70. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Jaan 2025, 20:11
Postitas kunn24
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Jaan 2025, 21:11
Postitas Vko
new1 kirjutas: 25 Jaan 2025, 19:19
Täpselt, ise hakkasid seda soga siin tootma, pole mõtet sul ka siin vko suguseks tolguseks muutuda, niigi selliseid liiga palju siginenud tänapäeval.
Ikka väga valus sul vist, MiEV-i mees?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Jaan 2025, 22:36
Postitas kunn24
Kui Teslade omanikud sooviksid olla poliitkorrektesed, peaksid Muski käitumisele protestiks mõne oma käru näidishukkamise sooritama ja edaspidi Tesladest loobuma. Sellisel tasemel sellised žestid ei ole mingi tühipaljas eksitus, mida võiks andestada stiilis:"Tegijal juhtub".
https://www.ohtuleht.ee/tarbija/1123360 ... lluks-laks
Lisaks kaagutas ta Saksa AFD (Saksamaa alternatiiv) valimisüritusel, et AfD on Saksamaa tuleviku parim lootus.
https://maailm.postimees.ee/8179573/elo ... isuritusel
Sama loo järgi AfD eitab kliimamuutust- no mida paganat siis rohelised fännavad sellise klouni kärusid? Eks vaimset segadust nende leeris nüüd jätkub.
Käeviibutamise skandaaliga seoses veel
https://maailm.postimees.ee/8179476/kee ... fassaadile
https://twitter.com/i/status/1882379625554178266

Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 01:17
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 25 Jaan 2025, 17:23
Seega isegi nende autod akud, mis hetkel ei lae tuleb elektriküttega hoida soojas, et kui saabub nende laadimiskord oleks nende temp +15C.
Ka see akude soojendamiseks kuluv energia on paljude autode korral kokku suur energiakogus.
Kas hambahaldjas toob sulle iga sellise luuletuse eest ühe hamba tagasi? Milleks sellist aku soojendamise sitta kirjutada.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 01:41
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 25 Jaan 2025, 02:19Posti küljes olevas kilbis on peakaitsele kirjutatud 10A. Võite ka perega tulla.

Sissekirjutuse selleks perioodiks saad, omandiõigust ei saa. Lähim pood on ca 7km kaugusel ja valik piiratud ja seegi kallis. Järgmine odavam pood on 17km kaugusel. Number ei tohiks olla väga hirmutav, lihtsalt number.
ka 10A peakaitsme juures saab ju selgelt laadida, lihtsalt kauem läheb aega. 99% ajast su auto lihtsalt seisab.
Kõik asjad ei sobigi kõigile ja kõikjale ei peagi kõikajl olema. EV kasutus on ju selges vähemuses täna.
Urmas kirjutas: 25 Jaan 2025, 14:30
Kes selle sundolukorras peakaitse suurendamise peab kinni maksma? Eesti Vabariik ju kaudselt kohustab üle minema EV-le.
Ise ostad, ise maksad, ise investeerid.
Urmas kirjutas: 25 Jaan 2025, 14:39
Meie suvalise kortermaja kõrval oleva posti külge, kust läheb kaabel ka meie majja, pandi suvel mingi jublakas, milleon kirjutatud 63A. Kortereid on meie majas 8.
Selle öö jooksul laetud 50km sõiduulatusega ma saan kodust sõidetud kas Tallinna või teises suunas Pärnu piirini. Ja edasi? Jääb üle kutsuda ainult autoabi, kes viib mu EV laadima.

miks sa arvad, et tänapäeva peredes on kamba peale ainult üks auto? Juba 25 aastat tagasi sai meile selgeks, et peres ühest autost ei piisa.
Ma olen elanud kortermajas kus igal korteril on 63A peakaitse .... ka suht suvaliselts sattusin sinna.
Sa oled natuke nagu ajudeta tuulelipp mida lasna kõrgeima korteri omanik uhkelt lehivtab. Käed ei kasva p*rsest välja , aga pea vist kasvab. Sul on kogu majal 63A peakaitse 8 korterit, 8A peakaitse igale korterile ? Kuidas sul see 10kW õ/v pump sellises olukorras üldse töötada saab st midagi jätad ütlemata
Kui sa oma elu läbi selle foorumi vaatad ja nagu sa seda ise oled kirjeldanud, siis sa elad koretermajas , kütad oma korterit õ/v umbaga , kütad kahe daciaga mööda ilma ringi nagu poleks eilset. Sul on naine raamatupidaja kes sulle kõike välja arvutab (sest sa ise ei oska arvutada) ja ta ei suuda sulle välja arvutada kütuse ökonoomikat vs elektriauto vms misiganes kasumlikum tehing sinu enda ettevõttes?
Oma autode küttekulu ju tead, läbisõitu tead, hoolduskulusid tead , saad km hinna välja arvutada, võrrelda.
Muidugi sa ei pea seda kõike endale plaanima, ostma, kasutama jne. Samas see matemaatika seal taga on väga lihtne , sama lihtne nagu see matemaatika mis sundis sind võtma mingi hetk õ/v pumba puukatla asemel või matemaatika mis viis üldse puukatlani jne jne.
https://www.youtube.com/watch?v=XRC8Ole8HiI
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 02:40
Postitas võhik
Reaalsest elust kah midagi...
Sõitsin autoga naaberriiki. Sihtpunkt oli 220 km kaugusel. Elektriauto sai naise nõudmisel ostetudki kaks aastat tagasi sellise tingimusega, et sinna ilma laadimata välja veaks. Nüüd siis jõudsime sellesse sihtpunkti - esimest korda 2 aasta jooksul. Varem polnud lihtsalt vaja.. Vedaski suurepäraselt välja. 50 km jäi veel üle kah.
Omamoodi põnev oli... ei saanud liialt kiirteel kihutada, sest muidu poleks täiendava laadimiseta välja vedanud, teisalt oli ajaliimiit, sest sihtkohas pandi värav kell 20.00 kinni ja siis oleks auto selleks ööks teisele poole väravat jäänud. Mida ei maksa võtta nüüd traagikana, sest siis oleks saanud panna laaduma auto ööseks ilma ajatariifita ja see oleks olnud tiba odavam kui järgmisel päeval koos ajatasuga...
Igaüks võib siit oma järeldusi oma rikutuse piirides edasi arendada.
Alusfakt on see, et oma 63 kWh akumahuga autosse olen oma garaazhipistikust laadinud jämedalt 3000 kWh ja läbisõit on tänna 20 000 + km..
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 18:54
Postitas madis64
tabarabarap kirjutas: 26 Jaan 2025, 01:41
Kuidas sul see 10kW õ/v pump sellises olukorras üldse töötada saab st midagi jätad ütlemata
Tõenäoliselt os ee 10kW pumba küttevõimsus. Kui nii on, siis tarbitav võimsus on kordades väiksem ja läheneb triikrauale. Lisaks ei tööta need pumbad suur osa ajast isegi mitte poole võimsusega.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 19:27
Postitas new1
Ent siiski sel asjandusel puudub dünaamiline juhtimine ja tõenäoliselt uhab ka tiputundidel, kuna kütta/jahutada ennekõike on vaja just siis, kui ise töölt koju tuled ja seal kodus aktiivne oled ja veel lisaks muid tarbijaid käitad. Elektrimasinad aga ilma dünaamilise juhtimisetagi olemuselt juba tiksuvad eenamasti öösel odavamate elektrihindade ajal(pole vähimatki vajadust tiputunnil laadida), mis on kenasti ka vastavuses võrgu väiksema koormusega perioodile. GPT kostis veel selle päringu peale, et kui suur on nõukaaegse kortermaja tipukoormuse aegse tarbimisega võrreldes öisel madalperioodil see tarbimine ja tema väitis üldse, et nõukaaegsel eramul võib see ka kuni 10% kõigest olla, kuna nendes pole ka ventilatsiooniseadmeid, mis uuemates kortermajades hoiavad selle öise tarbimise ca 20% tuuris tiputarbimisega võrreldes.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 19:30
Postitas madis64
new1 kirjutas: 26 Jaan 2025, 19:27
Ent siiski sel asjandusel puudub dünaamiline juhtimine ja tõenäoliselt uhab ka tiputundidel, kuna kütta/jahutada ennekõike on vaja just siis, kui ise töölt koju tuled ja seal kodus aktiivne oled ja veel lisaks muid tarbijaid käitad.
Selles suhtes on sul õigus, et radiaatorid peavad olema soojad siis kui kodus oled ja mitte siis kui teistest tarbijatest energiapisku üle jääb (kui ilma akupaagita toimetada).
Juhtimine on neil pumpadel tavaliselt enda äppidega, kallimatel jälgib ka elektri börsihinda jne.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 19:54
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 26 Jaan 2025, 01:41
... Sul on kogu majal
63A peakaitse 8 korterit, 8A peakaitse igale korterile ?
Kuidas sul see 10kW õ/v pump sellises olukorras üldse töötada saab st midagi jätad ütlemata ...
Kortermajade peakaitsmed valitakse arvestades
üheaegsustegurit ja kui elektripliite ei ole, siis on sellisel juhul igal korteril 10-16A kaitse.
Täpselt samuti
üheaegsustegurit arvestades on paigaldatud olemasolevad alajaamadest väljuvad elektriliinid.
Ja samuti on nii valitud võrgu alajaamade võimsused.
220V elektrivõrk, kus põhitarbija oli küttekeha (el.pliit, hõõglamp, jne.) oli planeeritud nii, et kui võrgupinge langes tarbijal ülekoormuse tõttu -10%, 200V'ni, siis 3kW küttekeha võimsus langes 2,5kW võimsuseni (Ohmi seadus), ehk mida väiksem pinge jõudis tarbijani, seda väiksemaks muutus küttekehade poolt tarbitav võimsus.
Aga tänapäevastel
impulsstoiteplokkidel (akulaadijad) on vastupidi, et mida madalamale langeb pinge tarbija sisendil, seda suuremaks muutub impulsstoiteploki poolt tarbitav vool, mis omakorda suurendab pingelangu ja võrgukadusid, sest kui plokk peab väljastama 3kW, siis seda ta teeb kuni min lubatava pingeni, suurendades pidevalt vastavalt sisendvoolu.
Elektri jaotusvõrk
ei ole ehitatud nii, et kõik tarbijad saaksid ühe korraga oma peakaitsme max väärtuses voolu kasutada.
Kui öine akude laadimisvool jõuab praeguste alajaamade piirväärtuseni, siis tuleb
kogu elektrivõrk, alates kõrgepingeliinidest ümber projekteerida ja ümber ehitada.
Olen siin juba jaganud EE juhendi tabelit kortermajade peakaitsmete valikuks.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 22:16
Postitas new1
Kui dünaamiliselt laadida ja võtta aluseks keskmine 50km ööpäevane läbisõit , siis ei jõuaks see isegi mitte stabiilset praeguste tiputundide tarbimisega samale tasemele(et olelkski justkui koguaeg 150A-st peakaitsmest 100A näiteks hõivatud nagu tänasel hetkel ilma elektriautode laadimiseta tunni-paari jooksul tiputarbimise ajal kortermajades on), jääksid veel endiselt madalama koormusega augud sinna sisse. Kogu asja müstika olekski lihtsalt laadida õigel ajal ja saaks kenasti ka praeguse elektrivõrguga laadimised tehtud.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 22:23
Postitas madis64
new1 kirjutas: 26 Jaan 2025, 22:16
Kogu asja müstika olekski lihtsalt laadida õigel ajal ja saaks kenasti ka praeguse elektrivõrguga asjad kenasti tehtud.
Oleks on paha poiss, mine energeetikasse tööle ja tee oma sõnad teoks, säästavad miljoneid eurosid investeeringutelt, netovad võrgutasudelt puhaskasumit ja kuldavad sind üle.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 22:53
Postitas new1
Need dünaamilised asjandused kõik juba mõnda aega teoks tehtud ja olemas, muidugi niisama tasuta ei jaga neid keegi. Muidugi seda, kas ka tavaliste seaninade jaoks seesugune juhtplokk valmis on treitud, kus näiteks kusagil kilbiruumis oleks miskne jaotla, läbi mille näiteks 30-l väljuval pesaliinil oleks dünaamiline lülitus ees, ei oska öelda, ent midagi müstilist seal ei ole, seda julgen kindlasti väita ja saaksin ise sellise ploki loomisega ehk isegi hakkama, kui piisavalt tahtmist oleks.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 23:03
Postitas madis64
new1 kirjutas: 26 Jaan 2025, 22:53
.. ei oska öelda, ent midagi müstilist seal ei ole, seda julgen kindlasti väita ja saaksin ise sellise ploki loomisega ehk isegi hakkama, kui piisavalt tahtmist oleks.
Upsti, ehk oleks kui oleks, siis äkki isegi midagist oleks?
Energiatarbimise ajaline jaotus on aastakümneid vana teema - piisab ainult kui meenutada "energiatarbimisrežiim number 4" (oli vist see number) nõukaajast.
Paarkümmend aastat tagasi olid populaarne teema arutada prioriteedireleede üle kilbis - kuni selle arusaamise kristalliseerumiseni, et ainuke "rumal" tarbija, mis sellist plõksimist välja kannatab on boiler.
Jõudu ja jaksu oma väidete arvutuslikul tõestamisel ja mudeldamisel.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 26 Jaan 2025, 23:53
Postitas new1
Isiklik vajadus antud ploki järele puudub, seega sulle siin tõestamise tarvis ma sellele nüüd ka käsi külge panema ei hakkaks. Kui toimus selline kaootiline plõksimine, siis järelikult oli sitasti disainitud lahendus ja polnud jäetud sobivat reservi ja hüstereesi, et niisama klõpsimine oleks välditud. Ja samas elektrimasina laadimisahel tundub, et võiks isegi ka klõpsimisega kenasti hakkama saada. Nimelt enda masina pealt täheldanud, et toite tekkimisel pistikupesasse, kus asub reisilaadija, kohe ei teki sinna tarbimist ega käivitusvoolu, vaid asi esmalt mõned sekundid tegeleb tuvastusega ja siis on softstardi laadne lahendus, sujuvalt kasvatab selle voolutugevuse 10A peale ja kogu see asi seal näeb väga viisakas välja ses osas. Pole nagu mingisugune suvaline 50Hz transformaatorikobakas, mille sisselülitamisel korralik voolutõuge läbi käib ja sitemal juhul kaitsmegi välja lennutab.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 00:35
Postitas tabarabarap
Asja teeb mõttetuks see, et nagu ka kogu maailma kuld ja mured ei ole Eesti omad ei ole meil ka ligilähedaselt veel EV sid, et selle mure piire kompida . See hala sellel teemal on selline 0.001% reaalne mure mida te siin suureks piduriks toote. Te ei jõua selle mure piirini ka 20 aasta pärast vbl mõned teist isegi surnud selleks ajaks jne.
Ja muidugi on DLM moodulid meil saada, et saaksite oma koormust jagada, seda kasutataksegi paljudes kohtades.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 00:50
Postitas tabarabarap
madis64 kirjutas: 26 Jaan 2025, 18:54
Tõenäoliselt os ee 10kW pumba küttevõimsus. Kui nii on, siis tarbitav võimsus on kordades väiksem ja läheneb triikrauale. Lisaks ei tööta need pumbad suur osa ajast isegi mitte poole võimsusega.
Seal tavaliselt ju ka tenn sees 9kw , aga isegi kui ei oleks läheks tal seal 8A kaitsmega elu ikka väga seadmegraafiku järgi.lisaks on tal soojavee boiler ja toas 25c sooja.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 05:46
Postitas Urmas
new1 kirjutas: 26 Jaan 2025, 22:16
Kui dünaamiliselt laadida ja võtta aluseks keskmine 50km ööpäevane läbisõit , ...
Püüdsin arvutada oma fossiilist Dacia keskmist. Eelmise aasta jõulude aeg sai mu auto 6(kuus) aastat vanaks ja läbisõidunumbriks oli 235 000km. Kui aastas on 52 nädalat ja nädalas 5 tööpäeva, siis kuue aasta peale jagatuna tuli mul tööpäevadel keskmine 150,6km päevas.
Nüüd küsimus- kui kellegi arvates on keskmine 50km päevas, aga mul 150km tööpäevas, siis ma ei ole vist keskmine, kes oma isiklike vajaduste ja arvutuste aluseks võtab keskmisest 3x suurema numbri? Kes ma olen? Aidake diagnoosida- kas puudega või lihtsalt erisus? Mõlema variandi puhul võiksite tolerantsed olla.
Muide, tabarabarap, sa ajad segi kaks asja- meie korteri ja maal oleva maja. Maal on peakaitsme suuruseks 3x10A ja tekitab suvel aeg ajalt probleeme, kuid korteris on 3x20A peakaitse(C20A).
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 10:07
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 05:46
Püüdsin arvutada oma fossiilist Dacia keskmist. Eelmise aasta jõulude aeg sai mu auto 6(kuus) aastat vanaks ja läbisõidunumbriks oli 235 000km. Kui aastas on 52 nädalat ja nädalas 5 tööpäeva, siis kuue aasta peale jagatuna tuli mul tööpäevadel keskmine 150,6km päevas.
Nüüd küsimus- kui kellegi arvates on keskmine 50km päevas, aga mul 150km tööpäevas, siis ma ei ole vist keskmine, kes oma isiklike vajaduste ja arvutuste aluseks võtab keskmisest 3x suurema numbri? Kes ma olen? Aidake diagnoosida- kas puudega või lihtsalt erisus? Mõlema variandi puhul võiksite tolerantsed olla.
Muide, tabarabarap, sa ajad segi kaks asja- meie korteri ja maal oleva maja. Maal on peakaitsme suuruseks 3x10A ja tekitab suvel aeg ajalt probleeme, kuid korteris on 3x20A peakaitse(C20A).
Sinu korteri peakaitsmega ja DLM moodulit kasutades võiksid sa oma arvesti tagant päevas ka 4 elektriautot laadida
Sinu läbisõidu juures ~40k aastas oleks EV sulle 60% odavam juba kütusekulult (tänaste hindadega oleks 6 aasta kokkuhoid 10k €), hoolduskulusid arvestamata (mis ilmselt viiks EV vs ICE > 70% odavam jooksev kulu) . Sinu päevane läbisõit jääb alla EV sõiduulatust ja sul ei oleks EV -ga mingeid läbisõidu muresid. Kui sul on peres 2 autot ja neist üks on EV , siis pikemad otsad sõidad ICE autoga, st kui käid oma parimal sõbral lasnaka kõrgemais korteris külas või Kaunases kusel, siis ikka uhkelt ICE.
Kui teisel autol on sarnane läbisõit, siis ilmselgelt on 20k€ 6 aasta peale üle poole ühe pereliikme aastapalgast. Panite kahekesi pea aasta tühja (6 aasta peale), et Daciaga sõita. Miks eestlane on vaene? Sest ta on loll, ei oska üldjuhul arvutada ja muretseb 0.001% äärmusliku juhu pärast ja võtab aluseks 3x suurema numbri.
PS: kui ma ütlen siin vestluses loll, siis see on naljaga ja ei ole mõeldud solvanguna
Ära püüagi enam ise maailma mõtestada ja ära tüüta sellega oma direktorit. Hiinlased tegid (lisaks EV -le) sulle maakeelt kõneleva juturoboti DeepSeek ja sa saad jälle 5 klassi tekstülesannetega ise hakkama:
https://chat.deepseek.com/
Palun vasta eesti keeles ja aita arvutada EV ja ICE auto rahalise kütusekulu erinevus ja hinnavahe 40k km läbimisel. EV tarbib 19kWh energiat 100km kohta ja ICE auto tarbib 6l diislikütust 100km kohta. 1 kWh elektrit maksab 0.19€ ja 1l diislikütust maksab 1.5€. :
Arvutame elektri- (EV) ja diiselauto (ICE) rahalise kütusekulu vahe 40 000 km läbimisel.
EV kütusekulu:
Tarbimine: 19 kWh/100 km
Kogu tarbitud energia: (40 000 km / 100) * 19 kWh = 7 600 kWh
Kulu: 7 600 kWh * 0,19 €/kWh = 1 444 €
ICE kütusekulu:
Tarbimine: 6 L/100 km
Kogu tarbitud kütus: (40 000 km / 100) * 6 L = 2 400 L
Kulu: 2 400 L * 1,50 €/L = 3600 €
Hinnavahe:
3 600 € (ICE) − 1 444 € (EV) = 2 156 €
Kokkuvõte:
Elektriauto säästab 40 000 km läbimisel 2 156 € võrreldes diiselautoga.
Protsentuaalne erinevus:
Kütusekulude erinevuse arvutamiseks protsentides võrreldes diiselautoga:
[(ICE kulu − EV kulu) / ICE kulu] * 100 = [(3 600 € − 1 444 €) / 3 600 €] * 100 ≈ 59,9%
Kokkuvõte:
Elektriauto kütusekulu on ~60% väiksem (ehk 59,9% odavam) võrreldes diiselautoga 40 000 km läbimisel.
kas ma ise ka olen loll

muidugi olen, set maksan sarnaselt paljude asjade eest tühja ja ei vaevu enda jaoks teisiti tegemist põhjendama.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 10:24
Postitas Prill
Ka 150km sõiduulatust võiks tänastele elektriautodele jõukohane olla..
Eespool märkisin, kuidas tahaks ka EV-d aga kallivõitu raisad, hakati soovitama peetud Leafe jne, jäi mul märkimata, kus mul samuti mikroettevõtjana oleks sõiduk ühtlasi tööauto, kuhu peab natuke asju ka peale mahtuma. Hetkel kasutusel sõiduautode pagasi mahutavuse üks liidreid Škoda Superb, ka Octavia ka Kodiaq ajaks asja ära, ehk isegi elektriline Enyaq aga paraku enamus odavama otsa EV sõidukeid on olematu ruumikusega nö linnaautod.
Ka Tesla Model Y on andmete järgi ruumika pagasiga ja võiks pädeda aga nii EV skoda kui Tesla hinnad on seal 55-60k. Väidetavalt saksas vähe kasutatud saaks 45k-ga aga toomiseks&kontrolliks vastav teenus tellida kisub ikka üle 50k hinna ära.
Ka laadimine ei pidavat nii hirmus olema kui hirmujuttudes räägitakse, mõned EV fanaatikud elavad korteris kus laadimisvõimalus puudub ja saavad EV peetud ka avalike laadijate abil, ja mitte nii, et sõidad mööda linna ja otsid vaba kohta kuhu auto ööseks juhtme otsa jätta, vaid piisavat ca 1-2x nädalas, kes laeb suurema poe külastuse, trenni, kinoskäigu vm tegevuse ajal ning ei pidavat teema olema mis higistama ajab või ärevust tekitab.
Kellel kodus laadimisvõimalus, neil võiks ca selle 150km sõiduulatuse täis tilgutamine olla võimalik isegi nõrga elektrivõrguga, kus enamus autoomanikke ööpäevast märkimisväärse osa ajast magavad ja öösiti elektritarbimine pigem väiksem, samuti odavam.
Hea Urmas kas ei ole mõelnud pidevale otsimisele, miks ei saa või ei sobi, kuidas saaks ja sobiks

Vanasti käidi laias ilmas uusi asju kaemas, meil võiks olla Norra elektriautostumise vaatlemiseks lähimkoht, uurida kuidas krt nemad nii saavad, et lausa rahvas vabatahtlikult juba pikemat aega ostab neid akuautosid. Norra ju peaks olema EV vaatest suht sant kant, pigem külmapoolse kliimaga, palju hõredalt asustatud alasid, pikad vahemaad jne.
Ja kõige tipuks Norra ei ole ka Euroopa Liidu liikmesriik, millega meil seda elektriautostumist rünnatakse kui Brüsseli rumalametnike&bürokraatide rohepoliitikate pealsurutud diktaati.
Talupojatarkus ja alalhoidlikus on muidugi omal kohal, aga on samas ka oht muutuda tagurlikuks, jääda staganatsiooni kinni..
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 10:38
Postitas tabarabarap
Prill kirjutas: 27 Jaan 2025, 10:24
Ka 150km sõiduulatust võiks tänastele elektriautodele jõukohane olla..
Eespool märkisin, kuidas tahaks ka EV-d aga kallivõitu raisad, hakati soovitama peetud Leafe jne, jäi mul märkimata, kus mul samuti mikroettevõtjana oleks sõiduk ühtlasi tööauto, kuhu peab natuke asju ka peale mahtuma. Hetkel kasutusel sõiduautode pagasi mahutavuse üks liidreid Škoda Superb, ka Octavia ka Kodiaq ajaks asja ära, ehk isegi elektriline Enyaq aga paraku enamus odavama otsa EV sõidukeid on olematu ruumikusega nö linnaautod.
Ka Tesla Model Y on andmete järgi ruumika pagasiga ja võiks pädeda aga nii EV skoda kui Tesla hinnad on seal 55-60k. Väidetavalt saksas vähe kasutatud saaks 45k-ga aga toomiseks&kontrolliks vastav teenus tellida kisub ikka üle 50k hinna ära.
Miks selline kelbas tuleb jälle suust, kiiremini, kui netiotsing
Tesla Y - 36000€ - sõiduulatus 380km ja see ei ole LR (long range akuga)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c6d&vc=Car
Nissan Leaf - 17000€ - sõiduulatus 360km (see on 160kW ja suure akuga)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... a92&vc=Car
Ükski neist valikutest ei ole "peetud" , uueväärsed autod ja sõidavad sul ilma hoolduseta 6 aastat tuima. Lisaks alates tänasest on võimalik ka kasutatud EV -le saada ostutoetust. Võta see auto rendist ja vaata kas su kohver mahub pagassi.
Mul endal on see palju kirutud leaf , aeglase laadimise ja kõge muuga juba viimased 3,5 aastat , jääte ise jalgu ristmikul ja maanteel. srry muidugi kui sul m3 bmw, rs audi, siis ei jää

Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 10:43
Postitas Urmas
Paluks mulle neid sõiduautosid mitte pakkuda, sest need ei rahulda mind oma otstarbekuselt. Olen kiiganud ka väikekaubikuid, kuid kahjuks ka nende sõiduulatus mind ei rahulda.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 10:51
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 10:43
Paluks mulle neid sõiduautosid mitte pakkuda, sest need ei rahulda mind oma otstarbekuselt. Olen kiiganud ka väikekaubikuid, kuid kahjuks ka nende sõiduulatus mind ei rahulda.
keegi ei pakugi sulle siin midagi , lihtsalt vastandub su 0.001% probleemile
Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 11:42
Postitas ping
Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 05:46
new1 kirjutas: 26 Jaan 2025, 22:16
Kui dünaamiliselt laadida ja võtta aluseks keskmine 50km ööpäevane läbisõit , ...
Püüdsin arvutada oma fossiilist Dacia keskmist. Eelmise aasta jõulude aeg sai mu auto 6(kuus) aastat vanaks ja läbisõidunumbriks oli 235 000km. Kui aastas on 52 nädalat ja nädalas 5 tööpäeva, siis kuue aasta peale jagatuna tuli mul tööpäevadel keskmine 150,6km päevas.
Nüüd küsimus- kui kellegi arvates on keskmine 50km päevas, aga mul 150km tööpäevas, siis ma ei ole vist keskmine, kes oma isiklike vajaduste ja arvutuste aluseks võtab keskmisest 3x suurema numbri? Kes ma olen? ....
Imelik, nagu minagi, kes rikub registris oleva auto keskmise kasutaja arvestust.
Mul on 3 autot, mis viimase 5 aasta jooksul ei ole sõitnud isegi 1000km.
+1 auto on viimase 5 aasta jooksul sõitnud 15 000km ja +1 auto, mis viimase 5 aasta jooksul on sõitnud 30 000km.
Ja siis on veel tööauto, mille läbisõit üle 80 000
igal aastal.
Milline neist autodest oleks majanduslikult mõistlik ja võimalik praegu pakutava e-auto vastu vahetada?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 27 Jaan 2025, 11:46
Postitas kunn24
Miks vahetada, ega küll küllale liiga tee?