58. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:19
Postitas tabarabarap
kunn24 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:11
Kui sa vaatad täna ICE autosid, nende sisustust, siis ka selles osas lõi Tesla trendid ja tõi autosse suurema kui 6" ekraani jne.
Miks peab kirjutama totaalset rumalust, kui ekraanid hakkasid ICE-desse tulema 90-te lõpus (näiteks BMW E39, E46 jne), Muskist ei teadnud keegi suurt midagi. Kui Teslat seest vaatad, siis võib haarata 2 käega peast kinni ja oiata. Mõne mehe hobusevanker on ka parema sisuga.
Kas ta oli kole nagu öö ei oska vaielda, aga 2012 model s oli täisekraanil kelladega , vaata sama aasta xc90, x5 vms taset

ja see tase muutus ainlut tänu konkurentsile. Täna ei jõua ekraani enam ära vaadata autos.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:20
Postitas tabarabarap
kunn24 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:15
See on faktiväide, kas sul on selle kohta kindlad andmed?
https://open-research-europe.ec.europa. ... cles/3-178
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:23
Postitas tabarabarap
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:02
Aga nüüd sa tõmbad jälle selle keskkonna värgi üles. Mulle meeldis rohkem see variant, et pärast mind tulgu või veeuputus - mul on odav praegu sõita ja poogen. Aus vähemalt. Ei ole mingeid kujtletavaid astmaatilisi lapselate horde enda peas jne.
Hiina puhtama ja parema energia tootmise arvestuses on.. mjah. Kõikvõimas CCP teeb selle ära nagu naks. Raportid on seltsimehelikult ette kantid ja külvinormid ületati neljakordselt.
Sa ei saa poindile pihta, muidugi tuleb veeuputus peale mind, valmistuge

aga mõte on pigem selles, et tootja ei paku sulle arengut arengu pärast, konkurents pakub. See, et see juhtub Hiinas ei ole ka ilmselgelt juhuslik, aga võiks juhtuda ka kuskil mujal, mõte jääks samaks. Konkurentsi ja turuosa võtmiseks läheb kaua aega, mingi hetk toimub tipp igas valdkonnas ja see mingi hetk jälle kordub uue kuningaga jne.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:25
Postitas rs7
kunn24 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:11
Kui Teslat seest vaatad, siis võib haarata 2 käega peast kinni ja oiata. Mõne mehe hobusevanker on ka parema sisuga.
See oli jah tegelt ikka väga.. persses. Haha

60k maksev auto lisadega ja no johhenpuhh. Tõesti hoia peast kinni või armatuurist, et see ära ei laguneks. Hahaha.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:26
Postitas tabarabarap
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:03
Mesasja?

Juba võtame suuremast klaasist v?
No võta võta

reede käes, aga point on selles, et miks sa ICE auto katusele ei pane paneeli, võiks ju ka akut laadida? Sellel ei ole erilist mõtet. Iga asja jaoks peaks ju olemas olema mingi eesmärk milleks seda tehakse. Füüsika osast niipalju, et saad välja arvutada selle pinna teoreetilise võimsuse ja näha kas see midagi aitab. Sama ka kütusepumbaga su auto katusel, kas see annaks midagi juurde ?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:36
Postitas rs7
tabarabarap kirjutas: 08 Nov 2024, 13:26
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:03
Mesasja?

Juba võtame suuremast klaasist v?
No võta võta

reede käes, aga point on selles, et miks sa ICE auto katusele ei pane paneeli, võiks ju ka akut laadida? Sellel ei ole erilist mõtet. Iga asja jaoks peaks ju olemas olema mingi eesmärk milleks seda tehakse. Füüsika osast niipalju, et saad välja arvutada selle pinna teoreetilise võimsuse ja näha kas see midagi aitab. Sama ka kütusepumbaga su auto katusel, kas see annaks midagi juurde ?
Mo autol laeb akut genekas, ma ei käi seda väliste vahenditega laadimas. Kui käiks, siis vb oleks võrdlus kohane?
Jah. Eks sa arvuta ise välja selle 5m2 pinna tootlikkus ja pane 75kwh aku konteksti.
Aga point selles, et selline iselaadiv masin oleks minu silmis progress ja areng. Muidu on ikka kõik nagu vanasti. Ikka juhtmete otsas energiamonopolide ahelad, vb saab kilomeetreid kunagi juurde, vb mitte. Ei paista seda progressi uude ajastusse astumist mitte kusagilt. Kvalitatiivset muutust see kaasa ei too, muidugi roheideoloogiliaed suunad ja PR lobi lubab väita nii mõndagi ja ilma selle mögata poleks ka ev mitte kusagil täna. Aga sellest oli sul poogen. Noh, mul ka.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:49
Postitas kunn24
Ma leidsin sealt sellise väite:
Aasta keskmine tulekahju sagedus 2,44 × 10 -4 registreeritud elektriauto kohta.
Minu sõnastuses: aastas läheb 10 000-st EV-st 2,44 põlema, mis on iseenesest ka kõrge näitaja.
Kuid sinu väide oli: Arvestades , et ICE autos surnuks põlemine on 8-10 korda tõenäolisem." Sellele kinnitus?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:52
Postitas trebla
2 m² paneel andis parematel suvepäevadel 2 kWh. Aga see on ka paigaldatud päikese kätte.
Pealegi juba aretatakse 30 % kasuteguriga paneele. Seega kuskil lõunamaades, kus puid üldse pole on kunagi tulevikus asjal vast ka juba miski point... aga ka siis saad max 10 kWh päevas.
Nädal aega seisab ja 300 km (?) saad nädalavahetusel sõita.. ?
Mina aga üldiselt üritan autot varju parkida...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 13:56
Postitas rst
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:25
See oli jah tegelt ikka väga.. persses. Haha

60k maksev auto lisadega ja no johhenpuhh. Tõesti hoia peast kinni või armatuurist, et see ära ei laguneks. Hahaha.
Ma lihtsalt lõpuks pean küsima.
Kasutaja rs7, mis autoga te igapäevaselt sõidate?
Lihtsalt sooviks teada, millega võrreldaks Model Y armatuuri ja sisustust.
PS! Minu Model Y ei ole aastaga ära lagunenud ja vist pean õnnelik olema. Isegi ei nagise kuskilt ning on muidu ka väga heas korras.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 14:01
Postitas tabarabarap
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:36
Aga point selles, et selline iselaadiv masin oleks minu silmis progress ja areng. Muidu on ikka kõik nagu vanasti. Ikka juhtmete otsas energiamonopolide ahelad, vb saab kilomeetreid kunagi juurde, vb mitte. Ei paista seda progressi uude ajastusse astumist mitte kusagilt.
Sa nagu unistaks salaja ICE autost mis võtaks 1l sajale või kuhu katusel olev kütusepump midagi juurde pumpaka paaki. Isetäituv paak
Efektiivsus tuleb mujalt, vool laadijast. Infrast ega sõiduulatusest ei jää puudu.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 14:18
Postitas rs7
rst kirjutas: 08 Nov 2024, 13:56
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:25
See oli jah tegelt ikka väga.. persses. Haha

60k maksev auto lisadega ja no johhenpuhh. Tõesti hoia peast kinni või armatuurist, et see ära ei laguneks. Hahaha.
Ma lihtsalt lõpuks pean küsima.
Kasutaja rs7, mis autoga te igapäevaselt sõidate?
Lihtsalt sooviks teada, millega võrreldaks Model Y armatuuri ja sisustust.
PS! Minu Model Y ei ole aastaga ära lagunenud ja vist pean õnnelik olema. Isegi ei nagise kuskilt ning on muidu ka väga heas korras.
E91 LCI. Tehasest tuli nn comfort paketiga dakota nahk, kui huvitab.
Ega ma neid kahte otseselt ei võrdle. Võrdluseks sobib mõni kaasaegne samas hinnaklassis auto.
Selles arvestuses on see y ikka no, ma ei tea. Aga kogu selle pika jutu peale ei viitsinud seda teemat tõstatda. Tootjad on erinevad jne. Lõppeks on disaini meeldimine/mittemeeldimine subjektiivne. Ma näiteks ei seedi uuema otsa mercedeste kolme ümarat ventilatsiooni auku keset armatuurlauda. Jäledus kuubis.

Mõnele on see poogen.
Kolmene on bemmidest see kõige mdalama otsa oma ja salong on suht lärmakas. Ma ei osanud oodata, et selle Y mudeli salongimüra oli tegelikult päris vali. Eriti taga istudes.
Sellel minu käsutuses olnud tesla y mudelil olid mingi asi, mida hellitavalt kutsuti “vegan nahk”

Mul saab odokalmvb järmine aasta 500k täis, tegelikkuses on see juba ammu täis, ilmselt 700k kanti v nii. Sisu on siiani okei. Nahk on heas korras, armatuur ja uksepaneelid ka.. m’tea kuidas 500k ja üles tesla välja näeb seest, kui mõni sinna maani jõuabki kunagi.
Minu käsutuses on see olnud ca 300k km ja sain selle klassikalise 200k km läbisõiduga. See on selline maagiline number, millest müügis olevad autod eestis üle ei lähe

olgu siis otse saksast 3 aasta vanune või 20 aasta vanune ammu saksast.
Ega see tesla omanik ütleb oma auto kohta ka.. keskpärane. Tuli range roveri pealt.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 14:25
Postitas tabarabarap
kunn24 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:49
Aasta keskmine tulekahju sagedus 2,44 × 10 -4 registreeritud elektriauto kohta.
Minu sõnastuses: aastas läheb 10 000-st EV-st 2,44 põlema, mis on iseenesest ka kõrge näitaja.
Kuid sinu väide oli: Arvestades , et ICE autos surnuks põlemine on 8-10 korda tõenäolisem." Sellele kinnitus?
Sa leiad ka sellele sealt analüüsist viite sellele allikale. Me võime ka küsida palju 10000-st ICE-st põlema läheb. Kõige lihtsam on sul vbl leida Eesti päevane autotulekahjude arv (peaks olema üle ühe juhtumi päevas).
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 14:30
Postitas Vko
tabarabarap kirjutas: 08 Nov 2024, 12:48
Vko kirjutas: 08 Nov 2024, 11:04
Ega ElektriVankrit ikka oma maja kõrvale laadima ei paneks. Kiirlaadimispunktides jällegi kallis laadida, igatepidi jama lugu nende ElektriVankritega.
Ma kuulsin , et sul naaber pede ja pani oma auto sinu maja kõrvale laadima, sest noh oma majast võimalikult kaugel , kuidas käitud?
https://www.facebook.com/reel/3918581528388424
Peale raudlatiga peksmist vajab ta defibrillaatoriga "laadimist".

Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 14:48
Postitas kunn24
tabarabarap kirjutas: 08 Nov 2024, 14:25
kunn24 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:49
Aasta keskmine tulekahju sagedus 2,44 × 10 -4 registreeritud elektriauto kohta.
Minu sõnastuses: aastas läheb 10 000-st EV-st 2,44 põlema, mis on iseenesest ka kõrge näitaja.
Kuid sinu väide oli: Arvestades , et ICE autos surnuks põlemine on 8-10 korda tõenäolisem." Sellele kinnitus?
Sa leiad ka sellele sealt analüüsist viite sellele allikale.
9. viide viitas ei kuhugi
https://www.msn.com/en-gb/cars/news/ano ... r-AA1drR4r
Nii pole ilus ehk väide on kräpp.

Kui ma nüüd valet viidet vaatasin, siis sinu süü- viisakas olnuks kohe ise vähemalt referentsi nr anda. Rohkem ma su põhku lahata ei viitsi. Oponendina viskaksin su kaitsmiselt välja selle tembu eest.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 14:55
Postitas rs7
Ahjaa.. meenus see asi ka, et too tesla omanik saatis oma esimese Y mudeli salongikvaliteedi pärast tagasi ja sai teise vastu. Tema sõnade järgi oli seal ikka praaki omajagu. Paneelid lahti ja mingi kamm veel panoraamkatusega jne. Ehituskvaliteet pidavatki olema tesla tehastel väga erinev ja neid jaotatakse ka laiali nii nagu parasjagu jaotatakse. Sai välja vahetatud.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 15:11
Postitas tabarabarap
kunn24 kirjutas: 08 Nov 2024, 14:48
Nii pole ilus ehk väide on kräpp.

Kui ma nüüd valet viidet vaatasin, siis sinu süü- viisakas olnuks kohe ise vähemalt referentsi nr anda. Rohkem ma su põhku lahata ei viitsi. Oponendina viskaksin su kaitsmiselt välja selle tembu eest.
Ja veeuputsue hirmus peaksin mina kandma ka päikse/kuu-paneeliga nokamütsi (noh juhuks, kui vko tuleb mind raudlatiga peksma ja vaja defibrelaatori jaoks voolu) või aksepteerima seda, et väide millele ma vastu vaidlen on päris väide mis põhineb üldse mingitel andmetel
Kõik need analüüsid põhinevad eelkõige Norra, Rootisi, Taani andmetel (kuna seal on kõige rohkem EV kasutusel vs ICE) ja seal on juures alati klausel (kuna Ev -sid on vähem ja nad on veel uuemad) , aga sealt allikast viited 12 - 13 .
See väide muideks kehtib ka hübriidide kohta, enim õnnetusi juhtub ikkagi ICE kategoorias. Lisaks on teada, et EV ja BHEV puhul on vähestel juhtudel põlengus põhjuseks sõiduaku ja tihti ikkagi põleb lihtsalt mootoriruum või salongimaterjal ja aku on kõige turvalisemalt kaitstud. Nüüd selle asjale korrektselt viidata peaks oskama juba rohkem Norra, Rootsi keelt, sest valdavalt on ka need analüüsid tehtud nende andmetel. Selle kohta on ka avaandmeid Norrast saadaval. Mind see teema niiväga ei huvita, et seal enam rohkem süvitsi minna.
Põhjus miks ma siin teemas üldse midagi kirjutan ongi need näilised hirmud mis inimestel on ja mida ma ise ka algus endal arvasin olevat ja ise EV -d proovides ma ei näinud nendel asjadel põhjust. Ma ütleks, et on kräpp maha teha seda kõike ise süvenemata või proovimata.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 15:36
Postitas Vko
Sisepõlemismootoriga autode puhul tavaliselt hakkab kapoti all midagi põlema ja õigeaegsel avastamisel on mõtekas veel auto taastada. Kui
Elektri
Vankri aku põlema läheb, uputatakse auto ära:
Ohutuse tagamiseks ning akude lõplikuks kustutamiseks tõmbasid päästjad Jaguari ettevaatlikult konteinerisse ja uputasid vette. Tegu on rahvusvaheliselt levinud praktikaga elektrisõidukite kustutamiseks.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 15:40
Postitas optimist88
tabarabarap kirjutas: 08 Nov 2024, 13:19
kunn24 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:11
Kui sa vaatad täna ICE autosid, nende sisustust, siis ka selles osas lõi Tesla trendid ja tõi autosse suurema kui 6" ekraani jne.
Miks peab kirjutama totaalset rumalust, kui ekraanid hakkasid ICE-desse tulema 90-te lõpus (näiteks BMW E39, E46 jne), Muskist ei teadnud keegi suurt midagi. Kui Teslat seest vaatad, siis võib haarata 2 käega peast kinni ja oiata. Mõne mehe hobusevanker on ka parema sisuga.
Kas ta oli kole nagu öö ei oska vaielda, aga 2012 model s oli täisekraanil kelladega , vaata sama aasta xc90, x5 vms taset

ja see tase muutus ainlut tänu konkurentsile. Täna ei jõua ekraani enam ära vaadata autos.
Paraku küll

. Ma ammu juba loodan, et need suured ja sõrmejälgi täis ekraanid autodes on ajutine perverssus / pendel äärmuses ja ootan et areng läheb peagi mingis teises suunas. Navigeerimine jne on tuuleklaasilt mugavam vaadata. Ekraanikobaka ma lükkan tihti pimedaks. TV-d vaatan kodus.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 15:49
Postitas tabarabarap
Vko kirjutas: 08 Nov 2024, 15:36
Sisepõlemismootoriga autode puhul tavaliselt hakkab kapoti all midagi põlema ja õigeaegsel avastamisel on mõtekas veel auto taastada. Kui
Elektri
Vankri aku põlema läheb, uputatakse auto ära:
Ohutuse tagamiseks ning akude lõplikuks kustutamiseks tõmbasid päästjad Jaguari ettevaatlikult konteinerisse ja uputasid vette. Tegu on rahvusvaheliselt levinud praktikaga elektrisõidukite kustutamiseks.
jah, vaene pede kes sellega veel sõitis

Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 16:25
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 08 Nov 2024, 15:11
See väide muideks kehtib ka hübriidide kohta, enim õnnetusi juhtub ikkagi ICE kategoorias.
Kirjutasin guugli otsingusse "Dacia läks põlema" ja meite mail tuli kaks vastet. Ühe põhjustasid poisikesed kui peale kraavi sõitmist läks auto põlema ja teise puhul artiklis seisva Dacia põlengu põhjusest ei olnud kirjeldatud ja seega järeldan, et fossiili tarbiv Dacia on ikka väga põlengukindel auto.

Norra, Rootsi ja Taani andmeid Daciate põlengute kohta ei hakanud guugaldama sealsete keelte mittevaldamise tõttu, mille pärast tunnen väheke piinlikkust. Häbi veel ei ole!

Proosit ja elagu diiselDacia!!!
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 14:18
Sellel minu käsutuses olnud tesla y mudelil olid mingi asi, mida hellitavalt kutsuti “vegan nahk” ...
Kas see on midagi sarnast poes müüdava "Veganverivorst" või "Taimne verivorst" laadne toode?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 16:30
Postitas A23
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:36
Aga point selles, et selline iselaadiv masin oleks minu silmis progress ja areng. Muidu on ikka kõik nagu vanasti. ...
Väga unistada ei tasu. Kui heal juhul annab 1m2 väja paarsada W, siis väga sellest (otse paneelilt tuleva elektriga) ei piisaks. Entusiastid küll sõidavad selliste jalgrattaratastega autodega:
https://worldsolarchallenge.org/
Tavaelektrikatele on müügil ka lahtivolditavaid off-grid komplekte. Sõidadad kuhugi kalale ja paned auto laadima.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 16:30
Postitas rs7
Urmas kirjutas: 08 Nov 2024, 16:25
Kas see on midagi sarnast poes müüdava "Veganverivorst" või "Taimne verivorst"-ga?
Tekstuur on sarnane, jah. Midagi vakstu laadset.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 16:34
Postitas Urmas
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 13:36
Aga point selles, et selline iselaadiv masin oleks minu silmis progress ja areng. Muidu on ikka kõik nagu vanasti. ...
Kas mitte Austraalias ei korraldata PV-de pealt toituvate autode võidukimamisi ja millest sel aastal võttis osa ka meie TTÜ tudengite loodu, kuid midagi läks neil seal pekki suhteliselt lõpus. Uuurige vajadusel ise.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 16:39
Postitas Urmas
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 16:30
Tekstuur on sarnane, jah. Midagi vakstu laadset.
Ehk dermatiin. Seda oli kasutusel eelmise riigikorra ajal Nõukogude Liidu autotööstuse toodangu siseviimistluses nii istmekatete valmistamisel kui ka interjööri sisustamisel.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 16:42
Postitas rs7
Urmas kirjutas: 08 Nov 2024, 16:39
rs7 kirjutas: 08 Nov 2024, 16:30
Tekstuur on sarnane, jah. Midagi vakstu laadset.
Ehk dermatiin. Seda oli kasutusel eelmise riigikorra ajal Nõukogude Liidu autotööstuse toodangu siseviimistluses nii istmekatete valmistamisel kui ka interjööri sisustamisel.
No, nii mulle seda autot tutvustades öeldi.. kerge muigega.
Aga nüüd kiirelt guugeldades vaatan, et see ongi ametlik nimi ja saadav valik.
There are two different types of synthetic vegan leathers: Polyurethane (PU) is the most common type of synthetic leather, and it's used in the car interiors of recent Tesla models. It's a mixture of plastic chemicals and petroleum compounds, made by adding adhesive to polyester fabrics.