Börsihinna jälgimise automaatika

küttesüsteemid, millega ja kuidas kütta
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4422
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 222 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 30 Jaan 2023, 14:57 Eks kõike saab muuta, kui tahtmist. ...
Kui pole seadustatud, siis pole ka keelatud. Vähemalt üldpõhimõtete järgi. Ja ega neid pea hoidma hoone sees, saab ka välja ladustada, eriti põllul asuvate paneeliväljade puhul.
Ohtliku seadme välipaigaldusel pole suurem probleem aga hetkel propageeritakse, et "isegi korterielanik võib rikkaks hakata, kui paneb akusalvesti kasvõi oma tuppa, oma voodi alla".
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10636
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

ping kirjutas: 30 Jaan 2023, 14:52 EE pole vist seadustanud veel "kliendi salvestist energia võrku müümist" ja selline tegevus on hetkel nähtavate lepingute järgi vägagi juriidilise riski piiril?

Samas pole ka Tehnilise Järelvalve Amet avalikustanud "Nõuded salvestusseadmetele elamus" ja koduse akupargi kasutamine võib osutuda väljaspool seadust olevaks.
:hello:
Mis nõuded? standardid on olemas ja akuruumidel 100% olemas. Elektri ohutusseadus on olemas ja kui akud vastavad elektriohutusele, pane kasvõi voodi alla...
Tootmissuunalised nõuded katavad ka akupargi toodangu.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4422
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 222 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas ping »

Kalvis kirjutas: 30 Jaan 2023, 18:16
ping kirjutas: 30 Jaan 2023, 14:52 EE pole vist seadustanud veel "kliendi salvestist energia võrku müümist" ja selline tegevus on hetkel nähtavate lepingute järgi vägagi juriidilise riski piiril?

Samas pole ka Tehnilise Järelvalve Amet avalikustanud "Nõuded salvestusseadmetele elamus" ja koduse akupargi kasutamine võib osutuda väljaspool seadust olevaks.
Mis nõuded? standardid on olemas ja akuruumidel 100% olemas. Elektri ohutusseadus on olemas ja kui akud vastavad elektriohutusele, pane kasvõi voodi alla...
Tootmissuunalised nõuded katavad ka akupargi toodangu.
Kus on kirjas eluhoonesse akuruumi ehitamise nõuded?
Tühi jutt, kui pole esitada ühtegi viidet seadusandlikule aktile, kus oleks näidatud nõuded näiteks 100kg kaaluga aku kasutamisele eluruumides.

Samas võid vaadata, et kas eluruumides saab aurumootorit kasutada.
Et millise mahuga ja millise temperatuuriga veemahuti võib olla eluruumides?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1185
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 34 korda
On tänatud: 52 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Üksvahe sai ajakirjandusest lugeda ideed, et elektriauto omanikud saavad oma akusid kasutada soodsa hinnaga salvestamisel ja siis kui autot väga ei kasuta, hinna kallinemisel võrku ülejääk maha müüa - mil moel see erineb voodi all olevast (näide on muidugi piltlik) akupargist?
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4422
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 222 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas ping »

RaJy kirjutas: 30 Jaan 2023, 22:54 Üksvahe sai ajakirjandusest lugeda ideed, et elektriauto omanikud saavad oma akusid kasutada soodsa hinnaga salvestamisel ja siis kui autot väga ei kasuta, hinna kallinemisel võrku ülejääk maha müüa - mil moel see erineb voodi all olevast (näide on muidugi piltlik) akupargist?
Jah, osadel autodel on pistikupesa küljes millest saab 2kW 230V energiat, et hädasituatsioonis saab elektrit võtta nagu akupangast.

Vähestel autodel on kahepoolne ühendus võrguga, et saab laadida odaval ajal või Päiksepaneelidest ja kasutada hoone elektrivarustuseks kõrge hinna tundidel, mis eeldab hoone kilbi ümberehitust ja vajalike lisaseadmete paigaldamist.

Termin "garaaž" on selline tehnoruum, kus hoitakse sõidukit ja mis ei ole eluruum ning peab vastama teatud nõuetele.

Ka saunakerise paigaldamisel ja muudel kütteseadmetel on teatud nõuded, mida tuleb täita.

Kunagi Saksas messil sai inverteritootja käest uuritud, et miks ei saa nende akuseadmeid Eestis ametlikult osta, siis esimene vastus oli et: "kuna Teie riigis pole kehtestatud koduste salvestusseadmete kasutamise norme, siis me ei saa väljastada tunnistust teie riigis kehtivatele normidele vastavuse kohta".
(Täpselt sammuti nagu iga PV inverter peab läbima testi Eesti normidele vastavuse kohta ja sellele seejärel väljastatakse tunnistus, mille EE aktsepteerib ja kannab oma nimekirja.)

Kui keegi on vajalikke seadusandlikke akte oma silmaga näinud, siis palun sellest lahkesti teada anda ja igasugused oletused kõrvale jätta.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2028
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 67 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Sul on siin veidi asjad segi läinud. Kui tunnistus on EE poolt aktsepteerimise kohta, siis ei pruugi veel juttu olla vastavusest mingitele Eesti normidele. Lihtsalt EE on riik riigis ja kehtestab omi nõudeid.
Sakslased on oma normatiivse demagoogiga tihti üle võlli, see on ammu teada värk.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10636
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

ping kirjutas: 30 Jaan 2023, 21:43 Kus on kirjas eluhoonesse akuruumi ehitamise nõuded?
Tühi jutt, kui pole esitada ühtegi viidet seadusandlikule aktile, kus oleks näidatud nõuded näiteks 100kg kaaluga aku kasutamisele eluruumides.
Kõik nõuded on olemas. Sinu enda asi on kas paned akud "eluruumi" või mingi muu nimetusega ruumi. Standardi ülesanne on kirjeldada nõudeid ruumile kus asuvad akud, mitte mis on selle ruumi nimi. Standard ei keela neid paigutamast voodi alla. Tegelikult ka mitte ükski seadus.
Vaevalt sa oma moblat, mis sisaldab akut jätad eluruumi ukse taha...
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4422
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 222 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 31 Jaan 2023, 01:51 Sul on siin veidi asjad segi läinud. Kui tunnistus on EE poolt aktsepteerimise kohta, siis ei pruugi veel juttu olla vastavusest mingitele Eesti normidele. Lihtsalt EE on riik riigis ja kehtestab omi nõudeid.
Sakslased on oma normatiivse demagoogiga tihti üle võlli, see on ammu teada värk.
EE nõuded on üks osa tehniliselt keeruka ja inimeste tervist ning vara ohustada võiva tehnilise seadme kohta.

Kuidas saab olla lubatud, olukorras kus kohalikul päästeametil puudub tehnika akuauto põlengu kustutamiseks, et mõni tark sellise kasutatud probleemse aku veab elamisse?

Kui akud oleks ohutud, siis oleks lubatud nende transportimine lennutranspordiga aga teatud massist suuremat akut ei või lennukis vedada.
Elektriautode praamilepääsu keeld ja Jne.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6110
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 136 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

Kalvis kirjutas: 30 Jaan 2023, 18:16Elektri ohutusseadus on olemas
Alates 2015 aastast ei kehti Elektri ohutuse seadust. Kehtib Seadme ohutuse seadus ja seal ei ole sõnagi akudest ega energia salvestamisest.
Kalvis kirjutas: 31 Jaan 2023, 07:27Kõik nõuded on olemas ... Standardi ülesanne on kirjeldada nõudeid ruumile kus asuvad akud
Nimeta palun selle standardi number.
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6110
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 136 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

ping kirjutas: 31 Jaan 2023, 07:29Elektriautode praamilepääsu keeld
Kas tõesti? Kus see kirjas on?
vtl
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1732
Liitunud: 25 Juul 2006, 19:13
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 109 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas vtl »

ping kirjutas: 31 Jaan 2023, 07:29 Kuidas saab olla lubatud, olukorras kus kohalikul päästeametil puudub tehnika akuauto põlengu kustutamiseks, et mõni tark sellise kasutatud probleemse aku veab elamisse?
Kunagi puudus päästeametil ka tehnika kõrghoonete (a'la Swissotel Tallinn) ülemiste korruste kustutamiseks, aga sellegipoolest ehitati majad valmis. Kuidas sellega (tehnika olemasoluga) täna lood on, ei ole kursis.
ping kirjutas: 31 Jaan 2023, 07:29Elektriautode praamilepääsu keeld ja Jne.
Mingi Norra praamifirma võib ju pläkutada, et tema ei luba elektri- ja vesinikuautosid pardale, aga olukorras kus Norras oli juba möödunud aastal elektriautode osakaal uute autode müügis üle 50%, ei ole see kuigi jätkusuutlik otsus. Eks elu (ja konkurents) teeb oma korrektiivid.

Tallink teatas juba 5 aastat tagasi võimalusest oma laevadel elektriautosid laadida. Ei tea, kas nad on täna sellest "ohutustehnilistel põhjustel" loobunud või koguni elektriautode üleveo keelustanud?
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10636
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Küülaline kirjutas: 31 Jaan 2023, 11:13 Nimeta palun selle standardi number.
Olemas. Ei viitsi. Teiseks on tegu mitme standardiga ja see standard on suht haruldane.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2028
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 67 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

"Haruldane standard" kõlab huvitavalt. ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4422
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 222 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas ping »

vtl kirjutas: 31 Jaan 2023, 12:12 ... Mingi Norra praamifirma võib ju pläkutada, et tema ei luba elektri- ja vesinikuautosid pardale, aga olukorras kus Norras oli juba möödunud aastal elektriautode osakaal uute autode müügis üle 50%, ei ole see kuigi jätkusuutlik otsus. Eks elu (ja konkurents) teeb oma korrektiivid. ...
Sellised korraldused on juba ka varem olnud.
Ainult mõnikümmend aastat tagasi oli aeg, kus Skandinaavias ei lubatud teatud "tuleohtlikku marki" autosid laevadele, kinnistesse parklatesse (parkimismajadesse), parkida lasteasutuste juurde jne.
Sama firma tooteid süttis ka siinpool lompi aga sellest ei tehtud meil välja.
Nood autod süttisid ca 5-10 min peale süüte väljakeeramist.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
vtl
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1732
Liitunud: 25 Juul 2006, 19:13
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 109 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas vtl »

kunn24 kirjutas: 31 Jaan 2023, 22:28 "Haruldane standard" kõlab huvitavalt. ;)
Ma võtaksin ka tükikese seda "haruldast standardit". Noh, äkki hind tulevikus tõuseb ja siis on hea näidata sõpradele.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10636
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Suurem osa ruumi standardist lähtub plahvatusohtlike ruumide nõuetest. Kõigis klassikaliste akudega ruumis tuleb seda nõuet täita (plahvatusoht teadupärast likvideeritakse ventilatsiooniga). Eraldi akustandard sidus aga selle ruumi ventilatsiooni arvutamise sõltuvaks akude Ah-st. Standard (õigemini selle sisu mis on just oluline) on googlega leitav. Kui aega jätkub otsin arvutist salvestatud failide läbiskanniga selle ülesse.
vtl
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1732
Liitunud: 25 Juul 2006, 19:13
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 109 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas vtl »

ping kirjutas: 31 Jaan 2023, 23:44 Sellised korraldused on juba ka varem olnud.
Ainult mõnikümmend aastat tagasi oli aeg, kus Skandinaavias ei lubatud teatud "tuleohtlikku marki" autosid laevadele, kinnistesse parklatesse (parkimismajadesse), parkida lasteasutuste juurde jne.
Sama firma tooteid süttis ka siinpool lompi aga sellest ei tehtud meil välja.
Nood autod süttisid ca 5-10 min peale süüte väljakeeramist.
Iseenesest on sisepõlemismootoriga auto ju paras pomm - kõigepealt veab see endaga igapäevaselt kaasas ligi poolsada liitrit kergestisüttivat ja plahvatavat vedelikku ja selle jõuallikas toimub igal sekundil poolsada plahvatust. Väga brutaalne. Aga sellegipoolest on see meie igapäevaelu osaks saanud ja suur hulk inimesi istub täiesti vabatahtlikult selle pommi sisse.

Ehk mida ma öelda tahan - iga tehnoloogia areneb nii kaugele, kus kasu mugavusest ja võimalik kahju halbade asjaolude kokkusattumise korral lõikuvad aktsepteeritavas proportsioonis.

Mobiiltelefon on mugavam, kui traadiga telefon, aga levi ei pruugi alati olla ning aku võib tühjaks saada täpselt sellel hetkel, kui sul on vaja kiirabi, tuletõrjet või politseid kutsuda.

Klassikalised vasepaaril analoog(laua)telefonid on sidefirma initsiatiivil sunniviisiliselt asendatud VoIP tehnoloogial lahendustega, aga sidefirma ütleb sulle lauatelefoni teenustingimustes et nad ei garanteeri sellel tehnoloogiaga isegi kõne (see tähendab ka hädaabi-kutse) kättesaadavust igal ajahetkel:

3.1 Lauatelefoni kõneteenuste kättesaadavus ja kvaliteet sõltub muu hulgas Telia poolt mittekontrollitava globaalse internetivõrgu toimimisest, sinu internetiühenduse parameetritest ja koormatusest. Seetõttu ei vastuta ega taga Telia sulle internetikõneteenuste pidevat kättesaadavust ega kvaliteeti.
3.2. Sinu internetiühenduse või kasutajaseadmete parameetritest, koormatusest, samuti internetivõrgu häiretest või mittetoimimisest tulenevat internetikõneteenuste mittetoimimist või kvaliteedi langust ei loeta rikkeks ja Telia ei ole selle eest vastutav.
3.3. Helistades Lauatelefoniga hädaabinumbrile, ei taga Telia tehnilistel põhjustel Lauatelefoni numbri alusel asukoha kindlaksmääramist; hädaabinumbrile valitud kõne ühendatakse Eesti hädaabikeskusega ka juhul, kui kõne alustatakse välismaal.


Telefoniteenuste üldtingimustes on veel selline number:
Kõnesideteenuse kvaliteedinõuded - ühenduse loomise tõenäosus mitte vähem kui 95%;

Ehk siis tänasel päeva kvaliteedinõuded on sellised, et 1 kõne 20-st ei pruugi ühendust saada!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4422
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 222 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas ping »

vtl kirjutas: 01 Veebr 2023, 07:22
ping kirjutas: 31 Jaan 2023, 23:44 Sellised korraldused on juba ka varem olnud.
Ainult mõnikümmend aastat tagasi oli aeg, kus Skandinaavias ei lubatud teatud "tuleohtlikku marki" autosid laevadele, kinnistesse parklatesse (parkimismajadesse), parkida lasteasutuste juurde jne.
Sama firma tooteid süttis ka siinpool lompi aga sellest ei tehtud meil välja.
Nood autod süttisid ca 5-10 min peale süüte väljakeeramist.
Iseenesest on sisepõlemismootoriga auto ju paras pomm - kõigepealt veab see endaga igapäevaselt kaasas ligi poolsada liitrit kergestisüttivat ja plahvatavat vedelikku ja selle jõuallikas toimub igal sekundil poolsada plahvatust. Väga brutaalne. Aga sellegipoolest on see meie igapäevaelu osaks saanud ja suur hulk inimesi istub täiesti vabatahtlikult selle pommi sisse.

Ehk mida ma öelda tahan - iga tehnoloogia areneb nii kaugele, kus kasu mugavusest ja võimalik kahju halbade asjaolude kokkusattumise korral lõikuvad aktsepteeritavas proportsioonis. ...
Nende autode süttimist ei põhjustanud mitte kütus, vaid "põhjamaise teesoolale" mitte vastupidav juhtmestik.
Süttimine toimus kui mootorist eralduva soojuse tõttu hakkas kapoti all, soolvee pritsmete soolasisalduse kontsentratsioon tõusma vee aurumise tõttu.
Juhtmetes tekkis ülemäärane vool ja armatuuri alune juhtmestik süttis.
(Kõik autod põhjamaades kutsuti tagasi juhtmestiku vahetuseks, mille kohta esindus väljastas "süttimisohu kõrvaldamise" tõendi.)

Kes on näinud kaasaegseid esiveolisi elektriautosid, siis kõigil neist on aku juhtmeühendused kohe esisilla taga, põhja all. Ehk soolaudu pilves ja kuna nendes tekkib probleem võivad ennustada kogemustega autoelektrikud.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
vtl
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1732
Liitunud: 25 Juul 2006, 19:13
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 109 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas vtl »

Ma ei ole autoelektrik, aga üht-teist olen elektriasjandusest kuulnud :)
Kaitse leiutati juba 1864. aastal. Mul tekib kohe küsimus, kuidas sai tänapäevases autos juhtmestik “ülemäärase voolu tõttu süttida”?

Mis soola ja vett puutub, siis kaableid paigaldatakse isegi merepõhja - järelikult ON võimalik juhtmeid vee- ja välismõjude vastu kaitsta ja isoleerida.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4422
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 222 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas ping »

vtl kirjutas: 01 Veebr 2023, 23:25 Ma ei ole autoelektrik, aga üht-teist olen elektriasjandusest kuulnud :)
Kaitse leiutati juba 1864. aastal. Mul tekib kohe küsimus, kuidas sai tänapäevases autos juhtmestik “ülemäärase voolu tõttu süttida”?

Mis soola ja vett puutub, siis kaableid paigaldatakse isegi merepõhja - järelikult ON võimalik juhtmeid vee- ja välismõjude vastu kaitsta ja isoleerida.
Lepi sellega, et kuigi igal inimesel on pimesool, ei ole enamus neist inimestest pimesoolikat oma silmaga mitte kunagi näinud.
Mina olen neid "süttivat marki" masinaid nelja näinud ja tean ka põhjusi.

Kõike on võimalik teha piisava materiaalse huvitatavuse korral aga ju siis tootjad ei näe vajadust, sest rahanduslikult on majandusele kõige kasulikum, kui auto läheks pärast liisinguperioodi lõppu kohe romulasse.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
vtl
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1732
Liitunud: 25 Juul 2006, 19:13
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 109 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas vtl »

ping kirjutas: 02 Veebr 2023, 09:17 Mina olen neid "süttivat marki" masinaid nelja näinud ja tean ka põhjusi.

Kõike on võimalik teha piisava materiaalse huvitatavuse korral aga ju siis tootjad ei näe vajadust, sest rahanduslikult on majandusele kõige kasulikum, kui auto läheks pärast liisinguperioodi lõppu kohe romulasse.
Pimesoole võrdlusest ei saa aru (keda huvitab, võib anatoomikumis oma silmaga näha), aga automaailmas on asi väga lihtne ja isereguleeruv. Kui ikka mingit marki autod sagedasti põlema süttivad ja/või neid enam praamile/parkimismajadesse/garaazidesse ei lasta, siis langeb ka nende müük ja tootja peab midagi ette võtma.
Ametlikest tagasikutsumistest ja võimalikest kohtuprotsessidest rääkimata.

Samamoodi, nagu ostjad hääletavad jalgadega oluliselt vähem eluohtlike vigade pärast, nagu nt. roostetamine.
xil
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 805
Liitunud: 10 Apr 2014, 11:08
On tänatud: 12 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas xil »

See praamijutt käib ühe pisikese Norra firma kohta, kel on minu teada vaid 1 laev, millele mahuvad lisaks reisijatele mõned autod. Ja tal on ühtlasi piirangud ka tavaautode kohta - neid lubab ta vedada vaid kindlaksmääratud peatuse vahel. Aga see tavaautode piirang polnud ajakirjanduse jaoks põnev.

El.autode akude kustutamiseks pole meie planeedil kellelgi effektiivset tehnoloogiat. Soovitatakse mitte kasutada vahtu, kuna sest pole kasu, ja piirduda akude jahutamisega kasutades suurt kogust vett. Kui õnnestub akude temperatuur piisavalt madalaks saada, siis süttimise ahelreaktsioon peatub ja osad aku elemendid võivad alles jääda, kuigi teha pole nendega enam midagi.
vtl
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1732
Liitunud: 25 Juul 2006, 19:13
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 109 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas vtl »

xil kirjutas: 04 Veebr 2023, 09:07 See praamijutt käib ühe pisikese Norra firma kohta, kel on minu teada vaid 1 laev, millele mahuvad lisaks reisijatele mõned autod. Ja tal on ühtlasi piirangud ka tavaautode kohta - neid lubab ta vedada vaid kindlaksmääratud peatuse vahel. Aga see tavaautode piirang polnud ajakirjanduse jaoks põnev.
Ma ei tea, kui pisikene või suur see Norra firma on, aga Postimees kirjutab 19.01.2023 järgmist:

Norra praamiettevõte Havila teatas, et ei luba enam pardale ei elektri,- hübriid- ega vesinikuga sõitvaid masinaid, sest firma ohuanalüüs näitas, et õnnetuse korral ei saaks nende põlengut erinevalt sisepõlemismootoriga autodest kontrolli alla, vahendab Saksamaa tehnikaportaal heise.de.
[...]
Havila on üks kahest suurest Norra praamiettevõttest...
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2028
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 67 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Leivo kirjutas: 07 Jaan 2023, 19:18 Kirjutasin Shelly Pro/Plus mudelite jaoks skripti mis lülitab seadme sisse kõige odavamate tundide ajal.
Vajaliku tundide hulga määrad ise, 1 kuni 20 järgmise päeva kõige odavamat tundi.
See on kõigile tasuta kasutamiseks.
https://github.com/LeivoSepp/Smart-ener ... for-Shelly
Ma lasin Shelly Plus 1PM peal küttekõverate ja min börsihinna otsimisega scripti käima. Mulje oli positiivne, kuid tegin küttegraafiku algusotsa tugeva muudatuse startingTemp = 10 asemel kirjutasin kohe startingTemp = 20, kuna seade läks pesuruumi põrandaküttele. Termostaadil on oma kontroll põrandatemeperatuuri järgi, seega graafiku algusosa selline nihe ei tee midagi hullemaks. Shelly jubin läks termostaadi ette, st kui selle väljund on nullis, siis on termostaat tervenisti pingevaba, mis vähendab asjatut elektrikulu termostaadi käitamisele.
Kuna sellise korrektsiooniga programm valis liiga tiheda kütmise (ka veidi kallima hinnaga ajal), siis tuli kohe teha ka korrektsioon heatingCurve = 5 asemel heatingCurve = 2. Siis sai enam vähem ok.

Shelly PC jaoks haldusliides https://home.shelly.cloud/#/dashboard on Shelly kodukal jäetud viitamata- täiesti arusaamatu (ei puutu programmi autorisse).

Shelly vidinate WIFI tundlikkus ei kannata kriitikat. Mul töötab -87 dB-ga ja vigiseb, et signaalitugevus on ebarahuldav (Unusable). Võimalik, et raporteerib valesti, sest töötab ja on võrgus igati kättesaadav.

Ülaltoodud seadistusetega scripti käima lastes praeguse ilmaga (väljas 0 kandis) raporteerib:

Kood: Vali kõik

Deleting all existing schedules ...
12:54:03
Starting to fetch weather data for 2023-02-07 from Open-Meteo.com for your location: xxxxxx, yyyyy .
12:54:04
Setting 1 hour auto_ off _delay.
12:54:04
Creating schedule for this script with the following CRON 4 13 23 * * SUN,MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT
12:54:04
Temperture forecast tomorrow 2023-02-07 is -1.100000 heating is turned on for 7 hours.
12:54:11
Starting to fetch market prices from Elering from 2023-02-06T22:00Z to 2023-02-07T21:00Z .
12:54:11
We got market prices, going to sort them from cheapest to most expensive ...
12:54:20
Cheapest daily price: 105.230000 2023-02-07 00:00:00
12:54:24
Most expensive daily price 216.930000 2023-02-07 18:00:00
12:54:25
Starting to add hours 0-3
12:54:25
Scheduled start at: 00 price: 105.230000
12:54:27
Scheduled start at: 03 price: 106.570000
12:54:28
Scheduled start at: 04 price: 106.570000
12:54:30
Scheduled start at: 02 price: 106.580000
12:54:31
Starting to add hours 4-8
12:54:36
Scheduled start at: 01 price: 113.100000
12:54:37
Scheduled start at: 05 price: 113.110000
12:54:38
Scheduled start at: 21 price: 113.120000
12:54:38
Stopping the script ...
Kuna antud pesuruumi põrandakütte võimsus on 780 W kanti, siis sellise vidina paigaldus tundub mõistlik. Saab välditud, et küte lülitub omapäi sisse siis, kui Bh tipus. Lisaks näitab vidin seadmel pinget, voolu, võimsust ja väljastab mingi enam vähem õige tarbimisgraafiku, mis on diagnostika mõttes tänuväärne. Maksumus Eesti edasimüüjalt 20,8 E + vajadusel saatekulud.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2028
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 67 korda

Re: Börsihinna jälgimise automaatika

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tulemus:
tarbimine.JPG
Scripti tuli veel siluda, timerile kirjutasin 3660 s (61*60), sest muidu iga tunni lõpus klõpsutas asjatult releed, läbustas lülitamiste logi ja saatis mulle põhjuseta teavituse, et küte on väljas ja uuesti sees.
Vasta