85. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 23:27
Postitas EH.INS.
OT jah...
Aga oli selgelt märgitud, et spekulatsioon...
Ja kui ma poleks lisanud pikk või lühike siis mida sealt välja lugeda
Ehk hoopis katsin täna lühikest

Re: Elektriautodest

Postitatud: 13 Mär 2025, 16:25
Postitas aero
ping kirjutas: 12 Mär 2025, 00:21
aero kirjutas: 11 Mär 2025, 21:18
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 20:26Pilt

(Ümarad nupud on kasutusel ainult "ilusa kuju" ja odavama tootmishinna pärast aga ergonoomia puudub neil täiesti.)
Ma ei näe su, võõra silma eest varjatud, vintage-nupul mingit eelist viisaka ümara pöördnupu ees, mida ei pea ühegi silma eest varjama. Miks on vaja nupu asendit teada? Minul püsivad nupud kõik selles asendis, kuhu ma nad jätsin. Kas sul ei püsi, keegi ajab paigast ära pidevalt?
Teemaks ei ole mitte varjamine vaid juhtorgani asumine ergonoomiliselt sobivas kohas, et seda saaks vajadusel koheselt kasutada, ilma peale vaatamata ja vajadus nuppe keerata võib tekkida aktiivsel sõidul kasvõi iga 3 minuti tagant.
Näiteks öisel talveteel võib hetkega tekkida vajadus kuulata rataste haakumist teel.
Minu jaoks on ümar nupp ergom sest ma saan seda vajadusel kiirelt kasvõi mitu täispööret keerata. Sinu nupp on kohmakas.
Disain on edukalt maha müüdud ja ole siis õnnelik selle teadmisega aga kui vaadata militaartehnikat, siis seal rõhk ainult ergonoomikal.
Miks peaks nuppu mitme ringi kruvimisele aega raiskama, kui enamasti piisaks poolest pöördest?
Näiteks analoograadio jaama vahetamisel ei piisa poolest pöördest.
ping kirjutas: 12 Mär 2025, 00:21Eriti kahjulikud on "lõpmatult pöörlevad nupud" olukorras, kui puudub info nupu asendi kohta, sest olen oma kallid valjukad selle tõttu maha põletanud.
Ega sa ometi autosse kalleid valjukaid ei pannud? Tava-igapäeva-autos nagunii seda "õiget" muusikaelamust ei saa ja juhil ei jagu tähelepanugi, siis milleks üldse pingutada.

Öisel talveteel mina keskendungi juhtimisele ja meelelahutus on täiesti off või piisavalt vaikne. Halbades oludes ma ei taha küll riskida sellega, et äkki vaja mingit audionuppu veel krabada. Pole mõtet riskida. Ja tänapäeva juhiabid on sujuvad, pmst ei lastagi ühtki ratast libisema. Selleks, et aru saada, mis TEGELIKULT toimub, pean traction controli välja lülitama. Tihti teengi seda.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 13 Mär 2025, 22:11
Postitas ping
aero kirjutas: 13 Mär 2025, 16:25 .... Ega sa ometi autosse kalleid valjukaid ei pannud? ...
Omadussõna "kallis" on suhteline mõiste ja selle hinnangus mängib rolli asendatavus.

Näiteks, kui palju maksab paar originaalseid Estonia autokõlareid 80 aastatest, mida enamus ei ole ise näinudki?
(6 aasta tagune näidispilt netist:)
Pilt
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Mär 2025, 03:16
Postitas kunn24
Mis selle, viisakalt öeldes, tehnikaajaloo promomise mõte siin oleks? Ja mis anaalloograadio?! :doh:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Mär 2025, 08:59
Postitas rst
Üritaks ikka teemas püsida. EVs analoog raadiot ei näe, kuid enamus uuemates autodes 2020a+ (k.a. ICE) on olemas DAB ning sellega on väga hea kvaliteet raadiol.
Eks aeg ja tehnoloogia muutub pidevalt. Kuna teema naljanurgas, siis ...
asgh.jpg

Eks näis millised need uued BMW EV päriselt ka tulevad käesoleva aasta lõpus.
Hetkel tunduvad natukene liiga võõrad ja imelikud disaini poolest aga mine tea äkki päriselus on paremad.
https://www.bmw.ee/et/more-bmw/concept- ... lasse.html

Kodanik Ping, mida te ikkagi sellest potensiomeetri nupust sättite autos?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Mär 2025, 10:34
Postitas ping
rst kirjutas: 11 Mär 2025, 16:33
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 15:45 ...
Oma igapäeva autodesse panin käepärasesse asukohta kohe bassikasti reguleerimiseks potekad, et ei peaks ekraani näppima.
Kas seda lahendust näha saaks?
rst kirjutas: 14 Mär 2025, 08:59 Kodanik Ping, mida te ikkagi sellest potensiomeetri nupust sättite autos?
Vanasti öeldi, et: "uudishimu teeb ruttu vanaks".
Kas siin on juba vanuseprobleemid või läbipõetud koroona, et isegi enda poolt tsiteeritud teksti ei suudeta mõista ega meelde jätta?

Originaalis on sellise disainiga juhtpuldid aga ka selle asendit ei tea ilma nupu peale vaatamata.
Pilt
(Pildil olev subaka mark on juba sellise tasemega, et selle võib järelpaigaldada ka e-autole nii et auto garantii ei katke.)
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Mär 2025, 10:43
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 14 Mär 2025, 03:16 Mis selle, viisakalt öeldes, tehnikaajaloo promomise mõte siin oleks? ....
Tänapäevase kiire toodete "hiinastumise" tagajärjel kaovad heade omadustega (kõrgema tootmishinnaga) tooted müügilt ja muutuvad "tehnikaajalooks" juba mõne aastaga ning asendust võib leida järelturult.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 14 Mär 2025, 13:59
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 14 Mär 2025, 10:43
kunn24 kirjutas: 14 Mär 2025, 03:16 Mis selle, viisakalt öeldes, tehnikaajaloo promomise mõte siin oleks? ....
Tänapäevase kiire toodete "hiinastumise" tagajärjel kaovad heade omadustega (kõrgema tootmishinnaga) tooted müügilt ja muutuvad "tehnikaajalooks" juba mõne aastaga ning asendust võib leida järelturult.
:hello:
Sul oli olnud 50 või enam autot, sellise käibe juures ei peaks sind mitte millegi aegumine absull kottima ja selle otselülituse aretamine, autole, mida kasutad vaevu pool aastat on kui mõttekas optimeerimine?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 15 Mär 2025, 12:18
Postitas aero
ping kirjutas: 14 Mär 2025, 10:34panin käepärasesse asukohta kohe bassikasti reguleerimiseks potekad, et ei peaks ekraani näppima.
Originaalis on sellise disainiga juhtpuldid aga ka selle asendit ei tea ilma nupu peale vaatamata.
Pilt
Kui pult olemas, siis ei pea ju ekraani näppima? Pioneeri pult tundub ok. Kui kõhkled, siis keerad nupud juba enne tümakat vasakule nulli ja nullist soovitud asendisse. 2 näpuliigutust nupu kohta ja pole vaja midagi ehitada :?:

Saaks ka tootja poolt nupule lõigatud kriipsu kasutada, liimida sinna sobivas mõõdus tüki kaablisidet ja tulemuseks on reljeefne kriips, mida näpu all paremini tunneb.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 16 Mär 2025, 11:43
Postitas ping
1-5 aasta vanuste kasutatud autode hinnamuutused ajas, ühes arenenud autoajalooga riigis.
https://www.iseecars.com/used-car-price ... Q#v=202502
Metoodika

iSeeCars analüüsis üle 1,9 miljoni 1–5 aasta vanuse kasutatud auto, mida müüdi veebruaris 2024 ja 2025. Võrreldi iga automudeli keskmisi müügihindu kahe ajaperioodi vahel ning erinevusi väljendati nii protsendina 2024. aasta hinnast kui ka dollarites. Lisaks sellele modelleeriti ja koondati matemaatiliselt ka päevade arv, mil iga auto iSeeCars.com-is oli loetletud ....
Kui suur on tõenäosus, et teistes riikides kujuneb jääkväärtuse muutus teisiti?
10 SUURIMAT LANGEJAT.png
E-autode LANGUS.png
HÜBRIID MUUTUS.png

:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 06:22
Postitas Urmas
Äge katse! ;) Mul telefon natuke jukerdas, aga loodan, et pealkirja järgi leiate artkli PM-st ise. "VIDEO ⟩ Vaata, kuidas Tesla autopiloot täiskiirusel vastu seina põrutab"

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 08:41
Postitas kunn24

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 08:49
Postitas rst
Natukene uudiseid ka mujalt maailmast.
Aprilli alguses esitletakse Hiinas uuel platvormil baseeruvaid BYD Han ja Tang mudeleid, mida on võimalik laadida kuni 1000kW võimsusega.
Mis tähendab, et ideaal olukorras suudaks 400km sõiduulatust anda ca 5minutiga.

https://insideevs.com/news/753913/byd-e ... -charging/

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 09:41
Postitas Vko
Peaks koju ka paar 1000 kW laadijat panema. :scratch:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 10:33
Postitas rst
Vko kirjutas: 19 Mär 2025, 09:41 Peaks koju ka paar 1000 kW laadijat panema. :scratch:
Kas täna on kõigil EV omanikel kodused laadijad sama võimsad nagu kiirlaadijad?

Palun Vko ära aja sellist jama siin teemas pidevalt. Kui fakte või uudiseid ei ole esitada elektriautode kohta ning normaalselt argumenteerida ei oska, siis palun hoia oma "vaimukat" kommentaarid endale.

Koduseks laadimiseks piisab täiesti 3x16A ehk 11kW võimsusega laadijast. Tegelikult saaks vabalt hakkama isegi 3x10A, mis on ca 7kW, sest enamus normaalse sõiduulatusega autodel on ~80kWh akud. Kuna akut täitsa 0% ei sõida ning üle 80% ei ole soovitav laadida igapäevaselt, siis 10%-80% laadides (ca 250km talvel ja 350km suvel sõiduulatust) kuluks 56kWh ehk 7kW võimsusega laadijaga 8h.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 11:15
Postitas Vko
Alla 100 kW on pask, laadimise kiirus pole võrreldav passatisse dinosaurustest tehtud vedeliku tankimisega. :hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 13:34
Postitas EH.INS.
Vko kirjutas: 19 Mär 2025, 11:15 Alla 100 kW on pask, laadimise kiirus pole võrreldav passatisse dinosaurustest tehtud vedeliku tankimisega. :hello:
Aga ei peagi olema eelpool rst viidatud kontekstis...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 14:44
Postitas trebla
Mina olen ühe autoga pea 2,5 aastat suurepäraselt praktikas hakkama saanud ka 1x10 ampriga, kuid ma ka ei ela autos, nagu mõned paistavad tegevat. Teine on 3x16 A.

3x16 A on kõige levinum 3-faasiline pistikupesa ja igas normaalses eramajapidamises olemas. Seega sellist kolmefaasilist ühenduskaablit (mida tänu juhtploki olemasolule nimetatakse ka matkalaadijaks) autos kaasas kandes saab autole särtsu lisada kus iganes (lisaks peaks olema sel ka 1x16A adapter).

Samas on juba turul ka 3x32A (22 kW) pardalaadijatega autosid ja ilmselt tuleb neid tulevikus juurde. Ka avalikud laadimispesad on tänapäeval pigem 22 kW-sed.
Kodus eeldab see 32 A peakaitset, mille omaette pluss on, et nii odavamaid kui ka kallemaid börsitunde (mida ei pruugi alati palju järjest olla) saab paremini ära kasutada nii tarbimiseks kui ka võrku tagasimüümiseks.

Need megavattides võimsused on olulisemad pigem rasketranspordi elektrifitseerimiseks...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 15:09
Postitas EH.INS.
Ei, seda küll ei saa väita, et MW on rasketranspordi jaoks...
See, et Sulle piisab kodus laadimisest ei tähenda sugugi, et kellelegi kolmandale see võiks sobida
Seega järeldused / otsused ikka väga individuaalsed ja pole nii, et saaks väita a-la EV parem kui ICE või vastupidi

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 15:18
Postitas trebla
seda ma ju kirjutasingi, et minule on piisanud praktikas 1x10 A ja kinnitasin, et 3x16 A on väga universaalne, kuid 3x32A -sel on omad plussid

Ja no ju Vko-l ongi siis vaja paari 1000 kW-st koju...
https://www.youtube.com/watch?v=w7NOmH4OX80
https://www.youtube.com/watch?v=_378VWiKhtI

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 15:44
Postitas EH.INS.
Sa kirjutasid:
Need megavattides võimsused on olulisemad pigem rasketranspordi elektrifitseerimiseks...
Ja see pole korrektne...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Mär 2025, 16:17
Postitas Vko
USA presidendi Donald Trumpi suurrahastaja ja lähikondse Elon Muski tegevus on toonud kaasa tema ettevõtte toodetava automargi Tesla vastased vandalismi aktid mitmel pool maailmas ning see on pannud oma tegevust ümber vaatama ka kindlusandjaid. Esimesi Teslade vastu suunatud tegevusi on märgata ka juba Eestis.

https://forte.delfi.ee/artikkel/1203646 ... -ka-eestis

Re: Elektriautodest

Postitatud: 26 Mär 2025, 13:55
Postitas Urmas

Re: Elektriautodest

Postitatud: 26 Mär 2025, 15:23
Postitas rst
Urmas kirjutas: 26 Mär 2025, 13:55 Vau, milline mõnus lugemine. :thumbsup:
https://arvamus.postimees.ee/8217465/je ... tat-tagasi
Jääb mulje, et antud foorumis palju ei taha innovatsiooni ja uuendusi proovida ning alati otsitakse põhjuseid miks mingi asi on kehv ilma, et ise oleks seda toodet isegi proovinud.

https://www.youtube.com/watch?v=rTV7J7YCiog

Re: Elektriautodest

Postitatud: 26 Mär 2025, 15:33
Postitas kunn24
Hetkel on jutt sellest, et Musk lasi omale ja oma fännidele kummikusse. Peab olema räme massohist muretseda omale toodang, mida vihatakse, lõhutakse küljest peegleid, pannakse põlema, lüüakse klaase sisse, tulistatakse ja liikluses "unustatakse" 1s hiljem pidurdada. Innovatsioon ei puutu sellise turunduskäki puhul absoluutselt asjasse.
Sa võiksid omale teadvustada, et roheliste puhul on tegu ilmselgelt fanaatiliste väärakatega, kes on nüüd sellise turunduskäki tõttu "ümber programmeeritud" ja kelle tegustemisviha on pöördunud 180 kraadi. Leia see penn ja loe artikkel läbi, siis ei tule järgmist puusalt paugutamise lugu.