Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

Urmas kirjutas: 22 Aug 2025, 09:23 Elektriautodele üleminek ei päästa planeeti Maa kliimasoojenemisest! Juba ainuüksi EV-de tootmine on 70% saastavam kui ICE-de tootmine. Kas kujutad ette seda ärasongitud planeeti Maa?
Planeedi Maa päästmine kliimasoojenemisest peaks hakkama pihta osades maades-riikides sündivuse kontrolli alla saamises, sest planeet Maa ei jõua füüsiliselt ära toita kogu seda kontrollimatult siginevat rahvamassi.
See 70% EV-de tootmine saastavama on läbinämmutatud teema, kus eri allikate järgi pigem 40-70% saastavam. Ent sõiduki tootmissaaste on pool rehkendust, saaste kokkuhoid tuleb ekspluatatsioonist, kus kõige pessimistlikumate hinnangute järgi on kogu elutsüklisaastekulu tootmine+tarbimine+utiliseerimine EV-l 30% väiksem võrreldes ICE-ga. Kuna EV-de saastekulu tarbimises oleneb palju kuidas elektrit toodetakse ning arvestades kuidas ka elektrisektoris jõuliselt saastet vähendatakse, väidetakse kuidas juba 2030 aastaks võib elektriauto kogusaastekulu elutsüklis langeda isegi 70% peale ehk 70% saastaks EV-ga liiklemine vähem kui ICE-ga.

Tõenäoliselt see ei realiseeru, sest nt euroopa "on sõjas" majandused kiduvad, rohepoliitikate edendamine koormav jne. Ent ka 30%-50% elutsüklis saastet vähem on märkimisväärne. Eriti võrreldes kuidas ICE arendamine vähemsaastavaks on ummikusse jooksnud, kus ICE sõidukid on aina keerulisemad-kallimad heitmepuhastustehnika tõttu, samas kaalusäästu tõttu ka vähem vastupidavad sest tugevad materjalid on asendatud kergemate-nõrgematega ja kõike mis õhemaks kannatab disainida õhemaks-nõrgemaks tehakse. Ikkagi iga kg kergem sõiduki liigutamine nõuab vähem kütuse põletamist ehk vähem saastet.
Lisaks ICE-de tootmine kuivab kokku, sest ei suudeta saastevabadust tagada, ja toodetakse hübriide ehk EV&ICE kooslusi, mis on veel keerulisemad ja omavad puudusi..
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5869
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 282 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 22 Aug 2025, 10:10 See 70% EV-de tootmine saastavama on läbinämmutatud teema, kus eri allikate järgi pigem 40-70% saastavam. ....
On jah "palju nämmutatud, korduva sõnastusega teema" aga kas seda "lobaroboti" poolt koostatud teksti peab järjekindlalt igalpool paljundama, sest mina ei usu, et keegi viitsib oma isiklikest mõtetest, isiklike näpukestaga nii tihedalt ja nii pikki triaade omast isiklikust ajast siia korduvalt toksida?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12589
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 401 korda
On tänatud: 432 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Urmas »

Kuna artikkel tasuline, aga niipalju sain siiski aru, et soomlastel on/tekib EV maksustamisega probleeme. Küll meie omad ka sellele igati vingele rohelisele autole maksu peale panevad.

Artikkel ise https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/e ... aike-nali/

Lõpuks hakatakse ka meil aru saama, et Eesti ei ole ainult Tallinn ja Tartu, vaid tunduvalt suurem. https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12039 ... rda-muutma
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1333
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas A23 »

Urmas kirjutas: 22 Aug 2025, 12:33 ...
Lõpuks hakatakse ka meil aru saama, et Eesti ei ole ainult Tallinn ja Tartu, ...
Hea, kui Tartustki aru saadaks. Meenub mõne aasta tagune telesaade, kus inimesed arutasid Tallinn-Tartu maantee tulevikku ja põhiküsimus oli, kas Tartu poolel peaks ka 2+2 olema. Viimane kui 1 saatekülaline aga oli Tallinnast !!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3571
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 127 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

Urmas kirjutas: 22 Aug 2025, 12:33 Kuna artikkel tasuline, aga niipalju sain siiski aru, et soomlastel on/tekib EV maksustamisega probleeme. Küll meie omad ka sellele igati vingele rohelisele autole maksu peale panevad.

Artikkel ise https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/e ... aike-nali/
Maksa 1 € ja saad kuu aega lugeda. Tellimus tuleb loomulikult kohe katkestada, et automaatselt järgmist kuud ei haaraks.

Kuid loos on juba avaosas selline lause, mis ei kutsu edasi lugema:"Tegelikult pole mingit vahet, kas teel sõidab 2150 või 2400 kg kaaluv sõiduauto, asfaltkate hakkab vahet tajuma alles siis, kui seda tallab 16 000 või 40 000 kg kaaluv veok."
Reaalsus on suures osas naastrehvid ja see on tõestatud.
Juhe teab kõike.
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 628
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 14 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas võhik »

Kuna EV on juba oma olemuselt üks it pundar, siis annab igasugu põnevaid maksustamisvariante välja mõelda...
Saab maksta läbisõidu pealt , kaalu pealt, inimeste arvu pealt salongis (üksi maksad rohkem kui mitmekesi või vastupidi - nii nagu parlament on parasjagu otsustanud), siis veel kas sõidad kruusateel või asfaldil või kas kiirteel vasakus või paremas reas... ja siis et maksad maksu päeva peale ette ära - kui ei sõida, ei pea maksma. Kui tee peal saab raha otsa, siis laed maksu juurde jne... Naastrehvide eest maksad rohkem kui lamellidega sõitmise eest jne...
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 430
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Vko »

Ja kui hiinlane ühel hetkel otsustab, siis lülitab auto üldse välja.
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1285
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 104 korda
On tänatud: 39 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kaimagk »

Vko kirjutas: 22 Aug 2025, 15:59 Ja kui hiinlane ühel hetkel otsustab, siis lülitab auto üldse välja.
Kui sellised ‘hirmud’ on, siis ei tasuks ‘oma koopast’ eriti välja tulla 😆
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 416
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 28 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas netmaster »

kaimagk kirjutas: 22 Aug 2025, 16:24
Vko kirjutas: 22 Aug 2025, 15:59 Ja kui hiinlane ühel hetkel otsustab, siis lülitab auto üldse välja.
Kui sellised ‘hirmud’ on, siis ei tasuks ‘oma koopast’ eriti välja tulla 😆
ma käisin just paigaldamas seadet, mille ameeriklased (mitte hiinlased) poole häälestamise pealt välja lülitasid.
Ei tea, peaks vist koopasse tagasi ronima.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

Maksud ja surm olevat teemad millest ei pääsevat keegi.. :)
Meedias kui toidukaupade väiksema käibemaksu ettepaneku üle jaurati, paar arvajat meedias rahustasid, kuidas sellel käibemaksu langetusel ei olevat inimese jaoks mingit säästu, sest riik peaks sel juhul eelarve katteks selle raha kuskilt mujalt sinult ära võtma..
Riigi vaatest maksuhalduses käibemaks hea kindel skeem, kus ettevõtjad on kohustatud lõpptarbijalt käibemaksu kokku koguma ja selle riigile kandma, teiste maksude puhul võidakse skeeme aretada või veel hullem kui inimesed hakkavad teemat põlgama ja sedasi maksu vältima.
Käibemaksu maksad kõigelt alates imikuna mähkme pealt, katuse eest pea kohal, toa sooja, toidu kõige eest et lihtsalt eksisteerida veerand riigile :?

Loota, et EV-d, kinnisvara või muu jääb tulevikus riigi maksureha alt välja on tühi lootus..

Roheteemade hetkeline riigipoolne toetus ja teema soodustamine põhines pelgalt asjaolul, kus riik on Euroopa Liidu ees võtnud tähtajalisi kohutusi rohepoliitikate elluviimiseks. Kuidagi peab riik omale võetud kohustused täitma ja soodustused toetused on "heaga" lähenemine, "pahaga" oleks kehtestada saastavamale osale kõrged trahvid keelud, mis suunaks inimesi puhtamaid tehnoloogiaid eelistama.
Aga kuna euroopa majandused on suht kaputt, ei olla enam jaksu ka rohepoliitikaid nõuelda, aina enam leiavad enamate liiduvabariikide poolehoidu ettepanekud rohemajanduse edendamised pausile panna, lükates edasi tähtaegu ja mitte rakendades tänaste kohustuste mittesaavutamisel sanktsioone ja trahve.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5869
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 282 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas ping »

kaimagk kirjutas: 22 Aug 2025, 16:24
Vko kirjutas: 22 Aug 2025, 15:59 Ja kui hiinlane ühel hetkel otsustab, siis lülitab auto üldse välja.
Kui sellised ‘hirmud’ on, siis ei tasuks ‘oma koopast’ eriti välja tulla 😆
Tänapäeval, kui isegi pesumasin käib omatahtsi netis, ei ole selline stsenaarium mitte sugugi võimata.
Isegi kasutusjuhendisse on kirjutatud teavitus, et "kui seade on netiga ühendatud, siis seadme elektritarbimine stand-by režiimis ei vasta tehnilistes andmetes toodule", ehk ta "teeb midagit" nii palju, et see on voolutarbest mõõdetav ning suurem voolutarve ei ole viga.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1285
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 104 korda
On tänatud: 39 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kaimagk »

netmaster kirjutas: 22 Aug 2025, 17:10
kaimagk kirjutas: 22 Aug 2025, 16:24
Vko kirjutas: 22 Aug 2025, 15:59 Ja kui hiinlane ühel hetkel otsustab, siis lülitab auto üldse välja.
Kui sellised ‘hirmud’ on, siis ei tasuks ‘oma koopast’ eriti välja tulla 😆
ma käisin just paigaldamas seadet, mille ameeriklased (mitte hiinlased) poole häälestamise pealt välja lülitasid.
Ei tea, peaks vist koopasse tagasi ronima.
Ja mis see siia puutub et mingi seade on kaugjuhitav?
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 416
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 28 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas netmaster »

Ja mis see siia puutub et mingi seade on kaugjuhitav?
Kes rääkis millegi kaugjuhtimisest? Seade sai esimest korda elus GPS signaali ja internetiühenduse samaaegselt, ning arvas, et ta ei ole selles kohas kus peakontori meelest peaks olema. Selle peale tehti restart ja öeldi, et mine hangi endale nüüd unlock key. Üsna ebameeldiv, kui sellise asja pärast reede õhtul töö pooleli jääb.

Lisaks, ma sain justkui aru, et jutt käib autodest ja muudest asjadest, mida hiinlased saavad samamoodi välja lülitada kui neile midagi ei meeldi. Tõin näite, et mitte ainult hiinlased ei saa asju välja lülitada, ühtlasi võibolla vihjates, et selline asi on tulevikus pigem tavaline.
Mis sulle segaseks jäi?
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 430
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Vko »

Ja lisaks lülitavad ka päikesepaneelide inverteri välja, nii et ei saa ka autot laadida. Kui neil tõesti peaks seda vaja olema. Üldine elektrivõrk on kriisiolukorras niikuinii maas. Mul aga vedeleb iga kell garaažinurgas piisav kogus dinosauruste vedelikku, millega vajadusel ilma kusepeatust tegemata Kaunasesse ära sõidab. :hello:
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1465
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas tabarabarap »

Vko kirjutas: 22 Aug 2025, 19:28 Ja lisaks lülitavad ka päikesepaneelide inverteri välja, nii et ei saa ka autot laadida. Kui neil tõesti peaks seda vaja olema. Üldine elektrivõrk on kriisiolukorras niikuinii maas. Mul aga vedeleb iga kell garaažinurgas piisav kogus dinosauruste vedelikku, millega vajadusel ilma kusepeatust tegemata Kaunasesse ära sõidab. :hello:
Te olete ikka nii putsis äärmuses oma hirmudega. Telliskivi pähe kukkumine on juba tõenäolisem kui pedeseks.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 430
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Vko »

tabarabarap kirjutas: 23 Aug 2025, 02:56
Vko kirjutas: 22 Aug 2025, 19:28 Ja lisaks lülitavad ka päikesepaneelide inverteri välja, nii et ei saa ka autot laadida. Kui neil tõesti peaks seda vaja olema. Üldine elektrivõrk on kriisiolukorras niikuinii maas. Mul aga vedeleb iga kell garaažinurgas piisav kogus dinosauruste vedelikku, millega vajadusel ilma kusepeatust tegemata Kaunasesse ära sõidab. :hello:
Te olete ikka nii putsis äärmuses oma hirmudega. Telliskivi pähe kukkumine on juba tõenäolisem kui pedeseks.
Mul pole ju nende asjadega seoses mingeid hirmusid, hirmud peaks olema elektriautode omanikel. Eriti tõenäoliselt see viimane? :eek:
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1465
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas tabarabarap »

Vko kirjutas: 23 Aug 2025, 23:08
tabarabarap kirjutas: 23 Aug 2025, 02:56
Vko kirjutas: 22 Aug 2025, 19:28 Ja lisaks lülitavad ka päikesepaneelide inverteri välja, nii et ei saa ka autot laadida. Kui neil tõesti peaks seda vaja olema. Üldine elektrivõrk on kriisiolukorras niikuinii maas. Mul aga vedeleb iga kell garaažinurgas piisav kogus dinosauruste vedelikku, millega vajadusel ilma kusepeatust tegemata Kaunasesse ära sõidab. :hello:
Te olete ikka nii putsis äärmuses oma hirmudega. Telliskivi pähe kukkumine on juba tõenäolisem kui pedeseks.
Mul pole ju nende asjadega seoses mingeid hirmusid, hirmud peaks olema elektriautode omanikel. Eriti tõenäoliselt see viimane? :eek:
St sa ei karda pedeseksi ega telliskivi pähe, aga kardad evd ja arvad, et ev omanikel on siin teemas imetud hirmudega mingi seos :) võtab hästi kogu teema kokku.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 430
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Vko »

Raske elu jah neil eletriautode omanikel, peavad päevast-päeva elama elektri kadumise hirmus. Võibolla PD-sxi nad ei kardagi, vaid harrastavad. :scratch:
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1333
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas A23 »

netmaster kirjutas: 22 Aug 2025, 17:58 ...
Seade sai esimest korda elus GPS signaali ja internetiühenduse samaaegselt, ning arvas, et ta ei ole selles kohas kus peakontori meelest peaks olema. Selle peale tehti restart ja öeldi, et mine hangi endale nüüd unlock key.
...
Kui saladus pole, siis mis seadmega oli tegu?
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 416
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 28 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas netmaster »

A23 kirjutas: 25 Aug 2025, 07:47 Kui saladus pole, siis mis seadmega oli tegu?
Mõnekümne Ghz peal töötav raadiolink mobiilimastis. Tänu sellele jamale pidin ma teist korda veel sinna teda sihtima ronima.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

netmaster kirjutas: 22 Aug 2025, 17:58 Seade sai esimest korda elus GPS signaali ja internetiühenduse samaaegselt, ning arvas, et ta ei ole selles kohas kus peakontori meelest peaks olema. Selle peale tehti restart ja öeldi, et mine hangi endale nüüd unlock key. Üsna ebameeldiv, kui sellise asja pärast reede õhtul töö pooleli jääb.
See saab tänases geopoliitilistest pingetest tiines maailmas olema süvenev trend. Ka mitmed euroopa tootjad on saanud nahutada miks nende toodetud kombain või veoauto Venemaal toimetab ning sisuliselt nõutakse tootjatelt ehitada tõkendeid, kus füüsilise seadme jõudmine kõrvalteid pidi turgudele kuhu see ei ole mõeldud/lubatud, saaks muuta seadme kasutamatuks.
Lisaks on globaalsete tootjate vaatest regioonid, nii turu, kui regulatsioonide erisustega. On isegi Eesti meediast läbi käinud, kus inimesed on Eesti e-poest saanud soetada telefoni mis meie võrkudes töötab puudulikult või ei tööta üldse, lihtsalt kuidagi on suudetud nt aasia või USA regioonitarkvaraga seade meie turule müüa.
Suvalised e-poed võivad kaupa otsida globaalselt, ka vale regiooniga tooteid, millega võib kasutamisel tekkida probleem.

Samuti tarkvara puhul kus veel mitte väga ammu oli võimalik enamust tarkvara tootjalitsentsitasudest mööda minna, leida internetist installimiseks kood, selle koodi genereerimiseks häkk ja muid õpetusi. On tänapäeval tarkvara litsenseerimine viidud tootja reaalaja pilveserveri lahendusele, kus selleks et legaalselt installeerida, vajalik interneti- ja tootja pilve litsentsiserveri reaalaja ühendus.
Vahepeal nt ühel CAD tarkvaral installimeedia tuli internetist alla laadida aga kasutamiseks tuli osta lisaks tarkvara registreerimisele tootja serveris, ka USB lisajupp, mis võimaldas tarkvara arvutis kasutada.

Strateegilise tähtsusega seadmed mida nt sideseadmed võivad olla, nt Starlink seal riikide võimud lausa tootjale dikteerivad kellele tohib müüa ja et seadmed ei töötaks nendes kohtades ja kätes kuhu ei tohi müüa.
Nt USA oma sõjatehnika müügil väga rangelt jätab endale õiguse ka müügi järel dikteerida kas ja kus antud relvasüsteemi kasutada tohib, samuti järelturgu. Näiteks Soome tänaste sõjalennukite puhul, on lennukid justkui Soome omad ja ostetud, ent kohustusega lennuki kasutusea lõppedes utiliseerida lennuk ette kirjutatud viisil ja tagastada kõik lennukimootorid USA-le
Või kui ostad omale Windowsiga arvuti, ei ole sa ostnud Windowsi vaid ainult ostes Microsoftilt litsentsitasu eest Windowsi kasutusõiguse, sh litsentsitingimuste järgi võib MS teha Windowsiga mistahes muudatusi, kui sulle muudatused ei meeldi, ei koti see kedagi.. sest Windows pole sinu oma, vaid oled nõustunud MS-i kasutustingimustega.

Elektriautodest Teslaga oli hiljuti kuskil huvitav juhus kus ostja ostis ühelt tuntud kasutatud autodega tegelevalt firmalt kasutatud veel kehtiva tehasegarantiiga Tesla, ja oli vaja pöörduda garantiiasjus Tesla esindusse, lükati Tesla poolt garantiipöördumine tagasi põhjendusega, kus nende server näitab, et antud Tesla on läbinud arvatavalt avarii, sensorid on registreerinud sellele viitavad jõud-liikumised ning tingimuste järgi garantii ei kehti, kui juhtunu tagajärgi ei ole hinnatud Tesla ametlikult volitatud töökojas.
Ehk Tesla telemeetria on ühenduses Tesla tehaseserveriga ning kõik olulisemad parameetrid sõiduki kohta salvestatud.
Loomulikult ostja pöördus müüa poole, et viimane kompenseeriks kahjud või tagasi ostaks, ei võetud kuulda, sest müüa ei teadnud midagi võimalikust avariist, ega ka sellest, et Tesla arvates garantii ei kehti. Tema vahendas-müüs täiesti sõidukorras sõiduki, kus müüjal ei olnud kuidagi võimalik kontrollida tekkinud asjaolusid, ning tema endal süüd ei näe ja mistahes seotud kahjusid&kulusid enda kanda ei võta.

Hiljuti käis läbi uudis kus Euroopa Liit vist samuti seab sisse üleliidulise digitaalse hooldusraamatu sõidukitele, kus ühtses andmebaasis kajastuks kõik sõidukiga seotud oluline, hooldused, ülevaatused, avariid, remondid jm.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3571
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 127 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

ja oli vaja pöörduda garantiiasjus Tesla esindusse
---------
garantii ei kehti, kui juhtunu tagajärgi ei ole hinnatud Tesla ametlikult volitatud töökojas.
Kas esindus oli siis vaid emmipikendus, et ei saanud volitatud töökoja rolliga hakkama? Kuidagi imelikult kõlab.
Loomulikult ostja pöördus müüa poole, et viimane kompenseeriks kahjud või tagasi ostaks, ei võetud kuulda, sest müüa ei teadnud midagi võimalikust avariist, ega ka sellest, et Tesla arvates garantii ei kehti.
Ilmselge varjatud puuduse teema.
Juhe teab kõike.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3571
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 127 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas kunn24 »

Loos on ju ilmselge jutt, et edasimüüja müüs kliendile jama - kas jättis oma hoolsuskohustuse täitmata (ei kontrollinud masina infot tehase süsteemist, vaid Carfaxist) või teadlikult pettis klienti. Asi tuli välja pool kogemata, kuna kliendi masinal vajas vahetust 12 V aku ja esinduses tuvastati:"structural damage to the car and that it has alerts for the high-voltage battery, which needs replacing". Kui see pagana Alex või mis ta oli, enne edasimüümist ei viitsinud masinat isegi üles tõsta, et alt avariijälgi vaadelda, mis silma paistsid, siis on tegu ikka supernahhaliga. Jääb arusaamtuks, kuidas see kelm sealsete seaduste järgi julges sel puhul kliendi pikalt saata.

1 nüanss veel, nende jänkide tarbijalugude refereerimisel tuleb olla üliettevaatlik, sest neis võib tõeväärtust olla vaid paar %, ülejäänud võib olla mingi emotsionaalne vaht.

Täiendus. Loo lõpus on tarbijale käitumisjuhised ja see Alex saab sealt ilmselgelt ära, kui mõistust pähe ei võtnud.
Palju huvitavat elektriauto spetsiifilist polnud siin loos midagi, keegi oli pahatahtlik, keegi lohakas, keegi lihtsalt loll- kokku paras kukesupp ning asi taheti täiega kliendi kraesse ajada. Kui oli tegu "tuntud" automüüjaga nagu sa väitsid, siis nii äri ajades ta seda kaua ei saa olla.
Juhe teab kõike.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Postitus Postitas Prill »

Hm, huvitav lugesin sama juttu aga sain hoopis muudmoodi aru, kus antud näite tõin sisse eelneva teemakäsitluse võtmes, kus tänapäevastel seadmed on ühenduses tootjaga ja tootja kogub infot, ja saab kasutaja teadmata ka muid manipulatsioone teha. Eesti rahvaauto VW Passat oleks antud murest prii, peamiselt EV-de mure..

Antud artiklis on ju kenasti märgitud, kus Tesla kogus telemeetria infot ja sensorinfo põhjal läks nende süsteemi kirja info, kus sõidukit on tabanud jõud, mis VÕISID põhjustada struktuurseid kahjustusi, ning mille peale süsteem automaatselt lülitas välja Tesla enda superlaadijate ehk kiirlaadimise võimaluse.
Tesla keeldus garantiist, kus nende nägemuses peaks sõiduki võimalike struktuursete kahjustuste hindamiseks tooma Tesla remondikohta, kus oleks lähemalt uuritud, kas kahjustusi on, ning süsteemide töökord põhjalikult üle kontrollitud-testitud. See oleks olnud tasuline teenus 1600$, kui oleks avastatud struktuursed kahjustused, lisandunuks 12 000$ remont.
Artiklist ei ilmne sõidukil kasutamise käigus nii müüa kui ostja poolt oleks olnud mingeid puudusi, oleks kogu lugu olemata, kui võimalikud hüpoteetilised "struktuursed kahjustused" oleks olnud Passatil, sest Passatil ei ole internetiühendusega telemeetriat tehasesse (vist ei ole), mis pidevalt saja sensori infot tootja serverisse talletavad.
Loost tuli välja ka kuidas Tesla antud infokogumist ja infot peab enda siseasjaks ning keeldub isegi ütlemast mis ajal antud struktuursele kahjustusele viitav sensorinfo tekkis. Et saaks tuvastada, kas antud ajal/kohas on registreeritud politseil avarii, mõni kindlustusjuhtum, ehk edasine tarbijavaidlus on nagunii keeruline teema, kus sõidukil võidi nt kasko juhtumi raames kahjustused kõrvaldada ning ei vigastuste hindajal ega remontijail tarvitsenud olla sama ligipääsu mis Tesla tehasel mis viidanuks "võimalikule" struktuursele kahjustusele. Taoti plekid sirgeks, sõiduki töös-kasutuses anomaaliaid ei ilmnenud, kuni ühel uuel omanikul tekkis vajadus suht pisivea pärast Tesla ametliku garantii poole pöörduda.

Mina ei oska siin ka süüdlast või hinnangut anda, ühtepidi on tung müüjale vastutus panna, ent ka see ei ole vist päriselu. Ka Eestis on soliidseid järelturu sõidukimüüjaid, kelle äriplaanis ongi sees tuua mujalt "kõksuga" ja rikkega sõidukeid, neid kohapeal ise ja oma koostööpartnerite (kus odavamalt saab know-how) võrgustikuga korda teha, ning lukspillid, lukspilli hindadega, tihti ka 2-6 kuulise garantiiga uutele omanikele parseldada.
Arvad, et nad neid sõidukeid müües reklaamivad vigasid-kortse ja kui tublilt sirgeks ja kenaks kõik tegid.. :roll: või kui 6 kuu garantii möödudes ilmneb miski kulukas seotud viga, kas tormavad remontima/kinni maksma.. arva uuesti..
Vasta