Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Apr 2025, 16:13
Kas peaks moderaatorile esildise tegema?
Kas peaks moderaatorile esildise tegema?
Lugesin Su postitusest välja, et kui juht kuuleb auto käivitamise mürinat, käitub ta tänu sellele liikuses ettevaatlikumalt, erinevalt elektrika juhist, kellel mürinat ei ole võimalik kuulda. Või kui eksin, siis mida Sa öelda tahtsid?ping kirjutas: 15 Apr 2025, 14:34Milline haige fantaasia sellist ulmet minu tekstist välja loeb?A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 11:16Sinu teooria järgi peaks olema mida vanem auto seda turvalisem!ping kirjutas: 15 Apr 2025, 10:08Inimpsühikast.A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 ... Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid![]()
Juht pöörab võtit ja mootor käivitub mürinal.
Siinkohas peaks juht aduma, et tema tegevusel ja tema kasutatava energia vabastamisel on otsene seos tema ja teda ümbritsevate inimeste eluga.
"Mugav käivitamine" on nagu lapsele sisse harjunud arvutimäng, kus kaob kasutaja ohutaju ja raundi lõppedes saab jälle uued elud osta.
Mugava elu ohutaju puudumine on hästi näha helbekeste sots.meedia postitustes, kus hädaldatakse: "miks koolis ei öeldud kohe, et autosõit on ohtlik" või "miks talvel on teedel lumi" jne.
Nt automaatkasti asemel käsikast, veel parem, kui vahegaasiga, siis adud täpselt, et järgmise käiguga sõidad kiiremini...
Pigem peaks juhiabidega (invaliidi) "mugava auto" või "kiire tsikli" juht enne iga liikuma hakkamist näpujäljega kinnitama teadmist, et: "liikuma hakates on ta kõrgendatud ohu allikas ja teadlik füüsikaseaduste kehtimisest ning et tema edasisest käitumisest sõltuvad elud".
![]()
Kust sa innovatsiooni näed? Võeti läpakas või tahvel, keerati rattad alla ja novatsioon. Ime, et veel Win12 sinna ei tehtud. Tesla kohta tõi mõiste "ratastega läpakas" sisse mu tuttav juba 5a tagasi. Ma autorlusele ei pretendeeru.Või on siis innovatsioon teatud maani aktsepteeritav ja edasi enam mitte?
Ikka näen, ... kõik ei pruugi muidugi ajaproovile vastu pidada. Kas Sa aga nt 15 a tagasi oleksid uskunud, kui keegi väitnuks, et ainult akujõul saab 500+ km maha sõita?kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 16:24Kust sa innovatsiooni näed? Võeti läpakas või tahvel, keerati rattad alla ja novatsioon. Ime, et veel Win12 sinna ei tehtud. Tesla kohta tõi mõiste "ratastega läpakas" sisse mu tuttav juba 5a tagasi. Ma autorlusele ei pretendeeru.Või on siis innovatsioon teatud maani aktsepteeritav ja edasi enam mitte?
Ma ei vahetaks mittemillegi vastu seda tunnet, kui kuuled, kuidas ameerika V8 käima läheb, ega selle sõiduheli ka.A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 Ei ole mingit mõtet ilmselge vastu vaielda, vastasel korral läheks jutt sinna juba varasemalt kellegi poolt viidatud "raudlaevade mitteujuvuse" kategooriasse. Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid
(Me ei räägi siin ülipikkadest otsadest, see on teema, millega vaja veel tegeleda)
1L bensiiniga on "4 rattalise motoriseeritud liikuri" rekordläbisõit üle 1000km ja asi siis akuga 500+km on läbida?A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 16:48Ikka näen, ... kõik ei pruugi muidugi ajaproovile vastu pidada. Kas Sa aga nt 15 a tagasi oleksid uskunud, kui keegi väitnuks, et ainult akujõul saab 500+ km maha sõita?kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 16:24Kust sa innovatsiooni näed? Võeti läpakas või tahvel, keerati rattad alla ja novatsioon. Ime, et veel Win12 sinna ei tehtud. Tesla kohta tõi mõiste "ratastega läpakas" sisse mu tuttav juba 5a tagasi. Ma autorlusele ei pretendeeru.Või on siis innovatsioon teatud maani aktsepteeritav ja edasi enam mitte?
kui saab odavamalt toota, siis saab ka odavamalt müüa..ping kirjutas: 14 Apr 2025, 11:20 ...
Hiinat ei maksa näiteks tuua, sest seal kuulub 10 aasta vanune sõiduauto kohustuslikule utiliseerimisele ja sellist riiki vaevalt eurooplane (veel) tahab. (Olen lingi siia varem toonud.)
Sõltuvalt 10 aastasest auto ettenähtud kasutusajast saab Hiina autosid odavamalt toota.
![]()
Prill kirjutas: 14 Apr 2025, 15:46 ....
Lisaks AI trügib telefonide ja muude ekraanide kasutamisel vahele, ehk varsti ei olegi vaja pingutada seal ekraanil näpuga vaid lihtsalt ütled autole mida vaja lahti või kinni panna. Eriti vahva oleks AI assistent kes juba sinu autosse istudes teab mis protokollid-rutiinid-heeblid tuleb enne "õhkutõusu" sobivaks seada.
...
Kui inimesed neid abilisi nagunii välja lülitavad, kerkib küsimuseks kas see ohutusabiliste nõudmine ja igal sõidul kohustuslik sisselülitatud olek ise adekvaatne on.
Kas maksab soovida, neid soove mis võivad äkki isegi täituda, rutem kui oodata võib?trebla kirjutas: 15 Apr 2025, 23:49Prill kirjutas: 14 Apr 2025, 15:46 ....
Lisaks AI trügib telefonide ja muude ekraanide kasutamisel vahele, ehk varsti ei olegi vaja pingutada seal ekraanil näpuga vaid lihtsalt ütled autole mida vaja lahti või kinni panna. Eriti vahva oleks AI assistent kes juba sinu autosse istudes teab mis protokollid-rutiinid-heeblid tuleb enne "õhkutõusu" sobivaks seada.
...
Kui inimesed neid abilisi nagunii välja lülitavad, kerkib küsimuseks kas see ohutusabiliste nõudmine ja igal sõidul kohustuslik sisselülitatud olek ise adekvaatne on.
ma olen siiani AI-käest midagi teada tahtes ikka klaviatuuril toksinud, aga mõte on küll olnud, et ehk lihtsalt küsiks.. pole viitsinud jännata.. aga äkki ükskord hakkkan.. ?
järgmisele autole ilmselt ise ütlen kuhu sõita ja siis kohale jõudes ilmselt auto ise ütleb, kuhu saabusime, ja ka seda, mispärast ma sinna sõitsin...![]()
Paistab, et piiratud kujutlusvõime ei suuda mõista, et kui tootja on planeerinud auto elueaks 10 aastat, siis millise hinna eest oleks keegi nõus ostma 8 aasta vanust kasutatud autot, mis 2 aasta pärast peaks vanarauda minema?trebla kirjutas: 15 Apr 2025, 23:44kui saab odavamalt toota, siis saab ka odavamalt müüa..ping kirjutas: 14 Apr 2025, 11:20 ...
Hiinat ei maksa näiteks tuua, sest seal kuulub 10 aasta vanune sõiduauto kohustuslikule utiliseerimisele ja sellist riiki vaevalt eurooplane (veel) tahab. (Olen lingi siia varem toonud.)
Sõltuvalt 10 aastasest auto ettenähtud kasutusajast saab Hiina autosid odavamalt toota.
Ja miks peaks keegi midagi muud kallimalt ostma.. ?
![]()
Mis on selle tsivilisatsiooni nimetus, kus elad sina?trebla kirjutas: 15 Apr 2025, 23:44 kui saab odavamalt toota, siis saab ka odavamalt müüa..
Ja miks peaks keegi midagi muud kallimalt ostma.. ?
Proovisn omal täna hommikul fossiili. Kui mootor on nö "sees", aga start/stop aktiveeritud ja kui start/stop on parasjagu mootori seisanud, kui tahad välja minna, siis auto küll röögib (piiksutab), aga lasebki ukse lukustada ja paneb ka mootori "seisma"! Aga kui mootor käib reaalselt ringi, siis uksekäepidet puutudes midagi ei juhtu, mootor seisma ei jää ja uks lukku ei lähe.kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 11:56 ...Uuematel start- stop masinatel võid masinast ilma väljalülitamata tõmmata leebet ja ukse lukku lasta ...
See on hoopis teine teema, n.ö. "entertainment", pole otseselt seotud võimalikult mugavalt ja vaevatult punktist a punkti b kulgemisega.eerik2 kirjutas: 15 Apr 2025, 17:14Ma ei vahetaks mittemillegi vastu seda tunnet, kui kuuled, kuidas ameerika V8 käima läheb, ega selle sõiduheli ka.A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 Ei ole mingit mõtet ilmselge vastu vaielda, vastasel korral läheks jutt sinna juba varasemalt kellegi poolt viidatud "raudlaevade mitteujuvuse" kategooriasse. Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid
(Me ei räägi siin ülipikkadest otsadest, see on teema, millega vaja veel tegeleda)![]()
Tubli ..Urmas.moetoodete tootmishindasid. Mainitud oli kellegi Brikini käekotti, mida mujal maailmas müüakse hinnaga 28 000€, siis tootmise hind pidavat jääma 1000€juurde. 27 000€ kasumit ei olegi nii väga paha tulemus.
Antud teema pealkiri on Elektriautod. Kui sind häirivad kõik uued autod, vahet ei ole kas tegu on EV või ICE'ga, siis palun tee endale uus teema või otsi A24 foorum ülesse, kus on hea vinguda.ping kirjutas: 14 Apr 2025, 19:35 Näiteks 2024 VW, kus on lisaks puudutusele ka pühkimise funktsioon, et kui täpselt otse ekraanile ei vajuta ja näpp liigub küljele, siis keerab ette teise lehe, millelt peab omakorda tagasi liikuma.
Ja kui tahta mõnda toimingut teha, siis tuleb alustada peamenüüst, sest puuduvad otse kiirvaliku võimalused.
Raadio kuulamisel ei saa otse valida tämbrit vaid see tuleb teha läbi peamenüü.
Kui tahta aktiveerida kiirusepiirik, siis see tuleb igal sõidu alustamisel liikumisel (mitte kohapeal seistes) aktiveerida ja seadistada iga sõidukorra jaoks uuesti piirkiirus.
Kui talvekülmas on ekraan hangunud, siis istmesoojendusi ja aknasoojendust sisse lülitada ei saa, sest need toimingud on juhitavad ainult ekraani kaudu.
Kui auto hakkab sirgel teel ujuma ja peatudes on tunda pidurite kärsahaisu, siis on peeglite sulatus sisse jäänud ja sõiduabi kuivatab ABS abil piduriklotse.
![]()
Ukse paneb lukku. Võib olla erisus CA-ga või ilma. Kuid siis ametliku lahendusena teeb korraks kräuksu (annab märku, et unustasid mootori tööle). Kräuksu saab maha ka kodeerida.A23 kirjutas: 16 Apr 2025, 07:18 Kas Sul paneb ka töötava mootoriga ukse lukku ja lülitab mootori välja?
Kui nagu nüüd ka ise kenasti tõid võrdluse välja, et kuna erinevate mootoritega autode salongid on tänapäeval "sama mugavad", siis vist võib e-autode "eriliselt mugava salongi" jutu, kui ostueelistuse, siinkohal ära lõpetada?rst kirjutas: 16 Apr 2025, 10:39Antud teema pealkiri on Elektriautod. Kui sind häirivad kõik uued autod, vahet ei ole kas tegu on EV või ICE'ga, siis palun tee endale uus teema või otsi A24 foorum ülesse, kus on hea vinguda.ping kirjutas: 14 Apr 2025, 19:35 Näiteks 2024 VW, kus on lisaks puudutusele ka pühkimise funktsioon, et kui täpselt otse ekraanile ei vajuta ja näpp liigub küljele, siis keerab ette teise lehe, millelt peab omakorda tagasi liikuma.
Ja kui tahta mõnda toimingut teha, siis tuleb alustada peamenüüst, sest puuduvad otse kiirvaliku võimalused.
Raadio kuulamisel ei saa otse valida tämbrit vaid see tuleb teha läbi peamenüü.
Kui tahta aktiveerida kiirusepiirik, siis see tuleb igal sõidu alustamisel liikumisel (mitte kohapeal seistes) aktiveerida ja seadistada iga sõidukorra jaoks uuesti piirkiirus.
Kui talvekülmas on ekraan hangunud, siis istmesoojendusi ja aknasoojendust sisse lülitada ei saa, sest need toimingud on juhitavad ainult ekraani kaudu.
Kui auto hakkab sirgel teel ujuma ja peatudes on tunda pidurite kärsahaisu, siis on peeglite sulatus sisse jäänud ja sõiduabi kuivatab ABS abil piduriklotse.
Täna ei ole väga vahet kas tegu on EV või ICE'ga, sest salongi poolest tegu peaaegu, et samade autodega vähemalt saksa auto tootjate leeri vaadates (BMW, VAG, MB).
Päriselt?!?ping kirjutas: 16 Apr 2025, 11:30 Kui nagu nüüd ka ise kenasti tõid võrdluse välja, et kuna erinevate mootoritega autode salongid on tänapäeval "sama mugavad", siis vist võib e-autode "eriliselt mugava salongi" jutu, kui ostueelistuse, siinkohal ära lõpetada?
Leiaks nüüd mingi järgmise e-auto "eriti hea eelise", sest nagu eelnevast näha on kõik argumendid alates kliimapäästmisest koledal kombel auklikuks lastud.![]()
Arusaadavalt paistab ikkagi, et e-autode omanike põhiline loodetav eelis on vist "sendiraiumine" ja soov paista välja "naabrist parem"?
![]()
Osa ev-ostjaid on need, kelle PV-paneelid katusel ei ole loodetud tulu toonud, tekitavad tarbimist juurde. Mingi osa püüavad keskeakriisi lahendada. Mõnel on kodust kontorisse 2-3-5 km, ice ei lähe soojaks, jala on väsitav, tõuks ei sobi talveks, velo pannakse tuuri jne. Kas just naabrist paremaks aga natuke erineda oleks ikka hea. Kui naabril on hall metallik toyota, siis halli metalliku honda või nissani ost ei lahendaks midagiping kirjutas: 16 Apr 2025, 11:30Kui nagu nüüd ka ise kenasti tõid võrdluse välja, et kuna erinevate mootoritega autode salongid on tänapäeval "sama mugavad", siis vist võib e-autode "eriliselt mugava salongi" jutu, kui ostueelistuse, siinkohal ära lõpetada?rst kirjutas: 16 Apr 2025, 10:39 Antud teema pealkiri on Elektriautod. Kui sind häirivad kõik uued autod, vahet ei ole kas tegu on EV või ICE'ga, siis palun tee endale uus teema või otsi A24 foorum ülesse, kus on hea vinguda.
Täna ei ole väga vahet kas tegu on EV või ICE'ga, sest salongi poolest tegu peaaegu, et samade autodega vähemalt saksa auto tootjate leeri vaadates (BMW, VAG, MB).
Leiaks nüüd mingi järgmise e-auto "eriti hea eelise", sest nagu eelnevast näha on kõik argumendid alates kliimapäästmisest koledal kombel auklikuks lastud.![]()
Arusaadavalt paistab ikkagi, et e-autode omanike põhiline loodetav eelis on vist "sendiraiumine" ja soov paista välja "naabrist parem"?
![]()
Et jalutad eemale ja uks läheb lukku, mootor jääb tööle?kunn24 kirjutas: 16 Apr 2025, 10:40Ukse paneb lukku. Võib olla erisus CA-ga või ilma. Kuid siis ametliku lahendusena teeb korraks kräuksu (annab märku, et unustasid mootori tööle). Kräuksu saab maha ka kodeerida.A23 kirjutas: 16 Apr 2025, 07:18 Kas Sul paneb ka töötava mootoriga ukse lukku ja lülitab mootori välja?
Mis vahet on tootel mida tõin näiteks kui muu maailma kuulsate brändide firmad on viinud tootmise Hiinasse ja nad nagunii odavamalt ei müü. Kui sa arvad, et Hiinas saab odavamalt toota ja saab ka odamalt müüa, siis miks nad odavamalt ei müü? Loe viitest kui palju on Tesla hind langenud. Kas paar aastat tagasi tehti Teslasid ülekullatud välisviimistlusega ja nüüd värvitakse lihsalt Bindo7-ga üle, et hind on langenud 50 ja rohkem %? Ma ei räägi Tesla aktsiatest, vaid ikka füüsilisest EV-st.
Odavamalt saavad Hiina tootjad EL-is müüa, kuna nende keskkonnamõju ei maksustata (impordil) sama räigelt ja adekvaatselt kui kohalike tootjate oma.Urmas kirjutas: 16 Apr 2025, 19:52 Kui sa arvad, et Hiinas saab odavamalt toota ja saab ka odamalt müüa,..
Kas sul on tuua mulle näiteks nafta hinnaerinevused, mida hiinlased ostavad venelaste käest või araabia naftaseikide käest? Millegipärast olen meediast lugenud, et hiinlased on üpris usinad vene nafta ostmisel? On neil selles osas meile veel arusaamatu tagamõte?