Ammu aastaid tagasi juhtusin lugema või kuulma statistikat sellest, et millise riigi mehed teevad kõige vähem kodutöid. Minu üllatuseks oli selleks riigiks Jaapan ja veel üllatavam/loogilisem ka põhjendus. Lihtsalt Jaapani mehed oli pidevalt tööl ja mõtlesid välja igatsugu kodumasinaid, et kergendada naiste kodutöid.võhik kirjutas: 12 Nov 2025, 10:49 Väheneva rahvaarvuga Hiinal ei jää muud üle, kui automatiseerida. Nagu ka väheneva rahvaarvuga Jaapan on mitu põlvkonda juba teinud.
Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12974
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
Ardi
- Ehitusguru

- Postitusi: 854
- Liitunud: 26 Okt 2006, 21:32
- Asukoht: Raplamaa,Juuru
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 3 korda
Re: Elektriautodest
Eks varsti ostavad Hiina elektriautotootjad Euroopa autotehased ära ja siis saab tollimaksuvabalt hiina autosid siin müüa. Ehk jupid Hiinast ja koostetehas kohapeal, nagu see praegu Venemaal toimub. Volvo on juba hiinlaste omanduses.Prill kirjutas: 12 Nov 2025, 11:18 Selgituseks, antud lõiguga ei väitnud enda seisukohta vaid kirjeldasin euroopa tänast reageeringut ja poliitikat. Euroopa poliitikud on mitmes mõõtmes plindris, peaks toetama oma autotööstust aga samas see tööstus on EV suunal konkurentsivõimetu, eks siis toetatakse seda mida saab ja on võimalik toetada oludes. Hiina EV-dele tollid, euroopa keskkonna normide leevendamine ja edasilükkamine, isegi heitmenormide tühistamisest juba räägitakse. EV turul ei olda konkurentsivõimelised, on tung klammerduda sisepõlemismootoriga tehnoloogiate juurde tagasi. Sõda rohepoliitikate suunas võib olla selle äri osa, ei imestaks kui tulevikus ilmneb kuidas euroopa tööstused on teadlikult rahastanud poliitilisi jõude ja propagandat, mis rohetemaatikat nurjaks, sest roheteema segab äri.
See kõik on vastupidine sellele mida mahajäänud riigid tavaliselt enda järeleaitamiseks teevad. Näiteks Hiina aga ja Venemaa jt kui neil on tehnoloogiline mahajäämus, hakatakse tehnoloogiat ligi meelitama, ühisfirmad, regulatsioonid, kus tehase rajamine kohapeale on soodsam kui lihtsalt vajalikku sisseimportida.
Tegelikult peaks euroopa pakkuma Hiinale partnerlust ja koostööd, saades ka nii ise järjele.
Tegelikult vist Hiina BYD juba peab euroopas läbirääkimisi tehas(t)e rajamiseks. Ungari olevat huviline aga juba said Eestilt ja teistelt hagu alla kuidas mistahes Hiina investeeringud ja koostöö on oht..
Samuti pidada eriti autotööstuses tehastel ja "tehastel" suuri erinevusi olema, kus osad tollidest pääsemiseks teevad koostetehase, ehk kõik toodetakse mujal aga kokku pannakse kohapeal ja saab juba "made in xxx" märgi külge panna.
Isegi huvitaks kusmaalt piir läheb, kui tood üle piiri ratasteta sõiduki ja kruvid kohapealses tehases rattad külge ja VIN tähises on kohaliku tehase tunnus - kas on siis on kohalik toode või pigem mitte..
Tegelikkus on veel keerulisem kus kõik autotööstused olevat globaalse tarneahela toodang, kus piisab ühe pisikiibi tarnetõrkest ja üle maailma autotehased raporteerivad võimalikest viivitustest ja alternatiivsete lahenduste otsimisest.
USA puhul samuti, ühe uuringu järgi kõige rohkem "made in USA" auto olevat Tesla, kõik teised on moel või teisel oluliste sõlmede osas hübriidi kus kasutataks terveid mootoreid, käigukaste või põhjasid, rääkimata elektriosast globaalsetelt tootjatelt.
Eesti ei ole ka selles vaates erand, kus meediast läbi käinud nii "omamaine" digikaamera mis osutus hiina masstoodanguks, kes võib neid kaameraid väljastada mis logo alt parasjagu vaja.
Paar aastat tagasi üks Estonian Business Schooli punt turundas robottolmuimejat, USA&Eesti koostöö imeja, paraku osutus seegi Hiina toondanguks, kus antud USA&Eesti bränd ei suutnud toimivat äppigi tagada mis antud robotimejaga ilma tõrgeteta töötaks.
Isegi see kui patriootiliselt turundatakse, ei tähenda, et sisus seal midagi kohalikku oleks..
Müün küttepuid,osutan kallurveoteenust(3T).5280616
Osutan ka palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan ka palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12974
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Ardi, sa peaksid vist olema kuulnud hiinlaste tarkust vaenlase hävitamisest? Hiinlane mitte ei lähe tapma oma vaenlast, vaid istub jõe ääres ja ootab kuni vaenlase laip temast mööda ujub.Ardi kirjutas: 12 Nov 2025, 15:33 Eks varsti ostavad Hiina elektriautotootjad Euroopa autotehased ära ja siis saab tollimaksuvabalt hiina autosid siin müüa. Ehk jupid Hiinast ja koostetehas kohapeal, nagu see praegu Venemaal toimub. Volvo on juba hiinlaste omanduses.
OT. Üks ettepanek- kui kellegil kellegi kommentaarist ei ole tsiteerida konkreetset lauset, siis tsiteeringus võiks piirduda lause esimese viie sõnaga ja panna kolm punkti ehk ei hakatud kopeerima kogu juttu, aga kommenteeritakse kogu tsiteeringu mõttes. Tüütu on kerida neid roosasid kaste.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
EH.INS.
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3650
- Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 90 korda
Re: Elektriautodest
Hiinlased on targad ja kannatlikud...
Neil on lisaks muule veel üks eelis - nad saavad oma strateegia paika panna väga pikaks ajaks
Nad ei hakka midagi ostma - need antakse neile kandikul kätte ja makstakse peale ka veel
Neil on lisaks muule veel üks eelis - nad saavad oma strateegia paika panna väga pikaks ajaks
Nad ei hakka midagi ostma - need antakse neile kandikul kätte ja makstakse peale ka veel
-
optimist88
- Ehitusspets

- Postitusi: 429
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 26 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas optimist88 »
Muidu nõus aga nt telefoni-tahvliga on tüütu palju ridu korraga valida, kustutamiseks. Millega kerid muidu? Hiire rullikuga on mugav. Eriti veel need rullikud, millel saad piduri maha võtta ja vrrrrrrrr.Urmas kirjutas: 12 Nov 2025, 16:15 OT. Üks ettepanek- kui kellegil kellegi kommentaarist ei ole tsiteerida konkreetset lauset, siis tsiteeringus võiks piirduda lause esimese viie sõnaga ja panna kolm punkti ehk ei hakatud kopeerima kogu juttu, aga kommenteeritakse kogu tsiteeringu mõttes. Tüütu on kerida neid roosasid kaste.![]()
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12974
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Kodus läpaka taga istudes hiirega, aga kui telefonis viitsin kommenteerida, siis pikemate postituste puhul hoian tsitaadi alguses või lõpus oma sõrmekest ekraanil ja vedin vastavalt alla või üles ning siis annab valikud ja valin "Lõika". Toimib samamoodi nagu läpakas klahv "Backspace". Sa peaks idee järgi IT valdkonnas minust targem olema.optimist88 kirjutas: 12 Nov 2025, 16:51 Muidu nõus aga nt telefoni-tahvliga on tüütu palju ridu korraga valida, kustutamiseks. Millega kerid muidu?
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
trebla
- Ehituspenskar

- Postitusi: 3329
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Need läbisõidumaksu arengud on esialgu USA -s, UK-s (ja ka Islandil).
https://www.autoblog.com/news/how-a-pay ... -ownership
Mina ennustasin omal ajal 5- sendist kilomeetrimaksu..
https://www.auto24.ee/foorum/t146911/1
Esialgu nii palju ei planeerita..
Mõned on siin asja lausa teaduslikumalt analüüsinud ja jõudnud 4 sendini....https://www.sciencedirect.com/science/a ... hatgpt.com
https://www.autoblog.com/news/how-a-pay ... -ownership
Mina ennustasin omal ajal 5- sendist kilomeetrimaksu..
https://www.auto24.ee/foorum/t146911/1
Esialgu nii palju ei planeerita..
Mõned on siin asja lausa teaduslikumalt analüüsinud ja jõudnud 4 sendini....https://www.sciencedirect.com/science/a ... hatgpt.com
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 85 korda
Re: Elektriautodest
Soomes nagu naftarahasid ei ole millega elektriautostumist kinni maksta, veel hullem, ullikesed kes elektriauto soetanud, on otsusega valdavalt rahul, ja tagasi saastavale sõiduki kasutamisele ei trügita.
Kuidas see võimalik on, kas nad siis Eesti uudiseid ja foorumeid ei loe ja tõde ei tea..
https://accelerista.com/soiduauto/elekt ... ule-truud/
Kuidas see võimalik on, kas nad siis Eesti uudiseid ja foorumeid ei loe ja tõde ei tea..
https://accelerista.com/soiduauto/elekt ... ule-truud/
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4018
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 44 korda
- On tänatud: 136 korda
Re: Elektriautodest
Miks siis ullikesed, kui (tsitaat loo lõpust):

Ja tsitaat loo keskelt:Nüüdseks on asjad muutunud, elektriautode hinnad on tulnud alla ja nn tavaautode hinnad kerkinud, mis teeb valiku neile, kelle jaoks elektriauto on normaalsus, st saavad kodus laadida ja pikemaid sõite planeerida, lihtsaks.
Soomlased hindavad vaikust ja rahu ja loodust ja head läbisaamist naabrite ja üldse kõigi inimestega. Selles pildis on elektriautodel järjest suurem osa. Kui paar aastat tagasi räägitigi elektriautost kui rikaste rõõmust, mida kuskil laadida ei saa, siis tänaseks on laadimispunkte kerkinud nagu seeni. Ja laadimise hind on neis kliendikaardiga oluliselt soodsam kui Eestis.
Mis puudutab väidetavaid peegelpõranda peal kükke, siis: https://www.youtube.com/watch?v=gLlUXlE5ULcSoomlased on teinud vanade autode turult tõrjumiseks peegelpõranda peal kükke, maksnud toetusi neile kes nõus on loobuma vanast uuema vastu. Automaksu on püütud painutada uuemate sõidukite kasuks jne.
Juhe teab kõike.
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 85 korda
Re: Elektriautodest
Eesti oma automaksuga kükkab ju samamoodi, seda vaatamata põhjusele kus registreerimistasu ja automaksu idee taga ei olnud niivõrd tung keskkonda säästa aga rohkem permanentses miinuses riigieelarvet kosutada.
Ja see on mõjus, täna nt 50k+ eest sõidukit valides joonistub kenasti välja kas võtta miskit pruugitut nt volvo, 3k kohe registreerimistasuks otsa ja igal aastak 4-5 sotti automaksu riigieelarvesse või vaatad sama raha eest uut elektriautot kus regamistasu&aastamaks on kordades väiksem.. mõttekoht, eriti kui väga konkreetselt pead valiku tegema, ei ole lihtne riigile neid tuhandeid autoostul peale loopida..
Ja see on mõjus, täna nt 50k+ eest sõidukit valides joonistub kenasti välja kas võtta miskit pruugitut nt volvo, 3k kohe registreerimistasuks otsa ja igal aastak 4-5 sotti automaksu riigieelarvesse või vaatad sama raha eest uut elektriautot kus regamistasu&aastamaks on kordades väiksem.. mõttekoht, eriti kui väga konkreetselt pead valiku tegema, ei ole lihtne riigile neid tuhandeid autoostul peale loopida..
-
võhik
- Ehitusspets

- Postitusi: 673
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Elektriautodest
Hommikul just kuulsin reklaami, et uue Subaru maasturi pealt saab - 17 tuhhi alla... mis, see 4-5 tuhhi seal enam.
..või kuulsin midagi valesti
..või kuulsin midagi valesti
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12974
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Tuleb välja jah, et ei loe ja siiani pimedusega löödud.Prill kirjutas: 19 Nov 2025, 14:39 Kuidas see võimalik on, kas nad siis Eesti uudiseid ja foorumeid ei loe ja tõde ei tea.
Lugesin siis seda artiklit ja mõned mind õlgu kehtima panevad laused. "Väike" kokkuvõte tugunedes mu isiklikele arvamustele ariklis kirjutatule.
Kes on need uute EV omanikud? Rikkad, keskklass või palgavaesed? Mu küsimused sellest, et EV ei ole siiani ICE-ga samas hinnaklassis.uue või suhteliselt uue täiselektrilise auto omanikest plaanib umbes 75% valida ka järgmiseks autoks elektriauto;
Tuleb välja, et päris vaesed nad ei ole. EV omanikud elavad kas ridaelamus või eramajas, sest ma kohe mitte ei usu, et Soomes saab 20-40 korteriga maja ette iga korteri omanik korteri juurde kuuluva parkimiskohale laadija panna.Esiteks ollakse elektriauto omanikuna investeerinud ka laadijasse, olgu siis kodus või tööl.
Olgu, Ev vaikusega sõidu ajal olen täiesti nõus, aga et nende jaoks EV on kiire, on minu jaoks üllatus. Kas Soomes EV kohta kiirusepiirangud ei kehti? Või enne EV ostmist oli sõidukogemus ainult mopeedautodega? Ülalpidamine odavam? Olgu, see võib olla niijanaa ja veidi kannatust piisava EV olemasolul ma tahaks kuulda neid hoolduse hindadest siis rääkimas.Teiseks on oluline kasutajakogemus: elektriauto on vaikne ja kiire ning selle ülalpidamine odavam.
Kirjutatakse sellest küll hübriidide omanike vaatevinklist, kuid nendest viiest põhjusest olen ka ise siin EV-de teemas jahunud. Kahju, et soomlased ei loe seda foorumit, sest muidu nad oleks mu kommetaare lugedes juba ammu teada saanud nendest artiklis mainitud viiest põhjusest.Samuti on kohti, kus elektriautoga majandamine oleks ebamugav, sest pikad vahemaad sunnivad tegema peatusi, et autot laadida. Alati pole kohta, pole aega ja kallim kui kodus laadimine on see ka. Samuti pole kiirlaadimine e-auto aku tervisele hea.
Kas saab artiklis olla kallutatumat lõiku kui tsiteeritu? Kurat, kui räägitakse uute EV eelistest, siis miks ICE puhul räägitakse ainult vanadest ja tossavatest?- Hind. Vanad bensiini- ja diiselautod on odava otsa masinad. Sama hinnaklassi elektriautode pakkumine on Soomes (nagu ka mujal) alles kujunemas.
- Sõiduvajadus. Üllatuslikult sõidavad soomlased vanemate autodega vähem, paljude jaoks ei õigusta väike läbisõit investeeringut kallimasse, uuemasse autosse.
- Legend diiselautost kui tegijast tööloomast. Eriti vanemate diislite omanikud on diislikütusele väga truud – diiselmootoriga auto on endiselt tööloom, lihtsate maatööde asendamatu abiline.
Ja kuidas seda tegevust nimetatakse?Soomlased on teinud vanade autode turult tõrjumiseks peegelpõranda peal kükke, maksnud toetusi neile kes nõus on loobuma vanast uuema vastu. Automaksu on püütud painutada uuemate sõidukite kasuks jne.
Kas sinisega rõhutatu autor on Venemaa ekstrasensside saate 5x võitja, et nii julge ütlemine? Kuigi jah, ta on oma pee kaitsimiseks pannud lausesse sõna "tõenäoliselt", mitte esitanud kütuse kosmilisi hindasid väitena.Umbes kümne aasta pärast võib pilt olla teine, sest turule on jõudnud juba mitut elu elanud hübriidajamiga ja täiselektrilised autod, kütuse hind on tõenäoliselt kosmoses ning lahendatud seni lahendamatu ülesanne, et elektriautot saaks sama mugavalt laadida kui tankida SPM-sõidukit.
1. Aga EV hind vs ICE? 2. Kannatage seltsimehed EV-de omanikud, kannatage ja te hakkate veel heldimusega pisar silmanurgas meenutama vanu aegu kui käisite ICE-ga hoolduses ja esitatud arvete numbreid või kellel oli garaažinurk ja taipu ise nokitseda, said remondi tehtud varuosa hinnaga.Peamised põhjused, miks esimene elektriauto üldse osteti:
1. odav sõita – kütusekulud on elektriga tunduvalt madalamad;
2. madalamad hoolduskulud – vähem liikuvad osad, vähem õlivahetusi ja muid tüüpilisi remonte;
Kui palju on näiteks Eestis keskmikke, kes jõuvad osta Teslat ja nendega käia Soomes hoolduses? Eestis minu teada Tesla hoolduse esindust ei ole siiani. Võin eksida.
Ma ei saanud selle tsitaadi esimesele lausele üldse pihta? Ja millisest igikestvast materjalist on tehtud EV-de kestad, et peavad vastu vähemalt neli inimpõlve? Täitsa lollakad!Ainus tõeline takistus teel veel õnnelikumaks saamisel on 10 ja rohkem aastat vanad tossavad kärud, mille ära roostetamine on õnneks vaid aja küsimus. Ja edasi – elektriga, ikka elektriga, Kentuki poisid!
Viimati muutis Urmas, 19 Nov 2025, 16:35, muudetud 1 kord kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12974
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Aga see aastamaksu hinnavahe EV vs ICE ei jää kauaks. Mis maksab EV vs ICE? Räägiks ikka uutest, mitte kasutatud autodest, et stardipositsioon oleks võrdne. Mis maksab laadimine kiirlaadijates? Kui kortemajas elav EV omanik kasutab avalikke laadijaid, kas siis on ka EV omamine odav?Prill kirjutas: 19 Nov 2025, 15:58 Ja see on mõjus, täna nt 50k+ eest sõidukit valides joonistub kenasti välja kas võtta miskit pruugitut nt volvo, 3k kohe registreerimistasuks otsa ja igal aastak 4-5 sotti automaksu riigieelarvesse või vaatad sama raha eest uut elektriautot kus regamistasu&aastamaks on kordades väiksem.. mõttekoht, eriti kui väga konkreetselt pead valiku tegema, ei ole lihtne riigile neid tuhandeid autoostul peale loopida..
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 85 korda
Re: Elektriautodest
Eks muidugi võimalused ja olud on erinevad, samas kuulu järgi ka korteris elavad inimesed saavad EV peetud, kus korra nädalas tuleb kuskil avalikus laadijas akule juurde lasta. Avalikes laadijates jah, eriti kiirlaadijates "kütuselt" ei säästa..
Endal kibeleb küll elektriauto pidamine ära proovida, eeldused on olemas, kodus saaks laadida, valdav osa päevased läbisõite sinna 50-200km kanti, aastas mõned korrad tuleb ka 400-500km päevas - siis peab seda sõiduulatuse ärevust taluma ja leidma töökorras vaba laadija teekonnal
Kui juba uute skodade hinnad küünitavad 50k kanti, ja kui EV-ga mis reeglina rikkaliku varustusega, tuleb ICE&hübriidi juhul võrdlus sarnane oleks, lisavarustust juurde uhada. ICE kogukam regamistasu ka otsa ja EV ei tundu enam üldse soetusmaksumuse vaates kallis.
Kuna pagasiruumi mahutavus on oluline, siis nt hiina hübriid volvot ja hiina EV-d võrreldes tuleks volvo eest rohkem raha välja käia, lisaks igaaastane automaks tuleks kallim. Aga kui sead hinnapiiri nt 55k, et mida ma selle eest valida saan, siis ongi nii kas uus EV või 1-2 aastat vana volvo..
volvo puhul kaotaks siis ka garantiis, mis oleks lühem..
Subaru maastureid vaatasin&mõõtsin esinduses ka eelmise autovaliku aegu - täiesti arusaamatult väikse pagasiruumi mahutavusega valik, väljast suured aga minu kola ära ei mahutanud.
Endal kibeleb küll elektriauto pidamine ära proovida, eeldused on olemas, kodus saaks laadida, valdav osa päevased läbisõite sinna 50-200km kanti, aastas mõned korrad tuleb ka 400-500km päevas - siis peab seda sõiduulatuse ärevust taluma ja leidma töökorras vaba laadija teekonnal
Eks see maksumuse teema ongi, ka minu sõidukisse peab teatud kola ära mahtuma ja valikust jääb väga palju sõidukeid välja.Urmas kirjutas: 19 Nov 2025, 16:33 Mis maksab EV vs ICE? Räägiks ikka uutest, mitte kasutatud autodest, et stardipositsioon oleks võrdne.
Kui juba uute skodade hinnad küünitavad 50k kanti, ja kui EV-ga mis reeglina rikkaliku varustusega, tuleb ICE&hübriidi juhul võrdlus sarnane oleks, lisavarustust juurde uhada. ICE kogukam regamistasu ka otsa ja EV ei tundu enam üldse soetusmaksumuse vaates kallis.
Kuna pagasiruumi mahutavus on oluline, siis nt hiina hübriid volvot ja hiina EV-d võrreldes tuleks volvo eest rohkem raha välja käia, lisaks igaaastane automaks tuleks kallim. Aga kui sead hinnapiiri nt 55k, et mida ma selle eest valida saan, siis ongi nii kas uus EV või 1-2 aastat vana volvo..
Subaru maastureid vaatasin&mõõtsin esinduses ka eelmise autovaliku aegu - täiesti arusaamatult väikse pagasiruumi mahutavusega valik, väljast suured aga minu kola ära ei mahutanud.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12974
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Jah, sul tunduvad tõesti eeldused olema(eramaja), kuid soovitaks sul veel veidi kannatada. Kui sa pere toitmiseks muidugi ei pea hakkama tegelema prügikasti sukeldumisega(mida vist mõned aastad tagasi Tartus propageeriti kui väga säästvat eluviisi), et osta fossiilset kütust.Prill kirjutas: 19 Nov 2025, 16:56 Endal kibeleb küll elektriauto pidamine ära proovida, eeldused on olemas, kodus saaks laadida, valdav osa päevased läbisõite sinna 50-200km kanti, aastas mõned korrad tuleb ka 400-500km päevas - siis peab seda sõiduulatuse ärevust taluma ja leidma töökorras vaba laadija teekonnal![]()
Kahtlustan, et see uus aku hakkab sarnanema mu kunagisele Honda Accord Aerodeckile, mille mootor oli vägev ja vastupidav, kuid kahjuks lagunes kere ära ümber mootori.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
-
Prill
- Ehitusveteran

- Postitusi: 1495
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 85 korda
Re: Elektriautodest
See akude areng ja pidevad uudised kuidas kohe-kohe on palju paremad elektrisõidukid tulemas, muidugi häirib. Ent see pidavat tänapäeva tehnikakola kohta laiemalt käima, kus ei tasu kohe kõige uuemat mudelit ostma tormata, sest mõne kuu pärast võib hind alla tulla, ja veel natuke ootad kui uus mudel hakkab tulema, võib eelmise hind veelgi langeda.. aga siis loed, et uus on küll kallim aga see ja too on palju parem.. et tasuks uus ära oodata, ja kui veel oodata läheb ju ka see uus odavamaks.. 
Kuna nagunii võtan liisingusse, on mõtlemisekoht, et ehk tasuks eelistada kasutusliisingut kus liisingu lõppedes astud muretult autost eemale ja vaatad midagi uut.
Seda just selles vaates kus automaksuga kaasnenud kasutatud autode müügi kukkumine on tekitanud lisaprobleemi juurde kus uue sõiduki soetamisega on probleem ka eelmisest lahtisaamisega. Eks alati on võimalik vabaneda kui oled poolmuidu nõus loobuma, aga enamik meist unistab, et ei pea päris poole hinnaga ära andma.
Elektriautodega hirmutatakse kuidas kasutatud elektriautode järelturg võib veel keerulisem olla, eriti kui akupaki garantii läbi ja kui veel uued paremad akuautod tulevad, kes neid vanu kehvemate akudega üldse enam tahab, või noh eks ikka tahetakse aga mis raha eest..
Kuna skoda kogemuse pealt uuena ostetud ja esinduses hooldatud sõiduk ei kesta kuluka remondita 10-t aastatki ära, tundub liisinguskeem ka endale mõistlikum, kus tulebki see liisingumakse teha endale igaveseks püsikuluks ja alati sõita garantiilise uue autoga.
Tuleb uuema tehnoloogiaga paremad EV-d eks siis 5-6 aasta pärast annad eelmise tagasi ja istud sellesse uuemasse
Kuna nagunii võtan liisingusse, on mõtlemisekoht, et ehk tasuks eelistada kasutusliisingut kus liisingu lõppedes astud muretult autost eemale ja vaatad midagi uut.
Seda just selles vaates kus automaksuga kaasnenud kasutatud autode müügi kukkumine on tekitanud lisaprobleemi juurde kus uue sõiduki soetamisega on probleem ka eelmisest lahtisaamisega. Eks alati on võimalik vabaneda kui oled poolmuidu nõus loobuma, aga enamik meist unistab, et ei pea päris poole hinnaga ära andma.
Elektriautodega hirmutatakse kuidas kasutatud elektriautode järelturg võib veel keerulisem olla, eriti kui akupaki garantii läbi ja kui veel uued paremad akuautod tulevad, kes neid vanu kehvemate akudega üldse enam tahab, või noh eks ikka tahetakse aga mis raha eest..
Kuna skoda kogemuse pealt uuena ostetud ja esinduses hooldatud sõiduk ei kesta kuluka remondita 10-t aastatki ära, tundub liisinguskeem ka endale mõistlikum, kus tulebki see liisingumakse teha endale igaveseks püsikuluks ja alati sõita garantiilise uue autoga.
Tuleb uuema tehnoloogiaga paremad EV-d eks siis 5-6 aasta pärast annad eelmise tagasi ja istud sellesse uuemasse
-
ping
- Ehituspenskar

- Postitusi: 6117
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 113 korda
- On tänatud: 294 korda
Re: Elektriautodest
Aku ei pruugi enam olla kõige nõrgem lüli ja hoopis häirivam on, kui lõppeb tootjapoolne tarkvara tehniline tugi, nii nagu lõppeb arvutite ja telode kasutamine enne raua lõppemist ja on juba kogetav ka e-autodel.Prill kirjutas: 19 Nov 2025, 17:26 ...
Kuna nagunii võtan liisingusse, on mõtlemisekoht, ...
... kus uue sõiduki soetamisega on probleem ka eelmisest lahtisaamisega. Eks alati on võimalik vabaneda kui oled poolmuidu nõus loobuma, aga enamik meist unistab, et ei pea päris poole hinnaga ära andma.
Elektriautodega hirmutatakse kuidas kasutatud elektriautode järelturg võib veel keerulisem olla, eriti kui akupaki garantii läbi ja kui veel uued paremad akuautod tulevad, kes neid vanu kehvemate akudega üldse enam tahab, või noh eks ikka tahetakse aga mis raha eest..![]()
Kellele oma vana sara annad?... Tuleb uuema tehnoloogiaga paremad EV-d eks siis 5-6 aasta pärast annad eelmise tagasi ja istud sellesse uuemasse![]()
Rikas ei taha teise vana ja vaesel ei ole raha "kalliste mänguasjade" ostmiseks.
Vaene ostab ennem 20 000 maksva uue, kui 10 aasta vanuse sara sama raha eest.
Õppefilosoofia paradoks - õpetamine on tühi töö ja vaimu närimine, sest lollile ei jää nagunii midagi külge, andekas õpilane saab aga kõik ise selgeks, kui on loodud tingimused arenemiseks.
-
kunn24
- Ehituspenskar

- Postitusi: 4018
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 44 korda
- On tänatud: 136 korda
Re: Elektriautodest
Eks liising arvestab ka jääkväärtuse 0-i lähedaseks.
Eks sealgi teatakse, et kodad kestavad kuluka remondita vaid 5- 10 a-d.
Eks sealgi teatakse, et kodad kestavad kuluka remondita vaid 5- 10 a-d.
Juhe teab kõike.
-
Urmas
- autodidakt
- Postitusi: 12974
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 406 korda
- On tänatud: 441 korda
Re: Elektriautodest
Nimetagem seda mugavusteenuseks.Prill kirjutas: 19 Nov 2025, 17:26 Kuna nagunii võtan liisingusse, on mõtlemisekoht, et ehk tasuks eelistada kasutusliisingut kus liisingu lõppedes astud muretult autost eemale ja vaatad midagi uut.
Miks peaksid uute autode müügi ja liisinguga tegelevad firmad olema teistsuguse mõtteviisiga kui sina, kes mõtleb ise tegeleda kasutatud autost lahti saamisega?Prill kirjutas: 19 Nov 2025, 17:26 Seda just selles vaates kus automaksuga kaasnenud kasutatud autode müügi kukkumine on tekitanud lisaprobleemi juurde kus uue sõiduki soetamisega on probleem ka eelmisest lahtisaamisega. Eks alati on võimalik vabaneda kui oled poolmuidu nõus loobuma, aga enamik meist unistab, et ei pea päris poole hinnaga ära andma.
Loe uuesti mu kommentaari su eelmise kommentaari tsiteeringule.Prill kirjutas: 19 Nov 2025, 17:26 Elektriautodega hirmutatakse kuidas kasutatud elektriautode järelturg võib veel keerulisem olla, eriti kui akupaki garantii läbi ja kui veel uued paremad akuautod tulevad, kes neid vanu kehvemate akudega üldse enam tahab, või noh eks ikka tahetakse aga mis raha eest..
Mul on kahe viimase auto uuena esindusest ostmisel olnud nii, et kohustusliku garantiihooldused olen teinud esinduses, aga siis edasiste hooldustega üle kolinud meie alevi normaalsesse autoteenidusse. Ei ole pidanud seni kahjatsema. Oli aastatetagune juhus kui vahetult enne pikemat komandeeringut Šveitsi oli autole(oli teine tol hetkel vist ca 7-8-9 aasta vanune, ei viitsi hetkel ajalugu otsida) tehtud hooldus ja vahetatud ära väikse lõtkuda šarniir, mis siiski peale 2450km sõitu ja 50km enne sihtpunkti jõudmist kiirteele välja keerates hüppas munakast välja, siis kõik kohapealses(Šveits) töökojas tehtud remondi ja lisakulud(hotellid jms) maksis kinni viimase hoolduse teinud teenindus. Asi oli selles, et teavitasin juhtunust koheselt ka hooldust teinud töökoda ja neil ei olnud kahju maksta oma kasumist teenuste osutamisel juhtunud apsakate eest ehk neil oli vastutuskindlustus. Tean, et vastutuskindlustuse maksed ei kuulu just kõikse odavamate hulka, aga eks need summad olene ka vastutussummadest.Prill kirjutas: 19 Nov 2025, 17:26 Kuna skoda kogemuse pealt uuena ostetud ja esinduses hooldatud sõiduk ei kesta kuluka remondita 10-t aastatki ära, tundub liisinguskeem ka endale mõistlikum, kus tulebki see liisingumakse teha endale igaveseks püsikuluks ja alati sõita garantiilise uue autoga.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring