89. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 08:46
Postitas tabarabarap
See on naljanurk, võib ennast välja elada.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 10:00
Postitas Prill
Buldooseriga kokkulükkamise jutt oleks tõsiseltvõetavam kui samaaegselt pakutaks välja ka alternatiiv. Probleemi algpõhjus ei ole mitte akuautod iseenesest, vaid kliimamuutus, kus senisel endiselt suureneval transpordisektoril on oluline roll. Inimkond ehitab aina rohkem autosid, mille tarbeks tuleb maapõuest pumbata rohkem naftat, et see sisepõlemismootoris ära põletada ja põlemisjäägid atmosfääri lasta, mille tagajärjeks planeedi kliimat muutev reostusjälg.
Jah, on neid kes kliimamuutust vaidlustavad, ja küsitavaid argumente välja pakuvad alates sellest kuidas inimtekkelisus ei saa põhjuseks olla kuni probleemi leevenamiseni, kus planeet on oma eksistentsi jooksul korduvalt kliimakatastroofe üle elanud aga elu ei ole planeedil seepärast lakanud.
Igaljuhul nende arvates maapõues miljoneid aastaid lukus olnud süsiniku väljapumpamine ja selle jääkide atmosfääri laskmine ei ole probleem.
Ja veel laiem seltskond läheneb probleemile täitsa lambi suunast, kus reostavat tehnoloogiat tuleb sellepärast edasi kasutada, sest see on odavam, töökindlam ja mugavam kui puhtamad tehnoloogiliselt alles arenevad alternatiivid. Sellest lahkneb veel omakorda grupp, kes akuautovastu ei sõdi aga seni osta kuni nad on puuduste vabad, ehk a'la nagu sisepõlemismootoriga auto oli ka kunagi hobuse kõrval mürisev tihti rikkis tõld - ehk sellist tõlda enne ei osta kuni on turvapadjad, konditsioneer jm :lol: ehk eiratakse tõsiasja kus iga tehnoloogia on ajas arenenud ja arenemiseks on seda vaja kasutada. Teadlased laboris võivad sajandeid sahtlisse ideid arendada ja katsetada aga ilma reaalelus proovimata, kas on lootust tegelikuks arenguks.
Elektriautondus areneb ka praegu kiirusega, mis isegi pärsib elektriautostumist, kus pidevalt tuleb uudiseid nii akude, laadimistehnoloogaite, kui ka hinna soodsamaks minekute arengust - ja kes tahaks osta poest "vananenud" kallist akuautot kui "kohe-kohe" on oodata sama või isegi odavama raha eest paremat :roll:

Seni kuni akuautodele ei ole keskkonnavaatest paremat alternatiivi kellelgi pakkuda, tundub rumal ka EV-de vastu sõdimine natuke vastutuult pissimine, mis ei lahenda mitte midagi, vaid süvendab senist transpordisektori saasteprobleemi veelgi.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 10:13
Postitas kunn24
A23 kirjutas: 14 Apr 2025, 07:29 Kuna on vaieldamatu fakt, et elektrikas on mugavam,
See väidetav fakt on ikka väääääga kahtlane ja ülimalt vaieldav. :grin:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 10:33
Postitas trebla
Siin värske artikkel, kus tegelane on toonud välja hulga numbrilisi ennustusi.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12036 ... 040-aastal
See on hea salvestada, ja siis kunagi hiljem vaadata, et kuidas tegelikult läks.

Ka Hiinas on elektriautode tootmine alles kasvufaasis - kui selliseid tehaseid nagu seeni juurde tuleb
https://economictimes.indiatimes.com/ne ... s?from=mdr
siis 5 (10 ?) aasta pärast on see riik elektriautosid ääreni täis ja hakkab üle ajama...

Ja kes siis neid sisepõlemismootoriga masinaid veel toodab ?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 11:08
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 14 Apr 2025, 10:13
A23 kirjutas: 14 Apr 2025, 07:29 Kuna on vaieldamatu fakt, et elektrikas on mugavam,
See väidetav fakt on ikka väääääga kahtlane ja ülimalt vaieldav. :grin:
Sõltumata energiakandjast ei ole seal midagi vaielda, et paljusid asju on mugavam ja ohutum juhtida nupust aga mitte "moodsa auto" ekraanilt.

Kui nupust saab hakkama ühe liigutusega, siis ekraanil pean tegema vähemalt 6 liigutust ja kui näpp juhtub ekraanil valesti libisema, siis tuleb teha isegi üle 10 liigutuse, kusjuures iga liigutust ekraanil tuleb pidevalt visuaalselt kontrollida, mis vähendab sõiduohutust.
(Loendasin ise liigutusi.)
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 11:20
Postitas ping
trebla kirjutas: 14 Apr 2025, 10:33 ....
Ka Hiinas on elektriautode tootmine alles kasvufaasis - kui selliseid tehaseid nagu seeni juurde tuleb
https://economictimes.indiatimes.com/ne ... s?from=mdr
siis 5 (10 ?) aasta pärast on see riik elektriautosid ääreni täis ja hakkab üle ajama...

Ja kes siis neid sisepõlemismootoriga masinaid veel toodab ?
Hiinat ei maksa näiteks tuua, sest seal kuulub 10 aasta vanune sõiduauto kohustuslikule utiliseerimisele ja sellist riiki vaevalt eurooplane (veel) tahab. (Olen lingi siia varem toonud.)
Sõltuvalt 10 aastasest auto ettenähtud kasutusajast saab Hiina autosid odavamalt toota.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 11:26
Postitas Vko
A23 kirjutas: 14 Apr 2025, 07:29
Vko kirjutas: 12 Apr 2025, 16:29 Paras oleks kõik ElektriVankrid boldooseriga hunnikusse kokku lükata ja ennetavalt ning kontrollitud tingimustes ära põletada. :hello:
Mõned puristid koguni väidavad, et kui oled elektrikaga sõitmise „maitse suhu saanud“, siis fossiili rooli enam vabatahtlikult ei ole nõus tagasi istuma.

Ei arvaks, et hakkaksingi igapäevaselt S_a sööma kui juhuslikult korraks maitse ära proovida. :doh:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 11:50
Postitas kunn24
ping kirjutas: 14 Apr 2025, 11:08 Sõltumata energiakandjast ei ole seal midagi vaielda, et paljusid asju on mugavam ja ohutum juhtida nupust aga mitte "moodsa auto" ekraanilt.

Kui nupust saab hakkama ühe liigutusega, siis ekraanil pean tegema vähemalt 6 liigutust ja kui näpp juhtub ekraanil valesti libisema, siis tuleb teha isegi üle 10 liigutuse, kusjuures iga liigutust ekraanil tuleb pidevalt visuaalselt kontrollida, mis vähendab sõiduohutust.
(Loendasin ise liigutusi.)
:hello:
Selle massohisti unenäo mark, mudel ja milliste funktsioonide aktiveerimiseks peab nii taidlema?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 15:46
Postitas Prill
See ekraanivärk on vist harjumise teema, Teslad ju pikalt ainult ekraaniga ilma nuppudeta ja pole selle pärast ostmata jäetud, isegi suunatule kangi kaotasid ära aga see oli juba inimestele liiast :)
Nooremad põlvkonnad ekraanid käe külge kasvanud, seda võõristust ekraanikasutamisel vist ei ole.

Ise olen ka Waze ekraaniga sõidu ajal näppides vahest hädas, aga eks kõik ju oleneb ka kuisuur ekraan, puudutusala jm asjaolud.
Lisaks AI trügib telefonide ja muude ekraanide kasutamisel vahele, ehk varsti ei olegi vaja pingutada seal ekraanil näpuga vaid lihtsalt ütled autole mida vaja lahti või kinni panna. Eriti vahva oleks AI assistent kes juba sinu autosse istudes teab mis protokollid-rutiinid-heeblid tuleb enne "õhkutõusu" sobivaks seada.

Lisaks osa nördimusest ei tulene ju otseselt ekraanist endast vaid veidrast olukorrast kus seadusandja on autotootjatele ette kirjutanud ohutusabiliste kasutamise, igasugused piiksumised jm juhi tähelepanu juhtijad ja kiiresti said tootjad kastuajatelt virtsa krae vahele, et miks neid välja lülitada ei saa. Osadel sõidukitel tuli kompuutriga ajus häkkida, teistel menüürägastikku sukelduda, tootjad rahustasid teema eraldi nuppude leiutamisega, kus oleks mugav neid kohustuslikke abilisi välja lülitada.
Kui inimesed neid abilisi nagunii välja lülitavad, kerkib küsimuseks kas see ohutusabiliste nõudmine ja igal sõidul kohustuslik sisselülitatud olek ise adekvaatne on.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 19:33
Postitas madis64
ping kirjutas: 14 Apr 2025, 11:20 Hiinat ei maksa näiteks tuua, sest seal kuulub 10 aasta vanune sõiduauto kohustuslikule utiliseerimisele ja sellist riiki vaevalt eurooplane (veel) tahab. (Olen lingi siia varem toonud.)
Oled toonud lingi ja ma seejärel palusin linki auditile, mis hindab selle nõude täitmist.

Seda linki ootan tänini ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 19:35
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 14 Apr 2025, 11:50
ping kirjutas: 14 Apr 2025, 11:08 Sõltumata energiakandjast ei ole seal midagi vaielda, et paljusid asju on mugavam ja ohutum juhtida nupust aga mitte "moodsa auto" ekraanilt.

Kui nupust saab hakkama ühe liigutusega, siis ekraanil pean tegema vähemalt 6 liigutust ja kui näpp juhtub ekraanil valesti libisema, siis tuleb teha isegi üle 10 liigutuse, kusjuures iga liigutust ekraanil tuleb pidevalt visuaalselt kontrollida, mis vähendab sõiduohutust.
(Loendasin ise liigutusi.)
Selle massohisti unenäo mark, mudel ja milliste funktsioonide aktiveerimiseks peab nii taidlema?
Näiteks 2024 VW, kus on lisaks puudutusele ka pühkimise funktsioon, et kui täpselt otse ekraanile ei vajuta ja näpp liigub küljele, siis keerab ette teise lehe, millelt peab omakorda tagasi liikuma.
Ja kui tahta mõnda toimingut teha, siis tuleb alustada peamenüüst, sest puuduvad otse kiirvaliku võimalused.
Raadio kuulamisel ei saa otse valida tämbrit vaid see tuleb teha läbi peamenüü.
Kui tahta aktiveerida kiirusepiirik, siis see tuleb igal sõidu alustamisel liikumisel (mitte kohapeal seistes) aktiveerida ja seadistada iga sõidukorra jaoks uuesti piirkiirus.
Kui talvekülmas on ekraan hangunud, siis istmesoojendusi ja aknasoojendust sisse lülitada ei saa, sest need toimingud on juhitavad ainult ekraani kaudu.
Kui auto hakkab sirgel teel ujuma ja peatudes on tunda pidurite kärsahaisu, siis on peeglite sulatus sisse jäänud ja sõiduabi kuivatab ABS abil piduriklotse.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 19:37
Postitas ping
madis64 kirjutas: 14 Apr 2025, 19:33
ping kirjutas: 14 Apr 2025, 11:20 Hiinat ei maksa näiteks tuua, sest seal kuulub 10 aasta vanune sõiduauto kohustuslikule utiliseerimisele ja sellist riiki vaevalt eurooplane (veel) tahab. (Olen lingi siia varem toonud.)
Oled toonud lingi ja ma seejärel palusin linki auditile, mis hindab selle nõude täitmist.

Seda linki ootan tänini ;)
Kas pudrulusika ikka saad ise oma suu juurde tõsta?
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Apr 2025, 20:48
Postitas Urmas
Prill kirjutas: 14 Apr 2025, 15:46 Ise olen ka Waze ekraaniga sõidu ajal näppides vahest hädas, aga eks kõik ju oleneb ka kuisuur ekraan, puudutusala jm asjaolud.
Mul oli mingi iidamast-aadamast GPS, mis ei lubanud ennast sõidu ajal näppidagi. Sõidu ajal on vähemalt Eesti Vabariigis LS järgi sõidu ajal kõrvaline tegevus(Waze näppimine) keelatud tegevus. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 07:45
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 14 Apr 2025, 10:13
A23 kirjutas: 14 Apr 2025, 07:29 Kuna on vaieldamatu fakt, et elektrikas on mugavam,
See väidetav fakt on ikka väääääga kahtlane ja ülimalt vaieldav. :grin:
Ei ole mingit mõtet ilmselge vastu vaielda, vastasel korral läheks jutt sinna juba varasemalt kellegi poolt viidatud "raudlaevade mitteujuvuse" kategooriasse. Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid ;)

(Me ei räägi siin ülipikkadest otsadest, see on teema, millega vaja veel tegeleda)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 09:59
Postitas kunn24
Ma olen BMW I3-ega sõitnud, ikka tuli "käivituseks" nuppu otsida ja vajutada.
Ma proovisin jääda iseenda vastu ausaks ja loobusin sellest üritusest kiirelt, ei sobinud sõiduulatus, energiatarve (kiirusel 110 km/h üle 20 kWh/100 km) ja müra (tunne nagu olnuksid rattalaagrid sõna otseses mõttes perses- kohane sõna ja antud jaburduse kohta veel hellalt öeldud).
Eespool linkisin ka video, kuidas kodanik vaevleb ülikalliste elektrihindadega Saksas (Bahni elektrikulu kiirusel 160 km/h 35 kWh/100 km, Ionicu kiirladimise hinnaga 0,8 s/ kWh 100 km maksumus 28 €) kuni laadimiskohtade otsimiseni (eriti oluline leida 150 kuni 300 kW laadijaid, et ei peaks tanklasse elama jääma) ja sellel teemal pideva kalkuleerimisega Valgvenesse välja. Tõsine massohismipuhang. Eriti huvitavaks võinuks minna siis, kui poleks vedanud ja jäänud kohe- kohe tühjaks saava akuga Bahnil ummikusse. Eriti talvel külmaga.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 10:08
Postitas ping
A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 ... Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid ;)
Inimpsühikast.
Juht pöörab võtit ja mootor käivitub mürinal.
Siinkohas peaks juht aduma, et tema tegevusel ja tema kasutatava energia vabastamisel on otsene seos tema ja teda ümbritsevate inimeste eluga.

"Mugav käivitamine" on nagu lapsele sisse harjunud arvutimäng, kus kaob kasutaja ohutaju ja raundi lõppedes saab jälle uued elud osta.
Mugava elu ohutaju puudumine on hästi näha helbekeste sots.meedia postitustes, kus hädaldatakse: "miks koolis ei öeldud kohe, et autosõit on ohtlik" või "miks talvel on teedel lumi" jne.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 10:20
Postitas võhik
...kuidas kodanik vaevleb ülikalliste elektrihindadega Saksas (Bahni elektrikulu kiirusel 160 km/h 35 kWh/100 km, Ionicu kiirladimise hinnaga 0,8 s/ kWh 100 km maksumus 28 €)...
Mäletan, et kunagi räägiti SP auto optimaalsest kiirusest, (mis olla kuskil 70 km/h ? juures).
Füüsikaseadused kehtivad suurtel kiirustel ka tavaautode jaoks - kui palju on km hind fossiiliga 160 km/h küttes ja autobahnil tankides...?
Külavahele keerates saad naftaprodukte vast 10 % odavamalt kui bahni pealt, oma kodus laadides rehkendab tavaisik Euroopas vast nii max 25 sendi muutuvkuludega kWh kohta (Eesti oludes suvel mina päikselisel päeval 0-ga - see on muidu tootmata jäänuks elekter . Muul ajal on see elektritarbija, mille osakaal kogutarbes on märgatav - nagu u. kuumaveeboiler - ja on mõistlik laadimist börsihinna järgi sättida. ) .

Mis puutub käivitamisesse, siis esimest korda asendusautoks saadud hübriidi rooli istudes olin hädas, ei saanud kohalt minema, sest "kust see käima käib ?" . Teise elektriauto saamise järel tundub ka esimesel ülearu palju tarbetuid nupuvajutusi vaja olevat - harjunud, et piisab ju kui istud sisse, vajutad jalaga piduri alla (seegi turvalisuse pärast) ja lükkad "käigu sisse" - milleks veel miski käivitusnupp?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 10:27
Postitas Walter2
võhik kirjutas: 15 Apr 2025, 10:20 Teise elektriauto saamise järel tundub ka esimesel ülearu palju tarbetuid nupuvajutusi vaja olevat - piisab ju kui istud sisse, vajutad jalaga piduri alla (seegi turvalisuse pärast) ja lükkad "käigu sisse" - milleks veel miski käivitusnupp?
EV kohta ei tea aga hübriididel näiteks raadiot kuulata ei saa kui pole käivitusnuppu vajutanud - see lülitab sisse esmase el.tarbimise.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 10:37
Postitas kunn24
võhik kirjutas: 15 Apr 2025, 10:20 Füüsikaseadused kehtivad suurtel kiirustel ka tavaautode jaoks - kui palju on km hind fossiiliga 160 km/h küttes ja autobahnil tankides...?
Tänapäevane keskklassi auto võtab sellel kiirusel diislit ca 8 l/ 100 km (jah, number on õige, näiteks mul võtab G31 530 XD 90-ga ca 5- eriti, kui ei paigalda laiu rehve), sama video järgi Bahni ääres oli tahklates hind 1,8 € /l, tulemuseks ca 15 € /100 km. Sama autoga meil kindla 6l/100-le ja 1,3 € /l ostes (Alexela kliendina Saue tanklast) 8 €/100-le. Selle juures maksan veel ka kütuseaktsiisi, millest elektrikad on siiani pääsenud (eriti need, kes paneelidest laevad).

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 11:16
Postitas A23
ping kirjutas: 15 Apr 2025, 10:08
A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 ... Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid ;)
Inimpsühikast.
Juht pöörab võtit ja mootor käivitub mürinal.
Siinkohas peaks juht aduma, et tema tegevusel ja tema kasutatava energia vabastamisel on otsene seos tema ja teda ümbritsevate inimeste eluga.

"Mugav käivitamine" on nagu lapsele sisse harjunud arvutimäng, kus kaob kasutaja ohutaju ja raundi lõppedes saab jälle uued elud osta.
Mugava elu ohutaju puudumine on hästi näha helbekeste sots.meedia postitustes, kus hädaldatakse: "miks koolis ei öeldud kohe, et autosõit on ohtlik" või "miks talvel on teedel lumi" jne.
:hello:
Sinu teooria järgi peaks olema mida vanem auto seda turvalisem! Nt automaatkasti asemel käsikast, veel parem, kui vahegaasiga, siis adud täpselt, et järgmise käiguga sõidad kiiremini :)
Statistika näitab paraku risti vastupidist. Ku 70'tel oli iga 100 mootorsõiduki kohta 1 liiklussurm aastas, siis nüüd pigem iga 20 000 kohta.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 11:45
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 09:59 Ma olen BMW I3-ega sõitnud, ikka tuli "käivituseks" nuppu otsida ja vajutada.
Ma proovisin jääda iseenda vastu ausaks ja loobusin sellest üritusest kiirelt, ei sobinud sõiduulatus, energiatarve (kiirusel 110 km/h üle 20 kWh/100 km) ja müra (tunne nagu olnuksid rattalaagrid sõna otseses mõttes perses- kohane sõna ja antud jaburduse kohta veel hellalt öeldud).
Eespool linkisin ka video, kuidas kodanik vaevleb ülikalliste elektrihindadega Saksas (Bahni elektrikulu kiirusel 160 km/h 35 kWh/100 km, Ionicu kiirladimise hinnaga 0,8 s/ kWh 100 km maksumus 28 €) kuni laadimiskohtade otsimiseni (eriti oluline leida 150 kuni 300 kW laadijaid, et ei peaks tanklasse elama jääma) ja sellel teemal pideva kalkuleerimisega Valgvenesse välja. Tõsine massohismipuhang. Eriti huvitavaks võinuks minna siis, kui poleks vedanud ja jäänud kohe- kohe tühjaks saava akuga Bahnil ummikusse. Eriti talvel külmaga.
Kas selle oli eraldi nupp veel? Kui vajutad kohe käiguvalitsa (edasi või tagasi asendisse), kas sellest ei piisanud? Ma olen küll nii ära harjunud, et kui mitme aja tagant fossiiliga sõita, siis kipub juhtuma, et hüppad välja ja tahad ust sulgeda, aga hakkab piiksuma, et oled Stop nupu vajutamata jätnud.
Sõiduuulatuse osas olen nõus, räägingi mugavusest mõistlike vahemaade kontekstis. Ise ka ei hakkaks elektrikaga välisreise üldse plaanimagi

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 11:56
Postitas kunn24
1. Ühte nuppu, mis on selgelt eristuv, vajutada pole mingi teema
2. Uuematel start- stop masinatel võid masinast ilma väljalülitamata tõmmata leebet ja ukse lukku lasta (väga uutel lähevad need ka 1 m masinast ise). Igaks juhuks, kui ei tea, siis lisaks blokeerub käigukast, kui juhiuks avada ja kui on Auto-hold aktiivseks pandud, läheb ka käsipidur automaatselt peale.
Ehk sa tekitasid käivitusnupu jauramisega täieliku pseudoprobleemi. Keskendu olulistele, ma tõin näiteid piisavalt.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 14:34
Postitas ping
A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 11:16
ping kirjutas: 15 Apr 2025, 10:08
A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 ... Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid ;)
Inimpsühikast.
Juht pöörab võtit ja mootor käivitub mürinal.
Siinkohas peaks juht aduma, et tema tegevusel ja tema kasutatava energia vabastamisel on otsene seos tema ja teda ümbritsevate inimeste eluga.

"Mugav käivitamine" on nagu lapsele sisse harjunud arvutimäng, kus kaob kasutaja ohutaju ja raundi lõppedes saab jälle uued elud osta.
Mugava elu ohutaju puudumine on hästi näha helbekeste sots.meedia postitustes, kus hädaldatakse: "miks koolis ei öeldud kohe, et autosõit on ohtlik" või "miks talvel on teedel lumi" jne.
Sinu teooria järgi peaks olema mida vanem auto seda turvalisem!
Nt automaatkasti asemel käsikast, veel parem, kui vahegaasiga, siis adud täpselt, et järgmise käiguga sõidad kiiremini :) ...
Milline haige fantaasia sellist ulmet minu tekstist välja loeb?

Pigem peaks juhiabidega (invaliidi) "mugava auto" või "kiire tsikli" juht enne iga liikuma hakkamist näpujäljega kinnitama teadmist, et: "liikuma hakates on ta kõrgendatud ohu allikas ja teadlik füüsikaseaduste kehtimisest ning et tema edasisest käitumisest sõltuvad elud".
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 14:42
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 11:56 1. Ühte nuppu, mis on selgelt eristuv, vajutada pole mingi teema
2. Uuematel start- stop masinatel võid masinast ilma väljalülitamata tõmmata leebet ja ukse lukku lasta (väga uutel lähevad need ka 1 m masinast ise). Igaks juhuks, kui ei tea, siis lisaks blokeerub käigukast, kui juhiuks avada ja kui on Auto-hold aktiivseks pandud, läheb ka käsipidur automaatselt peale.
Ehk sa tekitasid käivitusnupu jauramisega täieliku pseudoprobleemi. Keskendu olulistele, ma tõin näiteid piisavalt.
Mis mõttes mina siin probleemi tekitan, räägin ju puhtalt mugavusest?! Kes meist siin tegelikult jaurab?
Ühe näitena tõin siin Start/Stop nupu. Ühel peab seda vajuama, teisel mitte, mida siin üldse vaielda on?
Kui selgelt see nupp eristub või kui lihtne seda vajutada on, pole siinkohal argument.

Olen ka aastaid varasemalt seda nuppu küll ja küll tagunud, ma ei väidagi, et see ülemõistuse raske oleks. Mugavused aga tulevadki pisikeste sammudega. Nt ka enne sidur-pidur-gaas pedaalisatandardit sõideti autodega ja saadi ka hakkama.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Apr 2025, 15:58
Postitas kunn24
Väsi ära, roheline tammetõru sulle pähe või püksi kukkunud.