68. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 19:45
Postitas rs7
rst kirjutas: 24 Jaan 2025, 18:37 Kahjuks hetkel esimesed EV, mis kannataks osta maksavad vähemalt 25000€.
Huvi pärast küsiks, et millise nendest ev-dest siis kannataks järelturult osta? Hinnavahemik 25-30k, EV.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =222314450

Ja küsiks ka, et miks alla 25k siis enam ei kannata?

ICE puhul on 25-30 vahemik järelturul kirju.. alates uueväärsetest rahvaautodest kuni vanade luksusmaasturiteni.
ICE turul kannataks suht vabalt 10 000€ vähem kulutada. Või teeme näo nagu 15-20k euri eest enam sõitvat autot ei saa? :D
(Siit ka see näide - kulutada 10000€ ettemaksuna rohkem, et hiljem sõita “odavamalt” sama km ulatus)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 20:08
Postitas Urmas
rst kirjutas: 24 Jaan 2025, 11:29 Mina näiteks sõidan elektriautoga, sest mulle meeldib selle sõidudünaamika.
tabarabarap kirjutas: 24 Jaan 2025, 13:51 Sõidudünaamika on muidugi asjalik.
:grin: :grin: Sõidudünaamika ja Tallinna liikluses? Kui kahe auto vahele tekib 3-4m vahe, siis suudab keegi oma 4,3m pikkuse auto sinna vahele suruda. Eriti kui ta avastab, et näiteks Vababaduse puisteel esimeses reas sõites näeb eemalt, et samas reas on nr.18 ühissõiduk(buss), mille juht näitas suunda, et hakkab peatuma.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 20:16
Postitas Urmas
rst kirjutas: 24 Jaan 2025, 11:29 Eks iga vaate pooldajad muudavad statistikat ja fakte omale sobivamaks.
https://www.tesla.com/ns_videos/2023-te ... lights.pdf

Ma ise arvaks, et see tõde on seal vahepeal.
No sel juhul teeme kiriku keset küla ehk tunnistagem, et EV ei ole sittagi planeeti Maa kliimasoojenemisest päästev transpordivahend ja ei ole vaja ajada kärbseid pähe sellest, et EV päästab maailma. ;) Pesuehtne ärimeeste lobitöö!

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 20:16
Postitas tabarabarap
rst kirjutas: 24 Jaan 2025, 18:37
Vko kirjutas: 24 Jaan 2025, 13:06
rst kirjutas: 24 Jaan 2025, 11:29 Auto soetamisel ei olnud eesmärk raha kokku hoida, kuid eks see on boonuseks kui oktoobrist kuni märtsini on 100km hind ca 2-3€ ning märtsist kuni oktoobrini 0-1€ (isikliku päiksepargi pärast).

Ära hakka ajama... :doh: Kui ma ostan 10 000 euro eest isikliku (kütust täis) kütusemahuti ja sõidan selle kütusega 3 aastat, siis selle aja jooksul on km hind 0 €? :lol:
Oletame, et mul ei oleks päikseparki endal, siis suvel oleks sama või natukene odavam km hind kui talvel. Seega ma ei saa aru, mis 10000€ kütusemahuti ostust siin vaja jahuda.

Jälle tuukase näiteks kas ära aetud Leaf või Miev. Need ei ole ainsad elektriautod.
Mina ei taha ära aetud vana sisepõlemismootoriga autot ka osta. Kui peaks ostma, siis vaataks uuemat.

Kahjuks hetkel esimesed EV, mis kannataks osta maksavad vähemalt 25000€.

Läbiv joon tuleb muidugi TAASKORD välja, et EV on nende inimeste jaoks paha kes pole sellega sõitnud.

IMG_3174.png
All olev hind on ainult elektrihind KMga ja sinna lisandub võrgutasu juurde. Enda näitena saan öelda, et need tasud on ca 2 korda suuremad kui elektri omahind.
Antud kWh kulu on ca 2000-2500km kohta kuus.

Hetkel kulunud elektriautoga 40000km läbimiseks hoolduskuluna 9.8€. Soetasin selle raha eest uued salongifiltrid.
Sa ei saa vist aru, sa ei saanud seda päikseparki ju tasuta (vbl said , me ei tea , päranduseks vms) ja investeerisid selle ehitusse, käitamisse, hooldusesse jne. Kuniks see kulu ei ole sul tasa teeninud nö sa ei ole projektiga nullis või kasumis, siis oled ostnud lihtsalt elektrit ette nulli jõudmiseni, nö fix pakett sinu investeeringu väärtuses.

Sa paned siin selgelt lampi, 40k peal sa juba vahetad rehve 2x kindlasti ostsid klaasipesuvedelikku, käisid pesuals vms, sul on kindlustus jne kui sa ei käi hoolduses ei ole garantiid jne jne. Ärge võtke auto24 võtke mobile.de lahti ja ärge valige ronte.

EV on äge asi, aga see kulude osa hämamine on igal pool ja tihti ei tea ICE omanik ei tea EV omanik mis ta tegelikult kokku kulutab.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 20:18
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 24 Jaan 2025, 20:16 No sel juhul teeme kiriku keset küla ehk tunnistagem, et EV ei ole sittagi planeeti Maa kliimasoojenemisest päästev transpordivahend ja ei ole vaja ajada kärbseid pähe sellest, et EV päästab maailma. ;) Pesuehtne ärimeeste lobitöö!
Kas peaks midagi päästm ,keskkonda vms . Hoia hommikuni peeru kinni ja lase keldris katlasse , säästad! Või lepime kokku, et sa ei hooli!

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 20:22
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 24 Jaan 2025, 20:08 :grin: :grin: Sõidudünaamika ja Tallinna liikluses? Kui kahe auto vahele tekib 3-4m vahe, siis suudab keegi oma 4,3m pikkuse auto sinna vahele suruda. Eriti kui ta avastab, et näiteks Vababaduse puisteel esimeses reas sõites näeb eemalt, et samas reas on nr.18 ühissõiduk(buss), mille juht näitas suunda, et hakkab peatuma.
Absoluutselt, kui EV läheb ristmikult saab 8 autot üle, kui mingi ökodiisel , ökosõiduga 2tk jne ja sa ei sõida ju ainult linnas, sõidad maanteel jne.

Sellest EV vs ICE sujuvuse osast ja erinevusest saab aru kui pead aegajalt jälle sõitma ICE autoga, pmst oled ära unustanud selle sujuva kohalt minemise jne ja alguses on harjumatu. Ala selline tunne nagu sõtkuks vasakuga pidurit, proovi homme järgi.

Muidugi ma ei ütleks ära mingi 90k uue BMW maasturiga sõitmisest, oleks ka väga lahe.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 20:33
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 24 Jaan 2025, 13:51 See on jah alati lamp , et vaadake kui odav oli öösel 0 -ga laadida ja pärval praen 0.40€ kWh muna ja laen kiirlaadijas 0.49€ 1kWh jne . Kuniks autot eraldi liitumise otsast ei lae ei saa ka ütelda, et mis see täpne hind sul oli.
Sellest faktist, et avalikes kiirlaadijates ei ole fossiilil ja EV-l vahet, olen meediast lugenud päris mitmete EV omanike tõdemusi. Ajalugu kordub ehk 20+ aastat tagasi propageeriti eramutesse elektrikütet kui kõige odavamat ja soodsamat. Mõtlen ja imestan, milline mälu mul veel on. ;) Muide, veel üks tähelepanek, mis mind häirib. Millegipärast ma ei ole veel sattunud lugema mitte ühegi kasvõi nn "hiina müüris" elava EV omaniku kiidulaulu EV "kütusekulu" odavusest. Miks? Absoluutselt kõik sõnavõtnud on oma maja omanikud, kellel on oma nn laadimispunkt maja küljes+osadel on veel PV paneelid.
Lugesin eile või täna jälle mingit promoartiklit EV kasulikkusest, kus soovitati oma EV-d laadida päevasel ajal töö juures. Möh? Miks peaks peaks keegi tööaandja oma töötajatele andma võimaluse laadida oma EV-d? Olete näinud mõne kasvõi gigakorporatsiooni tehase hoovis tanklat, kus kohast tehase töötajad võivad oma autosse tankida bensiini või diislit? Mina ei ole kuulnud ega näinud. Noh, võiv olla mõnes naftast elatuvas araabiariigis nii on, kuid Euroopas ei ole sellisest asjast kuulnud isegi naftariik Norra kohta. Miks peaks tööandja võimaldama töötajal laadida oma autot tööandja arvelt kui tööandja maksab töötajale palka? :scratch:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 20:42
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 24 Jaan 2025, 20:22 Absoluutselt, kui EV läheb ristmikult saab 8 autot üle, kui mingi ökodiisel , ökosõiduga 2tk jne ja sa ei sõida ju ainult linnas, sõidad maanteel jne.
Mitte, et ma oleks raske jalaga, kuid mulle ei meeldi kui keegi niisama tolgendab ees ja mulle ei meeldi ka ise kellegi ees tolgendada ehk arvestan teistega. Nii lihtne see ongi! Ei ole foori alt ärasõiduga rohelise tule süttimisel veel kellegile jalgu jäänud. ;)
OT. Paarkümmend aastat tagasi kui mulle anti kasutada asendusautona bensiini tarbiv Renault Clio(vist oli 1,1l mootorimahuga) ja kaassõitjateks oli mu pere ning foori alt 1 käiguga startides auto ei tahtnud kuidagi vedu võtta, vaat siis oli mul küll veidi häbi. :blush:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 20:59
Postitas rst
Urmas ma ausalt kadestan sind. Sinu jaoks on auto tarbeese ning iga auto viib sind punktist a punkti b. Sinu jaoks ei oma tähtsust, mis lisada autol on või kui võimas see on. Tänu sellele on autode valik väga suur, mis sobivad sinu valikutega.

Mulle meeldib kuidas võõrad inimesed teavad paremini palju minul on auto hooldusele kulunud, kui mina auto omanikuna. :good:

Tegin vahepeal pausi ehitusfoorumist, sest sain aru, et enda kogemuste ja teadmiste jagamine siin on mõttetu tegevus.
Tuleb jälle paus teha, sest lihtsam on mul oma idüllilises mullis elada, kui siin vaielda.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 21:01
Postitas Vko
2100 kWh kuus auto laadimiseks ja see 2100 kWh läheb sinna põhimõtteliselt tasuta? :scratch: :lol:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 21:08
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 24 Jaan 2025, 20:33
tabarabarap kirjutas: 24 Jaan 2025, 13:51 See on jah alati lamp , et vaadake kui odav oli öösel 0 -ga laadida ja pärval praen 0.40€ kWh muna ja laen kiirlaadijas 0.49€ 1kWh jne . Kuniks autot eraldi liitumise otsast ei lae ei saa ka ütelda, et mis see täpne hind sul oli.
Sellest faktist, et avalikes kiirlaadijates ei ole fossiilil ja EV-l vahet, olen meediast lugenud päris mitmete EV omanike tõdemusi. Ajalugu kordub ehk 20+ aastat tagasi propageeriti eramutesse elektrikütet kui kõige odavamat ja soodsamat. Mõtlen ja imestan, milline mälu mul veel on. ;) Muide, veel üks tähelepanek, mis mind häirib. Millegipärast ma ei ole veel sattunud lugema mitte ühegi kasvõi nn "hiina müüris" elava EV omaniku kiidulaulu EV "kütusekulu" odavusest. Miks? Absoluutselt kõik sõnavõtnud on oma maja omanikud, kellel on oma nn laadimispunkt maja küljes+osadel on veel PV paneelid.
Lugesin eile või täna jälle mingit promoartiklit EV kasulikkusest, kus soovitati oma EV-d laadida päevasel ajal töö juures. Möh? Miks peaks peaks keegi tööaandja oma töötajatele andma võimaluse laadida oma EV-d? Olete näinud mõne kasvõi gigakorporatsiooni tehase hoovis tanklat, kus kohast tehase töötajad võivad oma autosse tankida bensiini või diislit? Mina ei ole kuulnud ega näinud. Noh, võiv olla mõnes naftast elatuvas araabiariigis nii on, kuid Euroopas ei ole sellisest asjast kuulnud isegi naftariik Norra kohta. Miks peaks tööandja võimaldama töötajal laadida oma autot tööandja arvelt kui tööandja maksab töötajale palka? :scratch:
Ei ole ühtegi põhjust miks EV või ükskõik mis XYC kombintatsioonis sõidukiga sõitmine peaks olema odav.

Miks peaks võiamaldama laadida, odav motivatsioon. Ma ei tea kas maalritel on , aga kontoritöödes ja eriti mujal EU -s on auto nö tööpaketi osa vastavalt töötaja tasemele ja seal on lihtsalt tööandjale EV niivõrd odavam valik ICE osas. Kedagi ju ei koti seal kas seal autos põleb puit, seda lükatakse või kasutatakse elektrit liikumiseks, loeb lõpuks mis on odavam. Ja paljudes kohtades EV on täna odavam ja väga palju põhjustab seda subsideerimine maksudes jne.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 21:31
Postitas rst
Vko kirjutas: 24 Jaan 2025, 21:01 2100 kWh kuus auto laadimiseks ja see 2100 kWh läheb sinna põhimõtteliselt tasuta? :scratch: :lol:
2100kWh ei kulunud kuus. Nii palju võiks ikka osata seda keerulist pilti lugeda.
IMG_3178.jpeg
Antud graafikul on ainult elektri hind koos KMga. Siia lisandub võrgutasu juurde koos muude tasudega. Eelneval pildil oli kWh kogused ühes kuus. Auto laen öösiti ning app ise valib kõige madalad tunnid välja, et hommikul ettenähtud ajaks oleks auto aku laetud soovitud %.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 21:47
Postitas Vko
Mida seal siis kilgata on kui räägid ainult elektri kWh hinnast, mitte koos võrgu- ja muude tasudega, mis võivadki anda suurema osa hinnast, eriti siis kui börsi pilli järgi hüpates odavamaid tunde üritada ära kasutada.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 21:53
Postitas RaJy
rst kirjutas: 24 Jaan 2025, 18:37
Vko kirjutas: 24 Jaan 2025, 13:06
rst kirjutas: 24 Jaan 2025, 11:29 Auto soetamisel ei olnud eesmärk raha kokku hoida, kuid eks see on boonuseks kui oktoobrist kuni märtsini on 100km hind ca 2-3€ ning märtsist kuni oktoobrini 0-1€ (isikliku päiksepargi pärast).

Ära hakka ajama... :doh: Kui ma ostan 10 000 euro eest isikliku (kütust täis) kütusemahuti ja sõidan selle kütusega 3 aastat, siis selle aja jooksul on km hind 0 €? :lol:
Oletame, et mul ei oleks päikseparki endal, siis suvel oleks sama või natukene odavam km hind kui talvel. Seega ma ei saa aru, mis 10000€ kütusemahuti ostust siin vaja jahuda.

Jälle tuukase näiteks kas ära aetud Leaf või Miev. Need ei ole ainsad elektriautod.
Mina ei taha ära aetud vana sisepõlemismootoriga autot ka osta. Kui peaks ostma, siis vaataks uuemat.

Kahjuks hetkel esimesed EV, mis kannataks osta maksavad vähemalt 25000€.

Läbiv joon tuleb muidugi TAASKORD välja, et EV on nende inimeste jaoks paha kes pole sellega sõitnud.

IMG_3174.png
All olev hind on ainult elektrihind KMga ja sinna lisandub võrgutasu juurde. Enda näitena saan öelda, et need tasud on ca 2 korda suuremad kui elektri omahind.
Antud kWh kulu on ca 2000-2500km kohta kuus.

Hetkel kulunud elektriautoga 40000km läbimiseks hoolduskuluna 9.8€. Soetasin selle raha eest uued salongifiltrid.
Seletan hästi lihtsalt ja aeglaselt - et ikka kõik aru saaksid. Sinu päikesepargi või tuulikute hind on ka Sinu energiahind - ei saa olla 0 kui Sa selle tarbeks soetasid seadmed. Miks Sa parkide - seadmete hinda ei arvesta?Jah ev salongifiltritele ei kulutanud sisulisel midagi. Aga kui palju kulutasid päikesepargi rajamisele ja ev soetamisele?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 22:14
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 24 Jaan 2025, 21:08 Ei ole ühtegi põhjust miks EV või ükskõik mis XYC kombintatsioonis sõidukiga sõitmine peaks olema odav.
Millegipärast loen meediast ja kuulen telekast, et EV on odav ja kohe tunduvalt odavam kui ICE ja kui EV-ga kohe sõitma ei hakka, siis siia talveund tegema tulevad jääkarud ja talvituma tulevad pingviinidest rändlinnud meite metsadest surevad välja. ;)
tabarabarap kirjutas: 24 Jaan 2025, 21:08 Miks peaks võiamaldama laadida, odav motivatsioon. Ma ei tea kas maalritel on , aga kontoritöödes ja eriti mujal EU -s on auto nö tööpaketi osa vastavalt töötaja tasemele ja seal on lihtsalt tööandjale EV niivõrd odavam valik ICE osas.
Oli hiljuti artikkel ja ka siinses foorumis mingis teemas viide,kus mingi Saksamaa(?) tumerohelisusega toetuste najal tegelev firma koondas enamuse firma töötajatest, sest toetused langesid ära? Mis oli ikkagi tegelik põhjus? Ei olnud tegelikult jätkusuutlik? Oli mu kommentaar selle kohta vist "Päikesepaneelide tasuvus" teemas.
Ei, ma ei ole innovatsiooni vastane, kuid kusagilt läheb ka mõistlikkuse piir. Jah, kui on nõudlust, küsi esialgu niipalju kui jaksad, aga mingil hetkel saavad need maksvad lollid otsa või tulevad mõistusele. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 22:24
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 24 Jaan 2025, 22:14 Millegipärast loen meediast ja kuulen telekast, et EV on odav ja kohe tunduvalt odavam kui ICE ja kui EV-ga kohe sõitma ei hakka, siis siia talveund tegema tulevad jääkarud ja talvituma tulevad pingviinidest rändlinnud meite metsadest surevad välja. ;)
Täna ongi odavam. Samas ka 90k auto on odavam, kui 95k makseva auto . Arvuta läbisõit, kalkuleeri kilomeetri hind ja tee oma otsus. Kõik mis on kallim , kui odavam on mugavus

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 22:27
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 24 Jaan 2025, 16:54 aga võta oma aastane läbisõit , .... Akude degradeerimise statistika näitab , et esimesed 5% kab < 30k vahemikus ja järgmised 5% kaob < 100k vahemikus ja sealt edasi ei ole veel maailmal väga head statistikat.
Sama siin ... ehk vähemalt minu jaoks ei ole EV veel majanduslikult tasuv(arenenud) ja nii rikas ka veel ei ole, et endale või oma kodusele dirktorile hobiautoks soetada. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 22:40
Postitas rst
RaJy kirjutas: 24 Jaan 2025, 21:53 ...

Seletan hästi lihtsalt ja aeglaselt - et ikka kõik aru saaksid. Sinu päikesepargi või tuulikute hind on ka Sinu energiahind - ei saa olla 0 kui Sa selle tarbeks soetasid seadmed. Miks Sa parkide - seadmete hinda ei arvesta?Jah ev salongifiltritele ei kulutanud sisulisel midagi. Aga kui palju kulutasid päikesepargi rajamisele ja ev soetamisele?
Enda arvates olen üritanud alati viisakalt vastata küsimustele aga millest RaJy sul selline üleolev suhtumine peab olema?

EV omades ei pea päikseparki ega tuulikut omama. Ma juba kirjutasin, et vastavalt enda kogemusele suvel on 100km hind võrgust ostes sama, mis talvel või odavam. Kust ma seda tean. Vaata suvel on ka perioode, kus päikest ei ole nii palju ning olen pidanud võrgust autot laadima.

Olen korduvalt siin teemas öelnud. Mugavaks EV omamise eelduseks peaks olema kodune 3 faasiline laadija. Kui ampreid vähe, siis koos dünaamilise koormusjuhtimisega.

Mul oli uut autot vaja. Sama klassi ja lisadega autode hinna vahe on max 10% EV kahjuks, kuid vahest ei ole isegi seda.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 22:49
Postitas RaJy
Pane võrgutasud otsa ja siis räägime edasi... üleolev suhtumine? Võibolla sellepärast, et mõttetu asi? No mina ei näe kasulikku effekti oma vaatenurgast.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 23:26
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 24 Jaan 2025, 22:27
tabarabarap kirjutas: 24 Jaan 2025, 16:54 aga võta oma aastane läbisõit , .... Akude degradeerimise statistika näitab , et esimesed 5% kab < 30k vahemikus ja järgmised 5% kaob < 100k vahemikus ja sealt edasi ei ole veel maailmal väga head statistikat.
Sama siin ... ehk vähemalt minu jaoks ei ole EV veel majanduslikult tasuv(arenenud) ja nii rikas ka veel ei ole, et endale või oma kodusele dirktorile hobiautoks soetada. ;)
Täna on EV kindlasti võimalus olla rikkam. Vähemalt minu jaoks. Teistele ma muidugi autosid ei osta.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 24 Jaan 2025, 23:30
Postitas Urmas
Hea siinse foorumi kasutaja rst, palun lasku mõttes kortermaja elaniku tasemele ja mõtle korraks kasvõi sohvoosi/kolhoosiaegsete majade elektrivarustuse tasemele ja seal elavatele inimestele, kelledel on samuti vaja tööl ja poes käia ja kelledel ei ole töökohal oma EV tasuta laadimise võimalust! Oi kui palju on EV-s selliseid maju ja inimesi, kes seal elavad ning kellede tüükoht ei ole teps mitte 10 minutilise(1km) jalutuskäigu kaugusel, vaid 20-80km. Kas sellistes hajaasutuse piirkondades nagu näiteks 4-korteriga majas on igale majale jagatud nii palju ampreid, et selles majas neljas korteris elavale neljale perekonnale, kus Eesti Vabariigi idee kohaselt on kaheksa EV-d(hajaasustuse peres kaks autot ei ole normaalne?), ja kes kõik soovivad öösel kasutada odavat elektrit(isegi kõik eramajdes elavad EV-de omanikud ja EV-de promojad soovitavad seda), ikka maja "korgid" peavad vastu sellele valule? Oi kui palju ma tean neid keset põldu asuvaid 4-korterilisi maju. Eramajades laadijaid omavad, palun proovige hüpata kasvõi korraks oma mätta otsast lompi(ei jätku ampreid või küsib EL suurendamise eest ühe 4-korterilise maja elanike käest kogu piirkonna alajaama ümberehituse hinda) ja püüdke mõelda, et kuidas kohe kuivaks saada. Kas mitte hiljuti ei olnud meedias artikkel, kus EL küsis PV pargi 11, ... miljonit alajaama võimsuse suurendamiseks? Kusjuures selle alajaama võimsuse suurendamine ei olnud ainult mitte konkreetse PV pargi jaoks, vaid kogu mingi piirkonna jaoks. Üritati leida lolli, kes maksaks EL eest alajaama kulud kinni. Läks see kinnistu vist hoopis erakruntide jagamiseks. Kusakil Rakvere(?) kandis oli vist see juhtum.
Ei midagi isiklikku, lihtsalt laias laastus üldmõtteuidud. ;)

PS. Ei, unustage ära ja ärge arvake, et ma kavatsen minna poliitikasse, et sellist juttu ajan. ;)

OT. Iisraeli riik võiks saata Eesti Vabariiki valitsemisoskusi lihvima oma õpipoisse! Asi selles, et mulle tundub olevat kogu meite valitsus päritolult mulgid ja sealt, kus mulk on üle käinud, ei ole juudil teha midagi. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 25 Jaan 2025, 00:43
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 24 Jaan 2025, 23:30 PS. Ei, unustage ära ja ärge arvake, et ma kavatsen minna poliitikasse, et sellist juttu ajan. ;)
Sinu ainus võimalus on panna siit edasi kusemata Kaunasesse

Re: Elektriautodest

Postitatud: 25 Jaan 2025, 01:20
Postitas new1
Dünaamilise juhtimisega laadimise võimaldamisel kortermajale ma kunagi siin arvutasin välja, et kui palju keskmisel korterelamu peakaitsmel tegelikult vaba ressurssi jääb tipukoormuste välisel ajal ja vabalt kataks selle statistilise keskmise 50km ööpäevase sõiduulatuse igale masinale seal kenasti ära, urrm kerib taas sama teemat nagu oleks välistatud võimalus see, kuigi ei vasta tõele. Lisaks veel keskmine linna kortermaja kulgur liigub statistiliselt ööpäevas veelgi vähem oma ühest linnaotsast teise põksumisega. Põhiteema oleks nendes vanades paneelikates isikliku parkimiskoha loomises ja siis sinna kaablikõri ja kasvõi 230V 10A seanina saamises. Uutes korterelamutes see probleem lahendatud vähemalt parkimiskohtade osas, mida aeg edasi, seda enam ka kaabli parkimiskohani viimise probleem laheneb iseenesest, kuna uutes kortermajades peab see valmisolek olemas olema ja vaadates kui palju neid uusi kortermaju ehitatakse tegelikult, siis laheneb see probleem mingil hetkel iseenesest, kuna mulle tundub, et neid uusi kortermaju sigineb kiiremini, kui tekib elektrimasinaid ja aastate möödudes lihtsalt nagu evolutsiooniline protsess toimub, kus sujuvalt vahetuvad välja vaikselt nii fossiilid kui ka nõukaaja paneelikad, kus see parkimiskorraldus jms ajale jalus. Tartus vähemasti vaikselt juba annab tunda ka nõukaaegsete paneelikate üürikorterite hinnalangus, kuna inimesed enam ei kipugi niiväga neid valima ja eelistavad pigem uuemaid ja kaasaegsemaid hooneid, mis tähendab, et need mingi hetk võivad üldse konkurentsist välja langeda ja siis teadagi, mis nendega juhtub.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 25 Jaan 2025, 01:28
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 25 Jaan 2025, 00:43 Sinu ainus võimalus on panna siit edasi kusemata Kaunasesse
Mis Kaunsesse, meite päästemeti soovituste järgi mul paak täis ja Warsawini vean välja ja sealtkandist edasi pidavat olema enam-vähem igasugu püsiühindus ehk loodan ellu jääda. EL ikkagi. ;) Kui hätta jään, eks siis hakkan annetusi nuruma. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 25 Jaan 2025, 02:19
Postitas Urmas
new1 kirjutas: 25 Jaan 2025, 01:20 Dünaamilise juhtimisega laadimise võimaldamisel kortermajale ma kunagi siin arvutasin välja, et kui palju keskmisel korterelamu peakaitsmel tegelikult vaba ressurssi jääb tipukoormuste välisel ajal ja vabalt kataks selle statistilise keskmise 50km ööpäevase sõiduulatuse igale masinale seal kenasti ära, urrm kerib taas sama teemat nagu oleks välistatud võimalus see, kuigi ei vasta tõele.
Oeh, järgmine! Kuhu kuradi kohta teid peaks teid reaalsusega hakkamasaamiseks vähemalt kaheks aastaks saatma, et saaksite aru ka muu maailma reaalsusest? Võin teile üürida 200€ kuu, kuid ellujäämist teile ei garanteeri, ainult ilvesed, sigu ei tea, kitsed on jänesed kah ja .... Nõus? Posti küljes olevas kilbis on peakaitsele kirjutatud 10A. Võite ka perega tulla. ;) Sissekirjutuse selleks perioodiks saad, omandiõigust ei saa. Lähim pood on ca 7km kaugusel ja valik piiratud ja seegi kallis. Järgmine odavam pood on 17km kaugusel. Number ei tohiks olla väga hirmutav, lihtsalt number. ;)