1. leht 1-st

Ventilatsiooni paigaldamine omal jõul

Postitatud: 21 Nov 2007, 15:54
Postitas Külaline
Tere! Tahaksin ka paigaldada ventilatsiooni olen siin uurinud ja puurinud ning küsin igaks juhuks üle. Nimelt on vana maja pool puidust pool kivist, pudust osa valmis teine mitte, teist vaikselt teen. sai tehtud vannituba valmis sealt vaja siis viia niiskus välja, vannituba paikneb kviosas mis väljaehitamata ja on külm, vannitoas muidugi põrandaküte, kiviosas veel plaanis teha 40m2 ruutmeetrine tuba kuhu vaja ka ventilatsioon teha. kas oleks õige kui teeksin selle 40m2 ruuduse toas ja vannitoa väljatõmbe mõlemad 100-se toruga ühte 125-sesse torusse ja siis seinast välja, välisseinani maad kuskil 25m, ning sinna otsa siis ventilaator. Üks ventikas on olemas selline kandiline ja õhuke kuid sajase läbimõõduga otsaga, kuid mõtlesin et panen 125-sele ülemineku 100-le, siis saan selle ventilaatori ära kasutada. Kas hakkab tõmbama või tekib sinna ülemineku kohta äkki mingi keeris või miskit? Hiljem tahaksin kaks väljatõmmet veel juurde lisada, köögist ja koridorist, kas piisab sellest ventilaatorist. Siisetõmbeks panen akendele freshklapid vist.

Olen õigel teel?

Postitatud: 21 Nov 2007, 16:41
Postitas Ints
Köögi kubu väljatõmme peab olema eraldi muust ventilatsioonist.See viiakse võimalikult lühikest teed pidi õue.
Iseenesest saab ventilatsiooni süsteemi oma jõududega suhteliselt hästi valmis MONTEERIDA ja EHITADA.Et aga süsteem hästi toimiks ja sa sellega tulevikus rahul oleksid,tuleks süsteem võimalikult hästi välja arvutada (kuhu kui jäme toru,milline väljatõmbe ventilaator jne).Selleks on aga vaja juba spetsiifilisemaid teadmisi.

Postitatud: 21 Nov 2007, 16:50
Postitas Külaline
aga muu süsteem, kas oleks õige, tahtsin veel küsima kas venttorud peab ära ka soojustama, kui jah siis miks?

Postitatud: 21 Nov 2007, 18:49
Postitas Eestikinnisvara
Soojustama peab toru küll jah. Hoonest seest tömbad niisket sooja õhku ju välja ja kui see sul seal (pööningul) laepeal kütmata ruumis satub külma torusse,tekibki kondents... Kondentsi pärast soojustatki. Muidu tilgub vesi tagasi tuppa... :wink:

Postitatud: 21 Nov 2007, 21:20
Postitas Ints
Soojustama peab toru küll jah. Hoonest seest tömbad niisket sooja õhku ju välja ja kui see sul seal (pööningul) laepeal kütmata ruumis satub külma torusse,tekibki kondents... Kondentsi pärast soojustatki. Muidu tilgub vesi tagasi tuppa...
Nüüd sa panid küll viltu.Soojustama peab SISSE imemise toru,mitte väljatõmbe toru.Jaheda sissepuhke toru seintele kondenseerub ruumis olev niiskus.Väljatõmbe toru on piisavalt soe,millele kondents ei teki.Samas ei tee paha torud ära isoleerida,aga väljatõmbel ei ole see primaarne.

Postitatud: 21 Nov 2007, 22:36
Postitas kaak
tere. Te mõlemad panete mööda! TORU EI ISOLEERITA AINULT KODENSI PÄRAST VAID KA TEGU ON KA TULEOHUTUSES! Selleks on olemas vastavalt toru läbimõõdule ja tuleklassile omad mõõdud kivivill võrguga mitte alla 80 kg kuupmeeter.Sest teatavasti kui põleb pööning on maja peaaegu võimatu päästa.Lisaks tuleb tagada vendi automaatne seiskumine tulekahju signa lülitusel ,et tulele ei lisataks õhku ja leviks mööda torusi.Ja inimestel oleks aeg aru saada,et ehitus on tervik. Pole olemas küte, sanitaarsõlm, vent.See kõik kokku on sisekliima ja üks sõltuv teisest samuti ehitusmaterjalide valik. Kui maja sisekliimat ei paranda ventilatsioon olgu ta siis ahikütte, akende või siis ventilaatori abil siis teevad seda meie kopsud ja selle all kannatavad eelkõige meie väikelapsed kelle kopsud alles arenevad.Ja see pärast tuleb hirm peale kui ma siin loen igasuguste spetside gurude arvamusi.Nad keeravad rahulikku südamega maju tuksi ilma ,et nad aru saaksid,et nad on eksinud.Lisaks on vaja ventilatsiooni ka maja konstruktsiooni kahjustuste vähendamiseks.

Postitatud: 22 Nov 2007, 01:53
Postitas xxNIMETUxx
vahet ei ole kas sissepuhe või väljatõmme- kui on kütmata ruumis siis ikka mõlemad soojustuse alla vähemalt 50mm fooliumvillaga. tuletõkke tsoonides (katlamajad, garaazid) kindlasti vastava kivivillaga.

Postitatud: 22 Nov 2007, 08:41
Postitas Eestikinnisvara
No mina soojustan alati nii sissepuhke,kui ka väljapuhke. Ka tuleohutuse seisukohalt. Kui pööning on ikka külm siis talvel ei püsi ka väljatõmbetoru soojana.

Postitatud: 26 Nov 2007, 12:08
Postitas Külaline
aga muu värk, kas olen õigel teel

Postitatud: 27 Nov 2007, 15:31
Postitas Külaline
Tere. Ei ole õige. Sul on vaja vannitoast 15 l/s toast ca 20-30 l/s tulevikus koridorist 10 l/s köögist 20 l/s. Lisada siia veel rõhukadu mis tuleneb trassist ja samuti mürasummutist.Peaks sul olema põhitrass 160 mm Ventilaatori marki ei oska peast öelda aga arvan ,et CK 160 A ajab asja ära.Aga soovitan soojalt,mõnel spetsialistil üle vaadata ja panna õhukogused täpselt paika.

Postitatud: 30 Nov 2007, 09:36
Postitas Külaline
Anonymous kirjutas:Tere. Ei ole õige. Sul on vaja vannitoast 15 l/s toast ca 20-30 l/s tulevikus koridorist 10 l/s köögist 20 l/s. Lisada siia veel rõhukadu mis tuleneb trassist ja samuti mürasummutist.Peaks sul olema põhitrass 160 mm Ventilaatori marki ei oska peast öelda aga arvan ,et CK 160 A ajab asja ära.Aga soovitan soojalt,mõnel spetsialistil üle vaadata ja panna õhukogused täpselt paika.
aga see mootor, kas see hakkab toimima, kui panen 160-se toru sinna otsa

Postitatud: 30 Nov 2007, 09:38
Postitas Ints
Lase teha vent.projekt.Muidu klopsid mingi asja kokku,raiskad raha aga tulemust ei ole.

Re: Ventilatsiooni paigaldamine omal jõul

Postitatud: 01 Sept 2013, 20:52
Postitas projektvõiasi
Mina lasin teha vent.projekti. Olen juba mitmeid vigu seal avastanud, ent projekteerija ei vastuta mitte millegi eest. Tasub ise süveneda teemasse ainult nii saad norm asja.

Re: Ventilatsiooni paigaldamine omal jõul

Postitatud: 02 Sept 2013, 15:45
Postitas projekteerimine
Tere,

kui vaja tööjoonist, millega süsteemi toimib (arvutatud aerodünaamikale- õhu liikumiskiirusele, mürale, rõhule jne) siis kirjutage projekteerimised@gmail.com