooraine kaevandamisest. Akuekskavaatorid, maaki vedavad autod, ümbertöötlemistehased töötavad ainult PV ja tuugenite poolt toodetud taastuvenergiat kasutades jnejne? Euroopasse tuuakse need rohetehnoloogial toodetud EV-d kaljastega või ikkagi konteinerlaevadega? Jnejne ...
Olen ennegi nimetanud seda kahepeelisuseks.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1548
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

Kas eurooplased ei osta muidu taaastuvenergia seadmeid, kui need pole taastuvalt toodetud ?
Mitte ainult taastuvenergia tooteid vaid kõiki tooteid, vähemalt selline oli plaan. Kui EL oli veel globaalne rohepoliitikate eestvedaja, üks probleem kuidas saastav tootmine on odavam ja euroopa ei suuda sellega konkureerida, ent kuna euroopa on rikas turg kuhu kõik tahavad müüa, annab see võimaluse seada tingimusi. Sarnaselt kui CE märgised ja muud nõuded siin müüdavale kaubale, oli/on plaan nõuda EL-is sissetoodavad tooted peavad olema ajas samm sammult toodetud keskkonda-planeeti säästval viisil.
Ühtepidi oleks sellised tooted õiglasemas konkurentsis euroopa enda toodetega ning teisalt sunniks teisi riike või nende tööstust-tootmist muutuma rohelisemaks kui tahavad euroopas müüa - euroopa vaatest win-win..

Nüüd paradoksina on kohati vastupidine olukord, kus Hiina roheliidrina tahaks euroopa üle külvata oma elektriautode ja muu tehnoloogiaga, aga euroopa riigid tunnetavad selles ohtu, tööstus-tootmine ei ole hiinlastega konkurentsivõimeline ja ennem loobutakse rohepoliitikatest ja klammerdutakse viimases hädas saastavama tootmise (nt autotööstus, mis nõuab leevendusi ICE sõidukite tootmise jätkamiseks/taastamiseks) juurde.
Iseküsimus kas see euroopat päästab, Aasia suudab arvatavalt toota ka saastavat kraami odavamalt kui euroopa. Aina keerulisem on Hiina toodangut, nt sõidukid ebakvaliteetseks, ebaturvaliseks mahajäänuks tituleerida. Veel 10-15 aastat tagasi naerdi Hiina autod euroopas välja, kus neil oli kamaluga puudusi, täna neid kardetakse, võtavad turvatestides maksimumtärne, annavad kohati pikemaid garantiisid kui eurooplased ja suudavad seda teha hinnaga millelt teenivad kopsakat tulu, samas kui euroopa tootjad hoiavad nina vee peal ja odavamalt toota ei suudeta.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3890
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

Saastavam, roheline, rohepööre, rohetoode, ESG jms
Majanduslikult - jaburus kuubis
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13103
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 10 Dets 2025, 21:51 Mitte ainult taastuvenergia tooteid vaid kõiki tooteid, vähemalt selline oli plaan.
Sa oled nagu keegi meie eelmise riigikorra aegne välisminister ÜRO-s kõneledes kui ta ütles, et tahtsime parimat, aga välja tuli nagu alati. Vene keeles kõlab see väljend mahlakamalt. ;)
Prill kirjutas: 10 Dets 2025, 21:51 Kui EL oli veel globaalne rohepoliitikate eestvedaja, üks probleem kuidas saastav tootmine on odavam ja euroopa ei suuda sellega konkureerida, ent kuna euroopa on rikas turg kuhu kõik tahavad müüa, annab see võimaluse seada tingimusi. Sarnaselt kui CE märgised ja muud nõuded siin müüdavale kaubale, oli/on plaan nõuda EL-is sissetoodavad tooted peavad olema ajas samm sammult toodetud keskkonda-planeeti säästval viisil.
Ah, et kolime saastamise hiinasse ja dikteerime kui rohelised peavad olema Euroopa jaoks toodetavad tooted ja sealjuures eurooplasi absoluutselt ei koti, milliste meetoditega saavutatakse roheline eesmärk, siis selline mõtteviis on omane pedofiilidele. Pedofiilid tahavad ju ka laste jaoks head teha, a`la seksuaalkasvatust ju lasteaias ei õpetata kui meite lasteaedades üks tissidega eputav tädi välja arvata.
OT. Kui üks tädi võib oma tissidega lasteaedades eputada, siis miks mõni onu ei või lasteaias seksuaalkasvatuse eesmärgil noksi näidata? Kuhu jääb sooline võrdõiguslikkus? :)
Olgu, lähme teemaga edasi.
Prill kirjutas: 10 Dets 2025, 21:51 Nüüd paradoksina on kohati vastupidine olukord, kus Hiina roheliidrina tahaks euroopa üle külvata oma elektriautode ja muu tehnoloogiaga, aga euroopa riigid tunnetavad selles ohtu, tööstus-tootmine ei ole hiinlastega konkurentsivõimeline ja ennem loobutakse rohepoliitikatest ja klammerdutakse viimases hädas saastavama tootmise (nt autotööstus, mis nõuab leevendusi ICE sõidukite tootmise jätkamiseks/taastamiseks) juurde.
See olukord ei ole mitte paradoks, vaid Euroopa tootjate kasumiahnuse tagajärg ja Hiina ei ole mitte roheliider, vaid üldistatuna lihtsalt kõige tavalisem ärimees, kes avastas, et miks me peaksime tegema alltöövõttu kui oleme võimelised neid tooteid ka ise tootma ja veidi väiksema kasumiga maha müüma. Äkki nimetaks hiinlaste mõtteviisi kasumi teenimiseks kvantiteeti silmas pidades? https://majandus.postimees.ee/8375530/h ... d-tookohad. Kahjuks ei leia just täna loetud artiklit hiinlaste EV-de tohutust ületootmisest.
Viimati muutis Urmas, 10 Dets 2025, 23:42, muudetud 1 kord kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3351
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas trebla »

Aga mis sa ikka hädaga muud teed kui see on odavaim...
https://www.postimees.ee/8328343/eesti- ... 33%20autot.
Kahjuks ei leia just täna loetud artiklit hiinlaste EV-de tohutust ületootmisest.
no tänapäeval midagi leida pole ju probleem...
Maailmast näiteid ja faktid
1. Hiina autotootjate BEV-de kuhjumine Euroopa sadamates

Alates 2022. aasta lõpust kuni 2024. aasta esimesse kvartalini on Euroopas sadamates seisnud ligikaudu 78 234 Hiina elektriautot, mis tähendab selget ületootmist võrreldes tegeliku müügiga
brusselstimes.com
.

Belgia sadamad (nt Antwerpen-Brugge) on ülekoormatud, mõned autod seisavad seal üle aasta või aasta ja poole
Le Monde.fr
.

2. Rivian – USA elektriautode tootja

aasta esimeses kvartalis tootis Rivian 14 611 autot, kuid tarnis müügiks vaid 8 640, jättes ligikaudu 6 000 autot lattu seisma
Great Report
.
jne..jne..jne..

nende hiina EV-de utiliseerimine ju maksab raha - ehk annavad kahekordese utiliseerimise hinnaga Urmasele 2 tükki - üks laeb kodus ja teisega sõidad... ja homme vastupidi.. ?

Või võtad 2 Riviani ?
✅ Riviani sõiduulatus eri konfiguratsioonides

R1T (2025) puhul on võimalikul konfiguratsioonidel sõiduulatus vahemikus ≈ 258 mi (≈ 415 km) kuni ≈ 420 mi (≈ 676 km)
rivianwave.com
+2
The Car Connection
+2
Nendega käid Tartus ära küll.. ?
Parkimiskohti Märjamaal ikka jagub ?
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13103
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 10 Dets 2025, 23:26 Aga mis sa ikka hädaga muud teed kui see on odavaim...
https://www.postimees.ee/8328343/eesti- ... 33%20autot.
Tänan viite eest, aga ma lugesin värskemat artiklit. Olen nõus ka veidi, mitte palju, kõrgemat hinda maksma kui see rahuldaks mu vajadusi.
OT. Olen siin foorumis mingis teemas kirjeldanud, et olen saatnud ühe Dacia pirkukamüüja pikalt, sest ta ei osanud kohe teha normaalset pakkumist, vaid viskas kõigepealt "õnge vette", et ehk näkkab. Kuna Dacia piruka müüjaid jätkus, siis tegin paar hinnapäringut veel. Sain oma samade nõudmiste juures üle 1000€ parema pakkumise. Hakati moosima, et mis oli see soodne hind, aga olin vait nagu sakslaste kätte vangi langenud vene partisan ja kirjutasin neile otse, et kui nad ei oska minu ja enda jaoks kohe normaalset hinda teha, siis on see nende probleem. Meite mail ei ole autode ostmisel veel araabialikke tänavakaupmeestele omaseid kauplemiskombeid. Nii lihtne see ongi. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3890
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

Hiina kubandusülejääk ületas novembri kuuga triljoni... (eksport ca 3,4 ja import ca 2,3)
Sellist numbrit pole veel nähtud ja keegi ei saa ligilähedalegi
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13103
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 445 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

EH.INS. kirjutas: 11 Dets 2025, 00:00 Hiina kubandusülejääk ületas novembri kuuga triljoni... (eksport ca 3,4 ja import ca 2,3)
Sellist numbrit pole veel nähtud ja keegi ei saa ligilähedalegi
Jep, selle sisuga artiklit mõtlesingi. Mul ei tulnud otsinguks õige märksõna meelde. https://majandus.postimees.ee/8376165/h ... llari-lati

Huvitav, miks eurooplased ei taha osta neid artiklit illustreeriva pildil olevaid autosid? Ei ole piisavalt rohelised? :scratch:
Esitasin AI-le sellise üldküsimuse- kus on BMW, Audi ja Volkswageni grupi tehastel elektriautode tootmine? Kas Euroopas või Hiinas? Ja vastus oli selline nagu järgnev tsiteering.
Lühike vastus: BMW, Audi ja Volkswagen toodavad elektriautosid nii Euroopas kui ka Hiinas. Euroopa on nende peamine koduturg ja arenduskeskus, kuid Hiina on strateegiline tootmisbaas, kus paljud mudelid valmivad kohalikule turule ja osaliselt ka ekspordiks.
Ja edasi tsiteering, millest ma ei saanud päris hästi aru. Arusaamatus rõhutatud sinisega.
✨ Kokkuvõte
• Euroopa on BMW, Audi ja Volkswageni elektriautode arenduse ja tootmise süda.
• Hiina on strateegiline turg ja tootmisbaas, kus paljud mudelid valmivad kohalikule turule.
Volkswagenil ja Audil on Hiinas lausa eraldi tehased, mis toodavad ainult Hiina turule mõeldud elektrimudeleid.
• BMW valmistub Neue Klasse seeria tootmiseks nii Euroopas (Ungari) kui ka Hiinas (Shenyang).
Selle punasega rõhutatu puhul ma ei saa hästi aru, miks VW ja Audi toodavad Hiinas midagi ainult Hiina turu jaoks, aga hiinlased toodavad Euroopa turu jaoks ja on ikka tunduvalt soodsamad kui Euroopa kohalik toodang? Miskit on kusagil mäda ja see ei ole kohe kindlasti mitte ainult Taani riigis. ;) Tootmise omahind peaks olema sealmail(Hiinas) enam-vähem sama? :scratch:
Aga noh, sai kunagi vaadatud mingilt satikanalilt saateid kõrvale lükatud ja uuesti välja otsitud toodete patentidest, kus paluti teha prototüüp oma patendist ja tutvustada seda potentsiaalsetele investoritele. Mind hämmastas selles saates oma toote tutvustajate poolt öeldud toote omahind ja juurdehindlus jaemüügi hinnale. Laias laastus algasid juurdehindlused 600%-st toote omahinnast.
OT. Ei ole majandust tudeerinud ja seepärast panigi selline juurdehindlus mind tol ajal hämmastama, aga ei pane imestama tänapäevased kuni 90% hinnaalandusega "soodushinnad".
OT. Olen Bauhofis ise näinud kollast hinnasilti, kus soodushind oli 2x kallim kui tavahind. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3890
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

Tootmise süda - arendus, tehnoloogia, inseneeria, strateegia jms
Tootmisbaas - masstootmise asukoht, kulude optimeerimine jms

Tootmiskulud Hiinas Hiina tootjale ja Euroopa tootjale pole sama
Ka hinnapoliitika tulenevalt regulatiivsest koormusest pole sama
On täiesti erinavad asjad kulubaasilt ja hinnalt - asi ise võib olla sisult sama

- Euroopas arendatud, Euroopas toodetud, Euroopas müüdav
- Euroopas arendatud, Hiinas toodetud, Euroopas müüdav
- Euroopas arendatud, Hiinas toodetud, Hiinas müüdav
- Hiinas arendatud, Hiinas toodetud, Hiinas müüdav
- Hiinas arendatud, Hiinas toodetud, Euroopas müüdav
- Hiinas arendatud, Euroopas toodetud, Euroopas müüdav

Selle eest saab tänada EL toredaid regulatsioone
Ainult täiesti lollid ei hiiliks igal võimalusel mööda
Vajadusel pannakse kokku veel variante - olenevalt regulatsioonidest
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4123
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 45 korda
On tänatud: 139 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

Hiinas tehakse riiklikult kästud dumpingut, et varastada tehnoloogiaid. See on seal reegel nr 1. Mingist turumajadusest seal pole mõtet rääkida. Ise teema on, et valged autoärikad on nii lollid ja ikka ning jälle oma naha sinna turule viivad. Kuid kapitalist teadupärast müüb ka nööri, millega ta hiljem üles puuakse.
Lihtsalt 1 lugu, mis esimesena ette juhtus: https://rogermontgomery.com/have-global ... -in-china/

Sealt mõni lühike tsitaat tõlgituna:
Hiina pakub stiimuleid Hiina turule sisenemiseks ja uue partnerluse alustamiseks. Veidi aja pärast avab üle tee uue, täielikult Hiina omanduses oleva ettevõtte, mis pärast intellektuaalomandi (IP) varastamist toodab identset toodet odavama hinnaga. Seejärel kaotatakse ühisettevõttele antud stiimulid ja ainsaks abinõuks on pöörduda Hiina kohtute poole, kus inimõigusi naeruvääristatakse.
Tänu BMW, Mercedese, Volkswageni, Fordi ja teiste altruismile oma intellektuaalomandi ja tehnoloogiate jagamisel ning Hiina Kommunistliku Partei (KKP) heldetele toetustele ehitab riik nüüd autosid otseses konkurentsis oma ühisettevõtte partneritega.
Tihe konkurents, eriti kiiresti kasvavate ja tugevalt subsideeritud elektriautode tootjate, näiteks BYD poolt (tundub, et Buffett ja Munger oleksid võinud rohkem hoolida sellest, kuidas nende raha teenitakse), on viinud ületootmiseni ja hinnasõjani, mida Hiina valitsus suudab kauem üleval pidada kui välismaised autotootjad.
Juhe teab kõike.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1659
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 22 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas A23 »

võhik kirjutas: 10 Dets 2025, 14:34
A23 kirjutas: 10 Dets 2025, 13:19 ...


Just, kui ostavad, võivad veel ka kiirlaadijaid ummistama hakata, hoidku Jumal ka selle eest!
See pole teema... ei ole Eestis kordagi veel vaja läinud...
Ära seda valju häälega küll räägi, lähevadki ostma! :lol:

(See teema on üldse lappama läinud, kui viimast lehekülge vaadata, siis siin ka nüüd puhtalt "maailmapäästmine". Mode võiks asjakohasesse teemasse ümber tõsta.)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1659
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 22 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas A23 »

@Kunn, see on aegade algusest täpselt nii olnud ja pole ka mingi saladus.
Lisaks rahaahnetlele kapitalistidele (tootmise üleviijatele), kes suudavad ainult ühe sammu ette mõelda, ka kitsipungadest tarbjaskond, kelle ainus huvi on võimalikult madal hind, temud alid, veel ka kari lihtsameelseid, kes eeldavad, et mõnes teises kultuuriruumis on mõttemaailm, moraal ja käitumisreeglid samad mida me siin õigeks peame.
Näen ka suht lähedalt (läbi töökaaslaste) teist giganti (Lõuna-Aasias), kes veel globaalselt nii suut rolli ei mängi, aga ka sealsetel inimestel on mõttemallid hoopis hoopis teised.
Globaliseerumine on peamine probleem, ainus lahendus oleks protektsionism.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1548
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 87 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

kunn24 kirjutas: 11 Dets 2025, 02:47 Hiinas tehakse riiklikult kästud dumpingut, et varastada tehnoloogiaid. See on seal reegel nr 1. Mingist turumajadusest seal pole mõtet rääkida. Ise teema on, et valged autoärikad on nii lollid ja ikka ning jälle oma naha sinna turule viivad. Kuid kapitalist teadupärast müüb ka nööri, millega ta hiljem üles puuakse.
Lihtsalt 1 lugu, mis esimesena ette juhtus: https://rogermontgomery.com/have-global ... -in-china/
See ei kehti ju ainult Hiina kohta vaid kõikide kohta, EL-is ei ole sisuliselt ühtegi suuremat ettevõtmist või äri mis mingil moel ei kasutaks erinevate sihtotstarvetega liidu rahastusi.
Teises teemas läbikäinud meie oma eduidust näide:
Ma panen kah ühe kommentaari mis meeldis (Skeleton):
Olen Madiberki tegemistes juba ammu ettevaatlikuks muutunud. Mida rohkem numbreid ja fakte vaadata, seda selgemaks saab üks muster: Skeletoni ja seotud ettevõtete kasv ei põhine turujõul, vaid suurel määral riiklikele toetustele. Soome riik pani õla alla superpatareide arendusele, Saksimaa rahastas Saksamaa tehast ning Eestis on kasutatud nii EAS-i kui ka Euroopa fondide toetusi. Sama joon kordub vesinikutehnoloogias ja Frankenburgi raketiprojektis,tugev lobitöö ja poliitiline tugi on alati mängus, turukindlust aga napib.Kui ettevõte tegutseb 16 aastat ja jõuab kasumini alles nüüd, siis ei ole see enam „start-up“, vaid mudel, mis elab toetusraha najal. Tekibki küsimus: kui tehnoloogia oleks tõesti nii murranguline, miks pole turg seda juba ise ära kasutanud?
Kas tegu on turujõul toimiva tehnoloogiaettevõttega või projektiga, mis püsib püsti tänu riikide rahakottidele ja poliitilisele huvile?Karisma ja visioon on toredad, aga pikaajaliselt peab ettevõtte tugevus tulema klientidest,mitte toetustest.
Kehtib laiemalt täna riikide rahastusel upitatava kaitsetööstuse kohta, kus lõpuks ärikasumiks sepistatakse maksumaksja raha nagunii, olgu eraärile tehase ehitamine riigi raha eest või pärast toodangu äraostmine "oma" toetamiseks.

Juba kunagi varasemalt märkisin, kuidas EL-i juriidiline konstruktsioon Hiina EV-dele tollide kehtestamiseks argumendiga, et Hiina võimud subsideerivad rohetehnoloogiaid sh elektriauto tööstust, ei päde.
Tegemist oli EL-i nägemusega, kus EL-i reeglite järgi on riiklikud dotatsioonid tootmisele keelatud, suuresti EL-i liikmesriikide vahelise võrdsuse/konkurentsi tagamiseks, et mõni riik nt Eesti a'la illegaalselt lennundust toetades ei rikuks vaba konkurentsi. Selle tõttu ka Hiina EV-d ei tohtinuks EL-i turul konkureerida ja kehtestati tollid.
Ent tollide õigustamiseks rõhuti nagu Hiina tootja dotatsioonide tõttu saanuks müüa EV-sid odavamalt - see on otsene vale, pea kõik EL-i riigid maksid samuti EV-dele peale, aga mitte tootjale vaid ostjale. See vastas EL-i õigusele, ent sisus on samamoodi tehase EV müügi soodustamine, et mitte öelda "peale maksmine".

See mida USA teeb, on üldse turumajandusest läbivalt kaugel olnud, alates minevikus Jaapaniga autoturu sõdadest, kus USA autotootjad ei olnud Jaapani toodanguga konkurentsivõimelised, ei hinnalt ega kvaliteedilt, ei kaitsnud USA administratsioon turumajandust vaid oma ebaefektiivseid autotootjaid. Vihaseid vaidlusi enne kui Jaapani autode turule lubamise tingimused seati.
Samamoodi täna USA lihtsalt keelustab (julgeolekuargumendiga) pea kõik globaalselt edu saavutanud Hiina konkurendid, Huaweist, DIJ-st kuni TikTokini, sh USA keelud on samahästi kohustuslikud ka USA liitlas&sõltlasriikidele nagu Eesti.
Võtame USA kiibisõja, kus USA diktaadi järgi kogu maailma kiibiahel tööjõust, tarkvarast, tootmisseadmete kuni patentideni ja tehasteni tuleb allutada USA juhitava "alliansi" kontrolli alla, eesmärgiga pidurdada Hiina aengut jättes ilma kõrgtehnoloogilistest kiipidest, mis peaks pärssima Hiinat kõiges alates AI-st, teadust&kosmost, kuni sõjalise tehnoloogia arenguni.
USA esimeses etapis pakkus 50 miljardit dollarit, et Taiwani tehas rajaks oma tootmise USA pinnale - mis on sellel pistmist turumajandusega, ükskõik kelle jaoks. Sealjuures vaikselt ilmnevad detailid kus ühendriigid ei maksnud kinni ainult tehaseid, vaid kaasnevad ka tingimused tootjale, kus USA võimudel jääb õigus dikteerida kellele toodangut tohib müüa - ehk USA tuntud imperialismipoliitika, läbi mõjuvõimu ja sanktsioonipoliitikate valitseda&jagada maailma.
Isegi globaalne logistika&kaubandus ei ole vabad, kuigi nii võis tunduda, kus USA hiljuti surus Panama kanaliga seoses peale oma tingimused, seda otsese sõjalise ähvardusega, kui kanal ei ole USA huvide kontrolli all, võetakse see vajadusel jõuga. Sama ähvardus üleval Gröönimaa suunal, kus jää alt sulavad rikkalikud maavarad hakkavad teenima USA huve, ja see juhtub kas hea või halvaga - ehk tungiv soovitus "heaga" eelistada USA pakkumist.
Kuni hiljutise sammuni, kus USA survestab erinevaid riike Hiina investeeringuid ja osalusi sadamates ja logistikas riigistama või lihtsalt keelustama - jällegi ei ole sellel turumajandusest haisugi, sisuliselt maffia ähvardus, teed nii nagu nõutakse või "põletame" su äri koos su "perekonnaga" maha.

Hiina on täna see kes suuresti lääne reeglitele ehitatud globaalset majandus&kaubandusmudelit järgib, kaitseb ja lääs, peamiselt USA on see kes aktiivselt seda lammutab, sest jäme ots enda kehtestatud maailmas enda kehtestatud reeglites on libisemas Hiina kätte.

Isegi lääne tootmise Aasiasse kolimise motiivid viimased kümnendid on olnud omamoodi "riiklik abi" või "ebaterve konkurents", kus need riigid kes lääne tootmisinvesteeringu vastu võtsid, tegelesid ebaausa konkurentsiga, lubades lapstööjõudu, pikki orjatööpäevi, eirati kahjulikku keskkonnamõju jne. Kui turuosalistele tööstusele oleks kehtinud sarnased reeglid ei oleks tootmise kolimist tasunud ette võtta, sest võit/kasu oleks väiksem või olematum olnud.

Võib öelda, kus "vaba turumajandus" on suuresti teoreetiline fiktsioon, mida praktikas ei eksisteeri ka nende riikide hulgas, kes end justkui "turumajanduse" propageerijaks peavad, nt USA.
Nn "lääne turumajandus" kehtis ainult niikaua kuni lääs dikteeris mis on turumajandus ja ise skeemist koore riisus. Niipea kui Hiina õpetajat tema õpetuses ületama hakkas, hakkas õpetaja "koolimaja lammutama" :D
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3890
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

Ei erine Hiina millegi poolest teistest
Va see, et teevad paremini ja targemini ja veel nii, et lollikesed ise kõik kätte toovad
Ja üsna pea konvertreerivad oma jõukuse võimu millekski muuks ja suuremaks võimuks
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 414
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 18 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas rst »

Elektriautodest enam siin teemas ei taheta väga rääkida aga mõtlesin, et äkki ikka üritaks veel autodest rääkida.

Sõitsin eelmine kuu ca 2000km.
Selleks kulus 465kWh energiat.
Sellest 94% laadisin kodus ja 6% kiirlaadijas.
Kokku kulus auto laadimisele kodus 46€ ja 9,5€, ehk kokku 55,5€.
~2,8€/100km.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3890
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 94 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

rst kirjutas: 11 Dets 2025, 11:24 Elektriautodest enam siin teemas ei taheta väga rääkida aga mõtlesin, et äkki ikka üritaks veel autodest rääkida.

Sõitsin eelmine kuu ca 2000km.
Selleks kulus 465kWh energiat.
Sellest 94% laadisin kodus ja 6% kiirlaadijas.
Kokku kulus auto laadimisele kodus 46€ ja 9,5€, ehk kokku 55,5€.
~2,8€/100km.
Kena, aga mida sellega peale hakata?
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6155
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 113 korda
On tänatud: 295 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas ping »

EH.INS. kirjutas: 11 Dets 2025, 11:31
rst kirjutas: 11 Dets 2025, 11:24 Elektriautodest enam siin teemas ei taheta väga rääkida aga mõtlesin, et äkki ikka üritaks veel autodest rääkida.

Sõitsin eelmine kuu ca 2000km.
Selleks kulus 465kWh energiat.
Sellest 94% laadisin kodus ja 6% kiirlaadijas.
Kokku kulus auto laadimisele kodus 46€ ja 9,5€, ehk kokku 55,5€.
~2,8€/100km.
Kena, aga mida sellega peale hakata?
... teadmata auto omamise kulu (soetus-, ekspluatatsioonimaksumus) 100km kohta.

Kui arvestada auto omamise kulu (soetus 50 000eur) ja kuuläbisõiduks näiteks 500km, kui suur tuleb siis 100km läbimise maksumus?
:hello:
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
Vasta