Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3873
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 42 korda
- On tänatud: 134 korda
Re: Elektriautodest
Võib olla tulevad varsti hoopis puuküttega?
Veermik ja pidurid probleemideks ja suht UUTEL elektriautodel.
Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatuse läbi just elektriautod https://arileht.delfi.ee/artikkel/12041 ... ektriautod
Veermik ja pidurid probleemideks ja suht UUTEL elektriautodel.
Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatuse läbi just elektriautod https://arileht.delfi.ee/artikkel/12041 ... ektriautod
Juhe teab kõike.
Re: Elektriautodest
Tesladel jms mingit kohustuslikku hooldust pole vist ette nähtudki üldse, kus mingid pisivead kõrvaldataks või nendele tähelepanu juhitaks, kõik lihtsalt tallavad ja uhavad ringi kuniks ülevaatus peale tuleb ja kui siis mõni tuli ei põle või mingi puks logiseb, siis saavadki kohe korduse, fosssiilikad ronivad kohustuslikus korras iga paarikümne tuhhi tagant oma möginaid ja filtreid vahetama hooldusesse, siis kui mingi pisiviga selle käigus avastatakse, siis ikka öeldakse ja tehakse kohe garantii korras ära, elektrilistel selliseid hoolduspause nagu aru olen saanud siis juppmaad vähem(võisiis üldse mitte) ka uutel masinatel, seetõttu nad veermike jms tilulilude pärast kordusele saadetaksegi.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12772
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 403 korda
- On tänatud: 439 korda
Re: Elektriautodest
Täienduseks. Äkki sellepärast fossiilikad säilivadki paremini, et oma autost hooliv käib tihedamini hoolduses ja vead tulevad välja suht alguses, mitte ülevaatustel kui asi juba jama?new1 kirjutas: 18 Okt 2025, 23:24 Tesladel jms mingit kohustuslikku hooldust pole vist ette nähtudki üldse, ...
Ahjaa, veel, EV-d pidid olema ju põhimõttelist hooldusvabad, siis miks statistika näitab midagi muud? Kas jälle, et on väikesed valed, on suured valed ja on veel statistika?

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

Re: Elektriautodest
See, et veermiku ja pidurisüsteemi osas oleks mingi hooldusvaba lahendus leiutatud elektrimasinaga, seda kuulutavad ainult peast urmased, ent veoajami osas mida esmatähtsaks peetakse ja mille osas võrdlus käib ju üldpildis täpselt nii ka on. Ja eks ka fossiiliaurikute omanikud jätaks hea meelega selle paar-kolm korda aastas hoolduste vahel sõelumise vahele, ent see pole lihtsalt võimalik, kuna siis ei piirduta mitte paar aastat muretule uhamisele eelnenud ülevaatuselt tagasi saatmise ja mõne läbi lõinud pirni või puksi vahetusega pisimurega(mis garantiialla jäävatel masinatel siis garantii korras ära tehakse), vaid tuleks terve mootor uus hankida, mis uuel fossiilill maksaks ilmselt viiekohalise summa(ja mis hoolduste tegemata jätmise korral enam garantii alla ka ei kuuluks).
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 659
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Elektriautodest
Inimtöötunni kallinemine suunab arengut suunas, kus mitte ei hooldata vaid ainult vahetatakse mingeid plokke .
Ei vahetata ju enam veljel rehve vaid terveid rattaid jne..
Seoses mootoritehnoloogia arenguga kolivad aksiaalvoomootorid ratastesse , liikuvad osad ongi ainult ratastes ja iga rattavahetusega kaasneb ka mootorivahetus...
Rooli asemel on joystick...õigemini ehk touchpad ... uksehinged saavad olema ainsad liikuvad osad autokeres..
https://electrek.co/2023/06/15/mercedes ... hatgpt.com
Ei vahetata ju enam veljel rehve vaid terveid rattaid jne..
Seoses mootoritehnoloogia arenguga kolivad aksiaalvoomootorid ratastesse , liikuvad osad ongi ainult ratastes ja iga rattavahetusega kaasneb ka mootorivahetus...
Rooli asemel on joystick...õigemini ehk touchpad ... uksehinged saavad olema ainsad liikuvad osad autokeres..
https://electrek.co/2023/06/15/mercedes ... hatgpt.com
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1490
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Tehnoülevaatuste statistika on ju avalik, võinuks ise üle kontrollida. Sealt on selgelt näha, et ICE autodega on rohkem probleeme. Samuti on avalik statistika kordusülevaatuste põhjuste kohta, saad filtreerida EV järgi ja leida põhjuseid miks 4 aasta vanusel autol võiks olla peamiste põhjustena number kulunud, tuled udused jne. Nö otseselt EV kui tehnoloogia vigu ju raske leida.Urmas kirjutas: 19 Okt 2025, 01:35Ahjaa, veel, EV-d pidid olema ju põhimõttelist hooldusvabad, siis miks statistika näitab midagi muud? Kas jälle, et on väikesed valed, on suured valed ja on veel statistika?new1 kirjutas: 18 Okt 2025, 23:24 Tesladel jms mingit kohustuslikku hooldust pole vist ette nähtudki üldse, ...![]()
Ma peaks ju nutma paaniliselt, sest Nissan seal tipus, aga lihtsalt selle pärast, et neid kõige rohkem ülevaatustest läbi käinud vanuse tõttu.
Re: Elektriautodest
Ja mida see peaks näitama?Sealt on selgelt näha, et ICE autodega on rohkem probleeme
Funktsionaalne lugemisoskus?
Räägitakse esmasest ülevaatusest ja protsentidest omasuguste seas
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1490
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Jah, sul ongi võimalus seda kontrollida kas see jutt on reaalne või mingi ajakirjaniku hirmupuhumise jutt ajakirjanduses ja mis on siis need esmakontrolli läbikukkumise enimlevinud põhjused. Ma vaatasin seda statistikat, see on avalik.EH.INS. kirjutas: 19 Okt 2025, 11:19Ja mida see peaks näitama?Sealt on selgelt näha, et ICE autodega on rohkem probleeme
Funktsionaalne lugemisoskus?
Räägitakse esmasest ülevaatusest ja protsentidest omasuguste seas
Vaata ka korduvkontrolli

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1490
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Seda et esimene ülevaatus 48 kuud ja peale seda järgmine 24 kuud ja olukord ju muutub tuntavalt. Isegi kui seda artikli suhet kullana võtta ja ise seda statistikat üle ei viitsi vaadata. Artikkel toob välja EV vealisuse, aga vead ei ole EV spetsiifilised. See statistika on muideks tableau väljundina saadaval ja saadki vaadata mis põhjused domineerivad, seda ka margiti.EH.INS. kirjutas: 19 Okt 2025, 11:55Ja mida pekki see peaks näitama???Vaata ka korduvkontrolli16% ice vs 9% ev jne
Re: Elektriautodest
@ tabarabarap
See ei näita essugi
Kui tood välja statistika ICE vs EV min 20a lõikes vastavalt 48k + 24k + 24k jne siis räägime edasi
Kas mõni EV jõuab üldse 20 aastani?
See ei näita essugi
Kui tood välja statistika ICE vs EV min 20a lõikes vastavalt 48k + 24k + 24k jne siis räägime edasi
Kas mõni EV jõuab üldse 20 aastani?
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1510
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 49 korda
Re: Elektriautodest
Elektrikatel eriti pidureid vaja polegi, kin energia läheb ju tagasi akussekunn24 kirjutas: 18 Okt 2025, 16:08 Võib olla tulevad varsti hoopis puuküttega?
Veermik ja pidurid probleemideks ja suht UUTEL elektriautodel.
Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatuse läbi just elektriautod https://arileht.delfi.ee/artikkel/12041 ... ektriautod
Aga kui tõsisemalt, kas olid ka üksikasjad välja toodud, mis komponendid konkreetselt tõrkusid? Elektrikatel paljudel taga trummelpidurid, kas oli sellega seoses?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6031
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 292 korda
Re: Elektriautodest
Sujuval sõidul laetakse pidurdusenergia akusse tagasi.A23 kirjutas: 20 Okt 2025, 07:19Elektrikatel eriti pidureid vaja polegi, kin energia läheb ju tagasi akussekunn24 kirjutas: 18 Okt 2025, 16:08 Võib olla tulevad varsti hoopis puuküttega?
Veermik ja pidurid probleemideks ja suht UUTEL elektriautodel.
Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatuse läbi just elektriautod https://arileht.delfi.ee/artikkel/12041 ... ektriautod
Aga kui tõsisemalt, kas olid ka üksikasjad välja toodud, mis komponendid konkreetselt tõrkusid? Elektrikatel paljudel taga trummelpidurid, kas oli sellega seoses?
Aga avariilised pidurdused toimuvad ikkagi mehaanilise pidurdusega ja kui mõne ratta pidurite tööpinnad ei toimi nii nagu vaja, siis sellel autol ei toimi hädapidurdusel ka sõiduabid nii nagu tootja programm on ette näinud.
Ehk kaasajal liikleb teedel suur hulk väga raskeid moodsaid autosid (ka need mis veel ei ole ülevaatusel käinud), millede pidurid võivad hädapidurdusel toimida sammuti nagu 50 aasta vanusel Sapakal millel kunagi ei tea, et kuhu poole auto hädapidurdusel liigub või kas üldse pidama saab.
See on sama ohtlik kui sõita läbilõigatud turvavööga ja loota et äkki seekord veel ei rebene.

Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1510
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 22 korda
- On tänatud: 49 korda
Re: Elektriautodest
Küsimus oligi ju kas on täpsemat infot konkreetsete probleemide kohta. Fossiilil saavad pidurid pidevalt vatti, elektrikal oluliselt vähem. Kas võib põhjus olla, et vähesest koormusest ära pahtunud, et trummelpidurid kasutuses vms
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1445
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Tegelikult ka ICE autodel tahaksid pidurid rohkem hoolt kui vaid klotside-ketaste kulumisel tähelepanu pööramine.
Endal paar kogemust, kunagise Golfiga, kus üks tagumine pidur kippus peale jääma ja hakkas velge kuumutama. Remondimees seletas ilusti kuidas see olla VAG grupi masinate viga, kus piduritolm, rooste jm hakkab mõju avaldama ja see klotse lükkav pidurisilinder ei taha enam mansetis hästi tagasi liikuda.
Selle vastu muud rohtu ei olevat kui masinatel mis vähese läbisõiduga, tulebki aegajalt pidureid "hooldada" ehk lahti koukida, puhastada ja aidata liikuma osad mis peaks liikuma.
Sama ka uuema KIA-ga mille läbisõit väike, esindus pakub alati pidurite hooldust ja kuigi see otseselt hooldusgraafikus ette nähtud ei ole ja klotsidel-ketastel paksust veel küll. Senini pole pakkumist vastu võtnud ent ise suve-talve rattaid kruttides märkad, et nüüd 7 aastat vanal sõidukil tegelikult võiks neid pidureid natuke koputada ja liigutada, punnitavat roostet ka kettaservadel. Ehk järgmisel hooldusel paari kuu pärast las hooldavad pidureid ka.
EV-de puhul spekuleeriks, kus pidurite probleem võib osalt tulla ka disainist, kus EV-de puhul on erilise tähelepanu all just kõik tuuletakistusega seonduv, mis liigses energiakulus väljendub, ehk lühemas läbisõiduulatuses jm.
Kui ICE-de puhul lausa tehakse eraldi võresid ja kanaleid, kus sõites õhk pääseks ka pidureid jahutama, ehk ka neile tolmu jm kogunemist raskendama, siis EV puhul kuumenemise probleem väiksem või isegi olematum, kus pidurduse kineetiline energia ei lähe kuumuseks, vaid suuresti regenereeritakse aku laadimiseks.
Seega EV pidurid võivad lisaks vähemale liikuvusele kasutuses olla ka "umbsemad".
Endal paar kogemust, kunagise Golfiga, kus üks tagumine pidur kippus peale jääma ja hakkas velge kuumutama. Remondimees seletas ilusti kuidas see olla VAG grupi masinate viga, kus piduritolm, rooste jm hakkab mõju avaldama ja see klotse lükkav pidurisilinder ei taha enam mansetis hästi tagasi liikuda.
Selle vastu muud rohtu ei olevat kui masinatel mis vähese läbisõiduga, tulebki aegajalt pidureid "hooldada" ehk lahti koukida, puhastada ja aidata liikuma osad mis peaks liikuma.
Sama ka uuema KIA-ga mille läbisõit väike, esindus pakub alati pidurite hooldust ja kuigi see otseselt hooldusgraafikus ette nähtud ei ole ja klotsidel-ketastel paksust veel küll. Senini pole pakkumist vastu võtnud ent ise suve-talve rattaid kruttides märkad, et nüüd 7 aastat vanal sõidukil tegelikult võiks neid pidureid natuke koputada ja liigutada, punnitavat roostet ka kettaservadel. Ehk järgmisel hooldusel paari kuu pärast las hooldavad pidureid ka.
EV-de puhul spekuleeriks, kus pidurite probleem võib osalt tulla ka disainist, kus EV-de puhul on erilise tähelepanu all just kõik tuuletakistusega seonduv, mis liigses energiakulus väljendub, ehk lühemas läbisõiduulatuses jm.
Kui ICE-de puhul lausa tehakse eraldi võresid ja kanaleid, kus sõites õhk pääseks ka pidureid jahutama, ehk ka neile tolmu jm kogunemist raskendama, siis EV puhul kuumenemise probleem väiksem või isegi olematum, kus pidurduse kineetiline energia ei lähe kuumuseks, vaid suuresti regenereeritakse aku laadimiseks.
Seega EV pidurid võivad lisaks vähemale liikuvusele kasutuses olla ka "umbsemad".
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1490
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Kindlasti jõuab, miks ei peaks, auto on ju auto. Elektrimootor kestab kaua ja ei vaja katalüsaatorit jne.EH.INS. kirjutas: 19 Okt 2025, 23:35 @ tabarabarap
See ei näita essugi
Kui tood välja statistika ICE vs EV min 20a lõikes vastavalt 48k + 24k + 24k jne siis räägime edasi
Kas mõni EV jõuab üldse 20 aastani?
Aga su usaldamatus statistika kohta, mis on avalik, on naljakas, nagu tahaks Urmase halvustvat pseudouudist uskuda, aga ei suuda võtta seda reaalsust vastu ja väites, et ei usuks ka ennem 20 aastat. Tuleks otsustada ära miks. Urmasest ma saan aru ta lihtsalt trollib naljanurgas
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1490
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Sa oled ikka eriline kloun, väga suur hulk on siis mitu % ülevaatusel põrunud koguhulgast? Kui koguhulk ise oli marginaalne (ka marginaalsest ev koguarvust).ping kirjutas: 20 Okt 2025, 12:19Sujuval sõidul laetakse pidurdusenergia akusse tagasi.A23 kirjutas: 20 Okt 2025, 07:19Elektrikatel eriti pidureid vaja polegi, kin energia läheb ju tagasi akussekunn24 kirjutas: 18 Okt 2025, 16:08 Võib olla tulevad varsti hoopis puuküttega?
Veermik ja pidurid probleemideks ja suht UUTEL elektriautodel.
Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatuse läbi just elektriautod https://arileht.delfi.ee/artikkel/12041 ... ektriautod
Aga kui tõsisemalt, kas olid ka üksikasjad välja toodud, mis komponendid konkreetselt tõrkusid? Elektrikatel paljudel taga trummelpidurid, kas oli sellega seoses?
Aga avariilised pidurdused toimuvad ikkagi mehaanilise pidurdusega ja kui mõne ratta pidurite tööpinnad ei toimi nii nagu vaja, siis sellel autol ei toimi hädapidurdusel ka sõiduabid nii nagu tootja programm on ette näinud.
Ehk kaasajal liikleb teedel suur hulk väga raskeid moodsaid autosid (ka need mis veel ei ole ülevaatusel käinud), millede pidurid võivad hädapidurdusel toimida sammuti nagu 50 aasta vanusel Sapakal millel kunagi ei tea, et kuhu poole auto hädapidurdusel liigub või kas üldse pidama saab.
See on sama ohtlik kui sõita läbilõigatud turvavööga ja loota et äkki seekord veel ei rebene.
![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1490
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
See statistika on avalik transppordiameti kodulehel, võta välja ja analüüsi kasvõi ice osas.A23 kirjutas: 20 Okt 2025, 14:41 Küsimus oligi ju kas on täpsemat infot konkreetsete probleemide kohta. Fossiilil saavad pidurid pidevalt vatti, elektrikal oluliselt vähem. Kas võib põhjus olla, et vähesest koormusest ära pahtunud, et trummelpidurid kasutuses vms
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1490
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 64 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas tabarabarap »
Statistika ja avaandmed leiad transpordiameti lehelt. Sul on nüüd kaks väidet, et esmasel kukub läbi rohkem, põhjustel mis ei ole seotud EV spetsiifiliste osadega ja teine, et korduval kukub läbi pea 2x rohkem ICE autosid.EH.INS. kirjutas: 20 Okt 2025, 16:28 @ tabarabarap
Väide oli, et esmasel ülevaatusel EV põrub rohkem
Jaurama hakkasid Sina, et tuleb vaadata pikemat perioodi - seega anna statistika
Selge see muidugi, et ICEl ei saa olla sõiduaku probleeme ja EVl pihustiga, katalüsaatoriga või heitgaaside jne probleeme.
Vbl ma peaks tegema võrdluse millises osas EV läbipõrumise probleemid kattuvad ICE omadega ja seda eraldi % vaatama.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 504
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 15 korda
Re: Elektriautodest
Jumal tänatud, et neid elektripellareid me teedel arvuliselt nii vähe on, muidu see suhteliselt suur % neist ülevaatusel piduritega põrujatest tähendaks arvuliselt väga palju potensiaalseid mõrvareid. 

Viimati muutis Vko, 20 Okt 2025, 18:09, muudetud 2 korda kokku.
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring