25. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 00:20
Postitas kunn24
Lapselik jonn, osta poest pulgakommi. Vali selle hulgast, milles hulgast on võimalik valida. Võimalused pole ju sugugi halvad. Paindlikkus on intelligentsi tunnus.
Ma loodan, et sul selline stiil pole eesmärgiks:
https://youtu.be/kBs2McqRmqE?t=7
Kuid areng on ikka väga õige suunas liikunud, igatsugu mõttetud 10- 20 l/100-le bensuõgardid on jäädavalt möödanik, mis on täisti õige, kui tehniliselt on võimalik teha samade dünaamikanäitajatega 4- 7 l/100-le asju.
Ja seda ka, kui heaks on muutunud detalide kvaliteet täpsuse ja viimistlustaseme osas. Võta mõni 2015 üles premium käru ja tudeeri ning võrdle 10-20 a-d taguste asjadega. Elektroonika kvaliteedist võib jutustama jäädagi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 10:22
Postitas trebla
Milleks üldse kulutada miskeid liitreid ....?,(omal ajal on kulutatud muidugi ka tihumeeetreid )...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 11:32
Postitas elektron
kunn24 kirjutas: 24 Sept 2024, 00:20
Lapselik jonn, osta poest pulgakommi. Vali selle hulgast, milles hulgast on võimalik valida. Võimalused pole ju sugugi halvad. Paindlikkus on intelligentsi tunnus.
Ma loodan, et sul selline stiil pole eesmärgiks:
https://youtu.be/kBs2McqRmqE?t=7
Kuid areng on ikka väga õige suunas liikunud, igatsugu mõttetud 10- 20 l/100-le bensuõgardid on jäädavalt möödanik, mis on täisti õige, kui tehniliselt on võimalik teha samade dünaamikanäitajatega 4- 7 l/100-le asju.
Ja seda ka, kui heaks on muutunud detalide kvaliteet täpsuse ja viimistlustaseme osas. Võta mõni 2015 üles premium käru ja tudeeri ning võrdle 10-20 a-d taguste asjadega. Elektroonika kvaliteedist võib jutustama jäädagi.
Mõni post tagasi väitsid, et bensiinimootor on ajast ja arust, pole mingit arengut ja ainult kivipallurid sõidavad sellega, nüüd on järsku tunnistad, et on siiski areng toimunud

Varsti ehk tunnistad,et mõni bensiinimootorit omav auto võib isegi sama ökonoomne olla kui diisel?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 11:37
Postitas kunn24
Siin pole koht, kus sonades olla piinlikult täpne. Kirjutasin ka paindlikkuse kohta. Võin sinu rõõmuks lisada, et väikese kuluga on diislid. Vahet pole, ennist kirjutasin, et bensumootorile lisati diisli lahendus (kytuse otsepritse).
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 11:42
Postitas EH.INS.
Ma ei suuda jätkuvalt aru saada miks peab mulle pähe määrima seda mida ma ei taha?
Mis põhjustel ma teen või jätan tegemata oma valikud ei puutu kuidagi asjasse
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 11:44
Postitas kunn24
Kes sulle määrib pähe (st meelitab alatult või sunnib ostma)? Lihtne lahendus- ole tugev ja ära osta! Samas valikut ju on:
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =otsi&ak=0
Aga on yhistransport, rendikad jne.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 15:35
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 23 Sept 2024, 18:01
Kas tead seda juttu, et bensiin on pintslite pesemiseks? Asi selles, et bensiinimootor on alates sellest hetkest, kui talle leiutati otsepritse, sisuliselt tehniliselt samasuguse lahendusega kui diisel, ainult kütus pole nii detonatsioonikindel ehk temast ei saa kätte sellist kasutegurit ja pihustid on ülimalt kapriissed. Muus mõttes on igasuguste väänatavate nukkvõllide, muudatavate klapitõusude ja süüteküünaldega sellest tunduvalt ebatöökindlam (lisaks pipardavatele pihustitele). Ehk tänapäeval loll valik ja soov. Sa võid ka tahta aurumootriga ja jalgu trampida, kui ei saa.
Kui tõesti tahad, võta mõni bensumootriga sõitnud saan, kuid selle lappimisele tunnen eos kaasa.
Mis teema nende bensukate sissepritsete riketega on, on Sul autoremondis tuttavaid, või kust seda võtad?
Mul ka mõned sissepritsega bensukad käest läbi käinud, turbodega ja ilma ja pole ühelgi vähemalt sissepritsega probleemi olnud.
Üks diisel on ka vahepeal olnud, häiris see, et pikalt soojenes üles, eriti talvel (üksvahe oli töö - kodu küll ka alla 3 km) ja teine, et kui juhtusid tankimispüstolist kindata haarama, siis käsi haises pärast tükk aega. Diisli püstoild olid miskipärast alati diislised, vähemalt tollal.
Aga kiida veel diisleid

Mul nimelt laps kibeleb kangesti järgmiseks väikest diislit ostma, just sel kütuse € kokkuhoiu kaalutlusel. Olen siiani teda just selle talvel aeglase soojenemise argumendiga suutnud „maha rahustada“. Või ei olegi see pakasega aeglane soojenemine enam praeguste diislitega nii probleem? (Tal enamasti nädala sees alla 10 km otsad sõita)
Võib-olla annan talle vale nõu?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 17:29
Postitas kaimagk
….nii väiksed otsad, kindlalt elektrikas. Muideks , siin on teema ev, las see diisel ja bensiin jäävad maarlitele…:)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 22:24
Postitas elektron
A23 kirjutas: 24 Sept 2024, 15:35
Üks diisel on ka vahepeal olnud, häiris see, et pikalt soojenes üles, eriti talvel (üksvahe oli töö - kodu küll ka alla 3 km) ja teine, et kui juhtusid tankimispüstolist kindata haarama, siis käsi haises pärast tükk aega. Diisli püstoild olid miskipärast alati diislised, vähemalt tollal.
Aga kiida veel diisleid

Mul nimelt laps kibeleb kangesti järgmiseks väikest diislit ostma, just sel kütuse € kokkuhoiu kaalutlusel. Olen siiani teda just selle talvel aeglase soojenemise argumendiga suutnud „maha rahustada“. Või ei olegi see pakasega aeglane soojenemine enam praeguste diislitega nii probleem? (Tal enamasti nädala sees alla 10 km otsad sõita)
Võib-olla annan talle vale nõu?
Lihtsalt huvipärast küsin, et mis see kütuse kokkuhoid endast kujutab, kui palju l/100-le linnas ja trassil?
Pakasega on nii ja naa, käima minek pole minu arvates probleem, kui filtrid vahetatud, eelsüüteküünlad korras ja talvine kütus sees. Salongi soojendamiseks on webasto, mis hakkab kohe sooja puhuma, aga see on ka lisa mille eest peab maksma.
Tankimiseks peavad jah alati kindad käepärast olema, seebiga naljalt diisli haisust lahti ei saa - aitab toiduõli.
Aga 10km otsade tegemiseks diislit mina isiklikult ei ostaks ja põhjuseid selleks on palju.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Sept 2024, 23:20
Postitas pancho villa
Tänapäevastel diislitel ei ole probleeme soojenemisega, küll aga ummistavad lühikesed linnaotsad ära DPFi. Seepärast lasingi endal kõik välja rookida, käi temaga maanteel jalutamas aga ikkagi hakkas juba ära ummistuma.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 07:47
Postitas eerik2
Tänapäeva ja ka juba veidi möödaniku diislitel on kõigil soojenemise probleem. Common rail'i tulekust alates. Mootorid on nii ökonoomseteks aetud, et tõlla jaoks sooja ei jätku enam. Nn 'webasto' parandab selle mure ja ka talvel mootorile tervislikum. Tihtipeale on 'webasto' juba peale installeeritud. Hoolimata talvistest probleemidest on minu jaoks siiski diiselmootor töökindlam. Hooldama peab korralikult, siis ei vea alt. Linnasõiduks ja vahel harva pikema otsa jaoks pole diislit mõtet osta.
P.S. Kaasa Renault 1.5dci (Nissani mootor) keskmine 3,8 l/100km (ise paigaldasin Webasto).
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 08:00
Postitas A23
kaimagk kirjutas: 24 Sept 2024, 17:29
….nii väiksed otsad, kindlalt elektrikas. Muideks , siin on teema ev, las see diisel ja bensiin jäävad maarlitele…:)
Elektrikas oli/on ka kaalumisel, mingid second-hand "junnid" pidid suht tasuta saadaval olema. Selle 10 + 10 km tööpäeva ringi kataksid ära, aga talvel ei suutvat salongi soojaks kütta.
Siis peaks küll kahte autot pidama, üks töölkäimiseks ja teine erasõitudeks ja pakasega kasutamiseks.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 08:06
Postitas A23
elektron kirjutas: 24 Sept 2024, 22:24
A23 kirjutas: 24 Sept 2024, 15:35
Üks diisel on ka vahepeal olnud, häiris see, et pikalt soojenes üles, eriti talvel (üksvahe oli töö - kodu küll ka alla 3 km) ja teine, et kui juhtusid tankimispüstolist kindata haarama, siis käsi haises pärast tükk aega. Diisli püstoild olid miskipärast alati diislised, vähemalt tollal.
Aga kiida veel diisleid

Mul nimelt laps kibeleb kangesti järgmiseks väikest diislit ostma, just sel kütuse € kokkuhoiu kaalutlusel. Olen siiani teda just selle talvel aeglase soojenemise argumendiga suutnud „maha rahustada“. Või ei olegi see pakasega aeglane soojenemine enam praeguste diislitega nii probleem? (Tal enamasti nädala sees alla 10 km otsad sõita)
Võib-olla annan talle vale nõu?
Lihtsalt huvipärast küsin, et mis see kütuse kokkuhoid endast kujutab, kui palju l/100-le linnas ja trassil?
Pakasega on nii ja naa, käima minek pole minu arvates probleem, kui filtrid vahetatud, eelsüüteküünlad korras ja talvine kütus sees. Salongi soojendamiseks on webasto, mis hakkab kohe sooja puhuma, aga see on ka lisa mille eest peab maksma.
Tankimiseks peavad jah alati kindad käepärast olema, seebiga naljalt diisli haisust lahti ei saa - aitab toiduõli.
Aga 10km otsade tegemiseks diislit mina isiklikult ei ostaks ja põhjuseid selleks on palju.
Ma neid kalkulatsioone ise pole lähemalt uurinud, praegune bensukas tal suht janune, kusagil 8+ l ringis kõike arvestav keskmine.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 08:52
Postitas rst
A23 kirjutas: 25 Sept 2024, 08:00
Elektrikas oli/on ka kaalumisel, mingid second-hand "junnid" pidid suht tasuta saadaval olema. Selle 10 + 10 km tööpäeva ringi kataksid ära, aga talvel ei suutvat salongi soojaks kütta.
Siis peaks küll kahte autot pidama, üks töölkäimiseks ja teine erasõitudeks ja pakasega kasutamiseks.
Milline konkreetne elektriauto ei suuda salongi soojaks ajada talvel?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 09:12
Postitas elektron
eerik2 kirjutas: 25 Sept 2024, 07:47
Tänapäeva ja ka juba veidi möödaniku diislitel on kõigil soojenemise probleem. Common rail'i tulekust alates. Mootorid on nii ökonoomseteks aetud, et tõlla jaoks sooja ei jätku enam. Nn 'webasto' parandab selle mure ja ka talvel mootorile tervislikum. Tihtipeale on 'webasto' juba peale installeeritud. Hoolimata talvistest probleemidest on minu jaoks siiski diiselmootor töökindlam. Hooldama peab korralikult, siis ei vea alt. Linnasõiduks ja vahel harva pikema otsa jaoks pole diislit mõtet osta.
P.S. Kaasa Renault 1.5dci (Nissani mootor) keskmine 3,8 l/100km (ise paigaldasin Webasto).
Täitsa nõus.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 09:18
Postitas elektron
A23 kirjutas: 25 Sept 2024, 08:06
Ma neid kalkulatsioone ise pole lähemalt uurinud, praegune bensukas tal suht janune, kusagil 8+ l ringis kõike arvestav keskmine.
No siit käis just läbi diisli puhul number 3,8l sajale keskmiselt, mis on ikka väga hea number - kahtlen, et sealt enam allapoole ronida saab - eriti linnasõidus. Jäi veel täpsustamata kas manuaal või automaat.
Toon siis võrdluseks universaalkerega Toyota, bensiin/hübriid/automaat. Keskmine 4,5 sajale.
Plusse ja miinuseid võid juba ise juurde mõelda.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 09:42
Postitas Vko
Kui autole kuluv rahasumma huvitab, siis pole mingi l/100 km numbriga midagi teha. Kütusekulu on tihti auto juures kokkuvõttes väiksem osa kuludest. Muidugi juhul kui osatakse kõiki kulusid arvesse võtta, sealhulgas ka auto soetamise maksumust (liisingu sissemakset, kuumakset), kindlustust, ülevaatust, rehve, hoolduseid/remonte... Elektriautol ju võib kütusekulu ka 0 eur olla, aga reaalne km hind on midagi muud.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 10:04
Postitas eerik2
elektron kirjutas: 25 Sept 2024, 09:18
Jäi veel täpsustamata kas manuaal või automaat.
Toon siis võrdluseks universaalkerega Toyota, bensiin/hübriid/automaat. Keskmine 4,5 sajale.
Plusse ja miinuseid võid juba ise juurde mõelda.
Manuaal, umbes 40/60 linn/maantee.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 10:07
Postitas ping
eerik2 kirjutas: 25 Sept 2024, 07:47
Tänapäeva ja ka juba veidi möödaniku diislitel on kõigil soojenemise probleem. Common rail'i tulekust alates. Mootorid on nii ökonoomseteks aetud, et tõlla jaoks sooja ei jätku enam. Nn 'webasto' parandab selle mure ja ka talvel mootorile tervislikum. Tihtipeale on 'webasto' juba peale installeeritud. Hoolimata talvistest probleemidest on minu jaoks siiski diiselmootor töökindlam. Hooldama peab korralikult, siis ei vea alt. Linnasõiduks ja vahel harva pikema otsa jaoks pole diislit mõtet osta.
P.S. Kaasa Renault 1.5dci (Nissani mootor) keskmine 3,8 l/100km (ise paigaldasin Webasto).
elektron kirjutas: 25 Sept 2024, 09:18
... Toon siis võrdluseks universaalkerega Toyota, bensiin/hübriid/automaat. Keskmine 4,5 sajale.
Sisepõlemismootori soojenemise kiirus allub elementaarsele füüsikale, et
150kg metalli soojendamiseks on alati vaja mingi kogus kütust põletada, olenemata kas põletatakse silindris või lisa kütteseadmes (ca 1L/h) ja ka see lisakütus tuleb tegeliku kütusekulu arvestuses arvesse võtta sest see auto enda kompuutri näidus ei avaldu.
Mu linnaauto keskmine on 6,5L/100km ja maantee(universaal)auto keskmine on 5,5L/100km, mõlemad tavalise lihtsa bensiinimootoriga ja kui 1 auto aastaläbisõit on alla 5000 aastas, siis ei ole majanduslikult mõtekas diislit omada.
Tööauto aastaläbisõiduga ca 100 000km on diisel ja seda ei ole mõtet talvekülmas kuni 1/2 tunnisel peatusel seisma jätta, sest muidu ei suuda aknaid jäävabana hoida.
Vko kirjutas: 25 Sept 2024, 09:42
Kui autole kuluv rahasumma huvitab, siis pole mingi l/100 km numbriga midagi teha. Kütusekulu on tihti auto juures kokkuvõttes väiksem osa kuludest. Muidugi juhul kui osatakse kõiki kulusid arvesse võtta, sealhulgas ka auto
soetamise maksumust (liisingu sissemakset, kuumakset), kindlustust, ülevaatust, rehve, hoolduseid/remonte...
Elektriautol ju võib kütusekulu ka 0 eur olla, aga reaalne km hind on midagi muud.
Kui auto on välja ostetud, mitte rendis, siis jooksev kulu on ainult kohustusliku kindlustuse (aastamaks ca 80eur), isegi kui see auto enamuse ajast seisab.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 10:17
Postitas eerik2
ping kirjutas: 25 Sept 2024, 10:07
Sisepõlemismootori soojenemise kiirus allub elementaarsele füüsikale, et
150kg metalli soojendamiseks on alati vaja mingi kogus kütust põletada, olenemata kas põletatakse silindris või lisa kütteseadmes (ca 1L/h) ja ka see lisakütus tuleb tegeliku kütusekulu arvestuses arvesse võtta sest see auto enda kompuutri näidus ei avaldu.
Webasto küttekulu 435 g/h, töötab ümbes 10 minutit, max 20 suurema külmaga, ühe sõidu pikkus 30-80km. Ma võin see 0,1l kütet ju lisada talvisel ajal, ehk siis 3,9. Muuseas, see 3,8 on umbes viimase 2 aasta keskmine. Talvel mootori soojendamine mõjus ikka kõvasti. Enne Webasto paigaldust oli keskmine 4,1 ja pidid 20km sõitma enne, kui tuba soojenema hakkas. Päris suurte külmadega alla -25 laenas Kaasa minu vana Audit (ka ahi peal, Autotherm), sest Renault on oma kliimasüsteemi lisanud haige tarkvara, mis ei lase salongi üle +27 kraadist sooja puhuda.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 10:40
Postitas ping
eerik2 kirjutas: 25 Sept 2024, 10:17
ping kirjutas: 25 Sept 2024, 10:07
Sisepõlemismootori soojenemise kiirus allub elementaarsele füüsikale, et
150kg metalli soojendamiseks on alati vaja mingi kogus kütust põletada, olenemata kas põletatakse silindris või lisa kütteseadmes (ca 1L/h) ja ka see lisakütus tuleb tegeliku kütusekulu arvestuses arvesse võtta sest see auto enda kompuutri näidus ei avaldu.
Webasto küttekulu 435 g/h, ....
Lisasoojenduse kütusekulu ei ole mitte "konstantne suurus" vaid sõltub konkreetse seadme tehnilisest võimsusest.
Mida suurem on "väikse ahju" väljundvõimsus, seda väiksem on sellise ahju kasutegur, sest suur leek ei mahu väiksesse koldesse ära ja suur osa soojusest lahkub mitmesajakraadiste väljundgaasidega ilma kasulikku tööd tegemata.
Kui salongi soojenduseks on vaja 3kW ja mootori soojenduseks ka 3kW ning kui 1L kütuse põletamisel saab soojust 10kWh, siis arvestamata ahju kasutegurit oleks kulu vist 0,6L?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 10:50
Postitas optimist88
rst kirjutas: 25 Sept 2024, 08:52
A23 kirjutas: 25 Sept 2024, 08:00
Elektrikas oli/on ka kaalumisel, mingid second-hand "junnid" pidid suht tasuta saadaval olema. Selle 10 + 10 km tööpäeva ringi kataksid ära, aga talvel ei suutvat salongi soojaks kütta.
Milline konkreetne elektriauto ei suuda salongi soojaks ajada talvel?
Pakun Mitsubishi "imev"
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 11:52
Postitas Vko
ping kirjutas: 25 Sept 2024, 10:07
Kui auto on välja ostetud, mitte rendis, siis jooksev kulu on ainult kohustusliku kindlustuse (aastamaks ca 80eur), isegi kui see auto enamuse ajast seisab.
Kui on soov "sente lugeda", siis tähtis on autole kulutatud kogusumma. Mõnikord võib ka juhtuda, et kui see summa sõidetud km peale ära jagada, siis oleks odavam taksoga sõita.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 12:14
Postitas A23
rst kirjutas: 25 Sept 2024, 08:52
A23 kirjutas: 25 Sept 2024, 08:00
Elektrikas oli/on ka kaalumisel, mingid second-hand "junnid" pidid suht tasuta saadaval olema. Selle 10 + 10 km tööpäeva ringi kataksid ära, aga talvel ei suutvat salongi soojaks kütta.
Siis peaks küll kahte autot pidama, üks töölkäimiseks ja teine erasõitudeks ja pakasega kasutamiseks.
Milline konkreetne elektriauto ei suuda salongi soojaks ajada talvel?
Täpseid marke ei tea, aga laps uuris odavate
kasutatud autode järelturgu ja foorumitest nende kohta infot.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 12:15
Postitas EH.INS.
Tundub, et hr ping-i arvestus kulude üle siin on umbes sama nagu arvestus maja energiakulude üle...
Jätaks selle kulu (või tulu, või "positiivse rahavoo") pigem siis üldse välja / viidatud moel on tegemist täieliku lollusega