35. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 12:43
Postitas kaimagk
kunn24 kirjutas: 12 Okt 2024, 11:20 Seal oli ka kirjas, et EA omanik on keskmisest jõukam. Nii, et kellel on EA, võib oma masina taguotsale tellida vastava kleebise:"Ma olen keskmisest jõukam!" :cool:
.
[/quote]


Pigem vastipidi, minu arvutused näitavad ( võtsin 7aastat) et EA tuleb odavam, aga noh, elame sõidame.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 13:04
Postitas optimist88
tabarabarap kirjutas: 11 Okt 2024, 14:28... Ka 8käiguline automaat sa ikka tunned käiguvahetust, turboviivet jne , elektril see puudu ja seal ongi erinevus.
Ma ütleks, et zf8hp vahetusi sooja mootoriga ma pigem kuulen ja näen tahhokal, kui tunnen. (Külmalt teine lugu.) Oleneb olukorrast, vahel tunnen, vahel mitte. Turboviive oleneb otseselt töömahust aga ka turbode arvust. Väiksemad R3/R4 ja suuremad 6/8 sil erinevad nagu öö ja päev. Minu meelest neid mainitud nüansse ei kannata EV (Vko loeb EA) põhipuudustega minu jaoks (kamm avalike laadijate ja äppidega näiteks) ühel skaalal võrrelda. Variaatoriga olen sõitnud, ei soovi sellist "mugavust".

Vähekasutatud hübriide olen kaalunud, ärevaks tegi kahtlaselt suur hinna langus kõigest 2a vanustel 20-30k sõitnud autodel.
kunn24 kirjutas: 11 Okt 2024, 21:03
Millal elektriautodele sisepõlemismootori hääl juurde pannakse?
Juba pandud, et jalakäijaid eest ära ehmatada. Ilma hääleta ei saagi neid enam müüa.
Ev ostjad oleks nagu lapse aruga alles :oops: https://www.youtube.com/watch?v=EM12ildeN7I ja ega ic tootjad palju ei erine. Mingi uuem c- või e-klassi mersu hakkas möödasõidul plärisema nagu Focus RS. Mu "kaardilugeja" vaatas mnt rakendusest, et tegelikult on 2,0 diisel + natuke elektrit laadimisvõimaluseta. Heliefekt sobis sellele autole nagu sadul sea selga.
kaimagk kirjutas: 12 Okt 2024, 12:43 minu arvutused näitavad ( võtsin 7aastat) et EA tuleb odavam, aga noh, elame sõidame.
Kas saaks näha? Kuidas tuletasid 7a sõitnud ea müügihinna?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 13:26
Postitas kaimagk
Nagu keegi siin foorumis korduvalt on öelnud , niisama ei saa midagi :)
Tegelt , ega ma seal midagi hullult ei arvutanud. Kütusekulu vahe peaks 7a peale minul tulema + 15-20 tuhat/€ EA kasuks, võrdluseks võtsin oma 9L/100’le diisili kombaini. Pole mõtet hakata nüüd jaurama, et osta diisel mis võtab 3,5 sajale. Need on minu realsed kulud ja nii ongi.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 13:37
Postitas kunn24
kaimagk kirjutas: 12 Okt 2024, 12:43 Pigem vastipidi, minu arvutused näitavad ( võtsin 7aastat) et EA tuleb odavam, aga noh, elame sõidame.
Võib nii, võib naa. Tsiteeritud PM-i loos oli jutt uuringust, kust ka mu loosungid: https://journals.plos.org/climate/artic ... lm.0000346

Veel tsitaat PM-i loost:
Turu ülikooli uurimisrühm tugines 2022. aastal tehtud CLIMATE NUDGE uuringule, milles osales üle 3800 vastaja.

Analüüsi tulemused näitasid, et elektriautode omanikud olid mitte ainult jõukamad, vaid ka kõrgemalt haritud ja sõitsid aastas maha palju rohkem kilomeetreid, kui bensiini- või diiselautode juhid.

Uuring toob välja, et elektriautode omanikud kasutavad rohkem energiat, millest suur osa toodetakse fossiilkütustel põhinevates elektrijaamades. Seega ei suuda ületada elektriautode madalam otsene heide nende omanike suuremat üldist tarbimist ja keskkonnamõju.

Kokkuvõttes leidis uurimisrühm, et elektriauto kasutamine iseenesest ei vähenda oluliselt omaniku süsiniku jalajälge, kuna üldine tarbimine on endiselt suur.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 13:39
Postitas tabarabarap
Vko kirjutas: 11 Okt 2024, 20:39 Teine oli see, et talvel sai liiga kaugele ja muretult sõita ilma kohustuslikke ja pikke tankimispause tegemata ja seega tanklas spetsiaalselt ainult kohvi ostmas käimine (ja järgmises tanklas selle kohvi "välja laskmine") ei tundunud kuigi mõistlikult kulutatud aeg? :(
Miks sa arvad, et ei saa kaugele sõita ja miks sa arvad, et see paus peab pikk olema. Kes sõidavad päevas alla 400km neil ei ole vaja kuskil vahepeal midagi laadida ja kui on vaja , siis laedki kiirlaadijas 5 min ja paned edasi.

Kui sa epad igapäevaselt panema 400+. , siis vaatad tesla LR poole mis paneb 700km ühe laadimisega, kui sedagi jääb väheks võtad disla. Statistika järgi 90% ei sõida päevas üle 400km ja see hirm on suht asjatu.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 20:27
Postitas optimist88
kaimagk kirjutas: 12 Okt 2024, 12:43
kunn24 kirjutas: 12 Okt 2024, 11:20 Seal oli ka kirjas, et EA omanik on keskmisest jõukam. Nii, et kellel on EA, võib oma masina taguotsale tellida vastava kleebise:"Ma olen keskmisest jõukam!" :cool:
Pigem vastipidi, minu arvutused näitavad ( võtsin 7aastat) et EA tuleb odavam, aga noh, elame sõidame.
Jätsid mulje nagu oleksid võrrelnud autode pidamise kogukulusid. Kütusekulu on 1/3 rehkendust, mõttetu võrdlus, hämamine.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 21:50
Postitas Vko
tabarabarap kirjutas: 12 Okt 2024, 13:39 Miks sa arvad, et ei saa kaugele sõita ja miks sa arvad, et see paus peab pikk olema. Kes sõidavad päevas alla 400km neil ei ole vaja kuskil vahepeal midagi laadida ja kui on vaja , siis laedki kiirlaadijas 5 min ja paned edasi.

Kui sa epad igapäevaselt panema 400+. , siis vaatad tesla LR poole mis paneb 700km ühe laadimisega, kui sedagi jääb väheks võtad disla. Statistika järgi 90% ei sõida päevas üle 400km ja see hirm on suht asjatu.
Ma ei arvanud midagi, vaid küsisin.
Samas elektriauto omamine kindlasti ei tasu rahaliselt ära neil, kes vähe sõidavad. Kindlasti on neil vajadus päris tihti 400+ km sõita. Oleksin veidi skeptiline, kas reaalselt ikka korraliku külmaga sellisegi distantsi välja venitab ühe nö keskmise elektriautoga. Ehk näiteks Tallinn-Tartu-Tallinn + ~50 km linnades sees. Siis on ju ka päris kõvasti salongi kütta vaja.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 22:06
Postitas kaimagk
Jah, kui mul igapäev vaja selliseid otsi teha siis valiks ka diisli skooda.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Okt 2024, 22:09
Postitas kaimagk
Sai märgatud ka PPA'l skooda elektrikat linnavahel vuramas.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 13 Okt 2024, 13:00
Postitas tabarabarap
Vko kirjutas: 12 Okt 2024, 21:50
Ma ei arvanud midagi, vaid küsisin.
Samas elektriauto omamine kindlasti ei tasu rahaliselt ära neil, kes vähe sõidavad. Kindlasti on neil vajadus päris tihti 400+ km sõita. Oleksin veidi skeptiline, kas reaalselt ikka korraliku külmaga sellisegi distantsi välja venitab ühe nö keskmise elektriautoga. Ehk näiteks Tallinn-Tartu-Tallinn + ~50 km linnades sees. Siis on ju ka päris kõvasti salongi kütta vaja.
Mul on endal aeglaselt laadiv Leaf e+ ja Tartus peaks siis 20 min kiirlaadijas laadima. Olen käinud ka talvel ja tormiga ka Riias jne. Uuemad mudelid saavad poole kiiremini laetud. Suvel sõidab edasitagasi ka selle Tartu ära. Tõsi on, et kui paak tühi tuleb täita.

See tasuvus on võimalik arvutada. Eriti tasuv on ta seal kus parkimine tasuline või muud soodustused. Keskmist palka teenivale inimesele vedeleb 20k piires maksva auto puhul 1, 2 kuu palk aastas lihtsalt laadija ees maas. Kui nüüd tuleb see kortermaja 16 korruse jutt, siis laadimise eest ju makstakse peale. St ta valib kas käib 1, 2 kuud rohkem tööl või veedab aastast päeva laadijas.

Muidugi ega diisel kuskile kao ja läbi tuleb arvutada ja muidugi mingist teenistuse maalt on suva, aga statistika ameti andmete järgi neid meil alla 10%. Lõpuks ostad ikkagi selle mis sulle endale sobib.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 13 Okt 2024, 15:00
Postitas elektron
Kui analüüsida seda kontingenti, kes hommikuti ja õhtuti linnades ummikutes tossavad, siis moodustab väga suure osa sellest äärelinna- ja naabervaldade eramajarajoonidest startivad autod. Paljudel on majapidamises mitu autot, millest üks võiks vabalt elektriauto olla. Jutt, et neil pole kuskil laadida või ei suudaks elektriauto seda distantsi kuidagi läbida on nonsenss. Ka kõige odavam elektriauto täidab selle eesmärgi edukalt ära.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 13 Okt 2024, 15:54
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 13 Okt 2024, 13:00 ... Keskmist palka teenivale inimesele vedeleb 20k piires maksva auto puhul 1, 2 kuu palk aastas lihtsalt laadija ees maas. ....
Kui suur on sinu arvates Eesti "keskmine palk"?

Millise riigi keskmist palka saavad pereinimesed saavad perre kaks 20 000eur maksvat autot osta?
Kui vana on ja kui palju maksab Eesti "keskmine sõiduauto"?
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 13 Okt 2024, 18:25
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 13 Okt 2024, 13:00 See tasuvus on võimalik arvutada. Eriti tasuv on ta seal kus parkimine tasuline või muud soodustused. Keskmist palka teenivale inimesele vedeleb 20k piires maksva auto puhul 1, 2 kuu palk aastas lihtsalt laadija ees maas. Kui nüüd tuleb see kortermaja 16 korruse jutt, siis laadimise eest ju makstakse peale. St ta valib kas käib 1, 2 kuud rohkem tööl või veedab aastast päeva laadijas.
Jälle räägid nendest, kelledel on kodus laadija paigaldamise ja laadimise võimalus. Aga kellel ei ole, siis ühe EV omaniku kogemus väidab, et
«Vahel loen, et avalikes laadimispunktides on lahe ja odav laadida – see on tegelikult jura. Parem ikkagi kodus laadida, siis on see tõesti poole odavam kui sisepõlemismootoriga autole kütust osta. Laadimispunktis ei ole hinnavahe bensiiniga võrreldes väga suur,» kinnitas koolijuht.
Kas koolijuht valetab?
Tsitaat mu viis lehekülge tagasi kommentaarist.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 13 Okt 2024, 19:05
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 13 Okt 2024, 15:54 Kui suur on sinu arvates Eesti "keskmine palk"?

Millise riigi keskmist palka saavad pereinimesed saavad perre kaks 20 000eur maksvat autot osta?
Kui vana on ja kui palju maksab Eesti "keskmine sõiduauto"?
:hello:
Keskmine on 2k brut. Keskmine liisingus olev sõiduauto on 24- 37k. 250€ - 350€ kuus liisingut antakse pea igale keskmisele.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 13 Okt 2024, 19:26
Postitas RaJy
tabarabarap kirjutas: 13 Okt 2024, 19:05
ping kirjutas: 13 Okt 2024, 15:54 Kui suur on sinu arvates Eesti "keskmine palk"?

Millise riigi keskmist palka saavad pereinimesed saavad perre kaks 20 000eur maksvat autot osta?
Kui vana on ja kui palju maksab Eesti "keskmine sõiduauto"?
:hello:
Keskmine on 2k brut. Keskmine liisingus olev sõiduauto on 24- 37k. 250€ - 350€ kuus liisingut antakse pea igale keskmisele.
Aritmeetiline keskmine on tore ja lihtne arvutus, reaalsus paraku natuke erinev.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 09:58
Postitas tabarabarap
RaJy kirjutas: 13 Okt 2024, 19:26 Aritmeetiline keskmine on tore ja lihtne arvutus, reaalsus paraku natuke erinev.
Ega ma ise neid numbreid ei arvuta vaid võtsin statistikaameti lehelt ja pankade statistikast.

Enda jaoks peab ikka ise arvutama ja valesid valikuid ju ei olegi. Elad kuidas saad või oskad.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 10:02
Postitas rst
Sõitke uuemates linna äärsetes elamurajoonides ringi ja vaadake, mis autod elamute ees on.
Ma arvan, et see 25-35k € maksev auto on odav taolistes rajoonides.

Kuid prooviks ikka teema peakirjast kinni pidada.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 10:58
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 13 Okt 2024, 18:25 Kas koolijuht valetab?
Tsitaat mu viis lehekülge tagasi kommentaarist.
Jah ka need kellel on kodus laadija, pane või pikendusjuhe 16 korruse aknast välja :) ega ma ei olegi sind siin EV usku pööramas vaid ütlen oma kogemuse pealt, et need mida te hirmudena välja toote ei ole eriti hirmsad või probleemid.

Kui on jäänud mulje, et ma paaniliselt EV d kellelegi peale suruks, siis ei, lihtsalt nägin, et teil jutt natuke võsas.

Kui enda jaoks need asjad läbi arvutada, siis võib saavutada täna ka kokkuhoidu. Rõhk sõnal täna, sest soodustused ei kesta aastaid, kadedus nullib need varsti. Tartus nullis vist 100 elektriautot juba parkimise jne varsti ka mujal, hiljem kindlasti teekasutusmaks jne meil ollakse selles osas loovad.

Kiirlaadijas on hinnad muidugi kallimad, nagu öeldud ei ole põhjust miks peaks elektriga odavam olema, sest sõitmise väärtus ei tulene kütteliigist vaid ikkagi tegevustest mida sa sõitmisega toetad ja eks müüja ju teab seda ja turul kõik kütteliigid ikkagi võrdsustuvad. Meil on kiirlaadijas kallim Soomest, Norrast. Elektrikaga kaasneb meil piirkonniti ka muid soodustusi mida võib ära kasutada. Kui sulle ei tasu ära, siis ei tasu.

Ühte matemaatika õpetajat näidati just teles kes ostis endale kodu ilma notariaalse lepinguta, renoveeris selle ja pidi nentima, et tegi midagi valesti :) ja kogu rehkendus läks teistele, loodan, et ei edutatud koolijuhiks.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 11:36
Postitas kunn24
Soovitus 16. korruse aknast pikendusjuhe välja panna selleks tarbeks on küll tehniliselt keerukas ja väga napakas. Kuidas on lood ülejäänud jutuga, :lol: ?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 12:06
Postitas tabarabarap
kunn24 kirjutas: 14 Okt 2024, 11:36 Soovitus 16. korruse aknast pikendusjuhe välja panna selleks tarbeks on küll tehniliselt keerukas ja väga napakas. Kuidas on lood ülejäänud jutuga, :lol: ?
See oligi nali :) ja ei ole reaalne soovitus. Aga olen näinud reaalselt kolmandalt pikendust, keldrist jne. Ideid inimestel jagub. Oma kilbist ise kaablit meetriga vedada kõige odavam lahendus.

Ise olen laadinud lihtsalt ka külas olles reisilaadijaga, kohtades kus tööstuspistik seinal (muidugi tasudes) kuna sõpradel on olnud huvi kas ikka nende kodus ka laeb kui juhe taga. Põhiküss on muidugi nagu siin need hirmud ala kas ikka koju enam jõuad jne. Endalgi olid alguses samad küsimused

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 15:05
Postitas ping
rst kirjutas: 14 Okt 2024, 10:02 Sõitke uuemates linna äärsetes elamurajoonides ringi ja vaadake, mis autod elamute ees on.
Ma arvan, et see 25-35k € maksev auto on odav taolistes rajoonides.

Kuid prooviks ikka teema peakirjast kinni pidada.
Eestis elab korterites ca 80% leibkondadest ja arvata, et keskmise palga saajad elavad linnalähedastes uuselamurajoonides on vist väga lihtsustatud?

Uuselurajooni auto ei ole tavaliselt mitte hädavajadus vaid selle omaniku soov "olla naabrist parem".

Senikaua, kui tegu on üksikute lustisõidukitega (paat, suusad, kabrio, jne.) ei ole hind määrav, aga kui räägime ühest massilise transpordi liigist, eraauto, seni on ka selle transpordiliigi hind majandusarvestuse lahutamatu osa, mis mõjutab nii kodanike heaolu kui ka riigi väliskaubanduse bilanssi.

Väliskaubanduse tasakaalust eriti ei räägita aga võiks arvutada näiteks, et 100 auto sissetoomisel peab mitu m3 puitu välja vedama ning kuidas ja kellele (mis riigis) jaotuvad 1 auto eest makstud summad?
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 15:10
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 14 Okt 2024, 12:06
kunn24 kirjutas: 14 Okt 2024, 11:36 Soovitus 16. korruse aknast pikendusjuhe välja panna selleks tarbeks on küll tehniliselt keerukas ja väga napakas. Kuidas on lood ülejäänud jutuga, :lol: ?
See oligi nali :) ja ei ole reaalne soovitus. Aga olen näinud reaalselt kolmandalt pikendust, keldrist jne. Ideid inimestel jagub.
Oma kilbist ise kaablit meetriga vedada kõige odavam lahendus. ...
Kui paljude kortermejade juures on notariaalselt kinnitatud parkimiskohad?

Et oma parkimiskohale saaks kaablit vedada, peab kõigepealt ostma omale isikliku parkimiskoha ja see ei pruugi sugugi odav olla.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 15:20
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 14 Okt 2024, 10:58 .... vaid ütlen oma kogemuse pealt, et need mida te hirmudena välja toote ei ole eriti hirmsad või probleemid. ....
Ma olen bensukriisis oma auto paaki ka petrooli, tärpentiini, lahustit ja aviobentsu kallanud aga see ei saanud üldrahvalik kasutus olla.

Ühele inimesele see võibki olla "huvitav seiklus" aga kui näiteks Lasnamäele tekkib äkitsi (enne võrkude ja seaduste täiendamist) 10 000 e-autot, siis see on tõsine probleem.
Rõhk sõnal täna, sest soodustused ei kesta aastaid, kadedus nullib need varsti. Tartus nullis vist 100 elektriautot juba parkimise jne varsti ka mujal, hiljem kindlasti teekasutusmaks jne meil ollakse selles osas loovad.
Tallinnas lõppeb tasuta parkimine ka sellel aastal ja enam ei väljastata tähtajalisi parkimiskaarte e-autodele.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 17:22
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 14 Okt 2024, 15:10 Kui paljude kortermejade juures on notariaalselt kinnitatud parkimiskohad?

Et oma parkimiskohale saaks kaablit vedada, peab kõigepealt ostma omale isikliku parkimiskoha ja see ei pruugi sugugi odav olla.
:hello:
Pole aimugi. Ja ei tea kas on vajagi. Kõik muud äärmused näiks sobivat, aga infra tekitamine ületamatu.
ping kirjutas: 14 Okt 2024, 15:10
Ma olen bensukriisis oma auto paaki ka petrooli, tärpentiini, lahustit ja aviobentsu kallanud aga see ei saanud üldrahvalik kasutus olla.

Ühele inimesele see võibki olla "huvitav seiklus" aga kui näiteks Lasnamäele tekkib äkitsi (enne võrkude ja seaduste täiendamist) 10 000 e-autot, siis see on tõsine probleem.
Ma olen bensakriisi ajal ikkagi elektrit kasutanud , elektrihinna kriisi ajal ka elektrit ikkagi kastuanud. Ma ei ole muidugi ainus kellel EV Eestis, neid ikka üsna mitu siin.

Alati ei ole vajagi kõike kohe lahendada. Pmst toote alati näiteks selle, et lasnamäel elab 250k inimest ja ma ei saa elada, kui nad ei saa kõik korraga sama ja kohe.
ping kirjutas: 14 Okt 2024, 15:10 Tallinnas lõppeb tasuta parkimine ka sellel aastal ja enam ei väljastata tähtajalisi parkimiskaarte e-autodele.
Viide määruse, linnavalitsuse otsusele vms? Pärnus ka ei väljastata enam lube, sest see mõttetu bürokraatia ja seevastu saavad kõik EV -d parkida loata. Aga muidugi üks hüve jälle vähem ,kui see peaks tõsi olema. Näitab, et enam EV -d ei ole vaja soodustada.

Aga nagu öeldud ei ole põhjust miks peaks EV -ga sõitmine olema odavam, soodustused ei kehti igavesti ja mingi hetk on EV -ga isegi kallim sõita kui praegu diisliga/bensa vms , diisliga/bensaga veelgi kallim , sest maksustatakse välja rohelise sudu varjus.

Kuniks aktsiis kütuselt on infra finantseerimise vahend leitaks ka kodusele paneelilaadimisele mingi maksustamisviis (tühja paneeli maks teeholduseks vms)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Okt 2024, 17:56
Postitas kunn24
Kuniks aktsiis kütuselt on infra finantseerimise vahend leitaks ka kodusele paneelilaadimisele mingi maksustamisviis (tühja paneeli maks teeholduseks vms)
Kõige lihtsam: kärutatakse aastamaksule EA-de puhul otsa. Elektrivõrguga liitumistasule juba keerati ca 40 %. See puudutab otseselt EA infra väljaarendamist. Ehk riigiettevõte andis signaali: pistke oma elektrikärud(e laadimine) omale p..e või makske nii, et ägisete. Sellise tendentsi jätkudes muutub PV paneel EA laadimiseks valitsevaks SUVElahenduseks ja EA elitaarkaubaks, kuna kortermajas paneele ja massilist laadimisvõrku omada ei saa.