1. leht 2-st

Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 12:25
Postitas Urmas
Oli hiljuti vaja ühe abistamiseks käivituskaablit. Olid mul garaažis ühed vanad, aga sellel on krokodillid läbi ussitanud ja kaabel ise on plastikkattega ja jäik. Otsustasin ise teha uued ja kasutada kummikattega kaablit, sest vaja läheb tavaliselt talvel ja kummikate ei muutu jäigaks. Hakkasin uurima kaablite ristlõikeid, kuid asi läks minu jaoks veidi keeruliseks. Uued krokodillid on olemas. Ehk oskab mõni targem öelda konkreetsemalt, et millise läbilõikega kaabli peaksin ostma. Vaatasin veidi infot siit. https://tooriistamarket.ee/et/tooriista ... tuskaablid

Tänud ette!

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 14:06
Postitas remo22
Maal vanamees tegi sellest traktorile https://www.periko.ee/et/a/akujuhe-70mm2

Samuti sarnast akukeskuses samuti saada
https://akuladu.ee/toode/kaabel-kummi-7 ... ex-punane/

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 15:38
Postitas madis64
remo22 kirjutas: 14 Dets 2025, 14:06 Samuti sarnast akukeskuses samuti saada
https://akuladu.ee/toode/kaabel-kummi-7 ... ex-punane/
Kummikaabel PVC-soft isolatsiooniga? :scratch:

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 16:02
Postitas kunn24
Probleemiks on tavaliselt krokodillid (krokud), mis odavast otsast on täielik saast. Kui kaablite pikkuseks tuleb 2x3 m, on 35 mm2 Cu täiesti ok. Pakutakse ka Al kaableid märgistusega CCA.

Siit leidsin väidetavalt 25 mm2- kui see sobib, siis ise ehitada pole mingit mõtet https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/a ... -2x35m25mm

Otsing avatud, kus päris odava otsa kraam on välja jäetud. https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/a ... /0/?page=3

Päris head krokud on sellised, kus jämedast vasest hammastatud plaadid, aga plastkorpus. Paljad metallkorpusega krokud on juba selle tõttu välistatud, et võivad minna lühisesse.

Pingelang sõltub juhtme pikkusest ja vajab vastavalt ristlõike suurendamist, seega mitte ühtegi liigset meetrit.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 17:25
Postitas Urmas
Aitäh pakkumast, kunn24, aga nendel on jälle need kaablid plastikkattega ja juba -10* juures sirgeks vedada ja sirgena ka seisaksid on paras kunsttükk. Mingi numbri ma sinult sain. Uutel krokudel on 1,5mm pakdune hammastatud vaskplaat ja kaabli kinnitamiseks saab plastikust pidemed ära võtta.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 17:54
Postitas kunn24
Kui samavärvi juhtmed ei häiri, osta keevituskaabel . Kui teed need kuni 2x3 m, siis sobib ka 25 mm2, mis on tunduvalt odavam.
https://pood.esvika.ee/kaablid-ja-juhtm ... -kumm-must
https://pood.esvika.ee/kaablid-ja-juhtm ... -kumm-must

Deklari järgi on ta kasutatav kuni -35 C.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 17:59
Postitas madis64
kunn24 kirjutas: 14 Dets 2025, 17:54 Kui samavärvi juhtmed ei häiri, ...
Samavärviliste juhtmete puhul laseksin ma "punasele" teatud vahega punase termorüüži paarisentimeetrise pikkusega rõngad peale ja identifitseeritavus oleks minu jaoks tagatud

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 18:09
Postitas kunn24
Eeldasin, et krokud on nagunii erivärvi.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 18:13
Postitas Urmas
kunn24 kirjutas: 14 Dets 2025, 18:09 Eeldasin, et krokud on nagunii erivärvi.
Õigesti eeldasid, ongi vastavalt punased ja mustad, seega minu jaoks vahet ei ole, mis värvi saavad olema kaablid. ;)

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 18:20
Postitas kunn24
Ja juhtmete ühendamise ajaks peaksid krokud laili lammutama ning plaadid eraldama. Siis saad ühendused kinni valtsida ja läbi joota. Parem variant oleks, kui teisele kroku plaadile läheks ka juhe (näiteks 10 mm2 või sama kaabli läbiviik, millest on pooled kiud katkestatud), kuid jootmisel võivad kiudude vahed tina täis joosta ja siis ei paindu enam.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 18:25
Postitas Urmas
kunn24 kirjutas: 14 Dets 2025, 18:20 Ja juhtmete ühendamise ajaks peaksid krokud laili lammutama ning plaadid eraldama. Siis saad ühendused kinni valtsida ja läbi joota. Parem variant oleks, kui teisele kroku plaadile läheks ka juhe (näiteks 10 mm2), kuid jootmisel võivad kiudude vahed tina täis joosta ja siis ei paindu enam.
Üldiselt selline plaan oligi. Plaadid on eraldatavad. Oma minigaaskeevitus põletiga peaksin idee järgi jootmisega saama hakkama.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 18:39
Postitas Walter2
Ma vaataks mitu amprit suudab abistava auto aku välja anda - selle järgi saab optimaalse kaabli ristlõike valida kuna rohkem voolu sellest akust võtta ei saa (lihtsalt et mitte asju üle dimensioneerida).

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 18:49
Postitas madis64
Walter2 kirjutas: 14 Dets 2025, 18:39 Ma vaataks mitu amprit suudab abistava auto aku välja anda...
Kui Urmas just üllast samariitlast ei otsusta etendada, vaid enda auto käivitamisabile mõtleb, siis ta ju ei tea abistava auto aku parameetreid?

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 18:49
Postitas kunn24
Ma lähtuks pigem käivitusvoolust, sest abistatav aku on reeglina tühjalt suure sisetakistusega (happe tihedus on madal). 25 mm2 6 m juhtme pingelang on voolul 200 A ca 0,8 V.
70 C juurde kuumeneb 20 C juurest sellise vooluga ca 2,5 minutiga- aega sussitada küll.

Igaks juhuks siia märkus, kui osta juhe elektrikaupade poest, saab reeglina selle, mis lubatud. Kui osta kuskilt karup..t, võib saada tont teab, mida, näiteks CCA.

Märkus 2. Kui plaan võtta voolu teiselt akult, võiks juhtmete pikkusi tunduvalt vähendada, näiteks 2x 1,5 m juurde.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 19:08
Postitas Walter2
madis64 kirjutas: 14 Dets 2025, 18:49 Kui Urmas just üllast samariitlast ei otsusta etendada, vaid enda auto käivitamisabile mõtleb, siis ta ju ei tea abistava auto aku parameetreid?
Urmas kirjutas: 14 Dets 2025, 12:25 Oli hiljuti vaja ühe abistamiseks käivituskaablit.
Ei kõla nagu enda auto käivitamisena? :?:

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 19:15
Postitas Vko
Vaata et siis ikka oma autol mootori seisma jätad selleks ajaks kui teisi abistad, muidu võib oma auto elektrisüsteemi ära rikkuda. :hello:

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 19:17
Postitas madis64
Walter2 kirjutas: 14 Dets 2025, 19:08 Ei kõla nagu enda auto käivitamisena? :?:
Mea culpa, jäi kuidagi kahe silma vahele.

Samas olles kunagi ühel oma autodest geneka sarnasel abistamisel läbi kärsatanud, siis ma isegi ei arva uneski, et minul peaks kellegi abistamiseks mingid kävituskaablid olema.
Kel janu, sel jalad ja kui ma sooviks abivalmis olla, siis ma pigem hangiks "täku" kui oma autolt tuge annaks.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 19:18
Postitas kunn24
Genekas peab töötama, siis on doonori pinge kõrgem ja muidu võib ta ise sinna jääda. Kui see siis pekki läheb, pidigi minema või on lootusetu saast. Genekas saab väljastada vaid oma nimivoolu antud pööretel, mis reeglina on tühikäik sellisel juhul (mähised piiravad oma induktiivtkistusega voolu).

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 19:20
Postitas madis64
kunn24 kirjutas: 14 Dets 2025, 19:18 Kui see siis pekki läheb, pidigi minema või on lootusetu saast.
Siinkohal jään ma sügavale eriarvamusele, mitte kunagi ei anna ma enam mingit käivitusabi töötava mootoriga.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 19:21
Postitas kunn24
Pole probleemi eriarvamusega. Igaks juhuks, mis on selle doonori mark ja mudel, mis ära kooles? Kuid ääremärkuse korras, näiteks diiselmootoril on külmalt järgi küünlad vooluga ligi 100 A, siis laetakse akut sellise vooluga nagu see vastu võtab (50 kuni 100 A), on järgi auto pardaelektroonika koos istmesoojenduste ja vajadusel elektrilise salongisoojendusega (kokku 50 kuni 150 A) jne ehk 200- 250 A genekas töötab päris tihti oma nimivooluga ka ilma täkutamata ja pöörded on siis tunduvalt kõrgemal.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 14 Dets 2025, 23:40
Postitas Vko
kunn24 kirjutas: 14 Dets 2025, 19:18 Genekas peab töötama, siis on doonori pinge kõrgem ja muidu võib ta ise sinna jääda.
Ei tasu tööle jätta. Lisaks genekale võib ka muule elektroonikale kehvasti mõjuda (ei oska öelda kas sel hetkel kui pingeregulaatori läbi kärsatab ja ilmselt mingi järsk pingekõikumine toimub või mingil muul põhjusel). Kui oma autol aku pole utiil, siis pole mingi probleem teisel autol kasvõi 10 sekundit starterit käiata ja pärast seda enda auto SOE mootor 1 sekundiga uuesti käima saada. :hello:

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 15 Dets 2025, 08:24
Postitas Prill
Ise läksin teist teed: https://posty.ee/veikals/product/NOCO-G ... m=referral
Sai meelega igaksjuhuks suurem võetud, korra aidanud hädast välja USB-C akupangana, ja korra kibelesin ise aitama just käivituse äraproovimiseks :P Ostmisel jälgisin, et klotsi saaks USB-C-ga laadida, odavamad olid valdavalt micro/mini USB-ga mis juhtmeotsik suht minevik juba..

Oli paras veerandtunnine auk, otsustasin auto pesulast läbi lasta, sai ära makstud aga õnnetuseks eesseisev sõiduk ei käivitunud, ei saanud pesulast välja. Aeg sai otsa, pesu eest oli makstud, leppisin pesumehega kokku, et käin ära ja poole- kuni tunni pärast olen tagasi.
Tagasi jõudes oli ees olnud sõiduk õue lükatud ka pesulal oli omal selline suurem "sangpomm" elektrigeneraatori mõõtu akulaadija&käivitaja, millega käivitada ei õnnestunud ja õnnetu omanik üritas siis laadida.
Pakkusin välja minu NOCO klotsi kasutada, vaadati skeptiliselt mind ja mänguasja aga ühendasin ära, ootasin kuni "kondekas täitub" andsin juhile märku käivitamiseks ja diiselpill hüppas tahmapilve ja lõginaga käima :D

Nüüd enne talve peakski klotsi tuppa tooma ja täis laadima. Plussiks erinevalt "krokodillidest" ei ole vaja teist autot, võtab samavähe ruumi, saab kasutada akupangana telefonide-jm laadimiseks, lambina ka, vilgutas vist isegi SOS-i..
Ainuke, et oleks arvatavalt piisanud väiksemast/odavamast mudelist ka, tean ühte kes suvilas telefoni akupanga suurusega käivitas murutraktorit, ei viitsinud murutraktorile uut akut peale osta selle mõne korra jaoks mis vaja suvel lasta.
Läbi aegade olen pagassipõhjas krokodille ka hoidnud aga nendega on mul kuidagi kehvasti läinud, kui sugulased-tuttavad on käivituseks abi palunud, olen krokodillid kaasa andnud, et kui teepeal välja sureb, vaja uuesti abi paluda, on juhtmed olemas ja vaja ainult aitajat autot - ei ole laenatud krokodillidest ükski minuni tagasi jõudnud.. - loodan, et akukäiviteid ei raatsi ehk sedasi välja jagada :)

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 15 Dets 2025, 15:00
Postitas juhtmepunt
Prill kirjutas: 15 Dets 2025, 08:24 Ise läksin teist teed: https://posty.ee/veikals/product/NOCO-G ... m=referral
Sai meelega igaksjuhuks suurem võetud, korra aidanud hädast välja USB-C akupangana, ja korra kibelesin ise aitama just käivituse äraproovimiseks :P Ostmisel jälgisin, et klotsi saaks USB-C-ga laadida, odavamad olid valdavalt micro/mini USB-ga mis juhtmeotsik suht minevik juba..
Hea klots jah, lisaks veel mitmeotstarbeline, oman ja kinnitan. Väiksemate asjade ja isegi läppari laadimiseks ei pea automootorit kusagil järve ääres telkides käiama.

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 15 Dets 2025, 16:08
Postitas Urmas
Tänan veelkord kõiki arvamuste avaldajaid ja soovituste jagajaid! Lähen siiski kunn24 poolt soovitatud kummist isolatsiooniga keevituskaabli ostmise teed.
Prill kirjutas: 15 Dets 2025, 08:24 Ise läksin teist teed: https://posty.ee/veikals/product/NOCO-G ... m=referral
Ise ei ole seni tundnud vajadust sellise isendi järgi ja teiste jaoks ei kavatse seda osta. :)
Mul on kodus selline laadija-stardiabi https://pureva.ee/et/product/charger-st ... v-81114426 Ei olnud probleemi kohe start-funktsiooni kasutades naabrimehe Porsche Cayenni käima saada. :) Ma ei leidnudki sellel isendil ei tooteinfost ega krokodillide kaablite pealt mingeid kirjasid ristlõike numbritega. Murutraktorite ja Yanmari akude laadimiseks sügisel enne riiulisse panemist ja kevadel masinatele uuesti paigaldamist kasutan ühte mingit nn elektroonilist aelgast laadijat.
juhtmepunt kirjutas: 15 Dets 2025, 15:00 Hea klots jah, lisaks veel mitmeotstarbeline, oman ja kinnitan.
Ei vaidle vastu.
Väiksemate asjade ja isegi läppari laadimiseks ei pea automootorit kusagil järve ääres telkides käiama.
Miks peaks mul järve ääres läpakas olema kaasas? :scratch: Ei suutnud välja mõelda. Ma ei võta suvel isegi nädalaks maale jäädes läpakat kaasa. No ei tunne lihtsalt vajadust või ei ole veel sõltuvust välja kujunenud. :)

Re: Käivituskaabli ristlõige?

Postitatud: 15 Dets 2025, 19:51
Postitas Riio12
Minu GBX55 stardib väike Kubota diislit eduliselt, nn aku on konde eest. Lisaks laadimis funktsioon paar korda talvel raideri akule ergutust. Ei pea pikendus juhtmeid laadijat tarima. NOCO juhtmed 16mm2 ja krokodillid vasetatud ja päris vasest. Kui paned suurema ristlõikega saad oma ICV elektroonikale reseti abivaja katkise starteri /pendiksi korral. Kuna NOCO alati pagasis siis valgustus ja USB laadimine PC/tel. alati redy ka jõe ääres kalal võtu aega oodates. "Ei olnud probleemi kohe start-funktsiooni naabrimehe Porsche Cayenni käima saada" see siis Märjamaa eliit korrusmaja parklas vahetult Datziate kõrval vä??