Re: Elektriautodest
Postitatud: 21 Juun 2024, 19:10
...vastan samaga...
Isegi kui tekkib masina rike, siis autojuht on ikkagi süüdi selles, et ei osanud leida vähem tapvat peatumisviisi.kaimagk kirjutas: 21 Juun 2024, 18:33 ……no ei ole ‘ igal juhul süüdi ‘ juht.
Kuidas saab olla juht süüdi kui autol tekib elektoonikaga selline rike ( kiirendab max võimsusega) ja ei allu pidurdamisele?
…..
Juhi enda jaoks ei pruugi sugugi kurb tulemus olla, sest kui juht otsis teadlikult adrenaliinilaksu, siis kindlasti oli see, kuigi lühike aga arvatavasti kõige võimsam elamus tema elus.
……kuidas juht peaks leidma ohutu peatumisviisi kui auto ei allu juhile? Kas üldse kohe ei loe mida kirjutatakse.ping kirjutas: 21 Juun 2024, 19:17Isegi kui tekkib masina rike, siis autojuht on ikkagi süüdi selles, et ei osanud leida vähem tapvat peatumisviisi.kaimagk kirjutas: 21 Juun 2024, 18:33 ……no ei ole ‘ igal juhul süüdi ‘ juht.
Kuidas saab olla juht süüdi kui autol tekib elektoonikaga selline rike ( kiirendab max võimsusega) ja ei allu pidurdamisele?
…..
(Mul on omal olnud juhus, kus autopiloot äkki kiiruse ja gaasipedaali põhja veab.
Alul oli huvitav aga 140km/h kiirusel läks asi juba tõsiseks, kuna pere oli peal.)
Kui juht tegeleb juhtimisega, siis näeb/tunnetab ta et kiirus väljub lubatud väärtusest ja leiab/peab leidma ohutuima peatumisviisi, mitte ei sõida kiirusega 250km/h, laial maanteel kedagi surnuks.
![]()
Millises mõttes "ei allu juhile"?kaimagk kirjutas: 21 Juun 2024, 20:47 ……kuidas juht peaks leidma ohutu peatumisviisi kui auto ei allu juhile?
Kas üldse kohe ei loe mida kirjutatakse. ……
Ära võta isiklikult, see (punasega) lause käib rohkem ettevõtte kuvandi ja mainekujundusega tegelejaid silmas pidades.ping kirjutas: 21 Juun 2024, 13:17Nagu näha, siis ka siin vist ei oma osad inimesed funktsionaalse lugemise oskust?A23 kirjutas: 21 Juun 2024, 08:17Praeguse juhtumi puhul on rõhk just sellel, et FirstEV müügijuht üritab luua uurimisprotsessi ajal arvamusfooni, et juht võis ise süüdi olla.ping kirjutas: 20 Juun 2024, 13:56Ega "tark tehnika" hullu vastu ei saa.A23 kirjutas: 20 Juun 2024, 12:36 ...
Praeguse juhtumi puhul aga kujundada kahtlus, et hukkunu võis tugevalt gaasi vajutada, on vähemalt ebaeetiline, kui mitte pahatahtlik! Kui see väide käidi välja kõnealuse avarii kontekstis, oleks Teslal moraalne kohus kõigepealt tolle väitja teenetest loobuda. (Kui just meedial siin "käsi mängus" pole, kuidas asi välja paistab)
....
Lugege Tesla kasutusjuhendit, et kui juht teadlikult annab märku, et "tema ise juhib autot" äärmuslikes tingimustes, siis juhiabid ei rakendu!
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A85.html
TESLA AUTPIDUR.png
Muidugi nagu kõik kaasaegsed autod pidevalt salvestavad juhi tegevust, küll siis see juhtum ka lahti harutatakse.
Väljaütlemistega a-la "vajutab tugevalt gaasipedaalile" ja "... et hädapidur mingil hetkel ei rakendunud, ei pea Liiva tõenäoliseks..." on tegu otsese arvamuse kujundamisega ja võimalik, et ka sooviga kaudselt uurimustulemusi mõjutada.
Kõik ei pruugi sellest aru saada.
....
Tõin ju välja tootja kastutusjuhendi, kus on kirjutatud, et sõiduabid tuleb halva ilmaga välja lülitada ja autopiloot ning rajajälgimise süsteem ei toimi kiirusel üle 150km/h ning hädapidurdus ei toimi kiirusel üle 200km/h või kui juht ise hoiab jalga pedaalil.
Et selliste autovigastustega otsasõit vihmas liikuvale autole tekitada, saab olla antud juhul ainult lolli ja ignorantse juhi süü.
![]()
Väide "IGAL JUHUL" on ekslik, õigem oleks Sul sellest avaldusest taganedaxxx111 kirjutas: 21 Juun 2024, 17:45 ...
Olenemata kõikvõimalikest "vidinatest" on IGAL JUHUL süüdi juht
...
Kui uurimisraport või kohus teeb otsuse, et avarii põhjustas tehniline rike, siis nii on. Mida keegi teine "põõsas" arvas, ei oma tähtsust. Ka Eestis on selliseid juhtumeid ette tulnud. Ise asi, et suhe on tugevalt inimese "kasuks".
Jah - nõus - senini...Kui uurimisraport või kohus teeb otsuse, et avarii põhjustas tehniline rike, siis nii on.
Ära väida liiga kindlalt. Asi jõudis riigikohtusse. Siin võib olla ka 1 aga: see instants on tuntud oma eelneva kohtupraktika muutjana. Ehk varem oli 1 lahend, hiljem risti vastupidi.Õnnetuses jäi süüdi kaine juht kuna kokkupõrge toimus tema suhtes vastassuunas
Mina väidan, et täpselt analoogiline asi konkreetselt sai riigikohtus pähe 3. märts 2016.Võin tuua ka markantse näite
Joobes juht kaldus vastasuunda
Vastasuunas tulnud auto pööras enda suhtes vastasuunda - vältimaks kokkupõrget
Viimasel hetkel joobel juht tegi pöörde oma sõidusuunda
Kokkupõrge toimus joobes juhi sõidusuunas
Õnnetuses jäi süüdi kaine juht kuna kokkupõrge toimus tema suhtes vastassuunas
Joobes juht sai karistada joobe eest
11. Kolleegiumi hinnangul järgis ringkonnakohus kriminaalasja uuel arutamisel Riigikohtu juhiseid ja tunnistas J.N põhjendatult süüdi. Kõigepealt analüüsis ringkonnakohus LS § 14 lg 2 ja § 16 lg 1 nõuete rikkumist J.N poolt ning märkis, et nende sätete kohaselt oleks J.N pidanud liiklemisel olema hoolikas ja ettevaatlik, vältima teiste liiklejate ohustamist ning sõitma asulavälisel teel sõiduolusid arvestades võimalikult sõidutee parema ääre lähedal. Selle asemel kaldus süüdistatav aga vastassuunavööndisse, tekitades R. P. jaoks liiklusohtliku olukorra ja sundides teda laupkokkupõrke vältimiseks omakorda vastassuunavööndisse liikuma. Tulenevalt LS § 33 lg 2 p-st 8 oleks J.N pidanud seejärel lahendama oma eelnevast tegevusest (s.o vastassuunavööndisse kaldumisest) tuleneva ohu viisil, mis poleks teisi liiklejaid täiendavalt ohustanud, kuid selle asemel tegi ta oma suunavööndisse naasmiseks ootamatu manöövri, keeras sõiduki rooli järsult paremale ja põrkas tee keskel kokku R. P. sõidukiga. Liiklusõnnetuse tagajärjel said K. S. ja S. R-i raske tervisekahjustuse ning R. P., M. M. ja J. S. R-i lühiajalised tervisekahjustused. Eelnevast nähtuvalt on ringkonnakohus arusaadavalt selgitanud, milliste tegudega J.N liiklusõnnetuse põhjustas ja milliseid liiklusnõudeid ta rikkus. Samuti on eksperdiarvamusele tuginedes tuvastatud, et R. P. vastassuunavööndisse suundumise hetkel liikus J.N auto talle otse vastu ja süüdistatav polnud alustanud oma suunavööndisse naasmist (vt Tallinna Ringkonnakohtu 21. aprilli 2016. a otsus, p 11). Järelikult pööras J.N oma suunavööndi poole kannatanust hiljem. Arvestades, et LS § 33 lg 2 p 8 kohaselt peab juht enne manöövri alustamist veenduma, et see on ohutu ega takista või ohusta teisi liiklejaid, on ringkonnakohtu otsuses vastatud ka kaitsja küsimusele selle kohta, millal tohib vastassuunavööndis viibiv juht oma suunavööndisse naasta. Nii nagu iga teise manöövri puhul, tuleb ka enne oma suunavööndisse tagasiliikumist veenduda, et see on ohutu ega takista või ohusta teisi liiklejaid. Praegusel juhul jättis J.N kõnealuse kohustuse täitmata.
Siin näide, et Riigikohus ilmutas kainet mõistust. Oluline ikka, kes on tegelik õnnetuse põhjustaja. Kummaline, et see teistes kohtuinstantsides arusaamatusi tekitas.kunn24 kirjutas: 26 Juun 2024, 11:04 Sa pole midagi kirjeldanud, vaid väidad abstraktselt. Nii võib iga mees põhku toota.
Sinu "markantne" väide oli:Mina väidan, et täpselt analoogiline asi konkreetselt sai riigikohtus pähe 3. märts 2016.Võin tuua ka markantse näite
Joobes juht kaldus vastasuunda
Vastasuunas tulnud auto pööras enda suhtes vastasuunda - vältimaks kokkupõrget
Viimasel hetkel joobel juht tegi pöörde oma sõidusuunda
Kokkupõrge toimus joobes juhi sõidusuunas
Õnnetuses jäi süüdi kaine juht kuna kokkupõrge toimus tema suhtes vastassuunas
Joobes juht sai karistada joobe eest
Leidsin ka selle Postimehe loo üles: https://www.postimees.ee/3887985/vastas ... iski-suudi
Täiendus. See lugu käis ka 2.-t korda riigikohtust läbi, see otsus siin: https://www.riigikohus.ee/et/lahendid?a ... -1-1-83-16
Tsitaat lahendist:11. Kolleegiumi hinnangul järgis ringkonnakohus kriminaalasja uuel arutamisel Riigikohtu juhiseid ja tunnistas J.N põhjendatult süüdi. Kõigepealt analüüsis ringkonnakohus LS § 14 lg 2 ja § 16 lg 1 nõuete rikkumist J.N poolt ning märkis, et nende sätete kohaselt oleks J.N pidanud liiklemisel olema hoolikas ja ettevaatlik, vältima teiste liiklejate ohustamist ning sõitma asulavälisel teel sõiduolusid arvestades võimalikult sõidutee parema ääre lähedal. Selle asemel kaldus süüdistatav aga vastassuunavööndisse, tekitades R. P. jaoks liiklusohtliku olukorra ja sundides teda laupkokkupõrke vältimiseks omakorda vastassuunavööndisse liikuma. Tulenevalt LS § 33 lg 2 p-st 8 oleks J.N pidanud seejärel lahendama oma eelnevast tegevusest (s.o vastassuunavööndisse kaldumisest) tuleneva ohu viisil, mis poleks teisi liiklejaid täiendavalt ohustanud, kuid selle asemel tegi ta oma suunavööndisse naasmiseks ootamatu manöövri, keeras sõiduki rooli järsult paremale ja põrkas tee keskel kokku R. P. sõidukiga. Liiklusõnnetuse tagajärjel said K. S. ja S. R-i raske tervisekahjustuse ning R. P., M. M. ja J. S. R-i lühiajalised tervisekahjustused. Eelnevast nähtuvalt on ringkonnakohus arusaadavalt selgitanud, milliste tegudega J.N liiklusõnnetuse põhjustas ja milliseid liiklusnõudeid ta rikkus. Samuti on eksperdiarvamusele tuginedes tuvastatud, et R. P. vastassuunavööndisse suundumise hetkel liikus J.N auto talle otse vastu ja süüdistatav polnud alustanud oma suunavööndisse naasmist (vt Tallinna Ringkonnakohtu 21. aprilli 2016. a otsus, p 11). Järelikult pööras J.N oma suunavööndi poole kannatanust hiljem. Arvestades, et LS § 33 lg 2 p 8 kohaselt peab juht enne manöövri alustamist veenduma, et see on ohutu ega takista või ohusta teisi liiklejaid, on ringkonnakohtu otsuses vastatud ka kaitsja küsimusele selle kohta, millal tohib vastassuunavööndis viibiv juht oma suunavööndisse naasta. Nii nagu iga teise manöövri puhul, tuleb ka enne oma suunavööndisse tagasiliikumist veenduda, et see on ohutu ega takista või ohusta teisi liiklejaid. Praegusel juhul jättis J.N kõnealuse kohustuse täitmata.
Rääkisid vist juba kord seda? Kui kolmandat korda veel ütled, siis pane ka koht, kust saab ja lisa soodustuskood Ehitusfoorumi liikmetele. Niisama ei ole aus isu peale ajadakaimagk kirjutas: 26 Juun 2024, 15:15 ….tädi Võrumaal teeb ikka häid pannkooke ( praegu metsmaasika toormoosiga on eriti hea)…….
Selles artiklis on veel paar põnevat fakti.JD Poweri uuringust selgus, et tööstusharu keskmine on 195 registreeritud probleemi 100 sõiduki kohta, arvestades ka esinduste (remondi)külastusi.
Selle näitaja poolest on bensiinimootoriga sõidukitel tunduvalt paremad tulemused kui elektriautodel, nagu Tesla. Bensiinimootoriga sõidukitel on keskmiselt 180 probleemi, samas kui elektriautodel on 266 probleemi 100 sõiduki kohta – märkimisväärne 86-punktiline erinevus.
Hanley sõnul peavad elektriautode juhid oma uusi sõidukeid esindusse viima kolm korda sagedamini kui bensiinimootoriga sõidukite omanikud. See on üllatav pöördepunkt levinud arusaamale, et elektriautode omanikud ei pea oma sõidukeid hoolduseks ja parandusteks esindusse nii tihti viima, kuna elektriautodel on vähem osi, mis võivad katki minna.