Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1451
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 22 korda
On tänatud: 45 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas A23 »

EH.INS. kirjutas: 23 Sept 2025, 14:56
A23 kirjutas: 23 Sept 2025, 08:24 Kui jätame hinnad, roheteemad, poliitikad kõrvale, kas keegi vaidleb vastu, kui väidan, et elektrikas on kõigis muus osas parem fossiilist, välja arvatud akuga seonduv. Viimasega on paraku veel piisavalt arenguruumi. Eriti energiatiheduse (kaaluühiku) osas, aga ka sõltuvus t°'st, vananemisest, laadimise aeg.
Oota - siga ja kägu võrdleme?
Mis me veel võiks välja jätta?
Hind ja sõiduulatus sh taristu olemasolu ühed põhilisemad ei ole?
Sõiduulatus on kaetud akuga seonduvaga. Kui võrrelda puhtalt tehn osa, tuleb otseselt sellesse mittepuutuv välja jätta.
Keegi ei väida, et hind ja taristu olulised poleks.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

kaimagk kirjutas: 23 Sept 2025, 13:15 Oot, see kui sina ise remondi ei tähenda et kogu elanikond seda teeb.
Kui EV omanik laeb kodus(eramajas) öösiti odavama elektri ajal oma auto akusid nagu te siin kilkate, siis see ei tähenda, et kogu elanikkond elab eramajades. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 405
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 17 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas rst »

Urmas kirjutas: 24 Sept 2025, 08:34 ...
Kui EV omanik laeb kodus(eramajas) öösiti odavama elektri ajal oma auto akusid nagu te siin kilkate, siis see ei tähenda, et kogu elanikkond elab eramajades. ;)
Samamoodi ei saa üldistada, et EV ei sobi enamusele.
Justnimelt sobib enamus inimestele, sest kõigil ei ole vaja vedada maalritarbeid ja segukotte igapäevaselt autoga.
Enamusel on vaja sõita ca 50km.
Antud teemas kõigile ICE omanikele sobib ainult selline auto asendamaks nende praegust, millega saab sõita 1000+km järjest, maksab kuni 10000€, mida peab oskama ise remontida. Igasugused juhiabid on saatanast (parkimisabid, ACC, automaatsed kaugtuled, matrix led, jne).
Ei oska muud soovitada, kui et las igaüks sõidab sellega millega meeldib.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 491
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Vko »

rst kirjutas: 24 Sept 2025, 08:55 Samamoodi ei saa üldistada, et EV ei sobi enamusele.
Justnimelt sobib enamus inimestele, sest kõigil ei ole vaja vedada maalritarbeid ja segukotte igapäevaselt autoga.
Enamusel on vaja sõita ca 50km.

Isegi kui sõidulatus ja sagedane juhtme otsas hoidmine pole probleem, ei tähenda see veel seda, et "sobib". Paljude jaoks elektriauto lihtsalt ei ole "õige" auto ja nad ei osta seda, ükskõik millised tehnilised näitajad sel on. :hello:
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

rst kirjutas: 24 Sept 2025, 08:55 Samamoodi ei saa üldistada, et EV ei sobi enamusele.
Justnimelt sobib enamus inimestele, sest kõigil ei ole vaja vedada maalritarbeid ja segukotte igapäevaselt autoga.
Enamusel on vaja sõita ca 50km.
Uute ICE ja EV või kasvõi 5 aasta vanuste autode müügisuhe on milline? Miks kui EV on nii säästlik ja odavate ülalpidamiskuludega?
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas rs7 »

rst kirjutas: 24 Sept 2025, 08:55 Samamoodi ei saa üldistada, et EV ei sobi enamusele.
Justnimelt sobib enamus inimestele, sest kõigil ei ole vaja vedada maalritarbeid ja segukotte igapäevaselt autoga.
Enamusel on vaja sõita ca 50km.
Antud teemas kõigile ICE omanikele sobib ainult selline auto asendamaks nende praegust, millega saab sõita 1000+km järjest, maksab kuni 10000€, mida peab oskama ise remontida.
Siin ainult üldistamine käibki. Kui tagasi kerida tolle lasnamäe kaheksanda korruse elaniku juurde, siis tema ei huvitanud ühtki siinset EV evangelisti. Ja kui mina räägin, et teen hobikorras oma autot ise, ja selle tagajärjel on mu auto ekspluatatsioonikulu märgatavalt madalam mõnest siinsest kasutajast, kes saab škodale regulaarselt 4000 euriseid arveid ja selle taandab ta kogu ICE autopargile ja kasutajakogemusele. Siis ma olen pelgalt erand, mitte elanikkond.
Teie, aga, kes te oma isiklikus tare-tarekeses börsi ajastate ja sõidate linnas max 20km tiiru üksi, olete enamus elanikkonnast? Ei ole ju.

Minu jaoks on automehaanika lihtsalt hobi, mitte tingimata vajadus. Ma arvan, et pmst iga siinne foorumikasutaja on võimeline remondimanuaalis näpuga järge ajama ja õiges järjekorras polte lahti ja kinni keerata. See teema on siilile ka selgeks nämmutatud, mis, kuidas ja mitu njuutonmeetrit. Minu jaoks on selliste tööde tegemine kodus elementaarne, millega ma ise hakkama saan. Võrdeline söögi tegemisega. Võib ju ka hommiku- ja õhtusöögi cateringi tellida.
Kööki sisustades pannakse igasugu tehnika ja muu pudi-padi alla korralik summa alla. Kui samaväärse summa paned oma garaaži, siis annab pisikese remonditöökoja varustuse välja. Pagan, üks mu kokanuga maksab juba akuga löökmutrikeeraja hinna. Mida universaalsem on tööriist, seda tasuvam rahapaigutus. Millegipärast nähakse autoremonti justkui millegi sellisena, millega ei peaks ise üldse tegelema.

Kui tõepoolest on siinsete EV omanike autokasutus nagu linnavanaemal - 10km poetiir, vahel istub vanamees ka kõrval, siis miks pole näha, et otsitakse mopeedauto suurust linnavurri? Lahendaks see ju 99% kasutusvajadusest ja linnapildis oleks ka silmnähtav kasu lühemate järjekordadega foori all jne. Mopeedautod on ju pea pool tavaauto pikkusest. Aga ei.. ikka otsitakse seda va ruumikust ja nende 1% sõitude jaoks ka sobivat jne jne.
Üks mees siin küsis eelmisel v üle-eelmisel lehel, et millist EV-d te siis soovitate? Miks siis selle küsimuse peale alati vaikus on, ma ei saa aru? Noh, soovitage siis midagi, mis 99% kasutuskordadest ära katab.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1432
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

rs7 kirjutas: 23 Sept 2025, 18:01Ja kui nüüd kuulata ja vaadata seda, kuidas praegused ja tulevased EV omanikud hüüavad autoteeninduse arvetele kooris: EI IIAL ENAM! Siis võib ette kujutada, millises seisus on 100-150k sõitnud autopark.
Kusjuures EV-de madalam hooldus&remondikulu võib müüdiks osutuda küll. Kuskilt jäi silma, enam ei suuda leida, nagu oli autogeeniuse artikkel esinduste töötunnihinnast, ja seal märgiti rekordiomanikuna ära Inchcape, kes BMW ja BYD-i esindab, elektriautode töökoja tunnihind (mälu järgi) 160€/h ehk vist üleüldse Eesti rekord :roll:

Eeldus EV-de väiksemast hoolduse ja remondivajadusest tulenes tehnoloogia lihtsusest vs ICE-ga, ja ka Tesla praktika, kus laiaulatuslikku volitatud diileri&esindusvõrgustikku igasse linna ette ei nähtud ja sisuliselt Tesladel vist korraline hooldusgraafik puudub üldse, auto tarkvara, mis tehasserveriga ühenduses diagnoosib pidevalt sõiduki seisukorda ja kõrvalkalletele viitava info tekkimisel genereeritakse autokasutajale soovitus pöörduda teenindusse.
Lisaks riikide korralised tehnoülevaatused samuti hindavad ja märkavad mistahes olulisi kulumisi ja rikkeid veermikus, pidurites, roostes, tuuleklaasi pragudes jm, mida tarkvaraline telemeetria nagunii teha ei suudaks.

Volitatud edasimüüjad ja teenindus ei tarvitse EV-de odavama hoolduse&remondivajaduse poliitikaga kaasa minna, sest see on ICE äris olnud läbivalt oluline tuluallikas. Kui EV vajab vähem teenindust, kompenseeritakse puuduvat tuluosa kõrgema töökoja tunnihinnaga.
Ehk sama äriloogika mida kogetud ka mujal, alates nt majade soojustamisest ja kütteenergia kokkuhoiust, on see päädinud pidevate kaugkütte hinnatõusudega, kus katlamajaäri peab majandama ja tulu teenima, kui tarbitakse vähem ja säästlikumalt, tuleb hinda tõsta ja väiksema koguse müügi pealt raha koju tuua.
Tavaline turumajandus kehtib, kus keegi ei pea küsima vähem raha kui on võimalik küsida rohkem raha :lol:

Ahjaa, uurin vaikselt BYD-iga maad, nende kodulehelt ei leia isegi teeninduse võimalust.. samuti garantiitingimustesse süvenedes ei ole teps mitte reklaamitud 6 aastat, vaid sortimendile sodile (veermik, laagrid, pistikud jm) ainult 4 aastat garantiid, tegelikult ei saagi hästi aru millele see 6 aastat üldse siis kehtib, akule nagunii EL-i reeglite järgi 8 aastat ja keegi rohkem ei taha ka pakkuda kui bürokraatia nõuab.
https://www.byd.com.ee/media/qjijuzvf/b ... sed_a4.pdf
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas rs7 »

Prill kirjutas: 24 Sept 2025, 11:15Kusjuures EV-de madalam hooldus&remondikulu võib müüdiks osutuda küll. Kuskilt jäi silma, enam ei suuda leida, nagu oli autogeeniuse artikkel esinduste töötunnihinnast, ja seal märgiti rekordiomanikuna ära Inchcape, kes BMW ja BYD-i esindab, elektriautode töökoja tunnihind (mälu järgi) 160€/h ehk vist üleüldse Eesti rekord :roll:
Rets.
No, vastan üldiselt, et mõistlik postitus kellegi poolt, kes usub EV tulevikku ja kaalub EV-d endale sõidukiks. Natuke peab ikka kriitilist meelt ka olema, et vaadata need asjad üle kaine pilguga.
Muidu on selline tunne, et mingi sekt on seeni söönud ja laulavad käest kinni hoides kumbajaa kumbajaa! Selline asi ei tule ju EV-de arengule kasuks, kui klakööri kombel, tormilise aplausi saatel, kiidetakse katkematult kim jong uni igat puuksutamist.

Loomulikult on EV-del ka kuluosi, isegi kui nende ametlik hooldus seda ei tunnista. Tänasel päeval antakse uutele autodele õlivahetusvälbaks 40-50 000 km. So vb iga kahe aasta tagant?!? :this:
Autotootjatel ei ole kohustust mingit vabatahtlikku hooldusteenust tasuta pakkuda X kilomeetri takka. Ei pea ka välja käima tegelikku hooldusvälpa. Pane sinna, mida tahad, kui tahad midagi panna, et oleks pandud :)
Niisamuti näitas mu tehnoülevaatus, et amordid/vedrustus on veel normaalne 70%. Aga ma tean, et see pole see. Tegin uuenduskuuri peale ja sõidab nagu uus. Amortisatsioon kuhjub aja peale ja mingi aeg enam ei pruugi arugi saada, et su kahe/kahe-poole tonnine sõiduki pidavus on nagu lehm libedal jääl, kuigi tehnoülevaatuse-onu näitas thumbs up. Aga EV omanikuna ütled autohooldusele resoluutse ja karmi “fuck it!”

Kuigi EV-on tõesti pudi-padi vähem, aga siiski on ka sellel hulk kompleksseid komponente, mille vahetamine pole kaks polti lahti, kaks kinni teema. Ja kui see juhtub pärast garantiiaega, eks siis vaatab, kuidas ja kas üldse jupp leida ja mis see kõik maksma läheb. Kui tuled EV salongist sama arvega välja, mis škoda salongist? Mis siis saab? Kasu pole ka EV-de üldistavast materdamisest enam. Arve tahab maksmist.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3189
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

rst kirjutas: 24 Sept 2025, 08:55 Ei oska muud soovitada, kui et las igaüks sõidab sellega millega meeldib.
Aga oleks see nii... Keegi ei möliseks...(ma arvan)
Aga ei ole ju...
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 24 Sept 2025, 11:15 Ehk sama äriloogika mida kogetud ka mujal, alates nt majade soojustamisest ja kütteenergia kokkuhoiust, on see päädinud pidevate kaugkütte hinnatõusudega, kus katlamajaäri peab majandama ja tulu teenima, kui tarbitakse vähem ja säästlikumalt, tuleb hinda tõsta ja väiksema koguse müügi pealt raha koju tuua.
Tavaline turumajandus kehtib, kus keegi ei pea küsima vähem raha kui on võimalik küsida rohkem raha :lol:
Kuigi EV-de teema, aga tõid kaugkütte mängu, siis sellest palju propageeritud kulude kokkuhoid kuni x..y % kortermajade soojustamise/renoveerimise/soojustagastusega ventilatsiooni jms, siis rohejura efekt on tegelikult üks suur ja ümmargune 0. Ei olen majandusanalüütik ja exeli tabelit vaadan nagu vasikas uut aiaväravat, siis ma ei saa ise ka aru, et kus kohast on pärit arusaamine sellisest nüanssidest.
Prill kirjutas: 24 Sept 2025, 11:15 Volitatud edasimüüjad ja teenindus ei tarvitse EV-de odavama hoolduse&remondivajaduse poliitikaga kaasa minna, sest see on ICE äris olnud läbivalt oluline tuluallikas. Kui EV vajab vähem teenindust, kompenseeritakse puuduvat tuluosa kõrgema töökoja tunnihinnaga.
Vist kevade(?)l väitsin oma kommentaarides, et teenindustes ja kindlustustes on hinnad diferentseeritud ICE vs EV. Saadeti pikalt/vaieldi vastu kuni tõin konkreetsed viited, et ikka on niimoodi nagu kirjutasin.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

rs7 kirjutas: 24 Sept 2025, 12:14 Muidu on selline tunne, et mingi sekt on seeni söönud ja laulavad käest kinni hoides kumbajaa kumbajaa! Selline asi ei tule ju EV-de arengule kasuks, kui klakööri kombel, tormilise aplausi saatel, kiidetakse katkematult kim jong uni igat puuksutamist.
rs7, sa ei saa ette kellegile seda kui keegi pissib rõõmust püksi kommentaari tsiteeringus mainitud isiku peeretuse peale. :)
Muide, mind on seganud ideaalsete ilmastikutingimuste juures 100km/h lubatud sõidukiiruse juures 2+1 rajal 80-90km/h sõitvad EV-d. Milleks neile selline viimase peal nanotehnoloogiline auto kui ei suudeta hoida lubatud piirkiirust? Mille kuradi pärast ma loen artiklitest soovitusi õpetada EV sõitma rekka tuules sõiduulatuse pikendamise nimel? Kas liiklusohutuse mõttes EV-le pikivahede nõue ei kehtigi? Kirjeldasin siin hiljuti oma jaanipäevast Poola reisi. Ei olnud eriti ei laadijaid ega EV-sid. Tagasiteel üks EV sõitis rekkade vahel. Kas rekkade tuules sõitmine on EV-de eelisetest vinge kiirenduse ja salongi kostva müra puudumise juures?
Ei midagi isiklikku, lihtsalt mõtted.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 653
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas võhik »

Siin juttu ka suurtest elektriautodest
https://cleantechnica.com/2025/09/23/el ... in-the-us/
Kunagi jõutakse ehk ka Urmase segmenti...
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3189
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

Ei osanud mujale panna
Aga nii peabki, tubli...
https://majandus.postimees.ee/8330593/s ... eaduseaugu
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3784
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

Loos on kas viga või rumal jutt. Volitust saab tagasi võtta või lõppeb volitaja surmaga. Ise jutt, kui tehtaks myygitehing notari juures. Kuid auto puhul pole selleks notarit vaja.
Juhe teab kõike.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1432
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

kunn24 kirjutas: 26 Sept 2025, 12:26 Loos on kas viga või rumal jutt. Volitust saab tagasi võtta või lõppeb volitaja surmaga. Ise jutt, kui tehtaks myygitehing notari juures. Kuid auto puhul pole selleks notarit vaja.
artikkel müüri taga ja kõike ei näe, ent volitus tundub õigem lähenemine, kus müügilepinguga ei lähe paljud kohustused üle, nt saad kiiruskaamera või parkimistrahvi või "uus" omanik ajab kellegi alla ja põgeneb on kõik nõudlejad registrijärgse omaniku ukse taga trahvi ja trelle nõudmas.
Notariaalse volitusega saaks idee järgi eelmine omanik volitada&kohustada uus omanik kohustused üle võtta laiemal skaalal, ehk ka ülevaatused, trahvid, õnnetused jm vastutus.

Ise selle automaksu kehtestamise aegu samuti mõtlesin, kas mõni start-up ei võiks teha sellise andmebaasi&registri, kus vana ja uus omanik digiallkirja ja juriside abil loodud pidava skeemi abil sõlmivad sõiduki omanikuvahetuse ilma riikliku registrit asjasse segamata.
Seni kuni omanikuvahetuse registris möllimine ei ole kohustuslik ja omandisuhteid&vastutust saab sätestada ka muul õiguspärasel viisil, oleks selline skeem nii õiguspärane kui soodne sõidukimüüjatele ja ostjatele.

Skeemide sh õiguspäraste skeemide nõrk koht on riik, kes nähes kuidas maksustamist välditakse üritab keeldude-käskude ja seadusemuudatustega ka õiguspäraseid skeeme pärssida ja muuta võimatuks.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3784
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

Volitus on ühepoolne tehing ja annab ainult õigusi. Soovitan soojalt seda jama mitte jätkata. Võõrandamislepinguga läheb omandiõigus üle. Kui autoga on mingi jama, saab selle alusel endine omanik esitada vastuväiteid. Selle tõttu on seda soovitav omada kirjalikult.
Seni kuni omanikuvahetuse registris möllimine ei ole kohustuslik
Liikluskindlustuse seadus käsib 5 päeva jooksul näidata uut omanikku liiklusregistris.


Tsitaadid:
Notar Gunnar Savisaar oli sellisest skeemist kuuldes üllatunud. “Keegi ei annaks oma omandit üle paberi vastu, mida saab igal ajahetkel tühistada,” oli ta kindel. Savisaar lisas, et ei ole täheldanud notariaalsete volituste tegemise kasvu seoses automüügiga.
Kasutatud autode müügiga tegeleva Tehase Auto tegevjuht Mait Kalamees oli samuti hämmastuses. “Sellisest lahendusest ei ole otseselt kuulnud. Kuidas see üldse töötaks? Kui müüjaga, kelle nimel on auto, peaks midagi juhtuma…” jäi Kalamees sõnatuks.
Loo sees oli võimalik variant liisinguautoga, et muudetakse vaid vastutavat kasutajat.
Viimati muutis kunn24, 26 Sept 2025, 16:43, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3189
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

Mina isiklikult lugesin diagonaalis
Aga kiidan heaks iga mõtte millega välistada (seaduslikult) maksud
Ise kasutan väärpaberitega seoses kogu aeg

Anna a/a number ja korrektne nimi (oli, aga enam pole) - kannan üle...
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3189
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

Oi kuidas mulle meeldiks kui igasugused "kellad ja viled" üldse maha koristataks...

https://www.delfi.ee/artikkel/120406104 ... pudele-ule
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3784
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

Miks?
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5999
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 112 korda
On tänatud: 290 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 28 Sept 2025, 10:52Miks?
Olen isiklikult puutetundlike ekraanide probleeme juba ammu kogenud ja nüüdseks on see ka laiemalt jutuks tõusnud.
https://www.delfi.ee/artikkel/120406104 ... satsioonid.
Uuringud kinnitavad, et sõidu ajal puutetundliku ekraani näppimine on ohtlikum kui füüsiliste nuppude kasutamine.
Seda on märganud ka ohutust hindavad organisatsioonid.


Vägagi ebameeldiv kasutada on kasvõi puutetundliku ja aegviitega lülituv salongivalgusti laes, kui peab korduvalt pimedas lage nühkima valguse süttimist või kustumist oodates.
Füüsilise lülitiga sellist vehkimist ja lae määrimist ei ole.
:hello:
Viimati muutis ping, 28 Sept 2025, 11:09, muudetud 1 kord kokku.
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3189
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

kunn24 kirjutas: 28 Sept 2025, 10:52Miks?
Lihtne - neid pole vaja
Ja mitte lihtsalt pole vaja vaid need on häirivad
Aga tegelikult ma korrigeerin: mõistan, et suurele osale need asjad meeldivad - aga andke võimalus need välja jätta
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3784
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

Ma viiksin kellade/ vilede ja puutetundliku ekraani nühkimise teemad lahku. Viimast ei salli ka mina, kuna ekraanile jäävad käpajäljed ja sm Pingi kirjeldatud teemad.
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3189
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

See automaatne tulede / valgustite lülituse jama ei kehti vaid autode korral vaid igal pool...
Totaalne jamps...
OK - on erijuhud
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3784
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

Sellest jutust ma nüüd küll aru ei saa. Tulede intelligentne juhtimine on tulnud, et jääda. Kui teel liiklust jälgid, siis kaug-/ lähituld vahetavaid masinad enam peaaegu polegi. Ja ka see süsteem on paljudel automatiseeritud ning minu kogemuse järgi töötab ülihästi. Nii, et ära ürita vastu tuult kusta. :grin:
Lisad, mis tänapäevasel masinal peavad olema (kui võtad ilma, siis oled järelturul masinat müües hädas vähemalt keskmises hinnaklassis):
-automaatne tulede juhtimine, min tase automaatne lähi/ kauge vahetamine
-adaptiivne püsikas

Ja tungivalt soovitav automaatne roolimine ja muud sõiduassistendid. Neid saab ka välja lülitada, va mõni avariipidurdus. Nii, et sa ei pea ka nende pärast hädaldama. Näiteks mul on eramajas hädavajalik, et autol oleks ees kaamera hoovist väljasõidul. 1-kord kiirustasin ja tulemuseks oli jalgrattur üle kapoti. Õnneks inimene viga ei saanud.

Puutetundliku ekraani nühkimine on eri teema ja seda need ei puuduta. Kui on selline masin, kus neid asju hallatakse vaid puutetundlikul ekraanil ja see üldse ei meeldi- no jätke selline auto ostmata. Ei pea ju..
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3189
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas EH.INS. »

Olen eriarvamusel... Järelturg ei huvita üldse...
Ainuke asi millega olen nõus on adaptiivne püsikas...
Mulle pole muud jampsi vaja / täpsemalt mind see segab...
On olemas (kuna ilma polegi) aga kõik mis võimalik väljas
no jätke selline auto ostmata
Ehk annad viite ka...
Kõrge kliirens / no natuke parem kui keskmine...
Vasta