Seletage mulle, miks peaks (sõidu)auto võimsus olema 380 kW? Hea küll, 184 kW saan aru, kuigi minu oma on 104 kW ja enda arust kiirendab möödasõidul küll ning jõuab isegi järelkäru vedada.
Elektriautodest
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6450
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 100 korda
- On tänatud: 142 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1424
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 60 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Olen nõus, see kõik ja ka see hinnavahe tuleb maksumaksja arvelt. Kui oleks ainult keskkonnanõuded ja ei oleks dotatsioone oleks EVjuba täna odavam.EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 13:37 Va arvatud see, et pean põhjendamatuks EV privileege maksumaksja arvelt
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Mingi põhjendus ka ehk?Kui oleks ainult keskkonnanõuded...
Aga OK...
Heide siis ikka alates toorainest kui utiliseerimiseni?
Sh kogu fossiil mis algusest lõpuni kasutatakse?
Ja ikka koos heite ekspordiga?
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1424
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 60 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Jah, statistika/teaduse leiad siit tagasi lapates või ise veebist kergelt üles. Keskkonna osas on see mäng ikkagi ka kogu ahelas EV kasuks isegi kui meid kedagi see keskkond ei huvita. Keskkonna nõuete osas on EU väga suure surve all ja on sunnitud selle EV jamaga üldse tegelema, kui seda ei oleks ei oleks meil peale Tesla siin kohapeal mingeid EV -sid.EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 13:55Mingi põhjendus ka ehk?Kui oleks ainult keskkonnanõuded...
Aga OK...
Heide siis ikka alates toorainest kui utiliseerimiseni?
Sh kogu fossiil mis algusest lõpuni kasutatakse?
Ja ikka koos heite ekspordiga?
Aga põhjus misk see lõpptarbijale hinda moonutab ei ole eriti keskkonnas kinni vaid selles kõverpeeglis kus eelarvetest eraldatakse kindel hulk raha millest ostja on teadlik, müüja on teadlik ja müüja ülesanne on ka see eraldatud raha boonusena endale koju tuua. Nö see toetuse aspekt mida sa ei salli, lollidelt võetaksegi raha ära.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Ja ära arva, et ma pole seda uurinud
Esiteks võta arvesse kõik see mis eespool mainitud
Nüüd võta arvesse mille baasil elektriga EV-d laed
Oletame, et nn "taastuvenergia"
Nüüd võta kõik eelnev arvesse selle "taastuvenergia" tootmiseks
Ja nüüd ma väidan, et vahe tuleb ainult juhul kui nn "taastuvenergia" on juba olemas ja üle jääb - ja ka see on marginaalne ja sõltub omakorda läbisõidust...
ICE kahjuks on vaid üks komponent - fossiil kasutuse ajal
KÕIK muu on EV kahjuks...
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Siin foorumis palju viidatud LCOE
Vaatame mida pangad / investorid kui raha väljastajad arvavad:
JP Morgan: taastuvenergia LCOE on eksitav, kuna jätab välja backup-kulud, salvestuse ja võrguinvesteeringud...
Goldman Sachs: prognoosib küll taastuvate kasvu, aga rõhutab vajadust base-loadi ja grid firming'u järele
BlackRock: korduvalt rõhutanud energia ülemineku riske ja nõuab investeeringute hindamisel täielikku süsteemiarvestust
Ääremärkus LCOE arvutamise metoodika kohta mille on andnud Lazard ise:
Nüüd lisame:Other factors would also have a potentially significant effect on the results contained herein, but have not been examined in the scope of this current analysis. These additional factors, among others, could include: network upgrades, transmission, congestion or other integration-related costs; permitting or other development costs, unless otherwise noted; and costs of complying with various environmental regulations (e.g., carbon emissions offsets or emissions control systems). This analysis also does not address potential social and environmental externalities, including, for example, the social costs and rate consequences for those who cannot afford distributed generation solutions
Banks’ climate goals are falling like dominoes.
HSBC has told investors to expect a rejigged energy strategy and climate targets in the second half of the year, while Royal Bank of Canada has dropped its sustainable financing target altogether and UBS has pushed back a target to cut its greenhouse emissions to net zero by a decade.
Wells Fargo is no longer aiming for net zero by mid-century.
There was an assumption you can move the market purely by stewardship . . . that was perhaps over-optimistic
This is not a vague or future issue . . . Capitalism must now solve this existential threat
Investors pulled a record amount from “sustainable” funds in the first quarter of the year, according to Morningstar, with US investors cutting their exposure to "sustainable" mutual and exchange traded funds for a 10th straight quarter.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1424
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 60 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Sa oled nagu usun, aga tegelt ei usu sündroomiga päkapikk. Ja muidugi sõltub see läbisõidust ja kütusest kasutuse ajal. Enamus teadustöid selles vallas näitab 85 -120k km läbimise vahemikus kaalukauss pöördub EV kasuks.On teada ka , et enamus ICE ja EV sõidukeid selle vahemaa kasutuses läbivad. Täna on sektor nö beebi staadiumis kus areng ainult muudab seda jälge väiksemaks. Pole olemas jalajäljeta tegevust ja ei tule kaEH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 14:32 Siin ei saa mingit objektiivset hinnangut kuna ei arvestata kõike (sama nagu nn "taastuvenergia")
Ja ära arva, et ma pole seda uurinud
Esiteks võta arvesse kõik see mis eespool mainitud
Nüüd võta arvesse mille baasil elektriga EV-d laed
Oletame, et nn "taastuvenergia"
Nüüd võta kõik eelnev arvesse selle "taastuvenergia" tootmiseks
Ja nüüd ma väidan, et vahe tuleb ainult juhul kui nn "taastuvenergia" on juba olemas ja üle jääb - ja ka see on marginaalne ja sõltub omakorda läbisõidust...
ICE kahjuks on vaid üks komponent - fossiil kasutuse ajal
KÕIK muu on EV kahjuks...
Punktis kus soodustused lõppevad tekib olukord kus EV on kallis ja ICE veelgi kallim. Pole põhjust miks sõit peaks odav olema. Ma pakun, et ma seda punkti oma elus muidugi ei näe, liiga vana juba.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Vaidlen vastu kuna asi pöördub juba aastaid / ainult EU pole veel aru saanud...Täna on sektor nö beebi staadiumis kus areng ainult muudab seda jälge väiksemaks...
Investors pulled a record amount from “sustainable” funds in the first quarter of the year, according to Morningstar, with US investors cutting their exposure to "sustainable" mutual and exchange traded funds for a 10th straight quarter.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1424
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 60 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Sa ei elanud esimesete autode ajastul ja inimesed kes elasid ei ole tänaseks enam elus. Sa elad esimeste EV -de ajastul ...EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 15:36 Vaidlen vastu kuna asi pöördub juba aastaid / ainult EU pole veel aru saanud...
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Küll aga oskan lugeda "märke" hüljates ideoloogia / poliitika
Ja ma ei viita EV-le vaid üleüldse "rohepöördele"
Siia sobib kenasti URMASE viide:
https://forte.delfi.ee/artikkel/1203849 ... konnakahju
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1424
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 60 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
maailma päästmiseks on teil teine teemaEH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 16:21 Õige, ei elanud...
Küll aga oskan lugeda "märke" hüljates ideoloogia / poliitika
Ja ma ei viita EV-le vaid üleüldse "rohepöördele"
Siia sobib kenasti URMASE viide:
https://forte.delfi.ee/artikkel/1203849 ... konnakahju

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Aga see sobib siia kenasti...
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3198
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Ei ole enam nii .. . toimub areng .. nii nagu sa ei saa enam kaasa ei tungrauda ega rattavõtit, pumbast rääkimata, nii on ka selle pistikusse pistmisega.kaimagk kirjutas: 17 Juun 2025, 00:18 ....
PS: laadimiseks ettevalmistamine null kulu! Ostsin auto, ja panin pistikusse, kõik![]()
Esimese EV-ga aastal 2022 sain kaasa jah mingi klotsiga juhtme ja see lubab autol ühefaasilisest pesast tõmmata 10 amprit, ehkki T2 laadimispesast tõmbab auto (ikkagi ühe faasi pealt) lausa 32 amprit.
2024 aastal teise autoga ei antud miskit laadimisklotsi kaasa, ainult T2 juhe, nii et klotsi pidin 250 euri eest ise ostma.
Äsja promos Vaht Terminali , et nende kiirlaadijasse võid sa tulla laadima oma elektrilepinguga, olgu see siis fix või börs, saad sama hinnaga. Siinkandis aga mina Terminali ei tea ja oma elektriäri ajan Alexelaga, tuligi Alexelalt kah miski sarnane pakkumine, aga tingimuseks on, et pean enne koju nende nutilaadija paigaldama... Aitäh, pole vaja.. mul sellest omaostetud klotsist piisab, pistkupesasid on niikuinii terve Eesti täis..
PS
Mulle ka see seisukoht meeldib.. me saame sellega oma nafta CO2 kirjutada saudide ja venelaste arvele tagasi ning olla puhtam riik kui Norra......Ja ikka koos heite ekspordiga?..

Tõsiselt... võtke ette maailma saastunuimate linnade edetabel- esimese Eesti linna leiate alles kusagil kolmandas tuhandes niigi...
-
- autodidakt
- Postitusi: 12317
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 384 korda
- On tänatud: 428 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Minu esimene 7-kohaline Dacia Logan MCV oli vist aastast 2007 või 2008 ja aastast 2017 on teine. Minu viide ei ole sisuturunduslik ja ma ei saa mittemingisugust majanduslikku kasu viite siia foorumisse kirjutamise eest.

https://forte.delfi.ee/artikkel/1203857 ... li-ullatav

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
-
- autodidakt
- Postitusi: 12317
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 384 korda
- On tänatud: 428 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »


Lisaks inspireeris ka selline info https://www.ilmateade.com/europe/poland ... 2025-06-23


-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1424
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 60 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Minu elektrikaga peaks tegema ühes suunas 2h ja 30 min laadimist. Edasi tagasi elekter maksaks ca 54 - 64€ ja vähem kui valida laadimisvõimalusega majutuskoht või loomaaias ja kaubakvartalis aeglaselt laadida.
Ka sinu kütusekulu läheb üles 140 pealt. Tuuletakistuse vastu muidu ei saa. Minu autoga 90 sõites on kulu 13kwh sajale ja 140ga sõites 19kwh sajale
Garmini gps istu endale sisse

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Kas Sinul tabarabarap ka???
PS
Garmin, Adroid, Apple jms on taustamüra...
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1424
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 60 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Tead ka pea igas ööbimiskohas on laadimisvõimalus, igas vanalinnas on laadimisvõimalus ja pea igas kaubanduskeskuses on laadimisvõimalus, rannas on laadimisvõimalus jne ja ka igas suuremas tanklas on laadimisvõimalus jne. St EV ga reisides ei pea seda nii paaniliselt mõtlema, et ei saa laadida, sama teenust vms. Pigem saadki trippida, et valid sihtkoha ja jätad laadima ja teed oma tiirud. Seal ei ole täna enam raskust laadija leidmise või asukohaga.EH.INS. kirjutas: 21 Juun 2025, 08:43 Urmase igas kusemiskohas on tankimisvõimalus / einevõimalus jms
Kas Sinul tabarabarap ka???
PS
Garmin, Adroid, Apple jms on taustamüra...
Kui on ajapeale minek, siis selge see, et Urmas dislaga võidab, saab ka pudelisse kusta. Igal rekkavennal pudelid alati varuks.
Rohkem või rohkelt nikku on sellega välismaal, et sul oleks õige äpp laadimiseks. St saab ka ühe universaalse äpiga, aga läheb kalliks nö erinevate laadimisvõrkude roaming tasu, parkimistasud ja mis kõik veel otsa tahetakse suruda. Müühimäng käib vastu seda ikka, et ei pea ju olema odavam kui diisliga. Euroopat tahad läbi sõita on vaja 2, 3 äppi ja need pead tõesti ennem valmis panema, kohapeal alles örgates võib juhtuda et tahetakse kohalikku tel nr vms jura.
Laadimisvõimalused ei ole probleem. Maksevõimalused võivad olla alguses probleemiks
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Väidan, et ei ole...
-
- autodidakt
- Postitusi: 12317
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 384 korda
- On tänatud: 428 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ma arvan, et isegi on, kuid nagu tabarabarap mainis, siis tekivad erinevad probleemid just igatsugu äppidega. Miks ei võiks EV laadimine olla sama lihtne nagu fossiilide tanklates, et pistad lihtsalt vooliku õigesse auku ja kütus voolab? Ja vahet ei ole, kas maksad tankuris pangakaardiga või kõmbid kassasse. Kahtlustan, et kiirteedel asuvates laadimiskohtades võib esineda laadimisjärjekordi, sest EV laadimine ei toimu nii kiiresti nagu mu Dacia tankimine, max 5 minutit ja rõõmsalt valmis edasi sõitmiseks.EH.INS. kirjutas: 21 Juun 2025, 08:43 Urmase igas kusemiskohas on tankimisvõimalus / einevõimalus jms
Kas Sinul tabarabarap ka???

Võin eksida, kuid kas EV-dega ei ole veel see jama, et kõik EV tootjad ei ole suutnud kokku leppida laadimis pesade ühtses standardis ja võib vaja minna erinevaid adaptereid?

Ma ei hakka mitte kunagi kaarditaskus omama kõiki Poola või misiganes muu Euroopa riigi erinevate tanklakettide sooduskaarte. Lihtsalt teepeal mõnest tanklast mööda sõites vaatan hindasid ja jätan soodsama tanklaketi nimetuse meelde. Poolas toimib erinevate tanklakettide vahel konkurents, mitte nagu meil.

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
-
- autodidakt
- Postitusi: 12317
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 384 korda
- On tänatud: 428 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Mul on eluaegne Garmini tasuta laadimine. Pole täpselt uurinud ja kuigi mul on telefonis vist mingi piiramatu netipakett, siis kas mitte Eesti Vabariigi piiri ületades, aga siiski isegi EL piiridesse jäädes ei muutu see piiratud mahuga paketiks ja kui otsa saab, siis peab baite juurde ostma. Äkki keegi valgustab mind selles vallas. Mul on Tele2 mingi pakett. Garmin kohe kindlasti raha ei küsi ja see võib kasvõi 24/7 sees olla.tabarabarap kirjutas: 21 Juun 2025, 08:34 Garmini gps istu endale sisseiga mobla on täna targem ja annab reaalajas liiklusinfot. Android auto või apple carplay jagab info ekraanidele.


-
- Ehitusspets
- Postitusi: 581
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas võhik »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1424
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 60 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Muidugi ei ole, mul on rohkem võimalusi.EH.INS. kirjutas: 21 Juun 2025, 09:59 Ma küsisin midagi muud - ma küsisin kas Sinul on samad võimalused kui Urmasel?
Väidan, et ei ole...
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring