Planeedi Maa päästmine

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1253
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 36 korda
On tänatud: 55 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas RaJy »

ping kirjutas: 08 Okt 2023, 09:47
RaJy kirjutas: 08 Okt 2023, 07:33 ...
Kui need tuttavad kasutavad autot vaid iseenda vedamiseks (pean silmas seda, et mingeid töövahendeid mis portfelli ei mahu ei ole) siis on nende tegevus pehmelt öeldes arusaamatu - Saue ja Tallinna kesklinna vahet sõidab elektrirong ja seda oluliselt kiiremini kui auto
Kui palju on neid inimesi, kes elavad ja töötavad raudteejaamast 1km raadiuses?
Kes ei külasta töölt tulles poodi või ei pea transportima lapsi?

Nõuka ajal, linnas elades oli näiteks minul 1km raadiuses 5 suuremat ettevõtet (kus oleks võinud töötada) ja 6 toidukauplust ning oma isiklik auto võiski seista kuude kaupa, sest sai jalgsi kõik käigud tehtud.

Vaadates tänapäevast linna kaarti, kus tööstus on linnast välja viidud (eramud ka) ja lähimasse toidupoodi peab 5-10km kaugusele käima, ei kujutaks elu ilma mitme autota peres ette.
:hello:
Jutt käis Saue ja Tallinna kesklinna vahet üksi sõitmisest. Sauel on raudteejaama juures eraldi parkla rongikasutajatele. Ka suured toidukauplused on kohe sealsamas (Maxima ja Keila TÜ sealsamas, Gross ja Rimi vähe kaugemal). Olen vahel, kui pole midagi vaja objektile peale akutrelli vaja, kasutanud seda rongi, algusega Keilast ja ei ütleks et tipptundidel ülerahvastatud - see probleem pigem alates Laagrist. Rongid liiguvad tipptundidel seda vahet mingi 15-25 minutilise intervalliga
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2811
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 61 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas trebla »

Teadlaste juttu ka samal teemal....
https://www.pv-magazine.com/2023/10/07/ ... -ev-dream/
Imelik
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1360
Liitunud: 13 Dets 2008, 00:41
On tänanud: 33 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Imelik »

Ka mõned "näited" siia selgituseks. Kõige lihtsam on alati esitada naturaalarve, sest need on üheselt mõistetavad, erinevalt suhtest ehk protsendist kus on mõistmiseks tarvis teada konteksti. Kõik see autoteema taandub lihtlabaselt hinnale. Kui keskmine elektriauto maksab siiski 15000 kuni 20000 rohkem kui samasugune sisepõlemismootoriga auto, siis saame teha sellelt lihtsa arvutuse- hinnavahe /kütuse "postihind"= liitrit kütust,
kütuseliitrid/ keskmine kulu 100 km kohta*100 = läbitav sõiduulatus elektriauto rahalise eelise tekkeks.
15000/1,8= 8333liitrit 95bensiini
Võtame aluseks räägitud vähesõitvad, seega kõrge keskmise kuluga autod u. 9l/100km, sealt
(8333/9)*100 = 92 589 km. Arvestades et tegemist on vähe sõitva autoga tuleks võtta aastaseks läbisõiduks u.10000 km, seega saaks sellega hinnavahet tasa sõita 9 aastat. Suurem aastane läbisõit vähendaks seda aga samas väheneks ka tõenäoliselt siis keskmine kütusekulu.
Edasi kui räägitakse "tasuvusest" ja "omaenergia" laadimisest, siis tuleb paraku arvestada, et kütuse postihinnas sisaldub otseselt u.50% ulatuses riiklike makse (mitte seotud naftahinna ega kütusefirma tegevuse ega kasumiga). Arvestades et nende maksude mittelaekumine võetakse elektriauto omaniku rahakotist tagasi, suureneb hinnavahe sõiduulatus... 92 589*2= 185 178 km, ehk antud läbisõiduga 18 aastat.
Lisades siia laadimisvõimekuse, investeeringute vajaduse sellesse ja mugavuse (unustasid tankida sõidad tanklasse, unustasid juhet ühendada ???) jne. Ma ei näe mingit majanduslikku sisu peale emotsionaalse selles arutelus, kuni hinnad on sellised nagu nad on... ja põhjus selles on tehnoloogiline- majanduslik.
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5491
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 142 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Seda olen kogu aeg maininud, et majanduslikult EV pole põhjendatud...
Eriti veel kui jutt käib "linnasõitudest" so läbisõit väike
Ja kui jutt käib majanduslikust tasuvusest siis ei tasu unustada raha (selle raha mis maksad EV eest rohkem) ajaväärtust
Ja raha ajaväärtus käib kõigi analoogsete arvutuste juurde - nn "lihttasuvusega" pole mitte midagi peale hakata
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10950
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 317 korda
On tänatud: 384 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 08 Okt 2023, 10:01 Ma olen kuskil öelnud, et hollandlased ei sõida mitte selle pärast jalgratastega, et nad nii väga armastaksid, vaid Eestist veerandi võrra väiksema riigi teed on 10 miljoni auto poolt lootusetult umbes ja viimased 5 miljonit ei mahuks oma autoga ka sinna ummikuteni sõima....sestap siis väntavad.
Holland vs Eesti on vale võrdlus, vähemalt minu arvates ja seda juba sellepärast, et nende kahe riigi rahvastikutihedus on ikka kordades erinev. Kui palju % elab Hollandis inimesi hajaasustuses? Ei viitsi otsida, aga miski ütleb, et see % on meie omast väiksem. Lisaks vahemaad asustatud punktide vahel. Oled kindel, et Hollandis on kohti, kus lähim kauplus on 6km, kuhu transpordi puudumisel peab jala minema või veidi paremini varustatud poed 17km kaugusel. Või kui bussi peatusesse tuleb kõmpida 4,5km, kus peatub buss 2x päevas ja veidi tihedama graafikuga peatuseni on 6km. Millegipärast ei usu, et Hollandis oleks selline situatsioon võimalik.
Ja muidugi ära unusta kliimat Holland vs Eesti. Eestis on neli aastaaega erinevate temperatuuridega, Hollandis suvi palavam, kevad-sügis soe ja talv vist nagu meie sügis.
Ma ei tea, kes on teinud seda viites olevat statistikat, kuid Hollandi kliima iseloomustamiseks peaks kõlbama. https://et.shinshu-navi.com/whens-the-b ... s-2a2a04b4
Viimati muutis Urmas, 08 Okt 2023, 18:47, muudetud 1 kord kokku.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2161
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 33 korda
On tänatud: 74 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Elektriautoga peab arvestama, et suure tõenäosusega on 150 Mm sõitnud autol akupakk omadega õhtal. St ülim haruldus oleks korras akupakiga 300 Mm sõitnud isend. Normaalse disla puhul on see alles tegus täisiga.
Akupaki asendus vahemikus 8 kuni 30 tuh €.
Kuna auto akupaki laadimistsüklite arv on ligikaudu 1000, siis iga odava elektriga laadimisel peab arvestama ka paki amortisatsiooniga, mis on siis ca 1/1000 paki hinnast.
Sisepõlemismootoriga masinal ei arvesta keegi paagi amortisatsiooni seoses tankimisega.
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 11 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas new1 »

Sõltub milleks masinat kasutada, kui ongi sedasi linnapiires tööl käimiseks jms tilgutamiseks, siis saab asjad aetud ka kenasti esimese generatsiooni leafiga, mis enne taksot uhanud ja nüüdseks kellal 300k km. Kõva kolmandik on akust muidugi kulunud, ent Tartu suuruses linnas saab ikka päris mitu ringi linnale peale teha, enne kui puudu jääb. ainuke asi mis elektrimasina soetamisel olemas olema peaks on kasvõi 10A 230V pistikupesa parkimiskoha juures, et igal hetkel kui koju jõuad saad vajadusel sealt juurde tilgutada, piisab täiesti sellest reisilaadijast, ma toppisin selle kaasasoleva reisilaadija lihtsalt aia külge ja kogu lugu, mingit spetsiaalset 1000 eurist laadijat pole vajagi osta. Või siis töö juures peaks olema laadimisvõimalus stabiilselt, siis poleks ka ilmselt ebamugavusi elektrimasina kasutamisel/omamisel. Mul ongi selline idee algselt juba sisse arvestatud, et kui see aku peakski nii ära koolema, et tõesti praegusest veel poole vähem sõita saaksin akutäiega, siis vaataksin järgmise aku sinna, ent mitte uue, samasuguse 70% lähedal jäägiga, mis nii mõnelegi enam ei sobi ja on neid välja vahetanud ning olen siitsealt nuhkinud veidi, et sellise saaks hea õnne korral ca 1000 euriga kätte, vahetus ei pidanud ka suurt midagi maksma, mõned poldid lahti, uus alla ja olemas. Põhimõtteliselt 10k km bensiini maksumuse eest fossiilikale saaksin selle aku vahetatud ja uuesti edasi tiksuda. Ent enam kiirlaadimisi ei saa see aku mul siin, krt teab võibolla kestab veel järgmised 10 aastat ja ei toimu sellist järsku saba andmist, selleks ajaks ilmselt laguneb auto enda kere ära, veidi roostemärke on nüüdseks tekkinud. Ja kui nüüd sellel kümnendil müügile tulnud 40+ kWh ja suuremate akumahtudega masinatest rääkida, siis no nendel peaks see asi veelgi parem olema, esiteks suurem aku saab vähem tsükleid, ta enda maht on juba suurem ja seega võiks aku veelgi rohkem mahtu kaotanud olla algsest, ent siiski võimaldaksid läbisõitu kokkuvõttes rohkem, kui esimese generatsiooni masin, mida mina kasutan. Enda kogemusest siis esimese generatsiooni Leaf 300k km linnas tiksumiseks ja tööl käimiseks piisab hetkel täiesti, selle pealt pakun päris julgelt, et täna müügil olevad 50kWh akuga aparaadid on ka üle poole miljoni kilomeetri läbimisel veelgi paremini kasutatavad kui minu praegune masin, mis täidab oma eesmärki mul siin täiesti ja on veel pea poole jagu läbisõidu kukkumise ruumi, enne kui linnamasinakski ei kõlba.
kaimagk
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 584
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 18 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Elektriautoga peab arvestama, et suure tõenäosusega on 150 Mm sõitnud autol akupakk omadega õhtal.

Kust selline info?
Normaalsed autotootjad annavad juba akule 8 aastat ja 160000 km garantii.
300 pluss km on normaalsele autoakule täitsa ok,
Ja kui nüüd panna sinna valemisse ülal toodud aastane läbisõit 10,000km siis saab ikka päris mitu aega vurada ilma diisli lebrata, ilma vibratsioonideta(külalt käivitades teevad neid ikka päris paljud autod), ilma värinaid mida need trakad teevad. Ja muidugi sõidumugavust(eriti just veel linnasõidul!!) ei ole vaja mainida...
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4562
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 87 korda
On tänatud: 226 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

new1 kirjutas: 08 Okt 2023, 19:25 Sõltub milleks masinat kasutada, kui ongi sedasi linnapiires tööl käimiseks jms tilgutamiseks, siis saab asjad aetud ka kenasti esimese generatsiooni leafiga, mis enne taksot uhanud ja nüüdseks kellal 300k km. Kõva kolmandik on akust muidugi kulunud, ent Tartu suuruses linnas saab ikka päris mitu ringi linnale peale teha, enne kui puudu jääb. ...
FB's on Leafi, Reno jne. akuvahetuse huviliste rahvusvaheline huvigrupid.
Seal kurdavad esimese põlve (ca 10 aasta vanuste) masinate järgi jäänud sõiduvälbaks ca 50km ja sedagi siis, kui väga hoolega ökonoomitada ning vahetuseks pakutava 40kWh asendusaku hindadest räägitakse seal alates 12 000eur.

Ja muidugi on arutlusel ka erinevad võimalused, et kuidas väsinud aku näite, auto müügiks paremaks tuunida.

Huvitav, et milline oleks 10 aasta vanuse auto õiglane turuhind, kui müüja peab olema valmis just ostetud autosse investeerima suurusjärgus 10 000eur?

Milline peaks olema selle inimese palk, kes oma hädavalikeks igapäevasõidukit valides on nõus akuga "loteriid mängima", nii kalli piletiga?

Siin on näha Norra müügis olevad elektriautod ja valides erinevaid kriteeriume saab ennustada, et milline saab olema ka meie elektriautode turu hinnastuse tulevik mõne aasta pärast.
https://www.finn.no/car/used/search.htm ... =PRICE_ASC
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10950
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 317 korda
On tänatud: 384 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 19:45 Elektriautoga peab arvestama, et suure tõenäosusega on 150 Mm sõitnud autol akupakk omadega õhtal.

Kust selline info?
Normaalsed autotootjad annavad juba akule 8 aastat ja 160000 km garantii.
300 pluss km on normaalsele autoakule täitsa ok,
Ja kui nüüd panna sinna valemisse ülal toodud aastane läbisõit 10,000km siis saab ikka päris mitu aega vurada ilma diisli lebrata, ilma vibratsioonideta(külalt käivitades teevad neid ikka päris paljud autod), ilma värinaid mida need trakad teevad. Ja muidugi sõidumugavust(eriti just veel linnasõidul!!) ei ole vaja mainida...
Miks mulle tundub, et sinu kommentaar sisaldab lihtsalt autotootjate lubadusi ja ülejäänud on ainult oletused? Mis puutub garantiisse, siis sellesse tuleb alati suhtuda väga skeptiliselt ja garantiitingimusi lugeda väga tähelepanelikult ja täita väga eeskujulikult. Asi selles, et uutel EV-l on kindlasti vist olemas nn "must kast" ja enne garantiitöid seda analüüsitakse põhjalikult, et leida vähimgi sinu eksimus garantiinõuete rikkumisest. Jutt, et analüüsitakse ainult tuleviku tarbeks, et kuidas teha asi paremaks, on mõeldud ullikestele. Ise seda juttu ise küll ei usu! ;)
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5491
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 142 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Huvitav, et milline oleks 10 aasta vanuse auto õiglane turuhind, kui müüja peab olema valmis just ostetud autosse investeerima suurusjärgus 10 000eur?
Õiglane "turuhind" algab eelpool mainitud juhul summast mille müüja on nõus ostjale maksma...
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4562
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 87 korda
On tänatud: 226 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 19:45 ...
Normaalsed autotootjad annavad juba akule 8 aastat ja 160000 km garantii.
300 pluss km on normaalsele autoakule täitsa ok,
...
Isegi kui 20% akudest peab tootja garantiikorras välja vahetama, siis on tootja nagunii arvestatud, et ülejäänud 80% ostjatest on selle 20% akude vahetuse juba kinni maksnud.

Huvitav, et mitme kuupalga suuruse summa on inimesed nõus maksma 9 aastast autot ostes, kui nad teavad, et vastostetud autot ei pruugi nad edasi müüa, kui seda keegi ei osta?
Kas samapalju kui "põlva passati" eest?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10950
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 317 korda
On tänatud: 384 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 08 Okt 2023, 10:01 Urmase 30-40 000 km aastas tähendab 500-1000 tundi autoroolis. Müts maha - siit hakkab juba looma teise töökoha jagu töötunde niimoodi.
Jah, kui näiteks objekt Tallinnas, siis ca tund objektile ja tund tagasi, kuid olen harjunud. Kui objektid Tabasalu või
Pirita kandis ja ise sõites nn vastassuunas, siis ma ei kadesta hommikuti Tabasalu mäel või Pirita Rannahoones juures ootavaid autojuhte ISTUMAS ummikus tund(?) aega lihtsalt selleks, et sõita kesklinna kontorisse. Mitu kilomeetrit on Piritalt või Tabasalust kesklinna? 8km? Mul tuleb tunni ajaga 65km. Mäletan, et kunagi sõitsin kodust Laagrini 40 minutiga ja sealt Koplisse 50 minutit. Õudus! Sellepärast ma mitte üheski suuremas linnas elada ei soovi mitte kunagi, sest linnas raiskad mõtetult oma elu. ;)
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 11 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas new1 »

ping kirjutas: 08 Okt 2023, 20:14
new1 kirjutas: 08 Okt 2023, 19:25 Sõltub milleks masinat kasutada, kui ongi sedasi linnapiires tööl käimiseks jms tilgutamiseks, siis saab asjad aetud ka kenasti esimese generatsiooni leafiga, mis enne taksot uhanud ja nüüdseks kellal 300k km. Kõva kolmandik on akust muidugi kulunud, ent Tartu suuruses linnas saab ikka päris mitu ringi linnale peale teha, enne kui puudu jääb. ...
FB's on Leafi, Reno jne. akuvahetuse huviliste rahvusvaheline huvigrupid.
Seal kurdavad esimese põlve (ca 10 aasta vanuste) masinate järgi jäänud sõiduvälbaks ca 50km ja sedagi siis, kui väga hoolega ökonoomitada ning vahetuseks pakutava 40kWh asendusaku hindadest räägitakse seal alates 12 000eur.

Ja muidugi on arutlusel ka erinevad võimalused, et kuidas väsinud aku näite, auto müügiks paremaks tuunida.

Huvitav, et milline oleks 10 aasta vanuse auto õiglane turuhind, kui müüja peab olema valmis just ostetud autosse investeerima suurusjärgus 10 000eur?

Milline peaks olema selle inimese palk, kes oma hädavalikeks igapäevasõidukit valides on nõus akuga "loteriid mängima", nii kalli piletiga?

Siin on näha Norra müügis olevad elektriautod ja valides erinevaid kriteeriume saab ennustada, et milline saab olema ka meie elektriautode turu hinnastuse tulevik mõne aasta pärast.
https://www.finn.no/car/used/search.htm ... =PRICE_ASC
:hello:
Sa räägid siin tuttuuest akust, mina räägin järelturu või lammeri teemast, mis minu igapäevase töötiiru max 30 kiltsa ära kataks ja veidi varu oleks seal. Vahepeal jälgisin neid pakkumisi(aasta ja rohkem tagasi), seal soomes mingi tegelane müüs ma ei mäletagi enam täpselt aga suht talutavat 24kWh akupakki 2k euri-ga vist ja selline rohkem väsinud oli seal tookord vist 1,5k-ga pakkumises enamvähem kui õigesti mäletan. Minu kasutusvajaduste juures oleks veelgi väsinum aku veel edukalt mind teeninud, mis seal tookord pakkumises olid. Nüüd aeg edasi läinud ja ilmselt tekib neid vanemaid leafide akusid üha rohkem müüki ja eks hindki vajub allapoole vaikselt. Ühel hetkel jäävad need 40kWh akud ilmselt niisamuti mõnele taksojuhule väheks, kes päevas sadu kilomeetreid peab maha uhama ja vahetab enda oma uue võibolla tõesti 10k maksva vastu välja ja paiskab siis oma 60-70% jäägiga aku paari tuhhiga müüki, millest mulle, kes ainult tööle ja tagasi veeren, mitte päevad läbi taksi moodi ei sõida on enam kui küll läbisõitu seal ja saaksin kenasti lõpuni sõita aku. Muidugi oleks olnud variant osta ka paari tuhandega mingi fossiilikas ja sellega tööl uhada, aga no neid vanu roimasid fossiile ma usaldan töökindluse osas veel vähem kui seda vana akuga leafi. Tõenäosus mingi raipe otsa sattuda ikka väga suur juba, siis ongi et mootor ülevaatusel tatine ja jälle köhi 500, et need lekked pidama saada, siis vanadel mootoritel võivad seal veel mingid rihmavahetused ja kurat teab mis jamad veel kõik olla ning lõppeks maksadki remondi, õlivahetuste, kalli kütuse jms jura pealt ikkagi kõik takkajärgi samamoodi pluss veel kulutad aega remondi vahet jooksmisele ja siis teatud aja passimisele mil üldse autot pole, kuna on hoolduses. Hetkel on selle kaunaga suht sedasi olnud paari aasta jooksul, et iga ilmaga olgu kui külm tahes hüppad sisse, vajutad nuppu ja sõidad tööle ning ei pea mõtlema mitte ühegi hoolduse ega õlivahetuse või rihmade seisukorra või paganteab mille üle.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10950
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 317 korda
On tänatud: 384 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Oeh, järjekordne Ulli-Greta jünger, kes võtab sõna teemadel, millest tal ei ole tegelikult õrna aimugi. Ta vist ei ole jõudnud lugeda Liivi raamatut rohepöördest enne kui PL artikli kirjutas? ;)
https://epl.delfi.ee/artikkel/120237892 ... edaalimine
Ja siis on seesama inimene Lahe on Tallinna Linnavolikogu keskkonna- ja kliimakomisjoni ekspert. Ansipi moodi- tule taevas appi! Autori elulugu, "loodusteaduslik" hariduskäik ja avaldatud teadusartiklite nimekiri kliimamuutustest. ;) https://et.wikipedia.org/wiki/Hanah_Lahe
Viimati muutis Urmas, 08 Okt 2023, 21:21, muudetud 1 kord kokku.
kaimagk
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 584
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 18 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

ping kirjutas: 08 Okt 2023, 20:29
kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 19:45 ...
Normaalsed autotootjad annavad juba akule 8 aastat ja 160000 km garantii.
300 pluss km on normaalsele autoakule täitsa ok,
...
Isegi kui 20% akudest peab tootja garantiikorras välja vahetama, siis on tootja nagunii arvestatud, et ülejäänud 80% ostjatest on selle 20% akude vahetuse juba kinni maksnud.

Huvitav, et mitme kuupalga suuruse summa on inimesed nõus maksma 9 aastast autot ostes, kui nad teavad, et vastostetud autot ei pruugi nad edasi müüa, kui seda keegi ei osta?
Kas samapalju kui "põlva passati" eest?
:hello:
....minu jaoks on auto kulu ja kui suur see on iga aasta on minu valik kui mugav ja mulle meelepärane see on. Mõni sõidab siin tasijaga mõni 5 seerja bmw'ga, Mõnede jaoks on ka auto kasutamine(ost , müük, vahetus) tulu....
Isiklikult olen nõus maksma auto eest kuus 300'i mida ma enam ei näe ja selle eest saab juba korraliku elektii veduri.... maitse asi ütles vares ja nokkis sitta edasi.......
kaimagk
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 584
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 18 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Urmas kirjutas: 08 Okt 2023, 20:37
trebla kirjutas: 08 Okt 2023, 10:01 Urmase 30-40 000 km aastas tähendab 500-1000 tundi autoroolis. Müts maha - siit hakkab juba looma teise töökoha jagu töötunde niimoodi.
Jah, kui näiteks objekt Tallinnas, siis ca tund objektile ja tund tagasi, kuid olen harjunud. Kui objektid Tabasalu või
Pirita kandis ja ise sõites nn vastassuunas, siis ma ei kadesta hommikuti Tabasalu mäel või Pirita Rannahoones juures ootavaid autojuhte ISTUMAS ummikus tund(?) aega lihtsalt selleks, et sõita kesklinna kontorisse. Mitu kilomeetrit on Piritalt või Tabasalust kesklinna? 8km? Mul tuleb tunni ajaga 65km. Mäletan, et kunagi sõitsin kodust Laagrini 40 minutiga ja sealt Koplisse 50 minutit. Õudus! Sellepärast ma mitte üheski suuremas linnas elada ei soovi mitte kunagi, sest linnas raiskad mõtetult oma elu. ;)
....kuidas sa vähem aega raiskad Märjamaalt Piritale sõites kui Piritalt sõites Tallinna :shock: Ise ka ikka aru saad mida kirjutad(ja mitte vähe)

...ok panin tähele, see sinu algatatud teema .... anna minna.... :jooma
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10950
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 317 korda
On tänatud: 384 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 21:20 ....kuidas sa vähem aega raiskad Märjamaalt Piritale sõites kui Piritalt sõites Tallinna :shock: Ise ka ikka aru saad mida kirjutad(ja mitte vähe)
Ikka saan. ;) Mööda Tallinna ringteed läbi Iru Piritale ja seal näen neid kahes reas istuvaid ja telefonis aega parajaks tegevaid autojuhte. Võrdle nüüd aega ja läbitud kilomeetreid ehk kes kasulikumalt aega kasutab. Pirita objektid on tavaliselt 80km kaugusel kodust.
Kuidas see, et teema minu algatatud, praegusse juttu puutub? :scratch:
kaimagk
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 584
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 18 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

....kuidas saab olla sinu kulutatud 60 min autosõitu kasumlikum olla(ajaliselt) kui teise 60 min autosõitu. Kas te ühtemoodi ei kuluta oma elust 60 min autosõidule?
Äkki proovid veel korra lugeda oma kirjutisi...
...Ps ...pirita ummikus hea meile lugeda ja telfit ka.....
.....ja kui suur on sinu jalajälg sellega et käid nii kaugel tõõl oma elukohast(mitte et sa ei peaks , vaid lihtsalt teemasse)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10950
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 317 korda
On tänatud: 384 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kaimagk kirjutas: 08 Okt 2023, 22:15 .....ja kui suur on sinu jalajälg sellega et käid nii kaugel tõõl oma elukohast(mitte et sa ei peaks , vaid lihtsalt teemasse)
Minu suureks eeskujuks on meite valitsus, kes viis näiteks Haridusministeeriumi Tartusse, kuigi enamus ministeeriumi asjapulki elavad/-sid Tallinnas. Neid näiteid valitsuse eeskujust on veelgi, aga hetkel rohkem ei viitsi. ;)
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5491
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 142 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Rene Tammist:
...tarbija saab tänu meretuulepargi ehitusele odavama elektri...
ja edasi
...sellist projekti pole Eestis varem tehtud, pole meil taristut ega varasemat kogemust, lisaks on pidev konkurents muude Euroopa projektidega. Energeetikasektor vajab siin riigilt tuge...

...meretuulepark on niivõrd kompleksne projekt, et selle rahastus koosneb väga paljudest aspektidest. Rahaline pool selgub alles siis, kui selgub ka projekti hind...

...ühte kindlat summat praegu öelda ei saa, hind oleneb projekti riskiprofiilist. Suur osa sõltub sellest, kas riik tuleb meile hinnavahelepinguga riskide maandamisel appi...
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12023 ... ma-elektri

PS
Soovitan lugeda ka kommentaare - saab aimu "meelsusest"
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 433
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas elektron »

Imelik kirjutas: 08 Okt 2023, 17:29
Lisades siia laadimisvõimekuse, investeeringute vajaduse sellesse ja mugavuse (unustasid tankida sõidad tanklasse, unustasid juhet ühendada ???) jne. Ma ei näe mingit majanduslikku sisu peale emotsionaalse selles arutelus, kuni hinnad on sellised nagu nad on... ja põhjus selles on tehnoloogiline- majanduslik.
See, mis sa siin arvutasid on pool tehet. Jah täna on nii, aga millised on tendentsid? Elektriautod on läinud järjest odavamaks - lihtsalt tõestatav fakt. Elektriauto läbisõidud lähevad järjest pikemaks - lihtsalt tõestatv fakt. Fossiilsed kütused lähevad järjest kallimaks - ka lihtsalt tõestatav. Joonista need kolm näitajat näiteks 2013-2023 ajagraafikule ning pane sinna mõtteliselt 10a juurde. Ma ei ütleks, et elektriautode väljavaade nii nutune on, kui siin vägisi üritatakse väita.
PS. ma ei ole ise elektriauto fanatt, minu isiklik arvamus on, et mitmesaja kiloste akupakkidega ringi vuramine ei ole just kõige mõttekam tegevus, aga kindlasti on transpordilõike, kus seda võib kasutada. Isiklikult panustan ma hoopis vesinikule, mida võib toota ka siis , kui elektrihind on negatiivne ja seda justkui kuskile panna ei ole ja mida võib lisaks kütuselemendile ka otse sisepõlemismootoris kasutada.
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2811
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 61 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas trebla »

Odavat vesinikku ootab pikisilmi terasetööstus, seega ei tasu loota, et seda "kuhugi panna ei ole". Ehk siis, kui vesinikutööstus käima läheb, ei kuku elektrihind enam miinusesse, sest alati saab pisut vesinikku toota...
Miks peaks sõitma nullhinnaga elektrist aetud vesinikuga, (miski hinnaunistus on 4 €/kg) kui võib sõita sellesama nullhinnaga elektriga?. Eriti veel seetõttu, et vesinikuautoga sõites tekibvad ikkagi soojuslikud kaod ?
Pigem on mõtet seda vesinikku lihtsalt talveks varuda ja talvel sellest elektriauto laadimiseks elektrit tootes eralduv soojus maja kütteks ära kasutada ?
Ehk vesinikuautol puudub sel juhul mõte ?
Viimati muutis trebla, 09 Okt 2023, 11:51, muudetud 2 korda kokku.
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 433
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas elektron »

trebla kirjutas: 09 Okt 2023, 11:30 Odavat vesinikku ootab pikisilmi terasetööstus, seega ei tasu loota, et seda "kuhugi panna ei ole". Ehk siis, kui vesinikutööstus käima läheb, ei kuku elektrihind enam miinusesse, sest alati saab pisut vesinikku toota...
See on ju ainult hea uudis ja motivatsiooniks rohelise energia tootjatele.
trebla kirjutas: 09 Okt 2023, 11:30 Miks peaks sõitma nullhinnaga elektrist aetud vesinikuga, (miski hinnaunistus on 4 €/kg) kui võib sõita sellesama nullhinnaga elektriga?.
Nagu sa ise ka mainisid "sest alati saab pisut vesinikku toota". Loomulikult võib selle elektri ka otse akusse panna.
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 457
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 19 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

Väidetavalt ei päästagi vesinikupööre Maakera?
https://forte.delfi.ee/artikkel/9642205 ... t-11-korda
Vasta