36. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 18:06
Postitas kaimagk
Pigem näevad hoopis ekektrilevi omad et inimesed ‘ peavad’ ampreid juurde ostma, miks mitte siis ‘ hõlptulu’ teenida.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 18:18
Postitas Vko
Argo Luude: "Meile pakuti prooviks akudel töötavat prügiautot."
"Asi tundus põnev ja sõlmisimegi lepingu, et saaks ise oma kogemuse põhjal otsustada kuidas elektriline prüguveok meie oludes töötaks. Kahjuks aga kipub asi olema sedasi, et test jääb ära, sest auto laadimiseks on tarvis ca 65 amprit voolu, aga meie kasutatavatel kinnistutel seda pole, sest niisugust voolutugevust pole kunagi vaja läinud.
Sedasi ma jäin mõtlema, et see rohepööre on tegelikult ju hullemast hull - kui ühe auto laadimiseks on vaja 65 amprit, aga meil on prügiveokeid enam kui 100, kas siis meil peaks olema 6500 amprit voolu, et need autode akud ära laadida? See on ju mingi suure megatehase voolutarve! Või siis tuleb palgata tegelased, kes passivad peale kui mingil autol saab aku täis, siis ajavad selle eest ära ja panevad uue auto laadima ja nii ööpäev läbi?
Väga segane värk igatahes. Täna ostame meie auto ja siis me ei pea rajama tanklat, vaid selle on teised meie eest ära teinud. Nüüd aga hakka rajama laadimispunkte, mis elektri mahtu arvestades võib tähendada miljoneid investeeringut. Kui sinna lisada, et elektrilisi prügiveokeid peab olema sama töö jaoks rohkem kui tavalisi diislikütusega töötavaid ning et elektrilised ka amortiseeruvad kiiremini, siis kus kohas see keskkonnavõit ikka on? Ma ei hakka isegi ennustama, mis see prügiveo hinnale tähendab, aga isegi tagasihoidlikult mõeldes, räägime mitmekordsest hinnatõusust. Tundub ikka väga läbimõtlemata see asi!"
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 18:29
Postitas kaimagk
EA, polegi mõeldud kõigile ja kohe. Äkki toote ka siia mõne lennufirma mõtte et ei saagi lennukeid laadida kuna vaja 20,0000 A voolu vms.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 19:27
Postitas Vko
No ikka ju "rohehullud" tahavad kõik elektri peale panna, veoautod ka, kes teab mida veel.
Sõiduautodestki rääkides, kuidas Lasnamäel see laadimine peaks toimuma hakkama kui iga maja ees on 100+ autot ja Lasnamäel maju on 100+... kes ja kust sellist voolu anda suudab?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 20:01
Postitas tabarabarap
Vko kirjutas: 14 Okt 2024, 19:27
No ikka ju "rohehullud" tahavad kõik elektri peale panna, veoautod ka, kes teab mida veel.
Sõiduautodestki rääkides, kuidas Lasnamäel see laadimine peaks toimuma hakkama kui iga maja ees on 100+ autot ja Lasnamäel maju on 100+... kes ja kust sellist voolu anda suudab?
Ikka juhtmest

ja ma olen oma lühikese elu jooksul elanud ka kortermajas mille iga korteri (3f) peakaitse oli 63A , majas 90 korterit, kortermajas kus ühefaasiline peakaitse korteril 40A jne majas 60 korterit jne. Tehniliselt ei ole see tegelikult probleem mida projekteerija ei suudaks lahendada. Keegi ei hakka seda lihtsalt tagasiulatuvalt välja ehitama, sest see kõik maksab ja milleks kuskil ajutises kohas midagi finantseerida. Uutes on lihtsam need kaablid kõikjale saada.
aga need väited mis sa välja tõid:
Või siis tuleb palgata tegelased, kes passivad peale kui mingil autol saab aku täis, siis ajavad selle eest ära ja panevad uue auto laadima ja nii ööpäev läbi?
Tundub ikka väga läbimõtlemata see asi!
Tal on õigus , ta ei ole seda läbi mõtelnud , aga kõik mille otsas ta täna elab on tema jaoks eelnevalt juba välja mõeldud ja aastaid praktiseeritud.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 20:29
Postitas Ardi
Mul on Nissan Leaf 2020a masin 62kwh akuga. Ostsin 2a tagasi oli siis 165tkm läbisõit, 2 aastaga olen maha sõitnud 55 000km. Remonti on vajanud esisild, mingid puksid, remont mingi 140eur.
Probleemid. Mul maja pk 20A aga Leaf vajab 1F 30A voolu, sest pardalaadija 1F ja 6,6kw.
Elektrilevi tahtis amprite tõstmise eest 16 000eur, mille eest oleks vahetatud 600m madalpingeliini.
Lahendasin asja trafoga, mis teeb 3F üheks võimsaks faasiks.
Elektrikulu keskmiselt 20kwh/100km, laen üldjuhul kodus, aasta jooksul olen käinud kiirlaadijas vaid korra ja mõned korrad olen kasutanud ka T1 ja Ikea tasuta laadimisi.
Majal on päiksepaneelid ja akud. Päikesepaneele 20kw, võrku lubatakse 10kw (eks see madalpingeliin on kitsaskohaks), seega üsna palju ülearust päikseelektrit olen saanud ka autoakusse püüda.
Plaan suurendada kodune akupark suuremaks kui autoaku, ning suurendada veel päikeseparki, et saaks suvel nii maja kui auto toidetud suurema osa ajast vaid päikesest.
Lisaks Leafi 1F laadimisprobleemile on ka tulevikus nähtav see, et Leafi kiirlaadimise võimalused ahenevad, sest Leafi kasutab Shademo laadimist, mille laadimispunkte vähendatakse.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 22:30
Postitas new1
Mõningatel nendel laadijatel saab ju voolutugevust maha ka timmida või on vaikimisi väiksema voolutugevusega. 12A peale timmida, siis oletades, et õhtul kell 6 jõuad juhtme otsa ja hommikul 7 stardid, siis pea 40kWh saaks laetud, ehk kataks keskmise päevase sõiduulatuse ja poleks vaja selle trafo ja amprite ostmisega jännatagi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 22:38
Postitas kunn24
Kella 19-st algab õhtune tipphind. Mõistliku hinnaga laadimisaega jääb öösel ca 5 h alates kl 22-st, kui ka võrgutasu vähemaks võetakse. Ja seda ajaakent loodad kasutada 2,7 kW võimsusega (1f) 40 kWh energiakoguse laadimiseks?

Espool 1 humorist kirjutas 16.-lt korruselt pikendusjuhtmest, nüüd siis järgmine.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Okt 2024, 22:49
Postitas kaimagk
Fix hind, ei ole ju vahet millal laed.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 00:48
Postitas Ardi
kaimagk kirjutas: 14 Okt 2024, 22:49
Fix hind, ei ole ju vahet millal laed.
Minu börsihind kujunes eelmisel kuul alla 4 sendi, millise fiks hinnaga saaks soodsamalt?
Eelmisel kuul päeval 47kwh hinnaga 5,9 senti ja öösel 785kwh hinnaga 3,5senti. + üsna palju päikseelektrit sain kinni püütud. Võrku sai müüdud 1133kwh, hinnaga 5,9senti, kwh + teist niisama palju sain ka taastuvenergiatoetust.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 01:05
Postitas kunn24
kaimagk kirjutas: 14 Okt 2024, 22:49
Fix hind, ei ole ju vahet millal laed.
Jutt ei olenud ainult sellest, vaid ka sellest, et new poolt väidetud võimsusest jääb kõvasti vajaka.
Võrgutasu on ikka kardinaalselt erinev. Miks küll paduroosadel sellised elementaarsed asjad ununevad? Lisas Võrk5 alates okt. Teine tulp on koos KM-ga.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 01:13
Postitas tabarabarap
Ardi kirjutas: 15 Okt 2024, 00:48
Minu börsihind kujunes eelmisel kuul alla 4 sendi, millise fiks hinnaga saaks soodsamalt?
Eelmisel kuul päeval 47kwh hinnaga 5,9 senti ja öösel 785kwh hinnaga 3,5senti. + üsna palju päikseelektrit sain kinni püütud. Võrku sai müüdud 1133kwh, hinnaga 5,9senti, kwh + teist niisama palju sain ka taastuvenergiatoetust.
Selline tootmine ju võimatu, lasnas paneelika 16 korrusel ...
Paneelide tasuvuse/tootlikuse teema oli vist siin kõrval , ja sul ei kujunenud seal ju munagi vaid ostsid kunagi paneele paigaldades endale energiat paneelide elueaks ette (ei tea mis hinnaga) ja rajasid tootmise. Kuniks paigaldis pole veel ära tasunud (vbl sul muidugi juba on) ja plussis ei ole su hind väga läbipaistev.
Mul on täna, kütteperioodiks (kuus kuud), fix 0.13/0.09€ kWh muul ajal börs, võrk 4. Laen vajadusel, aga enamasti öösiti.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 01:16
Postitas tabarabarap
kunn24 kirjutas: 15 Okt 2024, 01:05
Lisas Võrk5 alates okt.
võrk4 on EV kodus laadijale/kütjale odavam
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 01:35
Postitas kunn24
Kui lepid suure kuutasuga. Tavaliselt paneelimehed vaatavad väiksema kuutasu suunas, eriti suvel.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 09:17
Postitas tabarabarap
kunn24 kirjutas: 15 Okt 2024, 01:35
Kui lepid suure kuutasuga. Tavaliselt paneelimehed vaatavad väiksema kuutasu suunas, eriti suvel.
Seda saab elektrilevi lehel kalkuleerida, seal kalkulaator olemas, tootjal vbl tõesti erinev. Kui ainult tarbida , siis aasta mahust ja öö/päev suhtest seal ~12000kwh aastas tuleb võrk4 vbl soodsam
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 16:22
Postitas kaimagk
kunn24 kirjutas: 15 Okt 2024, 01:05
kaimagk kirjutas: 14 Okt 2024, 22:49
Fix hind, ei ole ju vahet millal laed.
Jutt ei olenud ainult sellest, vaid ka sellest, et new poolt väidetud võimsusest jääb kõvasti vajaka.
Võrgutasu on ikka kardinaalselt erinev. Miks küll paduroosadel sellised elementaarsed asjad ununevad? Lisas Võrk5 alates okt. Teine tulp on koos KM-ga.
võrk5 ajad.PNGvõrk5 alates 01. okt.24.PNG
Kui on EA siis ei tasu ka võrk 5 istuda, nii et millest jutt et kardinaalselt erinev. Tühja kohapealt tehakse kirjutisi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 18:10
Postitas new1
Misasja see kunn seal jälle ohkima kukkus nagu pooletoobine

, isegi kui oleks börsipakett ja 3-4 tundi laadimise ajast jääks tiputundi ja paari-kolmekümne sendi peale kWh hinnast, siis ikkagi oleks see suhteliselt odav sõidukulu, ei saaks jah võibolla 2-3 euri 100 km kuluks, vaid maksaks ehk nii 5-6 euri 100 km kuluks, ent ei peaks mingeid 1 faasi peal ulmeliselt kõrget voolutugevust üritama kokku ajada. Lisaks suurem enamus masinaid 3F peal ja kui mõne aasta pärast masinat juhtud vahetama ja uus ilmselt 3F peal, siis poleks sellest 1F voolutugevuse üles pumpamise vidinast enam mingit tolku ja kas tagasi teenikski üldse.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 18:32
Postitas võhik
Mul on Nissan Leaf 2020a masin 62kwh akuga....
Sama seis - muuhulgas üks auto ka 62 kWh Leaf ja 2 aastaga nendega kokku pea 30 000 km sõidetud ja Leafiga peamiselt ainult 220 V garaazihpesa peal elatud. No ei ole lihtsalt olnud vaja järjestikustel päevadel pikemaid kui 200 km sõite teha....
Elektriautode foorumis räägiti juba 4 aastat tagasi, et Norras on tekkinud probleemid elektriautode laadimisega, kuid tänaseks on nad oma EA pargi tolle ajaga võrreldes mitmekordistanud - ilmselt probleemid siis kuidagi lahendati? Ka Soomes on EA-de arv inimese kohta meist vist 10x suurem vähemalt?
Ping? mis selle väliskaubanduse bilansiga lahti on ?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 22:53
Postitas kunn24
New, sa nagu täistoobine ikka. Kui tahad saavutada 20kWh/100 km masinale 6 €/ 100 km, siis pead saama elektri
koos võrgutasu ja maksudega kuni 0,3 € / kWh. Börsipaketiga selliseid ajaaknaid võib leida ÖP-s TP-del 2 kuni 5. Ehk kui tahad akut laadida, siis
min 11 kW võimsusega ja 1-f jutt unusta kohe ära ja tuleb pidevalt reguleerida laadija kella. Ehk mitu n..i- otsi, kust saada laadida norm hinnaga ülivolatiilselt elektriturult, pidevalt mõtle, kust leiad teel laadija (siniseks värvitud hinnaga kindlasti mitte) ja kui kaugele saad laenguga sõita. Vastasel korral kaob igasugune mõte kaablitega k..da ära, osta diiselauto, näiteks 4 l/ 100 km (täiesti reaalne, mul on), 1 l 1,4 €, 5,6 € /100 km.
Ja veel kord,
ära hõiska välja läbi kalkuleerimata loosungeid.
Võhik:
Ka Soomes on EA-de arv inimese kohta meist vist 10x suurem vähemalt?
Minge karjuge ja hüpake, et saaks kiirelt tuumajaama või midagi taolist.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Okt 2024, 23:42
Postitas kaimagk
Mismoodi 6€/100km? Mina laen täna öösel akusse 40 kWh ja sõidan 150 km, maksan selle eest kusagil 1,6 €( bõrs, võrk 4).
Re: Elektriautodest
Postitatud: 16 Okt 2024, 05:53
Postitas new1
1F saab kenasi hakkama, võta või tänane päev arvestusena näitesse, ca 5 tunni vältel kui peale tööd laadima panna oli keskmine ca 25 senti kWh kuni mingi kella 11-ni, peale seda kuni hommikuni välja põhimõtteliselt 1 sendi kanti 7 tunni jooksul, see nüüd keskmisena kokku arvutada, siis teeb 12 sendi kanti kWh maksumuseks keskmiselt, maksud otsa, siis tuleb mingi 22 senti äkki umbkaudu kõik kokku, kui ongi trassil uhamist ja tuleb 20kWh sajale, siis oleks 22 sendi keskmise hinna korral ikkagist keskmine kulu ca 4,5 euri 100km peale, endal mul vana leaf praeguste ilmadega nii palju veel ei võta enamvähem linnasõitudega. Seega jah kunn va tohman peab uuesti matemaatikakursused ette võtma ikka

. Ja kui keskmine läbisõit alla 100km päevas, nagu statistiliselt keskmisel eestis tavatarbijal oleval masinal on, siis võib üldse rahulikult selle 3kW seaninaga autos taimeri sättida lihtsalt umbkaudu südaööst kuni hommikuni 7 tunni peale ja ongi see 20kWh päevane läbisõit akus tiputunni välisel ajal laetud ning saab ka selle mõneeurose 100km läbimise hinna kenasti kätte. Seega milleks sa genereerid siin mingit möla, justkui mingi miinimum 11kW laadimisvõimekus peab ilmtingimata kindlasti olemas olema, saab täiesti edukalt ka seaninaga hakkama, kui keskmine ööpäevane läbisõit jääb 100km piiresse nagu suuremal enamusel ka nii on, nagu siin eespoolgi suure akuga leafi omanik ning paljud teisedki oma REAALSEST kogemusest on väitnud, et pole mingit probleemi sedapidi asju aetud saada.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 16 Okt 2024, 07:31
Postitas eerik2
Vaatan, loen ja mõtlen... Kas need elektrihinnad, mis siin näiteks tuuakse, on koos võrgu- ja muude tasudega..? 1 sent koos võrgutasuga?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 16 Okt 2024, 08:41
Postitas trebla
Võrgutasu ise kisub tänasel päeval pigem 6 sendi kanti (mul enesel oli nii madal küll viimati 2022) . Või kui jätad arvestamata võrgulepingu fix tasud ( sest elektriühendus on niikuinii olemas, oleks ka ilma autota) siis rehkendad autole ainult võrgutasu muutuvkomponenti, mis on ka öösel parimalgi juhul pigem 4 senti (Võrk 4 öösel + taastuvenergiatasu +aktsiis + nende viimaste km-d) ?. Energiaarve pealeselle.
Aga paneeliomanik saab elektri omahinnaks arvestada müümata jätmise tõttu saamata jäänud tulu..
Re: Elektriautodest
Postitatud: 16 Okt 2024, 08:46
Postitas eerik2
Kas kasutaja new1'l on omad paneelid?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 16 Okt 2024, 09:46
Postitas new1
Ei, loe mu posti ja saa õigesti aru sisust, ma pole kusagil maininud, et ilma võrgutasudeta jms mu arvutused tehtud. Või kui pihta ei saa siis nah üldse kommenteerida