65. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 13 Dets 2024, 16:44
Postitas Urmas
rs7 kirjutas: 13 Dets 2024, 12:53
Nüüd siis pannakse õlg alla kiratsevale EV järelturule?
Ma ei saa ikka veel pihta, et kui EV on igati vinge ja roheline massin, siis miks hea asja ostmisel makstakse peale? Hea asi peaks ennast nagu ise müüma ja nõudlus olema tohutu, selmet lugeda meediast, kuidas suured autotööstused järjest vähendavad EV-de tootmist.
Isegi eeldusel, et Urmas ostab EV, siis nii loll Urmas vast ei ole, et vabatahtlikult läheb laadima Coopi, kus laadimine saab olema 4x kallim kui kodus.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 13 Dets 2024, 16:53
Postitas kunn24
Siis lähed vaatad coopi soodukad üle ja õpid kõik pähe.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 13 Dets 2024, 17:35
Postitas rs7
Urmas kirjutas: 13 Dets 2024, 16:44
rs7 kirjutas: 13 Dets 2024, 12:53
Nüüd siis pannakse õlg alla kiratsevale EV järelturule?
Ma ei saa ikka veel pihta, et kui EV on igati vinge ja roheline massin, siis miks hea asja ostmisel makstakse peale? Hea asi peaks ennast nagu ise müüma ja nõudlus olema tohutu, selmet lugeda meediast, kuidas suured autotööstused järjest vähendavad EV-de tootmist.
Tundub, et kõige tõhusam viis mingile sektorile käru keerata, on hakata neile laialdaselt toetusi jagama. Kui eesmärk pole ajutine turutõrke leevendamine, vaid tegemist on püsimeetmetega, siis see keerab selle sektori totaalselt tuksi. Nagu põllumajandus. Turg ei saa normaalsetes tingimustes settida ja jõuda asjade loomuliku hinnani, vaid suurem osa mängust käib pria toetuste peal. Kui üks aasta hakatakse pakkuma laialdaselt toetust mingi kultuuri kasvatamisele, siis võib seda päris selgelt näha mööda eestit sõites. Et millele parasjagu toetust makstakse. Olenemata sellest, milline on selle kultuuri nõudlus turul. Tegemist on turu solkimisega ja plaanipärase käkki keeramisega.
Sama kinnisvarasektoriga - nii kui tuleb jälle mingi kredexi laenu tagatise meede, siis korterite hinnad kasvavad täpselt nii palju. See toob oaasa inflataiooni ja lumepall kasvab ekspone tsiaalselt. Sama ehituses - kui suunatakse sadu miljoneid panelkade rekkimisse, siis ega need hinnad ka paigale ei jää. Sama kultuuri ja spordiga jne. Sama elektrituruga ja eks see sama ole ka elektriautodega. Tahad autodest lahti saada, siis jaga toetusi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 13 Dets 2024, 21:28
Postitas Urmas
Kas ma olen seni loetust õigesti aru saanud, et EV-d ei laetagi 100% täis ja nn "paaki" ei tohi kunagi peaaegu tilgatumaks sõita ehk aku 100%-st saab sisuliselt kasutada ainult 70% mahust ehk 30% läbisõidu ulatusest on ainult teoreetiline? Sattusin lugema üht sisuturunduslikku Neste artiklit ja peale lugemist pessimism EV-sse süvenes.
Talvel arvesta, et elektriauto sõiduulatus lüheneda suvega võrreldes isegi 20–50%.
Mõne ägeda EV paberite järgi lubatud 400km läbisõidu puhul ma ei saa talvel ilma vahelaadimiseta kodust isegi mitte Viljandis ära käidud(2x130km).
Kui autol on ökosõidu- või energiasäästurežiim, kasuta seda – see pikendab sõiduulatust. Tugeva pakase korral on sellised sõidurežiimid eriti kasulikud.
Mu diiselDacial on ka mingi ökonupp, kuid ma ei ole seda kunagi sisse lülitanud, va auto kättesaamisel, kuid ka siis ei suutnud esinduse diiler mulle arusaadavalt selgitada selle nupu mõtet.

Küsisin kohaliku remonditöökoja targematelt ja nemad soovitasid seda mitte näppida, sest pidi mingi muu kalli asja pekki keerama(ERG?).
Talvel võib laadimine kesta tavapärasest kauem, kuna külm ilm aeglustab aku laadimist.
Nomaeitea? Kui siin räägitakse suvel 20 minutilisest molutamisest, siis kui palju külmaga molutusminuteid juurde tuleb? Molutusminutite all mõtlen seda, et kui mul on tööaeg(olen endale tööandja), siis pean selle molutamisaja enda taskust kinni maksma.
Planeeri peatused hoolikalt. Laadimiskohtades võib olla järjekordi, eriti puhkuseperioodidel. Eelista kohti, kus on mitu laadimispunkti ja vajalik laadimisvõimsus.
Oo-jee, küll on hea soovitus! Ülemiste keskuses on 1970 parkimiskohta ja 20 EV laadimiskohta, mitte parkimiskohta! Ja kui enne jõule saabub Ülemistesse ostlema paari tunni jooksul üheaegselt 30-40 EV omanikku, kes soovivad ostlemise ajal oma EV-d laadida, mis siis saab? Ega ometi keegi teist ei arva, et Ülemiste keskuses käib ostlemine ainult 20 minutit või kui keegi sai laadimiskoha, siis 20-30 minuti pärast vabastab koha järgmisele ja läheb otsima uut parkimiskohta?
PS. Ärge saage minust valesti aru! Ma ei ole EV-de vastane, vaid mind häirib "külmutatud poolfabrikaadi serveerimine 5* restorani prae pähe".
Re: Elektriautodest
Postitatud: 13 Dets 2024, 23:10
Postitas pancho villa
Urmas kirjutas: 13 Dets 2024, 21:28
PS. Ärge saage minust valesti aru! Ma ei ole EV-de vastane, vaid mind häirib "külmutatud poolfabrikaadi serveerimine 5* restorani prae pähe".
95% sinu jutust siin teemas on reaalses elus mitte eksisteerivate probleemide väljamõtlemine ning seejärel nende peale endast välja minek. Seega tüüpiline anti-ev tegelane.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 13 Dets 2024, 23:40
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 13 Dets 2024, 23:10
95% sinu jutust siin teemas on reaalses elus mitte eksisteerivate probleemide väljamõtlemine ning seejärel nende peale endast välja minek. Seega tüüpiline anti-ev tegelane.
No lugesin seda artiklit
https://epl.delfi.ee/artikkel/120342255 ... ektriautot
No lugesin seda artiklit
https://arvamus.postimees.ee/8153302/pr ... talisuplus
No lugesin seda artiklit
https://arvamus.postimees.ee/8153630/el ... lt-keelata
No lugesin seda artiklit
https://epl.delfi.ee/artikkel/120332301 ... -niikuinii ja tsitaat sealt
Kui Auverre paigaldatav aku katab kogu riigi tarbimisest mõne minuti, siis juba kolmandiku autopargi elektrifitseerimisel ja võrgushoidmisel panustaksid autoakud iga päev viis ja pool tundi.
No lugesin siis seda artiklit
https://rohe.geenius.ee/rubriik/roheteh ... tulekahju/
Ja pooldavaid ja vastupidiseid artikleid olen lugenud sitaks. Ma ei ole ise neid kirjutanud. Kas sa tõesti loed minu poolt edastatud viiteid minu väljamõeldisteks? Olen oma kriitilisi seisukohti EV suhtes väljendanud loetu põhjal ja kujundanud arvamuse EV-st- seni on EV-de miinused plussidest tugevas ülekaalus.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 00:35
Postitas pancho villa
Ma ei tea, tee tööd ja muretse vähem mis autosid teised inimesed oma rahaga ostavad, teadaolevalt on Dacia parim nagunii, milleks kisada.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 00:57
Postitas kunn24
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 01:53
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 14 Dets 2024, 00:35
Ma ei tea, tee tööd ja muretse vähem mis autosid teised inimesed oma rahaga ostavad, teadaolevalt on Dacia parim nagunii, milleks kisada.
Möh? Ah, et on olemas ainult kaks arvamust- EV-de omanike arvamus ja vale arvamus?

Ja Dacia omanike arvamus kuulub kuhu? Tulevase vihakõne seadusepügala alla? Oeh, anna kannatust!

Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 07:51
Postitas pancho villa
Jälle ajad kelbast vaata, pole mul elektriautot
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 10:30
Postitas elektron
Urmas kirjutas: 13 Dets 2024, 21:28
Kas ma olen seni loetust õigesti aru saanud, et EV-d ei laetagi 100% täis ja nn "paaki" ei tohi kunagi peaaegu tilgatumaks sõita ehk aku 100%-st saab sisuliselt kasutada ainult 70% mahust ehk 30% läbisõidu ulatusest on ainult teoreetiline? Sattusin lugema üht sisuturunduslikku Neste artiklit ja peale lugemist pessimism EV-sse süvenes.
Talvel arvesta, et elektriauto sõiduulatus lüheneda suvega võrreldes isegi 20–50%.
Mõne ägeda EV paberite järgi lubatud 400km läbisõidu puhul ma ei saa talvel ilma vahelaadimiseta kodust isegi mitte Viljandis ära käidud(2x130km).
Kui autol on ökosõidu- või energiasäästurežiim, kasuta seda – see pikendab sõiduulatust. Tugeva pakase korral on sellised sõidurežiimid eriti kasulikud.
Mu diiselDacial on ka mingi ökonupp, kuid ma ei ole seda kunagi sisse lülitanud, va auto kättesaamisel, kuid ka siis ei suutnud esinduse diiler mulle arusaadavalt selgitada selle nupu mõtet.

Küsisin kohaliku remonditöökoja targematelt ja nemad soovitasid seda mitte näppida, sest pidi mingi muu kalli asja pekki keerama(ERG?).
Talvel võib laadimine kesta tavapärasest kauem, kuna külm ilm aeglustab aku laadimist.
Nomaeitea? Kui siin räägitakse suvel 20 minutilisest molutamisest, siis kui palju külmaga molutusminuteid juurde tuleb? Molutusminutite all mõtlen seda, et kui mul on tööaeg(olen endale tööandja), siis pean selle molutamisaja enda taskust kinni maksma.
Planeeri peatused hoolikalt. Laadimiskohtades võib olla järjekordi, eriti puhkuseperioodidel. Eelista kohti, kus on mitu laadimispunkti ja vajalik laadimisvõimsus.
Oo-jee, küll on hea soovitus! Ülemiste keskuses on 1970 parkimiskohta ja 20 EV laadimiskohta, mitte parkimiskohta! Ja kui enne jõule saabub Ülemistesse ostlema paari tunni jooksul üheaegselt 30-40 EV omanikku, kes soovivad ostlemise ajal oma EV-d laadida, mis siis saab? Ega ometi keegi teist ei arva, et Ülemiste keskuses käib ostlemine ainult 20 minutit või kui keegi sai laadimiskoha, siis 20-30 minuti pärast vabastab koha järgmisele ja läheb otsima uut parkimiskohta?
PS. Ärge saage minust valesti aru! Ma ei ole EV-de vastane, vaid mind häirib "külmutatud poolfabrikaadi serveerimine 5* restorani prae pähe".
Keegi ei ole ju sulle midagi serveerinud, ega käskinud kuskil molutamas käia - see on su enda välja mõeldud probleem, mida sa (ei tea kelle jaoks?) lahendada üritad. EV auto ostja teab seda isegi, kui palju on selle sõiduulatus suvel ja talvel, mis maksab laadimine ja kui palju ta kuskil "molutama" peab. - küllap ta siis on sellega leppinud, ega muidu ju ei ostaks või kuidas? Julgen väita, et väga suures osas leibkondades kus on 2-3 autot, saab ühe vabalt EV-ga asendada ilma, et selleks mingisugust tehnilist takistust oleks.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 19:55
Postitas kunn24
Omal ajal öeldi sellise "leppimise" kohta, et vabadus on tunnetatud paratamatus!
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 20:35
Postitas elektron
kunn24 kirjutas: 14 Dets 2024, 19:55
Omal ajal öeldi sellise "leppimise" kohta, et vabadus on tunnetatud paratamatus!
Eks ole ju diislit neelava auto omamine ka tunnetatud paratamatus.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 20:50
Postitas kunn24
Ei ole ju, kui on valida lisaks bensu-, gaasi-, elektriauto vahel. Samas tundub, et elektrika ihalejatel valikuvõimusi rohkem pole. Nagu sm PPP "leppis" kastirattaga ja keeras lisaks poole Talina liikluse TäPe-sse.
Eelnev tsitaat:
EV auto ostja teab seda isegi, kui palju on selle sõiduulatus suvel ja talvel, mis maksab laadimine ja kui palju ta kuskil "molutama" peab. - küllap ta siis on sellega leppinud, ega muidu ju ei ostaks või kuidas?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 21:07
Postitas elektron
kunn24 kirjutas: 14 Dets 2024, 20:50
Ei ole ju, kui on valida lisaks bensu-, gaasi-, elektriauto vahel. Samas tundub, et elektrika ihalejatel valikuvõimusi rohkem pole. Nagu sm PPP "leppis" kastirattaga ja keeras lisaks poole Talina liikluse TäPe-sse.
Eelnev tsitaat:
EV auto ostja teab seda isegi, kui palju on selle sõiduulatus suvel ja talvel, mis maksab laadimine ja kui palju ta kuskil "molutama" peab. - küllap ta siis on sellega leppinud, ega muidu ju ei ostaks või kuidas?
Miks sellist jama ajada?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 21:28
Postitas kunn24
Mul oli sama küsimus sulle ka, selle tõttu.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 21:43
Postitas elektron
elektron kirjutas: 14 Dets 2024, 10:30
EV auto ostja teab seda isegi, kui palju on selle sõiduulatus suvel ja talvel, mis maksab laadimine ja kui palju ta kuskil "molutama" peab. - küllap ta siis on sellega leppinud, ega muidu ju ei ostaks või kuidas?
Et keegi veel tunnetatud paratamatusest heietama ei hakkaks - "leppima" tähendab konstekstis seda, et ostjal on plussid ja miinused on enne tehingut läbi kaalutud ning selle tulemusel eelistab ta EV-d bensiini-, gaasi- ja diiselmootoriga autole.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 14 Dets 2024, 22:31
Postitas Urmas
elektron kirjutas: 14 Dets 2024, 21:43
Et keegi veel tunnetatud paratamatusest heietama ei hakkaks - "leppima" tähendab konstekstis seda, et ostjal on plussid ja miinused on enne tehingut läbi kaalutud ning selle tulemusel eelistab ta EV-d bensiini-, gaasi- ja diiselmootoriga autole.
Lihtslalt ülduitmõte- miks eramajades elavad EV-de omanikud ei või leppida paratamatusega, et 70% Eesti Vabariigi kortermajade elanikest ei oma isiklikku eramaja, kus laadida öösel odavama(?) hinnaga oma EV-d? Ma loen meediast ja ka siinsest foorumis argumente EV eelistuste kohta millegipärast ainult eramajade omanike vaatevinklist. Miks? Mingi "uus kadakasakslus"? Kas tõesti on nii raske ennast mõelda natuke teise keskkonda? Kui ei suudeta, siis on vist kas fantaasia või empaatia puudus.

Mitte, et ma koosoma direktoriga hakkamasaamise üle viriseks. Empaatiat mainides, siis mul on praguste EV-de omanikest mingil määral kahju. Otsest põhjust ei oska seletada, lihtsalt midagi mulle poliitiliselt arusaamatut. Kelle huvides?
Kui siinses foorumi lugejate hulgas on mõni kortermaja elanik, kes omab EV-d, kuid ei oma isiklikku laadimispunkti, siis palun tal kirjeldada kortermaja elanikuna EV "tankimisvõimalusi"!!!

Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Dets 2024, 12:16
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 13 Dets 2024, 23:10
95% sinu jutust siin teemas on reaalses elus mitte eksisteerivate probleemide väljamõtlemine ning seejärel nende peale endast välja minek. Seega tüüpiline anti-ev tegelane.
Mõtlesin välja järgmise probleemi ja selle tulemusel kaotab Saksamaal töö 3000 inimest. Vinge mees olen!
Audi teatas sel nädalal, et sulgeb oma Brüsseli autotehase, töö kaotab 3000 inimest.
Brüsseli tehases toodetakse ainult üht automudelit: elektrilist SUV Q8-t, kirjutab Neue Zürcher Zeitung. Tehase sulgemine on planeeritud uue aasta veebruarisse ning töö kaotab ühtekokku 3000 inimest.
Tsitaadi allikas
https://majandus.postimees.ee/8154189/m ... hase-kinni
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Dets 2024, 12:21
Postitas pancho villa
Ja mis põhjuse su kaks ajurakku välja pakuvad?
1: EV bäääd
2: Majanduslangus, tänu millele luksusautosid, nii akuga kui akuta lihtsalt ei osteta.
Ootan järgmist plikalikku kilkamist.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Dets 2024, 13:25
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 15 Dets 2024, 12:21
Ootan järgmist plikalikku kilkamist.
Õigustan su ootusi.
pancho villa kirjutas: 15 Dets 2024, 12:21
Ja mis põhjuse su kaks ajurakku välja pakuvad?
1: EV bäääd
Üks ajurakk ütles, et seni veel kindlasti. Ei taha kogeda ühe koolidirektori kirjeldatud kogemust(viide koolidirektori kirjeldus EV kogemustest on selles teemas kusagil eespool), kui kodust välja sõites oli armatuurlaual esialgu kiri, et jõuab Mäo laadimispunkti, aga reaalsuses pidi sõitma 2-realisel kiirteel 30km/h ja mopeedautod kimasid temast mööda.
pancho villa kirjutas: 15 Dets 2024, 12:21
2: Majanduslangus, tänu millele luksusautosid, nii akuga kui akuta lihtsalt ei osteta.
Ja teine ajurakk ei saanud aru, et miks majanduslanguse ajal, kui võiks raha kokku hoida, makstakse igavesti vingele EV-le peale, et inimesed ostaks EV-d? Kelle taskust tuleb raha, mida EV ostjatele peale makstakse? Vist ka sinu kui ikka oled Eesti Vabariigi maksumaksja. Nagu mingis eelnevas kommentaaris mainisin, siis minu arusaamade järgi peaks olema väga heale asjale nõudlus ja seoses sellega hind olema hoopis veel kõrgem kui praegu, kuid hetkel on millegipärast vastupidi. Miks? Minu jaoks ei lähe see kokku mitte ühegi majandusteooriaga, niipalju kui mulle on nendest teooriatest räägitud ja olen aru saanud. Muidugi on võimalus, et ei ole sittagi aru saanud.
Ja siis veel seoses automaksuga viimase paari kuu loetud uudised ja millegipärast on ostetute hulgas kõige rohkem mainitud fossiilkütuseid tarbivaid autosid ja hübriide nende erinevates variantides. EV-de osakaal on olnud ikka väga marginaalne. Jälle miks kui asi on vinge?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Dets 2024, 16:14
Postitas pancho villa
Üks loll jõuab rohkem küsida, kui ..jne
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Dets 2024, 16:27
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 15 Dets 2024, 16:14
Üks loll jõuab rohkem küsida, kui ..jne
Kumb on ikkagi lollim või targem- kas loll, kes esitab küsimusi, millele targad ei oska vastata või ...? Targale ei tohiks lollidele küsimustele vastamine nagu probleeme tekitada. Või suudab tänapäeval suvaline loll oma küsimustega targa aju kinni jooksutada? Kas ta on ikka sel juhul tark? Või on lolli küsimused liiga targad isegi targa jaoks?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Dets 2024, 16:31
Postitas pancho villa
Jätkuvalt
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Dets 2024, 17:38
Postitas kaimagk
Urmas kirjutas: 15 Dets 2024, 16:27
pancho villa kirjutas: 15 Dets 2024, 16:14
Üks loll jõuab rohkem küsida, kui ..jne
Kumb on ikkagi lollim või targem- kas loll, kes esitab küsimusi, millele targad ei oska vastata või ...? Targale ei tohiks lollidele küsimustele vastamine nagu probleeme tekitada. Või suudab tänapäeval suvaline loll oma küsimustega targa aju kinni jooksutada? Kas ta on ikka sel juhul tark? Või on lolli küsimused liiga targad isegi targa jaoks?
Tegelt ka pead ennast nii targaks vä? Pakun et nüüd on sul 1.5 rakukest alles. Noo mida sa plämad sellest mida sul ei ole (EA).