56. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 11:50
Postitas tabarabarap
rs7 kirjutas: 07 Nov 2024, 11:45
Oh, need keskmised.. need statistilised keskmised.

Aga suunata triljon maksuraha ice arendusse, eesmärgiga saada co emissioon X ja keskmine kütusekulu Y aastaks 2035 ja… aika alka nyt!
Ja lisa sinna ka eesmärk tõsta sisepõlemismootori efektiivsus 90% peale ja anna investimisele tuld. Kui sa tuleks lähema 10 aastaga selle kõigega toime ja suudaks ka EV ja akutehnoloogiaga konkureerida , siis sul ei tuleks investeeringute leidmisega probleeme
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 11:51
Postitas rs7
Suured (ja hiigelsuured) akupangad mainisin sp, et see on tänase elektri salvestuse tipptehnoloogia. Ehk siis tegelikult rntaabel salvestusvõimalus pmst puudub hetkeseisuga.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 11:51
Postitas rs7
tabarabarap kirjutas: 07 Nov 2024, 11:50
rs7 kirjutas: 07 Nov 2024, 11:45
Oh, need keskmised.. need statistilised keskmised.

Aga suunata triljon maksuraha ice arendusse, eesmärgiga saada co emissioon X ja keskmine kütusekulu Y aastaks 2035 ja… aika alka nyt!
Ja lisa sinna ka eesmärk tõsta sisepõlemismootori efektiivsus 90% peale ja anna investimisele tuld. Kui sa tuleks lähema 10 aastaga selle kõigega toime ja suudaks ka EV ja akutehnoloogiaga konkureerida , siis sul ei tuleks investeeringute leidmisega probleeme
Ikka. Kõike saab. Anna ainult aega ja pappi. Ja mõlemat palju.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 11:56
Postitas tabarabarap
rs7 kirjutas: 07 Nov 2024, 11:51
Ikka. Kõike saab. Anna ainult aega ja pappi. Ja mõlemat palju.
Arvestades palju on olnud aega eelnevatel põlvedel seda probleemi lahendada jääb üles küsimus , et miks nad selleni jõudnud ei ole? Teada ju on , et on soovitud teha 1l sajale jne sõidukeid ja kindlasti arendatakse neid ka täna kuskil edasi. Minu EV täna on sisuliselt 90% efektiivsusega 2l/100 linnas diisli ekvivalent. Paak on väike

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 12:14
Postitas Walter2
tabarabarap kirjutas: 07 Nov 2024, 11:56
Arvestades palju on olnud aega eelnevatel põlvedel seda probleemi lahendada jääb üles küsimus , et miks nad selleni jõudnud ei ole? Teada ju on , et on soovitud teha 1l sajale jne sõidukeid ja kindlasti arendatakse neid ka täna kuskil edasi.
Leiutavad-leiutavad. Leidurid miskipärast surevad salapärastel asjaoludel, nende leiutised haihtuvad. 2l-sajale auto oli 70-ndatel juba olemas, 90-ndatel sõideti autoga läbi meerika mille kütuseks oli vaid vesi..
Ei pea vast olema hiromant aru saamaks kelle ärile sellised asjad oleksid surmahoop.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 12:23
Postitas rs7
tabarabarap kirjutas: 07 Nov 2024, 11:56
rs7 kirjutas: 07 Nov 2024, 11:51
Ikka. Kõike saab. Anna ainult aega ja pappi. Ja mõlemat palju.
Arvestades palju on olnud aega eelnevatel põlvedel seda probleemi lahendada jääb üles küsimus , et miks nad selleni jõudnud ei ole? Teada ju on , et on soovitud teha 1l sajale jne sõidukeid ja kindlasti arendatakse neid ka täna kuskil edasi. Minu EV täna on sisuliselt 90% efektiivsusega 2l/100 linnas diisli ekvivalent. Paak on väike
Pole vajadust? Odav on, tarneahelad ja tootmisahelad on olemas selles mahus nagu vaja ja kestab veel. Sobib. Aga anna ainult segmendile X motivatsioonipakett ja vaata, kuidas arendatakse nii et on arendatud.
Teisalt muidugi on ka see, et tehakse mingid saastenõuded ja öeldakse, et peate neid täitma. Palju euro 6 nõuetega tasakaalu viimiseks avalikku raha kühveldati?
Ma mainisin enne juba, et see areng ja arendamine ei toimu normaalsetes turutingimustes. See on moonutatud turg. Suuresti käib see ralli tegelikult ju toetuste pealt.
No, küsimus on, et miks elektrisegment? Vanale tehnoloogiale uut värvi anda ja raporteerida progressist ja tulevikust. Oma olemuselt on elektri kasutamine, taristud jms ja elektrimootor väga vana ja tööstusrevolutsiooni aegne tehnoloogia ja loogika. Aurukatlast saaks ka 10 aastaga kondlasti palju elegantsema ja edasiarenenuma versiooni, kui selle peale
panustataks
Aga igasuguseid asju võib raporteerida ja saada vapustavaid “keskmisi”.
Led lamp on ses mõttes progressiivne edasiarendus hõõglambist. Dioodid võtavad vähem energiat, sobivad vanasse ahelasse ilma investeeringuid tegemata, kasutusvõimalused laienesid jne.
Pane see siis ev vs ice konteksti.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 12:47
Postitas elektron
Walter2 kirjutas: 07 Nov 2024, 12:14
Leiutavad-leiutavad. Leidurid miskipärast surevad salapärastel asjaoludel, nende leiutised haihtuvad. 2l-sajale auto oli 70-ndatel juba olemas, 90-ndatel sõideti autoga läbi meerika mille kütuseks oli vaid vesi..
Ei pea vast olema hiromant aru saamaks kelle ärile sellised asjad oleksid surmahoop.
Jah just, kuskil siberis pidi mingi vanamees olema, kes ehitab nii oma lõbuks igiliikureid, teeb eimillestki elektrit ja jüngrid jagavad isegi skeeme ja juhendeid paraweb'i foorumis. Usutavuse tõstmiseks käib saateks muidugi seesama mantra, kuidas süvariik tahab kõike tegevust kalevi alla panna. Skeemid on ka kuidagi kahtlaselt lihtsad - paar kondekat, transistor, mähis ja asi läheb iseensest võnkuma. Millegipärast istuvad needsamad jüngrid ise samal ajal Elektrilevi nisa otsa edasi, selle asemel, et ennast tasuta energiaga varustada ja naabritelegi müüa.
Kui sa viitsiks natuke uurida, siis avastad üllatuseks, et suured naftagigandid on hakanud ka taastuvenergeetikasse investeerima. Miks küll?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 13:22
Postitas tabarabarap
rs7 kirjutas: 07 Nov 2024, 12:23
Pole vajadust? Odav on, tarneahelad ja tootmisahelad on olemas selles mahus nagu vaja ja kestab veel. Sobib. Aga anna ainult segmendile X motivatsioonipakett ja vaata, kuidas arendatakse nii et on arendatud.
Sa just kirjeldasid iga kaupmehe/monopoli unelmat , status quo ja konkurentsi puudus , sest teile ei olegi rohkemat vaja. K Monopol ju dikteeriks turgu endale sobivatel tingimustel. Muidugi on turumoonutused pahad diislit kägistatakse, EV -d soositakse. Kaob moonutus, hinnad ühtlustuvad (EV ja ICe mudelid sama hinnaga) ja konkurentsis võidab efektiivsem. Samas efektiivsem ei pääsegi ilma moonutuseta monopoliseeritud ja kaitstud turule.
Tallinnas just tapeti trollid, vaevalt 60 aastane kgemus, teil ei oleks ju rohkem vajagi va rohkem trolle. Asendatakse EV bussidega või hübriididega. Ei asendata enam diislitega , sest keskne saaste kogumine (elektri tootmisel) ületab lokaalse saaste kogumise efektiivsust ja teenusel on parem kvaliteet. Kõik selle maksab kinni linn maksurahast või külaline piletiga. Ka 16 korrus lasnakalt osaleb tahtmatult selles ürituses, saab salaja kasu puhtamast teenusest (isegi kui ta seda teenust ei tarbi ).
No ma ei tea, LED -ide tulekul oli ju megakisa hind kallis, saadavus kehv, kaupmees lüpsis igal sammul , fänn ostis laovarud koju ja täna ei osta sa enam hõõglampi ja sa soovid, et ICE autol oleks ka LED tuled ja võimalikult rohkem elektrimootoreid kontrolliks salongis mugavust, avaks luuke, reguleeriks istme konfiguratsiooni. Ma pakun ,et ka sinu vanas ICE autos on rohkem elektrimootoreid kui sisepõlemismootorit.
Ja täna saan ka mina väita oma kogemuse pealt, et milleks ICE nendel 90% kasutusprofiilidel, pole vajadust. Samas valik on vaba ja selle 90% ossa jõuad 30 - 40 aastaga (kui seniks veel EV aktuaalne)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 14:00
Postitas rs7
Status quo on ka elektrimonopolid. (Jah, ma tean, et mono tähendab ühte ainust, aga sellisel kujul pole ka kütusemonopole - monopoli) Eratootjate ja väiketootjate osakaal on ja jääb pmst sellisel kujul marginaalseks.
Samad näod, samad meetodid… kõik ikka nii nagu tööstusrevolutsiooni aegu. Ja sa oled rahul, et said efektiivsema energiakasutusega mootori, et monopol peaks vähem tööd tegema, et siis turule korralikult käpp peale panna ja väiksema töö eest suurem kasum saada. Kw per J jms arvutused.
See rohevärk on ambivalentne muutuja, ma enam ei viisti mingit saastekvoodi uduteemat veeretada.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 14:20
Postitas tabarabarap
rs7 kirjutas: 07 Nov 2024, 14:00
Status quo on ka elektrimonopolid. (Jah, ma tean, et mono tähendab ühte ainust, aga sellisel kujul pole ka kütusemonopole - monopoli) Eratootjate ja väiketootjate osakaal on ja jääb pmst sellisel kujul marginaalseks.
Samad näod, samad meetodid… kõik ikka nii nagu tööstusrevolutsiooni aegu. Ja sa oled rahul, et said efektiivsema energiakasutusega mootori, et monopol peaks vähem tööd tegema, et siis turule korralikult käpp peale panna ja väiksema töö eest suurem kasum saada. Kw per J jms arvutused.
See rohevärk on ambivalentne muutuja, ma enam ei viisti mingit saastekvoodi uduteemat veeretada.
Kuidas on mul vahet

minul, peale keda võib tulla veeuputus? Mind huvitab odavalt läbitud km ja mul on see juba 3 aastat olemas. Auto on ka uuena odavam eelnevast ICE autost , vähem kulu hooldusele ja läbitud km-le , tankla kodus ja igas külas. Mind ausõna ei koti see rohejura siin ümber , varsti on kallim, ka siis ei koti.
Ma ei usu, et kõik on sama mis tööstusrevolutsiooni aegu, sul on taskus telefon mis on 100k x (arvutus)võimsam arvutist mida kasutati kuule maandumisel.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 14:38
Postitas rs7
Moon landing, huh? Slippery slope. Haha

Teatavasti sinna mindi pmst tinast käterätt ümber tõmmatud. Olid ikka mehed. Selliseid enam ei tehta. Washingtoni satud, siis mine vaata. Rets ikebaana ikka.
Aga jah. Turul oli järelikult nutitelefoni vaja. Iphone 1-e ei olnud absull mitte kellelegi vaja lisatoetustega paremaks diiliks teha. See oli hea diil iseenesest, osutus vajalikuks jne.
Nüüd on standard. See muutis midagi. See ei olnud lihtslt odavam kõneminut ja pikem juhe kui lauatelefonil.
Aga neid leiutisi, mis kuulsusetult prügikasti lendavad, kuna neil puudub vajadus ja/või toetus, neid ikka on palju.
Muid, EV ulatub pmst ka üle-eelmisesse sajandisse. Et siis nii palju tööstusrevolutsioonist veel.
Miks need standardiks ei saanud? Põhjused on umbes-täpselt samad, mis täna. Sittagi pole muutunud.
Tsiteerin:
Partly it was the weight, the limited range, and the cost of the lead-acid batteries,' says Matthew. 'Probably those three factors spelled the death knell of electric vehicles in the 20th century. ' The lead-acid batteries used to power them were heavy and took a long time to charge. The batteries were expensive, very heavy, and didn't hold much charge. The motors were not very powerful. The ergonomics of electric cars were awful for reasons not related to their electrification.
See sama jahumine, mis sada aastat tagasi.
A pmst jah… poogen

minu pärast arendagu või pneumaatilisi amfiibe x väikelennukeid, ehk jaan tatika sõidumasinat 3.0 Peaasi, et ei mögiseks mingit udujuttu ja laseks turul vabalt otsuseid teha.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 15:12
Postitas Walter2
elektron kirjutas: 07 Nov 2024, 12:47
Kui sa viitsiks natuke uurida, siis avastad üllatuseks, et suured naftagigandid on hakanud ka taastuvenergeetikasse investeerima. Miks küll?
Ilmselt selleks et neid elusalt risti ei löödaks või surnuks ei maksustataks. Trenditeadlik tarbija ostab ka parema meelega ''rohelisema'' naftatootja kütust kuigi selle tootmine saastab rohkem kui tavakütuse tootmine. EE/Enefit on ka end rohelise värviga üle värvinud aga ajab ikka rõõmsalt põlevkivi ahju..

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 15:22
Postitas ping
Küülaline kirjutas: 07 Nov 2024, 11:01
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 09:33kui tarbimine on 0 A, siis on ka toodetud
energia 0 W, olenemata pingest
Ma saan väga hästi aru, mida sa silmas pead ja kõik olekski õige, aga väljenda ennast siis ka ometi õigesti.
Energia ühik
ei ole vatt [W].
Oleks vast aeg juba teada,
energiatega tegeleval isikul?
Energia (voo) ühik on W ja kui lisame sellele ajamääratlusena ajaühiku,
alles siis muutub see Wh'ks, ehk energia hulgaks.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/13 ... m_lisa.pdf

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 19:08
Postitas kunn24
Sa ära tegele kübaratrikiga

, kui jutt on soojusvoost, siis sa ei saa kirjutada: "energia(voog)" ehk sulud muudaksid mõiste valeks. Algselt sa kirjutasid energiast, mille põhiühikuks on J (Joule), mitte W.
https://et.wikipedia.org/wiki/Energia
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 20:45
Postitas T25
Moon landing, huh? Slippery slope. Haha

Teatavasti sinna mindi pmst tinast käterätt ümber tõmmatud. Olid ikka mehed. Selliseid enam ei tehta. Washingtoni satud, siis mine vaata. Rets ikebaana ikka.
Kes veel ei tea, siis see foolium oli 0,2mm paks. Sõrmega kõvemini lüües oli võimalik sellest läbi lüüa.
Kes veel ei tea, siis katsetuste käigus lendas sellest fooliumseinast pauguga aken minema. See vahetati lihtsalt uue vastu välja, aega uurida ei olnud, mis põhjuseks oli , sest miljon muud elektroonikavidinat vajas timmimist.
Kes veel ei tea, siis kuule maandumiseks ja sealt lahkumiseks kasutati erinevaid mootoreid. Kusjuures kuule maandumise mootor oli esimene , millel oli võimalik reaktiivjõudu reguleerida.
Huvitavam asi oli aga kuu pealt startimise mootoriga. Selles kasutatav kütus oli nii happeline, et peale igat kasutamist oli tarvis mootor välja vahetada. Mis tähendas seda, et seda mootorit enne reisi ei katsetatud ja sai vaid loota jumalale taevas, et nuppu vajutades see ka töötaks.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 22:35
Postitas Vko
Täna nägin ühte elektriautot. Ei saanudki aru mis selle mark/mudel oli, aga igatahes päris rõve nägi välja, esiots lame/kandiline. Roois tundus mingi PD istuma.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 22:48
Postitas tabarabarap
Vko kirjutas: 07 Nov 2024, 22:35
Täna nägin ühte elektriautot. Ei saanudki aru mis selle mark/mudel oli, aga igatahes päris rõve nägi välja, esiots lame/kandiline. Roois tundus mingi PD istuma.
"Oh tule noor ja tugev mees ja vaata ringi EV sees"

Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 08:05
Postitas A23
rs7 kirjutas: 07 Nov 2024, 14:38
... The motors were not very powerful. The ergonomics of electric cars were awful for reasons not related to their electrification.
See sama jahumine, mis sada aastat tagasi.
...
Need 2 probleemi täna enam ei ole aktuaalsed, aga ülejäänu osas, jah, võib paralleele tõmmata küll.
Kokkuvõtteks võiks tõdeda, et ainuke parendamist vajav koht elektrikal on aku, igas muus osas juba praegu fossiilist üle.

"Normaalses" igapäevakasutuses saab hakkama, aga pühapäevatiirudel eelistaks pigem mitte laadimisi "planeerida"
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 08:22
Postitas A23
Vko kirjutas: 07 Nov 2024, 22:35
Täna nägin ühte elektriautot. Ei saanudki aru mis selle mark/mudel oli, aga igatahes päris rõve nägi välja, esiots lame/kandiline. Roois tundus mingi PD istuma.

Sa ei saa ikka kuidagi rahu!
Samahästi võiks mõni teine trollida, a-la et: "Eile nägin tossavat fossiili ringi sõitmas, "kala näoga" tegelane istus roolis"
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 09:14
Postitas Küülaline
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 15:22Energia (voo) ühik on W ja kui lisame sellele ajamääratlusena ajaühiku,
alles siis muutub see Wh'ks, ehk energia hulgaks
Suuremat jaburust on väga raske välja mõelda. Isand
kunn24 nimetas seda veel väga leebelt "kübaratrikiks".
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 09:32
Postitas T25
Kokkuvõtteks võiks tõdeda, et ainuke parendamist vajav koht elektrikal on aku, igas muus osas juba praegu fossiilist üle.

Seal pole enam midagi parendada, akude parameetrid on füüsikaga ära määratud, palju elemendist volte välja tuleb.
Ja see on täiesti vale jutt, et elektrikas on fossiilist üle. Tänavapilt seda ei näita. Elektrikad tulid enne fossiile ja hääbusid, kui tulid fossiilid.
Kõige suurem viga elektrikate puhul on laadimisaeg ning täielik sõltuvus laadimistaristust. Fossiiliga võtan paagi täis paari minutiga ja lasen lisakannid täis ja võin siit ühe jutiga vajadusel kuhugi kaugele kaugele ära kaduda.
Elektrikatel , näiteks Tesladel, on auto kere ühtlasi ka akuks. Väike kõks ja masin läheb mahakandmisele. Fossiil taotakse üles ja sõidab edasi.
Elektrikas kaalub palju ja sööb rehve nagu leiba.
Kõksu korral või elektrilise rikke korral võib elektrikas põlema minna nagu säraküünal. Sa ei jõua masinast isegi välja, olles uimane ja 5 sekundiga on masin lausleekides. Aku põlengu kustutamine nõuab metsikut abiväge. Unustage ära oma aku laadimine kuskil maja ligidal või garaazis. Ehitage see majadest palju palju kaugemale. Väike laadimisele jäetud elektriratas võttis hiljuti kuskil Pärumaal terve farmi maha.
Tsitaat aku põlengu kohta:
USE WATER TO FIGHT A HIGH VOLTAGE BATTERY FIRE. If the battery catches
fire, is exposed to high heat, or is generating heat or gases, use large amounts of
water to cool the battery.
It can take between approximately 3,000-8,000 gallons
(11,356-30,283 liters) of water, applied directly to the battery, to fully extinguish
and cool down a battery fire; always establish or request additional water supply
early. If water is not immediately available, use CO2, dry chemicals, or another
typical fire-extinguishing agent to fight the fire until water is available
Ainuke asi, mis elektriautodel alles jääb lõppkokkuvõttes , on kiirendus. Isegi rullnokk ei taha ainult kiirendust, vaid ka häält, mis sellega kaasneb.
Võtku toetused ära ja las rikkurid ostavad neid, aga praegu peab igaüks omast taskust neid elektrikaid kinni taguma läbi maksude.
Nafta on taastuvressurss. Seda pumbatakse kilomeetrite sügavusest. Nii sügavale ei kuku ükski mammuti või dinosauruse kont , et saaks seal naftaks muutuda. Nafta tekib maa sees olevate protsesside tulemusena, sest maa sees on olemas vajalik rõhk, vajalik temperatuur, terve mendeleejevitabeli jagu elemente, mis saavad omavahel reageerida ja ongi olemas looduslik labor, kus toimub loodulikult ja naturaalselt nafta teke.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 09:49
Postitas T25
Ma ei tea, kas siin on juba läbi käinud, aga Tesla model 3 -ga ei tohi käru vedada:
Tsitaat kasutusjuhendist:
warning
Do not use Model 3 for towing
purposes. Model 3 does not currently
support towing. Towing can cause
damage and increase the risk of a
collision.
CAUTION
Using Model 3 for towing without
Tesla-approved towing components
and accessories may void the
warranty.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 09:59
Postitas tabarabarap
T25 kirjutas: 08 Nov 2024, 09:32
Seal pole enam midagi parendada, akude parameetrid on füüsikaga ära määratud, palju elemendist volte välja tuleb.
Ja see on täiesti vale jutt, et elektrikas on fossiilist üle. Tänavapilt seda ei näita. Elektrikad tulid enne fossiile ja hääbusid, kui tulid fossiilid.
Kõige suurem viga elektrikate puhul on laadimisaeg ning täielik sõltuvus laadimistaristust. Fossiiliga võtan paagi täis paari minutiga ja lasen lisakannid täis ja võin siit ühe jutiga vajadusel kuhugi kaugele kaugele ära kaduda.
Elektrikatel , näiteks Tesladel, on auto kere ühtlasi ka akuks. Väike kõks ja masin läheb mahakandmisele. Fossiil taotakse üles ja sõidab edasi.
Elektrikas kaalub palju ja sööb rehve nagu leiba.
Kõksu korral või elektrilise rikke korral võib elektrikas põlema minna nagu säraküünal. Sa ei jõua masinast isegi välja, olles uimane ja 5 sekundiga on masin lausleekides. Aku põlengu kustutamine nõuab metsikut abiväge. Unustage ära oma aku laadimine kuskil maja ligidal või garaazis. Ehitage see majadest palju palju kaugemale. Väike laadimisele jäetud elektriratas võttis hiljuti kuskil Pärumaal terve farmi maha.
Tsitaat aku põlengu kohta:
USE WATER TO FIGHT A HIGH VOLTAGE BATTERY FIRE. If the battery catches
fire, is exposed to high heat, or is generating heat or gases, use large amounts of
water to cool the battery.
It can take between approximately 3,000-8,000 gallons
(11,356-30,283 liters) of water, applied directly to the battery, to fully extinguish
and cool down a battery fire; always establish or request additional water supply
early. If water is not immediately available, use CO2, dry chemicals, or another
typical fire-extinguishing agent to fight the fire until water is available
Ainuke asi, mis elektriautodel alles jääb lõppkokkuvõttes , on kiirendus. Isegi rullnokk ei taha ainult kiirendust, vaid ka häält, mis sellega kaasneb.
Võtku toetused ära ja las rikkurid ostavad neid, aga praegu peab igaüks omast taskust neid elektrikaid kinni taguma läbi maksude.
Nafta on taastuvressurss. Seda pumbatakse kilomeetrite sügavusest. Nii sügavale ei kuku ükski mammuti või dinosauruse kont , et saaks seal naftaks muutuda. Nafta tekib maa sees olevate protsesside tulemusena, sest maa sees on olemas vajalik rõhk, vajalik temperatuur, terve mendeleejevitabeli jagu elemente, mis saavad omavahel reageerida ja ongi olemas looduslik labor, kus toimub loodulikult ja naturaalselt nafta teke.
No ma nii targana ei teekski suud lahti muidugi, aga :
* laadimisaeg ei ole juba paar aastat EV probleem, sest uued laevad ju väga kiiresti ja seistes ei ole sul vahet kaua sa laed. ,sa kulutad laadimisele ise ju ainult 1 minut (ühendad/ühendad lahti)
* sa ei sõltu ju laadimistaristust (mis muidugi on igas kodus olemas, igas kodus ei ole täna kanistrit diisliga) , võta genekas kaasa kui selline pinge ja hirm on peal

katsu sa muidugi ICE nüüd laadimisjaamas täita , sõltud märksa väiksemast infrast ja pea 100% ka impordist.
* Teslal ei ole kere akuks

pmst võid oma jutuga minna panna hõberahasid kohupiima sisse ja arvata, et need on rosinad
* Muidugi ei ole olemas seda põlengut farmis mis algas elektriautost
* Saksas ongi toetused kadunud, tulemus , et EV hind võrdustub ICE mudelitega ja müüja ei saa enam võtta kasumit toetusest, peab sõltuma müügitööst
* nafta ei ole taastuvressurss
Aga muidugi on õige, et ICE tankimisel on kiirem olukorras kus sõidukisse toppida mitu juhti ja lasta 1200 , tankida 1200 jne, kuseda pudelisse, söök pagassis jne. Vähem peatumiste aeg annab paratamatult edu. Kuid kas see on see kuidas lasnaka 16 korruse elanik oma autot kasutab või seda peaks linnas vaja olema. Tundub nagu ka väga äärepealne juhtum ka kõikide 16 korruste elanike peale kokku.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 10:02
Postitas tabarabarap
T25 kirjutas: 08 Nov 2024, 09:49
Ma ei tea, kas siin on juba läbi käinud, aga Tesla model 3 -ga ei tohi käru vedada:
Tsitaat kasutusjuhendist:
warning
Do not use Model 3 for towing
purposes. Model 3 does not currently
support towing. Towing can cause
damage and increase the risk of a
collision.
CAUTION
Using Model 3 for towing without
Tesla-approved towing components
and accessories may void the
warranty.
Ütle, et sa oled loll, ilma, et sa ütleksid , et sa oled loll ?
Väljavõte model 3 kasutusjuhendist :
Re: Elektriautodest
Postitatud: 08 Nov 2024, 10:02
Postitas kunn24
Kui elektrika "tankimise" kiirust ei saa 1 min kanti tühjast täis, siis pole ta kindlasti fossiilist veel üle. Pole mõtet oksüümorone toota.