Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Apr 2025, 09:25
https://www.engadget.com/transportation ... 29155.html kõikide ekraanivihkajate unelm
tabarabarap kirjutas: 26 Apr 2025, 09:25 https://www.engadget.com/transportation ... 29155.html kõikide ekraanivihkajate unelm
Kui noorematele võib tunduda see imelik, siis veel 30-40 aastat tagasi oligi nii, et varustuse valikuvõimalused olid oluliselt laiemad, kui tänapäevaste klassifikatsioonide ja sunduslike paketivalikutega.Urmas kirjutas: 27 Apr 2025, 09:30tabarabarap kirjutas: 26 Apr 2025, 09:25 https://www.engadget.com/transportation ... 29155.html kõikide ekraanivihkajate unelmAga see-eest on 100 ühikuga lisavarustuse paketis kõigi jaoks vist midagi olemas. Umbes nagu IKEA köögikapp, kus on ainult seinad ja ülejäänut hakkad juurde ostma. Mis siis selle kastika maksumuseks tegelikult tuleb?
PM-s ilmus ka eesti keeles artikkel selle "üliodava" EV kohta. https://tehnika.postimees.ee/8237972/se ... -alla-tuua
Kuluefektiivsusega ei ole siin vist mitte midagi pistmist, pigem on võimalus müüa lisana "ostjale mittevajalikku toodet", pannes teda uskuma, et ostjal on seda seadet vaja.võhik kirjutas: 27 Apr 2025, 23:33 Masstootmise loogika põhjal on kõige kuluefektiivsem vast see, kui kõik tellijad saavad ühe ja sellesama auto, kuid sind huvitavad lisad lihtsalt aktiveeritakse üle interneti pärast vastava papi ülekandmist ....?
Palun maini mõni autotootja ära, kes antud kuupõhist tasu küsib lisade kasutamise eest.ping kirjutas: 28 Apr 2025, 09:50...
Või näiteks see sama 5 aasta vanuse tehnoloogiaga ekraan mis (tasulisi?) uuendusi vajab, mis on tarkvaravõrkude kaudu seotud autoga ja mille eest küsitakse mitmeid tuhandeid on ju näiteks minu jaoks mõttetu lisa seade, kui selle asendab palju funktsionaalsem 100eur maksev androidekraan, kust saab näha lisaks reaalajas liiklusinfole ka reaalajas kõiki auto jõusedame andmeid, jne.
![]()
Ma olen kasutajana märgitud autole mis toodeti 1996 ehk 29 aastat tagasi. Roolivõimu ei olnud, aknad käisid vändaga, kojamehed käisid ainult 2 režiimis - kas aeglaselt või kiirelt. Ainus mugavus oli raadio - isegi sigarisüütaja pesa ei olnud. Kriitiliselt suhtudes ei olnud tegu muidugi autoga - oli Opelping kirjutas: 27 Apr 2025, 22:04 Kui noorematele võib tunduda see imelik, siis veel 30-40 aastat tagasi oligi nii, et varustuse valikuvõimalused olid oluliselt laiemad, kui tänapäevaste klassifikatsioonide ja sunduslike paketivalikutega.
Näiteks A100 universaali võis osta kas 60kW mootoriga või 4x4 sedaani V8 mootoriga.
700BMW sai ka vändaga akendega.
Kui inimesel oli vaja 7 kohalist autot, siis ei pidanud "lux lisadega" ennast vigaseks maksma vaid sai valida vastavalt vajadusele lihtsama ja odavama auto.
Kui kõige kallim Eestis müüdav sõiduauto oli max varustuses VW Karavelle, hinnaga üle 1000 000eek siis üks esindus oli nõus müüma ka ilma roolivõimuta auto, kui teha tehasetellimus.
![]()
Vahest täpsustad millest jutt?Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
Sa oled nõrk v? Mul on päris mitu autot olnud roolivõimuta, s.h. paar Ladat. Žigulli rehvilaius algas 135 mm-st, ka poisike sai hakkama. Roolivõimuga Ladat ma küll ei mäleta. Ajad pidurivõimuga segi.Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
Meenub oma 2105 Sain kuskilt 110 mm laiusega naastrerhvid. jube hästi sõitis lumes.aero kirjutas: 28 Apr 2025, 16:40Sa oled nõrk v? Mul on päris mitu autot olnud roolivõimuta, s.h. paar Ladat. Žigulli rehvilaius algas 135 mm-st, ka poisike sai hakkama. Roolivõimuga Ladat ma küll ei mäleta. Ajad pidurivõimuga segi.Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
Mida su arust siis "roolikarp" teeb kui ta mehaaniliselt ei võimenda, kus roolist tulev võll teeb mitu pööret ja väljuv hoob pöörab end vaid väikese osa? Pane see hoob otse rooli otsa ja proovi siis keerata.aero kirjutas: 28 Apr 2025, 16:40Sa oled nõrk v? Mul on päris mitu autot olnud roolivõimuta, s.h. paar Ladat. Žigulli rehvilaius algas 135 mm-st, ka poisike sai hakkama. Roolivõimuga Ladat ma küll ei mäleta. Ajad pidurivõimuga segi.Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
Lase hüdraulilise võimuga süsteem'õlist tühjaks ja proovi sõita! Sõidetud saab, aga kõvasti jõudu on vajaVko kirjutas: 28 Apr 2025, 17:10Mida su arust siis "roolikarp" teeb kui ta mehaaniliselt ei võimenda, kus roolist tulev võll teeb mitu pööret ja väljuv hoob pöörab end vaid väikese osa? Pane see hoob otse rooli otsa ja proovi siis keerata.aero kirjutas: 28 Apr 2025, 16:40Sa oled nõrk v? Mul on päris mitu autot olnud roolivõimuta, s.h. paar Ladat. Žigulli rehvilaius algas 135 mm-st, ka poisike sai hakkama. Roolivõimuga Ladat ma küll ei mäleta. Ajad pidurivõimuga segi.Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
![]()
Täpselt nii- kui auto juhtimine ka jalgratta sarnaseks teha, siis saab öelda, et roolivõimendi puudub. See tiguülekanne ei ole sinna "niisama" pandud, vaid just võimendamise eesmärgil ja oma põhimõttelt ongi mehaaniline võimendi.RaJy kirjutas: 28 Apr 2025, 17:39 Lase hüdraulilise võimuga süsteem'õlist tühjaks ja proovi sõita! Sõidetud saab, aga kõvasti jõudu on vaja
. Tiguülekandega rool ei ole võimendi. Otserool on jalgrattal - ilma igasuse võimendita.
See on vist nüüd küll selline koht, mis näitab kenasti kaasaegse autoõppe taset, kus ei teata "roolikarbi" ja "roolivõimendi" funktsioonide erinevust?Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 17:10 .....
Mida su arust siis "roolikarp" teeb kui ta mehaaniliselt ei võimenda, kus roolist tulev võll teeb mitu pööret ja väljuv hoob pöörab end vaid väikese osa?
Pane see hoob otse rooli otsa ja proovi siis keerata.![]()
ping kirjutas: 28 Apr 2025, 17:57 See on vist nüüd küll selline koht, mis näitab kenasti kaasaegse autoõppe taset, kus ei teata "roolikarbi" ja "roolivõimendi" funktsioonide erinevust?
Tasub lugeda.Walter2 kirjutas: 28 Apr 2025, 19:56 Wiki muide ütleb päris lihtsas keeles ära mis on võimendi, tasub mõttega lugeda.
Tsitaadi allikas https://forte.delfi.ee/artikkel/1203736 ... e-ara-tehaMaailma suurim akutootja CATL esitles Shanghais uudseid tehnoloogiaid, mis tõenäoliselt teevad konkurentidele ärtust ära. Aku, mis suudab viie minutiga ahmida endasse 500 kilomeetrit sõiduraadiust, on uus maailmarekord. Lisaks näitasid hiinlased täiesti uut akumudelit, mis teeb võimalikuks kuni 1500 kilomeetri läbimise ühe laadimisega, kirjutab Accelerista.com.
Eks siit need "õiguskantslerid" tulevadUrmas kirjutas: 23 Apr 2025, 23:26Mis kasu on autol asukohaandmete väljalülitamisest kui sul on telefon taskus ja sinu ligikaudne asukoht suudetakse tuvastada väga kiiresti. Noh, on variant, et kui su telefon on taskus 5mm paksusest tinast vutlaris, siis võib-olla asukoha tuvastamiseks puudub levi. Kunagi, kui suhtlus käis kirja teel, siis avati ümbrikke kirja sisuga tutvumiseks ja kuulati pealt lauatelefone, siis mobiiltelefonide ajastul oleme juba ammu-ammu oma privaatsuse ära andnud. Sularahata arveldamisest ehk ainult pangakaardid, ma ei hakka rääkimagi. Millisest poest, millal, kui palju, mida jnejne ..., tuvastada ei ole pangakaardi kauda ei ole tänapäeval enam üldse probleem. Poe igas riiulivahes olevatest "turvakaameratest" privaatsuse nõudmiseks ei ole ka vist mõtet jahuda.Lugege seda artiklit Eesti Vabariigis autoga sõitmise anonüümsusest.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1203 ... utonumbrit