48. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 10:31
Postitas new1
Kui see aku nii ohtlik ja kulukas jääde on, siis metallikokuostud ei maksaks akuelementide kokkuostu eest kuni 200 euri tonni eest nendele peale, nagu eespool ka vastava lingi paar lehte tagasi tõin. Suurem osa seal sisalduvast materjalist suudetakse taaskasutada ja seega sealt ei saa ka mingit meeletut jäädet tekkida. See ragnsellsi jutt seal ilmselgelt mingi aegunud plära, mis enam ammu ei kehti. Seal väites raadi rehvihunnikutega võrdlus toodud, et akude töötlemine 15 korda kallim, no raha peale makstakse akuelementide eest, siis see "kallim" jutt ei klapi kusagilt otsast. Keegi on kusagil näinud kuulutusi, kus vanade rehvide kokkuostu eest midagi loovutajale selle kraami eest peale makstakse? Ilmselgelt mitte, ent akuelementidega just sedasi on, kui silmad lahti hoida https://basemetal.ee/hinnad#prices-group-52

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:02
Postitas tabarabarap
No aga lähebki ka see teema täis äärmusesse, et kas saab ka siis kui meil midagi ei ole. Ping ennustas kõik täppi, palju aega veel ürituseni "tuled kustus, igavesti, Eesti"?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:11
Postitas Vko
Norrakatel oli hea võimalus need pasavankrid kuhugi ära sokutada ja samas ukrainlastel pole kahju kui need sodiks lastakse kuna ega "tavaelus" nendega sõita keegi ei tahaks. :lol:
new1 kirjutas: 03 Nov 2024, 10:31 Kui see aku nii ohtlik ja kulukas jääde on, siis metallikokuostud ei maksaks akuelementide kokkuostu eest kuni 200 euri tonni eest nendele peale, nagu eespool ka vastava lingi paar lehte tagasi tõin.
Ülejäänud hinnakirja vist ei vaadanud, tavalise vanarauasodi eest makstakse ka rohkem. :lol:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:16
Postitas pancho villa
Metsakraav kirjutas: 03 Nov 2024, 10:14 Äkki kasutavad norrakad võimalust vabaneda ohtlikest jäätmetest.
https://ragnsells.ee/kuukiri/elektriautode-pahupool/
Äkki oled sa sama hull mõrapea, kui see kloun vko.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:16
Postitas pancho villa
Vko kirjutas: 03 Nov 2024, 11:11 Norrakatel oli hea võimalus need pasavankrid kuhugi ära sokutada ja samas ukrainlastel pole kahju kui need sodiks lastakse kuna ega "tavaelus" nendega sõita keegi ei tahaks. :lol:

Soovitan värsket õhku ja välja lülitatud internetti.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:18
Postitas pancho villa
tabarabarap kirjutas: 03 Nov 2024, 11:02 No aga lähebki ka see teema täis äärmusesse, et kas saab ka siis kui meil midagi ei ole. Ping ennustas kõik täppi, palju aega veel ürituseni "tuled kustus, igavesti, Eesti"?
Ping ei suuda isegi minevikku reaalsusest irdumata meenutada, mis tulevik?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:26
Postitas Vko
Jälle keegi, kes elektriautode "mitte kiitmist" isikliku solvanguna võtab, nagu oleks sügavale hinge s*tutud? :lol: :lol:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:29
Postitas new1
Vko kirjutas: 03 Nov 2024, 11:11 Norrakatel oli hea võimalus need pasavankrid kuhugi ära sokutada ja samas ukrainlastel pole kahju kui need sodiks lastakse kuna ega "tavaelus" nendega sõita keegi ei tahaks. :lol:
new1 kirjutas: 03 Nov 2024, 10:31 Kui see aku nii ohtlik ja kulukas jääde on, siis metallikokuostud ei maksaks akuelementide kokkuostu eest kuni 200 euri tonni eest nendele peale, nagu eespool ka vastava lingi paar lehte tagasi tõin.
Ülejäänud hinnakirja vist ei vaadanud, tavalise vanarauasodi eest makstakse ka rohkem. :lol:
Mina sõidan vägagi hea meelega siin sellega, tunduvalt etem sõiduvahend linnas, kui mu käes olev manuaalkastiga diisel töökuut, millega ikka väga ebamugav sõita võrreldes elektrimasinaga.

Ja mis vahet sel on, palju mingi teise metalli eest makstakse, fakt on see, et ka liitiumaku eest makstakse peale ja see nullib kohe teie järjekordse pastakast imetud möla ära, et mingid meeletud utiliseerimiskulud blabla. Asja mõte on see, et järjekordne õlipeade pask on elulise näitega ümber lükatud ja saad oma sitta edasi genereerida seal, nii hästi või halvasti kui su juhm peakolu välja suudab mõelda.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:31
Postitas new1
Vko kirjutas: 03 Nov 2024, 11:26 Jälle keegi, kes elektriautode "mitte kiitmist" isikliku solvanguna võtab, nagu oleks sügavale hinge s*tutud? :lol: :lol:
Sinu lalin on ju täielik pask, mitte ühegi faktiga ega numbriga kinnitust ei leia, ainult tühi tainapea lalin.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:54
Postitas new1
olgu või miljon korda suuremad, kui akus sisalduva toorme eest katab kõik selle töötlemise käigus oleva kulu hinna ja jääb veel ülegi kokkuostu viijale peale maksta selle eest, siis see pole enam kahjumlik ja kulukas tegevus ehk siis kulu, nagu näiteks vanad rehvihunnikud jms raadil oli näitena toodud, millede utiliseerimise eest seal tõesti pidi maksumaksja raha kulutama.
Ja tänasel päeval ei ole enam liitiumaku hind kallim pliiaku hinnast, võrdle hindu per kWh ja liitiumaku hoopis juppmaad soodsam praeguseks hetkeks, ah õigus, sa ju selline loll, et numbritest ei saa aru, kui eur per kWh rääkida.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 11:59
Postitas ping
Vast annab reaalsus mõtteainet? :hello:
FB_IMG_1730626431888.jpg

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 12:00
Postitas Vko
new1 kirjutas: 03 Nov 2024, 11:54 olgu või miljon korda suuremad, kui akus sisalduva toorme eest katab kõik selle töötlemise käigus oleva kulu hinna ja jääb veel ülegi kokkuostu viijale peale maksta selle eest, siis see pole enam kahjumlik ja kulukas tegevus ehk siis kulu, nagu näiteks vanad rehvihunnikud jms raadil oli näitena toodud, millede utiliseerimise eest seal tõesti pidi maksumaksja raha kulutama.
Ära aja paska. See näitab, et Li-ion akude utiliseerimine on tunduvalt keerukam/kallim tegevus kui pliiakude (mille eest makstakse 3x rohkem raha) ja see just nendesse maetud suure väärtuse ära sööbki. Sisuliselt nagu ostad kuldsõrmuse, aga ära müüa saad sõnniku hinnaga, seevastu tavalise pliiaku puhul saab tagasi kordades suurema summa. Ja summade puhul (eriti kokkuostuga seonduvalt) räägitakse EUR/kg. kWh ei koti kedagi, selle numbri võid kokkuostu ukse taga paberile kirjutada ja sellega P* pühkida. :hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 12:12
Postitas new1
Suvaline auto käivitusaku https://www.k-rauta.ee/p/aku-varta-bd-e ... 2l&index=1 hind 134 euri kWh, siin liitiumaku LFP https://eu.nkon.nl/rechargeable/lifepo4 ... fepo4.html , mille KWh hinna sain mõned kuud tagasi kätte 68 eur/kWh eest, siin teine keemia, mida elektrisõidukitel hetkel veel laialdasemalt kasutatakse 107 eur kWh koos saatmiskuludega https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... h-15a.html . Seega elemendi tasemel, ehk mida ka ümbertöötluses väärindatava materjalina kasutatakse, selle alusel on Liitiumakus hoopis vähem võimalikku saadavat väärindatavat materjali tänaste toormehindadega võrreldes, kui pliiakus, kui hetkel praegu müüdavate akuelementide hindu võrrelda.

Sa plähmerdad siin mingist vanametallihinnast nüüd, justkui see oleks mingi meeletu näitaja, ent teema põhiline tuumküsimus, mis siin algselt üles loobiti, et nende utiliseerimine on kulu, see on trolli poolt täiesti mõtetu sopa sisse ära uputatud, numbriliselt tuleb välja, et kulu see ümbertöötlus pole, sa võid siin oma kokkuostu sendi saagimist raiuda palju tahad, ent see algne siia visatud link ei pea paika tänase seisuga, lükka parem see ümber, mitte ära uputa oma sita sisse põhiküsimust troll.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 15:15
Postitas kunn24
Ma pidevalt mõtlen seda jama lugdes, mis ajab ikka EV omanikke või fanatte teise aadressil rämedalt paukuma? :write: :confused:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 15:31
Postitas pancho villa
kunn24 kirjutas: 03 Nov 2024, 15:15 mõtlen

press-x-for-doubt-x-for-doubt.gif
press-x-for-doubt-x-for-doubt.gif (33.67 KiB) Vaadatud 5028 korda

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 15:40
Postitas Vko
kunn24 kirjutas: 03 Nov 2024, 15:15 Ma pidevalt mõtlen seda jama lugdes, mis ajab ikka EV omanikke või fanatte teise aadressil rämedalt paukuma? :write: :confused:
Raske elu neil- auto istub muudkui laadija otsas, pikki sõite teha ei saa, talvel istuvad autos külmas, laadimiskohti on vähe...ilge summa sai auto alla pandud, aga sõita on igavesti ebamugav ja nad on räiges vähemuses. Umbes nagu P**ed, neid on küll vähe, aga suudavad palju kära teha ja üritavad teisi end sallima panna. :D

Re: Elektriautodest

Postitatud: 03 Nov 2024, 21:36
Postitas A23
Äärenurk kirjutas: 20 Juun 2024, 09:54 1. Päästeamet keelab vahel põuasel ajal mootorsõidukitega metsa minna. Eeldan, et mõnede detailide kuumade pindade või siis summutist tulevate võimalike sädemete pärast, mis tuleohtu tekitavad. Kas lisaks heale kiirendusele võiks siin peituda veel teinegi elektriauto eelis, et sellega võiks põuasel ajal metsas käia?
2. Kuidas nimetada elektriauto gaasipedaali? Gaasiga enam pistimist ei ole.
3. Kas ränga liiklusõnnetuse Harjumaal põhjustas auto või inimene? https://www.postimees.ee/8044281/kas-ra ... oi-inimene
Vaadates viimaseid lehti, on tegu "õpikunäitega" kuidas algselt adekvaatne ja argumenteeritud dsikussioon mingis staadiumis täiesti p**se läheb. :evil:
Tundub, et keegi nimme trollib ja tal läheb õnneks ka inimesi kaasa tõmmata.
(Kerge de-ja-vue varasemast ajast, kus üks enamasti asjalik foorumlane lamemaateooriatega "tõmbas sae käima" )

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Nov 2024, 07:25
Postitas Urmas
ping kirjutas: 03 Nov 2024, 11:59 Vast annab reaalsus mõtteainet? :hello:
FB_IMG_1730626431888.jpg
Tõesti väga ilmekas kaart ja näitab, mida arvavad hajaasustuse inimesed EV-st.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Nov 2024, 08:25
Postitas kaimagk
Mida see kaart näitab? Et inimestel on autod ja elavad mööda Eestit laiali. Kas meli on kohustus osta EA? Järjekordne müra.
Samasugune mölatamine nagu see pedetamine.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Nov 2024, 08:31
Postitas Walter2
Äärenurk kirjutas: 20 Juun 2024, 09:54 ---------------------------
2. Kuidas nimetada elektriauto gaasipedaali? Gaasiga enam pistmist ei ole.
---------------------------
Akseleraator ? - see väljend oli juba veneajal kasutusel erialakirjanduses näit. diiselautode gaasipedaali puhul.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Nov 2024, 11:50
Postitas võhik
värske uudis Eestist :
https://www.seb.ee/foorum/pressiuudised ... svutrendis

"...Neid eelistavad täna aga selgelt pigem kliendid, kes soovivad perele teist sõidukit ..."

Järgmisel aastal võime ilmselt lugeda uudist, et need pered müüsid oma "esimese" auto maha ja jätkavad ainult elektriautoga....

Aegajalt tasub vaadata 5 või 10 aasta vanuseid kommentaare ja võrrelda olukorda tänase päevaga....

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Nov 2024, 12:36
Postitas kaimagk
Ja samas on ka imimesi kes müüvad oma EA maha. Igaühele ei sobi ja ei viitsita. Selles polegi ju teema.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Nov 2024, 16:56
Postitas rs7
Raju teema. Rääkida EV teemal on nagu žiletiteradel kõndida, korra vääratad etteantud diskursuse raamidest ja lõikadi endale jalga. See teema on hea näide. Ajaviiteks lugesin siin jupp osa lehti läbi, aga ma ei näinud kordagi, et keegi mainiks, millega ta siis ise sõidab.
No, mainin ära, et mul on 3.0d 190kw ligi 20a saab täis. Igati tubli masin ja ilmselt järgmine aasta saab 500k odokal täis. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida, see on lihtsalt referentsiks :D
Nii mõnelgi tuttaval on juba mõnda aega elektrikas ja minu skepsis EV osas on üldiselt teada ja üritame autodest enam mitte rääkida, sest kes see viitsib kogu aeg vaielda mingi järjekodse mõttetuse üle.
No, igatahes, mul sõbramees läks paariks nädalaks reisule ja palus mul oma majapidamisel aeg-ajalt silma peal hoida ja pakkus, et tesla jääb hoovi, võtmed on laual, kui tahan, võtku. Okei. Võtsin, tahtsin ära proovida, et siis teaks. Suve algus, ilusad ilmad, vabad päevad. Tegime eesti peal mõned tiirud. Esimene nö päris kogemus EV “omamisest”. Varem on rendikatest võetud ja sõidab nagu iga teine auto, vahet pole. Nädala-pooleteisega sai kusagil 1500km kanti sõidetud. Harjumaa,võrumaa, ida-viru marsruudid. Pean kohe alguses ära ütlema, et päris masendav kogemus oli. Ma pole nii palju bensuka toitu ja kohvi tarbinud kogu järgneva aasta vältel kokku. Tallinn-võru.. alustasin sõitu mingi 70-80% akuga, võrru jõudsin ca 20% akuga. Tegin kiirelt peast arvutuse, et peab võrus vist peatuse tegema, vastasel juhul saan küll sihtpunkti, aga sealt enam asulasse vist ei pruugi saada. Esimene laadimine oli kusagil tund, siis enam ei viitsinud ja akut sai ka enda arvates piisavalt (mitte täis, aga silma järgi enam-vähem). Lõpuks sihtpunkti jõudes vaatsin, et vist oleks pidanud kauem tiksuda laskma või kiirema laadija otsima. Siis otsustsin, et käin ainult CK 300kw laadijate otsas. Okei. Järgmine päev sõidud siia-sinna, kliimaseade, kuppelmaastik ja aku kasutus oli mega. Peab kas lõbusõidu lõpetama või tegema linnas laadimispeatuse. Ei viitsinud laadida ja läksime koju. Järgmine päev oli plaanis võrumaa-ida viru. Nohh… algas väikese laadimisega võrus, et tartu jõuda, seal otsisime kiirlaadija, natuke igaks juhuks peale ja siis veel igaks juhuks mustvees ka, sest laadija oli parsjagu vaba ja noh.. igaks juhuks, mine tea ja nii edasi.. selle tee peal ma sain aru, et ma vahin seda aku protsenti nagu opakas. Selline tunne oli nagu sõidaks teadlikult katkise autoga ja kuulaks iga hetk, kui käib kolks ja sild alt ära kukub vms. Lihtsalt taga kuklas häiris kogu aeg midagi, et kas jõuame sinna lohale JA tagasi ka või peab siin bensukas tunnikese tiksuma, et hiljem mitte omadega plindris olla. See konkreetne tesla Y tutikas mudel näitab küll allesjäänud kilomeetreid, aga need kahanevad mu meelest nagu jumal juhatab, iga väiksemgi lisaenergia kulu kahandab sõiduulatust ootamatult. Mina tegin järelduse, et alla 50% akut ei maksa lasta, see võrdub paari-kolmsaja (max) kilomeetriga, aga asi selles, et kiirlaadijaid on mega vähe ja need tigulaadijad.. no need on täiesti pekkis kogemus. Kui ei taha teha pikka tiiru valitud kiirlaadijapunkti, siis on parem targu talitada. Kui ma oma dislal kütusetule põlema lasen, siis tean, et 100-120km on suht kindlalt veel ja see = 10% paagist. Siin tundus 50% akut juba päris kriitilne näitaja olevat.
Meil läks õnneks ja ei pidanud laadijasabades ootama. Aga autoomanik rääkis küll, et kui on pikemad sabad, siis on viisakas mitte 100% laadida, kuna teised ootavad. “Pane ca 80%” okkk… see selleks.
Eks see ülejäänud kogemus oli sarnane, vahid tanklakaardilt laadijakohtasid ja teed peastarvutamise ülesandeid, et mitte öelda, sõidad kõhutunde järgi.. Arvestad a’la “see asula seal on piisavalt suur, sealt ikka vast peaks midagi olema kusagil, aga siis lisad veel naisele, et pliis, viitsid, vaata kaardilt, kas ikka on midagi.”
Autoga iseenesest sõita oli okei. Nagu auto ikka, aga 60k maksva auto eesti ikka päris plass tegelt. Kiirendus on EV puhul alati see, mida mainitakse. No, on jah, aga mu 190kw twin turbo astub ka kenasti edasi ja päris ograid pedal-põhja-kohapealtminekuid ma enam ei harrasta. Et siis pmst vahet pole mu jaoks. (Veel parem kiirendus oleks pneumaatilisel mootoril. Vaakum-mootor. Situd koha pealt minema sajandik sekundiga 3000km/h :jooma)
Mu järeldused EV praktiliset kasutusest on see, et Eesti suurune territoorum on suht-maksimum maa-ala, millel tänasel kujul EV eksperiment välja kannatab. Riigi ühest otsast teise on max 450km. Reeglina päevast päeva selliseid otsi pereautoga ei uhata ja kui peabki, siis väikese tunnise sutsakaga elab päeva üle. Aga ei kujuta ette kesk-euroopat. Ise seal elades tuli trassi peal nagu muuseas 400+ päevas. Nädalavahetustel lõbusõidud olid palju palju pikemad. Ja selliseid sõite EV-ga on juba piin igapäevaselt teha. Sõidad autobahnil 90ga välimises reas rekkade vahel, et akut säästa? Sorry, ma ei kujuta tegelt ettegi…
Ehk siis võrgustiku arendus (universaalsed laadijate otsikud, laadimispunktid), akude arendus (kestvus, sõiduulatus, laadimiskiirus jne), arenenud autonoomne (kodune) laadimisvõimalus võrgu väliselt. Need oleksid asjad, millega isegi võiks EV peale mõelda, sest mul on põhimõtteliselt täiesti savi, mis energia masina mootorit ringi ajab. Kui saaks täis akuga läbida 2000-3000km, laeb max 10min ja km hind on samas suurusjärgus, siis ma võtaks ühe silmagi pilgutamata, sest see on ju kõvasti parem kui mu praegune lahendus. Aga hetkel on see ainsaks autoks peres täielik õudus, sorry. Kui, siis teiseks autoks perre, pisike linnapunn, 50km raadius, kodust päikese pealt laadides jne. Aga sellist vajadust ei ole.

Lisaks siia veel, et ma kasutasin seda autot täpselt nii nagu ma tavaliselt kasutan oma praegust diiselmootoriga autot. Samad marsruudid, käin, kus tahan. Aga järeldus oli see, et kui ma peaks praegu omama elektrikat, siis minu sõitude raadius ja sagedus kahaneks märgatavalt. Lihtsalt ei viitsiks tegeleda sellega. Vb harjub bensuka menüüga pikapeale ära ja ehk hakkab isegi sunnitud pikem paus meeldima, ei tea.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Nov 2024, 17:18
Postitas kunn24
See oli hea:
Sõidad autobahnil 90ga välimises reas rekkade vahel, et akut säästa? Sorry, ma ei kujuta tegelt ettegi…

Re: Elektriautodest

Postitatud: 04 Nov 2024, 17:30
Postitas rs7
kunn24 kirjutas: 04 Nov 2024, 17:18 See oli hea:
Sõidad autobahnil 90ga välimises reas rekkade vahel, et akut säästa? Sorry, ma ei kujuta tegelt ettegi…
Noh, jah. Mulle tundus, et kui 110 alas natuke vajutada, siis aku % kahanes kuidagi kiiremini läbitud km peale kui püsikaga 95-ga sõites. Ei tea, mis näitajad seal 170-200 km/h ligidal oleks.? (ja see kiirus pole veel autobahni sisemise rea kiirus)