33. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Okt 2024, 19:56
Postitas Vko
Urmas kirjutas: 09 Okt 2024, 17:46
Vko kirjutas: 09 Okt 2024, 17:24
Lühendeid võib ise teha sõnade esitähtedest.
No aga kasutaja tabarabarap ju vastas sulle, et lühendi EV taga peitub sõna "elektrivanker". Peaks nagu piisama.
Ei piisa. Vanker on selline asi, millel endal jõuallikat pole, vaid seda veetakse. Tundub aga, et siin teemas mainitavad asjad sõidavad täiesti ise (mitte küll eriti kaugele). Kui elektriautole (EA) vanker külge panna, siis oleks tegu elektriautovankriga (EAV).

Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Okt 2024, 20:17
Postitas Urmas
Vko kirjutas: 09 Okt 2024, 19:56
Ei piisa. Vanker on selline asi, millel endal jõuallikat pole, vaid seda veetakse. Tundub aga, et siin teemas mainitavad asjad sõidavad täiesti ise (mitte küll eriti kaugele). Kui elektriautole (EA) vanker külge panna, siis oleks tegu elektriautovankriga (EAV).
Eksid, Vko, eksid, aga eks see ole rohkem tõlgendamise küsimus sinu vaatevinklist. Läheme siis korraks ajas tagasi ja vaataks kuidas nimetati vankrit, millele oli külge poogitud aurumootor. AV? Osadel liigub mõte kohe kindlasti audio-video peale.
Prantsuse suurtükiväeohvitser Nicholas-Joseph Cugnot esitles 250 aastat tagasi, 1770. aasta aprillis, kahurite veoks mõeldud kolmerattalist auruvankrit, mida saab teatud mööndustega pidada üheks tänase auto eelkäijaks.
Tsitaadi allikas
https://tehnikamaailm.ee/artikkel/auto-enne-autot
Mille poolest erineb auruvanker vankrist, mille külge on poogitud vankri edasi viimiseks elektrimootor? Ja kuhu me nüüd siis terminite lühendamisega jõudsime? Et EV(elektrivanker) on vale lühend?
Muide, kasutaja Vko, kas sa juba oled saatnud märgukirjad kõikidesse Eesti Vabariigi suuremate meediaväljaannete ja eriti autoajakirjade toimetustele, et nad ei kasutaks lühendit EV? Kui ei, siis miks sa ei ole seda veel teinud?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Okt 2024, 22:13
Postitas Vko
Hindan su "pingutust", püüda internetist leida, kas äkki kunagi kusagil mõnel vankril on ka jõuallikas peal olnud.

Millegipärast aga jätkuvalt ei suutnud kuidagi veenda, miks peaks antud juhul elektriauto lühendina kasutama mõnes muus keeles oleva sõna esitähti kui asja kohta on täiesti arusaadav ja normaalne sõna ise meil olemas. Proovi veel.
...kuna eesti keel on paratamatult muutunud ajas eesti-vene-inglise ja eiteamisiganes keelte "ühepajatoiduks...
Kui näed, et mõned inimesed on metsa autorehve ja muud prügi viinud, siis viid oma prügi ka sinna kõrvale kuna mets on paratamatult muutunud prügimäeks?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Okt 2024, 22:21
Postitas Urmas
Vko kirjutas: 09 Okt 2024, 22:13
Hindan su "pingutust", püüda internetist leida, kas äkki kunagi kusagil mõnel vankril on ka jõuallikas peal olnud.
Täna õhtul ei olnud midagi targemat teha.
Vko kirjutas: 09 Okt 2024, 22:13
Millegipärast aga jätkuvalt ei suutnud kuidagi veenda, miks peaks antud juhul elektriauto lühendina kasutama mõnes muus keeles oleva sõna esitähti kui asja kohta on täiesti arusaadav ja normaalne sõna ise meil olemas. Proovi veel.
Rohkem viitsi ja ülejäänu las jääda sinu mureks. Ega sa äkki tahaks propageerida EV asemel EM, et nagu elektrimobiil?
https://forte.delfi.ee/artikkel/1032814 ... rusrekordi
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 07:32
Postitas Äärenurk
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 10:12
Postitas A23
Kuidagi nagu iseendaga võitlemine käiks kellegi, alateadvuses tahaks elektrikat soetada, aga on vaja leida põhjendusi, et seda mitte teha

Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 10:19
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 01 Okt 2024, 22:56
...
Ma sõitsin eile BMW I3-ga

(veeremüra maanteel oli JUBE) , kuna enda oma käis UM-is EGR-i soojusvaheti vahetuses (tehase tasuta aktsioon). Pärast seda oli G31 530XDrive vägagi ok masin,

.
Siis on selleks korraks otsustamise mure "maas". Samas muidugi on kuulmine adaptiivne. Ma näiteks kuulen elektrikal salongiventilaatorit, kui üldine mürataust oleks suurem, siis ei paneks tähele.
Aga kes ilma proovimata tahavad otsustada, ei pruugi nii adekvaatset otsust teha.
(Ma ei pea siinkohal silmas üldse "ekot" ega "ökot" vaid puhast sõidumugavust

)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 13:56
Postitas ping
A23 kirjutas: 10 Okt 2024, 10:12
Kuidagi nagu iseendaga võitlemine käiks kellegi, alateadvuses tahaks elektrikat soetada, aga on vaja leida põhjendusi, et seda
mitte teha
Mitte "mitte teha" vaid "leida põhjus olemasoleva asemele uue,
elukvaliteeti vähendava auto ostmiseks".
Arusaadavalt, et need kes "soovides olla moodsad" ja on juba e-auto soetanud ja nüüd püüavad iga hinna eest tõestada teistele oma valiku õigsust, et nad saaksid varsti "olla jälle moodsad".
Et nende "
vägeva kiirendusega lustisõiduki" jääkväärtus ei väheneks ja säiliks järelturg.
Lugedes Inglaste probleeme kuni 5 aasta vanuste e-autodega, kus garantiilepingutes olevad garantiivälistuste nimekirjad on mitme lehekülje pikkused ja omanikud peavad garantii ajal maksma üle 1000eur arveid ning varuosade tarneajad on ca 1/2 aastat, siis paneb selline asjaolu veel passima.
(Näiteks Eestis on garantiilise VW pardalaadija tarneajaks antud 20. nädal 2025 aastal.)

Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 15:30
Postitas Urmas
A23 kirjutas: 10 Okt 2024, 10:12
Kuidagi nagu iseendaga võitlemine käiks kellegi, alateadvuses tahaks elektrikat soetada, aga on vaja leida põhjendusi, et seda mitte teha
Kasutaja ping vastas juba minu eest.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 17:18
Postitas A23
Kui on kindel otsus tehtud, et ei soeta elektrikat, siis mis mõtet on seda otsust pidevalt õigustada?
Kui ei taha, siis ei taha ja nii on.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 17:32
Postitas Urmas
A23 kirjutas: 10 Okt 2024, 17:18
Kui on kindel otsus tehtud, et ei soeta elektrikat, siis mis mõtet on seda otsust pidevalt õigustada?
Ma ei ole kunagi öelnud, et EV mittesoetamine on mu kindel otsus, vaid EV-d on VEEL nn "liiga toored" ja neil on liiga palju probleeme minu jaoks. Kui osad laulavad hosiannat EV-le, kuid ise toon välja puuduseid, siis miks EV-de osad omanikud tunnevad end solvatuna, vaat sellest ma ei sa aru.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 18:35
Postitas A23
Urmas kirjutas: 10 Okt 2024, 17:32
A23 kirjutas: 10 Okt 2024, 17:18
Kui on kindel otsus tehtud, et ei soeta elektrikat, siis mis mõtet on seda otsust pidevalt õigustada?
Ma ei ole kunagi öelnud, et EV mittesoetamine on mu kindel otsus, vaid EV-d on VEEL nn "liiga toored" ja neil on liiga palju probleeme minu jaoks. Kui osad laulavad hosiannat EV-le, kuid ise toon välja puuduseid, siis miks EV-de osad omanikud tunnevad end solvatuna, vaat sellest ma ei sa aru.
Siis Sinu otsus on tehtud konkreetse hetke olusid arvestades
Ei usu, et keegi end eriti solvatuna tunneks.
Osad argumendid on adekvaatsed, nt laadimistegevusteks üldiselt võib, aga ei pruugi, kuluda rohkem aega, kui fossiili tankimisele, mõned argumendid mitte (ei pea silmas Sind, pigem üldiselt). Kui aga räägime puhtalt sõidumugavusest, siis seda kommenteerida saaks ikka ise ära proovides. Kui ei meeldi, siis nii on nagu nt Kunnil.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 19:56
Postitas ping
A23 kirjutas: 10 Okt 2024, 18:35
.... Kui aga räägime puhtalt sõidumugavusest, siis seda kommenteerida saaks ikka ise ära proovides. ...
"Sõidumugavus" on üks suhteline ja väike aspekt ühe auto omamise elukaarest.
Kaugele reisida on vast mugavaim rongiga?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 22:05
Postitas kaimagk
Minu jaoks on EA sõidumuavus ikka kordades mõnusam kui mingi diisliplönn või pintslite pesemiseks mõeldud kütusega (tava)liikur. Ja suhtelisus ei ei mängi rolli.
Ja siin inimesed võtavad ju ainult sõna enda seisukohast, mitte ei üldista, jah.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 22:31
Postitas optimist88
kaimagk kirjutas: 10 Okt 2024, 22:05
Minu jaoks on EA sõidumuavus ikka kordades mõnusam kui mingi diisliplönn või pintslite pesemiseks mõeldud kütusega (tava)liikur.
Näen, sa tahaksid kangesti teistsuguse kütusega sõidukeid alavääristada. Miks? Sisemine ebakindlus? Sinust ernevate valikute halvustamine tõstab enesetunnet? Selliste "külakooli kolmanda klassi" trikkidega see küll ei õnnestu. Nagu Delfi või Streetrace. Pead ikka rohkem pingutama.
ping kirjutas: 10 Okt 2024, 19:56
A23 kirjutas: 10 Okt 2024, 18:35
.... Kui aga räägime puhtalt sõidumugavusest, siis seda kommenteerida saaks ikka ise ära proovides. ...
"Sõidumugavus" on üks suhteline ja väike aspekt ühe auto omamise elukaarest.
Kaugele reisida on vast mugavaim rongiga?
1000-1500 km oleks mugav öise rongiga, magades. Alates 2500 ma pigem lendaks.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Okt 2024, 23:16
Postitas kaimagk
Ei taha alavääristada, vaid minu jaoks pole veel loodud( pole leidnud ehk) sellist veoülekannet mida pakub EA, nii lihtne see ongi. Mul on ka diisel caravelle, seda juhi nagu ‘ nu pogadi’ seal kombainis.
Kui sa mr optimis ka teemat loeksid, saaksid aru mida mõtlen.
Minul pole vaja enesetunnet tõsta.
Ja mida on sul nende kohta siis öelda kes kälhivad iga natukese aja tagant kuii sitt ja kehva ja paha ja tüütu jne see EA on, ma hoian seda klähvimist tasakaalus.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 08:22
Postitas Urmas
Asendame viidatud artiklis Jüri Ratase pildi pildiga elektriautost.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120328138 ... -voodipesu
Palve, ärge seda kommentaari nüüd väga tõsiselt ka võtke! Seda artiklit lugedes lihtsalt viskas mulle pähe siuhkse paralleeli.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 10:54
Postitas Vko
kaimagk kirjutas: 10 Okt 2024, 23:16
Ei taha alavääristada, vaid minu jaoks pole veel loodud( pole leidnud ehk) sellist veoülekannet mida pakub EA
Kas ei ole automaatkäigukastiga autoga sõitnud?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 11:14
Postitas aero
kaimagk kirjutas: 10 Okt 2024, 23:16
Ei taha alavääristada, vaid minu jaoks pole veel loodud( pole leidnud ehk) sellist veoülekannet mida pakub EA, nii lihtne see ongi. Mul on ka diisel caravelle, seda juhi nagu ‘ nu pogadi’ seal kombainis.
Kui sa mr optimis ka teemat loeksid, saaksid aru mida mõtlen.
Minul pole vaja enesetunnet tõsta.
Ja mida on sul nende kohta siis öelda kes kälhivad iga natukese aja tagant kuii sitt ja kehva ja paha ja tüütu jne see EA on, ma hoian seda klähvimist tasakaalus.
Olen lugenud. Sa oled oma elektri-sõiduautost vaimustuses. Kui mu referents oleks diisel-caravelle, siis küllap ma oleksin ka. Õunad ja apelsinid. Diisliplönni ja pintslipesu jutuga sa siin teemas küll midagi tasakaalus ei hoia. Tõtt öelda imestan, et nii labasele trollimisele vastasin.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 12:15
Postitas ping
2024 kliendikogemused, kus on välja toodud ka kulud remondile e-auto garantii ajal, osadele mis ei kuulu garantii alla.
Artikkel:
https://www.whatcar.com/news/reliabilit ... ars/n26158
Selles videos on samu numbreid näha:
https://www.youtube.com/watch?v=fnfp6dC ... WhatCar%3F
(Foorumitest saab lugeda, et E-auto omanikele tuleb üllatusena, et kui reklaamis on auto garantii pikk, siis mitmekümnele asjale (kaasa arvatud akule) kehtivad teatud erandid ja mõne aastase e-auto garantiiremondid võivad maksta üle tuhande.
Ehk "aku mahugarantii" ja "aku töögarantii" võivad olla erinevad mõisted ning mitte sama pikkusega.)
USA'st:
https://finance.yahoo.com/news/3-electr ... c5arPYGH7v
Consumer Reportsi iga-aastane autode töökindluse uuring näitas, et viimase kolme mudeliaasta EV-del oli keskmiselt ligi 80% rohkem probleeme kui tavaautodel.
Uuringu käigus vaadeldi 20 potentsiaalset probleemset valdkonda, sealhulgas elektrimootoreid, mootoreid, käigukasti ja teabe- ja meelelahutussüsteeme.
https://www.instituteforenergyresearch. ... onal-cars/
Elektrisõidukid vajavad uut laadimisinfrastruktuuri ja nende suur energiatarve suurendab elektritaristu koormust.
Tüüpiline EV laadimine kodus kulutab sama palju energiat kui mitu kodu ning kiirlaadimisjaamas 30 minutiga laaditav elektriauto sama palju energiat kui väike ja keskmise suurusega toidupood.
EV laialdane kasutuselevõtt nõuab olulisi ja kulukaid võrguuuendusi.
Elektrisõidukite omanikud ei maksa neid suurenenud elektrikulusid, mis on keskmiselt 11 833 dollarit sõiduki kohta 10 aasta jooksul, ise.
Kuni kommunaalteenused ei hakka elektrisõidukite omanikelt nende teenindamiseks vajalike infrastruktuurikulude eest tasu nõudma, jagatakse need kulud kõigi kommunaalteenuste klientide vahel.
Elamute elektrikulud kogu Ameerika Ühendriikides on pärast Bideni ametisseastumist tõusnud üle 20 protsendi ja elektrisõidukite kiire sunniviisiline kasutuselevõtt suurendab neid kulusid veelgi, et tasuda elektrisõidukite poolt süsteemile esitatavate suurenenud nõudmiste ja muude energiaülemineku põhjuste eest.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 12:43
Postitas kunn24
Probleem nende remondil on:
-kaader peab omama elektrialast pädevust (vähemalt see kaader, kes tegeleb otseselt elektri ja pingevabaks tegemisega),
-tavamõistes kõrgepinge on remontijale ohtlik,
-tehased reeglina muudavad akud ja inverterid nö tehase luti otsas olevateks süsteemideks ehk 3. partei töökaodadelt võetakse peamine ligipääs töödeks ära (jääb formaalselt nipet näpet, et EU nõuded kaupade "vabast remondist" oleksid täidetud,
-lisanduvad keerukad ja kohati ajuvabad protseduurid remontijatele.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 12:54
Postitas kaimagk
Vko kirjutas: 11 Okt 2024, 10:54
kaimagk kirjutas: 10 Okt 2024, 23:16
Ei taha alavääristada, vaid minu jaoks pole veel loodud( pole leidnud ehk) sellist veoülekannet mida pakub EA
Kas ei ole automaatkäigukastiga autoga sõitnud?
Ma küsiks hoopis vastu, kas sa EA’ ga oled sõitnud.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 13:15
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 11 Okt 2024, 12:43
Probleem nende remondil on:
-kaader peab omama elektrialast pädevust (vähemalt see kaader, kes tegeleb otseselt elektri ja pingevabaks tegemisega),
-tavamõistes kõrgepinge on remontijale ohtlik,
....
-lisanduvad keerukad ja kohati ajuvabad protseduurid remontijatele.
Tavapärased organisatoorsed ohutusnõuded nagu kõrgepingevõrkudes või muudes kõrgendatud ohunõuetega tööaladel.
Töökäsk töö teostajale,
Pingetustamise akt, koos teostaja kinnituse ja lukkude võtmete märkimisega (e-autodel on ettenähtud protseduur lahtiühendatud ühenduste lukustamiseks, juhusliku pingestamise vältimiseks),
Töölelubaja luba tööde teostamiseks, (sest ega plekimees või võõba ei pruugi erisusi teada),
Töö teostaja akt töö teostamise kohta,
Kontrollakt tööde teostamise kohta,
Pingestusluba,
Akt pingestamise kohta, jmt.
Ja nagu moodsale ajale kohane tuleks need vormistada volitatud isiku poolt, reaalajas pilve kaudu, autotootja serveris.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 13:17
Postitas tabarabarap
kunn24 kirjutas: 11 Okt 2024, 12:43
Probleem nende remondil on:
-kaader peab omama elektrialast pädevust (vähemalt see kaader, kes tegeleb otseselt elektri ja pingevabaks tegemisega),
-tavamõistes kõrgepinge on remontijale ohtlik,
-tehased reeglina muudavad akud ja inverterid nö tehase luti otsas olevateks süsteemideks ehk 3. partei töökaodadelt võetakse peamine ligipääs töödeks ära (jääb formaalselt nipet näpet, et EU nõuded kaupade "vabast remondist" oleksid täidetud,
-lisanduvad keerukad ja kohati ajuvabad protseduurid remontijatele.
Kuidas see risk erineb ICE autode probleemidest või mingi suvalise toote probleemidest. Pole ju uudis, et tehnikule on nõuded , tehnik või töökoda maandab riske jne. See, et jupid on kuskil ajus, keskserveris jne registreeritud on ju kõikidel kasutusel, et klienti kinni hoida.
Kui Urmas küsis miks EV omanikud alati leili lähevad , siis ma arvan, et EV omanik ei lähegi selle peale leili, aga lihtsalt tuleb sellist negatiivsuse otsimist igast asjast ja vbl saab seda lihtsalt kummutada, et elu ei olegi hukas ja enamus neid põhjuseid on otsitud.
Selge see , et iga sõidukiga on probleem, iga tehnoloogiaga on probleeme. Kindalsti tuleb ka minul EV .ga probleeme, esimese 50k km -ga ei ole neid probleeme lihtsalt veel tulnud. Võrdlusbaasina on mul olnud 5 ICE autot ja neil kõigil on olnud oluliselt rohkem probleeme ka lühema läbisõiduga. Kellegi teise kogemus jälle erinev, diisel sõitis ilma kütuse ja kusel käimata 1mil km ja elu lill

Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Okt 2024, 13:27
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 11 Okt 2024, 13:17
...
Selge see , et iga sõidukiga on probleem, iga tehnoloogiaga on probleeme.
Kindalsti tuleb ka minul EV .ga probleeme, esimese 50k km -ga ei ole neid probleeme lihtsalt veel tulnud.
Võrdlusbaasina on mul olnud 5 ICE autot ja neil kõigil on olnud oluliselt rohkem probleeme ka lühema läbisõiduga. ...
Kogenumal autoomanikul võib võrdlusbaasiks olla üle poolesaja auto.
