63. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 05:14
Postitas kunn24
Täpselt selline tekst, et jäid oma eidele oma kena raamiga vahele ja nüüd pole kummaltki saanud,

.
Minu arvamus on, et selle teema võiks lukku panna ja/ või ära kustutada, sest asjalikku sisu ja arutelu pole siin grammi eestki.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 08:11
Postitas A23
Huvitaks, kas kellelgi on infot, kas Äärenurga esimeses postituses toodud (p3) liiklusõnnetuse põhjus on tuvastatud ja raport saadaval?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 11:16
Postitas rst
kunn24 kirjutas: 04 Dets 2024, 05:14
Täpselt selline tekst, et jäid oma eidele oma kena raamiga vahele ja nüüd pole kummaltki saanud,

.
Minu arvamus on, et selle teema võiks lukku panna ja/ või ära kustutada, sest asjalikku sisu ja arutelu pole siin grammi eestki.
Kuidas oled sina siia teemase panustanud? Ma mõtlen just argumentide ja faktidega.
See kui sulle anti proovida BMW poolt kõige hädisem ja kõige vanema EV tehnoloogiaga i3, mille põhjal sa endale elektriautodest kuvandi oled tekitanud ei vasta ju tegelikult tänaste elektriautode omadustele ning võimalustele.
Kui järgmine kord lähed buumeri esindusse küsi proovikaks iX või i4 nelikveolist. Päriselt need on hoopis teisest mastist autod, kui see õnnetu i3.
rs7 kirjutas: 03 Dets 2024, 19:48
...
See on see, et kas pikka maad saab sõita? - Noh,
saab aga see pole see auto.
Kas autoga saab veel pärast 200k km sõita? - Noh,
saab, aga see pole see auto.
Kas järelkäru saab vedada? - Noh,
saab, aga see pole see auto…
Kas talvel saab pikemale tiirule nii, et soendus ka sees ? - Noh,
saab aga see pole see auto….
Kas talvel saab mootorsaani ka haagisele laadida? Konks on ju olemas ja nelivedu ka… - krt aitab juba. Mida sa veel ei taha?
...
Kõigile ei sobigi EV aga lihtsalt tampita koguaeg sama juttu ilma, et see tõele vastaks on lihtsalt rumalus.
Tõesti ülal nimetatud asju on peaegu võimatu teha iMievi, Leafi ja i3'ga, kuid meil on täna hoopis paremad elektriautod juba olemas ning siin vallas areneb asi iga aastaga.
Hoidke lihtsalt silmad ja meeled avatud, keegi ei käse teil soetada ja sõita EV'ga kui ei meeldi.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 11:27
Postitas pancho villa
kunn24 kirjutas: 04 Dets 2024, 05:14
Täpselt selline tekst, et jäid oma eidele oma kena raamiga vahele ja nüüd pole kummaltki saanud,

.
Minu arvamus on, et selle teema võiks lukku panna ja/ või ära kustutada, sest asjalikku sisu ja arutelu pole siin grammi eestki.
Neid argumente on tõesti keeruline ümber lükata, eks arutage omavahel selle geeniusega, kelle jaoks Vito Tourer on ülim väikebuss.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 11:32
Postitas elektron
A23 kirjutas: 04 Dets 2024, 08:11
Huvitaks, kas kellelgi on infot, kas Äärenurga esimeses postituses toodud (p3) liiklusõnnetuse põhjus on tuvastatud ja raport saadaval?
https://www.postimees.ee/8111275/uurim ... bisusteemi
Küll aga ei saa ma aru mis on sellel pistmist elektriautoga. Juhiabi süsteemid on ka sisepõlemismootoritega autodel olemas.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 15:17
Postitas Walter2
Konkreetselt Tesladel on need juhiabisüsteemid parajalt üle võlli keeratud ning auto kipub juhi eest asju ära otsustama - mingi aeg tagasi ju hõisati isegi, et tegu on isesõitva autoga. Peale paari letaalset matsu tõmmati seda hurraad veidi vähemaks ning musk ise ka tunnistas et vara veel endale õlale patsutada.
Sisepõlemismootoriga liikuritel see nii äärmusesse veel aetud ei ole kuigi ka siin on ohumärgid juba olemas (loe: areng ronib uksest ja aknast tuppa..).
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 16:09
Postitas Urmas
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 16:45
Postitas pancho villa
Poe taga on kõik väga targad.
Võib-olla oleks samas ajalehes millestki targemast kirjutada..
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 18:00
Postitas kaimagk
80 prossa artiklist kirub valitsust, jaa muidugi on EA paha.
Na.. vaja selliseid kirutisi siia, saada tellfise vihje, saa äkki 5 euri.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 18:07
Postitas Urmas
kaimagk kirjutas: 04 Dets 2024, 18:00
80 prossa artiklist kirub valitsust, jaa muidugi on EA paha.
Na.. vaja selliseid kirutisi siia, saada tellfise vihje, saa äkki 5 euri.
Kas sa tead sellist ütlemist, et sõnumitoojat ei peksta ega lööda maha?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 19:12
Postitas pancho villa
Sa ei too mingit sõnumit, sa tood puhast prügi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 19:23
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 04 Dets 2024, 19:12
Sa ei too mingit sõnumit, sa tood puhast prügi.
Eesti Vabariigis kehtib VEEL arvamusvabadus ja nagu kasutaja kaimagk kirjutas, siis tema andmetel 80% vihkab meite valitsust. Mingis mõttes kuulun ka ise nende 80% hulka.

Puhta prügi mittetootmise osas palun pöördu viites olevate kontaktide poole, mina ei olnud kirjutise autor.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 19:42
Postitas pancho villa
Kui keegi situb tänavale ja ma seda ei näe, ei pea ma hindama ka isikut, kes seda sitta pildistab ja kõigile vaatamiseks sätib.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 22:09
Postitas kunn24
Kas ikka kuival? Mul maal pääses naabri lehmakari lahti ja sittus hoovi täis, kuid kas peab sellest tulema SIIA teemasse jutustama? Mingid hääled peas ikka tõsiselt tinistavad.
Ma võin julgelt öelda, et elektriauto on sigatore asi, kui seda sitta ees ei oleks, mida tehase jobud on sinna kokku keetnud. Mida täpsemalt, näiteks pole aku remont nö avatud tegevus, elektroonika on sõna otseses mõttes pedekoodide all (pole teise tükiga asendatav) jne. Selles mõttes oli hingusele saadetud foorumikasutajal mõningane õigus, et selles kärus on sitta kandi pedehõngu. Tarkvara poole peal.
Lahenda nüüd seda väidet.
Kuid. Sama probleem on ka uuemate ICE-dega. Seega tendents on üldine, kuid kuna ICE-d on väidetavalt kaduvad, siis nendega pole see teema tõenäoliselt nii kõva.
Lisaväide: Nendega me müüme oma naha täiega maha pilukatele. Kui tahta pilti näha, võiks vaadata tiblastani poole, sinna on pilud oma pasa kõik täiega maha pannud. Mingi jupi vahetus või vea leidmine on täielik PITA, sest puuduvad korrektsed juhendid ja varuosasüsteem.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 22:51
Postitas ping
Väga palju sõltub iga auto elukaarel istme ja rooli vahelises tihendist ning selle "tihendi" isikuomadustest.
Vanasti, kui väga värvilisi autosid toodeti, siis autovärvi statistika järgi võis ennustada kui kaua iga värvi auto tervena sõidab.
(Kõige vähem sattusid avariidesse kollased ja rohelised autod.)
Tänapäeval saab auto margi järgi ennustada, et milliste isikuomadustega juht on omale sellise liiklusvahendi valinud.
https://accelerista.com/eluviis/uuring/ ... e-satuvad/
Avariides osalemise protsent liikluses osalevate autode hulgast markide kaupa:
Avariiliste autode remondi maksumus:

Re: Elektriautodest
Postitatud: 04 Dets 2024, 23:07
Postitas pancho villa
kunn24 kirjutas: 04 Dets 2024, 22:09
Kas ikka kuival?
Üks sooda jutustab sellest, kui lilla ma olen, teine sooda mõtleb välja stsenaariume ning reageerib nendele.
Jepp, see olen mina, kel "kõrvus tinistab". Tehke saalevahetaja ja kapihomoga mingi haige väike klubi kuskil.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 04:15
Postitas new1
Mis sellest Ardi akust parem vahelduseks saanud on? Oled OBD külge vahepeal saanud ja leafspy-ga üle käinud? Ma vahepeal üle rea seda plähmerdamist siin sirvisin, ent põhjalikult lugeda polnud enam mingi hetk pointi, kuna kiskus mingiks lambi hämamiseks ära taas. MIngi sonimine oli mõndade poolt, et hiina ja OBD seade ja et oioi paha paha, hiinlased häkivad läbi originaalsofti piirangute ja lasevad auto õhku umbes, ära sellise möla pärast küll OBD-d kasutamata jäta, pole kuulda olnud ainsatki juhtumit, et nende aliexpressi OBD seadmetega oleks mingitmoodi kuidagi keegi suutnud põhiaku BMS seadeid muuta, isegi seda pole kuulda olnud, et hiinlased oleks omatahtsi leafspy äpi võimalikke muudetavaid seadistusi ise oma suva järgi suutnud sättida, seal saab siis ametlikult muuta peeglite kokkuklapitavust ja vist tagurdamisel piiksumise sisse/välja lülitamist ja ega vist suurt rohkem midagi muuta saanudki, tegu suuremalt jaolt ainult andmeid lugeda võimaldava lahendusega. Seega ära kuula siinseid tohlakaid ja pista julgelt pulk sappa, seniks kuniks nad pole suutnud mõnda näidet tuua, et kusagil oleks mingi selline "sissehäkkimine" toimunud, senikaua on tegu tühja paanikaõhutamisega, umbes samas stiilis, et ära kasuta internetti, smartid-d, netipanka, telefoni jne, hiina häkkerid võivad sisse häkkida ja su raha minema viia/pealt kuulata jne, kuna teoreetiliselt on see ju võimalik, et selline asi saab juhtuda. Antud akupull sul seal on selline asjassepuutuv juhtum ja tahaks huvipärast isegi näha, et mida need pinged seal siis teevad, ise pakuks, et ühe elemendi tõttu on see kukkumine sul seal, kuna nii järsku toimus.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 08:19
Postitas A23
elektron kirjutas: 04 Dets 2024, 11:32
A23 kirjutas: 04 Dets 2024, 08:11
Huvitaks, kas kellelgi on infot, kas Äärenurga esimeses postituses toodud (p3) liiklusõnnetuse põhjus on tuvastatud ja raport saadaval?
https://www.postimees.ee/8111275/uurim ... bisusteemi
Küll aga ei saa ma aru mis on sellel pistmist elektriautoga. Juhiabi süsteemid on ka sisepõlemismootoritega autodel olemas.
Mul sinna tasulisele sisule ligipääs puudub, aga varasemalt keegi seda juba refereeris, et vist tollal jäi asi "oletuse" peale, eeldati, et juhiabi süsteemide tõrge ei olnud põhjustajaks, aga tõestust sellele ei saadud.
Kas siis asi nii jäigi ja uurimisega enam edasi ei tegeletud?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 09:26
Postitas ping
A23 kirjutas: 05 Dets 2024, 08:19
... vist tollal jäi asi "oletuse" peale, eeldati, et juhiabi süsteemide tõrge ei olnud põhjustajaks, aga tõestust sellele ei saadud.
Kas siis asi nii jäigi ja uurimisega enam edasi ei tegeletud?
Aga kes (milline osapool) peaks sellest "tõestatud uurimisest" olema huvitatud, kui kindlustus hüvitab veoki kahjud?
Kellel oleks midagi asjalikku teha uurimise ametliku tulemusega, kui tõenäolist süüdlast nagunii enam vastutusele võtta ei saa?
Maailmas on väidetavalt juhiabide poolt tapetud sadu inimesi ja isegi kui lähedased on ühishagiks koondunud, ei ole veel minu teada kahjunõude pretsedenti toimunud.
Ka meie lumistel teedel juhtunud mitmetes laupkokkupõrgetes on sümptomite järgi näha juhiabide süüd aga keegi seda minu teada tõestada ei ole suutnud/tahtnud.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 09:44
Postitas A23
ping kirjutas: 05 Dets 2024, 09:26
A23 kirjutas: 05 Dets 2024, 08:19
... vist tollal jäi asi "oletuse" peale, eeldati, et juhiabi süsteemide tõrge ei olnud põhjustajaks, aga tõestust sellele ei saadud.
Kas siis asi nii jäigi ja uurimisega enam edasi ei tegeletud?
Aga kes (milline osapool) peaks sellest "tõestatud uurimisest" olema huvitatud, kui kindlustus hüvitab veoki kahjud?
Kellel oleks midagi asjalikku teha uurimise ametliku tulemusega, kui tõenäolist süüdlast nagunii enam vastutusele võtta ei saa?
Maailmas on väidetavalt juhiabide poolt tapetud sadu inimesi ja isegi kui lähedased on ühishagiks koondunud, ei ole veel minu teada kahjunõude pretsedenti toimunud.
Ka meie lumistel teedel juhtunud mitmetes laupkokkupõrgetes on sümptomite järgi näha juhiabide süüd aga keegi seda minu teada tõestada ei ole suutnud/tahtnud.
Ka kinnitatud turvavöö tõttu on inimesi hukka saanud. Sellel põhjusel ei olnud nt USA's turvavöö kinnitamise nõuet võimalik seadustada. Kuna aga päästab siiski väidetavalt rohkem elusid, siis sealmaal üritati reklaamikampaaniatega saada inimesi turvavööd kinnitama. Mõnedele autodele tehti ka lahendusi, mis "ise" turvavöö "peale panid", kui uks sulgeda.
Puhtalt oletus, et ka juhiabisüsteemid päästavad rohkem, nt kokkupõrkeeelsed funktsioonid jms, vastavaid analüüse küll ei ole juhtunud otsima, et midagi kindlalt väita.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 11:13
Postitas Ardi
new1 kirjutas: 05 Dets 2024, 04:15
Mis sellest Ardi akust parem vahelduseks saanud on? Oled OBD külge vahepeal saanud ja leafspy-ga üle käinud? Ma vahepeal üle rea seda plähmerdamist siin sirvisin, ent põhjalikult lugeda polnud enam mingi hetk pointi, kuna kiskus mingiks lambi hämamiseks ära taas. MIngi sonimine oli mõndade poolt, et hiina ja OBD seade ja et oioi paha paha, hiinlased häkivad läbi originaalsofti piirangute ja lasevad auto õhku umbes, ära sellise möla pärast küll OBD-d kasutamata jäta, pole kuulda olnud ainsatki juhtumit, et nende aliexpressi OBD seadmetega oleks mingitmoodi kuidagi keegi suutnud põhiaku BMS seadeid muuta, isegi seda pole kuulda olnud, et hiinlased oleks omatahtsi leafspy äpi võimalikke muudetavaid seadistusi ise oma suva järgi suutnud sättida, seal saab siis ametlikult muuta peeglite kokkuklapitavust ja vist tagurdamisel piiksumise sisse/välja lülitamist ja ega vist suurt rohkem midagi muuta saanudki, tegu suuremalt jaolt ainult andmeid lugeda võimaldava lahendusega. Seega ära kuula siinseid tohlakaid ja pista julgelt pulk sappa, seniks kuniks nad pole suutnud mõnda näidet tuua, et kusagil oleks mingi selline "sissehäkkimine" toimunud, senikaua on tegu tühja paanikaõhutamisega, umbes samas stiilis, et ära kasuta internetti, smartid-d, netipanka, telefoni jne, hiina häkkerid võivad sisse häkkida ja su raha minema viia/pealt kuulata jne, kuna teoreetiliselt on see ju võimalik, et selline asi saab juhtuda. Antud akupull sul seal on selline asjassepuutuv juhtum ja tahaks huvipärast isegi näha, et mida need pinged seal siis teevad, ise pakuks, et ühe elemendi tõttu on see kukkumine sul seal, kuna nii järsku toimus.
Asi seisab, heameelega ootaks soovitusi Aliexpressis pakutavate kohta. Igatahes Kaljo mõõtmise järgi oli üsna mitmed elemendid nii 50% ülejäänutest. Eks sõidan, pikki vahemaid enam ei planeeri ja hoian aku ka pigem täislaetuna, kuna just pooltühja akuga hakkavad numbrid kõikuma.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 12:07
Postitas ping
A23 kirjutas: 05 Dets 2024, 09:44
...
Ka kinnitatud turvavöö tõttu on inimesi hukka saanud. Sellel põhjusel ei olnud nt USA's turvavöö kinnitamise nõuet võimalik seadustada. Kuna aga päästab siiski väidetavalt rohkem elusid, siis sealmaal üritati reklaamikampaaniatega saada inimesi turvavööd kinnitama. Mõnedele autodele tehti ka lahendusi, mis "ise" turvavöö "peale panid", kui uks sulgeda.
Puhtalt oletus, et ka juhiabisüsteemid päästavad rohkem, nt kokkupõrkeeelsed funktsioonid jms, vastavaid analüüse küll ei ole juhtunud otsima, et midagi kindlalt väita.
Turvavöö saab juht ise kinnitada või lahti jätta ja see on erinev teema
juhiabist, mida juht välja lülitada tavaliselt ise ei saa.
Kui juhiabi peab keset teed olevat lumevalli sõidutee äärejooneks ja ei luba autol sellele sõita oma sõidusuunda tagasi pöördumiseks ning tekitab laupkokkupõrke vastutulijaga, siis see peaks puhtalt autotootja viga olema.
Meenutage, et kui palju on meilgi olnud laupkokkupõrkeid ilusa, selge valge talveilmaga, kus uuema sõiduauto juht mõistatuslikult ei asunud oma sõidureas ja põhjustas sellega õnnetuse.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 12:11
Postitas kunn24
Mis jama nüüd ajad? Selle kohta palun kindlasti faktilist infot või palun oma fantaasialend kustutada.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 12:13
Postitas A23
ping kirjutas: 05 Dets 2024, 12:07
A23 kirjutas: 05 Dets 2024, 09:44
...
Ka kinnitatud turvavöö tõttu on inimesi hukka saanud. Sellel põhjusel ei olnud nt USA's turvavöö kinnitamise nõuet võimalik seadustada. Kuna aga päästab siiski väidetavalt rohkem elusid, siis sealmaal üritati reklaamikampaaniatega saada inimesi turvavööd kinnitama. Mõnedele autodele tehti ka lahendusi, mis "ise" turvavöö "peale panid", kui uks sulgeda.
Puhtalt oletus, et ka juhiabisüsteemid päästavad rohkem, nt kokkupõrkeeelsed funktsioonid jms, vastavaid analüüse küll ei ole juhtunud otsima, et midagi kindlalt väita.
Turvavöö saab juht ise kinnitada või lahti jätta ja see on erinev teema
juhiabist, mida juht välja lülitada tavaliselt ise ei saa.
Kui juhiabi peab keset teed olevat lumevalli sõidutee äärejooneks ja ei luba autol sellele sõita oma sõidusuunda tagasi pöördumiseks ning tekitab laupkokkupõrke vastutulijaga, siis see peaks puhtalt autotootja viga olema.
Meenutage, et kui palju on meilgi olnud laupkokkupõrkeid ilusa, selge valge talveilmaga, kus uuema sõiduauto juht mõistatuslikult ei asunud oma sõidureas ja põhjustas sellega õnnetuse.
Need, millega mina sõitnud olen, saab juhiabid küll välja lülitada, sh ka eraldi, rajahoidja, distantsihoidja jne. Tingimuste sobimatusel (nt jäide on katnud radari või paned käru, sel juhul tagumised radarid ja ultraheli) lülitab ise välja ja annab "valjuhäälselt" ka sellest teada.
Ja alati saab "jõuga" juhiabist üle olla, rooli nt tsipa raskem keerata, aga rohkem midagi.
Kas mõnel mudelil ei lase välja lülitada?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 05 Dets 2024, 12:41
Postitas kunn24
Osasid asju tõepoolest ei lase, kuid mitte PING-i väidetud. Kui näiteks teeb hädapidurdust, siis sellest saab üle gaasi vajutades.