Garaazi betoonpõranda konstruktsioon

rene18
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 08 Sept 2010, 22:44

Garaazi betoonpõranda konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas rene18 »

Teemaks uue garaazi põranda valu vanasse garaazi. Eesmärk on hobi töökoda sõiduauto putitamiseks ja muude projektide tarvis.

Tegu kolmest nõukaaegsest garaaziboksist (igaüks mõõduga 3x6m) koosneva ehitisega kus vaheseinu pole. Tahan lasta valada ühe ühtlase sileda põranda. Kuna ruumi ja ukse kõrgus on piiratud, siis mida madalamale tuleb põranda pind seda parem. Seega ongi nüüd küsimus, et kas ikkagi valada põrand kunagiste vaheseinte all olevate vundamendi talade peale või saaks põranda ~5cm sügavamale tea nii, et osaliselt jäävad talad põranda sisse?

Kuna pilt ütleb rohkem kui sõnad, siis lisan ühe joonise plaanist ja kahest lahenduse variandist. All oleval pildil roosa värviga joonitud variant kus põrand sügavam ja talad osaliselt selle sees. Punaste joontega variant kus põrand täielikult talade peal.

Pilt

Eeldatavalt tulevad sinna talade kohale ka paisumise vuugid.
Kas tasub kaaluda siin selle põranda kõrgusega mängimist või ikkagi mitte või kui palju? Lisa 5cm ukse kõrgust võib teinekord abiks olla (ukseava kõrgus on seal 200cm juures), aga samas seda ka ei taha, et põrand ajapikku oma tasasuse kaotab seal talade kohapeal kuna betooni kiht sai liiga õhuke....

PS. Nõukaajale kohasele pole need talad päris samal kõrgusel ega ka loodis (tasapindade vahe kuni 4cm).
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1933
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 78 korda
On tänatud: 77 korda

Re: Garaazi betoonpõranda konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas aero »

Mõtle vahelduseks "kastist välja". Kui need talad olid vundamendiks vaheseintele, mida nüüd enam pole ... kas sul on neid tegelikult vaja või ei? Kas nad on hoone konstruktsiooni seisukohast vajalikud või mitte? Kui ei, siis äkki on sobiv aeg neist üldse vabaneda... Kui nad ikkagi on vajalikud, siis soovi korral saad sa oma põrandad neist taladest kasvõi ALLApoole teha. Pead vaid piisavalt pinnast eemaldama. Kui taladest vabaneda ei taha aga soovid tasast põrandat, tasub need siduda uue põrandavaluga - puurid neist augud läbi ja pistad armatuurid läbi ning seod need armatuurid uute põrandate armeeringutega.
rene18
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 08 Sept 2010, 22:44

Re: Garaazi betoonpõranda konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas rene18 »

Need talad on tegelikult 300x300mm ristlõikega 6m pikad armeeritud vaiad. Nende liigutamine ei ole väga reaalne ja lõhkumine ka meeletu töö. Seega eemaldada neid väga ei saa.

Tasane põrand on üks peamisi eesmärke selle uue põranda puhul ja seega talad ei saa jääda põranda tasapinnast kõrgemale. Jääb ikka vaid see algne küsimus, et kas talad võiks osaliselt olla põranda sees või ikkagi põrand nende peal täielikult....
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Garaazi betoonpõranda konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Kindlasti mitte talasid kuidagi siduda põrandaga / põrandaplaati toetada otse talale
Kui põrandaplaat "jookseb üle tala" siis kindlasti vahele "amort" nt 50mm EPS
Kui soovid põrandat amordi võrra allapoole siis tala / põrandaplaadi vahele elastne vuuk
Sama kui soovid kogu põranda talade vahele "uputada"
Kasutaja avatar
Chef
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 530
Liitunud: 22 Juun 2006, 11:27
On tänatud: 7 korda

Re: Garaazi betoonpõranda konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas Chef »

EPS-i kasutamise soovitus on natuke veider, arvestades, et tegu on garaažiga. Kui üldse siis kangem XPS, aga ei näe ka sellel mõtet. See vajaks päris peent rehkendust, et arvutada välja plaatide aluskihi ja EPS/XPS vajum ning võrdsustada need.
Talade peale kandma panna ei ole mõtet, see eeldaks ka äärtes samasugust kandepinda ja plaati vähemalt 150mm, armeeringuga kahes kihis.
Parim oleks siiski tihendada talade vaheline aluspind väga hästi (tihendusaste >98%) ja pigem kasutada pakutud autori pakutud lillat/roosat varianti, kus tala peale võiks jääda min. 60mm betooni, millest painutatud armatuur läbi jookseb ja on seotud plaadi alumises kihis oleva armatuuri külge. Piki talasid teha mahukahanemisvuuk, mis täita mastiksiga (mitte deformatsioonivuuk).
rene18
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 08 Sept 2010, 22:44

Re: Garaazi betoonpõranda konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas rene18 »

Tänan väga asjaliku tagasiside eest!

Kuidas saavutatakse 98+% tihendus? Tegu on puhta liiva pinnasega (naturaalselt juba ongi üle meetri sügavuselt maapind liiv). Minimaalselt mis raskusega tihendajat peaks kasutama? Peaks kasutama tihendamisel lisaks vett?

Suure tiheduse saavutamisega seoses on ka küsimus, et kas/mida soojustuseks betooni alla panna? Tegu ei saa olema (pidevalt) köetava garaaziga (ainult hobi kasutus aegajalt). Talvel on plaanis kasutada soojapuhurit ajal kui garaazis viibin. Kas on soojustuse (või mingil muul) eesmärgil mõtet midagi põranda alla lisada? Algselt mõtlesin, et võiks ju kasvõi 50mm EPS'i panna.... et kuigi see mingit suurt soojustust ei pruugi anda, siis kahju ka ei tee. Aga kui nüüd seda talade ja vajumise teemat arvestada, siis on oht, et konstruktsiooniliselt võib see siiski kahjulik/ohtlik olla. Et ka siis ikkagi ülse mitte mingit soojustust panna? Või XPS või midagi muud?
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4429
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 222 korda

Re: Garaazi betoonpõranda konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas ping »

rene18 kirjutas: 09 Veebr 2023, 10:30 ... kas/mida soojustuseks betooni alla panna? Tegu ei saa olema (pidevalt) köetava garaaziga (ainult hobi kasutus aegajalt). Talvel on plaanis kasutada soojapuhurit ajal kui garaazis viibin. Kas on soojustuse (või mingil muul) eesmärgil mõtet midagi põranda alla lisada? ...
Kui enamus talveajast rahuldab hoiuruumi sisetemperatuur +2C, siis ei ole betooni alla soojustust vaja, sest see takistaks maaseest tuleva soojuse, +4C ruumipääsu.
Kile betooni alla, maaniiskuse tõkestamiseks on ikka vajalik.

Kui on soov hoida ruumis igal päeval +15C, siis on mõistlik põrandaalune täielikult soojustada.

Lagi ja seinad on mõistlik igal juhul kasvõi 10cm villaga soojustada ning "metalli säilimiseks" on vajalikud ventilatsiooniavad.

Mul on hetkel sees stabiilselt +2C ja õhuniiskus on 80%, mis kohe langeb, kui puhur tööle panna.
(Auto pikemal hoiustamisel tasub selle aknad/luugid jätta poikvele, et niiskus autos ei kondenseeruks.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Vasta