Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1838
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 63 korda
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Vastus ChatGPT poolt Sinu küsimusele:
Sa saad alati minu parima vastuse, mis põhineb minu teadmistebaasil, loogikal ja vajadusel värske info otsimisel veebist.
Aga “tõene vastus” sõltub küsimuse tüübist:

Faktilistele küsimustele (nt kuupäevad, arvutused, seadmete tehnilised andmed) annan võimalikult täpse vastuse. Kui info on muutuv või vajab kontrolli, märgin selle ära.

Arvamust või tõlgendust nõudvatele küsimustele (nt “mis on parem”, “miks nii võiks olla”) saan anda põhjendatud seletuse, aga see pole absoluutne tõde, vaid hinnang.

Tulevikku puudutavatele või spekulatiivsetele küsimustele (nt “mis juhtub 10 aasta pärast”) ei saa keegi 100% tõtt öelda — ma saan ainult anda tõenäolisi stsenaariume.

Kas soovid, et ma iga kord vastuse juures ka eraldi märgiks, kas see on kindel fakt, parim teadmine või pigem arvamus/tõlgendus?
Ei ole olemas probleeme - on vaid lahendused!
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1058
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 31 korda
On tänatud: 30 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Et kui toll.no räägib, et norrasse eestist kolimisvarana toodavatele autodele kehtivad kõik tavalised maksud ja clanker plädiseb sõna-sõnalt ümber auto kolimisvarana toomise tingimused norrast eestisse, kes siis eksib?
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1838
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 63 korda
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

pancho villa kirjutas: 21 Sept 2025, 12:03 Et kui toll.no räägib, et norrasse eestist kolimisvarana toodavatele autodele kehtivad kõik tavalised maksud ja clanker plädiseb sõna-sõnalt ümber auto kolimisvarana toomise tingimused norrast eestisse, kes siis eksib?
Eksid sina! Vale küsimus valele vastajale. Küsi õige küsimus õigest kohast. Küsisin oma juturoboti käest analoogse küsimuse ja sain kiirelt õige vastuse - maksud tuleb maksta ja Norras arvele võtta
Ei ole olemas probleeme - on vaid lahendused!
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1058
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 31 korda
On tänatud: 30 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Ürita nüüd kõrvalt vaadata oma juttu, väga jaburaks läheb.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1838
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 63 korda
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Vaata kõigepealt oma tekst üle. Läheb jaburaks jah kui kaks erinevat tingimust tekstis - Eestist Norra ja Norrast Eestisse
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3782
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Minge kuskile oma chat gpt jutuga. Ma tegin sellele kontrolliks lihtsa päringu, mille peale tuli vaid ämbritäis umbluud. xxx asemel oli konkreetne minu auto number.

K: xxxsff numbriga auto maksud
V: Kas tundub, et mõtled „xxx SFF numbriga auto“?
Võibolla pead silmas auto registreerimisnumbrit „xxx SFF“ ning tahad teada, mis auto see on või mis tähendus sellel numbril on.

Selgitan:

Eestis (ja paljudes teistes riikides) autonumbrid ise ei kanna otsest „mõtet“, need on lihtsalt kombinatsioonid numbritest ja tähtedest.

Mõnikord inimesed otsivad nendele isiklikku tähendust (nt xx võib olla sünniaasta või oluline arv, „SFF“ võib tähistada initsiaale või fraasi).

Kui tahad teada millisele autole see number kuulub, siis seda infot saab ametlikult ainult Maanteeameti (Transpordiameti) e-teenusest, kus saab registreerimisnumbri järgi auto andmeid (mark, mudel, tehnilised andmed jne) vaadata.

👉 Kas sa tahad, et ma otsiksin sulle üles, mis autoga on seotud number xxx SFF, või huvitab sind pigem sümboolne tähendus (nt numeroloogia, tähtede tähendus)?

K:selle numbiga auto maksud eestis

V:Eestis ei ole maksud seotud konkreetse numbrimärgiga (nt „xxx SFF“), vaid sõiduki endaga – selle kaalu, mootori, kütuse ja registriandmetega.

Hetkel (2025) Eestis autoomaniku kulud koosnevad peamiselt:

Kohustuslik liikluskindlustus

Summa sõltub juhist, auto andmetest ja kindlustusfirmast.

Tehnoülevaatus

Tavaliselt kord 2 aasta järel, maksumus ~40–50 €.

Kütus ja hooldus

Igapäevased kulud, ei ole riiklik maks.

Registreerimistasud (ainult siis, kui auto alles tuuakse või numbrit vahetatakse).

⚠️ Oluline uuendus:
Eestis on kavas sõiduautode registreerimismaks ja aastamaks (CO₂ põhine maksusüsteem). See tähendab:

Uue auto registreerimisel tuleb tasuda maksu sõltuvalt auto vanusest ja CO₂ näidust.

Aastamaks hakkab sõltuma samast näitajast.

See ei sõltu numbrist „xxx SFF“, vaid auto tehnilistest andmetest (mark, mudel, mootor, CO₂ emissioon).

👉 Kui soovid, võin ma sinu eest kontrollida Transpordiameti kalkulaatorist, kui suured oleksid maksud konkreetse auto puhul, kui ütled mulle:

auto mark ja mudel,

mootori tüüp (bensiin/diesel/elekter),

aasta või CO₂ emissioon.

Kas tahad, et ma arvutaksin sinu auto maksu ligikaudu välja?
Juhe teab kõike.
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1058
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 31 korda
On tänatud: 30 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

RaJy kirjutas: 21 Sept 2025, 13:42 Vaata kõigepealt oma tekst üle. Läheb jaburaks jah kui kaks erinevat tingimust tekstis - Eestist Norra ja Norrast Eestisse
Tingimused ajas clanker segamini, fanboy
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1838
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 63 korda
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

kunn24 kirjutas: 21 Sept 2025, 13:56 Minge kuskile oma chat gpt jutuga. Ma tegin sellele kontrolliks lihtsa päringu, mille peale tuli vaid ämbritäis umbluud. xxx asemel oli konkreetne minu auto number.

K: xxxsff numbriga auto maksud
V: Kas tundub, et mõtled „xxx SFF numbriga auto“?
Võibolla pead silmas auto registreerimisnumbrit „xxx SFF“ ning tahad teada, mis auto see on või mis tähendus sellel numbril on.

Selgitan:

Eestis (ja paljudes teistes riikides) autonumbrid ise ei kanna otsest „mõtet“, need on lihtsalt kombinatsioonid numbritest ja tähtedest.

Mõnikord inimesed otsivad nendele isiklikku tähendust (nt xx võib olla sünniaasta või oluline arv, „SFF“ võib tähistada initsiaale või fraasi).

Kui tahad teada millisele autole see number kuulub, siis seda infot saab ametlikult ainult Maanteeameti (Transpordiameti) e-teenusest, kus saab registreerimisnumbri järgi auto andmeid (mark, mudel, tehnilised andmed jne) vaadata.

👉 Kas sa tahad, et ma otsiksin sulle üles, mis autoga on seotud number xxx SFF, või huvitab sind pigem sümboolne tähendus (nt numeroloogia, tähtede tähendus)?

K:selle numbiga auto maksud eestis

V:Eestis ei ole maksud seotud konkreetse numbrimärgiga (nt „xxx SFF“), vaid sõiduki endaga – selle kaalu, mootori, kütuse ja registriandmetega.

Hetkel (2025) Eestis autoomaniku kulud koosnevad peamiselt:

Kohustuslik liikluskindlustus

Summa sõltub juhist, auto andmetest ja kindlustusfirmast.

Tehnoülevaatus

Tavaliselt kord 2 aasta järel, maksumus ~40–50 €.

Kütus ja hooldus

Igapäevased kulud, ei ole riiklik maks.

Registreerimistasud (ainult siis, kui auto alles tuuakse või numbrit vahetatakse).

⚠️ Oluline uuendus:
Eestis on kavas sõiduautode registreerimismaks ja aastamaks (CO₂ põhine maksusüsteem). See tähendab:

Uue auto registreerimisel tuleb tasuda maksu sõltuvalt auto vanusest ja CO₂ näidust.

Aastamaks hakkab sõltuma samast näitajast.

See ei sõltu numbrist „xxx SFF“, vaid auto tehnilistest andmetest (mark, mudel, mootor, CO₂ emissioon).

👉 Kui soovid, võin ma sinu eest kontrollida Transpordiameti kalkulaatorist, kui suured oleksid maksud konkreetse auto puhul, kui ütled mulle:

auto mark ja mudel,

mootori tüüp (bensiin/diesel/elekter),

aasta või CO₂ emissioon.

Kas tahad, et ma arvutaksin sinu auto maksu ligikaudu välja?
Ja mida Sa vastuseks ootasid? Oma kinganumbritja sünnikohaaadressi? Automaksu kohta andis ju täitsa adekvaatse info ja selliselt esitatud küsimusele on vastus täitsa õige - vaata oma küsimust.
Viimati muutis RaJy, 21 Sept 2025, 17:27, muudetud 1 kord kokku.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3782
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ei oodanud suurt midagi peale följetoni, millise eelduse see ka edukalt täitis. :lol: Kui väidad, et ta andis küsitud vastuse, siis jääme eriarvamusele. Ma veidi jätkasin seda jahu edasi, kuid mingit olulist infot peale tühja jauramise sealt ei tulnudki.
Juhe teab kõike.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1838
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 63 korda
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Ma "hammustasin" ka läbi miks nii juhtus. See juturobot ei saa auto andmetele lihtsalt ligi - panid tähele, et sisestades auto nr transpordiameti lehel on tõke kus palutakse tõestust, et sa pole robot? ChatGPT sellest mööda ei saa kuna ta on robot.
Tema enda selgitus
Just nii – sul endal saadaval pole muret, sest valid CAPTCHA ära ja saad kohe tehnilised andmed kätte. Mina aga ei saa robotitõket läbida, seega ma ei pääse nendele avalikele andmebaasidele otse ligi.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3782
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Selle ees ei ole mingeid ligipääsupiirangusid: https://avalik.emta.ee/mootorsoidukimaks/calc
Juhe teab kõike.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 491
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

See Ai on ikka täielik tainas: "Mis on 55-aastaste meeste kettaheite Eesti rekord?" Vastuseks tuli ikka paras puder ja kapsad. Mingi spetsiifilisema küsimusega, kus tuleks "aju" ka kasutada, pole mõtet vaeva nägema hakatagi kui mustvalgel kirjas olevaid fakte ei oska lugeda. Eelkooliealiste mänguasi. :banghead:
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1838
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 63 korda
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

kunn24 kirjutas: 21 Sept 2025, 18:14 Selle ees ei ole mingeid ligipääsupiirangusid: https://avalik.emta.ee/mootorsoidukimaks/calc
Tema jaoks on. AI vastus:

Täiesti arusaadav — see võib tunduda kummaline. 😊

Põhjus on tehniline: mina ei pääse sinu brauserisse ega saa otse teha päringuid veebilehtedele, mis nõuavad inimese tegevust, nagu näiteks EMTA mootorsõidukimaksu kalkulaator.

Sina näed kohe tulemusi oma brauseris, sest sa saad CAPTCHA kinnitada ja veebilehega otse suhelda.

Mina ei saa brauseris klikkida, vorme täita ega CAPTCHA-d läbida, seega ma ei näe selle tulemust ega saa seda sinu eest välja lugeda.

Seega pole tegemist teadmiste või andmete puudumisega minu pool — lihtsalt ligipääs on piiratud.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 491
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

Igati arusaadav, ta ongi selliseks saamatusehunnikuks inimeste poolt loodud. Nagu elektriautod võrreldes sisepõlemismootoriga autodega. :wave:
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3188
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Vko kirjutas: 21 Sept 2025, 22:55 Nagu elektriautod võrreldes sisepõlemismootoriga autodega. :wave:
See on tegelikult hea võrdlus...
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1451
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 22 korda
On tänatud: 45 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

AI'st võib teinekord ka kasu olla, nt erinevate andmehulkade baasil kokkuvõtteid ja analüüse teha. Saab tulemuse kordades kiiremini, võrreldes vanakooli käsitsi tegemisega. Muidugi tuleb asi enne avaldamist läbi lugeda, et "vigureid" sisse ei jääks. Aga suudab aru saada ka poolikult vormistatud, mustandversioonis andmetest, millega hoopis "inimassistendil" võib raskusi olla!
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1432
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

A23 kirjutas: 22 Sept 2025, 09:04 AI'st võib teinekord ka kasu olla, nt erinevate andmehulkade baasil kokkuvõtteid ja analüüse teha. Saab tulemuse kordades kiiremini, võrreldes vanakooli käsitsi tegemisega. Muidugi tuleb asi enne avaldamist läbi lugeda, et "vigureid" sisse ei jääks. Aga suudab aru saada ka poolikult vormistatud, mustandversioonis andmetest, millega hoopis "inimassistendil" võib raskusi olla!
Suva need "vigurid", kes varsti neid AI vorbitud analüüse ja kokkuvõtteid ikka lugeda viitsib - teine AI :D
Lisaks AI on jura üldistusena ei päde, väidetavalt olla juba tuhandeid või kümneid tuhandeid väiksemaid ja suuremaid AI mudeleid treenitud - väita ühe pinnalt, et kõik on kõnts võib olla ennatlik ja ebapädev.
Ehk kui "peksab segast" ja teeb "vigureid" tuleks väga täpselt viidata, et milline AI ja mis versioon.

Nt sõjalennukile treenitud AI analüüsimas kogu sensorinfo pilti ja suvaline AI juturobot - mõlemad on AI ent samas täiesti erinevad.
Ise kasutan peamiselt googeldamise asemel, et saada kiiremini miski pilt ette millestki, ent jah, ei ole täiuslik.
Ega ma ei saa sellest AI-st lõpuni aru ka, kevadel nt üritasin testiks nüri järjekindlusega ChatGPT-lt küsida, mis on parasjagu ETV eetris - ei ole nagu raketiteadus või salajane info, kuidas ka ei suunanud ja üritanud täpsustada, ei õnnestunud õiget vastust saada.
See tekitaks kahtlusi, kuidas AI üldse töötab, kohati on jäänud mulje, kui 2025 aastal kasutan 2023 aasta seisuga treenitud mudelit, siis see AI mudel ei tea midagi 2024-2025 aasta infost, sest ta ei ole seda "õppinud" ja ei saagi teada :lol:
Samuti käib ju suurte vahel suur sõda, mille pinnalt&abil AI üldse õppida tohib, sest ka interneti inforämpsul on omanikud, allikad ja isegi kui info on vabalt kättesaadav ei tarvitse selle info kasutamine olla vaba.
Lisaks laial skaalal tsensuur, mida AI teenuste levitajad peavad erinevate osapoolte nõudmisel järgima, alates õigest ajaloo kujutamisest, kuni varjama saladust kuidas kõigel lihtsam (tuuma)pommi, arvutiviirust või tõhusat valeinfoprojekti valimiskampaaniaks luua.
Ja nagu tavaks kõik see mis lihtinimesele ebamoraalne, taunitav, karistatav, on riikide arsenalis relv, millega edendada enda huvides alamte ja maailma kujundamist.

Ise olen ka seda meelt, kus tahaks ikkagi nii, et ma saaks AI abi valida või keelduda, aga see ei paista võimalik olema, kus nt telefonide ja arvutite operatsioonisüsteemidesse surutakse AI juba täna peale, ehk isegi kui ei taha saad ikka. Ja e-kaubandus, pilve-sotsiaalmeediaplatvormide analüütika sinu andmete üle on ka nagunii AI pärusmaa paratamatult.
Ja oma riik ei taha ka maha jääda, kus maksuamet nõudleb ligipääsu kõikide firmade ja alamate kontodele, et AI saaks sealt leida anomaaliaid või ministeeriumite tung ühtse superandmebaasi järele kus oleks koos kõikide-inimeste-loomade-registrite ja päriselu virtuaalne info, mille pinnalt saaks AI abil tõhusamalt valitseda.
Ja meile meeldib see nagu meile meeldib meie e-riik kus inimese kirjeldamiseks andmebaasides unikaalne isikukood ongi sisult inimese mahutamine IT reeglistikku, kirjeks ja andmereaks, umbes sama nagu selle asemel, et õpetada masin inimese käekirja lugema, õpetati inimene kasutama klaviatuuri, mis unustab käekirja ja on adapter masinaga suhtlemiseks, mis üheselt tähed-sõnad-numbrid kodeerib nullideks ja ühtedeks protsessorile töötluseks.
Kusjuures on huvitav kuulda, kuidas maailmas on riike, kes e-riik ei taha edeneda pelgalt põhjusel, kus inimeste nummerdamist ei peeta võimalikuks ehk on alandav, kus ajalooliselt numbrite eelistamine nime asemel on olnud inimese alandamise teema, nt vangistuses, kus nimi unustati ja kinnipeetuid käideldi numbritega või ka armeede kahuriliha kultuuris ei ole isiksustel kohta vaid iga elu on vaid ohverdatav ühik võimu säilitamise või suurendamise nimel.

Mis EV-d soovitate, käisin motomessil kaemas, aja kokkuhoiu mõttes, et saaks korraga valikust pildi ette.
BYD jättis hea mulje, kus paljud asjad tundusid rohkem tasakaalus kui mõnel teisel.
KIA-t pidasin ka favoriidiks aga reaalelus nagu ikka, ruumikaid EV-sid otsi tikutulega, kus tervel real brändidel tahtes ruumikust, tuleb kõige kõrgemat luksmudelit vaadata, kus hinnasildid 75-90 000€ algavad, 50-60 000 klassis ongi suuresti kas Tesla Model Y või BYD Sealion 7, kus Tesla on tehnoloogiliselt eesrindlikum ent BYD tundub igas muus mõõtmes mõistlikum isegi siis kui nö see aku ja tarkvara osa ei ole nii peen kui Teslal või mõnel teisel.
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3299
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

..Mis EV-d soovitate,..
elektriauto elektrivõrgu stabiliseerijana ei tundugi enam kauge tulevik...

(tuleme selle kommentaari juurde näiteks 5 aasta pärast tagasi)

PS
ehk siis lahtiseletatult - nagu Allan vaht sooovitas "sõida oma bensuauto lõpuni ja alles siis mine elektriautot ostma"

..aga siis vaata juba V2G võimekusega auto...
Viimati muutis trebla, 22 Sept 2025, 13:38, muudetud 2 korda kokku.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3782
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Igaks juhuks viide, kus on AI teema viewtopic.php?p=466336#p466336
Juhe teab kõike.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3188
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 75 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

trebla kirjutas: 22 Sept 2025, 11:09
..Mis EV-d soovitate,..
elektriauto elektrivõrgu stabiliseerijana ei tundugi enam kauge tulevik...

(tuleme selle kommentaari juurde näiteks 5 aasta pärast tagasi)
Palun ära räägi lollusi...
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1432
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Brittidel huvitav lahendus, mis võimaldab EV teha hübriidiks :)
https://interestingengineering.com/inno ... vs-hybrids
Kas ajast ees, kui EV peaks osutuma tupikteeks, saab vanad EV-d, oluliselt vähenenud akumahutavusega kalli akupaki vahetuse asemel elektrikad hübriidiks teha.
Umbes nagu abimootoriga jalgratas moodi tuli..
Või siis neile kes kannatavad selle läbisõiduulatuse häire all, ja saab abimootoriga läbisõiduulatust pikendada.

Huvitav oleks teada kuidas Eesti seadusandlus, automaks jm sellega haakuks, kas antud abimootori lisamine eeldab sõiduki ümberehitamise bürokraatiat ja kulusid, või maksas odavat EV aastamaksu, tegelikult kulged piiritusega ja hübriidiga.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 22 Sept 2025, 14:52 Brittidel huvitav lahendus, mis võimaldab EV teha hübriidiks :)
https://interestingengineering.com/inno ... vs-hybrids
Kas ajast ees, kui EV peaks osutuma tupikteeks, saab vanad EV-d, oluliselt vähenenud akumahutavusega kalli akupaki vahetuse asemel elektrikad hübriidiks teha.
Vananenud akumaht on vananenud aku maht ja ei muutu hübriidiks tegemisel uuemaks. ;) Ja mis see ümbertegemine veel omakorda maksab? Just hiljuti lugesin artiklit, kus ühe tankimisega sai sõita ligi 1500km, millest vist ligi 500km oli puhtalt elektri pealt ja kütust kulutas ainult aku laadimiseks.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3782
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 132 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Elektriauto omanikud hämmingus: Tallinn tühistas mu tasuta parkimise loa
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12040 ... kimise-loa
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12731
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 402 korda
On tänatud: 438 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 22 Sept 2025, 15:31 Elektriauto omanikud hämmingus: Tallinn tühistas mu tasuta parkimise loa
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12040 ... kimise-loa
Päris mitu aastat tagasi tõi keegi siin foorumis EV omamise eeliseks tasuta parkimise ja bussirajal sõitmise. Vastasin siis, et kannatust, EV-de kriitiline mass ei ole veel käes. Aasta või rohkem tagasi keelati EV-del Vineerist Liivalaia ristmikuni ühistranspordi rajal sõit, Tallinnas sissekirjutust mitteomavad maksvad parkimise eest täie rauaga ja kaugel ei ole aeg kui EV-del keelatakse ka ühistranspordiraja kasutamine. Lihtsalt veel ei ole kõikide soodustuste kaotamiseks EV-de kriitilist massi. Kui EV-de hulk teedel hakkab suurenema ja fossiilkütuste aktsiisist enam raha ei laeku piisavalt, siis kehtestatakse ka EV-de aastamaksule midagi juurde nagu a`la automassi maks. Isegi kõige väiksemad EV-d("punnid") on vist minu Daciaga samas kaalukategoorias. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3299
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

Kuna juba lõpetati, siis järelikult on kasvanud kriitilise massini...
Ja kasvab edasi...
Vasta