Jutt käis Saue ja Tallinna kesklinna vahet üksi sõitmisest. Sauel on raudteejaama juures eraldi parkla rongikasutajatele. Ka suured toidukauplused on kohe sealsamas (Maxima ja Keila TÜ sealsamas, Gross ja Rimi vähe kaugemal). Olen vahel, kui pole midagi vaja objektile peale akutrelli vaja, kasutanud seda rongi, algusega Keilast ja ei ütleks et tipptundidel ülerahvastatud - see probleem pigem alates Laagrist. Rongid liiguvad tipptundidel seda vahet mingi 15-25 minutilise intervalligaping kirjutas: 08 Okt 2023, 09:47Kui palju on neid inimesi, kes elavad ja töötavad raudteejaamast 1km raadiuses?RaJy kirjutas: 08 Okt 2023, 07:33 ...
Kui need tuttavad kasutavad autot vaid iseenda vedamiseks (pean silmas seda, et mingeid töövahendeid mis portfelli ei mahu ei ole) siis on nende tegevus pehmelt öeldes arusaamatu - Saue ja Tallinna kesklinna vahet sõidab elektrirong ja seda oluliselt kiiremini kui auto
Kes ei külasta töölt tulles poodi või ei pea transportima lapsi?
Nõuka ajal, linnas elades oli näiteks minul 1km raadiuses 5 suuremat ettevõtet (kus oleks võinud töötada) ja 6 toidukauplust ning oma isiklik auto võiski seista kuude kaupa, sest sai jalgsi kõik käigud tehtud.
Vaadates tänapäevast linna kaarti, kus tööstus on linnast välja viidud (eramud ka) ja lähimasse toidupoodi peab 5-10km kaugusele käima, ei kujutaks elu ilma mitme autota peres ette.
![]()
Planeedi Maa päästmine
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1637
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 54 korda
- On tänatud: 70 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas RaJy »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3107
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas trebla »
https://www.pv-magazine.com/2023/10/07/ ... -ev-dream/
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1360
- Liitunud: 13 Dets 2008, 00:41
- On tänanud: 33 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Imelik »
kütuseliitrid/ keskmine kulu 100 km kohta*100 = läbitav sõiduulatus elektriauto rahalise eelise tekkeks.
15000/1,8= 8333liitrit 95bensiini
Võtame aluseks räägitud vähesõitvad, seega kõrge keskmise kuluga autod u. 9l/100km, sealt
(8333/9)*100 = 92 589 km. Arvestades et tegemist on vähe sõitva autoga tuleks võtta aastaseks läbisõiduks u.10000 km, seega saaks sellega hinnavahet tasa sõita 9 aastat. Suurem aastane läbisõit vähendaks seda aga samas väheneks ka tõenäoliselt siis keskmine kütusekulu.
Edasi kui räägitakse "tasuvusest" ja "omaenergia" laadimisest, siis tuleb paraku arvestada, et kütuse postihinnas sisaldub otseselt u.50% ulatuses riiklike makse (mitte seotud naftahinna ega kütusefirma tegevuse ega kasumiga). Arvestades et nende maksude mittelaekumine võetakse elektriauto omaniku rahakotist tagasi, suureneb hinnavahe sõiduulatus... 92 589*2= 185 178 km, ehk antud läbisõiduga 18 aastat.
Lisades siia laadimisvõimekuse, investeeringute vajaduse sellesse ja mugavuse (unustasid tankida sõidad tanklasse, unustasid juhet ühendada ???) jne. Ma ei näe mingit majanduslikku sisu peale emotsionaalse selles arutelus, kuni hinnad on sellised nagu nad on... ja põhjus selles on tehnoloogiline- majanduslik.
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas xxx111 »
Eriti veel kui jutt käib "linnasõitudest" so läbisõit väike
Ja kui jutt käib majanduslikust tasuvusest siis ei tasu unustada raha (selle raha mis maksad EV eest rohkem) ajaväärtust
Ja raha ajaväärtus käib kõigi analoogsete arvutuste juurde - nn "lihttasuvusega" pole mitte midagi peale hakata
-
- autodidakt
- Postitusi: 12027
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 420 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Holland vs Eesti on vale võrdlus, vähemalt minu arvates ja seda juba sellepärast, et nende kahe riigi rahvastikutihedus on ikka kordades erinev. Kui palju % elab Hollandis inimesi hajaasustuses? Ei viitsi otsida, aga miski ütleb, et see % on meie omast väiksem. Lisaks vahemaad asustatud punktide vahel. Oled kindel, et Hollandis on kohti, kus lähim kauplus on 6km, kuhu transpordi puudumisel peab jala minema või veidi paremini varustatud poed 17km kaugusel. Või kui bussi peatusesse tuleb kõmpida 4,5km, kus peatub buss 2x päevas ja veidi tihedama graafikuga peatuseni on 6km. Millegipärast ei usu, et Hollandis oleks selline situatsioon võimalik.trebla kirjutas: 08 Okt 2023, 10:01 Ma olen kuskil öelnud, et hollandlased ei sõida mitte selle pärast jalgratastega, et nad nii väga armastaksid, vaid Eestist veerandi võrra väiksema riigi teed on 10 miljoni auto poolt lootusetult umbes ja viimased 5 miljonit ei mahuks oma autoga ka sinna ummikuteni sõima....sestap siis väntavad.
Ja muidugi ära unusta kliimat Holland vs Eesti. Eestis on neli aastaaega erinevate temperatuuridega, Hollandis suvi palavam, kevad-sügis soe ja talv vist nagu meie sügis.
Ma ei tea, kes on teinud seda viites olevat statistikat, kuid Hollandi kliima iseloomustamiseks peaks kõlbama. https://et.shinshu-navi.com/whens-the-b ... s-2a2a04b4

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Akupaki asendus vahemikus 8 kuni 30 tuh €.
Kuna auto akupaki laadimistsüklite arv on ligikaudu 1000, siis iga odava elektriga laadimisel peab arvestama ka paki amortisatsiooniga, mis on siis ca 1/1000 paki hinnast.
Sisepõlemismootoriga masinal ei arvesta keegi paagi amortisatsiooni seoses tankimisega.
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas new1 »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
Kust selline info?
Normaalsed autotootjad annavad juba akule 8 aastat ja 160000 km garantii.
300 pluss km on normaalsele autoakule täitsa ok,
Ja kui nüüd panna sinna valemisse ülal toodud aastane läbisõit 10,000km siis saab ikka päris mitu aega vurada ilma diisli lebrata, ilma vibratsioonideta(külalt käivitades teevad neid ikka päris paljud autod), ilma värinaid mida need trakad teevad. Ja muidugi sõidumugavust(eriti just veel linnasõidul!!) ei ole vaja mainida...
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5535
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas ping »
FB's on Leafi, Reno jne. akuvahetuse huviliste rahvusvaheline huvigrupid.new1 kirjutas: 08 Okt 2023, 19:25 Sõltub milleks masinat kasutada, kui ongi sedasi linnapiires tööl käimiseks jms tilgutamiseks, siis saab asjad aetud ka kenasti esimese generatsiooni leafiga, mis enne taksot uhanud ja nüüdseks kellal 300k km. Kõva kolmandik on akust muidugi kulunud, ent Tartu suuruses linnas saab ikka päris mitu ringi linnale peale teha, enne kui puudu jääb. ...
Seal kurdavad esimese põlve (ca 10 aasta vanuste) masinate järgi jäänud sõiduvälbaks ca 50km ja sedagi siis, kui väga hoolega ökonoomitada ning vahetuseks pakutava 40kWh asendusaku hindadest räägitakse seal alates 12 000eur.
Ja muidugi on arutlusel ka erinevad võimalused, et kuidas väsinud aku näite, auto müügiks paremaks tuunida.
Huvitav, et milline oleks 10 aasta vanuse auto õiglane turuhind, kui müüja peab olema valmis just ostetud autosse investeerima suurusjärgus 10 000eur?
Milline peaks olema selle inimese palk, kes oma hädavalikeks igapäevasõidukit valides on nõus akuga "loteriid mängima", nii kalli piletiga?
Siin on näha Norra müügis olevad elektriautod ja valides erinevaid kriteeriume saab ennustada, et milline saab olema ka meie elektriautode turu hinnastuse tulevik mõne aasta pärast.
https://www.finn.no/car/used/search.htm ... =PRICE_ASC

-
- autodidakt
- Postitusi: 12027
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 420 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Miks mulle tundub, et sinu kommentaar sisaldab lihtsalt autotootjate lubadusi ja ülejäänud on ainult oletused? Mis puutub garantiisse, siis sellesse tuleb alati suhtuda väga skeptiliselt ja garantiitingimusi lugeda väga tähelepanelikult ja täita väga eeskujulikult. Asi selles, et uutel EV-l on kindlasti vist olemas nn "must kast" ja enne garantiitöid seda analüüsitakse põhjalikult, et leida vähimgi sinu eksimus garantiinõuete rikkumisest. Jutt, et analüüsitakse ainult tuleviku tarbeks, et kuidas teha asi paremaks, on mõeldud ullikestele. Ise seda juttu ise küll ei usu!kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 19:45 Elektriautoga peab arvestama, et suure tõenäosusega on 150 Mm sõitnud autol akupakk omadega õhtal.
Kust selline info?
Normaalsed autotootjad annavad juba akule 8 aastat ja 160000 km garantii.
300 pluss km on normaalsele autoakule täitsa ok,
Ja kui nüüd panna sinna valemisse ülal toodud aastane läbisõit 10,000km siis saab ikka päris mitu aega vurada ilma diisli lebrata, ilma vibratsioonideta(külalt käivitades teevad neid ikka päris paljud autod), ilma värinaid mida need trakad teevad. Ja muidugi sõidumugavust(eriti just veel linnasõidul!!) ei ole vaja mainida...


-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas xxx111 »
Õiglane "turuhind" algab eelpool mainitud juhul summast mille müüja on nõus ostjale maksma...Huvitav, et milline oleks 10 aasta vanuse auto õiglane turuhind, kui müüja peab olema valmis just ostetud autosse investeerima suurusjärgus 10 000eur?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5535
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas ping »
Isegi kui 20% akudest peab tootja garantiikorras välja vahetama, siis on tootja nagunii arvestatud, et ülejäänud 80% ostjatest on selle 20% akude vahetuse juba kinni maksnud.kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 19:45 ...
Normaalsed autotootjad annavad juba akule 8 aastat ja 160000 km garantii.
300 pluss km on normaalsele autoakule täitsa ok,
...
Huvitav, et mitme kuupalga suuruse summa on inimesed nõus maksma 9 aastast autot ostes, kui nad teavad, et vastostetud autot ei pruugi nad edasi müüa, kui seda keegi ei osta?
Kas samapalju kui "põlva passati" eest?

-
- autodidakt
- Postitusi: 12027
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 420 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Jah, kui näiteks objekt Tallinnas, siis ca tund objektile ja tund tagasi, kuid olen harjunud. Kui objektid Tabasalu võitrebla kirjutas: 08 Okt 2023, 10:01 Urmase 30-40 000 km aastas tähendab 500-1000 tundi autoroolis. Müts maha - siit hakkab juba looma teise töökoha jagu töötunde niimoodi.
Pirita kandis ja ise sõites nn vastassuunas, siis ma ei kadesta hommikuti Tabasalu mäel või Pirita Rannahoones juures ootavaid autojuhte ISTUMAS ummikus tund(?) aega lihtsalt selleks, et sõita kesklinna kontorisse. Mitu kilomeetrit on Piritalt või Tabasalust kesklinna? 8km? Mul tuleb tunni ajaga 65km. Mäletan, et kunagi sõitsin kodust Laagrini 40 minutiga ja sealt Koplisse 50 minutit. Õudus! Sellepärast ma mitte üheski suuremas linnas elada ei soovi mitte kunagi, sest linnas raiskad mõtetult oma elu.


Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas new1 »
Sa räägid siin tuttuuest akust, mina räägin järelturu või lammeri teemast, mis minu igapäevase töötiiru max 30 kiltsa ära kataks ja veidi varu oleks seal. Vahepeal jälgisin neid pakkumisi(aasta ja rohkem tagasi), seal soomes mingi tegelane müüs ma ei mäletagi enam täpselt aga suht talutavat 24kWh akupakki 2k euri-ga vist ja selline rohkem väsinud oli seal tookord vist 1,5k-ga pakkumises enamvähem kui õigesti mäletan. Minu kasutusvajaduste juures oleks veelgi väsinum aku veel edukalt mind teeninud, mis seal tookord pakkumises olid. Nüüd aeg edasi läinud ja ilmselt tekib neid vanemaid leafide akusid üha rohkem müüki ja eks hindki vajub allapoole vaikselt. Ühel hetkel jäävad need 40kWh akud ilmselt niisamuti mõnele taksojuhule väheks, kes päevas sadu kilomeetreid peab maha uhama ja vahetab enda oma uue võibolla tõesti 10k maksva vastu välja ja paiskab siis oma 60-70% jäägiga aku paari tuhhiga müüki, millest mulle, kes ainult tööle ja tagasi veeren, mitte päevad läbi taksi moodi ei sõida on enam kui küll läbisõitu seal ja saaksin kenasti lõpuni sõita aku. Muidugi oleks olnud variant osta ka paari tuhandega mingi fossiilikas ja sellega tööl uhada, aga no neid vanu roimasid fossiile ma usaldan töökindluse osas veel vähem kui seda vana akuga leafi. Tõenäosus mingi raipe otsa sattuda ikka väga suur juba, siis ongi et mootor ülevaatusel tatine ja jälle köhi 500, et need lekked pidama saada, siis vanadel mootoritel võivad seal veel mingid rihmavahetused ja kurat teab mis jamad veel kõik olla ning lõppeks maksadki remondi, õlivahetuste, kalli kütuse jms jura pealt ikkagi kõik takkajärgi samamoodi pluss veel kulutad aega remondi vahet jooksmisele ja siis teatud aja passimisele mil üldse autot pole, kuna on hoolduses. Hetkel on selle kaunaga suht sedasi olnud paari aasta jooksul, et iga ilmaga olgu kui külm tahes hüppad sisse, vajutad nuppu ja sõidad tööle ning ei pea mõtlema mitte ühegi hoolduse ega õlivahetuse või rihmade seisukorra või paganteab mille üle.ping kirjutas: 08 Okt 2023, 20:14FB's on Leafi, Reno jne. akuvahetuse huviliste rahvusvaheline huvigrupid.new1 kirjutas: 08 Okt 2023, 19:25 Sõltub milleks masinat kasutada, kui ongi sedasi linnapiires tööl käimiseks jms tilgutamiseks, siis saab asjad aetud ka kenasti esimese generatsiooni leafiga, mis enne taksot uhanud ja nüüdseks kellal 300k km. Kõva kolmandik on akust muidugi kulunud, ent Tartu suuruses linnas saab ikka päris mitu ringi linnale peale teha, enne kui puudu jääb. ...
Seal kurdavad esimese põlve (ca 10 aasta vanuste) masinate järgi jäänud sõiduvälbaks ca 50km ja sedagi siis, kui väga hoolega ökonoomitada ning vahetuseks pakutava 40kWh asendusaku hindadest räägitakse seal alates 12 000eur.
Ja muidugi on arutlusel ka erinevad võimalused, et kuidas väsinud aku näite, auto müügiks paremaks tuunida.
Huvitav, et milline oleks 10 aasta vanuse auto õiglane turuhind, kui müüja peab olema valmis just ostetud autosse investeerima suurusjärgus 10 000eur?
Milline peaks olema selle inimese palk, kes oma hädavalikeks igapäevasõidukit valides on nõus akuga "loteriid mängima", nii kalli piletiga?
Siin on näha Norra müügis olevad elektriautod ja valides erinevaid kriteeriume saab ennustada, et milline saab olema ka meie elektriautode turu hinnastuse tulevik mõne aasta pärast.
https://www.finn.no/car/used/search.htm ... =PRICE_ASC
![]()
-
- autodidakt
- Postitusi: 12027
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 420 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »

https://epl.delfi.ee/artikkel/120237892 ... edaalimine
Ja siis on seesama inimene Lahe on Tallinna Linnavolikogu keskkonna- ja kliimakomisjoni ekspert. Ansipi moodi- tule taevas appi! Autori elulugu, "loodusteaduslik" hariduskäik ja avaldatud teadusartiklite nimekiri kliimamuutustest.


-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
....minu jaoks on auto kulu ja kui suur see on iga aasta on minu valik kui mugav ja mulle meelepärane see on. Mõni sõidab siin tasijaga mõni 5 seerja bmw'ga, Mõnede jaoks on ka auto kasutamine(ost , müük, vahetus) tulu....ping kirjutas: 08 Okt 2023, 20:29Isegi kui 20% akudest peab tootja garantiikorras välja vahetama, siis on tootja nagunii arvestatud, et ülejäänud 80% ostjatest on selle 20% akude vahetuse juba kinni maksnud.kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 19:45 ...
Normaalsed autotootjad annavad juba akule 8 aastat ja 160000 km garantii.
300 pluss km on normaalsele autoakule täitsa ok,
...
Huvitav, et mitme kuupalga suuruse summa on inimesed nõus maksma 9 aastast autot ostes, kui nad teavad, et vastostetud autot ei pruugi nad edasi müüa, kui seda keegi ei osta?
Kas samapalju kui "põlva passati" eest?
![]()
Isiklikult olen nõus maksma auto eest kuus 300'i mida ma enam ei näe ja selle eest saab juba korraliku elektii veduri.... maitse asi ütles vares ja nokkis sitta edasi.......
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
....kuidas sa vähem aega raiskad Märjamaalt Piritale sõites kui Piritalt sõites TallinnaUrmas kirjutas: 08 Okt 2023, 20:37Jah, kui näiteks objekt Tallinnas, siis ca tund objektile ja tund tagasi, kuid olen harjunud. Kui objektid Tabasalu võitrebla kirjutas: 08 Okt 2023, 10:01 Urmase 30-40 000 km aastas tähendab 500-1000 tundi autoroolis. Müts maha - siit hakkab juba looma teise töökoha jagu töötunde niimoodi.
Pirita kandis ja ise sõites nn vastassuunas, siis ma ei kadesta hommikuti Tabasalu mäel või Pirita Rannahoones juures ootavaid autojuhte ISTUMAS ummikus tund(?) aega lihtsalt selleks, et sõita kesklinna kontorisse. Mitu kilomeetrit on Piritalt või Tabasalust kesklinna? 8km? Mul tuleb tunni ajaga 65km. Mäletan, et kunagi sõitsin kodust Laagrini 40 minutiga ja sealt Koplisse 50 minutit. Õudus! Sellepärast ma mitte üheski suuremas linnas elada ei soovi mitte kunagi, sest linnas raiskad mõtetult oma elu.![]()

...ok panin tähele, see sinu algatatud teema .... anna minna....

-
- autodidakt
- Postitusi: 12027
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 420 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ikka saan.kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 21:20 ....kuidas sa vähem aega raiskad Märjamaalt Piritale sõites kui Piritalt sõites TallinnaIse ka ikka aru saad mida kirjutad(ja mitte vähe)

Kuidas see, et teema minu algatatud, praegusse juttu puutub?


-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
Äkki proovid veel korra lugeda oma kirjutisi...
...Ps ...pirita ummikus hea meile lugeda ja telfit ka.....
.....ja kui suur on sinu jalajälg sellega et käid nii kaugel tõõl oma elukohast(mitte et sa ei peaks , vaid lihtsalt teemasse)
-
- autodidakt
- Postitusi: 12027
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 420 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Minu suureks eeskujuks on meite valitsus, kes viis näiteks Haridusministeeriumi Tartusse, kuigi enamus ministeeriumi asjapulki elavad/-sid Tallinnas. Neid näiteid valitsuse eeskujust on veelgi, aga hetkel rohkem ei viitsi.kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 22:15 .....ja kui suur on sinu jalajälg sellega et käid nii kaugel tõõl oma elukohast(mitte et sa ei peaks , vaid lihtsalt teemasse)


-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas xxx111 »
ja edasi...tarbija saab tänu meretuulepargi ehitusele odavama elektri...
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12023 ... ma-elektri...sellist projekti pole Eestis varem tehtud, pole meil taristut ega varasemat kogemust, lisaks on pidev konkurents muude Euroopa projektidega. Energeetikasektor vajab siin riigilt tuge...
...meretuulepark on niivõrd kompleksne projekt, et selle rahastus koosneb väga paljudest aspektidest. Rahaline pool selgub alles siis, kui selgub ka projekti hind...
...ühte kindlat summat praegu öelda ei saa, hind oleneb projekti riskiprofiilist. Suur osa sõltub sellest, kas riik tuleb meile hinnavahelepinguga riskide maandamisel appi...
PS
Soovitan lugeda ka kommentaare - saab aimu "meelsusest"
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 502
- Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
- On tänanud: 4 korda
- On tänatud: 32 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas elektron »
See, mis sa siin arvutasid on pool tehet. Jah täna on nii, aga millised on tendentsid? Elektriautod on läinud järjest odavamaks - lihtsalt tõestatav fakt. Elektriauto läbisõidud lähevad järjest pikemaks - lihtsalt tõestatv fakt. Fossiilsed kütused lähevad järjest kallimaks - ka lihtsalt tõestatav. Joonista need kolm näitajat näiteks 2013-2023 ajagraafikule ning pane sinna mõtteliselt 10a juurde. Ma ei ütleks, et elektriautode väljavaade nii nutune on, kui siin vägisi üritatakse väita.Imelik kirjutas: 08 Okt 2023, 17:29
Lisades siia laadimisvõimekuse, investeeringute vajaduse sellesse ja mugavuse (unustasid tankida sõidad tanklasse, unustasid juhet ühendada ???) jne. Ma ei näe mingit majanduslikku sisu peale emotsionaalse selles arutelus, kuni hinnad on sellised nagu nad on... ja põhjus selles on tehnoloogiline- majanduslik.
PS. ma ei ole ise elektriauto fanatt, minu isiklik arvamus on, et mitmesaja kiloste akupakkidega ringi vuramine ei ole just kõige mõttekam tegevus, aga kindlasti on transpordilõike, kus seda võib kasutada. Isiklikult panustan ma hoopis vesinikule, mida võib toota ka siis , kui elektrihind on negatiivne ja seda justkui kuskile panna ei ole ja mida võib lisaks kütuselemendile ka otse sisepõlemismootoris kasutada.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3107
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas trebla »
Miks peaks sõitma nullhinnaga elektrist aetud vesinikuga, (miski hinnaunistus on 4 €/kg) kui võib sõita sellesama nullhinnaga elektriga?. Eriti veel seetõttu, et vesinikuautoga sõites tekibvad ikkagi soojuslikud kaod ?
Pigem on mõtet seda vesinikku lihtsalt talveks varuda ja talvel sellest elektriauto laadimiseks elektrit tootes eralduv soojus maja kütteks ära kasutada ?
Ehk vesinikuautol puudub sel juhul mõte ?
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 502
- Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
- On tänanud: 4 korda
- On tänatud: 32 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas elektron »
See on ju ainult hea uudis ja motivatsiooniks rohelise energia tootjatele.trebla kirjutas: 09 Okt 2023, 11:30 Odavat vesinikku ootab pikisilmi terasetööstus, seega ei tasu loota, et seda "kuhugi panna ei ole". Ehk siis, kui vesinikutööstus käima läheb, ei kuku elektrihind enam miinusesse, sest alati saab pisut vesinikku toota...
Nagu sa ise ka mainisid "sest alati saab pisut vesinikku toota". Loomulikult võib selle elektri ka otse akusse panna.trebla kirjutas: 09 Okt 2023, 11:30 Miks peaks sõitma nullhinnaga elektrist aetud vesinikuga, (miski hinnaunistus on 4 €/kg) kui võib sõita sellesama nullhinnaga elektriga?.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 527
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 4 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Walter2 »
https://forte.delfi.ee/artikkel/9642205 ... t-11-korda
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring