Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
Vasta
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13043
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 444 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

Vko kirjutas: 01 Dets 2025, 23:15
kunn24 kirjutas: 01 Dets 2025, 19:53 Ää aja jama oma tagant sissepaneva autoga, selleks on nõue hoida pikivahet. Äkkpidurdusega jääb tänapäeva masin üldjuhul juhitavaks.
Nõue. Ära aja naerma. :lol: Vaata reaalset elu maanteel.
Vko, siinkohal pean nõustuma kunn24. See, et reaalses elus maanteel pikivahet ei järgita, on nende mittejärgijate probleem. Ega isegi pikivahe nõude järgimise patust puhas ei ole.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13043
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 444 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

võhik kirjutas: 02 Dets 2025, 05:24 Nonäete - ilma kellade ja viledeta..
Ja hind kohe kah taskukohane ...https://tehnika.postimees.ee/8370639/eu ... s-eestisse
Kõik ilus ja direktorile oleks sobilik ja Extreme verioonile oleks vaja lisada ainult kärukonks, kuid jälle see läbisõidu ulatus. Ta keeldub sõitmast sellise autoga teadmisega, et auto võib vahepeal jääda lihtsalt seisma sellepärast, et akus ei pruugi jätku piisavalt särtsu. Kombitsükkel 225km läbisõitu on tema jaoks vähe kui ta peab tegema pikemat sõitu ja on kohustatud hakkama otsima kusagil laadimisvõimalust. Üks viga oli Springi juures veel- liiga lühike meie jaoks. Kolmel 180+cm meesterahval läheb veidi kitsaks.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1627
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 22 korda
On tänatud: 53 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas A23 »

Urmas kirjutas: 01 Dets 2025, 20:22 ... Panen ühe pildi ka õnnetuskohast. Mu auto nina on 3/4 ulatuses kõnniteel. Kas ma pidin nägema paremalt poolt tulevat jalgratturit?
Pime nurk 1.jpg
Urmas, see siin on "õpikunäide", kus "ninakaamera" (180° vaade) oleks õnnetuse ära hoidnud.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3787
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 93 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

võhik kirjutas: 02 Dets 2025, 05:24 Nonäete - ilma kellade ja viledeta..
Ja hind kohe kah taskukohane ...https://tehnika.postimees.ee/8370639/eu ... s-eestisse
Jah - ongi: hinna / masina suhe OK
Aga oletame, et eelistan meist marki...
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1526
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 86 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

Urmas kirjutas: 02 Dets 2025, 06:40 See, et reaalses elus maanteel pikivahet ei järgita, on nende mittejärgijate probleem. Ega isegi pikivahe nõude järgimise patust puhas ei ole.
Liiklusseadus on natuke ka juriidilise vastutuse teema, kus alati peab selle õigusakti järgi õnnetuse korral olema süüdlane, süüdlased võivad olla ka mõlemad osalised ka tagantotsasõidu korral. Näiteks kui eessõitja teeb põhjuseta (vbl teadlikult nt kindlustusraha meelitamiseks) äkkpidurduse ja tagumine ei jõua reageerida.
On küll erandeid nt riigi instantside PR kommunikatsiooni järgi alati kui tavajuhid libedaga kraavis või üksteisega põrkuvad, manitsetakse klassikaliselt kuidas süüdimatud ei valinud "ilmastiku- ja teeoludele vastavat kiirust", aga kui "omad" ehk kangelased politseist-kiirabist-päästest kus roolis profid ehk operatiivsõidu koolitusega juhid, kus rõhutatakse eraldi peamisele, enda ja teiste ohutusele liikluses - neid ei manitseta, kui politsei posti otsas või päästeauto katusel on alati ja eranditult pressiteates vastutus "erakordsel libedusel ja keerulistel oludel" :)
Kunagises Tartu Riia mäe juhtumis kus operatiivsõitu teinud politsei ajas öisel ajal ülekäigurajal inimese surnuks, menetleti see juhtum samuti surnuks, ehk politsei kasuks, kus roolis olnud politseinik ei saanud otsasõitu vältida ja seepärast süüd ei ole ja kõik OK. Mille peale tuntud liiklusjurist Sirk vastas kuidas selle juhtumi järelmina sisult operatiivsõidukijuhi peamine nõue tagada ohutus, muudeti õigustühiseks.

Pikivahe on samuti juriidiliselt probleemne, kus kunagi autokoolides sobivat pikivahet kirjeldati lausa meetrites, ent juhil roolis mõõdulindiks ainult silm ja praktilistes testides enamik vahemaade pikkusi eriti nn otsevaates perspektiivis ei oska ligilähedaseltki täpselt hinnata.
Ehk kui nt liikluseksamil nõuda juhilt, et hoia pikivahet 3m, kukuksid enamus selles lihtsas ülesandes läbi..

Õnnetuste kontekstis pikivahe probleem ei ole niivõrd maanteel kui linnades, kus ahelavariid, kus isegi mitu või ka mitukümmend sõidukit ei suuda ohutut pikivahet hoida ja põhjustavad suuri ummikuid, mille harutamiseks suurlinnades võib kuluda tunde.
Ja kümnendeid manitsemist ja rõhumist "seaduses kirjas" ei väära reaalsust, nagu ei vääraks seda ka mille muu tahes seadusesse kirjutamine nt sõdade või kuritegevuse keelamise :D - millegi kirja panemine ei muuda füüsikat ega reaalsust.

Pikivahe kontekstis on märgitud kus tuleviku isejuhtivad sõidukid võimaldaks palju väiksemat pikivahet, mis võimaldaks tänaste teede-tänavate läbilaskevõime suurendamist.
Tehnoloogiliselt olid isejuhtivad sõidukid nö ühtses võrgus, kui kolonnis esimene sõiduk tuvastas ohu ja pidurdamine rakendus, teavad sellest ka paari millisekundi jooksul ka ülejäänud sõidukid, sh kolonni teine sõiduk kui nt poole kilomeetri kaugusel asuv, kus kolonni sõidukid pidurdavad samaaegselt. Ja arvuti millisekundid reageerimist on nõks teine kui juhi 1 sekund, mis ideaalis kulub ohu märkamisest piduriteni jõudmiseni läbi silma-aju-käskluseni jäsemeni pressida pedaali :)
Kes viitsib otsida, oli kunagi YT ühe USA ristmikukaamera video kus osales Tesla juhiabidega sõiduk. See oli silmiavav, kus ohuolukorra tekkides Tesla reageeris, automaatpeatus ja aegluubis vaadates kogu ülejäänud liiklus sürrealistlikult nagu ei märganuks ohtu ja liikus edasi kuni mitmete sõidukite kokkupõrkeni, samal ajal Tesla "terve igaviku" peatunud veel enne kui reaalselt kokkupõrked juhtuma hakkavad.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 13043
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 407 korda
On tänatud: 444 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

A23 kirjutas: 02 Dets 2025, 07:23 Urmas, see siin on "õpikunäide", kus "ninakaamera" (180° vaade) oleks õnnetuse ära hoidnud.
Ma ei saa teist aru? Kas peaksin hakkama mulle edasisõitu lubava valgusfoori rohelise tule põlemise ajal igal ristmikul igaks juhuks hakkama seisma jääma, sest võib leiduda lolle, kes ei arva talle valgusfooris põlevast ja edasisõitu keelavast punasest tulest mitte midagi? :scratch: LS-sse kirjutatud reeglid on kohustuslikuks täitmiseks kõigile ja LS ei tee erandeid ka jalgratturitele. LS on must-valgel kirjas, et jalgratturil sõites ülekäigurajal ei ole eesõigust. Tulge ikka mõistusele ja õppige seadust tundma!
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1627
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 22 korda
On tänatud: 53 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas A23 »

Urmas kirjutas: 02 Dets 2025, 08:15
A23 kirjutas: 02 Dets 2025, 07:23 Urmas, see siin on "õpikunäide", kus "ninakaamera" (180° vaade) oleks õnnetuse ära hoidnud.
Ma ei saa teist aru? Kas peaksin hakkama mulle edasisõitu lubava valgusfoori rohelise tule põlemise ajal igal ristmikul igaks juhuks hakkama seisma jääma, sest võib leiduda lolle, kes ei arva talle valgusfooris põlevast ja edasisõitu keelavast punasest tulest mitte midagi? :scratch: LS-sse kirjutatud reeglid on kohustuslikuks täitmiseks kõigile ja LS ei tee erandeid ka jalgratturitele. LS on must-valgel kirjas, et jalgratturil sõites ülekäigurajal ei ole eesõigust. Tulge ikka mõistusele ja õppige seadust tundma!
Ma ei väida ju sugugi, et Sina õnnetuses süüdi oled, kaamera aga oleks aidanud selle kaasliikleja poolt põhjustatud õnnetuse ära hoida.
(Jalgratturil võib ka teatud tingimustel eesõigus olla, mitte küll Sinu juhtumil)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1526
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 86 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

Ma vaataks seda LS rohkem juriidilise vastutuse teemana, kus reeglid peavad kirjas olema, ja kui midagi juhtub lahendatakse juhtum vastavalt reeglitele.
Muidugi liiklemine nii jalakäija, ratturi või sõidukijuhina toimub kõrge ohutasemega keskkonnas, kasvõi mõelda kuidas sõidukid paari meetrise vahega maanteel üksteisest vastaskursil mööda tuhisevad, ja kui üks või mõlemad selles paaris meetris eksivad mistahes põhjusel - on tagajärjed rängad. Ent enamikku juhinduvad pelgalt enda alalishoiuinstinktist lähtuvalt, vältida enda kahjustamist :)
Ka kohustuslik liiklusõpe nii lasteaias ohutult tee ületamisest kuni sõidukite juhtimisõigusteni lähtub loogikast kuidas piiratud liiklemisruumis toimetamine on võimalik ja ohutu ainult juhul kui me asjadest ühtemoodi aru saame. Ja seda arusaamist süstematiseeritult õpetatakse ja on võimalik õppida.
Mis jällegi ei tähenda, et ei oleks muud moodi võimalik, laiast ilmast on tulnud näiteid kuidas vahele on jäänud vanu inimesi, kes sõidukit juhtinud aastakümneid omamata väljaõpet ja juhtimisõigust, suutnud vältida nii avariisid, kui silmajäämist liiklusjärelvalvet tegevatele korrakaitsjatele. Samas on meil enamik õnnetustesse sattuvaid kui põhjustavaid liikluses osalejaid läbinud kõik koolitused ja omandanud õiguse liigelda - ehk kuidas saab võimalik olla, kui nõuded läbinud eksivad ja on näited kus nõudeid mitteläbinud saavad hakkama..

Tegelikult on huvitavat statistikat, kus ka autokoolitajad on möönnud kuidas värskelt autokoolist tulnud on liikluses ohtlikumad ja teevad rohkem eksimusi, kui näiteks mõni 30-40 aastat tagasi autokooli läbinud, kus toonane õpetus, reeglid, liikluskorraldusvahendid kuni tänapäevase liiklustiheduseni on võrreldamatud.
Ent kuidagi ikkagi ka liiklemises kogemus suudab ületada värske õppe, noore inimese õpi-, tähelepanu-, reageerimisvõime.
Kes julgeb võib omale telefoni laadida liiklustestide äpi, ja proovida.. mina mõni aasta tagasi proovisin - mul tulnuks juhtimisõigus ära võtta :oops: ei oleks uskunud, et nii tüma reeglite tundmises olen..
Tõsi, natuke neid teste tehes ja harjudes, sai juba palju paremaid tulemusi, aga ikkagi.. šokeeriv oli :blackeye:

Liiklus tundub selline omamoodi madalaima ühisnimetaja voog, kus profid, algajad, taadid, jalakäijad, lapsed, purjus inimesed kuni loomadeni peavad kuidagi üksteisega arvestades läbi saama. Suuresti kõikide kattuv huvi on liikuda oma sihtpunkti ja "jääda ellu" - ning sellest juba suuresti piisab, et seletada kuidas üldse on võimalik.. :)
Vasta