54. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 06 Nov 2024, 22:21
Postitas Vko
Elektriautod suruti selleks peale, et maailma muuta. Kas eraisikute sõiduautode sisuliselt sunniviisiline üle viimine sisepõlemismootoritega autodelt elektrilistele aitab siis planeedi Maa kliimal maha jahtuda või mitte?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 06 Nov 2024, 22:51
Postitas rs7
tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 21:58
Tunnista endale, et ei sina ega ka rs7 ei tea eriti midagi EV laadimismugavusest.
Mida ma sulle tunnistama pean? Oma põgusa kogemuse panin oma esimeses postituses kirja.
Noh, selgeks sai, et pmst võimalik on ainult kiirlaadijaga reisil olla. See sai väga kiiresti selgeks. Ja sedagi kuidagimoodi.. mitte mugavalt tegelikult. Selle teise otsas oleks istunud reaalselt 2-3 tundi et saaks edasi liikuda. Mingid laadijad olid 20 kwh. On ka 20 ja 300 kwh vahepealseid. Niiet valikut on, aga peab jälgima hoolikalt kus ja mis jne.. Hinna osas ootasin mingit megapisikest arvet. Tühjagi. Sama, mis disla, pool hotdogi ehk sain tasuta vms.
Kodus ei laadinud. Talvel sõit ise kogemus puudub. Ma ei hakka selle kohta midagi luuletama.
Aga vb tunnistad ka, et ev müük on selline nagu ta on puhtalt tänu totatsioonidele ja eelistele, mida pakutakse. Ja see ei toimu normaalse turukonkurentsi raames. See on moonutatud turg ja noh.. mõni ütleb meelitamine… mõni ütleb survestamine.
Ahjaa.. ja siis ikka see ka, et kui mitu külmkappi siis ikkagi oma ev sõiduga käima paned?
See number on nii jabur, et sa ei taha isegi oma silmi uskuda. Aga lihtsalt referentsiks, et kui kusagul uudistes jälle imeste külmkappe kodudes üles loetakse elektripõua ajal, siis tead, mitu “külmikut” sul siis on. Võid jagada ka aasta peale laiali, siis saab mõistusele vastuvõetavama numbri.
Külmkapp 134kwh aastas. EV 75kwh viie tunniga.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 06 Nov 2024, 23:11
Postitas tabarabarap
Ei sa ei peagi midagi tunnistama. Ma ei tea mida sa Teslaga, mis suudab laadida leafist pea 4x kiiremini, seal laadijas nii kaua tegid

ja ma ise ei passi seal laadias eales niikaua pigem 10 min max
Muidugi on doteeritud ja sellepärast on ka hinnad ju neil kallimad, ega kaupmees ju loll pole , võtab sama hinna + toetuse. Saksas muud ei tehtudki kuna tootjad pidid neid tootma, et mahtuda keskonnatingimustesse, siis aasta lõpus osteti kõik EV -d müüjate poolt toetustega lattu kus nad seisid 6 kuud (et ei oleks enam toetusest tulenevat müügipirangut) ja eksportisid peale piirangu lõppu madalama hinnaga (tootja lüpsis riiki, müüja lüpsis riiki) . Samas võib veel osta kasutatud auto millel toetus on juba rakendunud juba selle võrra odavamalt. Kohtades kus toetused on kadunud on EV hinnad sama seeria ICE omadega ühtlustunud/mas.
Sama nagu ka kõikide taastuvenergia parkidega meil, loll ju kes toetust ei kasuta , taotle jne jne . Varasemalt oli meil ka soojuspumpadele toetus jne.
Miks see kkwh kulu sind häirib. Võib ju küsida mitu külmkappi sa 1l diislit põletades käima tõmbad (kwh ekvivalendi andsin eelnevates postitustes) ja arvestades, et 70% sellest käimatõmbamisest ei külmetaks (kütab , saaste) ja võid võrrelda , siis mitu külmikut EV tõmbab ja palju nendest mahub sinna 70% sisse mis sul lihtsalt õhku kaob.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 06 Nov 2024, 23:16
Postitas Vko
tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 23:11aasta lõpus osteti kõik EV -d müüjate poolt toetustega lattu kus nad seisid 6 kuud (et ei oleks enam toetusest tulenevat müügipirangut) ja eksportisid peale piirangu lõppu madalama hinnaga (tootja lüpsis riiki, müüja lüpsis riiki)
Päris koledad lüpsilehmad need elektriautod.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 06 Nov 2024, 23:24
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 21:58
Peale mind tulgu või veeuputus või suure tiivikuga immigrant üle mere , ma ei saa enam peale seda panustada. Ma ei ole paduroheline.
Seda tsiteeritud lauset sinu ülejäänud kommentaarist välja sikutades tuleb välja, et me oleme "klubikaaslased", ainult ma istun klubi kusagil kaugemas ja hämaramas nurgas, kus oma eramut ja EV-sid omavad klubi külastajad mind ei näe.
tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 21:58
Aga mida keskkonna osas jätta või mitte, mul on EV mille läbisõit on juba üle 50k , nö võrreldes eelmise ICE sõidukiga olen 0 -s jätan vähem heitgaase niikaua kui võimalik. Sina jätad vbl rohkem, eeldatavalt ka oled mõned aastad vanem ja oled jõudnud juba ka rohkem jätta kui ma eales toota jõuaks. Kas see muidugi midagi maailmas muudab, aga ma ei usu.
Sul on see võimalus, kuid paluks arvestada oma kommetaarides ka nendega, kelledel ei ole oma majas öösel laadimise võimalust. Vaat see öösiti laadimise võimaluse boonuse kiitmine hakkab juba häirivaks muutuma. Sõitke liftiga 16-ndale korrusele ja karjuge rõdult seda juttu, et miks naabri rõdul ei ole E98/E95/Diesel laadimispüstolit. Võin oma Daciaga minna 300m kaugusele tanklatesse fossiilkütust tankima, kus on kahe tankla peale 10 tankimiskohta. Märjamaa Olerexis EV "tankimisvõimalust" ikoonide järgi ei ole. Olerex ja VIA Baltica põhitrassil? Cirkle järgi on laadimiskoht/-kohad olemas. Ei viitsi sinna sõita, kuid mälu järgi seal üle 2-3 koha vist ei ole. Ja seda keset Pärnu-Tallinna vahelist trassi! Ma tahaks paari aasta pärast näha, et kui paljud bensukate omanikud ehitavad juurde nn molutamispinke ja meie kliimale mõeldes 20* sisetemperatuuriga siseruume, kus akulaadijad saavad bensukatoitu nautida või kui eelmisest laadimisest kõht veel ei korise, siis mingit meelelahutust pakkuda, et kasvõi 1€ rahakotist või pangarvelt kätte saamiseks. Arvestades meie laiuskraadide kliimat, siis millegipärast pani mul filmi jooksma, et varsti muutuvad meite praegused fossiilitanklate kiirsöögikohtade asemel EV-de tanklad meelelahutuskeskusteks, kus saad vabalt valida, et kas võtad privaatsaali koos 18+ vanusele mõeldud filmidega 20-ks minutiks või on 24/7 stand-up või stripshow. Kannatust, seltsimehed, kannatust!
PS! Ma ei oraaakel!
Re: Elektriautodest
Postitatud: 06 Nov 2024, 23:32
Postitas rs7
tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 23:11
Ei sa ei peagi midagi tunnistama. Mul on Leaf 64kwh akuga, kiirlaadijas 0-80% läheb sellega ~45 min ma ei tea mida sa Teslaga, mis suudab laadida pea 4x kiiremini, seal laadijas nii kaua tegid

ja ma ise ei passi seal laadias eales niikaua pigem 10 min max
Miks see kkwh kulu sind häirib. Võib ju küsida mitu külmkappi sa 1l diislit põletades käima tõmbad (kwh ekvivalendi andsin eelnevates postitustes) ja arvestades, et 70% sellest käimatõmbamisest ei külmetaks (kütab , saaste) ja võid võrrelda , siis mitu külmikut EV tõmbab ja palju nendest mahub sinna 70% sisse mis sul lihtsalt õhku kaob.
Asi oli laadijates, mitte tesla võimekuses vastu võtta. Kiirlaadijad leevendasid asja, aga neid peab otsima kaarsilt ja planeerima jne. Ootejärksi meil ei olnud kunagi. On see akuutne probleem, ma ei tea.
Võidme ju arvutada külmkappe disla pealt, aga kuna see on täiesti teine energiaahel, siis pmst ei aktualiseeru elektrikriisi ajal see, kui palju mul paagis on või ei ole. Aktualiseeruks siis, kui vedelkütusega toidetakse majapidamisi jne ja tarneahelad kuivavad kokku. Siis võiks ju küsida täiesti õigustatult, et kes kus ja kui palju sõidab ja vb peaks ajutise piirangu kehtestama, et kütsi jaguks kuni ahelad taastuvad. A’la 1992 aasta.
Selle point on see, et loeme iga led lambi ja tont teab mis tarbimise kokku, samas tootmisvõimekused on nagu on ja oleks vaja juurde. Ja siis toetame suurelt veel suuri elektritarbijaid. Kas sa siis tõsti siin loogikaviga ei näe..? pehmelt öeldes
Tuleta meelde, mis kõik elektrikriisi ajal üles loeti. Teevesi, hõõglambid, toasoe (vanaemade kombel kaks paari villaseid sokke - peaministrilt), siis see ka veel, et jahedas toas ongi mõistus vahedam, kui sooja veega ennast pesta võiks, mitu külmikut jne jne. Kordagi ei kuilnud, et tüübid, tõmmake oma ev seinast välja. See oleks nagu täiesti teine asi ja ei puutuks üldse teemasse.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 06 Nov 2024, 23:43
Postitas kunn24
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:02
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 06 Nov 2024, 23:24
Sul on see võimalus, kuid paluks arvestada oma kommetaarides ka nendega, kelledel ei ole oma majas öösel laadimise võimalust. Vaat see öösiti laadimise võimaluse boonuse kiitmine hakkab juba häirivaks muutuma. Sõitke liftiga 16-ndale korrusele ja karjuge rõdult seda juttu, et miks naabri rõdul ei ole E98/E95/Diesel laadimispüstolit. Võin oma Daciaga minna 300m kaugusele tanklatesse fossiilkütust tankima, kus on kahe tankla peale 10 tankimiskohta. Märjamaa Olerexis EV "tankimisvõimalust" ikoonide järgi ei ole. Olerex ja VIA Baltica põhitrassil? Cirkle järgi on laadimiskoht/-kohad olemas. Ei viitsi sinna sõita, kuid mälu järgi seal üle 2-3 koha vist ei ole. Ja seda keset Pärnu-Tallinna vahelist trassi! Ma tahaks paari aasta pärast näha, et kui paljud bensukate omanikud ehitavad juurde nn molutamispinke ja meie kliimale mõeldes 20* sisetemperatuuriga siseruume, kus akulaadijad saavad bensukatoitu nautida või kui eelmisest laadimisest kõht veel ei korise, siis mingit meelelahutust pakkuda, et kasvõi 1€ rahakotist või pangarvelt kätte saamiseks. Arvestades meie laiuskraadide kliimat, siis millegipärast pani mul filmi jooksma, et varsti muutuvad meite praegused fossiilitanklate kiirsöögikohtade asemel EV-de tanklad meelelahutuskeskusteks, kus saad vabalt valida, et kas võtad privaatsaali koos 18+ vanusele mõeldud filmidega 20-ks minutiks või on 24/7 stand-up või stripshow. Kannatust, seltsimehed, kannatust!
PS! Ma ei oraaakel!
Võimalus laadimiseks on seal olemas ja on ka Halingas, siis Nurmes (ka rekka laadimine) jne . Ma ei mäleta kas Tallinna poole vahepeal veel kuskil on , pole vajadust sellel otsal laadida olnud. Sa ei viitsigi sinna minna, sest sul puudub vajadus EV laadimiseks ja kui sul oleks, siis oma maja ees sa ilmselt ka laeks ja ei viitsiks seal 300m kaugemal käia enam eales.
Su hirm on asjatu ka natuke, sest kiirlaadijas laadimine ei ole uuemal EV -l nii megapalju aeglasem tankimisest ja see muutub uuematel mudelitel järjest kiiremaks. Seal ei ole vaja molutada. Siin tuleb jälle see asi mängu, et sa ei jõua päevas sõita niipalju maha kui palju sa kiirlaadijas peale laed 10 -15 mindiga. Vanematel autodel on see palju aeglasem, aga need jäävadki paratamatult sõitma seal kus pikalt laadida saab. Ka 10 aasta vanuseid leafe liigub meil ringi.
Kuhugile 16 korruse inimesed selle autoga ju ikkagi sõidavad, enamus inimesed sõidavad tööle kus auto jälle seisab 8h jutti vms , sest muidu meil 90% autodest ei seisaks rohkem, kui nad sõidavad. Ja kehtib ikkagi sama tõde, kui sa seda infrat ei mõtle enda jaoks välja ära võta EV.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:16
Postitas tabarabarap
rs7 kirjutas: 06 Nov 2024, 23:32
Asi oli laadijates, mitte tesla võimekuses vastu võtta. Kiirlaadijad leevendasid asja, aga neid peab otsima kaarsilt ja planeerima jne. Ootejärksi meil ei olnud kunagi. On see akuutne probleem, ma ei tea.
Võidme ju arvutada külmkappe disla pealt, aga kuna see on täiesti teine energiaahel, siis pmst ei aktualiseeru elektrikriisi ajal see, kui palju mul paagis on või ei ole. Aktualiseeruks siis, kui vedelkütusega toidetakse majapidamisi jne ja tarneahelad kuivavad kokku. Siis võiks ju küsida täiesti õigustatult, et kes kus ja kui palju sõidab ja vb peaks ajutise piirangu kehtestama, et kütsi jaguks kuni ahelad taastuvad. A’la 1992 aasta.
Selle point on see, et loeme iga led lambi ja tont teab mis tarbimise kokku, samas tootmisvõimekused on nagu on ja oleks vaja juurde. Ja siis toetame suurelt veel suuri elektritarbijaid. Kas sa siis tõsti siin loogikaviga ei näe..? pehmelt öeldes
Tuleta meelde, mis kõik elektrikriisi ajal üles loeti. Teevesi, hõõglambid, toasoe (vanaemade kombel kaks paari villaseid sokke - peaministrilt), siis see ka veel, et jahedas toas ongi mõistus vahedam, kui sooja veega ennast pesta võiks, mitu külmikut jne jne. Kordagi ei kuilnud, et tüübid, tõmmake oma ev seinast välja. See oleks nagu täiesti teine asi ja ei puutuks üldse teemasse.
Ma ei tea miks sa seda EV osa külmikutesse arvutad? Jääb arusaamatuks. Kui rohe-eesmärgil, siis EV-ga jääb sul 70% õhku kütmata ja iga arvutatud külmik reaalselt külmetaks . Toetused kaovad ära ja seda toetust tehakse täna tõesti selle pärast, et mingil hetkel jääks enamusel 70% õhku kütmata ja toodetud energia oleks kasutatud efektiivselt. Seega löö ikka kokku oma disla külmikud , võta see "tühi hulk" sealt ja saadki võrrelda kui efektiivselt üks tarneahel toimib ja mida ta tarnib. Kas tarnib ICE jaoks 70% "tühja hulka" või EV jaoks 10% "tühja hulka"
Ledidele mindi üle ju ka tänu sellele, et hõõglambil see tühja küttev osa on väga suur. Led mis oli kallis ei ole täna enam kallis. Täna vbl keegi spetsiaalselt ostab hõõglampe.
Meil ei ole ju olnud elektrikriisi, oli börsipaketi tarbijate hinnakriis , hinnatõus ja soovitati lülitada välja raha säästmise pärast kuna paljud olid börsil (ka mina). Kütusekriis oli küll selline kus kütust ei saanudki osta, olenemata hinnast.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:18
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 13:53
...
Kas meil toodetakse täna energia kuuvalgusest ?
Kas ka päevane energia kütteperioodil toodetakse kuuvalgusest ?
Kas planeeritakse juhitavad võimsused kunagi üldse toota kuuvalgusest või milles see kärn ? ...
Teravama taibuga isikud on vastuolu kindlasti märganud aga seda ei maksa vist e-autode omanikelt loota?
Kärn on selles, et propagandistid väidavad, et e-autosid laetakse taastuvenergiaga ("tasuta" päikesest tuleva elektriga) aga e-autode omanikud ise kiitlevad, kui
odav on öösel kodus autot laadida ja vaevlevad kõige odavamate tundide otsimisega.
Paistab nagu e-autode omanikud torpedeeriks püha "õhupuhastuse" üritust ja ei laegi autosid mitte päiksevalgusega vaid kuuvalgusega, sest öise laadimise ajal ju päikest ei paista.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:21
Postitas Vko
tabarabarap kirjutas: 07 Nov 2024, 00:02
Ka 10 aasta vanuseid leafe liigub meil ringi.
Ka neid neljarattalisi pellareid Miev-eid liigub veel ringi. Jääb mulje, et isegi paljud praegused elektriauto omanikud tunnevad nende pärast häbi kuna need pellarid on Eestlaste mällu kinnistunud kui elektriauto sünonüüm.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:26
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 00:18
Kärn on selles, et propagandistid väidavad, et e-autosid laetakse taastuvenergiaga ("tasuta" päikesest tuleva elektriga) aga e-autode omanikud ise kiitlevad, kui
odav on öösel kodus autot laadida ja vaevlevad kõige odavamate tundide otsimisega.
Paistab nagu e-autode omanikud torpedeeriks püha "õhupuhastuse" üritust ja ei laegi autosid mitte päiksevalgusega vaid kuuvalgusega, sest öise laadimise ajal ju päikest ei paista.
Jep , saab osta rohesertifikaadi oma tarbitud kWh kohta ja odavalt sõidavad need kes ise seda rohe-energiat toodavad.
Teised võivad öösel ka miinusega laadida, aga hommikul muna praadides või õhtul tipus juukseid föönitades 300x kõrgema hinnaga , siis kwh hind tuleb ikka arvutada arvelt kogukulude ja keskmisena . Tõsi nad saavad seda keskmist hinda mõjutada oma tegevusi ajatades ja sedasi saavutada odavama kWh hinna. Vbl kulutavadki elektrit valdavalt ainult laadimiseks , kes teab.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:33
Postitas ping
kaimagk kirjutas: 06 Nov 2024, 14:25
Ja see 85 % ei osta ka lähiajal endale EA’d, nii et milles point.
Uuematesse kortermajadesse planeeritakse EA laadimis võimalus sisse.
Kui nemad ei osta omale kallist e-autot, siis praegused e-autode omanikud peavad oma olemasolevate autodega sõitma lõpuni, kui neid müüa ei õnnestu.
Millisel põhjusel peaks uuema kortermaja elanik tahtma osta kellegi vana hooldamata lux autot, mille eelmine omanik kiitleb, et: "ta ei ole 7 aasta jooksul mitte ühtegi senti auto hooldusele kulutanud"?
Autot, mille üks rehv maksab tema kuupalga.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:37
Postitas ping
Vko kirjutas: 07 Nov 2024, 00:21
tabarabarap kirjutas: 07 Nov 2024, 00:02
Ka 10 aasta vanuseid leafe liigub meil ringi.
Ka neid neljarattalisi pellareid Miev-eid liigub veel ringi. Jääb mulje, et isegi paljud praegused elektriauto omanikud tunnevad nende pärast häbi kuna need pellarid on Eestlaste mällu kinnistunud kui elektriauto sünonüüm.
Ja mis hinnaga neid "hooldamata masinaid" müüakse?
Mievid 2500 ja Lehekesed 3500, kui leiavad ostjad.
See on korralikuma jalgratta hind.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:37
Postitas Vko
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 00:18
Kärn on selles, et propagandistid väidavad, et e-autosid laetakse taastuvenergiaga ("tasuta" päikesest tuleva elektriga) aga e-autode omanikud ise kiitlevad, kui
odav on öösel kodus autot laadida ja vaevlevad kõige odavamate tundide otsimisega.
Paistab nagu e-autode omanikud torpedeeriks püha "õhupuhastuse" üritust ja ei laegi autosid mitte päiksevalgusega vaid kuuvalgusega, sest öise laadimise ajal ju päikest ei paista.
Reaalselt laevad suuresti lisaks ahju aetud põlevkivile ka ahju aetud puidust toodetud elektriga (kuigi selle viimase variandi poolt tõstan pöidla, eeldades et seda tehakse sellisest puidust, millest midagi paremat ei kannata teha, aga tundub et roheidioodid ka seda varianti ei poolda). Näiteks Tallinnas peaks olema vist 3 sellist jaama koguvõimsusega u. 56 MW (kelle jaoks MW liiga võõras ühik on, siis: 56 000 kW). Lisaks on selliseid jaamu teisteski linnades.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:45
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 07 Nov 2024, 00:02
Võimalus laadimiseks on seal olemas ja on ka Halingas, siis Nurmes (ka rekka laadimine) jne . Ma ei mäleta kas Tallinna poole vahepeal veel kuskil on , pole vajadust sellel otsal laadida olnud. Sa ei viitsigi sinna minna, sest sul puudub vajadus EV laadimiseks ja kui sul oleks, siis oma maja ees sa ilmselt ka laeks ja ei viitsiks seal 300m kaugemal käia enam eales.
Sõita Halingasse laadima? Aitäh soovitamast. Kernus ei ole. Lähim on Tallinnasse on Pääskülas.
Palun püüa aru saada, mul ei ole EV-de vastu allergiat, kuid harjumuse jõud on nii palju minu üle võimust saanud ja harjumiseks sama murevabamalt EV-ga sõitmiseks nagu oma praeguse Daciaga, peaksin vist mitte kogemusnõustajate või "psühholoogide" vaid ametlike psühhiaatrite poole pöörduma. Kurat, nende juurde ka kohe ei saa, järjekorrad pikad.
Ja muidugi käib EV-de tootjate poolt tohutu hinna õngitsemine/ ostjate rahakoti taluvuspiir. Kas keegi on jälginud Teslade müügihindasid? Kuidas saab ühte autot müüa 3 aastat hiljem 2x odavamalt ja seejuures teenida veel kasumit? Kas mitte väga hiljuti ei olnud pilte, kus kellegite EV-de maaletotjate laoplatsid olid pilgeni EV-d täis ja vaba laoplatsi tekkimise unistus ehk keegi ostab a´la 100 autot korraga ära, oli suhteliselt minimaalne. Kas 11 000€ allahindlus ICE sooduspakkumiss on sinu jaoks normaalne? Autos raadiost kuuldud reklaam, kuid lasin kuuldu ühest kõrvast sisse ja teisest välja.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:48
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 00:33
Kui nemad ei osta omale kallist e-autot, siis praegused e-autode omanikud peavad oma olemasolevate autodega sõitma lõpuni, kui neid müüa ei õnnestu.
Millisel põhjusel peaks uuema kortermaja elanik tahtma osta kellegi vana hooldamata lux autot, mille eelmine omanik kiitleb, et: "ta ei ole 7 aasta jooksul mitte ühtegi senti auto hooldusele kulutanud"?
Autot, mille üks rehv maksab tema kuupalga.
Sa oled müünud 80 -t autot ja sa paned sellist kelbast. Samal põhjusel miks nad ostavad vanu hooldamata BMW, Merceded jne lux otsa asju. Nad ostavad seda hetkel kui see jõuab nende hinnalävendisse ja nad lisaks veel liisivad neid ronte hea meelega. Kas on midagi imelikku mingi auto lõpuni sõita või sõita sellega 10 aastat vms ?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 00:49
Postitas ping
Vko kirjutas: 06 Nov 2024, 18:15
...
Talvel on aku vastupidavus väga kehv ja enamus tulevad tööpäeva õhtul koju ning panevad laadima. Suur osa Lasnamäe 16-kordse maja elanikest tahavad õhtul laadima panna, et hommikul muretult sõitma minna, ega nad ei hakka ootama millal aku tühjaks saab.
Kui aku on niigi vana ja väike, siis ei ole seal midagi tühjaks saadagi aga hullem on, kui tühi sisemise soojenduseta aku öösel külmaga ära külmub, sest külmunud aku ei hakka üldsegi laadima vaid see tuleks enne soojaks sõita.
Kuna (Lehekese) akul ei ole soojendust, siis tulebki see talvel kohe sõidusoojalt laadima panna.
Kui hommikul on kohe vaja sõita siis peab õhtul akus olema ca 1/3 alles et hommikul laadijasse sõites aku soojaks sõita.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 01:00
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 07 Nov 2024, 00:45
Sõita Halingasse laadima? Aitäh soovitamast. Kernus ei ole. Lähim on Tallinnasse on Pääskülas.
Palun püüa aru saada, mul ei ole EV-de vastu allergiat, kuid harjumuse jõud on nii palju minu üle võimust saanud ja harjumiseks sama murevabamalt EV-ga sõitmiseks nagu oma praeguse Daciaga, peaksin vist mitte kogemusnõustajate või "psühholoogide" vaid ametlike psühhiaatrite poole pöörduma. Kurat, nende juurde ka kohe ei saa, järjekorrad pikad.
Ja muidugi käib EV-de tootjate poolt tohutu hinna õngitsemine/ ostjate rahakoti taluvuspiir. Kas keegi on jälginud Teslade müügihindasid? Kuidas saab ühte autot müüa 3 aastat hiljem 2x odavamalt ja seejuures teenida veel kasumit? Kas mitte väga hiljuti ei olnud pilte, kus kellegite EV-de maaletotjate laoplatsid olid pilgeni EV-d täis ja vaba laoplatsi tekkimise unistus ehk keegi ostab a´la 100 autot korraga ära, oli suhteliselt minimaalne. Kas 11 000€ allahindlus ICE sooduspakkumiss on sinu jaoks normaalne? Autos raadiost kuuldud reklaam, kuid lasin kuuldu ühest kõrvast sisse ja teisest välja.
Ma saan aru, et sa oled juba joonud
EV hinnad ei lange täna oluliselt kiiremini ICE hindadest , aga sulle tundub, et ilgelt langeb kuna turg on toetustega moonutatud ja ICE tootjad toodavad neid EV -sid täna ikkagi selleks, et oma keskkonakoormust vähendada ja saavutada vajalik ICE toodangu maht.
Kui toetuste komponent sealt välja võtta, siis on hinnalangus ICE omaga võrreldav. Lux otsa hindades toimub alati suurim langus ja nii kukub 100k maksva ICE BMW hind sama kiirelt kui 100k maksva EV BMW vms hind. Kõik teised segmendid n: 30 -50k ja kus on kasutatud ostutoetust , siis müüaksegi ilma toetuskomponendita või osalise komponendina (et võtta kasum toetusest), sest muidu konkureeriksid uute müügis ja seda ei suudaks ka sina oma Daciaga peale salongist väljumist.
Tesla 3LR või Y osta koos toetusega on ju odavam kui uus passat, toyota vms. Hinnapiiri kombitakse ju kõikide autodega. Reklaam on hea, aga vali sisu lisaks jne või hind alates 21k (plank, manual) , aga esimene auto mida tellida saab on 34k (vaata nt škoda lehte)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 01:02
Postitas Urmas
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 00:37
Ja mis hinnaga neid "hooldamata masinaid" müüakse?
Mievid 2500 ja Lehekesed 3500, kui leiavad ostjad.
See on korralikuma jalgratta hind.
Mingi paar päeva tagasi sattusin mingile vallalehele, kus müüdi Eesti Vabariigi übertehingu objekti alghinnaga 1000€ ja selle hind oli oktsjoni käigus tulemusel tõusnud kõigest paarsada eurot. Kas fossiilipõletaja jääkväärtus oleks sama? Ja kui veel võtta arvesse, et see miev on juba vist raritreet(kas sellist autot suudeti peale Eesti Vabariigi ka arenenud maailma riikidele maha müüa?), siis miks seda ei taheta omandada?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 01:05
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 00:49
Kui aku on niigi vana ja väike, siis ei ole seal midagi tühjaks saadagi aga hullem on, kui tühi sisemise soojenduseta aku öösel külmaga ära külmub, sest külmunud aku ei hakka üldsegi laadima vaid see tuleks enne soojaks sõita.
Kuna (Lehekese) akul ei ole soojendust, siis tulebki see talvel kohe sõidusoojalt laadima panna.
Kui hommikul on kohe vaja sõita siis peab õhtul akus olema ca 1/3 alles et hommikul laadijasse sõites aku soojaks sõita.
lugege koos Novembrit

peate magama hõberaha suus, et hommikul ei ärkaks.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 01:07
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 07 Nov 2024, 01:02
Mingi paar päeva tagasi sattusin mingile vallalehele, kus müüdi Eesti Vabariigi übertehingu objekti alghinnaga 1000€ ja selle hind oli oktsjoni käigus tulemusel tõusnud kõigest paarsada eurot. Kas fossiilipõletaja jääkväärtus oleks sama? Ja kui veel võtta arvesse, et see miev on juba vist raritreet(kas sellist autot suudeti peale Eesti Vabariigi ka arenenud maailma riikidele maha müüa?), siis miks seda ei taheta omandada?
Urmas kas sa ostaks endale Dacia asemel mopeedauto, kas sa ostaks 15 aastat vana mopeedauto mis ei sõida? Kui sa täna peaks minema otsima uut naist kas sa otsiksid 18 aastase või 58 aastase või kumb sind tahaks või palju nad peale maksaksid
Vähem äärmust , osta ikka seda mis mõistlik. Lase omanik sõidab lõpuni

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 01:11
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 07 Nov 2024, 00:26
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 00:18
Kärn on selles, et propagandistid väidavad, et e-autosid laetakse taastuvenergiaga ("tasuta" päikesest tuleva elektriga) aga e-autode omanikud ise kiitlevad, kui
odav on öösel kodus autot laadida ja vaevlevad kõige odavamate tundide otsimisega.
Paistab nagu e-autode omanikud torpedeeriks püha "õhupuhastuse" üritust ja ei laegi autosid mitte päiksevalgusega vaid kuuvalgusega, sest öise laadimise ajal ju päikest ei paista.
Jep ,
saab osta rohesertifikaadi oma tarbitud kWh kohta ja odavalt sõidavad need kes ise seda rohe-energiat toodavad. ...
See on väga hea tähelepanek, et "serti ostes saab
musta ööelektri roheliseks värvida" ja südametunnsitus maailma päästmise pärast enam ei piinagi!

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 01:19
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 07 Nov 2024, 01:11
See on väga hea tähelepanek, et "serti ostes saab
musta ööelektri roheliseks värvida" ja südametunnsitus maailma päästmise pärast enam ei piinagi!
Kas sul vedelkütust ostes piinab või ostad ka rohe-kütuse serti (saab osta muidu) või täis biogaasi vms ? Elektritootjana (vbl eksin) naudid taasutvenergia toetust või alati nutad?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Nov 2024, 01:21
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 07 Nov 2024, 00:48
...
Sa oled müünud 80 -t autot ja sa paned sellist kelbast. Samal põhjusel miks nad ostavad vanu hooldamata BMW, Merceded jne lux otsa asju. Nad ostavad seda hetkel kui see jõuab nende hinnalävendisse ja nad lisaks veel liisivad neid ronte hea meelega. Kas on midagi imelikku mingi auto lõpuni sõita või sõita sellega 10 aastat vms ?
Nende vanade
rikutud lux masinate hinnalävend on 1000-3000, sest nende remondi maksumus teenusena sisse ostes võib ületada masina enda hinda.
