Re: Elektriautodest
Postitatud: 06 Nov 2024, 13:26
Kas arvad, et võrk peaks vastu kui pool Eestis korraga peakaitsme piiril oleva võimsuse järgi lükkab? Mei oli siin ka juttu tuleviku kiirlaadijatest, mis võimaldavad kuni ~1MW võimsust. 

Aga kuhu jääb peakaitse kuutasu + taastuvenergia tasu + elektriaktsiis?rst kirjutas: 06 Nov 2024, 11:54Minul moodustab elektrihinna oma võrgupaketiga öösiti börsihind + võrgutasu 3,5s korda 1,22
Minul näiteks oma majas oli Oktoobri kogu elektrikulu (selle sees küte) alla 200kWh ja kui nüüd pean peakaitset suurendama ning lisaks suuremaid ampritasusid maksma siis kõik need lisakulud pean liitma e-auto kuludesse.tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 12:40 ...
Aga vaata seda nii, et mul oli varem majal elektriküte, sõiduks diisel auto ja külmematel kuudel kulus 2000 - 3500kWh ja 90l kütust sõitudeks nö kulud küttele, tarbimisele kokku .
Nüüd on samas majas paigaldatud põrandaküte , õ-v pump jne ja külmemal kuul kulub 1000 -2000kWh küttele , laadimisele kokku. Läbisõit sama. ...
Ainuke, mis pole sinna sisse arvestatud on peakaitse kuutasu. Ülejäänud kulud on sees.
600kwh pole minu pakutud. Ei pane puusalt. Selle pakkus siin keegi teine välja, kui palju tal kulub. Palju sul siis leafiga kulub? Minu arvates on ka seda palju, aga vb on ta siis see 10%. Eks sa jaga siis kõik need kirvekalkulatsioonid pooleks, mis ma teinud olen, kui nii sobib paremini. Ega ma ei tahagi seda kogu asja maha teha. EV on lihtsalt sõiduauto. On puuduseid.. häid kohti ma tegelt ise ei tajunudki võrreldes ice autoga sõitmisel. Sõidab nagu ikka, see ei ole mingi täiesti teine kogemus. Subjektiivsed eelistused nagu laiad ipadid konsoolil jms pole pmst oluline vb mainida.tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 13:23 Ka oma arvutuses sa pakud 600kwh keskmist kuus EV -le mis on pea poole võrra pessimistlikum kulu , kui reaalselt läbitavad keskmised 90% autodel . St sa ühelt poolt mainid, et tuuakse kohe mingid analüüsid jne ja kõik on kallutatud, aga paned puusalt poolega juurde.
Vaata seda nii, et sul on kodus liitumisel peakaitse ja faaside arv ja sa tarbid seal mikrokoguse 150kwh , peakaitse lubaks sul panna 24/7 palju võimsust on. Minu pakaitsme küljes võiks olla 2 11kW laadijat 24/7 ja lihtsalt tarbida ja mu leping juba täna lubaks seda. Reaalsuses laeb seal 7kW võimsusega pardalaadija 1-2x nädalas ja ülejäänud on olme, küte ja kõik muud madalama võimsusega tabijad. Oma prognoosi võtagi arvesse juba olemasolevad ühendused mis võimaldavad toita 24h jooksul sinu EV -de arvu sinu majapidamises. Tootjatel pole lisanõudluse osas vist etteheiteid.
Ma olen aru saanud, et sul ongi kõik väga pinges ja alati on vastuseks äärmus. Astu sealt äärest üle ja arvestagi, et kohas kus elektrit ei ole elektrit tarbida ei saa. Tuleb tarbida midagi muud mis on võimalik tarbida.ping kirjutas: 06 Nov 2024, 13:34 Minul näiteks oma majas oli Oktoobri kogu elektrikulu (selle sees küte) alla 200kWh ja kui nüüd pean peakaitset suurendama ning lisaks suuremaid ampritasusid maksma siis kõik need lisakulud pean liitma e-auto kuludesse.
Ehk inimeste kogu tarbimise muutusel ei saa sugugi arvestada mõne üksiku "villaomaniku" senist tarbimisprofiili.
Kui korterielaniku senine 160kWh kuus asendub 1600kWh'ga, siis erinevus ei ole mitte ainult kordades vaid kümme korda.
Ja kuna e-autosid laetakse "põhiliselt öösiti", siis tuleb vist see roheline energia toota päiksepaneelidest kuuvalgusest?
![]()
Mul oli okt 1750km ja 366kWh ja see teebki sellise keskmise läbisõidu 15 -20k mis meil enamus autodel on. Ei pea kuuvalguses laadima ja seda rohejuttu uskuma. Juba see mootori efektiivsus näitab sulle ära kus see kokkuhid tuleb. Poliitikat seal ümber ei õnnestu meil kontrollida ja polegi vaja , sest keegi teilt ju jaanituld ära ei võta.rs7 kirjutas: 06 Nov 2024, 13:49600kwh pole minu pakutud. Ei pane puusalt. Selle pakkus siin keegi teine välja, kui palju tal kulub. Palju sul siis leafiga kulub? Minu arvates on ka seda palju, aga vb on ta siis see 10%. Eks sa jaga siis kõik need kirvekalkulatsioonid pooleks, mis ma teinud olen, kui nii sobib paremini. Ega ma ei tahagi seda kogu asja maha teha. EV on lihtsalt sõiduauto. On puuduseid.. häid kohti ma tegelt ise ei tajunudki võrreldes ice autoga sõitmisel. Sõidab nagu ikka, see ei ole mingi täiesti teine kogemus. Subjektiivsed eelistused nagu laiad ipadid konsoolil jms pole pmst oluline vb mainida.tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 13:23 Ka oma arvutuses sa pakud 600kwh keskmist kuus EV -le mis on pea poole võrra pessimistlikum kulu , kui reaalselt läbitavad keskmised 90% autodel . St sa ühelt poolt mainid, et tuuakse kohe mingid analüüsid jne ja kõik on kallutatud, aga paned puusalt poolega juurde.
Vaata seda nii, et sul on kodus liitumisel peakaitse ja faaside arv ja sa tarbid seal mikrokoguse 150kwh , peakaitse lubaks sul panna 24/7 palju võimsust on. Minu pakaitsme küljes võiks olla 2 11kW laadijat 24/7 ja lihtsalt tarbida ja mu leping juba täna lubaks seda. Reaalsuses laeb seal 7kW võimsusega pardalaadija 1-2x nädalas ja ülejäänud on olme, küte ja kõik muud madalama võimsusega tabijad. Oma prognoosi võtagi arvesse juba olemasolevad ühendused mis võimaldavad toita 24h jooksul sinu EV -de arvu sinu majapidamises. Tootjatel pole lisanõudluse osas vist etteheiteid.
No, sinnani on kõik okidoki, kui võrreldakse õuna õuntega, mu pärast kasvõi õuna apelsiniga ev vs ice.
Aga sealt, kus läheb taevamanna jahvatamiseks ja roheteemasse, sealt võtab teema mingi imeliku varjundi külge.
Sorry, aga sittakanti on seda teemat järatud. Mul hea tuttav roheprofessor on selle teema evangelist. Kõiksugu argumendid jms on teada teema, aga natuke nagu.. väheks jääb ja reaalsusega pole suurt midagi pistmist. Idealistlik. Saastenormid, sidusrühmade kapitalism, jätkusuutlik kahanemine, lapselastele pärandatud keskkond jms. Aga mul, vanal juurikal, lööb kohe punane tuluke peas põlema, kui tõmmatakse argumendi huvides lapsed inimkilbiks ette. Aga toosama rohelektor, muhe vend tegelt, kõik tiptop, aga natuke hulluke, pani vanadest laudadest sellise jaanilõkke koduhoovi püsti see suvi, et jopakolla. Ma vaatasin, et ma ei põleta aastas ka kõiki asju põletades nii palju. Aga see ei häiri. Selle kirjutame… khmm.. korstnasse. Ja nii edasi.
Aga mul on jh elektritarve mega madal. Elektrišoki ajal olin oma valikutega rahul.
See elektrivõrgu lubadus sul 24/7 211 kw järgi hoida on vb tänase, varuga arvestusega, et nii ei tarbita reaalselt. Kui kõik majapidamised nüüd enda max kapatsiteedis elektrit imema hakkaksid 24/7, siis oleks õhtustes AK uudistes, et pliis, tõmmake välja![]()
85% eesti elanikest elab korterites ja suures pildis "üks küla" ei muuda tõesti midagi.
Kes otsib see leiab.Vko kirjutas: 06 Nov 2024, 13:15Nähes "arenguid" Euroopas ja ka maailmas- elektriautode peale sundijad ja lillad võivad isegi üks ja sama grupp olla.elektron kirjutas: 06 Nov 2024, 11:02See on siis elektriautode teema. Poliitika ja lilla propaganda jaoks võiksid uue teema teha, saaks natukenegi foorumi puhtamaks.kunn24 kirjutas: 06 Nov 2024, 10:32 Trump on valimisi võitmas, varsti võivad rohelised oma purgisupid ise ära süüa, vastasel korral need topitakse neile vägisi sisse. Koos purgiga. Lillat lolli ärplemist ka tõenäoliselt piiratakse.![]()
Sa Vko teed siin suurest õhinast EA vastaste tüüpvea... laadimine on EA juures ainult pool asja.. või isegi vähem kui pool..Vko kirjutas: 06 Nov 2024, 13:26 Kas arvad, et võrk peaks vastu kui pool Eestis korraga peakaitsme piiril oleva võimsuse järgi lükkab? Mei oli siin ka juttu tuleviku kiirlaadijatest, mis võimaldavad kuni ~1MW võimsust.![]()
Talvel on aku vastupidavus väga kehv ja enamus tulevad tööpäeva õhtul koju ning panevad laadima. Suur osa Lasnamäe 16-kordse maja elanikest tahavad õhtul laadima panna, et hommikul muretult sõitma minna, ega nad ei hakka ootama millal aku tühjaks saab.trebla kirjutas: 06 Nov 2024, 15:53Sa Vko teed siin suurest õhinast EA vastaste tüüpvea... laadimine on EA juures ainult pool asja.. või isegi vähem kui pool..Vko kirjutas: 06 Nov 2024, 13:26 Kas arvad, et võrk peaks vastu kui pool Eestis korraga peakaitsme piiril oleva võimsuse järgi lükkab? Mei oli siin ka juttu tuleviku kiirlaadijatest, mis võimaldavad kuni ~1MW võimsust.![]()
Selleks, et EA-d laadida saaks, tuleb selle aku enne tühjaks kah sõita....
Aga ööpäevas on ainult 24 tundi ja Eestis on ainult 16 600 km maanteid - need autod ei mahu sinna korraga kõik ära ja inimesed peavad magama kah....
![]()
See on EV pessimistide salarelv, samal riiulil kus igavesti Kaunasesse sõitva juhi lõhkematu põis. Me ei saa usaldada EVd ennem kui kõikidel kortermajadel on kõikide elanike jaoks laadimisvõimalus. Kui kuidagi saakski, aga mõtle vaese 16 korruse elaniku peale, ta ju ei saa.rs7 kirjutas: 06 Nov 2024, 19:10 Mis see lasnamäe 16 korruseline maja on mingi kood või koeravile, mida kuulevad ainult asjasse pühendunud?![]()
Ahah, okei. No, raju.tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 19:37See on EV peasimistide salarelv, samal riiulil kus igavesti Kaunasesse sõitva juhi lõhkematu põis. Me ei saa usaldada EVd ennem kui kõikidel kortermajadel on kõikide elanike jaoks laadimisvõimalus. Kui kuidagi saakski, aga mõtle vaese 16 korruse elaniku peale, ta ju ei saa.rs7 kirjutas: 06 Nov 2024, 19:10 Mis see lasnamäe 16 korruseline maja on mingi kood või koeravile, mida kuulevad ainult asjasse pühendunud?![]()
Nagu ta ei saa ka oma korterisse teha tanklat vedelkütusele, või oma hoovi või olla kindel kas ta üldse parkida saab. Või kas tal raha ikka uuema auto jaoks.
Nagu sa ise ütlesid, et elektrivõrk plahavatab ja muidugi kõrb, kõikjale tuleb kõrb.
No, kui sa ei saanud aru, siis ma ironiseerisin selle metoodika üle, kuidas ev autosid aidatakse müüa. Pöörasin elektripungi diiselpungiks. Ilma selliste toetusmeetmeteta ei oleks ev sealgi, kus ta täna on. Mõnes riigis nagu nt norra ja taani on need tehislikud boonused ikka tegelt päris ekstsessiivsed. Nii ta lähebki. Anna ainult motivatsioon. Sõidetakse kirjade järgi puhtamast puhtama diisliga. Organisatsioonid raporteerivad paremast maailmast koos diisliga ja jagatakse ohtraid toetusi voolikute vedamiseks.tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 20:31Nagu sa ise ütlesid, et elektrivõrk plahavatab ja muidugi kõrb, kõikjale tuleb kõrb.
Järjekordne arrogant, kes krooksub oma mätta otsast ja kiidab kodust laadimisvõimalust ja odavust! Mõtle nagu rohelised- glaobaalselt ja mida sa jätad tulevastele! Tuulikulabadest tehtud ülemere kliimapõgenikele tehtud ajutised elamised ja saunad?tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 19:37 See on EV peasimistide salarelv, samal riiulil kus igavesti Kaunasesse sõitva juhi lõhkematu põis. Me ei saa usaldada EVd ennem kui kõikidel kortermajadel on kõikide elanike jaoks laadimisvõimalus. Kui kuidagi saakski, aga mõtle vaese 16 korruse elaniku peale, ta ju ei saa.
Ja siin tulebki mängu EV-de kasutusmugavus "tankimiste" mõttes. Niipalju kui olen lugenud, siis tuleb välja, et rahaline vahe avalikes kiirlaadijates 100km kohta vs fossiilide omadega, on vaid mõnes euros. Kui ma pean tankima avalikes tanklates, isegi kui mul on sitaks aega, siis EV kallim hind jälle nullib kogu selle nn Sama kui enne sajandivahetust ja suts peale seda reklaamiti elektrikütet kui kõige soodsamat ja kui oli saavutatud tasuvuse kriitiline hulk tarbijaid, siis koheselt tõsteti elektri hindasid. rs7 kirjeldas ju ilusti EV tankimismugavust, vähemalt minu arvates. Tõin mitu-mitu lehekülge tagasi viite ühe koolidirektori EV kogemusest, kus ta pidi sõitma "tanklasse" 30km/h. Kevad-/sügishooajal sõidavad traktorid-kombainid fossiili najal suurel maanteel ka kiiremini.tabarabarap kirjutas: 06 Nov 2024, 19:37 Nagu ta ei saa ka oma korterisse teha tanklat vedelkütusele, või oma hoovi või olla kindel kas ta üldse parkida saab.
Minu jaoks on kõige jaburam näide EV-de rohkuse eeskujuks toomine Norra, kes oma rikkused on saanud naftast, saab siiani ja veel otsib ja uurib ja laiendab Põhjameres nafta ammutamise võimalusi. Kaheperselisuse eeskuju missugune!!!rs7 kirjutas: 06 Nov 2024, 20:48 Mõnes riigis nagu nt norra ja taani on need tehislikud boonused ikka tegelt päris ekstsessiivsed. Nii ta lähebki. Anna ainult motivatsioon. Sõidetakse kirjade järgi puhtamast puhtama diisliga. Organisatsioonid raporteerivad paremast maailmast koos diisliga ja jagatakse ohtraid toetusi voolikute vedamiseks.
Mhm, a vaata neil on elektriga ka üsna okei. Neil seal suuremas osas hüdrojaamad. Mingi 90% pidavat olema. Et makes sense kohalikele.Urmas kirjutas: 06 Nov 2024, 21:12Minu jaoks on kõige jaburam näide EV-de rohkuse eeskujuks toomine Norra, kes oma rikkused on saanud naftast, saab siiani ja veel otsib ja uurib ja laiendab Põhjameres nafta ammutamise võimalusi. Kaheperselisuse eeskuju missugune!!!rs7 kirjutas: 06 Nov 2024, 20:48 Mõnes riigis nagu nt norra ja taani on need tehislikud boonused ikka tegelt päris ekstsessiivsed. Nii ta lähebki. Anna ainult motivatsioon. Sõidetakse kirjade järgi puhtamast puhtama diisliga. Organisatsioonid raporteerivad paremast maailmast koos diisliga ja jagatakse ohtraid toetusi voolikute vedamiseks.![]()
Peale mind tulgu või veeuputus või suure tiivikuga immigrant üle mere , ma ei saa enam peale seda panustada. Ma ei ole paduroheline.Urmas kirjutas: 06 Nov 2024, 21:00 Järjekordne arrogant, kes krooksub oma mätta otsast ja kiidab kodust laadimisvõimalust ja odavust! Mõtle nagu rohelised- glaobaalselt ja mida sa jätad tulevastele! Tuulikulabadest tehtud ülemere kliimapõgenikele tehtud ajutised elamised ja saunad?![]()
Ma olen siin teemas ka ennem ütelnud, et ei ole ju põhjust miks EV -ga sõitmine peaks olema odav või odavam kui ICE , BHEV jne. EV -ga sõit läheb kindlasti kallimaks ka tänasest ICE kulust ja seda niipea kui kehtestatakse maksud teehoolde/teede jne jaoks. Kahjuks läheb koos sellega ka ICE järjest kallimaks ja EV on jätkuvalt kerges hinnaeelises. Kuna tegu on poliitiliste hoobadega, siis lihtsalt ICE maksustatakse nurka.Urmas kirjutas: 06 Nov 2024, 21:00 Ja siin tulebki mängu EV-de kasutusmugavus "tankimiste" mõttes. Niipalju kui olen lugenud, siis tuleb välja, et rahaline vahe avalikes kiirlaadijates 100km kohta vs fossiilide omadega, on vaid mõnes euros. Kui ma pean tankima avalikes tanklates, isegi kui mul on sitaks aega, siis EV kallim hind jälle nullib kogu selle nn Sama kui enne sajandivahetust ja suts peale seda reklaamiti elektrikütet kui kõige soodsamat ja kui oli saavutatud tasuvuse kriitiline hulk tarbijaid, siis koheselt tõsteti elektri hindasid. rs7 kirjeldas ju ilusti EV tankimismugavust, vähemalt minu arvates. Tõin mitu-mitu lehekülge tagasi viite ühe koolidirektori EV kogemusest, kus ta pidi sõitma "tanklasse" 30km/h. Kevad-/sügishooajal sõidavad traktorid-kombainid fossiili najal suurel maanteel ka kiiremini.Tänapäeva EV-ga 30km/h sõitvat EV omanikku tuleks trahvida täie rauaga võimaliku põhjendamatult aeglase sõtmise eest. Kas koolidirektoril oli 30km/h Mäo tanklani väljavedamiseks auto tagaklaasil "aeglase sõiduki" tähis(murtud nurkadega kolmnurk)? Kohe kindlasti ei olnud! Oleks pigem võinud ta oma kaassõitajale(kui oli) helkurvesti selga panna ja tagumise kojamehe külge rippuma "istutada" tagantsõitjatele infoks, et mingi takistus on teel.
![]()