Elektriautodest
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1460
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 62 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Ei nuta...tabarabarap kirjutas: 05 Aug 2025, 23:43 Kas nutad kui sõidad mööda eu toetusega rajatud infrat? Toetusega !!!
Aga olen vastu maksumaksja raha arutule põletamisele...
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3515
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 41 korda
- On tänatud: 125 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Aga mida on raske mõista???kunn24 kirjutas: 06 Aug 2025, 00:15 Ise alles jaurasid, kui see papp tilguks sulle, võtaksid kahel käel vastu. Kui aru ei saa, siis viide viewtopic.php?p=464255#p464255
Miks ma peaksin ettevõtjale ette heitma kui kasutab ära riigi lolluse?
Mina jälestan seda poliitikat ja ideoloogiat mis lollusesse suunab
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5804
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 109 korda
- On tänatud: 280 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
kunn24 kirjutas: 03 Aug 2025, 09:31 Antud lahenduses pole tänapäevast tulede kvaliteeti ollagi.
Tõenäolselt see saast sisaldab ka hõõglampe, millega tuled valgustavad hädised 50 m.
Paistab, et ei ole vist mitte kunagi korralikult valgustavaid reflektorlaternaid näinud?
Kui leian kiita, siis kiidan ja kui leian laita, siis laidan.Kogu lugupidamise juures mul on küsimus hr Pingile- miks ometi sellist relikti siin AVALIKULT kiitsid?
Pimedat aitan aga "kui sant ei taha kõndida, siis ei saa keegi santi sundida".
See, et mingi tehniline lahendus on reliktne ei tähenda, et see toimiv lahendus jätkuvalt kasutada ei kõlbaks.
Kui kaua inimkond on kasutanud näiteks selliseid tähelepanuväärseid leiutisi nagu ratas või uks?

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1299
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 40 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Sellega seoses meenub aastatetagune intervjuu Leedoga. Kui reporter küsis, miks praam (vist Regula?) nii kallilt maha müüdi, siis Leedo väga otsekohene vastus oli, et mis ta parata saab, kui vastaspoolel loll istub.EH.INS. kirjutas: 06 Aug 2025, 00:18Aga mida on raske mõista???kunn24 kirjutas: 06 Aug 2025, 00:15 Ise alles jaurasid, kui see papp tilguks sulle, võtaksid kahel käel vastu. Kui aru ei saa, siis viide viewtopic.php?p=464255#p464255
Miks ma peaksin ettevõtjale ette heitma kui kasutab ära riigi lolluse?
Mina jälestan seda poliitikat ja ideoloogiat mis lollusesse suunab
Kas selle peale rõõmustada või hambaid kiristada? Ise pigem viimast, läks maksumaksjana ka minu raha sinna.
Mõnevõrra üllataval kombel kipuvad mitmete selliste fopaade tagant oravate kõrvad paistma.
Viimasest kastiratturi komöödiast pole mõtet rääkidagi, täiesti uskumatu, et selline asi saab juhtuda! Tõenäoliselt oli mingi salaplaan neil juba enne sotsidega koalitsiooni sõlmimist paigas (Sõõrumaaga?), mis paraku lurri läks.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1394
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Prill »
Üldistada ei saa, on korduvalt ka autoajakirjanike poolt täheldatud kuidas näiteks miski mudeliuuenduse käigus uuendatud sõiduki tuled on kehvemad kui enne uuendust - no kuidas lahendad, et saaks jätkuvalt kasutada eelneva mudeli "reliktseid tulesid".ping kirjutas: 06 Aug 2025, 00:40kunn24 kirjutas: 03 Aug 2025, 09:31 Antud lahenduses pole tänapäevast tulede kvaliteeti ollagi.
Tõenäolselt see saast sisaldab ka hõõglampe, millega tuled valgustavad hädised 50 m.
Paistab, et ei ole vist mitte kunagi korralikult valgustavaid reflektorlaternaid näinud?
Kui leian kiita, siis kiidan ja kui leian laita, siis laidan.Kogu lugupidamise juures mul on küsimus hr Pingile- miks ometi sellist relikti siin AVALIKULT kiitsid?
Pimedat aitan aga "kui sant ei taha kõndida, siis ei saa keegi santi sundida".
See, et mingi tehniline lahendus on reliktne ei tähenda, et see toimiv lahendus jätkuvalt kasutada ei kõlbaks.
Kui kaua inimkond on kasutanud näiteks selliseid tähelepanuväärseid leiutisi nagu ratas või uks?
![]()
Paraku näeme liikluses massiliselt järele aidatud lahendusi, veidraid LED ribasid poogitud küll radikavõrele küll stangele ja katusele - mine juurde puuri näpuga meelekohta ja tuleta meelde, kuidas reliktsed isegi orikad reflektorid võivad ka pädevad olla.
Aga jah, aina tihemini kuuleb kiidusõnu LED maatriksite suhtes, kus enam ei saa öelda, et vot x brändi y mudlelil on head tuled, head tuled on kõrgemal varustusopaketil, madalamal on miskid hõõguvad seasilmad, mida ei taha keegi soovitada.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1299
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 40 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Üks töötas kunagi autofirma tulede projekteerimise osakonnas. Huvitava seigana mainis, et sama tuld projekteeris korraga 2 osakonda ja hiljem juhtkond valis, kumma lahendus käiku läheb.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12538
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 397 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
- Kui EV puhul antakse tehase poolt mingi läbisõidu vahemik, siis kas see number näitab 100% laetusest kuni 0%-ni või seda optimaalset 60%-st vahemikku? Millise sõiduulatusega peab reaalselt arvestama?Sakslaste katsed kinnitasid, et peamised mõjutegurid aku mahutavuse langusel on järgmised.
- Aku tühjaks sõitmine ja täislaadimine – aku väsib kiiremini, kui seda pidevalt peaaegu tühjaks sõidetakse ja siis taas täis laetakse. Optimaalne töövahemik jääb 20–80% vahele.
- Sage kiirlaadimise kasutamine – kuigi tänapäeva akud taluvad 100 kW laadimiskiirust ja rohkemgi, suurendab see pikaajaliselt aku vananemiskiirust.
- Laadimistsüklite vahelise puhkeaja puudumine – akud vajavad sisemiste pingete hajumiseks aega. Pidev laadimine-tühjendamine võib põhjustada ebaühtlast liitiumi jaotust elektroodides, mis omakorda soodustab vananemist.
- Temperatuur – kui auto seisab soojas keskkonnas ja aku on samal ajal täis laetud, vananeb see kiiremini, sest keemilised protsessid muutuvad aktiivsemaks.
- Kas kiirlaadijate sage kasutamine võib ära nullida akudele antava garantii? Löövad logi lahti ja ütlevad, et kuule seltsimees, sa oled liiga palju kiirlaadijates laadimas käinud ja nüüd osta uus aku oma raha eest. Kas nii võib olla?
- Möh? Selles punktis olevast puhkeaja nõudmisest akudele ma ei saanud essugi aru. Millal ma oma EV-ga siis sõita võin?

- Kui talvel külmaga väheneb sõiduulatus ja vaja tihedamini laadida, siis suvel keerab soe täislaetud aku pekki? Kus ma pean oma EV garažeerima, et aku kestaks? Terviseameti põrandaküttega külmlaos?

Tsitaadi allikas https://auto.geenius.ee/sisuturundus/ka ... i-lubatud/

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1394
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Prill »

Aga see akude 20-80% igapäevakasutus paistab tõsi olema, ka muude akupankade ja akujaamade puhul. Kui Kaja Kallas hirmutas kuidas igaüks peab oma elektrivarustuse tagama, sõda ja muud kriisid kohe tulemas, sai üks kobakam EcoFlow akupank ka ligi võetud, seal sama jama kus reklaampiltidel lausa numbrid juures kuikaua saab külmikut või muud seadet käitada ja siis juhendis peenikeses kirjas, et 3000 tühjenemis-laadimistsüklit tagada on tungivalt soovitav kasutuses akut tarbida 20-80% vahemikus - ehk praktikas need reklaamitud ajaühikud millegi käitamiseks kehtivad vaid ebasoovitava aku kasutuse korral.
Nüüd hakanud sama märkama ka teiste akude kohta, isegi osadel telefonidel on menüüst sisselülitatav see aku eluiga pikendav režiim kus aku laetust piiratakse 80-85% peale.
EV-de puhul on ülevaadetest silma jäänud ka mingi erisus kus märgitakse "akupaki nominaalset mahutatavust", millest on kastutatav tegelikult väiksem mahutatavus - mida see tähendab ei ole viitsinud uurida, vbl sama teema, kus aku säästmiseks ja nö mahutavuse ajas vähendamiseks on mingi reserv, et siis EV omanik a'la selle 8 garantii aasta jooksul nagu näeks kuidas aku tervis on super ja üldse suht-koht lubatud asjad kehtivad, kuigi taustal mahutavus väheneb ja auto tarkvara manipuleerib laadimist aina aeglasemaks ja akut säästvamaks

Samas on maailmas kasutajaid, kes EV-d tarbinud täie raua eest, ainult kiirlaadimised jne ning ka nende põhjal on täheldatud, kus akud vaatamata ka tootja pessimistlikule hinnagule on reaalsuses paremas toonuses kui oodati.
Teisalt on isegi keeruline EV-de akuteemat üldistada, kus tootjad kasutavad erinevaid akukeemiaid, erinevaid akupaki lahendusi, erinevaid aku jahutamise-soojendamise lahendusi, lisaks juurde kõik see tarkus mis aku monitoorimise ja akulaadimisega tegeleb, ei saa see olla kõigil samaväärne.
Võib piisata mingist nüansist nt on akujahutus kellegi tootja platvormil kehvasti lahendatud ja see võib juba põhjustada akude kõrgemat riknemist kuni põlenguteni, samas kui teisel tootjal samad akuelemendid ning ei rikne ja põle, sest akuga seotud tugisüsteemid on paremad.
Näiteks kasvõi kuivõrd erinevad on Tesla ja BYD-i akulahendused: https://www.zmescience.com/tech/tesla-b ... -teardown/
Kus välja toodud mõlema eelised ja puudused, ning oleks ebaõigalne ühe puuduseid kanda üle teisele ja vastupidi.
Läheb see EV tehnika samamoodi keeruliseks nagu ICE-de puhul, kas bensiin vs diisel, kas vabalthingav või turbotatud, lisaks ICE-de puhul aegade jooksul samuti olnud vihaseid teemasid, nt kui ajujuhitavad sissepritsed tulid ja kui aju riknes oli see meil krooniajal nii kallis teema, kus hädalised käisid saksast autosid toovaid ärikaid lunimas, et need saksa lammutusesi ka väisaks ja ka ärika vahendustasuga garantiita peetud aju oli kordi odavam oodata kui meil kohapeal esindusest abi küsida. Lühidalt ainult lollid ostsid neid ajudega autosid ju, õige mees regullis kruvikaga karbussi ja polnud miskit ajunussi.
Täna vist ilma ajuta autot soetada ei ole võimalik aga enam ei ole see ka uuemeelne rikkealdis ning kulukas teema.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1460
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 62 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Absoluutselt UrmasUrmas kirjutas: 06 Aug 2025, 12:35 Sattusin lugema ühte artiklit EV akude vastupidavusest reaalsuses ja seal oli välja toodud akude pekkimineku peamised põhjused ja tekkisid mõned küsimused.- Kui EV puhul antakse tehase poolt mingi läbisõidu vahemik, siis kas see number näitab 100% laetusest kuni 0%-ni või seda optimaalset 60%-st vahemikku? Millise sõiduulatusega peab reaalselt arvestama?Sakslaste katsed kinnitasid, et peamised mõjutegurid aku mahutavuse langusel on järgmised.
- Aku tühjaks sõitmine ja täislaadimine – aku väsib kiiremini, kui seda pidevalt peaaegu tühjaks sõidetakse ja siis taas täis laetakse. Optimaalne töövahemik jääb 20–80% vahele.
- Sage kiirlaadimise kasutamine – kuigi tänapäeva akud taluvad 100 kW laadimiskiirust ja rohkemgi, suurendab see pikaajaliselt aku vananemiskiirust.
- Laadimistsüklite vahelise puhkeaja puudumine – akud vajavad sisemiste pingete hajumiseks aega. Pidev laadimine-tühjendamine võib põhjustada ebaühtlast liitiumi jaotust elektroodides, mis omakorda soodustab vananemist.
- Temperatuur – kui auto seisab soojas keskkonnas ja aku on samal ajal täis laetud, vananeb see kiiremini, sest keemilised protsessid muutuvad aktiivsemaks.
- Kas kiirlaadijate sage kasutamine võib ära nullida akudele antava garantii? Löövad logi lahti ja ütlevad, et kuule seltsimees, sa oled liiga palju kiirlaadijates laadimas käinud ja nüüd osta uus aku oma raha eest. Kas nii võib olla?
- Möh? Selles punktis olevast puhkeaja nõudmisest akudele ma ei saanud essugi aru. Millal ma oma EV-ga siis sõita võin?![]()
- Kui talvel külmaga väheneb sõiduulatus ja vaja tihedamini laadida, siis suvel keerab soe täislaetud aku pekki? Kus ma pean oma EV garažeerima, et aku kestaks? Terviseameti põrandaküttega külmlaos?![]()
Tsitaadi allikas https://auto.geenius.ee/sisuturundus/ka ... i-lubatud/

Pidev kiirlaadimine kiirendab aku algset degradeerumist ja samas mõistlik laadimine (20 - 80) pikendab oluliselt aku eluiga ja seda algset degradeerumist. Akule antakse tavaliselt 10 a garantii ja selle aja jooksul aku mahtuvus ei tohiks langeda <85% algsest mahtuvusest, normaalseks loetaks 92% degradeerumist selle aja jooksul (sõltuvalt autode kasutusest). See on ka koht mida kasutatud EV puhul peaks tehniliselt jälgima, aku olukord, seda saab näha diagnostika äpist.
Küsimuse vastus palju sa sõita saad suvel/talvel kuvatakse sulle armatuurile ja niipalju just saadki. Eestis ei ole nii külm ega ka soe, et see akut oluliselt mõjutaks. Külmkäivitus akut ei kahjusta, ülekuumenemine kahjustab. Võib ütelda, et meil (veel) on ideaalne kliima EV jaoks. Põhjus on mujal kuumalainete ajal kus õhk on 45C ja aku 60C ja jahtumine võtab kaua aega. Uutematel mudelitel on jahutusel mõeldud ja vanematel ei ole see nii läbi mõeldud ja tekkis probleem järjestikkustel kiirlaadimistel aku jahutusega.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 406
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1394
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Prill »
Ega seda kestmist ju enne ei tea kui ära testid kaua aku reaalselt kestab, arvuti võib näidata küll et aku nagu korras, paned Youtube aku pealt mängima ja saad vbl ainult pool tundi enne kui ära kustub.Vko kirjutas: 06 Aug 2025, 14:54 Mul on sülearvuti aku päris hästi vastu pidanud niimoodi, et hoian laetust koguaeg 50% kandis (aku pealt kasutan väga harva, istub laadija otsas enamasti).
Osades kasutatud arvutite müügiportaalides müüjad selle YT video mahamängimisega aku seisukorda testivad, kui YT kestab, saab veebi sirvida jm kergemat veel kauem aku pealt teha.
Muidu eespoolt mainitud Ecoflow akupanka üritasin kasutada börsihinnaga manipuleerimiseks, et mis ta tühja seisab, sai NAS-ile mis 24/7 tiksub külge, nutipistik vahele, et kallitel tundidel võtab aku pealt ja odavatel laeb akut. S.ttagi ei saanud aru, kus äpis ja ekraanil näitab, vot 9 tundi saab aku pealt töötada ja tunni pärast kustus kõik, aku 0%. Laen aku täis ja paar nädalat toimetab oodatult ja siis jälle arusaamatu tühjenemine.
Mõtlesin juba tootja toele kirjutada, et mis jama on, jäi üks Redditi postitus sarnase murega silma ja seal seletati kuidas see akupank ja äpp ei suuda pädevalt akulaetuse taseme üle arvet pidada kui ühest otsast laed ja samaaegselt teisest otsast tarbid. Soovitati iga 3-4 nädala tagant aku tühjaks lasta ja pilgeni täis laadida, saab sisseehitatud tarkus jälle kalibreeritud ehk nö järje peale.
Suht kõnts akujaam kokkuvõttes, nagu moodne, edev, wifid, bt, äpid aga kamaluga frustreerivaid nüansse küljes.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Oled ikka kindel?Prill kirjutas: 06 Aug 2025, 14:32 Hea Urmas, mis sa vaevad ennast sedasi, ei sunni sind keegi EV-d ostma kõikide nende puudustega..![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1394
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Prill »
Kindel olla ainult maksud ja surm!
Jään EV osas optimistlikuks, on riike kus EV müük buumib sh Hiina. Mingil hetkel saab EV-st 'mainstream', kus karjainstinkt võtab võimust, kõik ostavad, jooksed ise ka samas suunas..
Lisaks EV endiselt areneb aku- ja laadimistehnoloogiad samuti, EV senised puudused muutuvad ajas aina vähem puudusteks.
Tegelikult saab ka tänaseid hübriide edasi arendada umbes sinnani, kus hübriid on rohkem nagu akuauto, kus on pisike muruniiduki mootor peal, mis siis laeb nende õnnetute valikut, kellel laadimisprobleem või risk jääda kuskile kolkasse tühja akuga, umbes vaja pole aga kogu aeg kaasas nagu mungal seesamune..
Ka hinna osas võiks leevendust tuua kui aina uuemad ja odavamatest materjalidest akutehnoloogiad masstootmisse jõuavad. Võimalik, et lisaks akuautodele hakkame ka elamise juurde akupakki tahtma, mõistlikum kui jämedamaid juhtmeid vedada, just suurema tarbimise hetkede katmiseks, laed odaval tunnil või päikesega, tarbid kallil ajal või kui rohkem vaja.
Nagu kunagi varem olen märkinud, meie elu on märkimisväärselt juba akude peal, akulambid, tööriistad, telefonid, arvutid, tahvlid, kõlarid, kuularid, kellad, pardlid, hambaharjad, tolmuimejad, nii laste kui täiskasvanute mänguasjad jne-jne. Aina rohkem asju trüginud akude peale, ja me ei kurda väga.. ega sõdi vastu.. ega kuuluta seeläbi hukku meile ja maailmale.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Ei huvita ei hind ega karjamentaliteet ega mainstream ega tehnoloogia areng ega akud vms
Huvitab vaid, et sunnimeetmeid poleks
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1394
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Prill »
Sunnimeetmed on saastavatele transpordiliikide kasutamisele, ehk nt autotootjad peavad ajas aina enam oma toodangus vastama karmistuvatele saastenõuetele ja juba täna on saastava sisepõlemismootoriga sõidukid koormatud küsitava töökindluse, keerulise ja kuluka heitmepuhastustehnoloogiaga, ka hübriidsõidukite võidukäik on sama probleemi lahendus, kus heitmete kontrolli all hoidmiseks sunnitakse sisepõlemismootorit töötama kõige vähem saastavamas töörežiimis, ehk kui gaasi vajutad ei põletaks ekstra koguse kütust aga saaks vajaliku ekstrajõu akust ja ekstra saaste jääks tekitamata.
Teatud hetkest on EV juba ka tehnoloogilise lihtsuse ja tootmisefektiivsuse sh töökindluse vaatest mõistlikum lahendus kui fossiilidest nui neljaks liblikaid, vikerkaart ja puhast õhku üritada välja pressida.
Saaks ka sisepõlemismootoriga jätkata kuni selleni kus suudad paisatavad heitmed puhastada määrani, kus neid kannataks läbi sõiduki salongi juhtida, kahjustamata sohvri tervist ehk selline sõidukiomanik ei kahjustaks teiste inimeste, loomade ega eluslooduse keskkonda, kelle jaoks puhas õhk ja planeedi tervis oluline on

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Lisaks sellele, et "rohelised" ei oska raha lugeda, ei saa aru kust üleüldse raha tuleb, parasiteerivad maksumaksja kulul jne puudub neil lisaks empaaatia - so oluline on keskkond ainult oma nina ees...
Perfect...
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1394
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Prill »
nii on, kanname planeedi tuleviku pärast mureraskust ka sinu ja sinu järeltulijate eest, isegi kui täna tossata tahate nagu homset poleks..

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Nii on, ainult oma ninaesine on oluline
Nii on, raha lugeda ei oska, ei oma aimugi kust raha tuleb
Nii on, empaatia puudub
Nii on, kahepalgelised tegelased
Nii on, parasiidid
Annaks jumal, et sellised "muretseks" millegi muu kui mina või minu järeltulijate pärast...
PS
Lisaks valelikud - nt valetavad, et "ei sunni"...
-
- autodidakt
- Postitusi: 12538
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 397 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Tänasel hetkel on EV tootmine 70% saastavama jalajäljega vs ICE tootmisega. Kas üldse teeb EV oma jalajälje tagasi kasutusea jooksul? Arvesta ka EV käigus hoidmiseks vajalikku elektritootmist. Toimub see ainult tasuta rohelise energia najal? Milline PV paneel toodab elektrit öösel, siis kui EV omanikud laevad autot? Ah, et selleks on vaja koju akusid. Olgu, aga millise jalajäljega on akude tootmine? EV kasutusefektiivsus? Minu jaoks ei ole sellist EV-d veel leiutatud või lihtsalt olen ära hellitatud ilma tankimispeatuseta sõitmisega Varssavisse kusepeatusega Kaunases.Prill kirjutas: 06 Aug 2025, 16:54 Teatud hetkest on EV juba ka tehnoloogilise lihtsuse ja tootmisefektiivsuse sh töökindluse vaatest mõistlikum lahendus kui fossiilidest nui neljaks liblikaid, vikerkaart ja puhast õhku üritada välja pressida.

Kui räägid, et keegi ei sunni EV-d ostma, siis teadmiseks, et Eesti on võtnud suuna kliimaneutraalsusele aastaks 2050, mis tähendab, et ka eratransport peab selleks ajaks olema valdavalt heitevaba. Ma muidugi ei tea täpselt, mida tähendab selles suunas olev sõna "valdavalt".

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
So empaatia puudumine
So kahepalgelisus
Jah - tüüpiline EL
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 406
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
Ei viitsi täielikult testida, sest siis peaksin praeguse ~50% laetuse taseme BIOS-ist 100% peale muutma, mis nõuab peale igat muutmist arvuti restarti. Ma arvutit reeglina välja ei lülita ja tihti restarte ei tee (kuna siis lähevad avatud programmid kinni), kasutan "sleep" režiimi (ka öösel ilma laadijata). Küll aga olen paar korda hommikul unustanud laadija seina panna ja siis selle 50%-ga on töötanud rohkem kui 1 tunni. Teisel arvutil oli aku 5-6 aastaga täiesti surnud, aku pealt ei saanud sekunditki töötada.Prill kirjutas: 06 Aug 2025, 16:01Ega seda kestmist ju enne ei tea kui ära testid kaua aku reaalselt kestab, arvuti võib näidata küll et aku nagu korras, paned Youtube aku pealt mängima ja saad vbl ainult pool tundi enne kui ära kustub.Vko kirjutas: 06 Aug 2025, 14:54 Mul on sülearvuti aku päris hästi vastu pidanud niimoodi, et hoian laetust koguaeg 50% kandis (aku pealt kasutan väga harva, istub laadija otsas enamasti).
Osades kasutatud arvutite müügiportaalides müüjad selle YT video mahamängimisega aku seisukorda testivad, kui YT kestab, saab veebi sirvida jm kergemat veel kauem aku pealt teha.

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1299
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 40 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Neid on täitsa olemas (range extenderiga elektrikad), nt Mazdal traditsioone austades Wankeliga, tehtud ka juba aastaid tagasi, aga pole erilist minekut leidnud. Algselt arvati, et sellised saavadki domineerima, kuna erinevalt PHEV’dest ei vaja käigukaste ega traditsioonilist jõuülekannet, aga siiski on PHEV’d selle turusegmendi ära hõivanud. Kuigi extenderiga oleks ka oma võlu, sõidad kogu aeg elektrika dünaamikaga. Mõned startupid on proovinud ka pakiruumi paigaldatavaid (sarnaselt "antiiksetele" gaasiballoonidele) kompaktseid extendereid teha, pole kuulda, et väga levinud oleks. Kunagi nägin mingit videot, kus klounid olid järelhaagisele extenderi ehitanud!Prill kirjutas: 06 Aug 2025, 16:37 ...
Tegelikult saab ka tänaseid hübriide edasi arendada umbes sinnani, kus hübriid on rohkem nagu akuauto, kus on pisike muruniiduki mootor peal, mis siis laeb nende õnnetute valikut, kellel laadimisprobleem või risk jääda kuskile kolkasse tühja akuga, umbes vaja pole aga kogu aeg kaasas nagu mungal seesamune..
...
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1299
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 40 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Sul 5-6 a isegi hästi, tööjuures hea, kui arvutite eluea 4 a vastu peab, suht tihti ei peagi, kuigi max laetus global policyga tootja soovitatud 87% peal ja laadima hakkab, kui alla 80% . Inimesed jooksevad töökoha, koosolekute ja kodukontorite vahel ringi, pidev juhe tagant ja taha.Vko kirjutas: 06 Aug 2025, 18:13Ei viitsi täielikult testida, sest siis peaksin praeguse ~50% laetuse taseme BIOS-ist 100% peale muutma, mis nõuab peale igat muutmist arvuti restarti. Ma arvutit reeglina välja ei lülita ja tihti restarte ei tee (kuna siis lähevad avatud programmid kinni), kasutan "sleep" režiimi (ka öösel ilma laadijata). Küll aga olen paar korda hommikul unustanud laadija seina panna ja siis selle 50%-ga on töötanud rohkem kui 1 tunni. Teisel arvutil oli aku 5-6 aastaga täiesti surnud, aku pealt ei saanud sekunditki töötada.Prill kirjutas: 06 Aug 2025, 16:01Ega seda kestmist ju enne ei tea kui ära testid kaua aku reaalselt kestab, arvuti võib näidata küll et aku nagu korras, paned Youtube aku pealt mängima ja saad vbl ainult pool tundi enne kui ära kustub.Vko kirjutas: 06 Aug 2025, 14:54 Mul on sülearvuti aku päris hästi vastu pidanud niimoodi, et hoian laetust koguaeg 50% kandis (aku pealt kasutan väga harva, istub laadija otsas enamasti).
Osades kasutatud arvutite müügiportaalides müüjad selle YT video mahamängimisega aku seisukorda testivad, kui YT kestab, saab veebi sirvida jm kergemat veel kauem aku pealt teha.![]()
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring