tabarabarap kirjutas: 04 Nov 2024, 23:45
"kusemata Kaunasesse"
Jah. Tahaks tõesti sõita kusemata Kaunasesse ja kui kusehäda peale ei tule, siis kasvõi Varsavisse, hotelli, sööma, jooma ja puhkama. Aga reaalselt võttes tuleb selle aja peale ikka häda peale.
EV-ga vist isegi mitu häda.. lürbid bensukas kohvi, vett ja kotletisaia, see ajab ikka paari tunniga välja ja siis ongi paras aeg teha uus tankimine, kohv ja sai… et siis jälle 200 km pärast sama korrata pool tundi. Nii ta on jah. Võiks saada kusemata vähemalt Riigagi, nii kaua peaks ikka pidamist olema.
Aga ei. Pissipeatus Pärnus, kakapeatus iklas jne. Oleneb ilmast. Talvekogemus mul EV-ga puudub, seega siinkohal sõna ei võta, aga ma kaldun arvama, et +20C kuivast suvisest ilmast asi paremaks ei lähe. Eks sa täpsusta.
Muidugi olen kuulnud elektrikate omanikelt lugusid, kuidas tegelikult ongi palju mõnusam tihti pikemaid peatuseid teha, saab netflixist mingi sarja ära vaadata, jalga sirutada, ringutada, puhata.. aga tegelikult ma tean, et kohv ja neli suitsu on see passimine
Aga EV müüjad võiksid eestis autosid reklaamida disclaimeriga, et “kusemata kaunasesse ei saa!” saksas, prantsumaal, et “sinu jaoks on parem rida autobahnil”, hispaanias nii, et “gibraltarini välja ei vea. Võta vesi, kuivained ja kusepudel kaasa” jne. Ehk siis.. see auto ei ole sõitmiseks, see on linnavurr. Need disainid on selgelt pereauto sedaani segmendis. Nii neid turustatakse ja nii neid ka arendatakse. Ja kui kasutaja on lõpuks kimbatuses, siis öelda, et “loll olid, kui tahtsid kusemata kuutsemäele, halamata haanjasse või vandumata vastseliinasse” ei ole ikka päris okei lahendus.
Kae nalja! Mees mõtles, et saab oma autoga sõrve säärde maakodusse minna! Mees, see pole see auto, loll oled v??
Muidugi näitab mingi statistika, et 90% nendest autodest nii kaustatakse. Kes see ohmu siis e-autoga tallinnast riiga tahab sõita? Ikka kodu läheda, kui voolik tuleb eramaja küljest, siis hommikuks ikka vunk sees, pood-kontor-koolimaja marsa.
No, ma kaldun ka arvama, et ega seda ice-d tõesti keegi lõpuks ikka ära ei võta. Kuigi, mis seal salata, plaanid on suured.. aastaks 2030-35 nullheitme eesmärgid, autotootjate maailmapäästmise fassaad, et ice-ga lõpp teha jne. See ajabki ilmselt enamustel karva turri, kui sunnitakse, nügitakse ja müksatakse töötavte lahenduste asemel sind poolküpsete lahenduste poole. Maksustatakse vana töötav asi nii ära, et peadki lõpuks leppima sellega, mis on vaeste osa. Samal ajal otseste rahaliste totatsioonidega aidatakse osta 50-60k eur maksvaid autosid, bussirea ja tasuta parkimise privileegid, taklakettide infra väljaehitamise riiklikud ja EL totatsioonid jne.
Kokku võttes ära sõida, sul pole seda vaja. Siingi käib ju arutelu selle üle, mis kellelgi mõne arvates on vaja ja mida mitte. Millise tee peale on kellelgi asja või kuidas keegi midagi kasutama peaks.
Nagu ma ka juba varem mainisin, siis Eesti territoorium on suht max, mida EV välja kannatab. Eriti, kui käimisi on vähe.