Elektriautodest
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Kõik viited olid A6-le
Viide oli ka sellele, et kui Sa "pede" ei ole milleks üleüldse kiirendus teemasse tuua
Jätkuvalt ei saa aru kuidas puutub enamuse eelistus teemasse
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 385
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
Muidugi, sest A6 on (praegusel hetkel juba) suhteliselt tavaline pereauto.

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
jah, sorry, ma sain aru et lauseEH.INS. kirjutas: 27 Juul 2025, 13:28 Ma pole midagi rääkinud sellest mis auto ma ostsin või ei ostnud
"ma ostan endale ca 80k uue A6 laoauto" tähendab, et sa oled autot ostmas.
Kui sa ei ole seda autot ostmas, siis peaks selle laiuse ees olema sõna "kui".
Lisaks, kuna sa oled nii kindel, et alla 195 kW ühtegi autot pakkumas pole, siis ma arvasin, et sa oled seal reaalselt küsimas käinud. Veebist ei ole kuskilt niisamalihtsalt aru saada, millise võimsusega laoautosi pakutakse. On ainult 2025 aasta hinnakiri, kus on kaks üle 150kW A6 mudelit pakkuda.
viited A6'le tõi sisse minu mäletamist mööda optimist88, kes pakkus keskmise hübriidiga võrdlemiseks neliveolist 200kW A6'te. Peale seda on see auto olnud edasises vestluses näide, milline ei ole keskmine mõistlik pereauto.Kõik viited olid A6-le
sest kiirendus on oluline sõidumugavuse, ohutuse jms. asjade pärast. Lihtsalt tavalise inimese jaoks on olulised ka muud omadused, näiteks hind, kütusekulu, muud omamise kulud, jne.Viide oli ka sellele, et kui Sa "pede" ei ole milleks üleüldse kiirendus teemasse tuua
veelkord, kui midagi üldiselt võrrelda, siis saab võrrelda ikkagi võrreldavaid asju. Mingit mõtet pole keskmise hübriidi omadusi võrrelda 200kW püssi, või ralliauto, või kuuraketiga või mistahes muu masinaga, mille ostjaid ja kasutajaid on suhteliselt vähe.Jätkuvalt ei saa aru kuidas puutub enamuse eelistus teemasse
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
võibolla, kuid kindlasti mitte neliveoline 200kW mudel nagu siin eelnevalt võrdluseks pakuti.Muidugi, sest A6 on (praegusel hetkel juba) suhteliselt tavaline pereauto.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Auto on nii subjektiivne kui üldse olla saab - sellega seoses ka kiirendus jms
Kui Sa tahad võrrelda võrreldavaid, siis esmalt peaks paika panema üleüldse kriteeriumid mida hinnata ja "mitu punkti" miski kriteerium annab
Kogu see teema on absoluutselt subjektiivne
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
mis on nii ebapädevat selles, kui võrreldakse ühesuguse võimsuse- kuid erineva tehnoloogiaga autode sõiduomadusi?Vaata - Sinu eeldus "võrrelda võrreldavaid" antud kontekstis ei päde
mingil määral, kuid kiirendus, kütusekulu, hind, jne on siiski konkreetsed numbrid. Võimalik, et kahe auto omaduste vahe on nii suur, et ka subjektiivselt on see ilmselge.Auto on nii subjektiivne kui üldse olla saab - sellega seoses ka kiirendus jms
veelkord, me ei võrdle seda millised autod milliste kriteeriumite põhjal kellelgi meeldivad. Lisaks, siin ei ole mingi ametlik võistlus, kus iga millimeeter ja kilogramm midagi niiväga muudaks. Piisab täiesti subjektiivsest tunnetusest ja sellest, kui füüsikaseadused seda toetavad.Kui Sa tahad võrrelda võrreldavaid, siis esmalt peaks paika panema üleüldse kriteeriumid mida hinnata ja "mitu punkti" miski kriteerium annab
Ma saan aru küll kuhu sa seda arutelu lükkad. Me ei võrdle praegu siin milline auto kellelgi meeldib. See on tõesti üdini subjektiivne. Me võrdleme sarnase võimsusega elektri(abi)mootoriga ja puhta sisepõlemismootoriga sõiduki sõiduomadusi, millel pole kellelgi subjektiivse autoeelistusega midagi pistmist.Kogu see teema on absoluutselt subjektiivne
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Kriteerium on kiirendus ja hind?
Selge - palun pane siia hüriid - mina panen vastu odavama ja parema kiirendusega ICE
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3155
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Kui tõmbaks selle arutelu maa peale tagasi?
Keda see foori alt kiirendamine peale mõne autopede kotib?
Mitte kedagi.
Automaatkasti või manuaalkastiga ICE-ga suudad vajadusel ka väikse mootoriga ületada rehvide ja teepinna hõõrdeteguri - probleem saab paikneda ainult rooli ja juhistme seljatoe vahelises tihendis.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Täpsemalt viitan absurdile
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
ei, ma ei tea mitmendat korda. Ainukeseks kriteeriumiks on kaks sarnase võimsuse ja muude omadustega masinat. Üks on hübriid ja teine ICE. Ma pendeldan iga päev kahe umbes sellise auto vahet ja väidan, et hübriid annab ICEle kiirenduse ja muude sõiduomaduste poolest silmad ette. Kohe nii pika puuga, et seal ei ole midagi mõõtagi. See, et näiteks 130kW ICE kiirendaks nullist samaväärselt või paremini, kui 130kW hübriid, on tehniliselt peaaegu võimatu. Eriti tavaliikluses.Kriteerium on kiirendus ja hind?
Hind ja muu selline on olulised siis, kui me vaidleme kellele mis meeldib, misasi üldse on keskmine auto ja kas peaks keskmist hübriidi võrdlema masinaga, mis on 2x võimsam.
ma pole kunagi väitnud, et sellist autot pole olemas. Ma väidan, et ainult teatud sorti entusiastid ostavad selliseid (kasutatud 200kW neliveolisi) autosi, mis teoreetiliselt võiks keskmise 100-130kW hübriidiga sarnast kiirendust pakkuda. Kui sa niikangesti tahad selliseid autosi võrrelda, siis võrdle samasuguse hübriidiga.palun pane siia hüriid - mina panen vastu odavama ja parema kiirendusega ICE
Näiteks Audi ametlikud andmed:
Audi A6 Limousine e-hybrid: Kiirendus (0-100 km/h). 5.3. s. Võimsus. 270. kW
Audi A6 Limousine TFSI: Kiirendus (0-100 km/h). 5.6. s. Võimsus. 270. kW
Muidugi mida suurem on mootori võimsus, seda väiksemaks vahed lähevad, sest elektrimootori võimsus ei kasva mingist piirist alates. 150kW masinal on sama elektrimootor mis sama mudeli 270kW autol. Samas on see ehe näide, et sama võimsusega hübriid kiirendab alati paremini. Mida väiksemad võimsused, seda rohkem, kuna elektrimootor annab proportsionaalselt rohkem juurde.
Mina räägin olukordadest mida iga päev tavaliikluses ette tuleb. Näiteks tiheda liiklusega maanteele väljasõit, ringristmikule vahele sõitmine, maanteel ringikeeramine, möödasõidud, jne, jne. kus on kasulik omada head kiirendust.Keda see foori alt kiirendamine peale mõne autopede kotib?
Kaasaegsetel autodel on suht keeruline kui mitte võimatu mõistliku kasutamise korral asfaldil rattaid ringi käima saada. Selleks peab teatud asjad välja lülitama ja ikka natuke pingutama.Automaatkasti või manuaalkastiga ICE-ga suudad vajadusel ka väikse mootoriga ületada rehvide ja teepinna hõõrdeteguri
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3155
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Sinu probleem on mõtlemisvõimetuses, mida sa auto kiirendusega kompenseerida üritad.netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 17:42 Mina räägin olukordadest mida iga päev tavaliikluses ette tuleb. Näiteks tiheda liiklusega maanteele väljasõit, ringristmikule vahele sõitmine, maanteel ringikeeramine, möödasõidud, jne, jne. kus on kasulik omada head kiirendust.
Kõik on võimalik, sõltuvalt rahakoti paksusest.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3155
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Üsna lihtne, ei pea midagi välja lülitama.netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 17:42 Kaasaegsetel autodel on suht keeruline kui mitte võimatu mõistliku kasutamise korral asfaldil rattaid ringi käima saada.
Nagu eelnevalt kirjutasin, probleem paikneb rooli ja juhiistme seljatoe vahelises tihendis.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Kui kiirendus on nii oluline miks on piirang kW-le?
Mis tähtsust omab kW?
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
no ma ei tea mis sul seal tihendi vahel on. Viimane auto millel mul on õnnestunud rattad ringi saada oli tühja kastiga Hilux, kus puudusid igasugused juhiabid.Üsna lihtne, ei pea midagi välja lülitama.
ma üritan näiteks igal hommikul tipptunni ajal maanteele keerata. On sellest nii keeruline aru saada?Sinu probleem on mõtlemisvõimetuses, mida sa auto kiirendusega kompenseerida üritad.
Ma ei ütle, et hea kiirendus on mu elu eesmärk, kuid see on lihtsalt sõidumugavuse küsimus.
minu ja enamuse inimeste rahakotil on paraku muud teha, kui osta mingit meeletut bensiiniõgardit lihtsalt selleks, et jumala eest ei peaks hübriidiga sõitma.Kõik on võimalik, sõltuvalt rahakoti paksusest.
sest kui me ei võrdle sarnaseid autosi jõuame üsna kiirelt absurdini. Piisavalt raha sisse pannes leiab alati midagi kiiremat. Näiteks reaktiivmootoriga dragster või Tänaku ralliauto kiirendab kindlasti kiiremini kui keskmine väike hübriid.Kui kiirendus on nii oluline miks on piirang kW-le?
Kui sa tahad suuri mootoreid võrrelda siis palun, võta seesama
Audi A6 Limousine e-hybrid: Kiirendus (0-100 km/h). 5.3. s. Võimsus. 270. kW
ja otsi mõni samas hinnaklassis ICE, mis kiirendab paremini. Samas hinnaklassis sellepärast, et muidu sa pakud Bugatti Veyronit või midagi sarnast.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3155
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Jutt ikka tihendist ehk juhist käib...netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 18:14no ma ei tea mis sul seal tihendi vahel on. Viimane auto millel mul on õnnestunud ratta ringi saada oli tühja kastiga Hilux, kus puudusid igasugused juhiabid.Üsna lihtne, ei pea midagi välja lülitama.
Mul ei ole viimas paarikümne aasta jooksul olnud probleemi, et oma autodel rattaid kraapima saada.
Muidugi soovi korral...
See "meeletu õgard" kipub paraku olema oluliselt odavam osta kui hübriid (kui muud piirtingimused samaks jätta).netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 18:14 minu ja enamuse inimeste rahakotil on paraku muud teha, kui osta mingit meeletut bensiiniõgardit, et jumala eest ei peaks hübriidiga sõitma.
Kütusekulu vahe kipub reaalelus ka paraku marginaalseks kujunema (hübriidiomanike kogemusi kuulates).
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Võin pakkuda odavamaid ja parema kiirendusega
Aga Sul on õigus - absurdile viitasingi ja sinna tahtsingi jõuda
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
hybriid hüppab lihtsalt kohalt minema, sest sellele ei saagi lihtsalt gaasi anda. Selleks, et midagi ringi käiks peab teel jää olema. Ma pole muidugi proovinud, mis juhtub kui ma ICE masinal gaasi põhja muljun ja siduri lahti lasen. See on lihtsalt ebavajalik auto lõhkumine minumeelest. Mingil juhul ei hakka rattad ringi käima niisama "energiliselt" startides.Mul ei ole viimas paarikümne aasta jooksul olnud probleemi, et oma autodel rattaid kraapima saada.
aga oluliselt kallim pidada. Nii remondivajaduse kui ka kütusekulu mõttes. Siin korduvalt jutuks olnud ~200kW kasutatud masin võtab kindlasti rohkem mistahes vedelikku kui 4,5L/100 mis mu praegune hübriid. Vaatasin, et väikese hübriidi hinna eest saab umbes 4a. vana 200kW masina osta. Sama raha eest ma võin uue autoga vähemalt 7-8 aastat julgelt sõita ilma kätt külge panemata. 10-15 aastat vana masin on juba suht roostes ja nutune ülalpidamise poolest. Lisaks suure mootori maksud ja igasugu kaudsed kulud.See "meeletu õgard" kipub paraku oöema oluliselt odavam osta kui hübriid
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
kuulaks huviga, milline masin kiirendab paremini kui A6 hübriid, ehk siis 5,3s 0-100km/hVõin pakkuda odavamaid ja parema kiirendusega
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3155
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Kui jutt käiks 4x4 veoga autodest, siis usuksin.netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 18:44 hybriid hüppab lihtsalt kohalt minema, sest sellele ei saagi lihtsalt gaasi anda. Selleks, et midagi ringi käiks peab teel jää olema. Ma pole muidugi proovinud, mis juhtub kui ma ICE masinal gaasi põhja muljun ja siduri lahti lasen. See on lihtsalt ebavajalik auto lõhkumine minumeelest. Mingil juhul ei hakka rattad ringi käima niisama "energiliselt" startides.
Muul juhul sinule jääb oma teadmus ja kogemus, minule oma (ning isiklike autode lõhkumie arutu lapatsitallamisega ei ole minu harjumus).
Sul näib tegelikult puuduvat normaalne sõiduoskus suvalise autoga, mis sulle kätte antakse...
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3155
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Garantii läbi, mind ostuaspektist ei huvita.netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 18:44 Vaatasin, et väikese hübriidi hinna eest saab umbes 4a. vana 200kW masina osta.
Vene rulett jäägu noorematele.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
mida sa usuksid?Kui jutt käiks 4x4 veoga autodest, siis usuksin.
ah et sel kes ei sõida nii et rattad all tühja kraabivad puudub normaalne sõiduoskus!?Sul näib tegelikult puuduvat normaalne sõiduoskus suvalise autoga, mis sulle kätte antakse...
täpselt minu mõte. Sellepärast ma ütlengi, et pole mõtet võrrelda uut hübriidi mingi kasutatud suure mootoriga autoga.Garantii läbi, mind ostuaspektist ei huvita.
Vene rulett jäägu noorematele.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3155
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Sinu väide oli, et rattaid ei saa libisema tõmmata (ilma juhiabisid deaktiveerimata, autot lõhkumata jne).netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:13 ah et sel kes ei sõida nii et rattad all tühja kraabivad puudub normaalne sõiduoskus!?
Mina väidan, et saab ja vabalt.
Kui sa seda ei oska, siis ei valda sa ka auto kiirendamise piirtingimuse (hõõrdetegur rehvi ja teekatte vahel) ohjet ja su sõiduoskus on puudulik.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3155
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Seda, et sõltumata ajamist stardib auto kohalt oluliselt permini kui ühesillaveoline.netmaster kirjutas: 27 Juul 2025, 19:13mida sa usuksid?Kui jutt käiks 4x4 veoga autodest, siis usuksin.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 385
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 391
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 26 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas netmaster »
ma jätan selle ohjamise auto hooleks. Mul ei ole mingit patoloogilist vajadust kumme vilistada või selle piiril startida. Kaasaegsel autol ei ole kuival asfaldil paigalt kiirendades küll mingit probleemi sellega, et rattad hakkaks tühjalt ringi käima. Autod on disainitud selliseks, et selle tõenäosus oleks justnimelt võimalikult väike. Piisavalt suure mootori korral on see ilmselt muidugi võimalik, kuid miks peaks.Kui sa seda ei oska, siis ei valda sa ka auto kiirendamise piirtingimuse (hõõrdetegur rehvi ja teekatte vahel) ohjet ja su sõiduoskus on puudulik.
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring