rst kirjutas: 30 Nov 2024, 10:48
rs7 kirjutas: 29 Nov 2024, 18:50...
Tee ikka üks tiir 2009 aasta mieviga vs tiir 2024 aasta X7 4.4 400kw täislaks diisliga.
...
Palun näita mulle mõnda BMW X7 4.4 täislaks diisli müügikuulutust või infomaterjali. Sellist autot kahjuks ei ole toodetud. Palun kasutaja rs7 lahmi vähem.
Olles sõitnud nii BMW X7 40d ehk 3.0biT diisliga kui BMW X6m 4.4 V8 biT bensukaga, siis jah mõlemad on head autod aga me räägime mõlema puhul luksusmaasturist (baashind min 110 000+€). Kahjuks nende mõlema auto mootorid on VÄGA kapriissed ning vajavad tihti 200 000km juures remonti, kui lähtutakse tehase hooldusvälpadest.
Disain on maitse asi aga BMW X7 võibolla kannatab isegi juba
Rivian R1S iga võrrelda. Vähemalt arvustuste järgi tundub olevat tegu väga hea koostekvaliteedi ja tehnoloogia autoga tegu.
Ahah jah, noh, seal 400kw ja täislaksu vahel oleks pidanud olema
või. Aga poogen sellega. Point oli selles, et võta ükskõik milline lux kruiiser ja ütle, et see miev oli parem. Vt neid postitusi, kus öeldakse, et ev “on kõiges üle”. See on ju.. no ma ei tea mis see on. Teinekord näeb sellist asja autofoorumites, kus keegi tuleb ühe margi foorumisse enda automarki kiitma ja ütleb, kui palju ikka tema mark on üle kõiges. See ju oligi point, et paneks ikka võrdluseese mingid võrteldavad asjad, muidu ongi lahmimine.
See on see, et kas pikka maad saab sõita? - Noh,
saab aga see pole see auto.
Kas autoga saab veel pärast 200k km sõita? - Noh,
saab, aga see pole see auto.
Kas järelkäru saab vedada? - Noh,
saab, aga see pole see auto…
Kas talvel saab pikemale tiirule nii, et soendus ka sees ? - Noh,
saab aga see pole see auto….
Kas talvel saab mootorsaani ka haagisele laadida? Konks on ju olemas ja nelivedu ka… - krt aitab juba. Mida sa veel ei taha?
Aga kõiges muus on üle…
Kui kapriissed on need 150-200k euri maksvate x7 mootorid, ma ei tea, aga väga ei koti ka.
Pole vist suuremat raharöövlit kui see, kui võetakse viimase raha eest järelturult viimaseid elupäevi teeniv lukskruiiser ja siis on ootamatu, et üks õhkamort maksab paar tonni. Appi appi!
Aga kasutatud MB G või x5 putitab leafi aku hinnaga ikka täitsa adekvaatseks pilliks. Kui nii palju on tahtmist vanasse autosse enam investeerida. Tavaliselt ei ole.
See Rivian on pmst hea näide sellest, mida ma varem ka mainisin, et kui omad eestis natukenegi eksootilisemat autot, siis sellega kaasneb kõik see, mis rariteetsema autoga kaasneb. Isegi garantiiajal või kaskoga tehtavad tööd on seiklus omaette. Rivianil pole vist põhjamaadeski oma esindust ja euroopaski on neid veel väga vähe. Kes sellist siis tahab? Ja 100k euri eest…
Disaini koha pealt ma ei kommanteeriks. Vb seda, et natuke rohkem meenutab land rover defenderit kui midagi muud.
Täna maksab keskmine suvaline pargimaasturi mõõdus ICE auto sama palju, kui EV.
Näiteks Skoda Kodiaq 51000-52000€ ja Skoda Enyaq 56000-57000€ (uue puhul saab veel -4000€ hinnas alla, kui ei ole häbi toetust küsida). Kui mõlemaga sõita kuni garantiiaja lõpuni ja siis välja vahetada, siis EV kulu tuleb soodsam lõpuks.
Kuid siin tekib paljudel küsimus, mis saab vanast EV. Küll ostetakse ja sõidetakse sellega ka. Kui tekib neid vanemaid EVsid piisavalt palju, siis küll tekivad ka kolmandate osapoolte hoolduskohad. Seda reguleerib turumajandus ise. Teie kes te nagunii EV ei osta endale, ei pea selle pärast küll nüüd öösel rahutult magama.
Täpselt nagu sõidetakse 20-30a vanade autodega. Alati on keegi sobiva hinna korral nõus sõitma vana autoga.
Nojah, kui skoda ev vs skoda disla võtta, mõlemal on ostuhind sama jne. Sõidad 200k km täis. Ise oled hooldanud, ise tead auto seisu. Tahad teise viis aastat veel lasta. Ühel masinal on mitmekümne tunandene investeering suht vältimatu, teisega saad veel 200k ilma suuremate summadeta.
Sõidukulu on soodsam siis, kui laed kodus oma juhtmest börsihinnaga jantides. Kui käid tanklas laadimas, siis tuhkagi ta odavam tuleb. Marginaalne vahe. Ja kui pead koju ampreid juurde tellima selle pärast, et kodus autot laed, siis tuleb see ka juurde liita ja lahutada. Nii et see
soodne sõit on teatud tingimustel ainult.
Küsimus ju tekkiski kasutaja Ardi probleemi pinnalt, et mida teha? Kui on natuke pealehakkamist, siis vb saad oma akule veel kümne tuhande eest lisakilomeetreid. Kui pealehakkamkst või raha nii palju ei ole, siis… mis siis saab? Uus räim võtta või viie aastane liising?
Aga kui 10k eet saab sellise äraaetud masina kätte, aastased sõidud jäävad alla 10k km ja kodu-kool, töötiir 20-30 km raadiuses iga päev, siis jätkub sõtu ka sellise räimega kümneks aastaks ja seejärel otse prügimäele. Soetuskulu / aeg miinus ülalpidamiskulu annab tegelikult ju üsna okei trantspordikulu aastate lõikes.
[/quote]
pancho villa kirjutas: 30 Nov 2024, 22:12
rs7 kirjutas: 29 Nov 2024, 18:50
Kes meist poleks ostnud/omanud 200k + km ls ice autot? Kes on pannud mitukümmend tuhhi sellele ühe laksuga alla? Vahetult pärast garantiiaja lõppu?
Peab päris ogar olema, et ostma endale 30t+ õlivahetusvälbaga 200+ läbi sõitnud rääbise. Viimatise tööandja juures läksid vahetusse 2018 Vitod, ca 100 tuhat sõitnud. Selle aja jooksul on õli vahetatud kaks korda.
No, ma ei tea, mis põhjusel need Vitod siis välja vahetati? Vb olid kasutusrendis? Mille vastu vahetati? EV vastu? Vito on tegelikult väga hea pill, olen juhtumisi ühe uuema mudeliga sõitnud mõned tiirud suvel saaremaal. Mulle väga meeldis. Tegemist oli nn touring versiooniga, mitte tööbussiga ja sisu koha pealt polnud omanik kokku hoidnud. Igati vinge värk.
Kui saaks ühe sellise, millega veetakse neid tähtsaid diplomaatilise korpuse tegelasi eestis ringi mahakandmishinnaga, siis võiks isegi mõelda sellele, et panna mingi X raha alla ja jätkata bussi eluiga. Selle omamisest ma tegelt suurt ei tea midagi, kui kapriissed nad on vms.
Loogeš ju, et viimasel ajal tehase soovitus 30k km tagant õlivahetus on idiootsus. Nii need autod pekki keerataksegi. 10k km on üldiselt teada õlivahetuse välp, kui tahad oma autot hoida. Aga kui on kaks-kolm korda lastud 30k km peale välp, siis tuleb vaadata, mis seisus on see mootori osa, mis õliga kokku puutub ja kui juba kahtled, siis vahetad saaled vms preventatiivse meetodiga ära ja käid need osad üle, mis on vaja käia. Seda kõike muidugi juhul, kui ülejäänud auto on seda väärt. Ja see ei tule ev aku hinna lähedalegi, pmst sõltumata margist või mudelist.
Aga jutu point oli muidugi selles, et vanasti sai veel neid ca 200t km sõit ud “otse saksast” autodega sõidetud küll ja veel ja ei olnud kohe vaja ei mootori ega käigukasti vahetust. Päris ogar ei pidanud selleks olema. (Ogar peab olema, et 100k euri eest osta üleva lingitud Riviani ev “maastur”.) Ehk on nii nagu parsjagu näkkab ja palju endal on kogemust autode omamise ja nende ülevaatamisega. EV-ga on see kindlamast kindlam, et ca 200k km järel on umbes poole auto jagu investeering vältimatu. Kes viitsib vuhada nii, et aku peab 100km vastu, see viitsib, aga üldiselt.. jah. Järelturul selline räim omab pmst varuosade väärtust. Ja kui tahadki osta sellist, siis suurema summa paigutus on vältimatu, hoolimata sellest, kui heades ja kuivades tingimustes autot hoitud on. Vana auto hind ca 10k tuuri + aku hind (arvuta ise, kas mingi garaažikompunn või originaalaku esindusest) = ca uue või uueväärse auto hind. Sinna juurde veel veermiku jm komponenitide amortisatsiooniga seonduv kulu jne. Selle arvestuse järgi saab ühest viie aastasest liisingust otse järgmise liisingu peale lennata. Ja seda nii kaua, kuni jalg veel tatsub ja suu matsub, ehk sinu enda “parim enne” lõpuni.